עוד סיפור התנערות מוחלטת מאחריות על מוצרים - הפעם מבית "פנדה מחשבים" - עמוד 7 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עוד סיפור התנערות מוחלטת מאחריות על מוצרים - הפעם מבית "פנדה מחשבים"


vic07

Recommended Posts

אתה מפספס את המשמעות של המילה "טעות" בקונטקסט זה לדעתי.

לא היתה פה טעות לשמה מבחינה טכנית, אף אחד לא "שכח" שום דבר בשום מקום או טעה במספר.

הכוונה ל"טעות", למיטב בינתי, היא טעות ביחס שלקוח ספציפי קיבל. איש שירות לקוחות שהיה מעוצבן על משהו אחר באותו רגע, מנכל שענה למייל באמצע משהו ולא התייחס לתוכן, וכו'.

LEV הזכיר שיכולה להיות טעות אצל כל אחד שעושה. הסכמתי בלי להכנס לאופי הטעות, טכנית או שירותית או אחרת..

גם למיטב בינתך: אם יש טעות ביחס שלקוח קיבל, מאיש שירות שהיה וכו' וכו', הרי המבחן הא באופן בו ההנהלה שלו מטפלת בכך.

האופן שהוצג לנו במכתב שנכתב על ידי מנכ"ל פנדה מעלה את הרושם כי לא בטעות מדובר אלא בגישה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 158
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

ל vic07 - אני עומד בפני אותה סיטואציה בדיוק.

ברשותי לוח של תקול שעדיין נמצא תחת אחריות.

הלוח ניקנה מ IQPC (היבואן הספציפי של הלוח היה גלובלטק).

אני הולך אליהם ביום ראשון ע"מ להתייעץ איתם מה בדיוק לעשות.

הבנתי שגלובלטק השאירה אחריה חובות גם ל - - ולכן ע"מ לקבל את האחריות של - כנראה אצטרך לשלוח להם את הלוח בצורה פרטית, אני בודק אם אפשר יהיה לשלוח את הלוח דרך החנות.

האם שלחת מכתב בקשה של RMA ל - אם כן, אשמח לדעת איזה כתובת אכן פעילה.

יש מספר נקודות שצריך לבדוק לדעתי לפני ששולחים את הלוח:

1. עלות משלוח?

2. האם נצטרך לשלם מע"מ (על ערך הלוח+דמי משלוח הלוח) לכשיוחלף\יתוקן - מנסיון עבר כאשר שלחתי זכרונות לתיקון\החלפה בעבר אצל הייתי צריך בסוף לשלם בדואר מע"מ על ערך הזכרונות + דמי משלוח. - צריך לבדוק כיצד להימנע מתשלום זה.

במידה ולא תוכל לממש את האחריות של הלוח דרכם - כדאי לבדוק את הכדאיות של מימוש האחריות באופן עצמאי.

בסופו של דבר ניתן יהיה להשוות את השירות במיקרה זה בין שני החנויות.

ונקודה אחרונה להלן דוגמא להתנהלות תקינה של חנות מחשבים:

"אין קשר אם TMS כחברה עובדת עם יבואן כזה או אחר, אנחנו נתנו ועדיין נותנים אחריות גם על מוצרים שהיבואן שלהם לא קיים - אפשר לראות את זה במעל 10 כרטיסים של Albatron HD 4850 512MB שהגיעו תקולים למעבדות TMS והוחלפו למרות שהיבואן, GLOBALTECH פשט רגל או בהליכים ובכל מקרה לא פעיל" - ציטוט של גיא גרניט, מנהל TMS.co.il - נציג TMS

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

IQPC קוראים את הדיון ועוקבים אחריו. הם לא יחזרו על הטעות של פנדה גם אם זה אומר מבחינתם לספוג את הנזק בכיס. אם אתה ו-VIC הייתם הולכים בו זמנית לממש אחריות הראשון בפנדה השני ב-IQPC אז היה מעניין לראות את התגובות של החנויות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וטוב שככה, בסופו של דבר נזק כספי של 382 ש"ח (אמרתי 350 בתחילת הדיון, מסתבר שטעיתי) הוא די זניח והעיקר כאן הוא לנסות ולגרום לחנויות המחשבים לנהוג בהגינות בעתיד.

ואם מישהו מתעניין - מייד אחרי אותו מייל שבו הואשמתי בשקר וסילוף העובדות כאן בדיון ע"י מנהל פנדה שלחתי לו מייל ובו ביקשתי שיפרט היכן אני משקר ומה אני מסלף, לפחות בשביל להבין במה בדיוק מאשימים אותי (או שיעמידו אותי על טעויות כלשהן בסיפור שנפלו ללא כוונה או משהו בסגנון, וזה כמובן משהו שתמיד יכול לקרות). בינתיים לא קיבלתי תשובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם שלחת מכתב בקשה של RMA ל - אם כן, אשמח לדעת איזה כתובת אכן פעילה.

שלח את המייל לכל הכתובות שמופיעות שבעמוד, אם שלחת ל-15 כתובות וקיבלת 15 הודעות שגיאה, המסקנה המתבקשת היא שאין עם מי לדבר. אם קיבלת פחות הודעות שגיאה, אז תבדוק אילו כתובות עובדות ותדאג להקפיץ את המייל אם הם לא עונים לך. אגב, יהיה גם שירות נחמד לגולש אם תציין כאן אם כל הכתובות אינן פעילות או שמא מצאת שחלקן כן. :)

vic07 - ניסית את כל הכתובת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ אה, האתר שהם מדגישים שהוא בכל מקרה רלוונטי רק לתושבי ארה"ב וקנדה ודורש רישום הכולל פרטים מקומיים (אפילו מס' טלפון וכאלה), מיועד בכלל לספקים ואינו כולל שום כתובות מייל למשלוח הודעות? כן, ניסיתי גם את זה (עמוד הCONTACT US). משום מה עדיין לא ענו לי ::)

בכל מקרה וכדי לקדם קצת את העניין כאן בדיון שתקוע בינתיים כי החשבונית שלי לא לידי, יצר איתי קשר אחד מחברי הפורום שאצלו דווקא כן יש חשבונית של פנדה בהישג יד. מדובר בקבלה על מוצר אחר בכלל, אבל המבנה של הקבלות הוא הרי אחיד, והשאלה היתה איך מוזכר שם עניין האחריות. והנה מה שהוא כתב לי:

זה מה שכתוב לי על הקבלה, יש לי כרגע בעיה עם הסורק -

"האחריות והשירות הם באחריות היבואן בלבד ובהתאם להוראותיו - מקום האחריות מצוין במפורט באתר.

אין אחריות על נזק שנגרם כתוצאה מהצטברות אבק, קצר או קוץ חשמלי, טיפול רשלני לא ע"י איש מקצוע-מומלץ לנקות את המחשב ע"י ספריי."

זה כתובת בתחתית ליד כל חשבונית סטנדרטית שיוצאת מפנדה (...)

כלומר, ליד המוצרים בפירוט ההזמנה כתוב משך האחריות בלבד כמו שאמרתי, ולמטה יש את ההערה הזאת. ועכשיו לשאלות:

1. האם מהכיתוב הזה ניתן להבין שהנאמר בו מתייחס גם למצב שבו היבואן כלל לא קיים? בהתאם לאילו "הוראות" אם כך הם מתכוונים לנהוג?

2. עבור מוצרים שעולים יותר מ400 ש"ח קיים חוק ברור מאוד, שאומר שאם אין אפשרות לאתר את היצרן\יבואן, כל דרישות החוק בכל מה שקשור לאחריות עוברות למשווק (ראו בלינק לחוק שפרסמתי אי שם בדיון). הלוח שלי עלה 382 שקל, כלומר מדובר במצב שלא מוזכר בחוק... אבל הנקודה היא שיוצא שישנם מצבים שבהם הסעיף הנ"ל סותר את החוק, אם הוא אכן בא להתייחס גם למצב של יבואן שכבר לא קיים... מה אפשר להבין מזה?

3. הם טוענים ש"מקום האחריות מצוין במפורט באתר". זה לא ממש נכון. אכן יש אצלם באתר רשימה של יבואנים (תחת "שירות לאחר קנייה"), אלא שהיא כוללת מסכים, ציוד הקפי ומחשבים ניידים בלבד! יותר מזה,כשמדובר ביצרנים שמספקים הן ציוד הקפי (או ניידים) והן ציוד "פנימי", כמו אסוס וסמסונג, ישנה הדגשה לפיה היבואן שברשימה מתייחס לציוד ההקפי בלבד. אין אזכור ליבואן של , או גיגהבייט, או , או כל יצרן לוחות אם\זכרונות\כרטיסי מסך\דיסקים קשיחים\מעבדים אחר... האם זה הגיוני שחנות תסתפק בהערה כללית "האחריות אצל היבואן", בלי לטרוח אפילו לציין מיהו אותו יבואן ואיך יוצרים איתו קשר? האם אותו כיתוב לקוני בחלקה ה"סטנדרטי" של הקבלה פוטר את החנות מאחריות כלשהי כלפי במצב שנוצר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת שלא מובן לי למה אתה ממשיך להתעקש ולחפור. הוסבר לך כאן שבתקופה מסוימת, עד ש- פשטה רגל, היו שני יבואנים, אחד מהם גלובלטק (שכפי הנראה סגרה שעריה, אחרת קשה להסביר מדוע האתר שלהם לא עובד מזה זמן מה והדומיין לא חודש) והשני הוא גרנד אדוונס. שאלת את פנדה מי היבואן שממנו נרכש הלוח התקול שברשותך? אין שום סיבה הגיונית שהם יסתירו ממך נתון זה. השאלה אם בכלל שאלת.

אם מדובר בגלובלטק, אז באמת יש בעיה, ואז, לדעתי, הכי טוב שתתייעץ עם מישהו שמבין בחוק, כי עם כל הטוב לב של החבר'ה פה, אני בספק עד כמה הם באמת מבין בחוק, מעבר להבנה בסיסית. אם זה גרנד אדוונס, כל שנותר לך הוא לפנות אליהם ולראות מה תהיה תגובתם. אם היא חיובית, מצוין. אם היא שלילית, אז שוב, נותר לך, לדעתי, לפנות למישהו שמבין בחוק יותר טוב ממה שהאנשים פה מבינים. - אם אתה שואל אותי, אני ממליץ לך להתחיל באמון הציבור, יש להם עורכי דין שמבין בחוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היבואן היה גלובלטק, את זה גיליתי ממישהו שעבד שם בעבר ומנה את פנדה בין לקוחותיהם. אתה שואל למה אני מתעקש לחפור? כי אני לא אוהב שדופקים אותי, אפילו אם מדובר בסכום קטן ומוצר שכן שימש אותי נאמנה כשנתיים.

נגיד את זה ככה: גם אם יתברר שלפי החוק פנדה צודקים, ואותן 3 מילים בקבלה אכן פוטרות אותם מאחריות כלשהי כלפי במקרה שהיבואן סוגר את שעריו (וזאת כיוון שהוא זול ב18 שקל מהמחיר שהיה מטיל עליהם אחריות בכל מקרה וללא שום קשר להצהרותיהם) - זו לא ההתנהלות שהייתי מצפה מחנות בעלת שם כמו שיש לפנדה. חנויות שעושות רק את המינימום שבמינימום שדורש מהן החוק הן החנויות השכונתיות, ששורדות שנה-שנתיים ואז נסגרות כשהציבור מבין עם מי יש לו עסק. אם זה דפוס הפעולה של פנדה הרי שהיא לא ראוייה לשמה.

ואגב, פנייה ל"אמון הציבור" כבר נעשתה - מיד לאחר שהתקבלה תשובתו של המנהל שלהם לפנייתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיפור פה הוא מאוד פשוט לדעתי ולא צריך תואר ראשון במשפטים כדי להבין מה קורה פה

ויק קנה , נאמר לו בגדול 3 שנים אחריות ..[ ובניסוח משפטי שרוב הציבור לא מבין החנות פותרת את עצמה ממקרים כאלה או אחרים ]

אחרי שנתיים הוא מביא [אני מניח ללא נזק פיסי ] למימוש אחריות וסירבו לממש לו , הוא דיבר בהתחלה עם איש פשוט אחרי זה מנהל ואחרי זה עם המנכל בכבודו ובעצמו

ובכולם יש התנערות וזלזול אפילו אני הרגשתי שאמרו לו תכלס בלשון העם "חפש אותנו "

אז מה יש להלין על ויק ? איך אנשים פה מקבלים את זה כהתנהגות תקינה של חנות מחשבים ? במיוחד אתה לב-27 שנחשב לאחד הקוטרים פה :) נראה לי הזעקה שלך פה היתה מגיעה עד למדור החדשות ... :lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוכר עבורי בסך הכל מישהו שמחייב את כרטיס האשראי ומביא את המוצר. לא אכפת לי אם הוא כועס או עייף. אני לא שייך לאותו זן לקוחות שמרגישים שהם חייבים לגרום למוכר "לעבוד" בשביל הכסף שלהם כי זה מחזק את האגו וגורם להם להרגיש כאילו הם משהו בחיים האלה גם אם זה רק לחמש דקות.

מוכר הוא אדם אשר מיצג את החנות ובשבילי הוא החנות מי שלוקח אדם שלא מתאים לעבוד אצלו זאת בעיה שלו ולא של הלקוח.

אני ועוד רבים פה חושבים שהוא עשה מעשה נבון ביותר ,

אם חנות רוצה לקבל המלצות , ממני לפחות , אז שתקיים שתי דברים :

1.שירות לקוחות אדיב ומקצועי

2.שלא תעשה בעיות במימוש אחריות כל עוד אין שום נזק פיסי לחומרה

אם חנות לא מקיימת את זה , מבחינתי היא שוות ערך לחנות המחשבים השכונתית שמנוהלת על ידי "הישראלי המכוער "

מסכים עם כל מילה ,זה המינימום שאדם דורש מחנות.

אין שום מניעה שהוא יפנה ליצרן במקביל לנסיון לפתור את הבעיה עם פנדה.

vic07, אני בהחלט מציע להיכנס לאתר של ולנסות ליצור איתם דרך עמוד הצור קשר שלהם. מעניין מה תהיה התגובה שלהם לבקשתך להחלפת לוח אם תקול. ז"א, האם הם יבקשו שתשלח אותו אליהם כדי שהם יחליפו בחדש? אם בכלל יש להם לוחות להחלפה, למרות שהבנתי שאתה לא ממש רוצה לקבל לוח חלופי של , או שהם יבקשו ממך לפנות לגרנד אדוונס, שכן גלובלטק כבר לא בחיים.

אגב, ראיתי ששאלו אותך פה מאיפה הלוח של שרכשת מפנדה. שאלת אותם את זה? הם אמרו לך מאיזה יבואן הם רכשו? האם גלובלטק או גרנד אדוונס?

לא מסכים עם הדרך הזאת בשום אופן!!!

זה כמו שאני יקנה מחנות מחשב והבנק יעשה לי בעיות עם התשלומים לאחר כמה חודשים. כאשר החנות תפנה אלי אני יגיד להם לכו תפתרו את הבעיות שלכם עם הבנק אני לא קשור לזה.

זה פשוט לא הגיוני :facepalm:

עכשיו לנושא הראשי ,תפנה לחנות לקבל לוח שווה ערך לביצועים שהיו לך בלוח הקודם אם לא יתנו פנה לבית משפט לתביעות קטנות והעניין יגמר מהר מאוד חודש -חודשיים גג.

אני חושב שלא יזיק פה איזה מדריך לתביעות קטנות בנעוץ

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...