עוד סיפור התנערות מוחלטת מאחריות על מוצרים - הפעם מבית "פנדה מחשבים" - עמוד 2 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עוד סיפור התנערות מוחלטת מאחריות על מוצרים - הפעם מבית "פנדה מחשבים"


vic07

Recommended Posts

גם אם יש עדיין אפשרות כלשהי לקבל שירות מABIT עצמה (ואני בספק - אתר החומרה שלה, לרבות מדורי התמיכה, לא התעדכן מאז הסגירה), לא נראה לי שאני זה שאמור, או יכול, לטפל בעניין ישירות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 158
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

זה לא חדש, ואין מה לעשות הלקוח צודק, היו בדרך החוצה כבר תקופה ארוכה,ומי שהמשיך למכור בגלל סיבות שלו צריך לספוג את הסיכון שהוא לקח כי הרי חנות המחשבים ידעה בדיוק מה קורה בשוק ולאן דברים ילכו וצפתה מצבים כאלה ולכן ניסיונות הנטישת אחריות בכתב האחריות כי כל יום קם אחד שחושב שהוא יבואן וקורס אחרי זמן מה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, מישהו כאן (ובפרט נציגי החנויות) יכול לאשר שהיבואן באמת נסגר (ולא ממשיך לייבא מוצרים של חברות אחרות למשל)? אין לי מושג אפילו מי היבואן היה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום לכולם

היבואן האחרון שהביא את לוחות לארץ היה "גלובל טק" - או לפי שמם הידוע יותר FOXPC

כיום החברה נמצאת בתהליכים של פשיטת רגל , או משהו כזה , למרות לפי מה שהחברים כאן בפורום כתבו ,

החברה עדין רשומה כחברה פעילה ברשם החברות .

מיכאל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם גרנד אדוונס הביאו את הלוחות בזמנו, בצורה רשמית. השאלה היא ממי פנדה רכשו את הלוח, שאלה שרק הם יכולים לענות לך עליה.

מיכאל, לפי מה שאני מבין, כדי לסגור חברה ולהוציא אותה מרשם החברות יש צורך לשלם סכום מסוים. לכאורה, ייתכן שזו הסיבה שהחברה עדיין מופיעה ברשם החברות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה נעזוב ...אז מהשאתה אומר זה שב KSP אם רשום בחוזה שבמקרה שיבואן פשט רגל אין אחריות ? הרי אתה טוען שזה חוקי

חס וחסה. לא התנערנו מאחריות על עד היום ואין שום סיבה שנתחיל עכשיו.

דניס, אתה טועה. גם במקרה של מסך מחשב ומחשב נייד חלה על החנות חובה מסוימת. אם החנות מוציאה הוראות מיוחדות עבור מוצרים כאלה או אחרים, לדעתי, ללקוח יש מה ללכת לבית משפט וסיכוי טוב מאוד לנצח. חנות לא יכולה למכור מוצר ולהתנער מכל אחריות עליו. אם היא לא מסוגלת לטפל, אז היא לא צריכה למכור את המוצר המדובר.

בהחלט יכול להיות. עוד לא נתקלנו במקרה שחברה בגודל של, נגיד, עוזבת את הארץ ואין מי שיתן אחריות.

מקווה שלא נגיד לזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

...חייבת החנות לפצות את הלקוח בזיכוי חלקי לפי שווי השימוש של הלקוח במוצר

הסבר קצר :

שנה ראשונה - החזר כספי מלא / מוצר שווה ערך או יותר טוב

שנה שנייה - החזר כספי של 70% מערך המוצר / מוצר שווה ערך או יותר טוב

שנה שלישית - החזר כספי של 50% מערך המוצר / מוצר שווה ערך או יותר טוב

כפיר, זה לא מה שאומר החוק. אמנם הבחירה בין לתת ללקוח מוצר זהה או שווה ערך לבין לתת לו החזר כספי היא בידי בית העסק, אך החוק להגנת הצרכן אומר בפירוש שאם מחזירים כסף אז את כל הכסף ששולם עבור המוצר, בלי שיש לבעל העסק זכות לנכות "שווי שימוש" כלשהו.

אם זו המדיניות הרשמית של קוברה פי.סי, גם אתם עוברים על החוק.

*עריכה: מה גם שמדובר בלוח אם P35 שעלה בזמנו 350 שקל. כיום לוחות P31 עדיין עולים כ310 ולוחות P43 בסיסיים כ400. כמו שאתה רואה ממש לא חלה ירידה במחיר החומרה הספציפית הזו (בהבדל אולי ממה שאפשר לצפות בשוק המחשוב) ולפיכך גם אין שום סיבה "מעשית" לפצות אותי על "חומרה מיושנת" כביכול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום לכולם

אני לא יודע עד כמה החוק הישראלי הרחיק לכת , עד לרמת זיכוי הכספי שניתן ללקוח באחוזים .

לפי דעתי ישנם כללים לא כתובים הנהוגים בשוק .

השאלה הנשאלת היא האם זה אחוזים מעלות המוצר ? או אחוזים מערכו באותו רגע שבו המוצר התקלקל ?

בכל אופן לגבי האחוזים אני חושב שVIPERPC טועה , ואחוזים אלו לא כתובים בחוק .

בכל אופן אשמח לראות אסמכתא של החוק הכתוב או מכתב מארגוני הצרכנות בנושא ההחזר הכספי הניתן והמגיע ללקוח .

נקודה נוספת שרציתי לעלות בדיון זה .

אתמול פתחתי דיון על בניית תקנון שירות בתחום המחשבים , אשמח אם VIPERPC גם יכנס ויגיב לנושא זה .

תודה

מיכאל - אר אס אם שירותי מחשוב .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במיוחד בשביל מיכאל וכפיר:

http://www.moit.gov.il/NR/rdonlyres/7C9F7B6F-F7E8-4E18-B57F-57008F625AF3/0/tak6468.pdf

סעיף 6 (ג).

לדעתי זה חמור מאוד שמנהלי חנויות שמוכרות מוצרים שמחירם מאות ואף אלפי שקלים לא מכירים את החוק ולא יודעים כנראה איפה למצוא "אסמכתות". שימו לב, הלינק למעלה הוא מאתר משרד הפנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במיוחד בשביל מיכאל וכפיר:

http://www.moit.gov.il/NR/rdonlyres/7C9F7B6F-F7E8-4E18-B57F-57008F625AF3/0/tak6468.pdf

סעיף 6 (ג).

אני לרב לא נוהג להתערב בדיונים שכאלו, אבל עקב פנייה ממנהלי האתר החלטתי לתת תגובה אחת שתעשה סדר לכולם.

לפי חוק הגנת הצרכן נותני שירות אמורים לתת שנה אחריות לפחות על כל מוצר שעלותו 150 ש"ח ומעלה (כן, כן - מוצרים מתחת ל 150 ש"ח אין שום חובה לתת אחריות!). אם החליט נותן השירות לתת אחריות מעבר לשנה הקבועה בחוק (אחריות שמוגדרת עפ"י החוק כ"אחריות נוספת מוגבלת"), זכותו של נותן השירות להתנות את האחריות באי אלו הגבלות שיקבע וזאת במידה וציין זאת מראש (סעיף 15-א' שבלינק שהבחור מעליי נתן). כך שאם החנות ציינה זאת מראש בהחלט יש לה זכות עפ"י החוק לתת אחריות שנה בלבד, ומעבר לכך עפ"י סייגים שקבעה בעצמה כל עוד סייגים אלו מפורסמים.

אני לא יודע מה קורה בדיון הזה ספציפי ואני מעדיף לא להתערב כמה שניתן, אני רק מבהיר את לשון החוק על מנת שהדיון יסוב סביב העובדות הנכונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל עוד החנות כותבת "36 חודשי אחריות" ליד כל מוצר ובחשבונית, ללא סייגים כלשהם, אני מאמין שמה שאמרת לא כל כך רלוונטי.

ואגב, סעיף 1 באותו המסמך מדבר על 150 ולא 300 שקל כגבול התחתון ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום VIC

לצערי הוצאת את דבריי מהקשרם ,

אני כתבתי

"אני לא יודע עד כמה החוק הישראלי הרחיק לכת , עד לרמת זיכוי הכספי שניתן ללקוח באחוזים ."

ואתה פירשת את זה שלא יודעים את החוק .

בציטוט שכתבת אין שם מילה , על רמת האחוזים בכל שנה ושנה שלה הלקוח זכאי .

יום נפלא

מיכאל

אר אס אם שירותי מחשוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, אין אזכור לאחוזים... מהסיבה הפשוטה שכתוב שם בפירוש שאם המשווק בוחר שלא להחליף או לתקן את המוצר הוא חייב להחזיר ללקוח את כל מה שהוא שילם עבורו ולא אחוז כלשהו. לפיכך, כל נסיון מצד המשווק להגדיר מדיניות אחוזים אינו חוקי מיסודו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף פעם לא קניתי מפנדה

לדעתי האישית השירות שלהם הוא מהגרועים במדינה

אצלי יש רק חנות אחת - זיגזאג

8 שנים אני קונה מהם מחשבים

שירות הכי טוב שקיים, תמיד באים בכוונה טובה לרצות אותך. לא פעם חזרו אלי מיוזמתם עם אלטרנטיבות חלופיות כפתרון לבעיה שלי.

לא מוצא סיבה למה מישהוא ירצה לקנות בחנות כמו KSP או פנדה ולא בחנות כמו זיגזאג.

יום טוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...