ClassMulder - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ClassMulder

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    561
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

  • Days Won

    10

ClassMulder last won the day on אפריל 26

ClassMulder had the most liked content!

מידע נוסף

  • מין
    זכר
  • מפרט מחשב
    Windows 10 Professional
    Asus x99-a II Motherboard
    Intel i7-6850K CPU 6 Cores, 12 Threads, HEDT
    64GB 3000MHz DDR4 Corsair Vengeance LPX RAM
    MSI GamingX Trio GTX 1080 Ti graphics card
    ADATA SX8200 Pro 1TB NVME SSD
    HGST 10TB SATA HDD
    Seagate Ironwolf Pro 14TB NAS SATA HDD

מבקרים אחרונים

הצגת המבקרים בפרופילך מנוטרלת, ולא ניתן לראות מי ביקר לאחרונה בפרופיל שלך.

הדירוגים של ClassMulder

Zone Freak

Zone Freak (3/6)

40

דירוג

  1. הוספתי מאוורר 120 מ"מ דק לתוך המארז עם חבקים, באזור המעבד (מעל הקירור של המעבד). זה נראה שזה עוזר. עדיין חם, אבל משמעותית פחות. בינתיים כל הדיסקים עובדים כמו שצריך והאופטימיזציה הסתיימה ב-DSM של סינולוג'י. גם הגדרתי את כונן ה-OPTANE כ-CACHE, עם למידה. השרת מתפקד בצורה זריזה משמעותית עם הדיסקים האלה לעומת הדיסקים הקודמים.
  2. 09/05/2024: קיבלתי את הדיסקים החדשים אתמול. הם הגיעו ארוזים היטב, ובמצב טוב כפי הנראה. עשיתי לכל אחד בדיקה קצרה של תקינות (לא עברה במלואה - אבל כנראה שזה קשור למארז החיצוני בו השתמשתי שלא מסתדר במאה אחוז עם דיסקים בנפחים כאלה. הוא מוגדר כתומך עד 14 טרה אם אני לא טועה), ואז בדיקת תקינות סקטורים לכמה דקות (אם יש תקלות בדיסק הבדיקה תקרוס די מהר). אז איפסתי את מערכת ההפעלה (XPENOLOGY/SYNOLOGY) ב-NAS, כיביתי, ושלפתי את הדיסקים הישנים (לאחר שגם מחקתי את ה-STORAGE POOL שיצרתי עבורם). לאחר מכן התקנתי את הדיסקים החדשים, והפעלתי. תהליך היצירה מחדש של נפח האחסון הוא בשני חלקים. קודם כל יוצרים את ה-STORAGE POOL, ואז את ה-VOLUME. לאחר מכן, הנפח זמין, אם כי המערכת תעשה אופטימיזציה ברקע במשך הרבה מאוד זמן (בהתאם לנפח האחסון במערכת). במקרה שלי צפי האופטימיזציה הוא מעל יממה. ניתן להתחיל להעתיק חומר לתוך השרת גם בזמן האופטימיזציה, אם כי המערכת עלולה להאט. אבל לא במקרה שלי, כי החומרה חזקה. כעת יש לי 80 טרה (או קצת פחות), עם יתרות של דיסק אחד למקרה של כשל. אני מתכוון להריץ את המערכת שבוע כדי לבדוק יציבות ולוודא שהדיסקים אכן תקינים ולא קורסים. יש לציין שהטמפרטורות של הדיסקים, כצפוי, גבוהות. מעל חמישים מעלות. אצטרך למצוא לזה פתרון וכנראה שהוא יהיה חיצוני (מאוורר/ים צמודים לצידו החיצוני המחורר של המארז).
  3. ה-NVME בלוח הזה ממוקם בצד התחתון שלו, אז אוורור בצד העליון לא יעזור. אבל תודה. בגלל זה ציינתי שהתקנתי עליו קירור פסיבי (צלעות קירור). לגבי טמפרטורות, אתה יכול לראות בצילום המסך: וזה כרגע עם שני דיסקים בלבד בתוך המארז. כן, הם ישנים, אבל אני לא חושב שזה מה שיוצר את ההתחממות כאן. עם זאת, זה סיכון מחושב שלקחתי כשבחרתי במארז קומפקטי כזה. (או כל מארז קומפקטי, כי קשה יותר לקרר אותם)
  4. תודה על ההמלצות, אבל המארז שיש לי הוא ממש קטנטן, כך שאין מקום לקירורים מסיביים. דווקא המעבד לא מתחמם יותר מדי. הדאגה שלי היא יותר לגבי הדיסקים עצמם. כי ה-SSD למשל יכול לעבור את ה-70 מעלות ואז המערכת מכבה את עצמה (העליתי את הגבול העליון קצת, וגם שמתי עליו גוף קירור, וזה לא קורה יותר, אבל זה לא בדיוק פתרון מיטבי). הדיסקים עצמם זה סיפור אחר. אני צריך למצוא פתרון שישמור עליהם בטמפרטורה סבירה לכל הפחות. התכנון לגבי המעבד הוא להחליף אותו לסדרת T שצורכת בערך חמישית מהצריכה של המעבד הנוכחי (35W למעבדים מסדרה T). זה יוריד קצת את הטמפרטורה במארז. אבל זה תכנון לעתיד. המעבדים האלה די יקרים. שמתי מאוורר 140 מ"מ חדש כבר בחזית המארז. כדי להוסיף עוד מאוורר/ים כנראה אצטרך לשפצר אותם מבחוץ, וזה לא משהו שאני שש לעשות.
  5. תודה. לגבי החזרה אני לא ממש שש לזה כי העלויות כאן הן גבוהות. שוב, אני לא קונה מאמזון, כי הפידבק מראה (לפחות לגבי הדיסקים שהוזכרו) שאחוז התקלות ממש גבוה. כן, מדובר ב-SHR של סינולוג'י (או יותר נכון XPENOLOGY שזה אותה מערכת הפעלה), שמאפשר יתרות של דיסק אחד או שניים. במקרה שלי דיסק אחד. זה לא RAID 6, זה יותר דומה ל-RAID 5. התחממות של כל המערך. אבל במיוחד הדיסקים. בגלל שהם החלקים הנעים כאן, חוץ מאשר המאווררים. לא ניסיתי להוריד את הכיסוי הקדמי עדיין. אם אראה שיש צורך, בהחלט אנסה.
  6. אז זהו, שבדקתי את ההצעה הזאת באמזון, ויש אחוזי תקלה ממש גבוהים.. אז לא שווה את המאמץ.
  7. יציבות זיכרון היא בעיה שקשורה לכל הלוחות תומכי DDR5 בסדרת 600 ו-700 של אינטל. בקר הזיכרון במעבדים סדרת 12,13,14 פשוט לא מסתדר כל כך טוב עם כל זיכרון, ועוד יותר גרוע אם מנסים לערבב קיטים של זיכרונות (אפילו זהים). לדוגמא, עם DDR4 יכולת לערבב קיטים של זיכרון בלי הרבה בעיה, אבל עם DDR5 זה לא המצב, ואם אתה רוצה כמות גדולה של זיכרון (96GB, או 128GB או 192GB), תצטרך למצוא קיט שלם ותואם (QVL) ללוח שתבחר. ותמיד מדובר בקיט איטי יחסית (כדוגמה ל-128GB, מדובר במהירות 5600 מה"צ מקסימום) ויקר. התקווה היא שבדור הבא בקרוב (סדרת 800 עם מעבדי ARROW LAKE), בקרי הזיכרון כבר יעבדו טוב יותר. אבל מי יודע. סדרה 800 צפויה לקבל תמיכה רק עד (כולל) 2026.. כלומר פחות משנתיים לשקע LGA1851. שונה מאוד ממה ש-AMD עושים עם AM4 ו-AM5. מבחינת אמינות של דגמים כאלה ואחרים - זה קשה לומר. אני בדרך כלל בודק ביקורות באתרי מכירות גדולים כמו אמזון, כדי לקבל תמונה ברורה יותר מבחינת אמינות. אתה גם יכול לחפש את הדגמים שהזכרת ברדיט כדי לראות מה אנשים חווים.
  8. 04/05/2024: היום הזמנתי חמישה דיסקים בנפח 22TB כל אחד. למי שמעוניין, קישור הקנייה באיביי: https://www.ebay.com/itm/204520176934 יש לציין שאלה דיסקים מחודשים (Factory Recertified) עם אחריות שלוש שנים מהמוכר בלבד (לא מסיגייט עצמה). כך שיש כאן נטילת סיכון מחושב. עם זאת, המחיר הוא מהטובים ביותר שיש, וזה נותן לי (כמעט) מיקסום של הנפח המתאפשר ב-NAS הזה (חוץ מאשר במקרה שבו הייתי רוכש דיסקים של 24 טרה, וזה היה עולה לי בהרבה יותר). כעת הדאגה שלי היא להתחממות יתר של המארז שאותו קשה לקרר כך או כך.. אלא אם כן אשתמש בשיפצורים מחוץ למארז - שאני לא מתלהב לעשות. מה שכן, אפשרות שתוריד חום היא להחליף מעבד למעבד מסדרת T שחסכונית באנרגיה. עוד הוצאה שכרגע לא ממש רלוונטית.
  9. התשובה הקצרה היא לא. כי גם אם תמלא את הדרישה של TPM, המעבד שלך הוא בערך 4-5 דורות לפני דרישות המינימום של מעבדים עבור חלונות 11. אבל... יש דרך לעקוף גם את הדרישה ל-TPM וגם את הדרישה למעבד מדור מסוים. כאן יש חלק בסוף שמתייחס גם לדרישת מעבד, אבל זה כמובן רק בעדכון מחלונות 10 ל-11: https://www.tomshardware.com/how-to/bypass-windows-11-tpm-requirement וכאן יש דרך ליצור התקנה על USB שתעקוף לפחות חלק מהדרישות: https://pureinfotech.com/rufus-create-bootable-windows-11-usb/ מה שאתה צריך לזכור זה, המעבד הזה הוא ישן מאוד ולכן חסרות לו יכולות חומרה. זה אומר שחלונות 11 תעבוד (אם תעבוד) באיטיות ועלולה להיתקל בבעיות שזה אומר מסכים כחולים, התרסקות תוכנות ומשחקים, וכו'. שלא לדבר על כמות הזיכרון שהיא גבולית. עדיף לך לשדרג (אפילו למחשב משומש אבל עדכני יותר - לפחות דור עשירי), או להתקין מערכת הפעלה ישנה שתעבוד על החומרה שלך. כמו חלונות 7 למשל.
  10. היי חברים! עכשיו השלמתי כתיבת ביקורת באנגלית על קופסת אנדרואיד חדשה של UGOOS המכילה את ערכת השבבים החדשה ביותר של AMLOGIC - S928X-J. המשמעות היא שהמכשיר הזה יודע לנגן הכול, ובעיקר 8K. כמובן שגם אפשר להריץ כל אפליקציה או משחק שנוצרו עבור אנדרואיד. ניתן גם לבצע ROOT בלחיצת כפתור. יש תמיכה ב-WIFI 6, והחומרה מלווה בזיכרון 8GB ואחסון 64GB. בדקתי על הקופסה תוכנות, בנצ'מארקים, ומשחקים, וכמובן את קודי. אתם ואתן מוזמנים ומוזמנות לקרוא ולהגיב על הביקורת. תודה וכל טוב! https://www.eyalo.com/213024/review-ugoos-am8-pro/
  11. בדקתי עלות הדפסה בחומר פלסטי (אקריליק או PLA) והיא יקרה. (בערך 140 שקל להדפסה פלסטית, או 530 שקל ליצור באלומיניום). פחות רצוי לי כרגע. אבל תודה על ההמלצה.
  12. מעניין! תודה! זו הדפסה או חיתוך באלומיניום?
  13. אני באמת מקווה שהדיסקים לא ייכשלו לך. דיסקים משומשים (גם אם מחודשים) שהיו בשימוש מעל שלוש שנים - לא בדיוק שיא האמינות. (לטעמי) בעיקר כשמדובר בדיסקים ממולאי הליום. ושאלה: למה החלטת על מיקומם בצורה הזאת ולא זה ליד זה? בשביל הורדת טמפרטורה? ודבר אחרון: למה אתה צריך מתאם ל-NGFF? M2 SATA זה הפורמט הכי מיותר שאני מכיר.. נותן לך שימוש בכרטיס M2 שמוגבל למהירות SATA. כבר עדיף כונן 2.5 אינץ' SSD SATA שמגיע עד נפחים של 8 טרה.
×
  • צור חדש...