מכונית: אוטומטית או ידנית? - עמוד 6 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מכונית: אוטומטית או ידנית?


Tomerb1

Recommended Posts

אז פא קלקלנו את כל הרעיון של האוטומאטי כי הרעיון באוטומאטי הוא שהנהג לא עושה שומדבר חוץ מלנהוג,סהכ מכניס לD ונוסע..

אני נגד אוטומטי אבל תיבה אם שנייה קלאצים זה דבר מעולה כי זה הופך אותך ליותר מהיר .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 244
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הכל טוב ויפה (גם אם לא ממש מדוייק), אבל לא דיברתי על ה-1.6...

הג'טה 1.6 עולה 120 אלף, אבל אני מודה שזה משעשע שהשוואת את הנתונים הטכניים של הגירסה הכי חלשה, תוך כדי התייחסות למחיר של הגירסה הכי חזקה.. :)

הכי חלשה עולה עדיין יותר מכל משפחתית ממוצעת.

njman אתה רוצה להגיד לי שבגיר רובוטי בטויוטה קורולה החדשה למשל אם תעשה חנייה בעלייה ותכניס לרוורס ותעזוב את הברקס האוטו יסע קדימה ותצטרך כמו בידני להרים את האנברקס ולעשות מין זינוק בעלייה כזה רק עם הגז?

ברור.

והגיר של היאריס ושל הקורולה דומים אך בקורולה יש קצת כח מהמנוע בכדי לתת לרכב מהירות זחילה כפי שיש באוטומט ולכן הרכב מתדרדר פחות מהיאריס. בכל אופן, אני נהגתי הרבה על הקורולה ולא השתמשתי (אפילו בחיפה) בבלם היד. פשוט מעבירים מהר מהברקס לגז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכי חלשה עולה עדיין יותר מכל משפחתית ממוצעת.

שוב, you get what you paid for.

אז פא קלקלנו את כל הרעיון של האוטומאטי כי הרעיון באוטומאטי הוא שהנהג לא עושה שומדבר חוץ מלנהוג,סהכ מכניס לD ונוסע..

ב-DSG (ובכל שאר הרובוטיות) אין שום בעיה שתכניס ל-D ותיסע...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יצאתי אדיוט, לא הבנתי אותך כמו שצריך.

דווקא על הקלאץ' לא הייתי מוותר, כי אני אוהב את כמות השליטה שיש לי בזכותו.

והתיבות הרובוטיות נהדרות, אבל רק במכוניות שעולות הרבה כסף. במשפחתיות התיבות הרובוטיות זה כמו טחורים.

לא נעים בעליה מתמשכת ופקוקה, במיוחד שצריך לצאת מחניון עמוס ואתה מתבייש לפשל עם זינוק בעליה של שיעור נהיגה ראשון, ועוד... אם הדייט שלך לידך יושבת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זהו שאין D בכלל ברובוטית של קורולה. זה E!

נהגת באחד כזה בכלל?

ג'יזס קרייסט מה אתה נתפס על סמנטיקה של בחירת האותיות ע"י הדבילים הסיניים האלה?

ולא, לא נהגתי בקורולה רובוטית. מה הקשר? זה מערער את העובדות? לא. בתיבה רובוטית אתה עדיין יכול להכניס ל-E (מרוצה?) ולנהוג במצב "אוטומטי" לחלוטין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראו ראיתי את הדיון הזה רק כרגע

ואני לא מתימר להיות איזה מבין ענק במכוניות כי אני לא

אבל כן יש לי ניסיון גם בזה וגם בזה

ואני חיב לשאול את כל האנשים שממליצים על ידני איפו לעזאזל יש לכם בארץ מקומות שלא פקוקים או אם כיכרות

או שחיבים לפנות או אם שילטי עצור או האטה וכו שאתם באמת נהנים מלנהוג בידני

וסתם לדוגמה היום הייתי צריך לנסוע נסיעה מאוד קצרה מי רעננה לדי התחלת הרצליה ואחרי זה בחזרה

ממש נהיגה קצרצרה

בדרך המאוד קצרה הזאת הייתי צריך להחליף איזה 200 אלף הילוכים רק בגלל כמה רמזורים ותנועה ופניות וכו

וזה עוד לא היה בעומס בכלל

מה אני יגיד לכם היה ממש כיף לנסוע ב40-10 קמש בידני

ומחר זה בכלל סיפור יש לי נסיעה לת אביב ולמזלי מחר אחי ינהג

וזה כזה סיוט שנצא מאוד מוקדם בבוקר בתיקווה שלפחות יהיה פחות עומס

ולא אני לא איזה נוב בנהיגה שלא התרגל להילוכים יתרגלתי -שונא את זה -ולא לא עשיתי תאונה אחת בחיים אפילו לא קלה -טפו טפו :silly:

בקיצור אתם אומרים דברים שאם אין פקקים או במילים אחרות כל דבר שגורם לכם להחליף מיליון פעם הילוכים ידני עדיף

ואז אומרים שבאירופה מוכרים ידני הרבה יותר

סבבה הכל טוב ויפה -אולי אם אתם נוהגים בכביש 6 כל הזמן ידני עדיף

אבל ברוב מקומות המגורים\עבודה בארץ ידני זה סיוט אנחנו לא גרים בשוויץ או גרמניה או משהו

ומי שצריך לנהוג יום יום לעבודה סיכוי טוב שיתפוצץ מעצבים מידני בארץ

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באופן אישי, לא מפריע לי להעביר הילוכים גם בפקקים, אבל ברור למה זה מעצבן ולא מתאים לרוב האנשים.

אני לומד בב"ש אבל ברוב הסופ"שים אני חוזר למרכז, מה שאומר שרוב הנסיעות הן על כבישים מהירים, בשעות שאין תנועה בד"כ והכבישים פנויים.

מאד סביר שאם הייתי גר ועובד בת"א הייתי מעדיף משהו אחר (כנראה לא הייתי קונה אוטו בכלל, אבל זה סיפור אחר).

אגב, Milford: לגבי ה-D (או ה-E...) ברובוטית, כמו שכבר אמרנו פה איזה מיליון פעם - זה לא נוח כמו אוטומט, זה חובט, מציק, ומתדרדר בעליות, אלא אם כן זה משהו איכותי כמו DSG או PDK או מה שלא יהיה. אז אולי לא צריך להעביר הילוכים, אבל כמו אוטומט זה לא. רק על הנייר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

NJMAN

אבל זה בדיוק העניין לפני שזורקים המלצות צריך לדעת למה הקונה מתכנן לעשות אם הרכב בשנים שהוא מחזיק אותו

ובעניין הנסיעות לצערי קטנועה לא בדיוק מתאים לסחוב כלי גינון :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, Milford: לגבי ה-D (או ה-E...) ברובוטית, כמו שכבר אמרנו פה איזה מיליון פעם - זה לא נוח כמו אוטומט, זה חובט, מציק, ומתדרדר בעליות, אלא אם כן זה משהו איכותי כמו DSG או PDK או מה שלא יהיה. אז אולי לא צריך להעביר הילוכים, אבל כמו אוטומט זה לא. רק על הנייר.

אני מסכים, הרובוטית של טויוטה (לפי ביקורות של אחרים, לא ניסיתי בעצמי) דיי עלובה ולא הייתי ממליץ עליה לאף אחד.

מצד שני, גם לא הייתי ממליץ לאף אחד לקנות טויוטה בלי קשר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

NJMAN

אבל זה בדיוק העניין לפני שזורקים המלצות צריך לדעת למה הקונה מתכנן לעשות אם הרכב בשנים שהוא מחזיק אותו

ובעניין הנסיעות לצערי קטנועה לא בדיוק מתאים לסחוב כלי גינון :P

כמו כל דבר אחר, בד"כ אין הכי טוב, יש הכי מתאים (ונראה לי שאנשים בפורום הזה מבינים את זה מצוין ;)), ולא יעזור כלום. צריך להציג מה שעובדות כעובדות (חסכון, ביצועים) ומה שסובייקטיבי כמו שהוא - סובייקטיבי (נוחות תפעול וכו').

אני מאמין שבשלב הזה יש לפותח הת'רד מספיק מידע כדי להחליט מה מתאים לו. אם לא הוא מוזמן להעלות עוד נקודות, אני (והשאר כנראה) נשמח לענות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמעו אני חייב להסכים... אחרי 1-3 שעות של פקקים אתה יוצא עם רגל מתה מהקלאצ'... וגם זה לא שכולם עומדים אלא כולם מתקדמים איזה חצי מטר ככה שאתה חייב להתקדם. אז במקרה הזה באמת נראה לי אוטומט לוקח.

שאלה...

מישהו יכול להביא איזה סירטון או או משהו איך כל ההחלפה של ההילוכים מבוצעת בפועל? במנוע עצמו לא איך אנחנו מחליפים בידית הילוכים.

תודה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי לא קראתי הכל אבל:

לחבר שלי יש טויוטה קורולה חדשה. ויש לה בעיה נורא דפוקה בגיר. יש לה גיר טיפטרוניק\ רובוטית, שהאוטו מחליף הילוך האוטו כזה מקבל מכה קדימה או לא יודע איך לתאר את זה.

השאלה אם זה ספציפי בקורולה. ומה ההבדל בין הטיפטרוניק\רובוטית לאוטומטי רגיל?

לא ממש ספציפי בקורולה אבל יש דרכים להקטין את המכה הזאת רק שהדרכים קצת "מסרסות" את הביצועים (בממש קצת) ולכן לא תמיד עושים אותם ככה שגם עם הלמבורגיני מארציילנגו נתקלתי עם הקטע המעצבן הזה

אין שום סיבה הגיונית לקנות ידני בשנת 2009, חוץ מבעיות תקציב קשות.

עובדה שכמעט (?) אף יצרנית לא מייצרת יותר את השטות הזאת במכוניות החדשות שלה.

הגירים האוטומטיים החדשים הם לא פחות ממדהימים, וממש לא בזבזנים וחלשים יותר כמו שהיה בשנות ה-90 המוקדמות.

על הגירים המתקדמים אפילו יותר, הרובוטיים, בכלל אין מה לדבר. הם טובים בעשרות מונים מכל גיר ידני שמתופעל אפילו ע"י שומאכר.

רוב המכוניות החדשות היום מיוצרות עם גיר ידני! זה שלא מביאים את הדגמים הידניים לארץ זה משהו אחר.

אוטמט לוקח בערך 20% יותר דלק.

כמו שאמרו פה ידני גם יותר כיף.

ויש כמובן את השיטה הלא בטיחותית לשים על ניוטרל (בידני) כשאתה ברמזור או בירידה או משהו כזה ואז אתה חוסך עוד יותר דלק.

במקרה ונדפק לך הגיר,למיטב ידיעתי בהמון מקרים ניתן לתקן גיר ידני ,לעומת זאת אוטמט פשוט מחליפים-אף אחד לא מתקןכל יצרנית מייצרת את זה ועוד איך,פשוט לארץ לא מייבאים את הגרסאות הידניות אבל באירופה הן מאוד נפוצות

ד"א גם למבורגיני פרארי וחברות מייצרות רק ידני

אוטומט לא ממש לוקח 20% יותר וזה תלוי בסוג התיבה ובסוג הנהיגה במיקרים מסויימים אוטומט יצא אפילו יותר חסכוני מידני.

מסכים שידני יותר כיף.

הוכח שאם אתה משאיר את האוטו על "דרייב" בירידה הוא יקח פחות דלק מאשר על "ניוטראל" (הוכח בין היתר ע"י "טופ גיר" אבל גם ע"י כמה מגאזינים נוספים)

ופרארי ולמבורגיני לא מייצרות ידניות אלא רובוטיות כמעט בלבד (וקצת אוטומטיות) הסיבה העיקרית היא מאוד פשוט כשהרכב מסוגל להגיע תוך 3.5 שניות ל100 קמ"ש החלפה ידנית תאט את הנתון הזה בצורה משמעותית

הבדלי הוצאות קיימים! בתיבה הרובוטית למשל, צריכת דלק מעולה! תשווה צריכת דלק של הקורולה הרובוטית והאוטומטית ותראה שיש הבדל של יותר מ10% בדלק!

ע"י מגאזין ישראלי (ניראה לי "אוטו" אבל לא זוכר) ההבדל בין הקורולה הרובוטית לאוטומטית בצריכת דלק הוא 1%! (מגאזין "טופ גיר" הגיע ל2% אם אני זוכר נכון)

אני מסכים, הרובוטית של טויוטה (לפי ביקורות של אחרים, לא ניסיתי בעצמי) דיי עלובה ולא הייתי ממליץ עליה לאף אחד.

מצד שני, גם לא הייתי ממליץ לאף אחד לקנות טויוטה בלי קשר...

מסכים שתיבה של הקורולה היא די עלובה אבל אני ממש לא מסכים על החוסר המלצה לקנות טויוטה. הקאמרי מדהימה

והיום אני נוהג על הקורולה הטיפה יותר ישנות (ה 2006) וזה אחד הרכבים הכי מוצלחים שיצא לי לנהוג עליהם וזה אחרי שעברתי יחסית הרבה מכוניות

אישית אני יודע נהנה מרכב ידני אבל ביום-יום אני לא רואה שום עדיפות בידני ואפילו להפך, יותר נוח אוטומט

ובעיניין הדלק כשאני נוהג בידני אני מרגיש יותר ספורטיבי ותמיד מושך קצת יותר ובאוטומט אני נוהג יותר רגוע וזה בעצם ההבדל הכי משמעותי בצריכת דלק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...