מחשב בהזמנה אישית [בניה] - האם ניתן לבטל עסקה? - עמוד 4 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחשב בהזמנה אישית [בניה] - האם ניתן לבטל עסקה?


newguy13

Recommended Posts

כשאתה מבקש לבטל, תהיה הסיבה אשר תהיה, זוהי זכותך (על אף מה שקיריל טוען, פה אני מסכים עם טיעוניו של Milford Cubicle).

מסכים איתך בהכל חוץ מהמשפט הזה. Milford Cubicle התייחס בטיעונים שלו למסגרת החוק רק מתי שנוח לו.

יכול להיות שאמורה להיות אפשרות לבטל עסקה של מחשב בהרכבה אישית, אבל זה דיון בפני עצמו.

בכל אופן, גם אם כן, לפי החוק מהשנייה שמכשיר (ולא משנה איזה) הופעל (חובר לחשמל) אין התחייבות לבטל את העסקה. - וזה המקרה הנוכחי.

החוק הזה מאוד הגיוני כי הוא בא להגן גם על החנויות (שלא ייתקעו עם מוצרים יד שנייה- ובכך יינזקו כלכלית) וגם על צרכנים אחרים תמימים (שלא בטעות ירכשו מוצרים יד שנייה בשגגה או במזיד).

בשביל מקרים כאלו מפעילים את האחריות על המוצר ושלום על .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 69
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני מסכים עם qttp.

האשמה של החנות קטנה במקרה הזה, אם בכלל קיימת. עיקר האשמה על פותח הדיון והחבר שלו.

שים לב שניתן להזמין ב-tms מערכות מחשבים קומפלט, שמגיעות עם כל מה שצריך. אז מי שלא מבין - שלא ינסה לבנות מפרט בעצמו. החנות לא צריכה לנחש אם יש או אין לך שאתה מעביר ממחשב אחר. נכון, היה כדאי שיגדילו ראש ויסבו את תשומת לבך, אבל האחריות המרכזית היא עליך. יכלת להזמין מחשב קומפלט, יכלת לשאול אותם בטלפון אם המפרט שבנית טוב, אם יש להם הערות או המלצות אחרות. אבל לא טרחת לעשות זאת. מחשב אינו . מחשב נהוג לקנות בחלקים ונהוג להעביר חלקים טובים ממחשב למחשב בעת שדרוג.

למעשה, קיבלת בדיוק את מה שהזמנת ואתה יכול להלין בעיקר על עצמך ועל החבר שלך.

גם הטענה של "לא סומך על החנות" מוגזמת ולא מבוססת על שום דבר למעט כעס ומרמור - אמוציות אבל לא רציונל.

הצעה שלי: רד מהעץ הגבוה שטיפסת עליו, תן לחנות לשלוח שליח, לאסוף את המחשב, לבדוק אותו, לתקן מה שצריך ולהחזיר חזרה. אתה אפילו לא צריך לצאת מהבית בשביל זה. אני מאמין ש-Tms יהיו יותר מקצועיים מאיזו מעבדה מקומית.

בדיון הקודם נגד tms צידדתי בלקוח ולא חשכתי שבטי מהתנהלות tms. אבל המקרה הזה שונה בתכלית וכאן אני נוטה לצדד בחנות. אבל עם סייג אחד: כפי שמילפורד ציין, גם אני חושב שזה ממש לא המקרה של מוצר בהתאמה אישית, שכן ההגדרה הזו נועדה למקרים אחרים לגמרי. לכן, אני דוחה מכל וכול את הניסיון של קיריל להתייחס למחשב כאל התאמה אישית, שנדמה לי שמטרתו היא להתחמק מהחובה לבטל עסקת מכר בטלפון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים איתך בהכל חוץ מהמשפט הזה. Milford Cubicle התייחס בטיעונים שלו למסגרת החוק רק מתי שנוח לו.

יכול להיות שאמורה להיות אפשרות לבטל עסקה של מחשב בהרכבה אישית, אבל זה דיון בפני עצמו.

בולשיט - אתה משקר ומעוות את דבריי.

אני מעולם לא דיברתי בכלל על החוק, ואפילו הדגשתי שאני לא רוצה להיכנס לדיון של האם במקרה הספציפי הזה הוא זכאי לזיכוי או לא.

ציינתי רק דבר מאוד פשוט - הם לא יכולים לאחוז במקל משני קצוותיו. או שמדובר במחשב מורכב שהותאם אישית ולכן אי אפשר לבטלו, ואז גם האחריות לתקינותו כ"מחשב שלם" היא על החנות, או שמדובר בחלקים שנמכרו בנפרד ואז אין לחנות אחריות על תקינותו כ"מחשב שלם" אבל אז הם גם לא יכולים לטעון שזה "נבנה אישית" עבורו ומכיוון שכך אין לו את הזכות לבטל בשל כך.

אין גם וגם. שיחליטו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים איתך לגמרי. ציטטת אותי אפילו רושם ש

יכול להיות שאמורה להיות אפשרות לבטל עסקה של מחשב בהרכבה אישית, אבל זה דיון בפני עצמו.

אבל אתם מתעלמים כאן מזה שלא משנה איך אתה מסתכל על זה(גם אם החנות מבחינתה זה חלקים בנפרד או התאמה אישית) , מרגע שהמכשיר הופעל, אין חובה לבטל את העסקה.

אתה אמנם פוליטקלי קורקט כשאתה טורח להדגיש ש:

אין לכם את הזכות להתנער מהזכות שלו לביטול, כאמור לפחות לא בטענה של "מחשב שהורכב אישית".

אבל כלל לא מציין שקיימת טענה שונה שבגינה יש לחנות זכות לסרב לביטול העסקה.

זה הכל... בקטע הזה שהחנות לא יכולה לרקוד על 2 חתונות- מסכים איתך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל אני הגבתי ישירות לתגובה של קיריל:

לא ניתן להחזיר חלקים שהוזמנו במיוחד למערכת בהתאמה אישית

זו היתה הסיבה, או ה"תירוץ" שלהם אם תרצה, לאי היכולת לבטל את העיסקה.

אז או שזאת מערכת בהתאמה אישית ואז הם צודקים בציטוט הנ"ל (אבל מצד שני כן אחראים על תקינות המערכת), או שזאת לא מערכת בהתאמה אישית אלא חלקים, ואז באמת הם לא אחראים לתקינות שלה מבחינת הקירור וכו' אבל אז לא יכולים להשתמש בתירוץ של "לא ניתן להחזיר חלקים שהוזמנו במיוחד למערכת בהתאמה אישית".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם לקוח בא לחנות, קונה חלקים, ובהתאם לחוק בתוך 14 יום מחזיר את כולם באריזה מקורית כשהם לא נפתחו ולא שומשו - אדרבה, את זה החוק מגבה.

אם לקוח הזמנה להרכבה של מפרט מחלקים שהוא ספציפית בחר, זה אומר שחנות לוקחת חלקים, פותחת אריזות, ומשלמת שעות עבודה לטכנאי שמרכיב ולרוב גם בודק את העסק אחרי שהוא מרכיב. - אם את הדבר הזה יכל לקוח להחזיר לחנות כשהוא קיבל החזר מלא, הרי שזאת פרצה שקוראת לבעיות ונותנת ללקוח יכולת לגרום לחנות לבזבז זמן ומשאבים כשהיא נושאת בעונש הכספי המלא כשלקוח מחליט להחזיר. בדיוק כאן נכנס התיקון לחוק שמאזן את החנות אל מול הלקוח כשמדובר למעשה בכל מוצר שהורכב או שונה בהתאם לדרישות שלו, ובמידה והוא מבטל הזמנה אחרי שחנות כבר השקיעה משאבים, הוא מגבה את הביטול בתשלום על המשאבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה טועה.

הלקוח לא בא לחנות אלא הזמין מהאינטרנט. לכן, יש לו זכות מלאה להחזיר את החלקים גם אם הוא כבר פתח אותם והשתמש בהם.

לכן, כל הטיעון שלך הוא invalid בבסיסו.

כמו כן, הלקוח לא קנה "מחשב שלם" (כי כאמור, אם זה המצב אז זו אחריותה המלאה של החנות לעדכן אותו שהמחשב לא שמיש ללא קירור) אלא הוא קנה חלקים בנפרד + שירות הרכבה.

בדיוק כמו אם הוא היה מזמין את החלקים ואז מביא טכנאי חיצוני אליו הביתה שירכיב לו אותם. זה לא היה הופך את "עסקת החלקים" ל"עסקת מחשב מורכב".

אפילו בחשבונית כתוב שחור על גבי לבן שההרכבה היא שירות בנפרד ואין לו קשר לחלקים שנרכשו בנפרד, ושהאחריות היא על החלקים בלבד (ולא על ההרכבה או ה"מחשב" בכללותו)!!!!!! יותר מזה??

איך שלא תנסה לסובב את זה לא מדובר פה על עסקת "מחשב בהתאמה אישית", ולא יעזור לך בית דין.

הוא קנה מוצרי מדף באריזות Retail (כראיה נוספת - הוא קיבל את כל הקופסות של כל החלקים בנפרד!) + שירות מעבדה של הרכבת החלקים.

וכל ניסיון לטעון אחרת כמוהו כזילזול באינטליגנציה הן של הלקוח והן של משתתפי הדיון הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אי אפשר ללכת לפלאפליה, לבקש לבחירתי לאפה עם סלט, שווארמה, טחינה, עמבה וחמוצים, לקחת את הלאפה ואז להחזיר בטענה "לא מתאים לי אז אני מחזיר". "מה, לשלם? אני הזמנתי את המרכיבים בנפרד, ההכנה היא בחינם אז אני לא חייב לך כלום" - הרי שיש תפריט של מנות ומחירים להן, אין שום ציון לשירות.

או ללכת למסעדה, לשבת, להזמין מנה לבחירתו, לקבל אותה ואז להגיד "לא, תודה, אני לא רעב" ולגרום נזק למסעדה בטענה של "אני משלם רק על המנה, והחזרתי אותה, השירות הוא בחינם" והשירות במסעדה הוא אכן חינם.

לקוח שגורם לעסק לבזבז עליו כסף כחלק מעלות כוללת, ואז מבטל את השירות אחרי שהעסק הוציא משאבים - גורם נזק לעסק. יש לזה תיקון בחוק (סעיף 6 תת סעיף א), ואפילו תוספת לתיקון במידה ובוצעה סליקה באשראי, עליה עסק משלם עמלת סליקה (בד"כ בגובה 2% מסכום העסקה).

כאן הלקוח לא רק קיבל שירות מעבדה כחלק מההזמנה, אלא גם הזמין חלקים עליהם המשיך חברו לעבוד - הם בגדר משומשים ולא חדשים "מהניילון". זה - בכל הקשור לביטול עסקה, וזה לא קשור אם היא מרחוק, מקרוב או מעזה. תחשוב כמה נזק היה נגרם למקומות כמו בתי מלון, מועדונים, אולמות אירועים, חנויות מחשבים, מעצבי בגדים ושאר עסקים שמתאימים מוצר ללקוח אם הלקוח היה מזמין מוצר מפורט, גורם לעסק להשקיע ואז היה מבטל את ההזמנה ומכניס את העסק לחוב.

בקשר לחבר הפורום עצמו - אף אחד מאיתנו לא יודע באמת מה הולך בינו לבין החנות וזה בניהם לפתור. חשוב לשמור על הפורום כמה שיותר נקי מ"זעם" משני הכיוונים עד שהעניין יתבהר. אני חושב שפותח הדיון קיבל עצות טובות ואני מקווה בשבילו שזה יגמר על הצד הטוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אי אפשר ללכת לפלאפליה, לבקש לבחירתי לאפה עם סלט, שווארמה, טחינה, עמבה וחמוצים, לקחת את הלאפה ואז להחזיר בטענה "לא מתאים לי אז אני מחזיר". "מה, לשלם? אני הזמנתי את המרכיבים בנפרד, ההכנה היא בחינם אז אני לא חייב לך כלום" - הרי שיש תפריט של מנות ומחירים להן, אין שום ציון לשירות.

וואו, איזו דמגוגיה בגרוש.

אני אפילו לא אטרח להתייחס לזה ברצינות, עמך הסליחה.

רק הבהרה: אף אחד לא טוען שלא יהיה עליו לשלם דמי ביטול (על כל סעיפיהם) במידת הנדרש. זאת בכלל לא הנקודה ואתה נטפל לתפל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה טועה.

הלקוח לא בא לחנות אלא הזמין מהאינטרנט. לכן, יש לו זכות מלאה להחזיר את החלקים גם אם הוא כבר פתח אותם והשתמש בהם.

לכן, כל הטיעון שלך הוא invalid בבסיסו.

זאת נראית לי כמו אחלה של טענה לקחת ולהוכיח שהיא לא נכונה. הטיעון ואליד, סופר-ואליד. חוץ מדמגוגיית העמבה והחמוצים הסברתי יפה למה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הדוגמאות שלך לא ממש מתאימות. אין דין מוצר חשמלי כמו דין מנה במסעדה. יש חוק כללי ויש התייחסויות רבות מפורטות שמייחדות ומפרידות סוגים שונים של טובין ושירותים.

הטיעון "העסק סופג הפסד" הוא לא רלוונטי בפני עצמו. בכל מצב של החזרת מוצר יש הפסד לעסק, ובכל זאת החוק מאפשר לעשות זאת, ועל העסקים להיות ערוכים לכך.

אם החוק קובע שמוצרים שהוזמנו בעסקת מכר מרחוק ניתנים להחזרה - אז הם ניתנים להחזרה. אפשר לגבות דמי ביטול, אפשר לגבות את מחיר שרות ההרכבה - זה כן.

הויכוח פה הוא האם ניתן לקרוא למערכת הזו "מחשב שהותאם בהזמנה אישית ללקוח", או ש"אוסף חלקים + שירות הרכבה" לא עונה על דרישה זו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הוזמנה הרכבה, לא משנה אם שולמה או בחינם - הרי שמדובר במחשב שהותאם ללקוח ובחבילת רכיבים שהורכבו יחד לבקשתו. ושוב, זכויות מכר מרחוק בטלות במקרה שכזה.

האם 100%, ודאי לחלוטין שמדובר במוצר שעונה על קטגוריה 6 בחוק? לא בטוח, אבל זה בהחלט נראה כך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...