מערכת הרפואה הציבורית - רופאים, מומחים ומתמחים - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מערכת הרפואה הציבורית - רופאים, מומחים ומתמחים


Judas Iscariot

Recommended Posts

קשה לי להבין מה קורה כאן בכלל. אני זוכר שאו fade to black או fungiman הם מתמחים/סטאז'רים/רופאים ולכן אשמח לשמוע ממקור ראשון, עד כמה שאפשר לגבי השאלות הללו:

א. מהו המצב כיום ומה לא בסדר איתו?

ב. מהן הדרישות שלכם?

ג. האם אתם חברי הסתדרות הרופאים?

ד. האם ההסכם שנחתם בין הסתדרות הרופאים לשלטון הוא טוב או לא?

ה. אם ההסכם הוא לא טוב, לפי מה שובתים או מתפטרים בצורה קולקטיבית?

ובאופן כללי, מחשבותיכם על מערכת הרפואה הציבורית - לפי העיניים שלכם.

אני שואל את השאלות ברצינות ומתוך רצון לדעת - כל עיתון כותב אחרת. כל אדם ברחוב צועק אחרת - אני אשמח לדעת ממקור כמה שיותר ראשון. לאחר שיהיו בידיי כמה שיותר עובדות ודעות, אז אגבש דעה ויהיה אפשר גם להתדיין עליה - אבל קודם אני אשמח לעובדות.

תודה מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

ישראלים תמיד היו בכיינים, אבל בתקופה האחרונה רמת הבכיינות במדינה שוברת את כל השיאים. מדובר באנשים שמרוויחים משכורות שרוב העובדים במשק רק חולמים עליה ומשחקים אותה כאילו שהם לא ידעו שרופאים צעירים עובדים הרבה שעות לפני שהם הלכו ללמוד .

איך שאני הבנתי, רופאים מרוויחי מעט פר שעה, אבל עובדים הרבה שעות, מקבלים תוספת שעות נוספות, תוספת לילה, תוספת פריפריה, תוספת פה, תוספת שם ובסוף החודש מביאים "משכורת רעב" בסביבות ה-20 אלף בחודש לבחור צעיר בשנות ה-30 לחייו. המתמחים, בחוצפתם, טוענים שמלצרים מרוויחים יותר. בסדר, אז שילכו לעבוד במלצרות בלי עתיד, בלי ביטחון תעסוקתי, בלי זכויות סוציאליות, בלי מעמד העיקר שהם ירוויח 40 שקל לשעה. ::)

מה הדרישות? הם דורשים לעבוד פחות שעות בשביל יותר כסף. האוצר נתן תוספת. להם זה לא מספיק. מתמחים "התפטרו" ובית המשפט החזיר אותם לעבודה בצו. בית משפט צודק. אדם שמתפטר לא מנהל משא ומתן על תנאי העסקתו. מדובר בצעד שנועד לפגוע כמה שיותר קשה בציבור כדי שמדינה תתקפל. ממש כמו עובדי רכבת , רק שהשביתה שלהם לא עולה בחיי אדם. התקשורת תומכת כי רופא זה צדיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, כל "העובדות" שציית שגויות!

בו נתחיל מזה שהם לומדים 7 שנים רק בתור התחלה(שמתוכם 6 שנים הם לא מרוויחים שקל ובשנה השביעית הם מרוויחים מינימום-20 שקל לשעה) ולא רק שהם לא מקבלים הם משלמים הון על הלימודים, הא וכן הלימודים שלהם זה לא פיקניק, הם לומדים מהבוקר עד הערב חומר שאנשים רגילים בכלל לא היו מצליחים לקלוט, והאנשים שבכל זאת בוחרים להגיע לרפואה זה אנשים שיכלו ללמוד כל מקצוע אחר!!!(המקצוע שדורש פסיכומטרי ובגרויות הכי גבוהה זה , אם אתה מקבל פסיכומטרי פחות מ-740 אין לך סיכויי ללמוד בארץ) ואחרי כל המאמץ של בכלל להתקבל ללימודי , ואחר כך לעבור 6 שנים של לימודים סופר קשים בלי להרוויח שקל רק עם הוצאות מטורפות(לימודים מאוד יקרים,שכר דירה,וכו') הם מרוויחים משכורת מינימום, ובתור מתמחים הם מרוויחים 25 שקל לשעה, ואחרי עוד 5 או 6 שנים של התמחות הם מקבלים 30 שקל לשעה!(כלומר אחרי 13 שנות לימודים)

ולא רק זה, זה לא כמו כל עבודה שאתה מגיע בבוקר וחוזר בערב, הם הולכים בבוקר וחוזרים יום למחרת בערב, השעות שלהם מטורפות, הא ובסוף החודש הם מצליחים להגיע ל10,000 אבל אחר 500 שעות עבודה שכוללת שבתות וחגים(וגם עם כל זה הם בקושי מצליחים להגיע ל10,000) ובנוסף לכל, הפנסיה שלהם היא לא מ-10,000 היא מהשכר בסיס שלהם שלהזכיר לך שוב הוא אחרי 13 שנות לימודים לאנשים מאוד מוכשרים הוא 30 שקל, מה שאומר שאחרי 40 שנות עבודה בתור רופאים במגזר הציבורי הם מגיעים לפנסיה של 5,000 אלף!

ורק בשביל הפרופורציה,השכר הממוצע לכל מי שיש לו תואר שלישי במגזר הציבורי(עובד מדינה) הוא 90 שקל לשעה! וזה השכר בסיס!!! ובלי לעבוד בחגים ושבתות, כיום כל אחד שלומד הנדסה שזה 4 שנים לא מוכן לחשוב על להשתכר פחות 7 אלף בתור התחלה, ואחרי 10 שנים הם מקבלים בסביבות ה20,000 בלי לעבוד בשבתות וחגים וזה עוד במגזר הציבורי, בפרטי הם יכולים לעשות יותר!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רופאים עובדי מדינה ולעובדי מדינה יש תלוש שכר מאוד ארכאי. כלומר שכר יסוד מאוד נמוך והמון המון המון תוספות מסביב שצריך התמחות רק כדי לפענח אותם. רופא לא מרוויח מינימום. אפילו לא קרוב. הם מרוויחים משכורת מאוד יפה כבר בסיום הלימודים ומספיק עם הצגה הזאת כאילו נשארים מתמחים כל החיים. מזכיר לי את ההורים שבוכים כמה גנים וחיתולים יקרים ואיך לא יהיה להם מה להוריש לילדים. ::):s07: נכון, שכחתי, ילדים שלכם ילבשו פמפרס גם בגיל 20. כבר אמרתי מדינה של בכיינים וזייני שכל?

לא מתאים להם? שילכו לעבוד במלצרות או בניקיון או כל מקצוע אחר שהם משתמשים בו כדוגמא "למשכורת רעב" שלהם. אבל אם לשפוט כמה מעומדים נלחמים בשיניים כדי להתקבל לרפואה כנראה התנאים שלהם לא גרועים אחרי הכל. וזה מה שמעצבן אותי. אם האוצר מציג נתונים זה שקר, אם איזה מתמחה זורק יציאה זו אמת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן בוא נשווה מלצר לרופא. רופא לא יכול לפרנס משפחה ממשכורת של עובד ציבור,בהתאם לכך הוא צריך להשלים פרנסה בצורה פרטית.

רוצה לשמוע סוד? אני מכיר משפחה שבה אב הבית רופא והמשפחה רחוקה מלהיות עשירה. מי כמוני יודע, אבא שלי רופא.

וכאשר יושבים בחגים ובאים כל הקרובים (שגם הם רופאים) ומדברים אז אני שומע את התנאים שלהם ואז בא קרוב משפחה אחר, צעיר רק יצא מהטכניון מחשמל וכבר מרוויח קצת יותר מכולם בנוסף לרכב, אז יש מה לדבר?

ודבר אחרון בתור בן לרופא מצליח (משמע התקדם בתפקיד שלו ומפעם לפעם שומעים עליו ברדיו ובעיתונות) עם וותק של יותר מ-30 שנה המשכורת לא מתקרבת לרף של עשרים אלף ללא אנשים הפונים אליו באופן פרט.

אז לב אנא ממך כשאתה לא יודע, תשתוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בו נתחיל מזה שהם לומדים 7 שנים רק בתור התחלה(שמתוכם 6 שנים הם לא מרוויחים שקל ובשנה השביעית הם מרוויחים מינימום-20 שקל לשעה) ולא רק שהם לא מקבלים הם משלמים הון על הלימודים, הא וכן הלימודים שלהם זה לא פיקניק, הם לומדים מהבוקר עד הערב חומר שאנשים רגילים בכלל לא היו מצליחים לקלוט, והאנשים שבכל זאת בוחרים להגיע לרפואה זה אנשים שיכלו ללמוד כל מקצוע אחר!!!(המקצוע שדורש פסיכומטרי ובגרויות הכי גבוהה זה רפואה, אם אתה מקבל פסיכומטרי פחות מ-740 אין לך סיכויי ללמוד רפואה בארץ) ואחרי כל המאמץ של בכלל להתקבל ללימודי רפואה, ואחר כך לעבור 6 שנים של לימודים סופר קשים בלי להרוויח שקל רק עם הוצאות מטורפות(לימודים מאוד יקרים,שכר דירה,וכו') הם מרוויחים משכורת מינימום, ובתור מתמחים הם מרוויחים 25 שקל לשעה, ואחרי עוד 5 או 6 שנים של התמחות הם מקבלים 30 שקל לשעה!(כלומר אחרי 13 שנות לימודים)

ולא רק זה, זה לא כמו כל עבודה שאתה מגיע בבוקר וחוזר בערב, הם הולכים בבוקר וחוזרים יום למחרת בערב, השעות שלהם מטורפות, הא ובסוף החודש הם מצליחים להגיע ל10,000 אבל אחר 500 שעות עבודה שכוללת שבתות וחגים(וגם עם כל זה הם בקושי מצליחים להגיע ל10,000) ובנוסף לכל, הפנסיה שלהם היא לא מ-10,000 היא מהשכר בסיס שלהם שלהזכיר לך שוב הוא אחרי 13 שנות לימודים לאנשים מאוד מוכשרים הוא 30 שקל, מה שאומר שאחרי 40 שנות עבודה בתור רופאים במגזר הציבורי הם מגיעים לפנסיה של 5,000 אלף!

ורק בשביל הפרופורציה,השכר הממוצע לכל מי שיש לו תואר שלישי במגזר הציבורי(עובד מדינה) הוא 90 שקל לשעה! וזה השכר בסיס!!! ובלי לעבוד בחגים ושבתות, כיום כל אחד שלומד הנדסה שזה 4 שנים לא מוכן לחשוב על להשתכר פחות 7 אלף בתור התחלה, ואחרי 10 שנים הם מקבלים בסביבות ה20,000 בלי לעבוד בשבתות וחגים וזה עוד במגזר הציבורי, בפרטי הם יכולים לעשות יותר!

חצאי אמיתות ושקרים גמורים.

בוא נראה - שבע שנות לימוד קשות, נכון, ובתשלום, נכון, אבל התשלום הזה רחוק למכסות את עלות הלימודים. לימודי רפואה (כמו כל לימודים במוסד אוניברסיטאי) מסובסדים ע"י המדינה.

למודים קשים והם היו יכולים ללכת ללמוד משהו אחר, נכון. אבל הם בחרו ללכת ללמוד רפואה. אף אחד לא הכריח אותם. אז על מה ההתבכיינות? מה יש, עד לתחילת ההתמחות הם האמינו שהם יעבדו שעתיים ביום תמורת חצי מיליון בחודש?

25 ש"ח לשעה? באמת? כי כל הרופאים (מתמחים ומומחים) שהתראיינו בכל אמצעי התקשורת עד עכשיו דיברו על 26 ש"ח לשעה. כמובן שזה רק השכר ההתחלתי. וזה כמובן רק חצי מהסיפור כיוון שזה בסה"כ שכר היסוד, שעליו מרכיבים שורה של תוספות, למשל תוספת עבור כל כוננות (אגב, אחת מהתלונות של המתמחים ששמעתי היא שבהסכם החדש הם יעשו שתי כוננויות פחות וזה יוריד להם את המשכורת!). בפועל, השכר של מתמחה מתחיל הוא בערך כפול מהשכר הממוצע במשק - ומשם ה יכול רק לעלות. כפי שכבר כתבו זה משהו מקובל למדי באצל עובדי מדינה. יש לא מעט שמקבלים שכר שנמוך מהמינימום, מסכנים שכמותם,ף אבל בכל זאת בכל תלוש משכורת הברוטו שלהם גבוה מהשכר הממוצע במשק, כלומר יותר מכפול משכר הבסיס שלהם.

שעות מטורפות, נכון. לכן הם דרשו ובצדק תקנים הנוספים והקטנת העומס - וקיבלו. מה זה קשור לשכר? אבל שימו לב לאינפלציה המשונה בשעות העבודה של המתמחים: במשך חודשים כולם דיברו על 300 שעות בחודש. מאז ההתפטרות מדברים על 350 שעות. שלשום ראיתי 360 שעות. ועכשיו זה כבר 500 שעות... יאללה, תגידו כבר 720 שעות בחודש ונסגור עניין!

השכר עליו אתה מדבר הוא פשוט שקר, חד וחלק. אני אפילו לא צריך לראות תלושי משכורת של מתמחים כדי לדעת זאת, מספיק לשמוע מתמחים שמתלוננים על גובה השכר שלהם וכולם מדברים על הרבה יותר מ- 10K, שלטענתך הם בקושי עושים. אפילו המספקים שלך לא מסתדרים: עם 500 שעות ב- 25 ש"ח לשעה מגיעים ל- 12,500 ש"ח וזה בלי התוספות המשמעותיות (והמוצדקות) לכוננויות.

ההסכם החדש יעלה בשיאו 2.5 מיליארד ש"ח בשנה, רק על משכורות. תקציב משרד הבריאות הוא כ- 10 מיליארד בשנה, כלומר מדובר על תוספת של 25% לתקציב. זה המון. כמה עוד הם רוצים?

ולא שמעתם את כל התלונות. המתמחים מתלוננים למשל שההסכם החדש יחייב את המומחים לעשות שתי כוננויות בחודש, בתשלום לא קטן. עושים את זה כדי להוריד כוננויות מהמתמחים, אחת מהדרישות המקוריות שלהם. אז מה רע להם עם זה? טוב, תלונה אחת כבר הזכרתי: הם יאבדו את התוספת על שתי הכוננויות האלו... התלונה שהם מפמפמים היא שאי אפשר לדרוש מרופא מומחה, בן 40 פלוס, לעשות כוננויות. מה, אין לו משפחה? איך הוא יכול לעזוב אותם ליומיים בחודש? תספרו את זה למג"דים/מח"טים בסדיר או לכל חייל בשירות מילואים פעיל... העסק הופך הגיוני יותר כשזוכרים שהמתמחים לא הולכים להישאר מתמחים לנצח - הם חושבים כבר על היום שבו הם יהיו מומחים. מה קורה כשדורשים מחיילים ותיקים לעשות את העבודות השחורות שבד"כ מפילים על הצעירים?

תלונה אחרת היא נגד ההתעקשות של האוצר לחייב רופאים להחתים שעון. הם טוענים שלא ישלמו להם על שעות נוספות (כי מי שצריך לעשות זאת הם בתי החולים שאין להם תקציב לזה) אבל אם יחסרו להם שעות יקצצו אותן מהשכר. וכנראה שזה נכון. אלא מה, עם 300/350/360/500 שעות בחודש, יש סיכוי שהם לא יגיעו למכסה הדרושה? אפילו אם יקצצו להם את השעות בשליש הם יהיו מעל למשרה מלאה. כלומר גם הם יסכימו, הם לא מאבדים דבר. אז על זה להילחם? באותה מידה הם יכולים להסכים לעבוד בחינם ביום בו כל המים בימים יהפכו לדם, זה לא יוריד להם גרוש מהמשכורת. אז מה הסיפור? גם כאן הם חושבים על העתיד. למה האוצר מתעקש על שעוני נוכחות? בגלל שללא מעט רופאים מומחים יש קליניקות שמכניסות להם הרבה מאוד כסף וחלק מהם נוטשים את בתי החולים בשעות הצהריים כדי ללכת לעבוד באותן קליניקות ועדיין הם מקבלים שכר כאילו הם עבדו בבית החולים. עם שעון נוכחות, הם ישראו לעבוד בבית החולים - או לפחות לא יקבלו מהמדינה תשלום על שעות שבהן הם לא עובדים. למתמחים זה לא משנה, אבל גם המתמחה יהיה יום אחד מומחה ותהיה לו קליניקה פרטית...

ישנם מקומות שבהם קשה למצוא מתמחים, בעיקר בפריפריה. ישנם תחומים שאליהם מתמחים לא מעוניינים להגיע, למשל התמחות ברפואה פנימית. אז רק תחשבו כמה גרוע מצבן של מחלקות פנימיות בפריפריה. מאחר שאי אפשר להכריח רופאים ללכת לעבוד בפנימית ב בסורוקה, החליטו לעשות את מה שכן אפשר ונתנו תוספות משמעותיות למתמחים שיבחרו לעבוד בפריפריה או בהתמחויות נדרשות. כמובן שמתמחים שלא רוצים לא את זה ולא את זה (וזה רובם, אחרת לא היתה בעיה מלכתחילה!) לא מרוצים מזה. אבל מה לעשות שזה האינטרס של כולנו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני משווה? אתם משווים! מלצר יכול לפרנס משפחה? שוטר? כבאי? 95% מתושבי מדינת גרים בהובר וויל, לובשים סמרטוטים ונוברים בפחי אשפה? ממש לא. רוב הישראלים לא עובדים בהייטק. וגם לא ברפואה.

אבא שלך מרוויח רק 20 אלף בחודש בלי לקחת בחשבון לקוחות פרטיים? מסכן שלי. להזכיר לך מה גובה השכר הממוצע במשק?

למה רק רופאים? בוא ננגן על כינור ונבכה כמה מורים מסכנים, גננות, אחיות, מאבטחים, עובדים סוציאלים, מלצרים, מנקים, גננים, נהגי משאיות, נהגי מוניות, פועלי בניין, חקלאים, מסגרים, חשמלאים, אינסטלטורים, מוכרנים, נציגי שירות לקוחות, חוקרים באוניברסיטה, עובדי מע"צ, שוטרים, כבאים פספסתי מישהו? יאללה כל המקצועות בארץ. נבכה, נתלונן ונזיין בשכל כי זה מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב.

לא מתאים לקרובי משפחה שלך? שיעשו הסבה מקצועית. אבל מה לעשות שלכל אחד יש כישורים שונים ותחומי עניין שונים ואנשים נמשכים לתחומים שאין בהם הרבה כסף. מה אז? נקפוץ מתחת לרכבת? נדחוף את הראש לאגזוז של הרכב? לא! נעבוד ונחייה בהתאם לרמת הכנסה.

לא מבין את הבכיינות הזאת. מי ישמע בחו"ל אין פערים בהכנסה בין המקצועות השונים. אבל בישראל יש פתיחת עיניים, תרבות של לדחוף את האף לארנק של אנשים אחרים, רצון לקבל הכל, עכשיו ומיד על מגש כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני משווה? אתם משווים! מלצר יכול לפרנס משפחה? שוטר? כבאי? 95% מתושבי מדינת גרים בהובר וויל, לובשים סמרטוטים ונוברים בפחי אשפה? ממש לא. רוב הישראלים לא עובדים בהייטק. וגם לא ברפואה.

אבא שלך מרוויח רק 20 אלף בחודש בלי לקחת בחשבון לקוחות פרטיים? מסכן שלי. להזכיר לך מה גובה השכר הממוצע במשק?

למה רק רופאים? בוא ננגן על כינור ונבכה כמה מורים מסכנים, גננות, אחיות, מאבטחים, עובדים סוציאלים, מלצרים, מנקים, גננים, נהגי משאיות, נהגי מוניות, פועלי בניין, חקלאים, מסגרים, חשמלאים, אינסטלטורים, מוכרנים, נציגי שירות לקוחות, חוקרים באוניברסיטה, עובדי מע"צ, שוטרים, כבאים פספסתי מישהו? יאללה כל המקצועות בארץ. נבכה, נתלונן ונזיין בשכל כי זה מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב.

לא מתאים לקרובי משפחה שלך? שיעשו הסבה מקצועית. אבל מה לעשות שלכל אחד יש כישורים שונים ותחומי עניין שונים ואנשים נמשכים לתחומים שאין בהם הרבה כסף. מה אז? נקפוץ מתחת לרכבת? נדחוף את הראש לאגזוז של הרכב? לא! נעבוד ונחייה בהתאם לרמת הכנסה.

לא מבין את הבכיינות הזאת. מי ישמע בחו"ל אין פערים בהכנסה בין המקצועות השונים. אבל בישראל יש פתיחת עיניים, תרבות של לדחוף את האף לארנק של אנשים אחרים, רצון לקבל הכל, עכשיו ומיד על מגש כסף.

אתה אידיוט!!!

אם הם יעשוו הסווה מקצועית(מה שהם רוצים לעשות עכשיו=להתפטר) לא יהיה לך רופאים והמדינה תקרוס!!!

אני גם חושב שאם המדינה לא רוצה ציבורית זו זכותה ושכל הרופאים יעבדו ברפואה פרטית, אבל מעניין אותי מה אתה תגיד אז כשיעלה לך כל טיפול פשוט אלפי שקלים... כמו בארה"ב, כי זה מה שהולך ליקרות.

ובנוסף רופא הוא לא מלצר/שוטר/כבאי עם כל הכבוד למקצועות האלה(להזכיר לך-רופא זה תואר שלישי), אני מניח שאם אתה הייתה משקיע מעל הממוצע בדבר מסויים הייתה מצפה לתוצאות בהתאם!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבא שלך מרוויח רק 20 אלף בחודש בלי לקחת בחשבון לקוחות פרטיים? מסכן שלי. להזכיר לך מה גובה השכר הממוצע במשק?

לא מבין את הבכיינות הזאת. מי ישמע בחו"ל אין פערים בהכנסה בין המקצועות השונים. אבל בישראל יש פתיחת עיניים, תרבות של לדחוף את האף לארנק של אנשים אחרים, רצון לקבל הכל, עכשיו ומיד על מגש כסף.

לב במקום להתלהם אולי תקרא? אבא שלי לא מגיע לעשרים אלף. מרבית ההכנסה שלו זה מפרטי. אבא שלי עובד משמונה בבוקר עד שבע וחצי בערב, כל יום חמישה פעמים בשבוע. בשישי הוא עובד קצת פחות עד חמש.

אבא שלי רופא מעל 30 שנה, לא מתמחה, לא מתלמד. רופא. כמה איש הייטק או שוטר שעובדים 30 שנה מקבלים?

אתה משווה אחריות של מנקה רחובות לאחריות של רופא? אתה משווה כמה צריך ללמוד, עצבים, זמן וכסף בשביל להיות רופא?

כפי שאמרתי כל המשפחה שלי רופאים, לפחות הדורות המבוגרים. אני באותה מידה יכלתי ללכת ללמוד , אומנם לא בכל מקום בארץ אך הייתי מתקבל, אבא שלי היה נגד זה. מהסיבה הפשוטה שזו לא עבודה משתלמת, לפחות לא בארץ.

אני במסגרת הלימודים שלי, לומד זמן רב בחו"ל אתה באמת שלא רוצה להשוות את רמת המחייה של רופאים בחו"ל לארץ או אפילו את היחס שהם מקבלים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איסתרא אתה שוכח שהתוספת תקנים שהבטיחו היא אותה תופסת שהבטיחו בהסכם הקודם בשנת 2000 שעדיין לא הוסיפו, ואין שום ביטחון שהפעם כן יתנו את התקנים, וגם הפעם האוצר כן יחליט לתת את התקנים שהוא מבטיח עדיין יהיו חסרים אלפי תקנים במערכת, וגם התוספת תקנים הזאת מתפרסת על כמה שנים,

אני לא יודע איפה לקראת שהמתמחים לא רוצים שיקצצו להם במספר המשמרות, כי אני קראתי שהם דורשים שיהיה פיקוח על הסעיף (שקיים גם בהסכם הקודם, אבל לא נאכף) שדורש מקסימום של 6 משמרות בחודש, כמובן שכדי שיהיה אפשר לעשות רק 6 משמרות בחודש צריך הרבה יותר תקנים אז האוצר לא מסכים..

בנוסף אחד מה״השגים״ של ההסכם החדש זה מענק לרופאים בפריפריה עקב חוסר חמור ברופאים שם, מה הבעיה? ההסכם קובע שהמענק יגיע מהתקציב של בתי החולים, לבתי החולים אין את הכסף הזה והם לא עומדים לקבל כסף מהאוצר בשביל זה, אז גם ההישג הזה יתמוסס..

ומי שכתב פה שהם לא מתפטרים באמת כי מי שמתפטר לא מנהל מו״מ עם המעסיק (מצטער לא זוכר מי זה היה ואני כותב דרך הסמארטפון) אתה שוכח שני דברים, דבר ראשון בית המשפט חייב אותם לנהל מו״מ, דבר שני גם אם הם מנהלי מו״מ ויגיעו להסכם המו״מ הזה לא מחייב אף אחד מהם בגלל שמי שמנהל את המו״מ אין סמכות לחתום בשביל כל המתמחים (בניגוד לפעם הראשונה, שאז הם הם כן נתנו את הסמכות ובגלל זה ההתפטרות הראשונה היתה לא חוקית, השנייה חוקית לפי כל פרמטר, ולמרות זאת בית המשפט אסר עליהם להתפטר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע כמה מכם היו בזמן האחרון בבית חולים אבל קצת מדעותי הפרטיות

אני שכבתי בבית חולים לפני כמה חודשים וגם אמא שלי יצאה עכשיו מבית חולים... בזמן שאמא שלי לפחות הייתה בחדר נורמלי אני לפני כמה חודשים הייתי במסדרון אחרי המתנה של 3 שעות במיון, פשוט כי לא היה מי שיטפל בי או מקום פנוי.

הבעיה של הרופאים זה לא השכר, זה התנאים.... כמות משמרות לא אנושית, לחץ עבודה עצום, מטופלים כפויי טובה (כן, בתור מטופל לשעבר יש לי זכות להגיד את זה כשאחד מהאנשים שהיה מאושפז באזור שלי כמעט תקף רופא בגלל הלחץ שהיה עליו)

כשתראו רופא/מתמחה אחרי שמשמרת תבינו מה הבעיה, לפנות בוקר (כן, כשאתה מאושפז אתה לא ישן יותר מדי טוב) היו אנשי צוות שהיית מאמין שהם יקרסו תוך כדי עבודה, החדרי מנוחה שיש להם זה לא בדיוק תחליף לשינה נורמלית.

אנשים ברפואה מרוויחים הרבה בגלל כמות השעות העצומה שלהם, פה בדיוק הבעיה.... הם לא רוצים לעבוד כמות שעות כזאת, הם לא אמורים לעבוד כמות שעות כזאת, לצערנו במדינה שלנו חסרים תקנים, המון תקנים... תקנים שכבר אישרו אותם בעבר אבל כרגיל אין כסף לממש את זה

ברגע שתכניס עוד 1000+ אנשים למערכת הם יעבדו פחות = גם יקבלו פחות

אני עכשיו בעבודה זמנית שאני עושה מרוויח בערך 50~60 לשעה! לא חושב שיש מישהו שחושב שמה שאני עושה כרגע (לא משנה מה זה, 0 הכשרה פשוט הרבה עבודה פיזית) משתווה לעבודה של רופא, אבל אני עושה 6~8 שעות ביום ולהם יש משמרות של יממה ויותר

אז כן, אני ארוויח הרבה פחות מהם בחודש אבל אני גם יכול לנהל חיים.

נכון להיום הביזיון שנקרא בית דין לעבודה מנע מאנשים להתפטר פעמיים, בפעם הראשונה עוד אפשר היה להגיד שזה סביר עכשיו זה פשוט ניסיון של מערכת המשפט להיות המחוקק ורשות האכיפה. לאנשים יש זכות להתפטר במיוחד כשהתנאים שבהם הם עובדים נחשבים לקשים לדעתי במדינה.

אם רופאים מרוויחים הרבה? כן... השאלה היא יחסית למה ובתמורה למה, גם אני יכול להביא משכורת של 20~30 בחודש אם אני ארצה לשחוק את עצמי מהר, את הרופאים והמתמחים לא שואלים את זה, זה הסטטוס קוו שנמשך יותר מדי זמן וזה מה שצריך לשנות.

בניגוד לעובדי הנמל וחברת חשמל שיכולים לגרום לכל שטות שבא להם פשוט כי אין להם מצפון ויש להם יותר מדי כוח (מישהו שכח את הבונוס "מסעדה" שעובדי הנמל החזירו לעצמם) לרופאים ולמתמחים יש משהו קטן שנקרא מצפון שמצד אחד אומר להם שאי אפשר להמשיך ככה כי בין השאר האיכות טיפול שהם נותנים לחולים שלהם יורדת (ולהזכיר לכם, הייתי חולה ואני יודע בפועל איך זה נראה) לבין זה שאם אם "יורידו את השלטר" כמו עובדי חברת חשמל או הנמלים, לא יפסידו כסף, יפסידו חיי אדם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להשוות את הרופאים לצבא למשל זאת לא השוואה טובה, כי הצבא הוא משהו שחובה לעשות, ולא רק זה, הוא מכוון למינימום שאתה צריך לעשות.

לצבא לא אכפת אם כל השמירה פתחת עניים ואוזניים ובדקת האם מישהו מסתנן לבסיס אלא רק אם לא ישבת שלא ברבע שעה אחרונה.

אז אולי הרופאים בכיינים, ואולי הם מרוויחים יותר משאר האוכלוסיה (למרות שזה הגיוני ביחס לתקופת ההכשרה הארוכה יותר משל שאר האוכלוסייה), אז מה שאתם אומרים זה בעצם, קפיטליזם נטו, לא טוב לך התנאים אדון רופא? תתפטר.

מצוין, זה מה שעשו המתמחים ואחריהם יעשו את זה אולי גם הרופאים והסטודנטים יפסיקו ללמוד וכו'. כי כמו שאתם אומרים, הם יכולים להתקבל גם להנדסת חשמל למשל- מקצוע שיכניס להם הרבה יותר כסף והרבה יותר מהר. אז למה שנעודד אנשים איכותיים להיות רופאים? רק מי שמתאים לו לעבוד בתת תנאים ולהרוויח כסף שהוא אולי מעל הממוצע במשק אך לא פרופרציונלי לכמות שנות הלימוד שיהיה רופא. היום יש גם ככה מחסור ברופאים, בוא נגדיל את המחסור הזה כי הרופאים בכיינים. אם ימותו אנשים לפחות הם ידעו שהם מתו למען מטרה טובה - למנוע מרופאים להרוויח באופן שיהיה הולם את שנות הלימוד שלהם.

צריך להכניס לראש שזה לא משנה מה הרופאים ידרשו ואם זה הוגן או לא, אנחנו צריכים אותם ואם אתם רוצים לקרוא לזה סחיטה אז בכיף, אבל הממשלה מהמרת פה עם החיים של כולנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון להיום הביזיון שנקרא בית דין לעבודה מנע מאנשים להתפטר פעמיים, בפעם הראשונה עוד אפשר היה להגיד שזה סביר עכשיו זה פשוט ניסיון של מערכת המשפט להיות המחוקק ורשות האכיפה. לאנשים יש זכות להתפטר במיוחד כשהתנאים שבהם הם עובדים נחשבים לקשים לדעתי במדינה.

אדם שמתפטר לא מנהל משא ומתן על תנאי העסקתו. לא הייתה להם שום כוונה להתפטר והם ידעו מצויין שמכתבתי התפטרות אישיים עדיין יתפסו כהתפטרות קולקטיבית. (במקרה כל המתמחים מתפטרים באותו היום. איזה צירוף מקרים מדהים) מטרת האקט הייתה להעמיד את בית הדין לעבודה באור שלילי ולעשות כותרות בתקשורת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למתמחים הרי אין זכות לנהל משא ומתן... אתה מודע לזה? ההסכם קיים עם ההסתדרות שהם חלק ממנה וכיום אין גוף אחר

אי לכך המו"מ עם המתמחים גם ככה לא תקף, אין להם "ארגון" שמוכר כחוק

ולכן כל התפטרות שלהם היא אישית, אין להם ארגון גג שיש לו זכות לנהל משא ומתן וכל הסכם שיעשה עם גוף שאמור ליצג אותם לא באמת יהיה חוקי לגמרי (לא שזה מפריע למישהו)

בפעם הראשונה המתמחים התפטרו עם מכתב מוכן מראש מהסוג של "מלא את הפרטים כאן" ואז בית המשפט הכריז שזה התפטרות קולקטיבית

בפעם השניה כל מתמחה כתב מכתב אישי והגיש אותו, באופן די סביר זה יצא ללא מעט באותו יום (דא לא כולם הגישו באותו יום) כי אחרי שאומרים לך שאסור לך להתפטר הרבה אנשים ימהרו ויתפטרו שוב.

בשביל להעמיד את בית הדין באור שלילי לא צריך להתאמץ, ברגע ששופטת מנסה להכריח את הצדדים להגיע להסדר, מכריזה שהתפטרות עם מכתבים אישיים היא קולקטיבית היא בפועל שוללת את זכויות היסוד שהיא אמורה להגן עליהם רק מהחשש שהחלטה שלה לטובת המתמחים תגרום למערכת לקרוס... זה לא המשימה שלה, לא היא אמורה לדאוג למערכת, היא אמורה לדאוג לעובדים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...