עוד סיפור התנערות מוחלטת מאחריות על מוצרים - הפעם מבית "פנדה מחשבים" - עמוד 5 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עוד סיפור התנערות מוחלטת מאחריות על מוצרים - הפעם מבית "פנדה מחשבים"


vic07

Recommended Posts

  • תגובות 158
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לא מבין מה הבעיה לחנות לתת מוצר שווה ערך כמו שכתוב בחוק אם היצרן/יבואן נעלם לו.

זה מכעיס מאוד כצרכן אם דבר כזה קורה... 100% צרכן כזה לא יקנה יותר בחנות זו, מדיניות שמזכירה חרב דו צדדית, חוסכים כמה שקלים, מאבדים לקוחות.

כחנות, לא הייתי משתמש בסעיף הזה בחיים, זה לא שווה את זה והורס מוניטין.

בכל אופן מאוד מאכזב שפאנדס מתנערים ככה. חשבתי עליהם אחרת.

אגב מישהו פה אמר על פרסום ב-HWZONE כבעייתי לחנות כי זה יגרום לה לאבד "כמה" לקוחות, המצב הרבה יותר גרוע לדעתי, כמה גולשים כאלה הם אותם אנשים שמהם מבקשים המלצות האנשים שלא מבינים במחשבים או מחפשים חנות (ולא רק בפורום זה, חלקם יושבים בפורומים אחרים או ממליצים בחיים האמיתיים), הייתי אומר שזה כמה וכמה לקוחות ואחריהם כמה ואפילו יותר... דעה שלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

והנה עוד פרט מעניין...

היום התקשרו אלי שוב מהסניף. קיוויתי כבר להתפתחויות כלשהן בעניין, אבל התברר שבסה"כ רצו להודיע לי שהלוח חזר לסניף ו"אין עליו אחריות" ופשוט לא שמו לב שכבר יידעו אותי לפני יומיים.

ניצלתי את ההזדמנות לשאול שאלה שעלתה אצלי עוד בהתחלה: מדיניות החנות אומרת שאם לקוח מחזיר מוצר המתברר כתקין, מחייבים את הלקוח ב"דמי בדיקה" של 120 ש"ח. שאלתי את הבחור שהתקשר אלי היום האם, במקרה שהלוח הספציפי שלי היה מתברר כתקין, היו מחייבים אותי בדמי הבדיקה. התשובה החד משמעית שלו היתה "כן". אז שאלתי במפורש: אז אם הלוח שלי לא תקין, אתם לא מטפלים בי כי אין יבואן. אם הלוח שלי כן תקין, אתם מחייבים אותי בדמי בדיקה...? ושוב, התשובה היתה "כן".

במילים אחרות: הלוח נמצא תקול? מאוד חבל, אנחנו לא מספקים שרותי אחריות, מי שאמור לעשות את זה הוא רק היבואן. להתראות. הלוח נמצא תקין? על זה שהחזרת אותו אלינו ובזבזת את זמן המעבדה שלנו אנחנו נחייב אותך ב120 שקל. מצב של WIN-WIN מבחינתם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, לעבודות מעבדה יש מחירון, זה כמעט אצל כל החנויות ככה.

לא הבנתי איך זה בדיוק קשור למקרה שלך.

ועדיין לא הבנתי מה כתוב לך בתעודת האחריות, האם רשום שהאחריות ניתנת ע"י היבואן בלבד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, לעבודות מעבדה יש מחירון, זה כמעט אצל כל החנויות ככה.

איזה "עבודות מעבדה" אם לטענתם הם רק "צינור" ביני לבין היבואן בכל מה שקשוא לאחריות? ::) או שהם מטפלים, או שהיבואן מטפל, אבל מצב שבו הם רק גובים כסף אם לא צריך טיפול אבל מסרבים לטפל כשכן צריך טיפול לא נראה לי חוקי במיוחד.

בנוגע לתעודת האחריות - ה"תעודה היחידה שיש לי היא הקבלה ובה עד כמה שאני זוכר (היא לא לידי כרגע) לא מוזכר מי נותן את האחריות, וגם והיה ונאמר שם "יבואן בלבד", זה לא מספיק כדי לפטור אותם מחובתם על פי החוק להגנת הצרכן, שאומר בין היתר שכל פער בין האמור בתקנות העסק לחוק יבוא בחשבון רק אם הוא לטובת הצרכן ולא לרעתו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יודע שהנושא של התרד הוא שירות מצד חנות/חנויות בארץ, לכן אני מתנצל מראש על סטיה מסויימת ממנו.

בתור לקוח שקנה מכל החנויות שהוזכרו עד כה בתרד הזה (והרבה יותר), ואחד שעבד בכמה מהן, ואף אצל כמה מהיבואנים ונתקל במצב זהה לשלך (מוצר שהתקלקל של חברה שכבר לא קיימת ו/או יבואן שפשט רגל) פעמים רבות עד אין ספור בעבר - אני חייב לשאול אותל שאלה פחות או יותר אישית ולא קשורה לנושא.

האם כל האנרגיה שהשקעת עד עכשיו בלכתוב כאן ובלעקוב אחר התגובות, בלשלוח מיילים למנכ"ל החנות המדוברת ובלהתעצבן על התגובות שלו - באמת שווה את מה שאתה מצפה לקבל? לא, אל תתעצבן עכשיו ואל תלחץ בזעם על כפתור ה"תגובה" לפני שתקרא עד הסוף...

מנסיוני האישי, ללא תלות באיכות השירות שקיבלתי מהחנות/ספק/יבואן/נציג היצרן של המוצר שהיה ברצוני להחליף במקרה כמו שלך, כל חנות/ספק/יבואן/נציג היצרן או גורם אחר שהתחייב לתת שירות ואכן נתן אותו, עשה במאת האחוזים ע"פ החוק - כלומר בהתאם לגיל המוצר, החליפו במוצר "שווה ערך" נכון לאותו יום, או מוצר זהה ש"עובד", וכאן לדעתי אין צורך להיכנס לפרטים כיוון שכולנו יודעים למה הכוונה.

בארץ לא נהוג אחרת, ולא משנה כמה מפיצים וספקיות תתבע ואפילו אם תזכה בכל התביעות.

מצד שני, במקרה שלך קיים גורם שהתחייב לתת שירות למוצרים של חברה שהפסיקה את פעילותה בתחום זה מסיבה זו או אחרת. אומנם כן, על מנת לממשה כנראה ותצטרך להיפרד מכ-80 ש"ח (אל תתפסו אותי במילה, אני לא מעודכן במחירי הדואר לאחרונה, אך זהו סדר הגודל של המחיר במקרה זה) עבור דמי המשלוח לאותו גורם ולהמתין בין שבועיים לחודש עד לקבלת מוצר חדש, אולם ברוב הגורף של המקרים המוצר שתקבל יהיה חדש, דגם חדיש יותר, או במקרה הכי גרוע מוצר Refubrished, שיהיה עדיין עדיף בהרבה מכל "דבר" חלופי שתקבל מגורם כל שהוא בארץ. המשלוח בחזרה הינו תמיד על חשבון החברה, ולעתים קרובות קיימת גם אפשרות של החזר על סכום המשלוח ששילמת.

לאור כל הנ"ל, נשאלת השאלה, האם כל מה שעשית עד עכשיו היה שווה את המאמץ/זמן/כסף/עצבים שהשקעת?

אעז להעריך, שתשובתך תהיה בסגנון "מה זה קשור, אני מדבר רק על איכות השירות" או "זה עניין של עקרון", או "כל עוד נמשיך לנהוג כמוך המצב בארץ לא ישתנה". נ.ב. - ואני אסכים עם שלושת התשובות האלו ד"א, לכן אין טעם לחזור על אף אחת מהן.

בסופו של דבר, היחידי שיצא בהפסד ממצב זה הוא אתה, ואתה עושה את זה לעצמך...

\דעתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה "עבודות מעבדה" אם לטענתם הם רק "צינור" ביני לבין היבואן בכל מה שקשוא לאחריות? Roll Eyes או שהם מטפלים, או שהיבואן מטפל, אבל מצב שבו הם רק גובים כסף אם לא צריך טיפול אבל מסרבים לטפל כשכן צריך טיפול לא נראה לי חוקי במיוחד.

בוודאי שיש כזה דבר עבודות מעבדה(לא הבנתי אם דבריך נאמרו בציניות או לא ::)).

המעבדה היא אפילו גוף נפרד, עם מחירון משלה, שפועל בכפוף לחנות.

המחירון הזה כולל- הרכבת רכיב חומרה ספציפי, הרכבת מחשב שלם, בדיקה של רכיב חומרה וכו'

לגבי החוק- נתנו פה קישור למסמך משנת 1999, שבטח הרבה דברים השתנו מאז.

אני אנסה למצוא משהו יותר עדכני, חד משמעי וברור, אני סבור שאתה במקרה הזה הוא הצודק ואתה לא צריך לשלם על כך שהיבואן הפסיק לתת שירות(מה שגם יבואנים הולכים ובאים בתדירות דיי גבוהה), השאלה היא איזה שירות החנות חייבת לספק לך עפ"י חוק במקרה שהיבואן ו/או היצרן כבר לא פעילים.

בכל אופן, ניסית ליצור קשר במייל עם ABIT? מאוד יכול להיות שהם יסכימו לקבל את הלוח ולהחליף אותו באחד חדש, אולי אפילו יממנו לך את דמי המשלוח.

רוב הסיכויים אגב שזה בדיוק מה שהחנות תעשה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יודע שהנושא של התרד הוא שירות מצד חנות/חנויות בארץ, לכן אני מתנצל מראש על סטיה מסויימת ממנו.

בתור לקוח שקנה מכל החנויות שהוזכרו עד כה בתרד הזה (והרבה יותר), ואחד שעבד בכמה מהן, ואף אצל כמה מהיבואנים ונתקל במצב זהה לשלך (מוצר שהתקלקל של חברה שכבר לא קיימת ו/או יבואן שפשט רגל) פעמים רבות עד אין ספור בעבר - אני חייב לשאול אותל שאלה פחות או יותר אישית ולא קשורה לנושא.

האם כל האנרגיה שהשקעת עד עכשיו בלכתוב כאן ובלעקוב אחר התגובות, בלשלוח מיילים למנכ"ל החנות המדוברת ובלהתעצבן על התגובות שלו - באמת שווה את מה שאתה מצפה לקבל? לא, אל תתעצבן עכשיו ואל תלחץ בזעם על כפתור ה"תגובה" לפני שתקרא עד הסוף...

מנסיוני האישי, ללא תלות באיכות השירות שקיבלתי מהחנות/ספק/יבואן/נציג היצרן של המוצר שהיה ברצוני להחליף במקרה כמו שלך, כל חנות/ספק/יבואן/נציג היצרן או גורם אחר שהתחייב לתת שירות ואכן נתן אותו, עשה במאת האחוזים ע"פ החוק - כלומר בהתאם לגיל המוצר, החליפו במוצר "שווה ערך" נכון לאותו יום, או מוצר זהה ש"עובד", וכאן לדעתי אין צורך להיכנס לפרטים כיוון שכולנו יודעים למה הכוונה.

בארץ לא נהוג אחרת, ולא משנה כמה מפיצים וספקיות תתבע ואפילו אם תזכה בכל התביעות.

מצד שני, במקרה שלך קיים גורם שהתחייב לתת שירות למוצרים של חברה שהפסיקה את פעילותה בתחום זה מסיבה זו או אחרת. אומנם כן, על מנת לממשה כנראה ותצטרך להיפרד מכ-80 ש"ח (אל תתפסו אותי במילה, אני לא מעודכן במחירי הדואר לאחרונה, אך זהו סדר הגודל של המחיר במקרה זה) עבור דמי המשלוח לאותו גורם ולהמתין בין שבועיים לחודש עד לקבלת מוצר חדש, אולם ברוב הגורף של המקרים המוצר שתקבל יהיה חדש, דגם חדיש יותר, או במקרה הכי גרוע מוצר Refubrished, שיהיה עדיין עדיף בהרבה מכל "דבר" חלופי שתקבל מגורם כל שהוא בארץ. המשלוח בחזרה הינו תמיד על חשבון החברה, ולעתים קרובות קיימת גם אפשרות של החזר על סכום המשלוח ששילמת.

לאור כל הנ"ל, נשאלת השאלה, האם כל מה שעשית עד עכשיו היה שווה את המאמץ/זמן/כסף/עצבים שהשקעת?

אעז להעריך, שתשובתך תהיה בסגנון "מה זה קשור, אני מדבר רק על איכות השירות" או "זה עניין של עקרון", או "כל עוד נמשיך לנהוג כמוך המצב בארץ לא ישתנה".

בסופו של דבר, היחידי שיצא בהפסד ממצב זה הוא אתה, ואתה עושה את זה לעצמך...

\דעתי

אני ועוד רבים פה חושבים שהוא עשה מעשה נבון ביותר ,

אם חנות רוצה לקבל המלצות , ממני לפחות , אז שתקיים שתי דברים :

1.שירות לקוחות אדיב ומקצועי

2.שלא תעשה בעיות במימוש אחריות כל עוד אין שום נזק פיסי לחומרה

אם חנות לא מקיימת את זה , מבחינתי היא שוות ערך לחנות המחשבים השכונתית שמנוהלת על ידי "הישראלי המכוער "

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצד שני, במקרה שלך קיים גורם שהתחייב לתת שירות למוצרים של חברה שהפסיקה את פעילותה בתחום זה מסיבה זו או אחרת. אומנם כן, על מנת לממשה כנראה ותצטרך להיפרד מכ-80 ש"ח (אל תתפסו אותי במילה, אני לא מעודכן במחירי הדואר לאחרונה, אך זהו סדר הגודל של המחיר במקרה זה) עבור דמי המשלוח לאותו גורם ולהמתין בין שבועיים לחודש עד לקבלת מוצר חדש, אולם ברוב הגורף של המקרים המוצר שתקבל יהיה חדש, דגם חדיש יותר, או במקרה הכי גרוע מוצר Refubrished, שיהיה עדיין עדיף בהרבה מכל "דבר" חלופי שתקבל מגורם כל שהוא בארץ. המשלוח בחזרה הינו תמיד על חשבון החברה, ולעתים קרובות קיימת גם אפשרות של החזר על סכום המשלוח ששילמת.

קודם כל, משלוח בדואר שליחים עולה כ-45 ש"ח, לא 80 ש"ח. דבר שני, לא הבנתי מה כתבת פה. שמת לב שהלוח כבר היה (או עדיין נמצא) בחנות? הם אמרו לו כבר שהם לא יחליפו לו את המוצר באחד אחר חדש או מחודש, של יצרן אחר. זה לא שהם אמרו "בוודאי, נחליף לך, אבל שלח לנו את הלוח" והוא מתעקש שלא לשלוח על חשבונו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה פוסל חנות על טעות אחת פעם במאה מכירות אז כל עסק אפשר להגדיר כישראלי מכוער. אתה חייב להתנער מהתפיסה הזאת של החנות האידיאלית כי בסופו של דבר גם אתה תחטוף את הסטירה הזאת וזה יהיה לא נעים. בעקבות הדיון הזה החלטתם לפסול גם את פנדה. רשימת החנויות המומלצות מצטמצמת בקצב מטורף. מעניין מה יקרה כאשר ישחטו את הפרות הקדושות האחרונות של הפורום. בטח תפתחו איזה Sweatshop בדרום ת"א ותרכיבו חלקים לבד. [br]פורסם בתאריך: 11.03.2010 בשעה 13:36:07


קודם כל, משלוח בדואר שליחים עולה כ-45 ש"ח, לא 80 ש"ח. דבר שני, לא הבנתי מה כתבת פה. שמת לב שהלוח כבר היה (או עדיין נמצא) בחנות? הם אמרו לו כבר שהם לא יחליפו לו את המוצר באחד אחר חדש או מחודש, של יצרן אחר. זה לא שהם אמרו "בוודאי, נחליף לך, אבל שלח לנו את הלוח" והוא מתעקש שלא לשלוח על חשבונו.

הוא מדבר על לשלוח את הלוח אם ליצרן בחו"ל על חשבונו (כ-80 שקלים) על מנת לממש אחריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ועוד רבים פה חושבים שהוא עשה מעשה נבון ביותר ,

אם חנות רוצה לקבל המלצות , ממני לפחות , אז שתקיים שתי דברים :

1.שירות לקוחות אדיב ומקצועי

2.שלא תעשה בעיות במימוש אחריות כל עוד אין שום נזק פיסי לחומרה

אם חנות לא מקיימת את זה , מבחינתי היא שוות ערך לחנות המחשבים השכונתית שמנוהלת על ידי "הישראלי המכוער "

נבון או לא, תשובתך לא התייחסה כלל לשאלה ששאלתי.

לעתים נדמה לי שקהל האנשים פה חושב שאם חנות מחשבים נתקלת בבעיית מימוש אחריות מסויימת כמו המקרה הנ"ל, היא בוחרת בזדון לתת יחס ושירות רעים ללקוח, ושבכל מקרה אחר שיהיה צורך למימוש אחריות, אפילו אם לכאורה לא תהיה שום בעיה והיבואן יחליף את זה ביום שלמחרת - החנות תבחר לזלזל בלקוח, לא לתת לו שירות וכו'...

צאו מהסרט בבקשה.

ברגע שיש בעיה כמפורט בתרד זה והחנות לא מצליחה לתת מענה הולם, לוקחים את החלק שלהם, אומרים להם שלום ולהתראות, ושולחים אותו ליצרן.

עד כמה שצר לי להגיד את זה, אבל נכון להיום בארץ - לעשות כל דבר אחר יהיה בזבוז זמנכם האישי וטרטור עצבים.

זו סה"כ הנקודה שאני מנסה להעביר לכל לוחמי הצדק שבינינו :)

קודם כל, משלוח בדואר שליחים עולה כ-45 ש"ח, לא 80 ש"ח. דבר שני, לא הבנתי מה כתבת פה. שמת לב שהלוח כבר היה (או עדיין נמצא) בחנות? הם אמרו לו כבר שהם לא יחליפו לו את המוצר באחד אחר חדש או מחודש, של יצרן אחר. זה לא שהם אמרו "בוודאי, נחליף לך, אבל שלח לנו את הלוח" והוא מתעקש שלא לשלוח על חשבונו.

כמו שאמרתי - לקחת את הלוח מהחנות, להגיד להם ביי ולשלוח ליצרן. ולהפסיק לטרטר את עצמו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה פוסל חנות על טעות אחת פעם במאה מכירות אז כל עסק אפשר להגדיר כישראלי מכוער. אתה חייב להתנער מהתפיסה הזאת של החנות האידיאלית כי בסופו של דבר גם אתה תחטוף את הסטירה הזאת וזה יהיה לא נעים. בעקבות הדיון הזה החלטתם לפסול גם את פנדה. רשימת החנויות המומלצות מצטמצמת בקצב מטורף. מעניין מה יקרה כאשר ישחטו את הפרות הקדושות האחרונות של הפורום. בטח תפתחו איזה Sweatshop בדרום ת"א ותרכיבו חלקים לבד. [br]פורסם בתאריך: 11.03.2010 בשעה 13:36:07


הוא מדבר על לשלוח את הלוח אם ליצרן בחו"ל על חשבונו (כ-80 שקלים) על מנת לממש אחריות.

אני חושב שאתה מפספס פה משהו. אנחנו כצרכנים וגם כצופים מהצד, רוצים לראות צדק, רוצים לראות חנות שמוכרת לך מוצר באחריות ומטפלת בו אחר כך.

כמו שהיא ידעה לקחת כסף על זה, שתדע לממש את האחריות על המוצר בצורה ראוי. פאנדס גם לא חנות זולה ולא ניתן להגיד "מה ששילמת זה מה שקיבלת".

ואם אתה עדיין לא רואה את זה, אז אגיד לך בפנים, פאנדס לא פרה קדושה פה.

פעם ב-100 מכירות יש פאשלה? יופי, שיתקנו אותה. SkyPC הראו שהתדמית שלהם חשובה להם והם תיקנו תלונות שעלו פה, וזה הדבר הראוי לעשות. אולי השירות לקוחות כפופים לתקנון ועובדים לפי הנהלים עכשיו, אבל גם בתקנון נופלות פאשלות והנה אחת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא מדבר על לשלוח את הלוח אם ליצרן בחו"ל על חשבונו (כ-80 שקלים) על מנת לממש אחריות.

כמו שאמרתי - לקחת את הלוח מהחנות, להגיד להם ביי ולשלוח ליצרן. ולהפסיק לטרטר את עצמו.

אין שום מניעה שהוא יפנה ליצרן במקביל לנסיון לפתור את הבעיה עם פנדה.

vic07, אני בהחלט מציע להיכנס לאתר של ולנסות ליצור איתם דרך עמוד הצור קשר שלהם. מעניין מה תהיה התגובה שלהם לבקשתך להחלפת לוח אם תקול. ז"א, האם הם יבקשו שתשלח אותו אליהם כדי שהם יחליפו בחדש? אם בכלל יש להם לוחות להחלפה, למרות שהבנתי שאתה לא ממש רוצה לקבל לוח חלופי של , או שהם יבקשו ממך לפנות לגרנד אדוונס, שכן גלובלטק כבר לא בחיים.

אגב, ראיתי ששאלו אותך פה מאיפה הלוח של שרכשת מפנדה. שאלת אותם את זה? הם אמרו לך מאיזה יבואן הם רכשו? האם גלובלטק או גרנד אדוונס?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה פוסל חנות על טעות אחת פעם במאה מכירות אז כל עסק אפשר להגדיר כישראלי מכוער. אתה חייב להתנער מהתפיסה הזאת של החנות האידיאלית כי בסופו של דבר גם אתה תחטוף את הסטירה הזאת וזה יהיה לא נעים. בעקבות הדיון הזה החלטתם לפסול גם את פנדה. רשימת החנויות המומלצות מצטמצמת בקצב מטורף. מעניין מה יקרה כאשר ישחטו את הפרות הקדושות האחרונות של הפורום. בטח תפתחו איזה Sweatshop בדרום ת"א ותרכיבו חלקים לבד. [br]פורסם בתאריך: 11.03.2010 בשעה 13:36:07


אתה עדיין מפספס את העיקר.

אין בעיה עם טעות פעם ב-100 מכירות או פעם ב-10 מכירות.

יש בעיה גדולה בהתיחסות ללקוח ובטיפול גרוע בבעיה או בטעות.

ובמקרה הספציפי הזה יש לי הרושם כי אם התשובות של פנדה היו אדיבות ומכובדות, בלי לתת ללקוח הרגשה שמזלזלים בו, הוא היה מקבל אחרת לגמרי מצב בעייתי בו גם לחנות אין בדיוק לאן לפנות בלא הוצאות לא מחושבות מראש.

במקרים רבים ראיתי כי ההבדל הוא בעיקר באופן בו נתפסת התשובה אצל הלקוח, במידה בה הוא חש זלזול ויוהרה וחוסר איכפתיות, יותר מאשר מתן הרכיב עצמו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה עדיין מפספס את העיקר.

אין בעיה עם טעות פעם ב-100 מכירות או פעם ב-10 מכירות.

יש בעיה גדולה בהתיחסות ללקוח ובטיפול גרוע בבעיה או בטעות.

אתה מפספס את המשמעות של המילה "טעות" בקונטקסט זה לדעתי.

לא היתה פה טעות לשמה מבחינה טכנית, אף אחד לא "שכח" שום דבר בשום מקום או טעה במספר.

הכוונה ל"טעות", למיטב בינתי, היא טעות ביחס שלקוח ספציפי קיבל. איש שירות לקוחות שהיה מעוצבן על משהו אחר באותו רגע, מנכל שענה למייל באמצע משהו ולא התייחס לתוכן, וכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...