Try HWzone in English English
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ZiggyMan

מנהל פורום
  • מספר הודעות

    2,654
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

  • זמן מחובר

    99יום 21ש' 25דק' 18שנ'

דירוג

10 ניטרלי

אודות ZiggyMan

  • דרגה
    אלקטרוניקה ומודינג
  • יום הולדת January 1

מבקרים אחרונים

הצגת המבקרים בפרופילך מנוטרלת, ולא ניתן לראות מי ביקר לאחרונה בפרופיל שלך.

  1. ZiggyMan

    דרך לבדיקת קבל תקין

    אתה מפספס את הסיטואצייה; מישהו עם שני קבלים על כרטיס, שבלחץ עולים 5₪ יחד, ואתה מציע לו לרכוש ציוד מדידה רק כדי לבדוק איזה מהם פחות תקין..? לגבי נסיון, גם הלחמה זה רק ניסיון. אף אחד לא נולד עם מלחם.
  2. מה שמקצר חיים זו התחממות ולא מהירות הטעינה. אמנם שני אלו נמצאים ביחס ישר (המכשיר מתחמם יותר בטעינה מהירה) אבל הטענה במקום מאוורר/חורף פותרת את זה.
  3. לא ניתן לחבר מספר לדים לדריבר/גיבוי אחד. דרייבר לד שונה מספק כח, בכך שהוא מקור זרם ולא מקור מתח, ואם מעוניינים (תיאורטית) לחבר אליו עוד צרכנים עם זרם זהה, צריך לחבר אותם בטור ולא במקביל. ספציפית כאן כל דרייבר מתאים לספוט בודד ולא יותר, כי הדרייבר מוגבל במתח הסופי שלו, ולכן לא ניתן לחבר בטור, וכמובן גם לא במקביל. זה נכון גם לדרייבר הגיבוי.
  4. לא בדקתי אף פעם, אך כיוון שמחובר לחיבור הזה לדים שונים בצבעים שונים, כולל כאלה שצריכים מעל 3V לפעולה (כחול) כנראה שהחיבור מספק 5V. פשוט חבר עם נגד מתאים בטור.
  5. לוח אם? לא מחברים לדים ללוח אם של מחשב. אלא אם התכוונת ללוח אם אחר.
  6. יש לי נורות מכל הסוגים ומכל המינים. יש פלורוסנטים, CFL, ליבון, הלוגן, לדים בE27, לדים בE14, וגם ה"פלפון" שהזכרתי. אני משתדל לקנות מחברות סבירות, ולא הזבל הזול, וזה באמת מחזיק יותר. ולא נכון לומר שתמיד הדרייבר הולך. במקום העבודה שלי מותקנים ספוטים לד, ומה שנשרף זה תמיד הלד(ים). כנראה החום הורג אותם.
  7. בגדול כן, הבורר הצהוב הוא גיר מכני.
  8. מה שאתה כותב נכון, ולכן בימינו מיוצרים גופי תאורה שהם בעצם הנורות עצמן, ולהן מוצמד דרייבר לד. הגופים האלו נפוצים בשם "פלפון" https://www.google.co.il/search?q=פלפון&num=100&safe=off&client=opera&hs=Chk&nfpr=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiZscSv5PneAhWcRxUIHZbAAgMQ_AUIDigB&biw=1164&bih=800 ומתחברים ישירות לחיבור החשמל בתקרה. כמובן שכאמור זה לא ממש עוזר, והדרייבר מתקלקל לפני הנורה. וכיוון שכל יצרן ממציא לעצמו דרייבר שונה, קשה לאתר דרייבר מתאים כשהוא מתקלקל.
  9. ZiggyMan

    שנאי

    זה לא שנאי, זה דרייבר לד שהוא בעצם מקור זרם. יהיה לך יותר זול וקל להחליף את כל הנורה, או לתקן את הדרייבר מאשר למצוא כזה. הנתון אותו אתה צריך בדרייבר זה זרם מוצא של 260mA, בטווח 36-96V.
  10. אמנם לא רלוונטי כבר לעניין התיקון, אבל "הרכיב עם שני משולשים" הינו ורסיטור- רכיב המגן ממתח יתר בכניסה. הוא סופג קפיצות במתח ולא מעביר אותן הלאה. מתח גבוה מהמותר הופך אותו לקצר ושורף את הפיוז.
  11. ZiggyMan

    ממיר מתחים רציף

    תוסיף דיודה בטור.
  12. רק מה שחבל זה שמנועים לא פועלים בטמפרטורות גבוהות במיוחד, וגם המתחים הם כמה מאות וולטים בלבד במקסימום, ככה שאין כל צורך ב"מתח פריצה גבוה".
  13. ZiggyMan

    דרך לבדיקת קבל תקין

    כן... שמענו עליך, מר "חושב שהוא מבין משהו באלקטרוניקה למרות שלא למדתי". כל השיטות סבתא, כולל מדידת ESR, חביבות ביותר- אבל לא מחזיקות מים. כיוון שאורך חיים של אלקטרוליטיים מוגבל בכל מקרה, תמיד כדאי להחליף. אם לא בטוחים שאפשר להחליף קבל בלי לקרוע את הלוח, תמיד אפשר לתלוש את הקבל ולהלחים חדש לרגליים של הישן. קצת ערבי, אבל זה או זה או ללמוד להלחים.
  14. פסי לדים עם נגדים בהכרח מבזבזים אנרגייה על חום. יש לדים ללא נגדים, שעובדים עם דרייבר זרם. לא בדקתי את הנצילות שלו, אבל יתכן שזה יותר חסכוני.
  15. אתה מוצא דרך להתחבר לשני הקטבים. אם אתה מצליח להתחבר רק לא יודע בין מה למה, פשוט ניסוי וטעייה. אין מתחים גבוהים יותר ממתח הסוללה במוצא הפלאג.