עבור לתוכן

האם מותר לחנות לגבות כסף על בדיקת מוצר תקו&#15

Featured Replies

פורסם

כרגע לא משנה באיזה חנות מדובר... הסיפור הוא כזה: לפני כחודש הלך לי לוח האם. קניתי לוח חלופי, התקנתי אותו, המחשב עובד - ורק לפני כמה ימים נזכרתי שהלוח התקול עדיין באחריות. כל זה לא ממש רלוונטי, בכל מקרה היום הלכתי לחנות.

יצויין לטובה שבחנות קיבלו את הלוח למרות שלא היתה לי קבלה ביד, אלא לפי הרישום הפנימי שלהם של ההזמנות שבה ראו מה קניתי ומתי, אמרו שיעבירו למעבדה - וכאן מגיע החלק המוזר: בטופס שהתבקשתי למלא התבקשתי למסור בנוסף לפרטים הרגילים גם את פרטי כרטיס האשראי. ההסבר שקיבלתי הוא שזה ערבון למקרה שהבדיקה תעלה שהלוח תקין. אם הוא אכן תקול, כך אמרו לי, הוא יוחלף במסגרת האחריות, אבל אם סתם הבאתי להם לוח שעובד - מדיניות החנות אומרת לחייב אותי בעלות הבדיקה (אותה עלות כמו בדיקה שאינה במסגרת האחריות, אם היא מסתיימת באותה המסקנה).

יצויין שאין להם אפשרות מעשית לחייב אותי לפי הפרטים שנתתי, כי הם אינם מבקשים את המספר התלת-ספרתי שמופיע באחורי הכרטיס החיוני לחיוב מרחוק (את הקניה במקור עשיתי במזומן כך שאין להם את פרטי האשראי שלי מאז). עדיין, זה נשמע לי מאוד מסריח... החוק להגנת הצרכן אומר בבירור שאסור לחייב בתשלומים כלשהם את הלקוח על תיקונים במסגרת האחריות, אבל לא מצאתי התייחסות למצב שתיקון כלל אינו נדרש. אם זה חוקי, נשאלת השאלה מה מונע מחנות לתקן מוצר (אם היה מדובר במשהו בר-תיקון ולא בחלקי מחשב) ואז לטעון שהוא היה תקין מלכתחילה כדי לגבות כסף על ה"בדיקה"? ואם כבר, מה יעשה מי שאין לו כרטיס אשראי? ישאיר ערבון במזומן?

אם למישהו יש קצת אור לשפוך על העניין אני אודה לו מאוד.

  • תגובות 45
  • צפיות 6.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

קרה לי משהו כזה בחנות מחשבים באשדוד. הלוח היה תקול והם טענו שלא. (אני לא כ"כ מאשים אותם על זה שטענו שלא כי זו תקלה שהיתה

מופיעה לכמה ימים (הUSB לא היה עובד) ונעלמת לאיזה חודש כך שיכול להיות שכשהלוח היה אצלם לא ראו תקלה). בכ"מ החנות דרשה

תשלום על הבדיקה כי הלוח היה תקין. לאחר דין ודברים (צעקות) ראיתי שאחד המאווררים של המארז שבק חיים והוא הוחלף במסגרת האחריות

וכך בעצם שלחתי להם מחשב תקול ולא חוייבתי בעלות הבדיקה...

פורסם
  • מחבר

אוקי, אז מדובר בתופעה קיימת, אך עדיין נשאלת השאלה האם זה חוקי.

חוץ מזה, לפי מה שאתה אומר את הלוח הם לא תקנו בסוף...

פורסם

בתור אחד שעובד בארגון גדול ,עם הרבה קבלנים נותני שירותים בתחום החומרה הדיגיטלית,ואלקטרוני על קריאות שווא משלמים ויש הגיון בכך אני אסביר.

אתה אולי לקוח אחד עם "תקלה" אחת ,אבל הרבה לקוחות שבאים אם תקלת תכנה ו\או תקלה ברכיב אחר שאין לו אחריות גורמים לנזק כלכלי, הרי צריך לשלם על זמן טכנאי וגם שליחה לחברה בחו"ל ללא תקלה ממשית , ואם בסטיסטיקה לכל מוצר יש 5% לקבל תקלה בזמן האחריות הרי שעדיין תבוא לתקן שיהיה באמת תקלה לכן הטרחת את בעל העסק פעמיים בעת שמדובר בתיקון אחד שהוא היה מוכן וצריך לספוג.

זה אולי קצת קנטרני וקיצוני אבל יש צדק בתשלום על קריאת שווא.

פורסם
  • מחבר

בזאת עדיין לא הסברת מה בדיוק מונע מחנויות לתקן מוצר שבאמת היה תקול ואז לטעון שהוא היה בסדר מלכתחילה.

בנוסף, אני אשמח אם תסביר לי איפה בדיוק האינטרס שלי כלקוח להחזיר לתיקון מוצר שהוא מלכתחילה תקין. שוק המחשוב אולי מיוחד בזה שאכן יש מקרים בהם התקלה אינה ברכיב שהוחזר ופשוט לא זוהתה נכון, אך בכל תחום אחר כמעט המצב הוא או "תקין" או "לא תקין", ואין אופציה של "טעות בזיהוי" - והיות ואין חוק מיוחד לחנויות מחשבים, הייתי מצפה שהחוק יתבסס על ההנחה הסבירה עד מאוד שלקוח לא יביא לתיקון מוצר אלא אם הוא לא מתפקד ואכן דורש תיקון.

פורסם

אני מניח שזה הגיוני שהחנות תגבה את עצמה כמו ש lowlow1001 ציין. למה? כי אחוז קטן מהאוכלוסיה יכול לדוגמה להטריח את החנות במטרה להתיש אותה כדי לקבל זיכוי. או סתם כדי להיות נודניק(ומדינתינו בורכה בכאלו אנשים).

בכל מקרה, כל עוד לא הגעת לגשר(כמו שקרה ל ag43), נשמע כמו כסת"ח בסיסי של החברה.

אגב- אתה משוכנע שהם לא יכולים לחייב אותך ללא ה CVC? הרי כשאתה מזמין פיצה בטלפון אתה לא נותן אותו וזו עסקה מרחוק.

פורסם
  • מחבר

בסדר, אני יכול להבין את הסיבות שמאחורי המדיניות הזו, אבל עדין לא קיבלתי תשובה לשתי שאלות בסיסיות:

-האם זה חוקי בכלל?

-אם כן, מה מונע מחברה לתקן מוצר שבאמת היה תקול ואז לחייב את הלקוח כאילו הוא הביא מוצר תקין סתם (ולך תוכיח שאין לך אחות)?

ולגבי הCVC, למיטב הבנתי זה כמו החתימה כשאתה קונה עם כרטיס בחנות: לא חיונית פיזית לתהליך הקנייה, אך אם אח"כ אני מודע לחברת האשראי שמדובר בעסקה שלא ביצעתי ודורש לבטלה - זו ההוכחה של החברה שאכן מדובר בעסקה אמיתית. כשמדובר בפיצה אין בעיה, אבל שום קניה רצינית לא יתנו לך לעשות בלי לדרוש גם את הCVC.

פורסם

חוקי לחלוטין.

פורסם
  • מחבר

חוקי לחלוטין.

סימוכין בבקשה.

http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-883-274,00.html

בדוק פה ותקבל תשובה יותר מבוססת

אני אנסה, אבל אני לא בטוח שהגולש הממוצע בפורום YNET מבין יותר מהגולש הממוצע כאן.

פורסם

בזאת עדיין לא הסברת מה בדיוק מונע מחנויות לתקן מוצר שבאמת היה תקול ואז לטעון שהוא היה בסדר מלכתחילה.

החוק - זה נקרא רמאות.

נוסף, אני אשמח אם תסביר לי איפה בדיוק האינטרס שלי כלקוח להחזיר לתיקון מוצר שהוא מלכתחילה תקין

אף אחד לא אומר שיש לך אינטרס לעשות את זה בכוונה - אבל קח דוגמה: כל יום המחשב שלך נתקע לפחות פעמיים. אתה מגיע למסקנה שהבעיה היא בלוח האם וממהר לחנות לדרוש שיחליפו לך אותו במסגרת האחריות. במעבדה בודקים את הלוח ומגלים שהוא תקין לחלוטין, והבעיה היא בכלל בספק הכח שלך שקנית לפני שלוש שנים בחנות אחרת בכלל. אתה לא חושב שהזמן של הטכנאי במעבדה שווה כסף? אתה עשית טעות בתום לב והנחת שהבעיה היא בלוח, אבל החנות לא אמורה לממן את הטעויות האלו מכסה.

שוק המחשוב אולי מיוחד בזה שאכן יש מקרים בהם התקלה אינה ברכיב שהוחזר ופשוט לא זוהתה נכון, אך בכל תחום אחר כמעט המצב הוא או "תקין" או "לא תקין", ואין אופציה של "טעות בזיהוי" - והיות ואין חוק מיוחד לחנויות מחשבים, הייתי מצפה שהחוק יתבסס על ההנחה הסבירה עד מאוד שלקוח לא יביא לתיקון מוצר אלא אם הוא לא מתפקד ואכן דורש תיקון.

איזה עוד שוק אתה מכיר שבו לוקחים מוצר שהלקוח טוען שהוא תקול למעבדה, ובודקים האם אכן כך הדבר? שוק הביגוד? המזון? כמעט בכל מקרה שזה קורה, מדובר במוצרים אלקטרוניים.

פורסם

סימוכין?

שעת עבודה של טכנאי עולה כסף... זה כל הסימוכין שאתה צריך

טכנאי בדק? כלומר עשה פעולה כלשהיא? כלומר בזבז זמן כלשהו על פעולה שהייתה דרושה בשביל לבדוק את המוצר

אם המוצר תקול אז אחריות מופעלת

אם לא תקול אז הטכנאי בכל זאת ביצע עבודה, אי לכך אמור להתבצע תשלום על העבודה

פורסם
  • מחבר

סימוכין?

שעת עבודה של טכנאי עולה כסף... זה כל הסימוכין שאתה צריך

לא ביקשתי הסבר הגיוני, ביקשתי סימוכין חוקי. יש לא מעט חוקים שלא מסתדרים עם ההגיון, ולכן אני ממש לא מוכן להסתפק כאן בהסבר הגיוני בלבד.

ובפעם העשירית בערך, עדיין לא קיבלתי תשובה מכל אלה שטוענים שזה חוקי ואף מוצדק לשאלה אחת פשוטה: מה מונע מחנות לתקן או אף להחליף מוצר שבאמת היה תקול ואז לטעון שהוא היה תקין מלכתחילה כדי להמנע מתיקון בחינם?

פורסם
בזאת עדיין לא הסברת מה בדיוק מונע מחנויות לתקן מוצר שבאמת היה תקול ואז לטעון שהוא היה בסדר מלכתחילה.

החוק - זה נקרא הונאה. מה מונע מהם לקחת את פרטי כרטיס האשראי שלך ולחגוג על חשבונך?

חוץ מזה, ברור לך שחנות לא יכולה לתקן רכיב אלקטרוני שנהרס - אין לה את האמצעים לכך. אתה חושב שהטכנאי במעבדה יושב במשך שעות ומלחים קבלים חדשים ללוח, כדי לגבות מהלקוח 100 ש"ח? אתה חי בסרט.

נוסף, אני אשמח אם תסביר לי איפה בדיוק האינטרס שלי כלקוח להחזיר לתיקון מוצר שהוא מלכתחילה תקין

אף אחד לא אומר שיש לך אינטרס לעשות את זה בכוונה - אבל קח דוגמה: כל יום המחשב שלך נתקע לפחות פעמיים. אתה מגיע למסקנה שהבעיה היא בלוח האם וממהר לחנות לדרוש שיחליפו לך אותו במסגרת האחריות. במעבדה בודקים את הלוח ומגלים שהוא תקין לחלוטין, והבעיה היא בכלל בספק הכח שלך שקנית לפני שלוש שנים בחנות אחרת בכלל. אתה לא חושב שהזמן של הטכנאי במעבדה שווה כסף? אתה עשית טעות בתום לב והנחת שהבעיה היא בלוח, אבל החנות לא אמורה לממן את הטעויות האלו מכסה.

שוק המחשוב אולי מיוחד בזה שאכן יש מקרים בהם התקלה אינה ברכיב שהוחזר ופשוט לא זוהתה נכון, אך בכל תחום אחר כמעט המצב הוא או "תקין" או "לא תקין", ואין אופציה של "טעות בזיהוי" - והיות ואין חוק מיוחד לחנויות מחשבים, הייתי מצפה שהחוק יתבסס על ההנחה הסבירה עד מאוד שלקוח לא יביא לתיקון מוצר אלא אם הוא לא מתפקד ואכן דורש תיקון.

איזה עוד שוק אתה מכיר שבו לוקחים מוצר שהלקוח טוען שהוא תקול למעבדה, ובודקים האם אכן כך הדבר? שוק הביגוד? המזון? כמעט בכל מקרה שזה קורה, מדובר במוצרים אלקטרוניים.

פורסם
  • מחבר

החוק - זה נקרא הונאה. מה מונע מהם לקחת את פרטי כרטיס האשראי שלך ולחגוג על חשבונך?

ממך ציפיתי לתגובה קצת יותר עמוקה... חגיגה על פרטי אשראי קל מאוד להוכיח. מצד שני, לך תוכיח שהיתה תקלה.

ואם כבר הזכרת מעבדה - אם החזרת רדיו שלא עובד, לא סביר שהתקלה היא במכונת הכביסה, נכון? מכשירים אלקטרוניים עדיין יוחזרו בשלמותם ונדיר יחסית המצב בו המכשיר שהחזרת לא "אשם" בבעיה (למשל רמקולים תקינים שמוחזרים כשמה שתקול בפועל זה הרסיבר), ככה שגם בתחום בו תקלות בודקים במעבדה ולא על הדלפק מחשבים עדיין יוצאים דופן במובן הזה, היות ולעיתים קרובות הם מוחזרים בחלקים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים