מה הדרך הכי טובה לחמם HeatShrink? - עמוד 2 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה הדרך הכי טובה לחמם HeatShrink?


card

Recommended Posts

זה נכון, ולכן לא הייתי ממליץ על מצית. פן לוקח משהו כמו דקה מניסיון.

יש Blowerים סיניים עם ויסת טמפ' אנלוגית במשהו כמו 30$ +-, עושה אחלה עבודה. היה לי אחד כזה, עד שקניתי את ה Atten 858D המצויין, שעולה סה"כ 20$ יותר (מחיר מעולה), אבל מגיע עם וסת טמפ' דיגיטלי והרבה יותר מותאם לעבודה עדינה. זה אחלה בשביל שרינקים כמו שאמרו, וגם להחלמות SMD \ SMT.

ביקורת של דייב ג'ונס מ EEVBlog:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 109
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
אם תחשוב על זה לעומק, אז בעצם כל דבר שתשים בתוך להבה של מצית יתכסה בשכבה של פיח :smiley1:

למה..

תשים מתכת, היא לא תתכסה בשכבה של פיח.

תשים פלסטיק לא דליק, הוא לא יתכסה בשכבה של פיח..

זו מצית גז.. לא להבה שנובעת ממדורה ששורפים בה עצים..

ניר:

וואו, מדהים כמה אנשים קנו פה Blower..

:)

לא חשבתי שזה יהיה כזה נפוץ

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השתמשתי בפן עד שקניתי מכשיר כזה:

http://www.ebay.com/itm/ATTEN-AT-858D-SMD-Hot-Air-Rework-Station-Solder-220V-/180883018455?pt=LH_DefaultDomain_100&hash=item2a1d77d2d7&vxp=mtr

שמיועד להלחמות. כשהוא הגיע הבנתי שלהלחמות זה ממש לא המכשיר שאני מחפש. ומאז הוא מקווץ שרינקים..

המוצר לא עושה את העבודה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתבת הרבה דברים על הבלאוור, אך בסופם נתת לינק למשהו שאין בו אפילו אחד מהם... זה כמובן מספיק למשתמש הביתי, אך חשוב לציין שבלאוור מקצועי מיצרן מוכר עם כל מה שאמרת יעלה פי שנים לפחות http://www.hlt.co.il/products/index/6144

הבלאוור בקישור שצירפתי הינו לשם המחשה בלבד. אם תבדוק לעומק תגלה שהבלאוור תוצרת זיקו הינו בעל 2 דרגות טמפ' וספיקה.

עם הגדלת הטמפ' הספיקה גדלה גם כן.

למיטב זיכרוני ראיתי את הבלאוור הזה למכירה אצל הבוכרי בת"א עם סט של 2-3 נחירים.

בכול מקרה הבלאוור הזה עדיף על משחקים עם אש.

- - - נערך: - - -

חחחח :)

אז יש לך מכשיר ייעודי לשרינקים :)

לגבי כל הטיפים האחרים: תודה..

העפתי את השחור, - הוא נוטה דיי בקלות להוציא "פחם", גם בלי חימום יתר.

אני אמשיך עם השקוף..

קיימים בשוק המון שרינקיים המיוצרים מחומרים שונים כגון: ניילון, פוליאסטר, פוליפילן, פוליפילן וגם PVC ובעלי יחס התכווצות של 1:2 עד 1:4 וטמפ' חימום מומלצת.

אם אתה כול כך דואג לרעילות של החומרים חפש לך חומר הכי מתאים לפי הרשימה שצירפתי.

- - - נערך: - - -

ממה שיצא לי להכיר השרוול השחור מוציא פחם אם אתה מחמם אותו יותר מידי, כלומר אם אתה שרף אותו ם המצית מקרוב מיי או נוגע בו אם המלחם

מצית ממרחק סביר - כן, חוץ מבעיה כזאת שנתקלתי בה כמה פעמים (אבל תהיה בעיה דומה גם לבלאוור אם אין לך ראש דק מאוד) : בחוטי חשמל מסוימים (נתקלתי בזה הרבה בחוטים פנימיים של וכו) הבידוד מתעוות ונמס בטמפ' יותר נמוכה מהטמפ' שהשרינק מתכווץ - צריך לחמם נקודתית רק את השרינק כדיי שלא יקרה מצב שעד שהשרינק זז נשאר לך רק חוט נחושת....

אכן לפעמים טמפ' הכיווץ של השרינק גבוהה מטפ' ההתכה של הבידוד של המוליך החשמלי ולזה יש לי כמה פיתרונות.

1. אני עוטף בנייר כסף את הבידוד של החוט הרגיש לטמפ' גבוהה.

2. בוחר בשרינק המתכווץ בטמפ' נמוכה של 70 מעלות צלזיוס במקום 100 או 120 מעלות צלזיוס.

- - - נערך: - - -

משהו באתר לא תקין.

- - - נערך: - - -

משהו לא תקין בפורום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המוצר לא עושה את העבודה?

עושה אחלה עבודה. ככל הנראה הוא לא השתמש במכשיר כמו שצריך, או שהוא ניסה להלחים Through-Hole. צירפתי ביקורת בהודעה קודמת.

מי ש SMD \ SMT לא מעניין אותו, יש גם Blower במתחת ל 30$: http://goo.gl/ex3dA

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחבר שלי (בעל חנות מחשבים) יש כזה (או שלא אבל נארהמש דומה), אנחנו עשינו איתם מלא פעמים reflow, כיווץ שרינקים, ואפילו כמה ניסויים מדעיים שנכשלו, בקיצור עושה את העבודה טוב

לוקח בדיוק 5 דקות לשים לזה תקע ישראלי נורמלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ייבוש מהיר של צבע ספריי במוד של מארז (בהשראת אמריקאים על ייבוש מהיר של צבע על מכונית של "ילדים רעים")... לא רק שהצבע מתייבש (וממש מהר), זה מספיק כדיי לחמם אותו לטמפ' שהצבע מוציא עשן ואפילו מתנפח והחלק של הצבע שלא נוגע במתכת עולה באש... לא שרפנו כלום אבל היה צריך לאוורר את החנות שעה אחריי זה כולל על ידיי מעיף עלים חשמלי קטן (שהוא משתמש איתו לנקות מחשבים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצית חד פעמית דווקא עושה את העבודה..(העפר זה דווקא כן יכול להיווצר מהפליטה של הגז)

אבל ממה שיצא לי לעבוד עם שרינקים יש יותר רגישים ויש פחות

גם בשחורים יש מה חברות עכשיו הסוג האחרון שיצא לי להשתמש הזמנתי בMODDIY והוא מרגיש יותר איכותי (וטיפה חומר עבה יותר) ממה שקניתי פעמים קודמות בחנות אלקטרוניקה בחיים עוזר

אבל גם מצד שני הפעם עבדתי עם פן של בראון וזה לקח טיפה יותר זמן אבל זה לא נוראי..בשביל פעם בשנה לעשות סליבינג זה יכול להיות מספיק טוב מצית או פן

אבל אין ספק שבלוואר זה כלי שתמיד טוב שיש לשימושים אחרים(להדביק פסים של פורמייקות, לקופף פלסטיקים וכו =] )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עושה אחלה עבודה. ככל הנראה הוא לא השתמש במכשיר כמו שצריך, או שהוא ניסה להלחים Through-Hole.

http://goo.gl/ex3dA

הוא מסורבל וגדול, הכבל קצר מדי ולא גמיש. אחרי כמה ניסיונות לעבוד (SMD כמובן..) איתו חזרתי ל Hakko 936

תוסיף את זה לעובדה שלמשתמש הממוצע שלא משתמש בלוחות באיכות גבוהה, הלוח יתחיל לההרס עוד לפני שהבדיל יספיק להתחמם. כך שבאופן כללי הפתרון של מכשרי hot-air שונים לא תמיד יהיה הנכון.

לפירוק רכיבים זה יכול לעשות את העבודה אבל לא להלחמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התקע של הפן בקישור שצירפת לא מתאים לתקן הישראלי.

נכון, לכן עדיף לשלם 200 ש"ח יותר.

הוא מסורבל וגדול, הכבל קצר מדי ולא גמיש. אחרי כמה ניסיונות לעבוד (SMD כמובן..) איתו חזרתי ל Hakko 936

תוסיף את זה לעובדה שלמשתמש הממוצע שלא משתמש בלוחות באיכות גבוהה, הלוח יתחיל לההרס עוד לפני שהבדיל יספיק להתחמם. כך שבאופן כללי הפתרון של מכשרי hot-air שונים לא תמיד יהיה הנכון.

לפירוק רכיבים זה יכול לעשות את העבודה אבל לא להלחמה.

א. אתה לא יכול להשוות את המכשיר הנ"ל להאקו שעולה במקרה הטוב פי 3.

ב. הכבל קצר, אבל זה יתרון מבחינתי, לא צריך משהו ענקי, ממילא שמים את קרוב לידך. הגמישות בסדר גמור.

ג. כל מקרה לגופו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל שאין ביקורת על זה: http://www.ebay.com/itm/2-in-1-SMD-Soldering-station-rework-stations-Hot-air-gun-solder-iron-YH-8786D-/330920610641?pt=AU_B_I_Electrical_Test_Equipment&hash=item4d0c67cb51

יכול לתת תמורה טובה יותר לכסף....

היחידות נראות מאוד דומות.

תוספת של $20 עבור גם מלחם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...