קניית מחשב - מה ההבדל בין דור 4 לדור 6 של i7? (חוץ משזה הדור החדש שיצא, נא לקרוא) - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קניית מחשב - מה ההבדל בין דור 4 לדור 6 של i7? (חוץ משזה הדור החדש שיצא, נא לקרוא)


Bulma

Recommended Posts

אני רוצה לקנות בקרוב מחשב חדש בתקציב של סביבות 10 אלף שח. עזבו את הצרכים שלי עכשיו, אני צריכה מחשב חזק לכמה שנים טובות.

הבנתי שעכשיו יצא הדור החדש של המעבדים, הדור השישי, על תושבת 1151 שהוא דור המשך לדור 4 על תושבת 1150 (מה קרה לדור 5??)

מה שלא ברור לי למה יש בחנויות מעבד על תושבת 2011-3 עם נתונים מההבנה שלי יותר טובים מדור 6. (האם מדובר ב היי אנד של דור 4?)

5960X עם 8 ליבות, 20 מגה זכרון מטמון ו 3 גיגה הרץ, עולה 5080 שח בערך

5930K עם 6 ליבות, 15 מגה, ו 3.5 גיגה הרץ, עולה 2840

5820K עם 6 ליבות, 15 מגה ו 3.3 גיגה הרץ, עולה כמעט 1940 שח שזה כבר מחיר שפוי שדומה למעבדי דור 6 שיצאו שהם רק 4 ליבות, 8 מגה זכרון ו היתרון היחיד שהוא 4 גיגה הרץ.

השאלות שלי:

1. האם עדיף לקנות מעבד דור 4 שכביכול יש לו נתונים יותר טובים מדור 6 שיש כרגע בשוק? או שעדיין עדיף בכל זאת ללכת על דור 6 כי מכיוון שזה דור חדש הוא יעבוד כמו או יותר טוב מדור 4 עם נתונים יותר טובים? לא מבינה בזה, אשמח לעזרה מכל אלה שעוקבים אחרי בדיקות benchmark. בנוסף, למרות התקציב שלי להוציא 5000 שח על מעבד נראה לי לא שפוי, אך סביבות ה 2000 שח כדי לקבל מחשב טוב זה בסדר.

2. מה ההבדל בכלל בין 5930K ל 5820K שמצדיק את ההבדל במחיר? כל מה שראיתי זה הבדל זעום בגיגה הרץ ואיזה משהו של PCI EXPRESS שנראה לא רלוונטי אלי.

3. אם אכן מדובר בהיי אנד של דור 4 האם יצא בקרוב היי אנד של דור 6 ולפי הבנתי יהיה במחירים דומים לדור 4? אני לא סופר לחוצה על הקנייה ויכולה לחכות חודש חודשיים, אבל אם מדובר בחצי שנה או יותר, זה בעייתי.

4. אם אקנה בסוף את אחד הדגמים שרשמתי האם תהיה לי בעיה עם שאר החומרה? בעיקר לוח וזכרונות. אני רוצה כמובן וכרטיס מסך טוב. מה אני צריכה לדעת לפני שאני קונה אם אלך על אלה?

אם יש עוד משהו שאתם חושבים שכדאי שאדע לגבי המעבדים לפני הקנייה, אשמח לדעת.

תודה רבה מראש!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 102
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

השוואה בין כל המעבדים "הכי חזקים" של אינטל (שאינם מעבדים המיועדים לשרתים) נכון להיום:

http://ark.intel.com/compare/80807,88040,88195,82932,82931,82930

מעבד ה Core i7-4790K - המעבד ה"חזק" ביותר לשוק הביתי הרגיל בדור הרביעי (ארכיטקטורת Haswell, תושבת 1150).

מעבד ה Core i7-5775C - המעבד ה"חזק" ביותר לשוק הביתי הרגיל בדור החמישי (ארכיטקטורת , תושבת 1150). במעבד זה הליבה הגרפית המובנית "חזקה" יותר מאשר בשאר המעבדים הביתיים (כולל אלו מהדור השישי).

מעבד ה i7-6700K - המעבד ה"חזק" ביותר לשוק הביתי הרגיל בדור השישי (ארכיטקטורת Skylake, תושבת 1151).

מעבד ה i7-5820K - מעבד לשוק ה High End הביתי בעל 6 ליבות עיבוד ו-28 ערוצי PCi Express 3.0 (מבוסס על ארכיטקטורת ה Hasswell-E, תושבת 2011-3).

מעבד ה i7-5930K - מעבד לשוק ה High End הביתי בעל 6 ליבות עיבוד ו-40 ערוצי PCi Express 3.0(מבוסס על ארכיטקטורת ה Hasswell-E, תושבת 2011-3).

מעבד ה i7-5960X - המעבד ה"חזק" ביותר לשוק ה High End הביתי, והוא כולל 8 ליבות עיבוד ו-40 ערוצי PCi Express 3.0 (מבוסס על ארכיטקטורת ה Hasswell-E, תושבת 2011-3).

הערות:

א. כל המעבדים הביתיים מספקים 16 ערוצי PCI Express 3.0.

ב. כל המעבדים לשוק ה ה High End הביתי אינם כוללים ליבה גרפית מובנית.

ג. בכל מעבדי ה מופעלת טכנולוגיית ה Hyper-Threading Technology, כך שכל ליבת עיבוד פיזית מוצגת כ-2 ליבות עיבוד לוגיות.

ד. מעבדים בעלי תושבת 1150 עובדים רק עם זיכרון DDR3.

ה. מעבדים בעלי תושבת 2011-3 עובדים רק עם זיכרון DDR4.

ו. מעבדי הדור השישי (ה Skylake, תושבת 1151) כוללים בקר זיכרון שמסוגל לעבוד גם עם זיכרון DDR3L וגם עם זיכרון DDR4 (לא במקביל כמובן), כך שבעצם לוח האם קובע עם איזה זיכרון המחשב יעבוד (יש לוחות בעלי תושבת 1151 בעלי חריצי הרחבה לזיכרון מסוג DDR3, אך רוב לוחות האם בעלי תושבת 1151 עובדים עם זיכרון DDR4).

ז. מבחינת ההבדל בביצועים בין המעבדים הביתיים - מדובר בהבדל של אחוזים בודדים, כך שהוא דיי זניח.

ח. מבחינת ההבדל בביצועים בין המעבדים הבייתים והמעבדים לשוק ה ה High End הביתי - המעבדים לשוק ה High End הביתי כוללים יותר ליבות עיבוד, אך תדר העבודה שלהם קטן יותר, כך שבביצועי ליבה בודדת הם כנראה יהיו פחות טובים לעומת המעבדים לשוק הביתי הרגיל.

הבחירה במעבד תלויה בדרישות מהמחשב, כך שעבור משתמש מסויים מעבד -6700K בעל 4 ליבות עיבוד יהיה עדיף על מעבד -5820K בעל 6 ליבות עיבוד (במעבד כזה יש יותר ליבות עיבוד, אך כל ליבה עובדת בתדר נמוך יותר), ועבור משתמש אחר המצב יהיה בדיוק הפוך. כמובן שגם השיקול הכספי משחק פה תפקיד - מעבדים ולוחות לתושבת 2011-3 הם דיי יקרים לעומת מקביליהם לשוק הביתי הרגיל. מבחינת מעבדי הדור השישי - היות שגם המעבדים וגם לוחות האם הם דיי חדשים בשוק, המחירים שלהם עדיין קצת גבוהים לעומת מקביליהם מהדור הרביעי. בנוסף יש גם את עניין עלות זיכרון ה DDR4 לעומת - מחיר זיכרון ה הוא דיי נמוך כיום לעומת זיכרון , אך הדבר צפוי להשתנות בעתיד.

בקיצור, בלי לדעת מה התקציב רק ללוח האם, למעבד ולזיכרון (אני מניח ש 10,000 ש"ח הוא התקציב לכל המחשב) ומה הן הדרישות מהמחשב ולמה בדיוק הוא ישמש, אי אפשר לקבוע איזה מעבד מתאים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, תודה גדולה ל smalul על התשובה המפורטת! אם יכולתי ללחוץ כמה פעמים כפתור "תודה" הייתי עושה את זה.

אוקיי, אז הבנתי עכשיו יותר לעומק את ההבדל בין המעבדים. לגבי השימושים שלי:

אני עצמאית והמחשב הוא כלי העבודה העיקרי שלי. אני מאיירת ואנימטורית דו מימד. אני עובדת בעיקר עם פוטושופ על קבצים כבדים (וכבדים מאוד) עם הרבה שכבות ואפקטים ומה לא. בנוסף אני גם עובדת עם פלאש ולדברים ממש קטנים (המרת קובץ) גם פותחת אילוסטרייטור.

בנוסף יוצא לי פעם ב לערוך וידאו בפרימייר או אפטר אפקט ולרנדר כמובן את הסרט.

זה בגדול מה שאני עושה, מעבר לאיטרנט, מיילים וכו. אני לא גיימרית, אבל יש לי CINTIQ מסך 10 ביט ולכן חייבת כרטיס מסך מסדרת quado שתומך וכן יציאה של display port . מבדיקות רבות על הנושא שעשיתי לאחרונה זו הדרך היחידה לנצל את מסך ה 10 ביט.

אני לא עוסקת בתלת בכלל, אך פוטושופ משתמשת במנועים גרפיים שקשורים לתלת בסיבובי הקנבס וכאלה. לכרטיס מסך יש משמעות גם בתוך פוטושופ. יצא לי לשדרג פעמיים את כרטיס המסך והיה שיפור.

לגבי איך אני עובדת ומה בדיוק פתוח, קצת קשה להסביר, זה לא שחור לבן. בגדול יש לי קובץ מרכזי שעליו אני עובדת, אם זה פוטושופ או פלאש ואז יכולים להיות מצבים שאני פותחת במקביל עוד כמה קבצים או עוד כמה תוכנות (יש מצבים שפתוחים אצלי פוטושופ, פלאש ואילוסטריטור ואני מייבאת מפה, מוציאה משם, מעבירה לזה, התוכנות עובדות ביחד). גם פרימייר ופוטושופ יכולים להיות פתוחים במקביל. אבל זה לא שאני עובדת על כמה דברים כבדים במקביל תמיד, וכאשר אני מסיימת עם תוכנה אני סוגרת אותה.

בנוסף לאלה, נפתחים לי ב STARTUP אאוטלוק, פיירפוקס, סייר של וינדוז ויש תוכנת גיבוי לענן שתמיד ברקע (בנוסף לכל הדרייברים בלה בלה בלה) והם תמיד תמיד פתוחים אצלי.

אז זה בגדול השימושים שלי מעבר לתוכנות אחרות שאני פותחת פעם ב (filezilla, dreamweaver, office, scanner, וכו)

הראיתי לבן זוג שלי את הפוסטים ועשינו כמה בדיקות, הוא מאוד מבין בחומרות, אבל פחות במה שיש היום בשוק (מתכנת לאפל למעשה ומחכה למר פרו החדש הייד אנד הלכו החסכונות...).

בדקנו אם פוטושופ יודעת להשתמש במספר רב של מעבדים ונראה שכן. הגעתי לפוסט של מישהו בעל מק פרו עם 24 ליבות וכולן עבדו אצלו על FULL כשעשה BLUR לתמונה גדולה, הוא שם צילום מסך. בדקתי גם אצלי סיבוב של מספר רב של שכבות בקובץ כבד (לוקח לו איזה כמעט דקה להפתח אצלי) ואכן כל ה4 ליבות אצלי פעלו ועבדו קשה.

אני לא עושה הרבה אפקטים על קבצים (אבל עדיין עושה), אבל אני בהחלט מזיזה, מסובבת, משנה גודל של שכבות רבות, זה גם מה שקצת שבר את גב הגמל אצלי, אחרי שראיתי אצל הבן זוג שלי עם מק בוק פרו טוב שזה זז ממש יפה, זה שכנע אותי שמעבד חזק והרבה זכרונות יעשו שיפור משמעותי במהירות העבודה שלי.

אני כמובן גם מציירת בקבצים גדולים וכבדים ולפעמים יש לאגים, זה ממש מעצבן.

לסיכומו של עניין, הבן זוג שלי טוען שעדיף לי מעבד דור 4 עם 8 ליבות 20 מגה זכרון ופחות הרץ מאשר מעבד דור 6 עם 4 ליבות ויותר הרץ. לטענתו ולאחר כמה בדיקות מהירות אני אקבל יותר מהמעבד 8 ליבות מאשר מהמעבד דור 6.

בנוסף עשיתי בדיקה כלכלית והמעבד היקר יכול להכנס לי בתקציב. אציין כי יש לי כבר הארד דיסק SSD 500 גיגה של סמסונג סדרה טובה (נקנה לפני שנה בניסיון שיפור של המחשב, שיפר קצת אבל לא משמעותית), יש לי מארז טוב שכנראה אמחזר אותו למחשב החדש. יש לי כונן דיסקים, 2 מסכים וכל המסביב. בסוף מדובר בעיקר במעבד, לוח, זכרונות (4X8 הכי מהירים שיש ), וכרטיס מסך שמגיעים לכ 10,700 כזה ועוד פה ושם נוזלי, ספק חזק, מאווררים, זהו...

ובכל זאת, אשמח ל second opinion . בהסמך על המידע שנתתי (ומקווה שהוא ברור, תשאל אם צריך לחדד משהו) מה היית עושה? האם היית הולך על מעבד כביכול ישן יותר אבל היי אנד? או בכל זאת הולך על דור 6 כי ההבדל לא משמעותי אבל הסכום הוא פי 2 וחצי וחבל על הכסף?

ועוד שאלה שמתבקשת - האם היי אנד של דור 6 אמור לצאת בקרוב? כי הבנתי שהמחירים צריכים להיות דומים לדור 4 ואני מניחה שהיי אנד דור 6 יעבוד יותר טוב מהיי אנד דור 4.

תודה רבה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Broadwell-E launch

ייצא ברבע הראשון של 2016 כנראה מרץ/אפריל

http://www.cpu-world.com/Releases/Desktop_CPU_releases_%282016%29.html

אני גם נמצא במקום שלך כי אני רוצה לשדרג את ה2600K שלי לעריכות יתר מורכבות ועריכות ב4K,אני מעדיף לחכות לשרבע הראשון של 2016 ואז להשקיע

בנוסף הינה לינק עם השוואות בין מעבדים דור 4 ואחורה שאולי יעזור לפתור כמה שאלות לגבי השוואה בין המעבדים

http://www.bit-tech.net/hardware/2014/09/03/intel-core-i7-5930k-and-core-i7-5820k-revie/4

יש שם השוואןת של עריכת (המרות) ועריכות פוטושופ

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Avidtor, העלית מחשבה מעניינת ותודה על הלינקים, אך אחרי בדיקות באינטרנט ומול בן הזוג שלי (ששלח לי כל מיני גרפים בוואטסאפ שלא אמרו לי כלום...) השיפור המשמעותי היחיד ב הוא בצריכת החשמל שלו וזה רלוונטי יותר ללפטופים מדסקטופים. הנה שירשור שתומך בדעה זו:

http://www.tomshardware.com/answers/id-2652256/haswell-broadwell-skylake.html

עכשיו גם הבנתי (לומדים כל יום דבר חדש) שיש DELAY גדול בין מיין סטרים להיי אנד והבנתי ממך שלמעשה מה שיצא עוד חצי שנה זה היי אנד של דור 5 והוא כנראה יעלה יותר מהיי אנד של דור 4 שיש עכשיו בשוק. היי אנד של דור 6 יצא בכלל ב 2017 ועד אז אני ממש לא אחכה.

אז אני לא חושבת שההמתנה שווה את זה וגם לא ההוצאה הכספית (אלא אם אתה ממש לא לחוץ על מחשב חדש ואם אני טועה והמחיר יהיה זהה למה שיש היום, למרות שאמרו לי שכנראה יעלה יותר). המחשב שלי כבר כמעט בן 7 (כן כן..) עם מעבד QUAD 2.8 ו8 גיגה... אז לחכות חצי שנה בשביל 10% שיפור לדעתי האישית מיותר.

בכל מקרה, אם אתה גם צריך מחשב לעריכות ופוטושופ, אני ממליצה ללכת על יותר CORES והרבה (פוטושופ אוכלת כאילו זה סוכריות) שזה מה שאני כנראה אעשה.

הייתי בכל זאת שמחה לקבל את חוות הדעת של smalul שכן הוא נראה לי מבין עניין ביותר ואז כנראה אעשה את ההחלטה הסופית ואולי אפילו אוציא מחשב לפני החגים (הוא יקנה במקום טיול :) ).

-------

ואיך אני מזכירה שם של משתמש כדי שידע שאני מגיבה אליו? לא מצאתי את האופציה....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@Bulma

1. אני לא מבין גדול בתחום הגרפיקה, עריכת תמונות, עריכת סרטים וכד' ולכן אני גם לא מכיר את כל התוכנות בתחום, כך שאני לא יכול לקבוע עד כמה הן יודעות לנצל ריבוי ליבות - יכול להיות שהן יודעות לנצל 4 ליבות לכל היותר ואז למעבד בעל יותר ליבות עיבוד לא ממש יהיה יתרון, ויכול להיות שהן יודעות לנצל גם 16 ליבות, ואז יהיה עדיף לקנות מעבד עם כמה שיותר ליבות עיבוד. היות ומדובר במחשב לצורכי פרנסה אני ממליץ מאד לבדוק את הנושא לפני קבלת החלטה לגבי המעבד.

כאן גם ארצה להזכיר שרוחב הפס של זיכרון ה DDR4 גדול יותר מזה של זיכרון ה DDR3, ויכול להיות שהיישומים שלך ירוויחו מכך (ובמקרה כזה מחשב המבוסס על תושבת 1151 או 2011-3 יהיה עדיף), אבל שוב - אני לא יודע בוודאות, כי אני לא מתעסק בתחום הזה ואני לא מכיר את התוכנות בהן את משתמשת.

באותו הקשר - רוב לוחות האם שעובדים עם זיכרון DDR3 (תושבת 1150) תומכים בעד 32GB של זיכרון (בלוח יש 4 חריצי הרחבה לזיכרון והנפח המקסימלי של מודול DDR3 למחשב ביתי, נכון להיום, הוא 8GB). מצד שני - לוחות האם שעובדים עם זיכרון DDR4 (תושבת 1151 ו 2011-3) תומכים בלפחות 64GB של זיכרון, כך שאם נפח הזיכרון הכולל הוא חשוב ויש סיכוי שיהיה צורך ביותר מ 32GB של זיכרון בשלב כלשהו, אולי יהיה עדיף לבחור במחשב שעובד עם זיכרון DDR4.

בקיצור, אני ממליץ לחפש מבחני ביצועים לתוכנות בהן את משתמשת ושמראים את ההבדלים בין המעבדים השונים והזיכרונות השונים, ובכך יהיה אפשר לקבל מושג באיזה שיפור מדובר, אם בכלל יש כזה.

2. יש לשים לב כי יכול להיות שההבדל ביצועים בין 2 מעבדים יהיה יחסית גדול (בעשרות אחוזים), אך בפועל מדובר בהפרש של שניות או דקות בלבד. לכן צריך להתייחס גם לנפח העבודה ולזמן הדרוש לבצע פעולות שונות - אם זמן העיבוד של פעולה מסויימת היא ארוכה ובמהלכו המחשב "תקוע" (נניח שעה ומעלה), זמן העיבוד הזה תלוי במעבד בלבד (ולא בכרטיס המסך), והזמן הזה יקר (אפשר להרוויח עוד כסף במקום להמתין עד שהמחשב יסיים את הפעולה שלו) - כנראה ישתלם להשקיע במחשב ש"יעבוד מהר יותר". מצד שני, אם פעולות העיבוד האלו הן לא ארוכות והמתנה של מספר שניות או דקות נוספות היא לא משמעותית, אז אולי ישתלם כלכלית לקנות מעבד "פשוט" וזול יותר (הכוונה למעבד ביתי ולא למעבד High End).

אני רוצה גם לציין שלאור העובדה שהמחשב בו את משתמשת כרגע הוא דיי ישן (אני מניח שמדובר במעבד Core 2 Quad כלשהו), כל מעבד מודרני שתבחרי, כולל מעבד Core i5 (ולא רק Core i7), יביא לשיפור בביצועים לעומת המחשב הקיים (שוב - אני מתכוון לפעולות שתלויות במעבד ולא לפעולות שתלויות בכרטיס המסך). לכן אם כל מה שאת צריכה מהמחשב החדש הוא שיפור קטן (יחסית) בביצועים לעומת המחשב הנוכחי, אז בהחלט אפשר להסתפק במעבד Core i7 מהדור הרביעי, שכן כל השילוש עבורו יהיה זול יותר מכל שאר האפשרויות האחרות.

3. בנוגע למעבדי ה High End - כרגע המעבדים מבוססים על ליבת ה Haswell-E, כלומר מדובר על מעבדים מהדור הרביעי. הדור החמישי, שאמור להיות מבוסס על ליבת ה Broadwell-E אמור להיות משוחרר בעוד מספר חודשים. הדור השישי של מעבדי ה High End עדיין רחוק.

4. בנוגע לציון שם המשתמש (אני מניח שהתכוונת למה שאני נוטה לעשות, כמו @Bulma) - אני פשוט כותב את הסימן @ (Shift-2) שפירושו at (אני אישית החלטתי שזה מתאים בכדי להראות שההודעה פונה למשתמש ספציפי - זה לא סטנדרט כלשהו) ואחריו אני פשוט עושה Copy-Paste לשם המשתמש (בצד כל הודעה, מעל לתמונת המשתמש, מופיע שם המשתמש, אז אני פשוט מעתיק אותו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@smalul

תודה על התשובה.

1. פוטושופ ומעבדים - ציינתי הקודם, אולי פספסת, שהגעתי לפוסט בו מישהו עם מק פרו 12 ליבות (24 בסהכ) הראה שפוטושופ בעיבודים כבדים (בעיקר פילטרים ויוצא לי לא מעט להשתמש בהם) משתמש בכל המעבדים שיש. הנה הפוסט הישיר: https://forums.adobe.com/message/5932770#5932770 ואתה גם יכול לקרוא מההתחלה שלו. אז ריבוי בהחלט ישפיע.

2. DDR4 - אין לי פה שום שיקול, לא רואה שום צעד חכם בלקנות אפילו שהוא יותר זול היום. אני רוצה לקנות 4 של 8 גיגה המהירות הכי גבוהה שיש (2400 אני חושבת, ידוע לי גם על CL שצריך להיות נמוך) שיתן לי 32 גיגה. בנוסף בדקתי ויש לוחות שבאים עם 8 סלוטים ותומכים ב 64 גיגה כך שאני בונה על זה שעוד שנתיים שלוש אוסיף כנראה עוד 4 של 8 גיגה. העלות היא כ 1500 שח, זה נכנס לי בתקציב.

3. הבן זוג שלי כבר דאג לבדוק לי כל מיני השוואות ביצועים וזה קצת מבלבל, יש יתרונות וחסרונות, אין ממש תשובה חד משמעית. אנסה לבדוק יותר לעומק את הנושא. אבל בגדול ריבוי מעבדים וריבוי זכרון הם משמעותיים מאוד לפוטושופ ועריכות . ראיתי את זה בעצמי בבדיקות פה בבית על המק בוק פרו.

4. פעולות עיבוד - קשה לי להגיד כי כרגע יש לי מחשב ישן. אני יודעת שכל הפילטרים שיש בפוטושופ וכל ה RESCALING שעושים על הקובץ או על השכבות פשוט תוקע את המחשב (ובדיקה בחלון נוסף מראה שכל 4 המעבדים שלי עובדים קשה). כרגע זה ברמה שאני יכולה לפעמים ללכת להכין לי קפה ולחזור וגם אז זה לא תמיד יסיים.... את זה אני בעיקר רוצה לזרז כדי שתהיה לי עבודה שוטפת.

5. אבל גם סיבובים של הקנבס (זה שונה מסיבוב הציור, זה רק התצוגה) עובד על הכרטיס מסך. הגעתי למסקנה הזו כי כשיש בעיה בדרייבר של הכרטיס מסך הפונקציה פשוט לא עובדת. בנוסף היו לי בעיות LAGGING עם ציור על קבצים גדולים ואחד הפתרונות לזה הוא הורדה של כל כיווני כרטיס המסך ל BASIC ולבטל שם הכל, שזה מעצבן, אתה לא מנצל את הכרטיס. יצא לי לשפר לא מזמן לכרטיס לא חדש שמישהו נתן לי אבל יותר טוב ממה שהיה לי, יש לי עכשיו nvidia gtx 560 ti ואיתו יכולתי לשים כיוונים על ADVANCE בלי לקבל LAGGING, אז לא יודעת. כמובן שזה נועד יותר למודלים תלת שאפשר לייבא לפוטושופ ולצייר טקסטורות וכאלה, אבל עדיין לכרטיס יש השפעה. ושוב, המטרה יותר היא לנצל את המסך 10 ביט שיש לי שדורש כרטיס מסדרת אז אין לי הרבה ברירות.

6. שיפור - ברור לי שכל מחשב חדש שאקנה יהיה יותר טוב ממה שיש לי. כוון המחשבה שלי הוא לקנות משהו טוב, מהיר ושיחזיק הרבה שנים, כי גם הקיים החזיק יפה 7 שנים והוא לא היה בכלל top of the line כשקניתי אותו. אני רוצה שיפור משמעותי, לא שיפור קל. אם XEON לא היה ממש ממש ממש יקר הייתי הולכת עליו (והיה שיקול בנושא). יש לי בבית לפטופ מסדרת I5 (מחשב עבודה וינדוז של הבן זוג) והמק בוק פרו שלו עם מעבד 8 ליבות (4+4) ו 16 גיגה ורואים את ההבדל לטובת המק (עם כמה שאני שונאת ...). מחשב טוב נותן תוצאות והאמת שקצת מאסתי בלקנות משהו סטנדרטי, זול ולהתבאס אחרי שנתיים שלוש שהמחשב כבר לא סוחב... טוב, כל אלה שיקולים אישיים כמובן :)

אני מבינה שאני צריכה לעשות כמה השוואות בין המעבדים ולהחליט סופית. מבדיקות שכבר עשיתי קצת הנטייה היא ללכת בסוף על היי אנד 8 ליבות, למרות המחיר היקר שלו.

בסדר, נו.. חיים רק פעם אחת. המחשב הבא בטח כבר יהיה אם יחליטו כבר סוף סוף לשחרר אותו לשוק הביתי...

אעדכן וכשיהיה מפרט אנסה להתיעץ פה בפורום של מפרטים.

תודה!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אצלי המעבר ממעבד I7 2600 ל- I7 5820 לא שינה כלום. לא במשחקים ולא באינטרנט ולא משנה שהחלפתי מ-DD3 ל-DD4 והכפלתי את הזיכרון.

מהסיבה שבמשחקי פעולה כרטיס המסך הוא הקובע ולא המעבד (כמובן מעבר למינימום מסוים).

אצלך מסתבר המעבד הוא הקובע ולכן יהיה הבדל גדול בין המחשב הישן שלך מול כל מחשב חדש שתקני.

השאלה אם כדאי לך להשקיע בשביל מחשב מהשורה הראשונה? ולדעתי לא כדאי.

אם את עובדת על מחשב ישן ומצליחה להסתדר, גם 4 ליבות מהיר יהיה עבורך שיפור מדהים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

היא מצליחה להסתדר (הולכת להכין קפה על כל סיבוב בקנבס)

אתה חוסך לה כמה שקלים עכשיו ומעניש אותה בטווח הרחוק.

היא תרוויח מכל ליבה כל מגהרץ וכל טיפת .

מילא היית אומר זאת לגיימר.

אבל למחשב פרנסה?

היא צריכה את החזק ביותר שהיא יכולה להרשות לעצמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...