מה הדרך הכי טובה לחמם HeatShrink? - עמוד 7 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה הדרך הכי טובה לחמם HeatShrink?


card

Recommended Posts

התכנון היה להעתיק את ההתנגדות מהדימר, אבל לא כשהיא נמדדת מבחוץ,

אלא כשהיא נמדדת במפנים, על הפוטנציומטר שלו.

(ז"א, שאחרי שמצאתי את הטמפרטורה המתאימה, אז לנתק הכל מהחשמל, לפרק את הדימר, ואז למדוד את ההתנגדות שם)

האם זה לא רעיון טוב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 109
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני מבין.

דרך אגב,

זוכרים את המלחם מאלקטרודראגון, עם הטמפרטורה המשתנה, ב-13.5$?

נתקלתי בו שוב עכשיו, באתר אחר:

SKU074215.2.jpg

http://www.banggood.com/Huanghua-907-220V-60W-Ultra-fast-Electric-Pencil-Heat-Soldering-Iron-p-75483.html

האתר הזה מוכר רק כמה מלחמים בודדים,

ובינהם, המלחם הזה שוב.

זה כנראה דגם שהולך טוב חח :)

אני תוהה רק למה הסינים שמו את ההארקה שלו בחוט נפרד..

לאן הם רוצים שאנשים יחברו את זה?

הרי לא כל אחד נמצא במעבדה שבה ההארקה זמינה בצורה פתוחה.

אצל רוב האנשים, ההארקה היא רק בשקע.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המלחם הזה לא צריך הארקה (לכאורה) כי הוא בעל בידוד כפול. את גיד הארקה שיש לו מחברים למשטח מוארק שעליו עובדים, למטרות הגנה מ ESD. הוא שומר על המלחם והמשטח באותו פוטנציאל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המלחם הזה לא צריך הארקה (לכאורה) כי הוא בעל בידוד כפול.

מעניין..

איך רואים שיש לו בידוד כפול?

את גיד הארקה שיש לו מחברים למשטח מוארק שעליו עובדים, למטרות הגנה מ ESD. הוא שומר על המלחם והמשטח באותו פוטנציאל.

הבעיה היא שאם אתה מלחים בבית,

בד"כ לאנשים בבית אין משטח מוארק..

כך שלא יוכלו לנצל את זה

(ממש מוזר לי שהם לא שמו את זה בתקע, הרי שם בד"כ שמים את זה..)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת שלא רואים. הסימון של בידוד כפול הוא ריבוע בתוך ריבוע. העניין הוא שהתקן (הישראלי לפחות..) מגדיר מוצרים שאינם חייבים בחיבור הארקה ככאלו בעלי בידוד כפול. לזה אין הארקה, אז אני מניח שהוא בעל בידוד כפול... עכשיו כשאני כותב את זה, אז יש מצב שהתקן הסיני הוא לעשות מה בראש שלו.

הבעיה היא שאם אתה מלחים בבית,

בד"כ לאנשים בבית אין משטח מוארק..

בד"כ לאנשים בבית אין מלחם מתכוונן...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכשיו כשאני כותב את זה, אז יש מצב שהתקן הסיני הוא לעשות מה בראש שלו.

אני מבין.

חשבתי שראית את זה מהרכיבים איכשהו.. אוקיי.

אז אי אפשר לדעת.

הבעיה היא שאם אתה מלחים בבית,

בד"כ לאנשים בבית אין משטח מוארק..

בד"כ לאנשים בבית אין מלחם מתכוונן...

;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רעיון מגניב

לא ידעתי שיש קומפקטיים כאלה שמתלבשים על החוט..

חשבתי רק על הרגילים שבאים בצורה שמותאמת להכנס לקיר..

תודה אלעד :)

זה אמור להיות בסדר עם מלחם נכון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם דימר כזה יתאים גם למאורר של 40W?

יש חשיבות לאופן החיבור?

האם זה ינמיך את המהירות שלו?

האם זה

http://www.ebay.com/itm/200W-SCR-AC-220V-Voltage-Regulator-Lamp-Dimmer-Fan-Speed-Controller-with-Switch-/170929163663?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27cc2c0d8f

גם יתאים?

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דימר עובד בצורה דומה ל PWM (חוץ מהבדל מסויים בהשוואה ל PWM ששולט על המאווררים במחשב : הדימר חותך חלק קבוע מהגל של ה AC שהוא מקבל מבחוץ, ו PWM במחשב מייצר את הגל בעצמו לגמרי)

ניתן לשלוט על "נגדים" על ידיי דימר - בכלל זה מנורות ליבון והלוגן, וגם מלחם

מאוורר הוא בעיה גדולה יותר :

למאוורר יש מנוע ומנוע הוא עומס השראותי, כלומר, אם מנתקים לו את הזרם לפניי שהזרם "נגמר" מעצמו (כשגל ה sin יורד ל 0), הוא יוצר מכת מתח גבןוה. המכה הזאת מגיעה לטריאק ופורצת אותו. לכן ניתן לנסות את זה (כלומר, בתקווה שלא יהיו בעיות נוספות) רק אם דימר שחותך את ההתחלה של הגל - leading edge ולא את הסוף שלו - trailing edge

אבל לדימרים כאלה יש בעיה אחרת : אם דימר כזה בגלל גליצ' כלשהוא בעבודה שלו (שכנראה יותר סביר במצבים "נמוכים" של הדימר) יעביר רק חצי 1 של הגל, הוא למעשה יתפקד כמו דיודה וישרוף את המנוע של המאוורר (ואוליי גם אם קצת אש)

במחשב אין את כל הבעיות האלה ולכן ניתן ליצור בקלות PWM אמין לשליטה על המאווררים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

או על ידיי מנוע שיש כבר מהירויות במנוע שלו (יציאה נפרדת מהסליל לכל מהירות), או אם מעגל של דימר אבל אם אותן מגבלות (יכול להיות שבדימר למאווררים יש משהוא שאמור לוודא שלא יהיה גליצ' כזה - אין לי שמץ)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראיתי את האשכול רק עכשיו.

אקדח חום זו הדרך הטובה ביותר. אפשר גם עם מצית, אבל רק באיזורים שצריך לבצע כיווץ איטי של השרינק, או באיזורים שאקדח חום עלול לפגוע תוך כדי הפעולה (למשל שיש פלסטיק שלא עמיד בחום). אם מדובר בכיווץ של הרבה שרינקים, ההמלצה היא לעבוד רק עם אקדח חום. עם מצית אגב, צריך יותר מיומנות ולהזהר לא לשרוף דברים. באקדח חום הסיכוי לשרוף משהו קטן משמעותית כי זה אוויר ולא להבה.

אני קניתי אחלה אקדח חום ב 200 שקל, מחנות כלי עבודה נחמדה מאד בפ"ת (י טכניק או משהו כזה). ישנם מקומות נוספים שמוכרים במחיר הזה ואולי במעט פחות, ממליץ לחפור קצת בזאפ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...