עוד סיפור התנערות מוחלטת מאחריות על מוצרים - הפעם מבית "פנדה מחשבים" - עמוד 10 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עוד סיפור התנערות מוחלטת מאחריות על מוצרים - הפעם מבית "פנדה מחשבים"


vic07

Recommended Posts

אחרת כל הלקוחות היו קונים ישירות מהיבואניות , ולכלל החנויות בארץ לא היה מה לעשות .

דעתך האישית נשמעת כמו דעה של לקוח קטן שלא מבין כלום. קונים מכם כי אין אפשרות לצרכן פרטי לרכוש ישירות מהיבואניות. טוב שלא צעקת "קניתי פה לא אצל היבואן!!!!111"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 158
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אין מה יותר מדי ליצור קשר עם אביט בצורה זו או אחרת , נגמר הסיפור הזה .

ברגע שעל חשבונית הרכישה מצויין 36 חודשי אחריות , לפי דעתי האישית , ללא שום קשר למקום עבודתי , והאחריות היא מול חנות זו או אחרת , ועל החנות להמציא פיתרון זה או אחר , אין זה מעניינו של הלקוח שהיצרן פשט את הרגל או ברח למאדים , החנות היא זו שנותנת את השירות הפרונטלי ללקוח , אחרת כל הלקוחות היו קונים ישירות מהיבואניות , ולכלל החנויות בארץ לא היה מה לעשות .

מילים כדורבנות - לגזור ולשמור. :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסוף ידאגו שלא תוכל יותר להגיב בפורום...

אתה מודע לזה שאתה מגיב לנציג של אחת מהחנויות הכי אהובות בארץ ושגם נציגים של חנויות נוספות הגיבו בצורה דומה :screwy:

הוא ניסח את התגובה בצורה כזאת כאילו יש לנו בחירה לקנות אצל היבואן ישירות או בחנות ואנחנו בוחרים בחנות בגלל השירות. לזה הגבתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושש שלא הבנת נכון - הוא טוען שהחנויות למעשה "נהנות" מבלעדיות מול היבואניות ולכן אין ביכולתן להתנער מה"חובות" שעובדה זו גוזרת עליהן.

אם הן רוצות לטעון שהן לא צד בעניין ולהפנות את הלקוח ליבואן - שיאפשרו לו גם לקנות מהיבואן ולמעשה להעביר אליו את הנתח שלהם שלעיתים רבות מגיע לעשרות אחוזים (מניסיון).

אי אפשר להחזיק את המקל בשני קצותיו. :nono:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על פי החוק (מבוסס על המידע שסיפק ויק) אם שווי המוצר מתחת ל-400 שקלים החנות לא מחוייבת לספק אחריות במקרה ולא ניתן להשיג את היבואן. שהוא רכש עלה 387 שקלים. אם אנחנו מתקיפים את פנדה על זה שהם עובדים על פי חוק ולא מגדילים ראש באותה מידה אפשר להתקיף כל חנות שלא מספקת אחריות על מוצר שהתקלקל שבועיים אחרי סיום האחריות. למה במקרה הזאת החנות לא מגדילה ראש? בסך הכל שבועיים. שיספגו בכיס. זהו שלא. הם לא חייבים. כנ"ל לגבי פנדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה בדיוק ההבדל בין חנות שכן אקנה ממנה לבין כזו שלא.

זה אולי "חוקי" אבל מסריח.

זכותם לנהוג כך וזכותי לא לקנות ולא להמליץ לקנות בחנות שבוחרת להקטין ראש וצורת ההתנהלות שלה בפי שהוצג עד כה.

אם כולם ינהגו כמוני לכולנו יהיה שירות טוב בהרבה ולשמחתי יש כמה ווכמה חנויות (אם כי לא הרבה) שהבינו את זה מזמן וכמעט תמיד פועלות מלפני-משורת-הדין עם הלקוחות שלהם.

כל אחד שיחליט איזה שירות ויחס הוא היה רוצה לקבל... אני את הבחירה שלי עשיתי מזמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רגע רגע רגע, שנייה.

אבל אם זה החוק, אז זה החוק!

אחרת, איפה אתה מותח את הגבול?

אז שהחנות תספוג עוד 100 ש"ח ועוד 200 ש"ח, עד כמה החנות צריכה לשאת בהפסדים משמעותים

בכדי לרצות לקוח? כמו שאמרת, תלוי במעסיק.

במידה והחוק ש"לב27" הדביק כאן הוא נכון, אני לא רואה סיבה להפסיק לקנות בפנדה על סמך המקרה של פותח הת'רד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על פי החוק (מבוסס על המידע שסיפק ויק) אם שווי המוצר מתחת ל-400 שקלים החנות לא מחוייבת לספק אחריות במקרה ולא ניתן להשיג את היבואן.

לא מדוייק. החוק שקישרתי אליו אומר שמעל ל400 שקל שווי מוצר כל חובות היצרן\יבואן המוזכרות בחוק חלות על החנות אם אין אפשרות לאתר את היצרן\יבואן, לרבות למשל החובה לספק חלקי חילוף למוצר (במקרה שזה רלוונטי) לפחות שנה אחרי תום תקופת האחריות - בתשלום, מן הסתם. החוק לא אומר שאם המוצר עולה פחות מ400 שקל, אזי אוטומאטית החנות לא אחראית עליו כלל.

מה שהחוק דווקא כן אומר זה את הדבר הבא:

"תעודת אחריות - מסמך המפרט את חיובי היצרן ואת חיובי העוסק שמכר טובין לצרכן, כלפי הצרכן, בדבר תקינות הטובין ומתן השירות לאחר מכירתם".

סעיפים 13-14 באותו חוק (הלינק מצ"ב שוב בתחתית ההודעה) מפרטים מה המוכר צריך להודיע לצרכן לגבי האחריות, כולל "פרטיו המלאים של היצרן\יבואן" לרבות דרכי יצירת הקשר עימו, וכן "חיובי (התחייבויות) היצרן והסייגים להם". בפועל, כל מה שיש בקבלה של פנדה זה תקופת האחריות, ואז בתחתית הסייגים של פנדה עצמה (מסוג "לא כולל נזק פיזי), ואזכור ש"האחריות היא של היבואן ובכפוף לתנאיו" מבלי לציין בכלל מיהו אותו יבואן ומהם אותם תנאים, שלא לדבר על דרכי יצירת הקשר עימו.

http://www.moital.gov.il/NR/rdonlyres/7C9F7B6F-F7E8-4E18-B57F-57008F625AF3/0/tak6468.pdf

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 שנה מאוחר יותר...

גיל, רק כמה שאלות לי אליך:

1. אתה שם לב שהקפצת עכשיו דיון מלפני שנה, נכון? בד"כ במצב הזה פותחים דיון חדש, מקסימום עם קישור לקודם.

2. אתה מוכן בבקשה לתאר בצורה יותר ברורה מה קרה בכלל? צר לי אך לא הבנתי מילה.

3. למרות דעתי האישית על פנדה, לא יכולתי שלא לגחך מעט כשקראתי ש"שני החנויות היחידות שאני סומך עלייהם זה:ksp ואיבורי". אם תערוך חיפוש כאן בפורום, תגלה שאלה כנראה שתי החנויות עם הכי תלונות (אם כי גם אם הכי הרבה קונים, אז אולי זה מתאזן היכנשהו). לי אישית יש נסיון שלילי עם אייבורי בכל מה שקשור למקצועיות והגינות במכירות (ביקשת מפרט ורמזת שאינך מבין במחשבים? תקבל את המפרט הכי לא יעיל האפשרי בתקציב... אני דווקא מבין גם מבין, אבל רציתי שירכיבו לי מפרט לשם הבדיקה), KSP אינם זולים במיוחד ועשו בעיות כאשר שילמתי על רכיב כלשהו באשראי בחנות אחרי שנאמר לי כי הוא במלאי, התברר שהיתה טעות והוא אינו במלאי, ואז כשבאתי לדרוש שיבטלו את התשלום בשביל שאני אוכל ללכת לקנות במקום אחר שם הוא כן במלאי, נאמר לי שאני יכול לקבל זיכוי בלבד שמן הסתם אינו עוזר לי, ורק אחרי ויכוח מול שאר הלקוחות הם ניאותו להחזיר לי את הכסף.

דווקא בתחום החלפה של מוצרים תקולים (כאלה שהגיעו תקולים) לא היו לי בעיות בחנויות הללו, אבל זה עוד לא הדרישה היחידה מחנות "טובה".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא קראתי את כל הדיון

אך הייתי רוצה לספר את המקרה שלי.

לפני שלוש - שנים לערך קניתי מהם מחשב בשווי של כ-7 אלף.

לאחר כמה חודשים התגלתה בעייה בלוח אם (הייתי אז חייל ולא הייתי הרבה בבית)

בגדול מה שהיה זה ככה ארבע פעמים המחשב נשלח לתיקון. תקופה מצטברת שהמחשב היה בתיקון זה - חמישה חודשים!

העליבו את ההורים שלי. מכתב למנכ"ל הניב תשובה חצופה.

צר לי שלא לקחתי את זה שלב הלאה לתביעה שכן הייתי זוכה בה.

לזכותם ייאמר שתיקון השני והשלישי היבואן טען שלוח האם תקין ולא החליף אותו, בתיקון הרביעי הם שרפו את הלוח אם כדי שהיבואן יסכים להחליף באחר.

בסופ של דבר קיבלתי מחשב מתוקן. סיפור שלקח חצי שנה. ולמרות הדעה הכלכך טובה שהייתה לי אצלהם. אני מעדיף שיירו בי, אני לא אחזור אליהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...