מכונית: אוטומטית או ידנית? - עמוד 4 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מכונית: אוטומטית או ידנית?


Tomerb1

Recommended Posts

  • תגובות 244
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

גיר רובוטי זה כמו גיר ידני?כאילו מרגישים את ההרגשה של ידני עם כל נושא הקלאץ'?

גיר רובוטי זהה לחלוטין לידני, אבל יש 'רובוט' שמתפעל בפנים את הקלאץ' וההילוכים. בדר"כ מרגישים כמו ידני, קפיצה בההעברת הילוך. ולמשל כשאתה בעלייה (מה שנקרא זינוק בעלייה בגיר רגיל) אתה בבעיה - ברגע שתעזוב את הברקס האוטו מיתדרדר אחורה וצריך מהר ללחוץ על הגז או להשתמש בבלם יד. אין קלאץ' כמו בידני להרים עד החצי ככה כדי להשאיר את האוטו במקום...

במכוניות קצת יותר יקרות, יש תיבות רובוטיות יותר טובות, ואז ההעברות הילוכים יותר חלקות, וגם יש כל מיני מנגנונים שמונעים את ההיתדרדרות אחורה.

אבל במכוניות הפשוטות התיבות לא מספיק טובות בינתיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ג'טה בדגם הבסיסי עולה 132 אלף שקל (123 לדגם עם התיבה הידנית), פאסאט בדגם הבסיסי עולה 172 אלף שקל.

התיבה הרובוטית DSG החליפה את כל התיבות האוטומטיות ברכבי VW החל משנת הייצור הנוכחית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה דברים שאני יכול לתרום לפותח הת'רד לידע:

1. טיפולים של אוטומטית לא יקרים יותר עד כמה שאני זוכר.

2. אם הולך לך גיר באוטומט (לא נפוץ אבל קורה) אז תמכור כליה.

3. מכונית בעלת גיר אוטומטי תצרוך תמיד יותר דלק מדגם זהה ידני.

4. בדוק את עלויות החלפים של הרכב שאתה רוצה לקנות. יש מצב שלא תוכל להחזיק אותו במקרה של צ'מפיון מוטורוס (VW, סקודה, אאודי). יש מצב שגם בהונדה.

5. אירופאי בד"כ יהיה מפנק, משוכלל ונוח מיפני מקביל. ביפניות הסטנרדטיות נוהגים להתקמצן באיבזור בד"כ כמו למשל כריות אוויר.

היפניות בד"כ מפגרות באיבזור אחרי אירופאיות לפעמים בכמה שנים (תשווה כמה כריות אוויר תקבל בVW לעומת יפניות ותבין)

רכב אירופאי מיד שניה אפילו מעט שנים אחורה מהמודל החדש ביותר, יהיה זול מיפני מקביל כמו למשל פוקוס מול קורולה.

6. תזהר ממכוניות שנפוצות בליסינג ומוניות (רוצים לתקן בזול) עקב גניבות לצורך חלפים.

דגמים נפוצים הם: מאזדה 3 (גנבו להורים של חבר למרות שהיה מנעול הגה, אימובילייזר ואזעקה), סקודה אוקטביה, פולקסווגן גולף, יונדאי גטס.

7. קח את הרכב המיועד לבדיקה במקום מקצועי. תזהר מרמאים ובקש ת.ז. ותשווה מיד לרשיון הרכב (כמעט עבדו עלי פעם אם אבא שלי לא היה בודק)

8. אוטומט מומלץ לאיזורים פקוקים (למרות שאני מעדיף אופנוע). ידני מומלץ לחובבי נהיגה שלא נוסעים כל הזמן בפקקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טובה במה? תן משהו אחד שהיא יותר טובה מהקורולה (פרט לגיר).

רמת גימור ,איכות נסיעה , הספק מנוע , נוחות , אני חושב שגם בטיחות, בקיצור german engineering In the house :xyxthumbs:

ולקצת צחוק :

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה דברים שאני יכול לתרום לפותח הת'רד לידע:

1. טיפולים של אוטומטית לא יקרים יותר עד כמה שאני זוכר.

2. אם הולך לך גיר באוטומט (לא נפוץ אבל קורה) אז תמכור כליה.

3. מכונית בעלת גיר אוטומטי תצרוך תמיד יותר דלק מדגם זהה ידני.

4. בדוק את עלויות החלפים של הרכב שאתה רוצה לקנות. יש מצב שלא תוכל להחזיק אותו במקרה של צ'מפיון מוטורוס (VW, סקודה, אאודי). יש מצב שגם בהונדה.

5. אירופאי בד"כ יהיה מפנק, משוכלל ונוח מיפני מקביל. ביפניות הסטנרדטיות נוהגים להתקמצן באיבזור בד"כ כמו למשל כריות אוויר.

היפניות בד"כ מפגרות באיבזור אחרי אירופאיות לפעמים בכמה שנים (תשווה כמה כריות אוויר תקבל בVW לעומת יפניות ותבין)

רכב אירופאי מיד שניה אפילו מעט שנים אחורה מהמודל החדש ביותר, יהיה זול מיפני מקביל כמו למשל פוקוס מול קורולה.

6. תזהר ממכוניות שנפוצות בליסינג ומוניות (רוצים לתקן בזול) עקב גניבות לצורך חלפים.

דגמים נפוצים הם: מאזדה 3 (גנבו להורים של חבר למרות שהיה מנעול הגה, אימובילייזר ואזעקה), סקודה אוקטביה, פולקסווגן גולף, יונדאי גטס.

7. קח את הרכב המיועד לבדיקה במקום מקצועי. תזהר מרמאים ובקש ת.ז. ותשווה מיד לרשיון הרכב (כמעט עבדו עלי פעם אם אבא שלי לא היה בודק)

8. אוטומט מומלץ לאיזורים פקוקים (למרות שאני מעדיף אופנוע). ידני מומלץ לחובבי נהיגה שלא נוסעים כל הזמן בפקקים.

בדיוק התשובות שחיפשתי. תודה רבה.

alexbmw- הסירטון לא אושר או משהו כזה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שכבר אמרו, להחליף תיבה אוטומטית עולה יותר מתיבה ידנית ברכב מקביל. אוטומטי יצרוך יותר דלק מרכב ידני מקביל.

אם אתה רוצה לשלוט בעצמך ברכב (ולא תקוע הרבה בפקקים) אז רק ידני, אבל קח בחשבון שאין מאזדה 3 ידנית בארץ.

חוץ מזה בתור היא די צפופה, די רועשת, לא הכי חסכונית וגם מוחלפת ביוני בדגם חדש, מה שאומר ירידת ערך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש DSG בג'טה, משפחתי מעולה במחיר סביר לחלוטין (איזור ה-150 אלף).

:lol:

מחיר סביר למשפחתית 1.6 זה 150K? אתה לא רציני.... חחחח אפשר לרכוש מאזדה 6 או משהו בסגנון.

לכל מי שמשווה בין הג'טה לקורולה:

הקורולה בחול זכתה לניצחון בהשוואה 1 על 1 מול האודי A3.

ודרך אגב, הקורולה הרבה יותר חזקה מהג'טה 1.6L

יש לה 124 כח סוס! ולג'טה יש 105! יש למנוע שלה פחות מומנט והרכב שוקל יותר. בקיצור עגלה!

אפילו הבסיס גלגלים שלה קטן מכל ה1.6 אוטומטיות שיש בארצינו!

בעניין המתלים אין מה להשוות כלל! לקורולה המתלים האחוריים מושקעים הרבה יותר ולכן היא פונה בסיבובים בצורה מושלמת.

תזמון השסתומים של הקורולה הוא תזמון מתוזמן, דבר הנותן לה זריזות בעקיפות וחיסכון בדלק!!

הקורולה לוקחת בצריכת דלק טובה יותר גם בעיר, בין עירוני ומשולב. גם מאיצה מהר יותר, גם חזקה יותר, גם יציבה יותר וגם חסכונית יותר!

לגבי אבזור:

בגרסה הזולה של הג'טה לא תראו משהו שאין בקורולה. לעומת זאת בקורולה יש 6 להבדיל מ4 בג'טה.

מה שאני כן יכול לומר זה שאיכות החומרים דיי טובה אך לא כמו של הג'טה. שם הג'טה לוקחת.

בכל זאת, קחו את הקורולה היקרה ביותר מול הג'טה הזולה ביותר ועדיין יש הפרש עצום!

יש לג'טה 6 הילוכים DSG ועדיין הוא מאיץ כמו צב. לא שאני צריך תאוצה מטורפת, אבל הרכב לא סוחב בעליות עם 5 אנשים ברכב, מניסיון!

נכון שאנחנו לא במירוץ אבל מנוע כל כך חלש...

לדעתי רוב המגיבים כאן לא עברו את גיל 25 שלהם ולא מנוסים במכוניות כלל. הרוב כאן נוהג ברכב של ההורים ולא באמת מבין מה זה ממיר מומנט ולא מבינים מה זה אומר 2 קלצ'ים(תעשו טיפול ל 2 קלצ'ים ותבינו) ולא מבינים מה זה להוציא עוד 20000 שח...

ולנושא התראד:

ידני חסכוני הרבה יותר מאוטומט!

ידני נותן לך יותר שליטה על הרכב מכיוון שיש לך אפשרות להוריד הילוכים ולשחק עם הקלצ'.

טיפרטרוניק = אוטומט נטו! ההבדל הוא בשם ובאופן התצודה של ההילוכים וזהו! גם באוטומט רגיל ניתן להוריד הילוכים.

רובוטי - DSG הוא הגיר הכי נוח מבחינת נהיגה. הרובוטי של טויוטה(יש כזה גם לפיג'ו ועוד!) פחות נוח יש יש קלצ' אחד.

הגיר הידני, חזק הרבה יותר מהאוטומטי וחסכוני הרבה יותר.

תודה ויום נעים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקיצור נמרץ, ידני הוא זן נעלם בארץ,ואין ספק שבזמן הקרוב הטיפול בידני יהפוך אפילו ליקר יותר מהטיפול באוטומט..

ולזה שאמר(אי שם בהתחלה) שמכוניות הפאר הם רק ידניות:

א.אלה גם המכוניות הכי לא נוחות בעולם.מכונית בלי מזגן,רדיו ובגאז' במיליון פאונד..התיבה הידנית זה הדבר הכי נוח וידידותי בה..

ב.גם הם כבר עברו בעיקרן לתיבה רציפה,עם מוט או עם פדלים על ההגה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישהו אולי יסביר לי משהו

למה באוטו ידני,כשההיתי עושה זינוק בעליה,אחרי שאני מרים את הקלאץ קצת עם ברקס ואז משחרר את הברקס,האוטו לא מתגלגל אחורה?איזה פעולות מתבצעות ברכב שמונעות את ההתדרדרות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...