כמות הפריימים שאנו רואים - האם המגבלה היא 30? אולי 60? - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמות הפריימים שאנו רואים - האם המגבלה היא 30? אולי 60?


djelectric

Recommended Posts

DJ :

תעשה ניסוי מאוד פשוט.

שחק משחק שבו אתה יודע בוודאות שברזולוצייה 1024 הוא רץ על 60 +

ושים למשחק הגבלה של 30 + כל הפילטרים והניצנוצים שתרצה ושחק כמה דקות.

חזור ותגיד לי שאתה רואה הבדל.

תנסה ואז נדבר שוב. ואם ניסית ויש לך ניסיון בעניין, אשמח לדון איתך בפרטים, כמובן בת'רד נפרד.

הנה ת'רד חדש, אתה צודק שלא צריך להספים את הקודם.

אתה שולח אותי לעשות ניסוי כי אני אמור לא להבין בזה או לחשוב שכל מה שעשיתי עד עכשיו היה הדמיון המופרח שלי?

זה תלוי באפליקציות כי אין לי בעיה לשחק CRYSIS ב30

אבל כמו שאמרתי - במשחקים כמו UT3, בשבילי לשחק ב30 זה סיוט

אז מהי דעתכם לגביי ה"עין האנושית"?

האם באמת אנחנו לא צריכים 60 פריימים לשניה? ואיפה באמת זה בא לכן ליידי ביטוי כי אני את שלי אמרתי בנושא:

באופן כללי חויית המשחק שלי טובה בין 40 ל60 פריימים, ישנם משחקים שאין לי בעיה עם 25-30.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני לא מבין בזה במיוחד... אבל שכולנו רואים בטלוויזיה אנחנו רואים קפיצות ? נכון שלא ? יפה... אבל השידורים רצים ב 30 ובחלקם ב 25 (ובקלנוע בכלל 24 )תמונות לשניה אז אך זה יתכן ?

לדעתי מי שלא מסוגל לשחק בפחות מ 50FPS זה מהסיבה הפשוטה שהוא אשכרה יושב ובוהה ב FRAPS... אם FRAPS היה מכובה סביר שעד גבול ה-40~FPS הוא לא היה שם לב לכלום...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ת'רד מרוכז על העניין ינקה את המקומות האחרים, בדיוק כמו השאר.

אתה באמת חושב שלא היו ת'רדים כאלו בעבר?

:lol:

בכל מקרה, זאת גם שאלה מטומטמת כי העין לא עובדת ככה ("כמות פריימים לשניה שהעין קולטת")

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate#How_many_frames_per_second_can_the_human_eye_see.3F

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין בזה במיוחד... אבל שכולנו רואים בטלוויזיה אנחנו רואים קפיצות ? נכון שלא ? יפה... אבל השידורים רצים ב 30 ובחלקם ב 25 (ובקלנוע בכלל 24 )תמונות לשניה אז אך זה יתכן ?

לדעתי מי שלא מסוגל לשחק בפחות מ 50FPS זה מהסיבה הפשוטה שהוא אשכרה יושב ובוהה ב FRAPS... אם FRAPS היה מכובה סביר שעד גבול ה-40~FPS הוא לא היה שם לב לכלום...

ישנן כמה שיטות שידור, חלקן דווקא כן כוללות כמות פריימים גבוהים לשניה כמו 1080p50\1080p60.

מה שקורה בסרטים שבהם יש 24\30 הוא בעצם אפקט של החלקת תמונה, ידוע כ-motion smoother או כ-motion detector, מה שמשלים לך את הראיה ונותן את האשליה של תמונה חלקה הרבה יותר למרות כמות הפריימים, אפקט דומה מקבלים במשחקים שמכילים פיצ'ר motion blur

OMRIJ, אתה מתבקש להפסיק עם הטון הזילזולי וההתנשאות. יש גם דרכי נועם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לגמרי לא מבין אנשים שטוענים שאין הבדל בין 30 FPS למשהו גבוה יותר...

במקרה הטוב תנועה שרצה ב-30 FPS תראה לא אמיתית (במקרה הרע- מאוד מקוטעת). כשמדובר ב-60 FPS ומעלה אפשר להבחין בתנועה חדה ואמיתית שנראת כאילו צולמה מהמציאות.

קחו לדוגמה ישנים מול חדשים ותשימו לב להבדל. עכשווים בעיקרון מצולמים ברובם ב- 25 פריים לשניה בערך אך יש יוצאי דופן.

אבל מהתרשמות שלי FPS, למרבה הפליאה- זה עסק סובייקטיבי ועין בלתי מזוינת לא תראה הבדל בין 10 FPS מתחת ל-60FPS.

אני אישית רואה הבדלים גם ב-3 FPS בודדים, כמו ההבדל בין 50 ל-60FPS שהוא עצום בעיניי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני פשוט חושב שזה לא עיניין של אני רואה ואתה לא או ההפך... זה עיניין של עובדות...

בדרך כלל אני לא מגיב בדיונים לא מקצועיים, אבל התשובה לשאלה הזאת מעניינת אותי... אני אנסה לחפש קצת מידע בנושא....

יכול להיות שבגיימינג מאיזה שהיא סיבה זה שונה מלצפות בסרט ?! ואם כן למה...?

עריכה,

לזה שמעליי...

אתה לא היחיד שמסוגל להשבע שרואה גם 60FPS... אבל אני זוכר שקראתי שלקחו את האנשים האלה והריצו מולם מספר בדיקות.... מכולם עלה שגם הם לא מבחינים בהבדל....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה ת'רד חדש, אתה צודק שלא צריך להספים את הקודם.

אתה שולח אותי לעשות ניסוי כי אני אמור לא להבין בזה או לחשוב שכל מה שעשיתי עד עכשיו היה הדמיון המופרח שלי?

זה תלוי באפליקציות כי אין לי בעיה לשחק CRYSIS ב30

אבל כמו שאמרתי - במשחקים כמו UT3, בשבילי לשחק ב30 זה סיוט

אז מהי דעתכם לגביי ה"עין האנושית"?

האם באמת אנחנו לא צריכים 60 פריימים לשניה? ואיפה באמת זה בא לכן ליידי ביטוי כי אני את שלי אמרתי בנושא:

באופן כללי חויית המשחק שלי טובה בין 40 ל60 פריימים, ישנם משחקים שאין לי בעיה עם 25-30.

אני שולח אותך לעשות ניסוי כדי שתקבל פרספקטיבה ומכנה משותף וכך נוכל להמשיך לדון ולא כי אני חושב שאתה

מדמיין או מקשקש.

UT3 ב 30 היה סיוט ? פרשן . מה, ראית את המשחק בקטעים ? קדחת.

אתה יודע מה ? יש אנשים עם קליטה מוגברת. בחיי. הם מסוגלים להרגיש בהבדל בין 30 ל 40 בשנייה

בתאורה דינמית. אולי אתה כזה. זה לא הופך את מה שכתבתי לפחות נכון.

טוב, אז המינימום " הנחוץ " יהיה 45 עד 60. מעבר לזה ... אלה כבר גיבורי על.

כרטיסי הדור החדש מסוגלים לזה בקלות ובקלילות גם ברזולוציות סופר גבוהות .

זה כבר לא משנה מי נותן למי בכמות הפריימים.

הסף המינימאלי נשבר וכל השאר זה זיקוקים לעין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא היחיד שמסוגל להשבע שרואה גם 60FPS... אבל אני זוכר שקראתי שלקחו את האנשים האלה והריצו מולם מספר בדיקות.... מכולם עלה שגם הם לא מבחינים בהבדל....

לא אגיד את דעתי פה על מחקרים כי זה לא הנושא,

אבל עם עובדות מוצקות לא מתווכחים.

לא סתם הרף הוא עד 60 FPS. אני אישית עם מסך CRT עדיין אז אני מסוגל להבחין בהבדל שבין 60 FPS ל-80 FPS גם כן. (אבל לא מעל)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שולח אותך לעשות ניסוי כדי שתקבל פרספקטיבה ומכנה משותף וכך נוכל להמשיך לדון ולא כי אני חושב שאתה

מדמיין או מקשקש.

UT3 ב 30 היה סיוט ? פרשן . מה, ראית את המשחק בקטעים ? קדחת.

אתה יודע מה ? יש אנשים עם קליטה מוגברת. בחיי. הם מסוגלים להרגיש בהבדל בין 30 ל 40 בשנייה

בתאורה דינמית. אולי אתה כזה. זה לא הופך את מה שכתבתי לפחות נכון.

טוב, אז המינימום " הנחוץ " יהיה 45 עד 60. מעבר לזה ... אלה כבר גיבורי על.

כרטיסי הדור החדש מסוגלים לזה בקלות ובקלילות גם ברזולוציות סופר גבוהות .

זה כבר לא משנה מי נותן למי בכמות הפריימים.

הסף המינימאלי נשבר וכל השאר זה זיקוקים לעין.

UT3 ב 30 היה סיוט ? פרשן . מה, ראית את המשחק בקטעים ? קדחת.

בשבילי זה היה קרטועים כמו שבמשחקים אחרים פחות אינטנסיביים 20 פריימים הם קרטוע

במשחק מהיר גוף ראשון כמו UT3 אני רוצה כמה שיותר להתקרב לחוייה מציאותית וההבדל במשחק מהיר שכזה מתעצם בין כל פריים ופריים.

במשחקי אסטרטגיה אני לא רואה את הצורך בשימוש של יותר מ30 פריימים לשניה שכן משחקים כמו RA3 למשל באים מראש מוגבלים ל30 פריימים לשניה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשיש החלקת תנועה טובה (MOTION BLUR) אין בעיה עם 25-30. רוב הסרטים מקודדים בכלל ב 24FPS, וזה נראה חלק לגמרי, אבל אם תקחו סרט ותעצרו אותו על פריימים מסויימים - תראו שהכל מרוח, למרות שכשמריצים את הסרט התמונה נראית חדה. הסיבה לכך היא שכל פריים מכיל בפועל את מה שהמצלמה נחשפה אליו במשך 1/24 השניות שלקח לצלם אותו, ואם באותו פרק זמן גוף מסויים בתמונה שינה את מקומו הוא יראה חלקית במקום הישן וחלקית במקום החדש, וברצף מהיר נראה תנועה חלקה.

משחקים, מצד שני, לרוב אינם עובדים ככה: כל פריים מרונדר בנפרד באופן חד. גם כאשר קורה הרבה על המסך, אם תקחו SCREENSHOT בכל רגע נתון תקבלו תמונה חדה. היות ולא מוצגים בפנינו "מצבי בייניים", אני מבחינים ביתר קלות בהבדלים שבין פריים לפריים, וזה נראה לנו פחות חלק. אם נחזור לדוגמה עם המצלמה, הדבר משול לצילום באמצעות מהירה (אלה שמשמשות להילוך איטי), של נגיד 500FPS, ואז "ניפוי" של כל הפריימים מלבד 24 בשנייה (שנייה אמיתית, לא בהילוך איטי) במרווחים שווים. אם תצפו בסרט שהוכן כך, הוא יראה לכם הרבה פחות חלק מסרט רגיל, למרות ששניהם מוצגים באותם 24FPS - ורק אם תצפו בו בקצב גבוה יותר, נניח 48FPS, תקבלו חלקות שמשתווה לסרט רגיל, שכן אז פריים ה"ביניים" שנוסף בין כל שני פריימים שראיתם במצב הקודם מספק את אותה החלקה שבסרט רגיל מספקים הפריימים המרוחים.

כשיש במשחק מנגנון החלקת תמונה מוצלח, כמו בקרייסיס למשל, מה שקורה בפועל זה שכל פריים חדש שמרונדר "מעורבב" חלקית עם הפריים הקודם, ליצירת אותה המריחה שתראו בסרט. במשחקים שכאלה, באמת שיש מעט מאוד הבדל בין 30FPS ל60FPS.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...