שעור בפרופורציה - זה הולך להיות מעניין - עמוד 10 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שעור בפרופורציה - זה הולך להיות מעניין


nec_000

Recommended Posts

Nec , הדברים שאתה רושם הגיוניים מאד , ובהחלט אפשר להנות ממשחקי מחשב מבלי להוציא 1000 שקל ויותר על מאיץ גרפי נפרד. אבל , גם אתה יודע שהקניה שעשית היא היוצא מהכלל , ולרוב ההשוואה הזאת של 100 שקל רחוקה מלהיות נכונה.

יד 2 משתלם יותר כמעט בכל תחום , אבל ההשוואה צריכה להיות עם אותם נתונים , קרי חדש מול חדש , ומשומש מול משומש , ובמחיר השוק הרגיל.

Sent from my -H815 using Tapatalk

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 248
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

Nec,

מצטער אבל זה לא רלוונטי. המבחן שביצעת לוקה מאוד בחסר.

זה חוכמה קטנה מאוד לקרוא לשני הדיוטות ולשאול האם התמונה נראית להן חלקה.

באותה מידה אני יכול לקרוא לאדם שלא נסע במכונית מעולם ולהסיע אותו ב 50 קמש. זה יראה לו מאוד מהר. אבל עדיין 100 קמש זה הרבה יותר מהר.

באותה מידה תקח אדם שישב לשחק כמה שעות בוויצ׳ר עם 60fps ולאחר מכן לשחק קצת ב 30fps. תראה שבהרבה מקרים התגובות יהיו שונות מאוד ממה שתיארת.

העין יכולה להבחין בהרבה יותר לשנייה מאשר 30. גם אינפוט לאג של 33 מילישניות זה די הרבה ביחס לכושר התפיסה האנושי.

אגב, זה אחד מוויכוחים הגדולים ביותר בתחום הקונסולות. שחקני מחשב רבים מרגישים כי איכות התמונה ובמיוחד הפריימרייט נמוכים מדי.

בכל מקרה, אם אתה טוען כי כאשר תושיב אנשים ב 30 פריימים ולאחר מכן ב 60 ולא יחושו בהבדל, אתה זה שתאכל את הכובע :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^nemsis,

אני מכירך אגב (גם) מהעולם האמיתי, פעם נפגשנו היכן שהוא עשור שנים אחורה כמדומני 2006 (לא תאמין איפה)

ולכן התרשמתי אז שהנך אדם רציני ואינטיליגנטי מאד, עוד בתקופה שרצת על המזח כצלם חובב על מנת לתפוס רגעים בזמן

באמצעות ה- nikon coolpix 5700, תמונות נוף וטבע מרהיבות (ככל שהכלי ההוא אפשר בשעתו טרם עברת לקנון D10).

 

ולכן אחזור:

במחשב הראשי בביתי מכונה חזקה 2500K שרץ ב- 4.4Ghrz קלילים וקרירים מבחינתו,

ותחת כותר 3 witcher המעבד כל העת סביב 30-35% עומס, משמע שיש headroom גבוהה מהבחינה הזו.

 

המאיץ הגראפי במכונה הוא MSI R9-390 שמומהר גם הוא, וזה מניב תחת הגדרות Ultra כשהכל

פעיל (חוץ מ- hairowrks) סביבות 53-57FPS טיפוסי, ולעיתים מעל 60 כאשר העומס נקודתית נמוך בתמונה.

 

המשמעות האופרטיבית היא שעם v-sync (ואני אכן מפעיל עם) מקבלים אמיתית "רק" 30FPS.

 

נסיון שלי לצרכי בדיקה להוריד את הרמה הגראפית מ- ultra ל- hi, דבר אשר מעלה את ה- FPS לאזור 75-90 

מביא להסתנכרנות v-sync קבועה על 60hz שמשמעותה 60fps.

נסיון בעיניים המנוסות שלי (מאד מנוסות בהמשך תבין מדוע) להשוות ל- 30FPS במצב הקודם,

מצביע על כך שהפער המובחן שואף ל...  כמעט כלום אחד בריבוע.

 

הפער שקיים הוא אך ורק במקרה מאד קיצוני, שלא לומר בלתי רלוונטי וכזה שצריכים להתאמץ על מנת להבחין בו,

מדובר ב- pan חזק של 180 מעלות בעמידה במקום. שוב, מקרה לא רלוונטי לחלוטין במשחקיות של כותר מסוגו של witcher 3.

 

צויין בעבר:

60FPS נועד לשפר מקרים בסנריו מאד ספציפי (ונדיר), שבכללו משחקי first person shooter תחרותיים ובהם ה- pan הזה ב 180 מעלות

מתבצע בתדירות גבוהה, ושם הוא מסייע לגלח כמה מאיות השניה (ליתק דיוק 16) בזמן התגובה של השחקן,  ומסייע בהשלמת הריגה יעילה יותר.

*עיינו ערך תחרויות בינלאומיות של ודומיו.

 

בכותר מסוגו של 3 witcher שאינו "כותר זמן תגובה מהיר" - אלא כותר קולנועי, אין לכך כל רלוונטיות: הקרבות אינם מתרחשים עם pan -ים מהירים,

או pan -ים כמעט בכלל, אלא מתרחשים "בקצב הוליוודי". כמו גם של- 16 מילישניות אין כל השפעה על המשחקיות וההצלחה בו.

 

ולכן גם כשסמלצתי אצלי פער 60hz לעומת 30hz ונסיתי בדוחק כמו שואמרים, להשיג מצב שרואים עוד איך שהוא הבדלון מובחן,

הוא יצא כל כך זניח ובלתי משמעותי, שהגעתי למסקנה שמי אשר מתרכז בהבדלון הזה - ועוד בכותר מסוגו של 3 witcher הוא איך

לומר בעדינות נימוסית:   חסר פרופורציות ראציונאליות.

וביותר משתי מילים: חסר "נסיון מקצועי" בתחום, שמשווה "כותר ממין תגובה מהירה", לכותר שאינו ממין שכזה ואינו מבין מה הבעיה בכך.

 

הבעיה שמטרידה אותי לפחות ולא תתחמקו מכך, שבשרשור זה (בלי שמות חלילה) הגיבו כמה חברים שלהם (מי שמכיר כמונו) מערכות

מבוססות ו- CF כבדות באלפי שקלים רבים, כמו למשל כאלו שרק עבור הסט מאיצים גראפיים מדגם SLI GTX1080 הוציאו כ- 7500 ש"ח

(עשינו הנחה - התעלמנו מקירור המים) שהם מקבילה למכוניות אקזוטיות בעולם הגיימינג.

וחלק אחר ציין "שהתרגל ל- 144fps כסטנדרט". 

אז שלפי הסטנדרטים הללו (שלהם), נבוא לשפוט מערכת בסיסית ועממית ?    האין לנו שום פרופוציות מושכלות ?    נו באמת ...

 

אני מחזיר את הדיון לכותרת: "פרופורציות".

מעתה כל אמת מידה שבשרשור זה וככל שהשרשור עוד ימשיך (עד שיגווע לו אט אט עם הזמן), תהיה הכל בהשוואה יחסית לעלות

המערכת ולדפוס השימוש שעבורו היא נועדה. שהיא לא עבור הגיימר המושבע, לא למתחרה הבינלאומי במשחקי מחשב, לא לאדם

שיש לו כסף מיותר אז "קונה שתי מכוניות פרארי בחניה", אפילו לא לגיימר הסטודנט שקנה GTX970 מהכסף משמרות מלצרות שעשה, 

 אלא לביתי בת ה- 9 שעולה השנה לכתה ג' (או שמוש מקביל דומה לכזה).

זיכרו: 100 שח מאיץ גראפי, מעבד שתי ליבות צנוע G3260 . כל המערכת עם המסך אינה עוברת 2000 ש"ח בדוחק, עלות כוללת אפילו

את העכבר, המקלדת, הפד עכבר, והכוס מיץ של בוב ספוג על השולחן.

 

כל אמרה עתידית שזו "חרא של מכונה בלתי שמישה בעליל", כי אין לה 144fps מסונכרן עם מסך Gsync, ואין לה מסך 4K שומו שמיים....

פשוט תזכה לבוז מהקהל.

 

 

לגבי הערתך nemesis בפסקתך הראשונה, על כך שהבדיקה שערכתי "אינה טובה דיה", אתנסח במלוא הצניעות:

שכנראה אינך מכירני, וכנראה אינך מודע לאלפי שעות המחקר שעשינו אצלנו בתעשיה האוירית אל מול נסיינים רציניים ודאי תסכים, טייסי 

חיל האויר הישראלי במגמות קרב, על מנת לאבחן את הצורך הגראפי הנדרש לסימולטורים שאנו מפתחים עבורם, הכולל גם בחינה מעמיקה

לגבי השלכתו של תדר הדגימה בתמונה הן על הביצוע, והן על הראיה של המשתמש בכלי לאחר שעות שמוש רבות, והטייסים מתאמנים מאות

שעות בשנה על הכלי אז גם זה נבדק.

המחקרים הראשונים נעשו על ידנו עוד בתחילת שנות ה- 90 כשאמצעי התצוגה היה מקרני CRT כדומגת barco והורצו על תחנות

silicon graphics. המחקרים החדשים יותר נעשו שוב, על מנת לאשש (או לסתור) את המחקרים מאז כדי לראות אם חל איזה שהוא שינוי

בזכות העליה בכח החישוב הגראפי שעומד לרשותנו בתחום.


תן קצת קרדיט אל מול מי שאתה מתכתב, וכבדו כאחד שיודע ומכיר את הנושא לפנים ומלפנים, איך מייצרים בדיקה (ומחקר) על מנת

שיהיה הכי ניטרלי ו/או מייצג הכי נאמנה ונכון בתוצאותיו, את השימוש המבוקש למשימה הנדרשת:

ולמחשב עבור ביתי -> מי שיבחן אלו העיניים שלה ואבחנתה, ולא של מושבע מבוגר שהצרכים שלו שונים בתכלית.

*שלא עבורו המערכת הזו נרכשה מלכתחילה.

 

אגב ליידע, כי רבים פה צעירים ואינם יודעים מאיפה בכלל נולד כל הרעש הזה סביב 60fps:

בשעתו תחילת שנות ה- 2000 התקן היחידי שעמד לנגד העיניים, מאז ומעולם אגב היה 30fps בכל תחום, כולל המקצועי, וזה התקן עד היום.

יצרניות החומרה למגזר הביתי וסוקרי האינטרנט שבתחום עשו מלאכת שכנוע ופמפום, שעל מנת להבטיח 30fps יציב ללא נפילות 

מערך זה (ביקשו למנוע stuttering) ישנו צורך סטטיסטי לקבל 60FPS ממוצע , קרי שהממוצע 60 מבטיח לנו את ה- 30 המסונכרן תמיד וללא נפילות.

 

אך מפה ועד להדבק (כעשור לאחר מכן) למספר 60 - כאילו זה "מספר הקסם החדש" שהפך לפתע למינימום (ולא לממוצע),

nemesis סלח לי אבל זו שרלטנות וחובבנות לשמה, שאינה מגובה בשום מחקר מקצועי שאני מכיר, והאמן לי עבדך מכיר כנראה את כולם (עד היום).

 

מנסים ברחבי הרשת כל מני גורמים חובבנים מטעם, להרים כל מני ניסויים של מקרי קיצון בלתי מדעיים בכלל, בדר"כ על ידי תומכי

יצרניות החומרה (ומה פלא יש להם פה נגוד ענינים), כל מני מקרים על גבול האבסורד מבחינה שימושית או פרקטית (במיוחד למי שמבין)

והכל כדי להראות, "שהנה רואים איזה שהוא הבדלון זניח ומשני בין 60 ל- 30 FPS"...

אך זה שיש הבדלון, אינו אומר שהוא רלוונטי במישור המעשי או הפרקטי וחשוב לשים על זה את הדגש (המעשי והפרקטי).

 

חובבנים רבים שזה בערך 99.9% מקוראי פורום זה כמו כל פורום חובבים אחר בתחום, מרביתם צעירים דיים ולכן שכחו או לא למדו

את המקור:  שה- 60 לא היתה מעולם המטרה, אלא רק האמצעי להבטיח, ש- 30 מסונכרן תמיד יתקבל ללא נפילות מערך זה.

אז הנה עוד פרורפורציה לצעירים שפה, שאולי לא היו אז בתקופה ההיא כשכל העסק נולד ונכנס לתקנון, שילמדו את השורשים

ומהיכן ה- "60" נולד לאויר העולם ולמה הוא מתייחס....

 

נ.ב

גם אני בעד - שלא תבין לא נכון, עבור שימושים מאד פרטניים וסלקטיביים, כמו תחרות FPS shooter שבה חשיבות זמן התגובה

המאד מהירה היא מהותית לביצוע,  ישנו יתרון קל ב- 60FPS המקנה בתורו יתרון בן 16 מילשניות לתגובת האדם.

אך למעט השמוש הזה וקשה לי לחשוב כרגע על עוד אחד מקביל או דומה לו, אין כלל צורך, או אין "תרומה פרודוקטיבית" בתדר דגימה

מעל 30, חוץ מאולי לפסיכולוגיה שבדבר. ואנשים מאמינים מדמיינים הרבה דברים. ואם הצורך הוא פסיכולוגי גרידא, אז ישנן

פתרונות אחרים לנושא בכללם להערים על המוח "לחשוב שהוא ב- 60"...

בשיטת הערמה מגלים דברים מענינים על מה "אדם חושב" שהוא רואה לנגד עיניו, לעומת מה שהוא רואה בפועל.

את זה רבים בחנו בעבר וגם אנחנו בחנו במבחן עוור כמו שצריך: מערימים על המוח והתוצאות/מסקנות משתנות מקצה לקצה לא אחת.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

nec,

 

קודם כל צר לי, איני זוכר אותך מלפני 10 שנים, אבל כל מה שטענת אכן מדוייק, אז כנראה שיצא לנו להפגש מתישהו.

 

בשום מקום לא פקפקתי במקצועיותך הכללית בחיים או בעבודתך, או לא הסקתי דבר לגביך באופן אישי.

אין לי כל ספק שבתעשיה האווירית עושים עבודה מצויינת בכל הקשור לסימולטורים, ביחס לבחירת הציוד בהתחשב בדרישות וביכולות הטכנולוגיות ובוחנים כל דבר בצורה מקצועית.

אולם תסכים איתי שהמבחן הזה שביצעת הוא מאוד אינדיבידואלי ושטחי, וקשה מאוד להסיק ממנו לגבי הרלוונטיות של 60FPS או כל מספר אחר. ניתן להסיק ממנו כי לך לא כל כך משנה 30FPS או 60FPS במשחק הזה.

באותה מידה שלך ההפרש במשחק הספציפי לא מהותי, עבורי דווקא היה מהותי. אפילו טרחתי ושדרגתי את כרטיס המסך שלי כשלא תכננתי לשדרג, מ- 780TI ל-980TI כיוון ש- 30FPS הציק לי. לא יודע למה נתפסת דווקא ל- 60FPS, אני נתפסתי ל- 60FPS כי זהו מספר שניתן להשגה ברוב הכותרים היום בעזרת כרטיס מסך אחד (לא ב-4K). במשחקי FPS כמו CS GO למשל עלייה ל-120FPS עם מסך 120 הרץ הביצועים שלי היו טובים משמעותית מאשר ב-60 הרץ, כלומר עבורי היה הבדל מהותי ומורגש בין המספרים שהתבטא בתוצאה.מהדיליי

ייתכן מאוד וגם ב- Witcher 3 היה לי נחמד יותר לשחק ב- 120FPS, אולם אין כרטיס שיכול לתת את המספר הזה כרגע ברזולוצית 1440p כדי לבדוק.

אולם ההבדל בין 30FPS לבין 60FPS הוא כל כך מוחשי שאם נניח אדם במבחן עיוור לשחק בסצינת קרב (וסצינות הקרב בעיקר רבות המשתמשים הן מהירות) פעם ב- 30FPS ופעם ב-60FPS, אני משוכנע שלפחות 90% מהאנשים יוכלו להבחין האם הם משחקים ב-30FPS או 60FPS בכל פעם. 

 

מעבר לזה שההבדל הוא מוחשי - האם הדבר יתן ביצועים טובים יותר במשחק - קרי, אוכל להרוג את האוייבים ביעילות רבה יותר? אין לי מושג.

אך אני אישית נהנה הרבה יותר לשחק כאשר לחיצה שלי על מקש לביצוע פעולה מתרגמת הרבה יותר מהר לחיווי ויזואלי על המסך.

אני בטוח שבהנתן האפשרות, רוב האנשים שחוו את המשחק ב- 30FPS או ב-60FPS יבחרו ב-60FPS.

 

אם תסכים עם הנאמר עד עכשיו (ואם לא תסכים, קל מאוד להחליט ולהרים מבחן) נכון, עולה שאלת הכסף - או הפרופורציות כמו שהגדרת. זה כבר עניין מאוד אינדיבידואלי.

אני למשל הייתי מוכן לשלם 1,000 שקלים כדי לשדרג ולקבל חוויה טובה יותר במשחק. אני בטוח שרוב האנשים לא ישלמו את הסכום המדובר, כי עבורם העלות תועלת נמוכה מדי.

אני גם הייתי שמח לנסוע בלמבורגיני, או אפילו סתם ב- BMW סדרה 5. למרות שכולן יובילו אותי מנקודה א' לנקודה ב', אני בטוח ששתי המכוניות הללו טובות יותר משלי ויהיה לי נעים יותר לנסוע בהן. אולם בהתייחס לכמות הכסף שיש לי, יש לי סדר עדיפויות אחר שיתן לי אישית עלות תועלת טובה יותר.

 

בכל מקרה, קשה להתעלם מכך שיצרניות הטלוויזיות מייצרות מנגנוני החלקת תמונה על ידי הכפלת פריימים, חברות ה- קבעו מטרה של 90FPS כדי לקבל תחושת תנועה טובה ולמנוע ורטיגו, ומנסים לצמצם את ההפרש בין הקלט לפלט ככל הניתן.

אפילו יצרניות הסמארטפונים מנסות לגלח כמה שיותר מילישניות מזמן התגובה של מסך המגע כיוון שזה פרמטר מורגש.

 

בסך הכל שוק ההיי אנד הוא קטן מאוד. סביר להניח שמי שכבר מגיע לשם, הוא אחד מאלה שההבדלים הללו חשובים לו מאוד, או אחד שיש לו כל כך הרבה כסף שהסכומים האלה לא משנים כלל עבורו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגיל מקשקש.

עוד פעם אסביר לך.

במשחקי fps אולי גם אחרים לא יודע, כי אני משחק רק בbf עד bf3, הפסקתי בשנה האחרונה. מעבר להקטנת הinput lag בשביל הריגות, יש הבדל עצום בנראות, רציפות, תחושת משחק או איך שלא תקרא לזה, אסביר לך עוד פעם למה כי קשה לך להבין, למה זה לא פלצבו. שיחקתי עם 2 כרטיסים בדר"כ מעל 60 fps, מדי פעם אחרי עדכון דרייבר כשהייתי עושה התקנה נקייה הייתי שוכח להגדיר ומתחיל לשחק בלי ידיעה שאני לא בsli, מיד הייתי מרגיש שמשהו לא בסדר, שהמשחק לא זז, לא רציף, או כל הגדרה אחרת, אפילו (אחרי פחות מדקה) מן תחושה של מחלת ים, עד שהייתי נזכר שלא הגדרתי . בבדיקה של fps עם כרטיס בודד, נא בין 30-40 fps. לא כולם מפגרים ואתה לא גאון הדור, יש סיבה שגיימרים מחפשים מעל 60 fps.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של none77

 

כרגיל מקשקש.

לא חושב שיש מקום לתגובות כאלה, פותח השרשור עושה מאמץ גדול להביא את מה שהוא חושב\טוען לכדי תוצאות שכוללות המון השקעה של מבחנים, צילומים, וניסויים שונים והכי חשוב טענות מושכלות עם נסיונות בשטח.

להגיד על אדם כזה מקשקש, זה לא רציני או מכבד, אם אין לך מה לתרום לנושא או שאתה לא יודע להתנסח בכבוד, לדעתי מקומך לא כאן.

 

לעניינו, יש כותרים שההבדלים מאוד מורגשים גם בחלקות וגם במשחקיות.

מצרף דוגמא שבמשחק הנ"ל ההבדלים ממש לא מורגשים:

יש לצפות בסרטון באיכות 1080P60 או 720P60 כדי להבחין בהבדלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא בסרטון שהבאת, מיד בסצנה הראשונה (זו עם הסוס באור יום) ניתן לראות את ההבדלים, ויזואלית, רואים שה30 FPS קצת "מקוטע" (קצת קשה להסביר).

כמובן שזהו משחק שהייתי מעדיף 30 FPS על פני 60 לצורך שיפור בגרפיקה ,בגלל שההבדל לא גדול כל כך.

כמו ברוב המשחקים.

 

ולגבי ה input lag, בן אדם לא כל כך יכול להרגיש שיש דיליי כשזה פחות מ 50ms.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן אבל אי אפשר להגיד ש 30 פריימים זה בלתי שחיק. זה הרי תלוי במשחק עצמו ועל איזה הגדרות גרפיות ועל איזה סביבת עבודה

אתה עובד. בטח שזה בלתי שחיק ל FPS תחרותי, גם לאנשים שרגילים ל 144 שנים.. יהיה מאוד קשה על גבול הבלתי אפשרי.

אבל זה לא נכון לטעון שזה לא שחיק.

 

הוא מדבר על הגדרות נמוכות, משהו מאוד מאוד תקציבי - שמסוגל לתת פריימים סבירים בכותרים מודרניים. בתכלס, זה אפשרי וגם אני

יכול לשחק ככה. אתה מקריב חווית משחק מהרבה בחינות בשביל התקציב. נראה לי שזה הרעיון של הדיון. אבל בחיים לא הייתי נהנה מזה.

 

השאלה היא - מי יקנה דבר כזה אם זה נניח לרגע היה אפשרי לרכישה ? ממוצע ? בחיים לא. כבד ? גם אם תשלם לו פר שעה בשביל

לשחק על זה הוא לא יסכים. מישהו שאין לו ממש בסיס במשחקים ? אפשרי שהוא יהנה. פרופורציות..  :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא חושב שיש מקום לתגובות כאלה, פותח השרשור עושה מאמץ גדול להביא את מה שהוא חושב\טוען לכדי תוצאות שכוללות המון השקעה של מבחנים, צילומים, וניסויים שונים והכי חשוב טענות מושכלות עם נסיונות בשטח.

להגיד על אדם כזה מקשקש, זה לא רציני או מכבד, אם אין לך מה לתרום לנושא או שאתה לא יודע להתנסח בכבוד, לדעתי מקומך לא כאן.

 

לעניינו, יש כותרים שההבדלים מאוד מורגשים גם בחלקות וגם במשחקיות.

מצרף דוגמא שבמשחק הנ"ל ההבדלים ממש לא מורגשים:

יש לצפות בסרטון באיכות 1080P60 או 720P60 כדי להבחין בהבדלים.

מי שלא יודע להתייחס בכבוד לאנשים ומתייחס בזלזול לאנשים, לא יקבל יחס עדיף בחזרה, אני עומד מאחורי מה שאני אומר מה לעשות הבנאדם קשקשן, מה לעשות שאתה לא מחליט איפה המקום שלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ nemesis ערב טוב,

 

אהבתי מאד את התגובה החוזרת שלך לדברי, ופגעת בול במטרה.

אין ויכוח כי יש הבדל מובחן בין 60 ל- 30, אם מספיק חוזרים על שני המקרים הלוך ושוב אל מול אדם, עד שזה נתפס

בסוף וגם אז צריכים (לעיתים) להראות לו צידודי עדשה או מקרים מתאימים על מנת להקצין את המקרים שבהם

ההבדל מובחן ביתר קלות. ולכן הדיון הוא בכמה מישורים:

 

א. בצורך בהבדל הזה מבחינה פרקטית-שימושית. נמצא על ידי מחקרים דידקטיים שהתמורה הזו אינה רלוונטית כהוא זה,

לבערך 99% מהשימושים. לרבות על יכולתם של טייס קרב בכלי כדוגמת F16 בקרב אויר-אויר בסגנון הקלאסי עם תותחים,

או בהטלת פצצת ברזל "טיפשה", בהנחתת מטוס על המסלול, או בתדלוק אווירי, מקרים שבהם נבחנת זריזותו, דיוקו ואומדנו

של הטייס במרחב, לא נמצא כל שפור ביצועי במעבר מ- 30 ל- 60 דגימות תמונה לשניה. משמע שאלו אינם פוגמים בביצועים

ומוח האדם מסוגל לצייר וירטואלית את העולם מספיק טוב ונכון גם בדגימה בת 30hz. (כן נמצאה ירידה קלה מ- 30 ל- 20)

 

ב. המקום היחידי והמוכר לפחות שבו ישנה איזו שהיא רלוונטיות לדגימה מעל 30hz (אנו עדיין מתייחסים ל- singe channel כן)

 הוא באותם מקרים נדירים מאד ומודרניים יחסית של עולם הגיימינג, מסגנון first person shooter שבהם הקרבות מוכרעים

על חודן של עשיריות שניה ברמות הגבוהות של המשחק - מי לחץ קודם על העכבר וכוון מדויק.

וכאן השיפור בן כ- 16 מילי השניות זמן תגובה עוזר קצת, אך בעיקר לשחקנים מנוסים, והרבה פחות רלוונטי לשחקנים "ירוקים"

שממילא זמני התגובה שלהם מאד איטיים, ואותם 16 מילישניות טרם מצליחים לבוא ליידי ביטוי עבורם.

 

ג. הפרופורציה של גובה ההוצאה בהתאם לצורך (או ליכולת). רשמת יפה - שגם אתה היית נהנה מכלי יקר ואיכותי כרכב פאר,

אך נאלצת להתפשר על ממוצע המתאים לישראלי שכמותך החי בישראל (בדומה למרביתנו) ולכן עשית שקלול ראלי,

ורכשת (נגיד) קורולה ב- 130 אלף שח ולא למבורגיני ב 2.5 מיליון.

 

באנלוגיה לעולם ה- ובהקשר ישיר לנושא שלפנינו, גם אתה כנראה עבור ילדך או ביתך הקטנים, לא תעמיד מחשב

PC בעלות עשרת אלפים שח (כמו שמעמיד עבור עצמך), מכיוון שגם אתה תסכים כנראה, שלילד קטן אין

הרבה משמעות בכך, מה גם שהוא לא כל כך מנצל את המכונה או מתעניין לעומק בשלב זה בחייו, ולכן כן סביר שתעמיד

עבורו מכונה עממית, נגיד בשווי 2000 ש"ח. *לכשיגדל לגיל 16 כבר תרכוש עבורו משהו חזק יותר המתאים לגילו.

 

ד. הפשרה שבין לא להתקין מאיץ גראפי כלל ולהסתפק במה שמגיע מובנה במעבד של , לבין להתקין משהו בסיסי אפילו,

כזה שמגמד את המאיץ המובנה בתוך המעבד של , הינה פשרה ראלית והגיונית. והנה במקרה דנן יצאו לנו רק 100 שח.

קיבלנו תמורתם מעבד גראפי עם כח של בערך פי 20 מעל הצעצוע הלא שמיש בעליל שאינטל התקינה מובנה במעבד G3260.

ודאי נסכים שתמורת 100 שח להכפיל ביצועים גרפיים פי 20 , אתה ואני קונים בשתי ידיים.

 

זה הבדל בין מחשב שאינו מסוגל להריץ אף משחק מהשנים האחרונות, לבין מחשב שמריץ (כבר ראינו בשרשור) פחות או יותר

את כל המשחקים, רק עם פשרות מסוימות - דבר שהוא סביר ומקובל תמורת מה שהשקענו בו. לא ציפינו להרבה מ- 100 שח.

 

אנלוגיה מתאימה תהיה, למצב שאין לנו כלל ואנו נאלצים ללכת כל יום כמה קילומטרים ברגל לעבודה בבוקר.

אז בתור תפרנים נרכוש מכונית משומשת ישנה אפילו ב- 5000 שח, והיי את ה- 3 ק"מ לכל כיוון היא עושה מדי יום כמו ענקית,

זה כבר שדרוג של יום ולילה, שכן שדרג אותנו מהכרח להליכה רגלית מתישה בת 40 דקות בחום הכבד, לנסיעה קלילה של 5 דקות.

וזה בדיוק מה שעשינו פה, לקחנו מחשב ללא כל יכול האצה גראפית אפילו מינימלית, ונתנו לו כח סביר בתחום.

 

נמשיך עם האנלוגיה:

אותה מכונית ב- 5000 שח לא רק תיקח אותנו את אותם 3 ק"מ לעבודה ובחזרה, היא גם תיקח אותנו מתל לחיפה אם נרצה,

90 ק"מ לכל כוון. ואותו הדין לכרטיס הגרפאי, הוא לא רק יעיל בהאצת דו מימד של הדסקטופ, ולא רק עבור פריסת חזקה

או האצת הדפדפן ב- HTML, הוא ייתן לנו בין השאר את האפשרות לשחק משחקים בכיף (הדוגמא של הרכב מחיפה לת"א)

ואת זה לא היתה לנו אפשרות מקודם בכלל לבצע.

 

 

ה. עכשיו במעבר מהיר לדוגמאות שהבאת מעולם ה VR:

בעולם ה- מדובר כבר על משהו שונה שאין אנלוגית לגזור ממנו מסקנות לעולם ה- singe channel.

בעולם ה- תחילה מדברים על קצב דגימה כפול, שכן כל עיין מקבלת ערוץ אחד. קרי 60hz הופך ל- 30 לכל עין

(ולכן ההכפלה מ- 30 ל- 60 התבקשה).

 

ובאופן מופרד ומובחן, ביקשו לעלות עוד כדי 45hz לכל עין, שזה 90 ב- dual channel, עבור ההשפעה של ממשק הקסדה

והיסט הראש. ישנו input lag שעובר מרגע שהראש של הצופה מתחיל לזוז, עד שהתנועה הזו נקלטת בחיישנים, מעובדת

במנוע האפליקציה, מתורגמת למנוע הגראפיקה,  ולבסוף מוצגת לעיני הצופה.

ה- input lag הזה גדול יותר מה- input lag שמתקבל בממשק עכבר (בגלל השהות עד שהיא נתפסת בסנסורים של קסדה) 

וחשוב יותר, משום שהמוח האנושי רגיש יותר ל gap שמתקיים בין תנועת ראש לתמונה, מאשר ל- gap שמתקיים

בין תנועת-יד (עכבר) לתמונה.

 

מצאו שעל מנת שהאילוזיה כלפי הצופה תשמר, יש לקצר ככל שניתן את ה- input lag הזה. אחת החוליות בשרשרת והיא

החלק הסופי של ציור התמונה, הוא אחד המקומות שעובדים עליו. לכן החליטו שנכון יהיה לקצר את זמן ציור התמונה

בשליש, ולעלות את קצב הדגימה מ- 30 לכל עין (60 במשולב לשתיהן), לכדי פי אחד וחצי. קרי 45 לכל עין (או 90 במשולב).

פעולה זו תרמה את חלקה וסייע בתורה על מנת להקטין את ה- input lag הכולל של שרשרת ההפקה, ובעטיו לשפר את

האילוזיה כלפי המשתמש במערכת מבוססת קסדה.

 

יש עוד מקומות שבהם מכניסים טכניקות לשיפור ה- input lag המדובר, למשל באלגוריתם מסוג prediction movement

וביצוע overshot ברובד של האפליקציה.

וגם פה אם תשאל את עבדך שאלות תגלה, שיש הרבה ידע בדיוק מאותה סיבה, משום שבעולם הסימולצה המקצועית אנו

עובדים בתחום כבר כמה שנים, ומקדימים בכך את התעשיה האזרחית.

*פיתוחים חדשים הם בהתחלה יקרים, ולכן בדר"כ תחילה נמצאים אצלנו בתעשייה ולפני שהם מוצאים את מקומם בסגמנט

האזרחי/צרכני/מסחרי.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

אם תשאל את עבדך שאלות

 

האם ניתן לשפר גם את זמן התגובה שלוקח לסנסור (אקסלרומטר) להגיב?

אני מניח שזו אחת החוליות החלשות כאשר מדובר בקסדה (משקפי VR).

[ואם כבר מדברים על זה, אני מניח שזה משפיע על המון דברים טכנולוגיים, למשל בעל אקסלרומטר שמזה פגיעה (תאוצה) בכיוון מסויים ועליו להגיב]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ shapin@

(איך לכל הרוחות פעולת תיוג פה אפשר עזרה)

 

עשית עבודה מאד יפה עם הסרטון שהראת לנו מעלה - שאפו :beerchug:

 

הביא לי רעיון לחפש גם את איכות האנימציה בכותר שבו ישנה דווקא כן חשיבות גבוהה לרמת FPS,

ואף עניין אותי להדגים מה קורה כשיורדים מתחת ל- 30, עד כדי 20FPS בלבד, בכותר שבו טכניקת motion blur עובדת,

 

וזאת במטרה להמחיש לנו האם המשחק עדיין שחיק (לא לאלוף העולם בגיימינג אני מדגיש מראש כן, אלא האם זה שחיק

ומתקבל על הדעת עבור ילד בן 9, או סתם עבורנו כמשחק קליל, במאיץ גראפי שעולה 100 ש"ח).

 

מצאתי את הסרטון הדגמה הבא, לא פחות מאשר כבודו crisis 3. הדגמה שלו ב- 20, 30, 45 ו- 60 FPS.

 

לטעמי לפחות עבור casual או light מזדמן, גם 20fps - בעיקר בזכות הטמעת motion blur (טכניקה מעולם הקולנוע)

זה בהחלט "עובר מסך" כמו שאומרים. בטח עבור כרטיס מסך צעצוע ב 100 שח, בטח עבור ביתי. זה עדיף פי אלף מאשר כלום.

 

וכאשר עוברים ל 30FPS זה כבר חלק לגמרי, כולל בעת panning מהיר.

ומעל ל- 30, the law of diminishing returnes kicks in hard  ...

 

 

 

 

   

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של StavBN

 

האם ניתן לשפר גם את זמן התגובה שלוקח לסנסור (אקסלרומטר) להגיב?

אני מניח שזו אחת החוליות החלשות כאשר מדובר בקסדה (משקפי VR).

[ואם כבר מדברים על זה, אני מניח שזה משפיע על המון דברים טכנולוגיים, למשל רכב בעל אקסלרומטר שמזה פגיעה (תאוצה) בכיוון מסויים ועליו להגיב]

 

ערב טוב stav,

 

פגעת בול בבעיה. במגזר הביתי ישנה מגבלה תקציבית רצינית, כל הקסדה עולה סדר גודל של כ 500$ לצרכן.

ולכן משתמשים בסנסורים פשוטים, אלקטרומכנים או כיום אלקרוניים שמוטמעים בקסדה עצמה, עלותם של אלו זולה.

 

במגזר המקצועי ישנו תקציב גדול בסדרי גודל, וניתן להמיר סנסורים מסחריים בקסדה, הרגישים לתנוע אך זמן התגובה שלהם איטי,

בסנסור חישה חיצוני המבוסס על קרינה, למשל בספקטרום האור, כמו למשל קרניים (נגיד לייזרים) שמאירים על הקסדה מבחוץ,

קרי מוקרנים עליה, ותנועת הקסדה נקלטת בסנסור תואם שקורא את הלייזר, וזה מהיר בסדר גודל לעומת סנסור ג'ירוסקופי

מכאני או אלקטרוני שמובנה בקסדה מסחרית. אפשר גם להטמיע כל מני טכניקות אחרות לא חסרות שיטות או המצאות.

הליזרים מספיק מהירים כדי פחות ממאית השניה, דבר שמחסל את ה- input lag ברובד הזה לכלום.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...