כמות הפריימים שאנו רואים - האם המגבלה היא 30? אולי 60? - עמוד 2 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמות הפריימים שאנו רואים - האם המגבלה היא 30? אולי 60?


djelectric

Recommended Posts

קחו את משחק הרשת הפשוט שכולנו מכירים - Counter Strike 1.6, רוב רובנו שמים אותו על 100FPS, שאפילו כרטיס מסך מובנה יכול להריץ אותו על 100FPS.

אחרי שתשחקו חצי דקה ולא יותר על 100FPS לכו לקונסול ותרשמו fps_max 30/35/40/45 ותראו איך המשחק מקרטע לכם ואיך היריות בתקיעות והכל פשוט תקוע...

אני מאמין שבדברים האלה זה כל מקרה לגופו, וכנראה שיש שוני בין משחק למשחק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

יש לי את האמצעים המושלמים לבדוק דבר כזה

מסך CRT 17''

ומסך LCD 24''.

אבל כמו שציינתי, במשחקים מסויימים 30 פריימים לשניה יהיו מקובלים עליי ובמשחקים אחרים ממש לא, כמו שאמרתי - UT3.

וזה לא כאילו אף פעם לא חוייתי מה זה פחות מ60 פריימים לשניה, עכשיו אני משתמש במחשב שמה לעשות הוא לא מושלם ואני צריך להתפשר הרבה בהגדרות

והמשחקים לא רצים חלק, הייתי צריך להוריד את ההגדרות בUT3 כדיי לקבל את המינימום 45 שאני צריך על מנת לתת לי את החויית שאני מבקש.

כשהמשחק אצלי בנייד עובד על 30FPS יש הרגשה של נכות וחוסר בריאליזם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא סוגר על כמות הפריימים שהעין יכולה לזהות בשניה, אני רק יכול להגיד שהמינימום שאני מרשה לעצמי לשחק זה 40-50, פחות מזה - ואני ארגיש כאילו אני מכריח את עצמי לשחק, במולטיפלייר למשל, המינימום בשבילי הוא 125 קבוע (גם באיזורים מלאים בשחקנים עם הרבה תנועה) אחרת אני פשוט מתעצבן.

וזה לא עניין של לבדוק כמה פריימים אני יכול לזהות, אני מתייחס לFPS כמס', שככל שהוא יותר גבוה, המשחק רץ יותר חלק, ואת זה אני מבדיל גם בין 20, 40, 60, וגם בין 70 עד ל125, אני לא מצליח לזהות את הפריימים במדויק, אבל המשחק רץ יותר חלק ואת זה כן אפשר להרגיש.

75 פריימים לשניה הם מעולים לסינגל פלייר, אבל מצד שני הם גרועים למולטי פלייר, זה הכי בולט כשאתה משחק ברשת ואתה מרגיש שהמשחק יותר "זורם" ככל שהFPS עולה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

DJ :

נו ? :D

קדימה, אני מחכה לתוצאות שלך.

נהפוך את זה לדיון אקדמי עם הוכחות וניסויים ולא סתם קישקושים באוויר של " אוניברסיטת שקר בעירק "

:xyxthumbs:

אני אקבל את המידע שלך בתור נקודת יחוס פרטית וכללית.

אגב, כולם מוזמנים לתרום מידע אמין בעזרת ניסוי פשוט :

- משחק יריות אקשן

- רזולוצייה 1024 ! לא פיקסל יותר !!

- כל הנצנצים האפשריים במשחק.

- הגבלה ל 30 פריימים לשנייה.

- תציינו על איזה כרטיס ניסיתם ואיזה מסך יש לכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא סוגר על כמות הפריימים שהעין יכולה לזהות בשניה, אני רק יכול להגיד שהמינימום שאני מרשה לעצמי לשחק זה 40-50, פחות מזה - ואני ארגיש כאילו אני מכריח את עצמי לשחק, במולטיפלייר למשל, המינימום בשבילי הוא 125 קבוע (גם באיזורים מלאים בשחקנים עם הרבה תנועה) אחרת אני פשוט מתעצבן.

וזה לא עניין של לבדוק כמה פריימים אני יכול לזהות, אני מתייחס לFPS כמס', שככל שהוא יותר גבוה, המשחק רץ יותר חלק, ואת זה אני מבדיל גם בין 20, 40, 60, וגם בין 70 עד ל125, אני לא מצליח לזהות את הפריימים במדויק, אבל המשחק רץ יותר חלק ואת זה כן אפשר להרגיש.

75 פריימים לשניה הם מעולים לסינגל פלייר, אבל מצד שני הם גרועים למולטי פלייר, זה הכי בולט כשאתה משחק ברשת ואתה מרגיש שהמשחק יותר "זורם" ככל שהFPS עולה.

אתה מודע לזה שהגבלרת שידור הפריימים לשניה במסך שמשדר 6- הרץ היא 60~ פריימים לשניה, נכון?

בקשר אליך almonime, כמה שאני בטוח במה שאני אומר אני מתייחס להמלצה שלך ויצאתי לבדוק את העובדות בשטח

המסקנה שלי חד משמעית: משחקים מהירים דורשים פריימים גבוהים

האיטיים יותר אפשר גם בלי

האם אני יכול לזהות את ההבדל בפריימים לשניה - כמובן שכן, בין 25 ל30 פחות אבל בעיקר בין 30 ל60

האם ההבדל מפריע לי? במשחקים מסויימים כן ובאחרים לא -לדוגמא משחקים אסטרטגיה או גוף שלישי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי מושג בנוגע למה שאתם אומרים, אבל זה מרגיש שבכל משחק אותם מספר פריימים לשניה מראים אותה תנועה. 25 פריימים תמיד יהיו מקוטעים, ומעל ל-60 זה תמיד יראה מציאותי ומעולה.

בקרייסיס אמנם לא שיחקתי.

כמו שאמרתי, כנראה שבמצבים מסויימים (רובם אני מאמין) זה עניין סובייקטיבי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

DJ :

תחשוב רגע על מה שאתה אומר.

בסרטים, שמוקרנים על מסך, קטעים של אקשן וקטעים של רוגע נראים לך אחרת ?

סרטים לא נראים כמו משחקים נקודה. הקרנה של סרט היא לא כמו עיבוד של משחק שאתה רואה ולשניהם אין מאפייני פריימים דומים

בטח שלא פילטרים מחליקים.

לגביי מה שרשמת:

עשיתי זאת, יחד עם עוד 2 חברים שצפו

ניסיתי 35 וניסיתי 60FPS

התשובה חד משמעית - 60 פריימים לשניה = חויית משחק טובה יותר, בUT3 משמעותית אפילו.

אגב לא גיליתי להם שאחד פחות ואחד יותר, הסתרתי גם את FRAPS שעשה את הבאנצ'ים תוך כדיי.

אז רגע, אתה טוען ש3 אנשים השלו את עצמם שהם נהנים יותר? איזו סיבה יש להם לעשות את זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במשחקים רבים יש FRAME LIMITER, צריך לבדוק שזה מגביל על הכמות שרוצים ולא 25-20 פריימים.

יש גם הגבלה דרך הדרייבר.

אני חושב שזה ויכוח דיי חסר תשובה.

אני רואה את ההבדלים בפריימים ומבחינתי זה עובדתי ומשפר חוייה,

מי שלא רואה, תפאדל, לא צריך לשלם הרבה עבור כרטיס מסך מתקדם, שיהנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגיד לי DJ,

בשני המסכים שניסית, גם ה 17 וגם ה 24 ראית והרגשת אותה תוצאה ? " חוויית משחק " טובה יותר ?

וזו הייתה אשכרה, אותה תוצאה ? לא קלטת איזשהו הבדל ?

vic07 :

הסבר נחמד. אתה מרוצה ? תכף נתפנה אליך ונרשום לך כוכבית.

בחייאת, פשוט בזמן דיון אולי לא שמו לב או שעוד לא התפנו לענות או להתייחס. לא עושים עליך חרם.

סבלנות חביבי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשיש החלקת תנועה טובה (MOTION BLUR) אין בעיה עם 25-30. רוב הסרטים מקודדים בכלל ב 24FPS, וזה נראה חלק לגמרי, אבל אם תקחו סרט ותעצרו אותו על פריימים מסויימים - תראו שהכל מרוח, למרות שכשמריצים את הסרט התמונה נראית חדה. הסיבה לכך היא שכל פריים מכיל בפועל את מה שהמצלמה נחשפה אליו במשך 1/24 השניות שלקח לצלם אותו, ואם באותו פרק זמן גוף מסויים בתמונה שינה את מקומו הוא יראה חלקית במקום הישן וחלקית במקום החדש, וברצף מהיר נראה תנועה חלקה.

משחקים, מצד שני, לרוב אינם עובדים ככה: כל פריים מרונדר בנפרד באופן חד. גם כאשר קורה הרבה על המסך, אם תקחו SCREENSHOT בכל רגע נתון תקבלו תמונה חדה. היות ולא מוצגים בפנינו "מצבי בייניים", אני מבחינים ביתר קלות בהבדלים שבין פריים לפריים, וזה נראה לנו פחות חלק. אם נחזור לדוגמה עם המצלמה, הדבר משול לצילום באמצעות מהירה (אלה שמשמשות להילוך איטי), של נגיד 500FPS, ואז "ניפוי" של כל הפריימים מלבד 24 בשנייה (שנייה אמיתית, לא בהילוך איטי) במרווחים שווים. אם תצפו בסרט שהוכן כך, הוא יראה לכם הרבה פחות חלק מסרט רגיל, למרות ששניהם מוצגים באותם 24FPS - ורק אם תצפו בו בקצב גבוה יותר, נניח 48FPS, תקבלו חלקות שמשתווה לסרט רגיל, שכן אז פריים ה"ביניים" שנוסף בין כל שני פריימים שראיתם במצב הקודם מספק את אותה החלקה שבסרט רגיל מספקים הפריימים המרוחים.

כשיש במשחק מנגנון החלקת תמונה מוצלח, כמו בקרייסיס למשל, מה שקורה בפועל זה שכל פריים חדש שמרונדר "מעורבב" חלקית עם הפריים הקודם, ליצירת אותה המריחה שתראו בסרט. במשחקים שכאלה, באמת שיש מעט מאוד הבדל בין 30FPS ל60FPS.

ותודה על ההתעלמות המוחלטת מההודעה היחידה בינתיים שאשכרה מביאה איזשהו הסבר. אתם מוזמנים להמשיך להתווכח עד מחר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגיד לי DJ,

בשני המסכים שניסית, גם ה 17 וגם ה 24 ראית והרגשת אותה תוצאה ? " חוויית משחק " טובה יותר ?

כרגע ניסיתי זאת רק על מסך LCD בגודל 15''.

במסך CRT חויית ההבדל צריכה רק לגדול.

שכן כשהיה לי CRT באופן קבוע מזמן, ההבדל הורגש יותר

vic07 , אני יודע שאתה משתמש שיודע דבר, ואני לא מתעלם מההודעות שלך, אני מעריך את ההשקעה וההסברים שלך,

אבל כשבמשחק מסויים ואני מרגיש את ההבדל משמעותית בין 30 ל60, אני לא יכול לשקר לעצמי ולהגיד לעצמי שאין הבדל, זה פשוט נוגד כל הגיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...