עוד סיפור התנערות מוחלטת מאחריות על מוצרים - הפעם מבית "פנדה מחשבים" - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עוד סיפור התנערות מוחלטת מאחריות על מוצרים - הפעם מבית "פנדה מחשבים"


vic07

Recommended Posts

לפני שבועיים החזרתי לוח אם שהפסיק לעבוד לתיקון בפנדה. אז עלתה גם על הדרך שאלה לגבי החוקיות של גביית כסף על בדיקה במסגרת האחריות אם התברר שהמוצר תקין:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=451775.0

היום (כעבור שבועיים) פנדה חזרו אלי עם בשורה חדשה (ועל כן הדיון החדש): "היבואן כבר לא קיים, אין אחריות, לך תחפש" (מן הסתם לא בדיוק במילים האלה אבל לא רחוק מזה). מיותר לציין שבאתר של פנדה הם יודעים לכתוב בגדול ליד כל מוצר "אחריות 36 חודשים", מבלי שהמילה "יבואן" מוזכרת. בנוסף כמו שכבר ציינתי בדיון ההוא, הם יודעים יפה מאוד לדרוש כסף על "בדיקה" אם מסתבר שהמוצר תקין, והם היו צריכים לשלוח את המוצר למעבדה שלהם (כך לדבריהם, וזאת למרות שהם טוענים שמי שנותן את האחריות זה היבואן שכבר לא קיים!) ולתת לי לחכות שבועיים (המקסימום המותר להם לפי חוק) רק כדי להחזיר לי את התשובה שהם החזירו.

בקיצור, כשיש באמת בעיה - "מצטער, אתה לא קשור אלינו". במקרה שלי מדובר על קצת מעל שנתיים ממועד הקניה. במקרה של לקוח אחר, זה יכול להיות גם יומיים.

על הדרך, הנה כמה דברים מעניינים מהתקנון שלהם, חלקם בסתירה מוחלטת לסעיפים אחרים:

האחריות תינתן במעבדת פנדה, ללא שום קשר למגוריו של הלקוח.

יפה לטעון אח"כ "לך חפש את היבואן", נכון?

נא לשים לב,כל שינוי במוצר עלול להפקיע את האחריות כולל החלפת מאוורר,הדבקת גופי וכ"ו (...)

ואז, בסעיף אחר

אין אחריות על מאווררים , כולל מאווררים על ציפסט או כרטיס מסך.

כלומר, לא רק שכשאתה קונה כרטיס מסך שכתוב לידו "36 חודשי אחריות" זה לא באמת כולל את כל הכרטיס (כמובן שאין אף מילה על כך בדף המוצר) - אם הלך המאוורר והחלפת אותו (על חשבונך שכן אין אחריות), איבדת את האחריות על כל שאר הכרטיס.

ואם במקרה תהיתם כמה עולה הבדיקה ההיא אם מתברר שהרכיב תקין...

רכיבי מחשב בודדים או חלקי מחשב שהותקנו עצמאית על ידי הלקוח שיבדקו וימצאו תקינים או שנעשה בו שימוש לקוי יחוייב בדמי בדיקה של 120 שקלים.

אכן כן, אותו מנגנון שאמור לפצות את החנות על החזרות "סתם" על הזמן שהשקיעו בבדיקה כנראה מעריך את עלות העסקתו של טכנאי במעבדה בכ240 שקל לשעה - שכן חצי שעה לבדיקת רכיב יחיד תקין זה די והותר. הסעיף הזה מוזכר לטובת כל אלה שטענו שבסה"כ מדובר על פיצוי החנות על גזילת זמנו של הטכנאי בטענות סרק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 158
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

עם כל הכבוד כל הדיון הזה לא שווה כלום עד שתכתב פה מה באמת הם ענו לך, ולא סתם "כמו מה זה נשמע לך".

זה נשמע לי כמו מקרה קלאסי על יבואן שכבר לא קיים.

הם בדקו את המוצר "במעבדה" שלהם, גילו שהוא תקול, ולכן פנו ליבואן על מנת להחליף אותו. ברגע שהם גילו (או ידעו כבר) שהיבואן לא קיים, הם כמובן לא יכלו לשלוח אותו להחלפה אצל היבואן. במקרה כזה סביר להניח שהחנות תציע לך מוצר מקביל/שווה ערך.

רק מה, משום מה אתה מסתיר את התשובה שאיתה הם חזרו אליך, אז אין ממש איך להגיב על זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם ענו כך:

"קיבלנו בחזרה את הלוח מהמעבדה שלנו. בטופס התקלה (שהוקרא לי בטלפון) נאמר "המוצר אינו באחריות - היבואן כבר לא קיים" (זה לא תמצות - זה כל מה שנאמר שם). אותו בחור שדיברתי איתו אמר שאין ביכולתו לעשות כלום שכן זו המדיניות והפנה אותי למנהל שירות הלקוחות של החברה. אותו בנאדם (אחד בשם סמי) אמר לי חד וחלק - "היבואן נסגר, אנחנו לא הולכים לטפל בך. או שתרד מהעניין, או שתפנה ליצרן (שאגב, כבר אינו קיים גם הוא, לפחות לא חטיבת המחשבים האישיים שלו - מדובר בלוח ABIT). בכל מקרה אנחנו לא הכתובת" כשהזכרתי לו שהחוק לא פוטר את החנות במקרים כאלה תשובתו לא השתנתה.

הוא הציע לפנות במייל ל"הנהלה של פנדה" (למרות שהוא זה שאחראי על שירות הלקוחות!), אבל אם זה היחס וזו המדיניות, כרגע אני לא רואה בכך טעם.

אגב, משהו אומר לי שאם היה מתברר שהלוח תקין לא היתה להם שום בעיה לגבות ממני את אותם "דמי בדיקה", למרות שכרגע אין בכלל כיסוי מבחינתם במקרה שהלוח באמת תקול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^ תגובה מטומטמת.

vic07, לא הבנתי כלום. כל הציטוטים שלך מבולגנים.

אם הם הגיעו למסקנה שהמוצר כבר לא באחריות אז התשובה שלהם לגיטימית לחלוטין. השאלה היא האם זה באמת המצב, ואם לא (מה היתה תקופת האחריות בעת הרכישה ומתי הלוח נרכש?) - מדוע לא העמדת אותם על טעותם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם בחשבונית רשום לך 3 שנות אחריות על המוצר, ועדיין לא עברו 3 שנים מיום הקניה - מחויבים להחליף לך לשווה ערך. ללא שום קשר ליבואן או יצרן או כל קשקוש אחר. (מה שכן יכול להיות חוזה אחריות שפוטר אותם מלהחליף חלק כזה או אחר במקרה של פשיטת רגל של היבואן. תבדוק על מה חתמת)

בכללי מנסיון אצלנו - רוב לוחות האם של שחזרו בעניין של אחריות הוחלפו ל Asus/Gigabyte עם צ'יפסט שווה.

(די בטוח שככה זה אצל כולם..)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער על הבלאגן בהודעות הקודמות. בטופס התקלה שחזר מהמעבדה נכתב "המוצר אינו באחריות - היבואן כבר לא קיים". האדם שדיברתי איתו (מוכר בסניף שאליו החזרתי את הלוח) לא הכחיש שתקופת האחריות עדיין בתוקף - הוא פשוט אמר שאין מי שיתן אחריות ולכן המוצר אינו באחריות, והפנה אותי לשירות הלקוחות. התקשרתי גם לשם, ושם נאמר לי אותו הדבר ע"י מנהל שירות הלקוחות שלהם, ושהגורם היחיד שאני יכול לפנות אליו הוא היצרן.

את המייל ל"הנהלה" אני כמובן יכול לכתוב, אבל מנסיון "תכתוב מייל" זו אחלה דרך למשוך זמן, בעיקר אם כבר דיברת עם האדם אליו מגיעות הפניות הללו בטלפון והוא אמר לך "לא מטפלים בך".

יש לציין שבתקנון המופיע באתר אכן נאמר במקום אחד ש"האחריות הינה אחריות יבואן". מצד שני, כאמור במקום אחר הם כתבו "האחריות תינתן במעבדת פנדה", עניין היבואן לא מוזכר בדף המוצר שם כתוב "אחריות 36 חודשים" ללא כל תוספות וסייגים, החנות שומרת לעצמה את הזכות לגבות כסף על שירותי אחריות מיותרים ובשום שלב לא חתמתי על ניירת שמבהירה שהאחריות היא של היבואן בלבד (אפילו על החשבונית מצויין "אחריות: 36 חודשים" וזהו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

(מה שכן יכול להיות חוזה אחריות שפוטר אותם מלהחליף חלק כזה או אחר במקרה של פשיטת רגל של היבואן. תבדוק על מה חתמת)

גם אם כתוב לו בחוזה האחריות במפורש "אם היבואן פושט את הרגל אתה יכול ללכת לחפש את החברים שלך", החנות עדיין מחויבת לכבד את האחריות על המוצר ולהחליף למוצר שווה-ערך, מהסיבה הפשוטה שיש חוק מאוד מפורש בנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אם כתוב לו בחוזה האחריות במפורש "אם היבואן פושט את הרגל אתה יכול ללכת לחפש את החברים שלך", החנות עדיין מחויבת לכבד את האחריות על המוצר ולהחליף למוצר שווה-ערך, מהסיבה הפשוטה שיש חוק מאוד מפורש בנושא.

אם אני לא טועה, חוזה שהקונה חתום עליו תקף גם במקרה והוא מכתיב מדיניות אחריות ו\או החזרה שנוגדים את ההנחיה הכללית להגנת הצרכן למעט מקרים שהחוזה הנחתם נחשב "דרקוני" מדי. (אבל בואו נעזוב את עניין החוקיות בצד)

על החשבונית עצמה (שזה בעצם חוזה האחריות למול פנדה) רשום 36 חודש במפורש. לא רשום בשום מקום אחר איזכור למדיניות אחריות כזאת או אחרת שמבטלת אחריות במקרה של אי כיסוי יבואן ו\או יצרן. מבחינה חוקית הלוח עדיין באחריות והם מחויבים להחליף \ לתקן אותו. זהו.

(לשם הדוגמא מסכים ומחשבים הם באחריות היבואן או נציגות היצרן בארץ, שם החנות נחשבת רק משווק ולא כנותן שירות, והיא בעצם פטורה מלתת שירות במקרה של היעלמות היצרן מעל פני האדמה. לא כך המקרה עם חלקי מחשב אשר הוגדרו במוצר באחריות החנות, המשווק.)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

vic07, לאור תגובתך האחרונה, אין שום סיבה בעולם שפנדה לא ינהגו, למשל, כמו ש-KSP נוהגת ויפצו אותך בלוח תקין וחדש מיצרנית אחרת, שתואם את מה שיש לך עכשיו. לפנדה יש פה נציגים שמסתובבים בפורום, מומלץ שתפנה אליהם ותעיר את תשומת ליבם לדיון.

דניס, אתה טועה. גם במקרה של מסך מחשב ומחשב חלה על החנות חובה מסוימת. אם החנות מוציאה הוראות מיוחדות עבור מוצרים כאלה או אחרים, לדעתי, ללקוח יש מה ללכת לבית משפט וסיכוי טוב מאוד לנצח. חנות לא יכולה למכור מוצר ולהתנער מכל אחריות עליו. אם היא לא מסוגלת לטפל, אז היא לא צריכה למכור את המוצר המדובר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר ל ABIT:

Universal has announced that it will close on December 31st, 2008, and officially cease to exist on January 1st, 2009.[1] By 2009, will no longer sell motherboards and may focus on CE field. Warranties will still be handled by for another 3 years or so.

המוצר שלך באחריות והם אמורים לספק לך שירות (זה מ WIKI אבל אני זוכר שהחברה התחייבה). גם אם הם לא יביאו לך לוח חדש הם אמורים לעזור לך.

לפני כמה זמן היה מיקרה דומה עם כרטיסי מסך של ובסוף סופקו לכולם כרטיסים אחרים שווי ערך או טובים יותר (למרות שבמקרה הזה יש יבואן חדש).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...