מכונית: אוטומטית או ידנית? - עמוד 5 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מכונית: אוטומטית או ידנית?


Tomerb1

Recommended Posts

alexbmw- הסירטון לא אושר או משהו כזה...

אוי סליחה אחי כניראה הורידו אותה אז כך מחדש (זה שלושה סירטונים פשוט בראשון ששמתי הכל היה מחובר ).

http://www.youtube.com/watch?v=zkkpBK11eOs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5oOyo-W1IHc&feature=related

סירטונים קורעים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 244
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

בקיצור נמרץ, ידני הוא זן נעלם בארץ,ואין ספק שבזמן הקרוב הטיפול בידני יהפוך אפילו ליקר יותר מהטיפול באוטומט..

ולזה שאמר(אי שם בהתחלה) שמכוניות הפאר הם רק ידניות:

א.אלה גם המכוניות הכי לא נוחות בעולם.מכונית בלי מזגן,רדיו ובגאז' במיליון פאונד..התיבה הידנית זה הדבר הכי נוח וידידותי בה..

ב.גם הם כבר עברו בעיקרן לתיבה רציפה,עם מוט או עם פדלים על ההגה..

תגיד לי באיזה פלנטה אתה חי??

א. מכונית פאר בלי מזגן רדיו ובגאז'....? אתה יודע מה זה 'פאר'? נראה לי שאתה מתבלבל עם מכוניות קיצוניות.

פאר זה מרסדס אס-קלאס, ב.מ.וו. 7 ושות'. כלומר, המכוניות הכי נוחות שקיימות מתחת לרולס רויס ומייבאך. תפסיק לחרטט אם אין לך מושג מה אתה אומר.

ב. קודם כל, תיבה רציפה זה משהו שכבר קיים עשרות שנים. הבעיה של זה תמיד הייתה המומנט - תיבה רציפה מהדור הישן (עם חגורות גומי) לא יכלה לעבוד עם מנוע עם הרבה מומנט (היא הייתה מתפרקת, לא עומדת בעומס). התיבות החדשות (של אודי למשל) עובדות עם שרשראות מתכת ולכן יכולות להתמודד גם עם מנועים יותר חזקים.

כרגע מכוניות בודדות נותנות את האופציה של תיבה רציפה - בעיקר אודי. וגם הם לא 'עברו' לזה - זאת עוד אופציה בנוסף לידני ולאוטומט. אפשר לבחור מה שאתה מעדיף.

ומכיוון שהתכוונת למכוניות בכלל לפי מה שאתה אומר, אז בכלל הגזמת - אין מכונית קיצונית אחת בעולם עם תיבה רציפה...

הפדלים שאתה מתאר הם בסה"כ כפתורים להעביר הילוכים, ולא קשורים בכלל לתיבה... יכולים לשים אותם גם באוטומט טיפטרוניק רגיל, גם בתיבה רציפה (אם בכלל תכנתו לה הילוכים...) וגם ברובוטי. רק בידני טהור זה לא קיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישהו אולי יסביר לי משהו

למה באוטו ידני,כשההיתי עושה זינוק בעליה,אחרי שאני מרים את הקלאץ קצת עם ברקס ואז משחרר את הברקס,האוטו לא מתגלגל אחורה?איזה פעולות מתבצעות ברכב שמונעות את ההתדרדרות?

:xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:xyxthumbs:

הוא מתכוון למה אחרי שהוא מוריד את הרגל מהברקס האוטו לא מתדרדר.

כשאתה עוזב את הקלאץ' אתה למעשה מחבר בין המנוע לגלגלים (בהנחה ואתה לא בניוטרל). גם בלי גז המנוע מסתובב וזה מספיק כדי שהגלגלים 'ישאפו' להסתובב קדימה, וככה יתנגדו לסיבוב אחורה (כלומר, להתדרדרות). בעליות רגילות זה מספיק. בעליות מאד תלולות הסל"ד של המנוע (בלי גז) לא תמיד מספיק בשביל להחזיק את האוטו במקום ואז צריך להיעזר גם בבלם יד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקלאץ' בעצם מנתק ומחבר את צלחות התנופה(FLYWHEEL) לגלגלים.

ברגע שאתה מחזיק חצי קלאץ' בעליה,הצלחות מפעילות לחץ נגדי מספיק על הגלגלים כדי שאלו לא יסתובב(זאת אומרת הגלגלים רוצים להסתובב אחורה,כי זו עליה,ואילו הFLYWHEEL מפעיל על הגלגלים כח קדימה,ושני הכוחות המנוגדים האלה מונעים מגלגל לזוז).[br]פורסם בתאריך: 15.03.2009 בשעה 11:38:36


תגיד לי באיזה פלנטה אתה חי??

א. מכונית פאר בלי מזגן רדיו ובגאז'....? אתה יודע מה זה 'פאר'? נראה לי שאתה מתבלבל עם מכוניות קיצוניות.

פאר זה מרסדס אס-קלאס, ב.מ.וו. 7 ושות'. כלומר, המכוניות הכי נוחות שקיימות מתחת לרולס רויס ומייבאך. תפסיק לחרטט אם אין לך מושג מה אתה אומר.

ב. קודם כל, תיבה רציפה זה משהו שכבר קיים עשרות שנים. הבעיה של זה תמיד הייתה המומנט - תיבה רציפה מהדור הישן (עם חגורות גומי) לא יכלה לעבוד עם מנוע עם הרבה מומנט (היא הייתה מתפרקת, לא עומדת בעומס). התיבות החדשות (של אודי למשל) עובדות עם שרשראות מתכת ולכן יכולות להתמודד גם עם מנועים יותר חזקים.

כרגע מכוניות בודדות נותנות את האופציה של תיבה רציפה - בעיקר אודי. וגם הם לא 'עברו' לזה - זאת עוד אופציה בנוסף לידני ולאוטומט. אפשר לבחור מה שאתה מעדיף.

ומכיוון שהתכוונת למכוניות בכלל לפי מה שאתה אומר, אז בכלל הגזמת - אין מכונית קיצונית אחת בעולם עם תיבה רציפה...

הפדלים שאתה מתאר הם בסה"כ כפתורים להעביר הילוכים, ולא קשורים בכלל לתיבה... יכולים לשים אותם גם באוטומט טיפטרוניק רגיל, גם בתיבה רציפה (אם בכלל תכנתו לה הילוכים...) וגם ברובוטי. רק בידני טהור זה לא קיים.

הטעות היחידה שלי היא שלא ציטטתי את הבנאדם,משום שהוא דיבר על פרארי ולמבורגיני,ואני הגבתי לדבריו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אוהב טיפקרוניק נהנים משתי העולמות :smile1:

למרות שאני לא בטוח לגבי צריכה דלק שלהם

וגם מאוד מעניין אותי אם סעיף רק אוטומט ברשיון אפשר לנהוג(אני מאמין שכן) אבל אני גם ככה יש לי רשיון על רגיל ::)

ואין שום סיבה לקנות מכונית מודרנית ב09 עם גיר רגיל

אלה אם כן אתה רוצה מכונית מהירה ואתה הולך לשפר או משהו כזה

אבל עדיין אוטומט זה סבבה אבל דיי מסרס את חויית הנהיגה וביצועי הרכב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אוהב טיפקרוניק נהנים משתי העולמות :smile1:

למרות שאני לא בטוח לגבי צריכה דלק שלהם

וגם מאוד מעניין אותי אם סעיף רק אוטומט ברשיון אפשר לנהוג(אני מאמין שכן) אבל אני גם ככה יש לי רשיון על רגיל ::)

ואין שום סיבה לקנות מכונית מודרנית ב09 עם גיר רגיל

אלה אם כן אתה רוצה מכונית מהירה ואתה הולך לשפר או משהו כזה

אבל עדיין אוטומט זה סבבה אבל דיי מסרס את חויית הנהיגה וביצועי הרכב.

טיפטרוניק זה 100% אוטומט.

בכל תיבה אוטומטית מודרנית יש בקר שמנהל את ההעברות הילוכים, בטיפטרוניק פשוט הוסיפו כפתורים שאומרים לבקר הזה להעביר הילוך.

מה שאומר שהצריכת דלק והביצועים זהים לחלוטין לאוטומט בלי טיפטרוניק. אולי יש קצת יותר שליטה על זה כי אתה יכול לבחור הילוכים פחות או יותר, אבל עדיין יש איבוד כח וכו'.

יש המון סיבות לקנות ידני גם ב-2009, אולי כדאי שתקרא קצת את מה שכתבו בשרשור הזה לפני שאתה מגיב...

אגב טיפטרוניק זה סימן רשום של פורשה, הם המציאו את זה. כל עם טיפטרוניק משלם לפורשה תמלוגים עד היום :yelclap:

אבל יש עוד שמות ומערכות טיפה שונות ואז יקראו לזה בלהבלהלבלהטרוניק או כל שם מטופש אחר, ולא ישלמו תמלוגים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בארץ יש תופעה של גיר אוטומטי, פוחדים המשוק הלא טוב לידני.

בנוסף כל יצרן שמכבד את עצמו מוציא רכבים עם גיר רגיל גם.

קחו דוגמא BMW M5 סופרט סלוני, הוא מגיע עם גיר רגיל (כמובן יש אופציה לDSG וכד') אבל ידני ממש רחוק מליהיות מוכחד.

תשאלו כל חובב נהיגה , (לאנשים שצריכים את האוטו להגיע מ A ל B) שגיר ידני זה הדבר, גם פשוט, גם זול לתחזוקה, ומחזיק יותר מאוטומט. צריכה הדלק גם יותר טובה.

וגירים אוטמטיים יחסית לידניים, לא מנצלים את כל האנרגיה של המנוע (ממיר מומנט). תראו בידיוק אותו אוטו עם גיר אוטומט וגיר ידני, הסל"ד של הידני יהיה תמיד ליניארי למהירות, ותמיד תרגיש תגובה מיידית לכל לחיצה על הגז.

טיפטורניק זה לא דומה לידני בכלל, זה אוטומט אם אופציה לשלוט על ההילוכים שלו.

רובוטי זה יותר דומה, אבל עדיף ידני כבר על רובוטי, כי לרובוט לפעמים אין את העדינות שצריך, והרבה לא אהבו את הטיוטה בגלל זה.

לנו אישית במשפחה יש הונדה 2008 ידנית, 6 הילוכים, וזה תענוג. וגם נורא חסכונית בדלק בנסיעה רגוע, בכביש בלי עליות עושה 1 ל 17...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:lol:

מחיר סביר למשפחתית 1.6 זה 150K? אתה לא רציני.... חחחח אפשר לרכוש מאזדה 6 או משהו בסגנון.

לכל מי שמשווה בין הג'טה לקורולה:

הכל טוב ויפה (גם אם לא ממש מדוייק), אבל לא דיברתי על ה-1.6...

הג'טה 1.6 עולה 120 אלף, אבל אני מודה שזה משעשע שהשוואת את הנתונים הטכניים של הגירסה הכי חלשה, תוך כדי התייחסות למחיר של הגירסה הכי חזקה.. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

njman אתה רוצה להגיד לי שבגיר רובוטי בטויוטה קורולה החדשה למשל אם תעשה חנייה בעלייה ותכניס לרוורס ותעזוב את הברקס האוטו יסע קדימה ותצטרך כמו בידני להרים את האנברקס ולעשות מין זינוק בעלייה כזה רק עם הגז?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

njman אתה רוצה להגיד לי שבגיר רובוטי בטויוטה קורולה החדשה למשל אם תעשה חנייה בעלייה ותכניס לרוורס ותעזוב את הברקס האוטו יסע קדימה ותצטרך כמו בידני להרים את האנברקס ולעשות מין זינוק בעלייה כזה רק עם הגז?

על הקורולה לא נהגתי, אבל על היאריס כן (למיטב ידיעתי ההבדל היחידי הוא שבקורולה אתה מקבל פדלים להעביר הילוכים מההגה וביאריס לא) והתשובה לשאלה שלך היא כן.

אתה צריך בלם יד (הנד-ברקס) או להעביר מהר את הרגל מהברקס לגז, כי האוטו מתדרדר. וזו לא הייתה תקלה, ככה זה עובד. הם מודעים לזה. כדי למנוע את זה צריך מנגנון מיוחד שיטפל ספציפית בנושא הזה, כמו שקיים בכמה מכוניות אחרות. ביאריס (ואני די בטוח שגם בקורולה) אין כזה מנגנון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...