לאן הגענו? - הצבא מגביל את הנסיעות באוטובוס לחיילים - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לאן הגענו? - הצבא מגביל את הנסיעות באוטובוס לחיילים


liran2003

Recommended Posts

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

כפו על הצבא להתייעל, אז במקום לקצץ את השומנים איפה שהם באמת קיימים, הוא פשט התעלל עוד קצת בחיל הקטן והאומלל שסובל ונדפק כבר עכשיו במילא. כמה נוח.

אם זה לא היה עצוב זה היה יכול להיות מצחיק.

אבל שורה מעל צחקת :screwy:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 136
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

ומה אם חייל קרבי שפתאום יש לו תור לאורטופד (מהצבא) והוא לוקח אוטובסים?

הבעיה זה רק עם הרכבות ובמקום לארגן עוד רכבות בימי ראשון וחמישי הם פשוט לוקחים מהחיילים

אתה הולך לבנות את המסילות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק העובדה שחיילים יעדיפו לקחת טרמפים כי ההורים גרים במרכז הבסיס בצפון והחברה בדרום, ושנסיעות עולות להם המון כסף שאין להם כי הצבא לא משלם על השירות, תעלה במידה רבה את הסיכון לחיילים.

לא צריך סיבה יותר מזה לתת להם נסיעה חופשית באוטובוסים.

אחרי זה נשחרר עוד מאה רוצחים וניקח כסף על טקס מעוד כמה עשרות משפחות.

כל עוד הם על מדים שיסעו חינם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישהו מוכן להסביר לי על מה הייתה כל המהומה?

כנראה אני ממש קשה הבנה- צה"ל הבטיח לחלק לחיילים נסיעות ככה שזה בדיוק יספיק להם כדי להגיע מהבית לבסיס ובחזרה, אז מה הבעיה פה בדיוק?

אם הבעיה היא שחיילים לא יוכלו לנצל את הנסיעות מחוץ למסגרת הצבאית (ובמיוחד בישראל, איפה שאוהבים לנצל....) אז זה נושא אחר ואין כאן שום פגיעה בבטחון החיילים ואני לגמרי מסכים עם ההחלטה הזו.

לרוב החיילים, אין יכולת להשתכר בצורה סבירה ולממן את הנסיעות האלה. יש נסיעות שאתה לא יכול לוותר עליהן. (כל מיני סידורים למינהם, וכו' וכו')

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי יש עוד זיכרונות מהכרטיסיות, מה אתכם?

את האמת צימצום זה דבר מבורך אבל לא בארץ ובמיוחד בצבא, תמיד לוקח הרבה זמן וכסף לעבור לשיטה החדשה ובדרך נהרס כל הרעיון שממנו התחילו .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישהו מוכן להסביר לי על מה הייתה כל המהומה?

כנראה אני ממש קשה הבנה- צה"ל הבטיח לחלק לחיילים נסיעות ככה שזה בדיוק יספיק להם כדי להגיע מהבית לבסיס ובחזרה, אז מה הבעיה פה בדיוק?

אם הבעיה היא שחיילים לא יוכלו לנצל את הנסיעות מחוץ למסגרת הצבאית (ובמיוחד בישראל, איפה שאוהבים לנצל....) אז זה נושא אחר ואין כאן שום פגיעה בבטחון החיילים ואני לגמרי מסכים עם ההחלטה הזו.

כי יש נסיעות לא מתוכנות כמו רופאים ווכאלה, או שמעבירים אותך בסיס באמצע. לפעמים אין מספיק אוטבוסים אז צריך לקחת אוטובס מגשר.

יש אלף סיבות וכמובן גם הקפצות מהבית.

בתור לוחם קרבי שלא היה רואה בית. לא היה לי מושג לכמה זמן אני נוסע לבסיס וכיצד אני אחזור הבייתה. לא פעם הייתי נוסע לג'נין ויוצא הבייתה משכם וכדומה. הרבה פעמים בזמן השהות הייתי יצוא גם לרופאים (לא היה לנו רופא בבסיס אז היינו צריכים לנסוע לאזורי)

עכשיו גם אם יחזירו נסיעות כמו כל דבר בצבא זה טרטור. אני הרבה פעמים הייתי יוצא הבייתה בלי גרוש על התחת וזה לא שיכולתי לקחת יותר, לא יכולתי להרשות לעצמי לקחת יותר ואז מה אתה אם אתה נתקע בלי כסף ואין לך נסיעות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הזמינו קרונות דו-קומתיים חדשים שאמורים להקל על העומס מבלי להזדקק לעוד מסילות.

כמובן שהתייעלות כללית של רכבת תסייע, אולם זה כבר בדיוני על גבול הפנטזיה.

לפי דעתי מגיע לאזרחים עדיפות על חיילים בנגישות לתחבורה ציבורית. עם כל הכבוד, למשק יותר חשוב שאזרח יגיע בזמן למשרד שלו מאשר שחייל יגיע לבסיס בזמן (אני מדבר על תקופת שגרה). גם לא נורא שחייל יתעורר מוקדם יותר בבוקר ויתפוס את הרכבת/אוטובוס הראשון, לעומת אמא שחייבת להצניח ילד בגן, ילד בבית הספר ועוד להגיע בזמן לעבודה תוך שהיא נלחמת עם שני גולנצי'יקים, אפסנאי וחימושניק בכניסה לרכבת.

אני גם לא חושב שחייל צריך לקבל כרטיס חופשי לנסיעות בתחבורה ציבורית, אלא לקבל פתרון לנסיעות השגרתיות שלהם לבסיס + פתרונות נקודתיים לנסיעות חריגות (אני עוד מתקופת הכרטיסיות ובכלל את רוב הנסיעות עשיתי בטרמפים). אולם אין זה הוגן לשלול פריבילגיה (כלשהי) מחיילים כל זמן שהמשכורות שלהם נשארות עלובות ואחוז גדול מהעם לא מתגייס.

הרושם שעולה מההחלטות האחרונות של צה"ל הוא רע מאוד. נראה ש-MalGano צודק והצבא מנסה כל מיני פרובוקציות זולות על מנת לעצור את הקיצוצים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

*אמורים* נכון הרכש החדש (מעל 2 מיליארד שקל) ותוכנית החומש אמורה לשפר משמעותית את המצב ברכבת. בינתיים הקרונות החדשים מעלים אבק בבונדד כי עובדי הרכבת והנהלה מתכסחים מעל שנה בסוגיית תחזוקת הקרונות. בנוגע לתשתית החדשה קו אשדוד-ת"א החדש מתקדם יפה. קו באר שבע ת"א עדיין לא נראה באופק.

בנוגע לביטול נסיעת חיילים ברכבת בשעות העומס זו החלטה מבורכת. לא יקרה שום אסון אם חייל יגיע לבסיס שעה מאוחר יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שהבנתי, הצבא לא אוהב לשלם תשלום גלובלי.

אז למה לא שכל חייל יקבל רב קו, ויסע בלי הגבלה(כמו שעכשיו) אבל הצבא ישלם רק את מה שהחיילים נסעו ולא תשלום גלובלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תפקיד מרכזי של הרב-קו הוא יכולת לקבל תמונת מצב מדוייקת של הנסועה של כל נוסע - כמה כל אחד נוסע, באילו קווים, שעות פעילות וכדומה.

חברות התחבורה הציבורית כמובן מרוויחות המון. הן יכולות לבצע התייעלות בצורה מוצלחת.

במקרה של הצבא, ייתכן כי שני הצדדים חוששים שמעקב כזה אחרי החיילים עלול להציג תמונה הפוכה ממה שרווחי להם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובכל זאת חיילים מנצלים טוב מאוד את הנסיעות האלה, אני אישית מכיר בחור שמשרת ועובד, ותנחשו איך הוא מגיע לעבודה?

אולי הפיתרון הוא לשים הגבלה לג'ובניקים, כי לקרביים גם ככה לא יוצא להשתמש בזה יותר מידי והם באמת צריכים את זה בשביל דברים חשובים.

אני לא אומר להביא לג'ובניקים בדיוק את הכמות שהם צריכים כדי להגיע לבסיס ולחזור, שיתנו קצת מעבר אבל שזה יהיה תחת פיקוח קפדני.

אם כבר עוסקים פה בקיצוץ תקציבי הצבא- ביטלו את הגדנ"ע (למרות ששמעתי ממשהי אתמול שכבר הספיקו להחזיר, אבל אני לא ידוע עד כמה המידע הזה אמין)

לי לא יצא להנות מהגדנ"ע במלואה כי ביום השלישי בית הספר שלי רב (מכות, משהו מגניב רצח, והיינו כבר מוכנים לגל שני עם סכינים ומזלגות מחדר האוכל) עם בית ספר אחר. אבל לפחות צעקתי כמה פעמים "חול-טעים! קוצים-נעים!" :silly:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שהבנתי, הצבא לא אוהב לשלם תשלום גלובלי.

אז למה לא שכל חייל יקבל רב קו, ויסע בלי הגבלה(כמו שעכשיו) אבל הצבא ישלם רק את מה שהחיילים נסעו ולא תשלום גלובלי.

הוצאת לי את המילים מהפה. בנוסף, זה יגרום לחברות התחבורה לזלזל פחות בחיילים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...