תעודת בגרות - מי צריך את זה בכלל ? - עמוד 11 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תעודת בגרות - מי צריך את זה בכלל ?


almonime

Recommended Posts

  • תגובות 250
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

ראיתי לפני כמה שנים תוכנית על איזה בחורה שמגיל 3 אבא שלה לימד אותה שחמט (בצורה אינטנסיבית... נתן לה לקרוא מאות ספרים ותאורי משחקים, ואימן כותה כמה שעות כול יום) ו"עשה" אותה לגאונה מבחינה טכנית...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמור זה שם של דג

בפועל, אם תיגש אליו פעם הראשונה בלי הכנה תקבל ציון נמוך יותר מאשר בפעם השניה שתתרגל לפניה השלמת סדרות וצורות (למשל)

נו, אבל למה אתה קשה, IQ הוא משהוא קבוע, זה שאין לנו כלי שיתן תוצאה אחידה זה משהו אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואי אתה קשה.

The Intelligence Quotient (IQ)

The first intelligence tests used in the field of psychology

The scales designed by Binet and Simon were the first intelligent tests that became widely accepted at the beginning of the 20th century. The Alpha and Beta army tests, that were used in World war I to assess military personnel, became very popular.

In recent years, the Wechsler scales are the most widely used instruments in the field of psychology for measuring intelligence. The designer of these tests, Wechsler, published his first scale in the 1930s. He used material from the Binet Alpha and Beta tests to make his test. An important feature of his test was, that when calculating the IQ, this test took age into account. In other words, in the computation of the IQ, an age-correction takes place. Because of this feature, the IQ stays constant over the life span.

What does IQ mean?

An IQ tells you what your score is on a particular intelligence test, compared to your age-group. The test has a mean score of 100 points and a standard deviation of 15 points. What does this standard deviation mean? It means that 68 percent of the population score an IQ within the interval 85-115. And that 95 percent of the population scores within the interval 70-130.

Some examples:

What does it mean when your IQ is 100? That means that half of the population scores higher than you. The other half scores lower than you.

And what does it mean when you have an IQ of 130? That means that 97,5 percent of your age group scores lower than you. Only 2,5 percent scores higher.

An easy way to interpret an IQ is to use the following rules:

A score that is no more than one standard deviation (=15) away from 100, can be interpreted as a normal score.

A score that is between one and two standard deviations away from 100 can be interpreted as low (70-85) or high (115-130).

A score that is more than two standard deviations away from 100, can be interpreted as very low (lower than 70) or very high (higher than 130).

http://www.psyonline.nl/en-iq.htm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וגם הייתי אומר שהסכם שלך מעט גבוה שבחרת דווקא בהנדסת מכונות,

עם כזה סכם לדעתי יכלת ללמוד תעשייה וניהול ואפילו מדעי המחשב, אבל אתה

בחרת בהנדסת מכונות, מעניין.

ישלך משהו נגד הנדסת מכונות?!

חשבתי שאתה כבר יודע שתנאי הקבלה לא מקושרים לקושי המקצוע או לכדאיות שבללמוד אותו בכל זמן נתון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ישלך משהו נגד הנדסת מכונות?!

חשבתי שאתה כבר יודע שתנאי הקבלה לא מקושרים לקושי המקצוע או לכדאיות שבללמוד אותו בכל זמן נתון.

אני יודע טוב מאוד ואין לי שום דבר נגד אף פקולטה,

שכל אחד ייתעסק במה שהוא אוהב.

פשוט רציתי להראות לו אילו טענות מגוחכות אפשר להשמיע בכל מצב

ושאין שום צורך שיידבר אל אנשים שלומדים במכללה כאילו היו נחותים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מדבר אל אף אחד "כאילו הוא נחות". זאת ממש לא הכוונה. כל מה שרציתי להגיד הוא ש(כמעט) כל מי שיוצא נגד הפסיכומטרי עושה זאת כי לא הלך לו מי יודע מה, מה שהופך את דעתו כנגד הרלוונטיות של המבחן ללא אובייקטיבית בנסיון לפייס את הדימוי האישי שלו - וכמובן שגם ההיפך הוא הנכון, כלומר דעתי בעד הפסיכומטרי איננה אובייקטיבית מאותם סיבות בדיוק רק מהכיוון ההפוך.

עכשיו כשהסכמנו (אני מקווה) על כך שדעותינו האישיות אינן אובייקטיביות במידה שווה, אולי אפשר לדון בממצאים קצת יותר אובייקטיביים מאשר דעה אישית.

BDB הציע לקבל בתור ממצא שכזה את הממוצע שלו, הגבוה למרות הפסיכומטרי הנמוך למדי. אני מתקשה לקבל ממצאים שכאלה בהעדר קבוצת ביקורת, אשר במקרה זה תכלול לכל הפחות את הממוצע הכללי במסלול בו אתה לומד אל מול נתוני הפתיחה הכלליים (פסיכומטרי וממוצע בגרויות). אם הממוצע הכללי הוא 70 והפסיכומטרי הממוצע הוא 600 (נניח שממוצע הבגרויות זהה), אזי יש כאן טענה לעניין (אם כי בצורת דוגמה יחידה). מצד שני, אם הפסיכומטרי הממוצע הוא 520 והממוצע הוא 89 אזי שאי אפשר ללמוד מהדוגמה שהבאת דבר.

הדוגמה שאני הבאתי באחת ההודעות הקודמות הראתה שכאשר באחת הפקולטות בטכניון הפסיקו לסנן את המועמדים עקב ביקוש נמוך ופשוט לקבל בערך כל מי שמעוניין, שיעור הנשירה עלה פלאים (נכון לעכשיו יותר ממחצית הסטודנטים בפקולטה "אינם תקינים אקדמאית" - ונא לא לשכוח שנתון זה כולל גם את הסמסטרים האחרונים, שם כבר אין נשירה כמעט). אם מישהו כאן ממש רוצה אני יכול לאתר את הנתונים המדוייקים ובאיזו פקולטה בדיוק מדובר. האם נתון זה לא מצביע על קשר כלשהו בין ציון הסכם (ממוצע משוקלל ציון הבגרות לפסיכומטרי) לסיכויים של סטודנט מסויים לסיים את התואר בהצלחה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא נגד הפסיכומטרי כי קבלתי ציון נמוך, ואגב, הוא לא נמוך הוא ממוצע. אני נגד הפסיכומטרי כי הוא לא מייצג, אני מבטיח שהייתי טוען שהוא לא מייצג גם אם הייתי מוציא 800. ואני טענתי שהוא לא מייצג גם עוד לפני שנבחנתי בו. הדבר היחידי שמייצג בו זה האנגלית, וגם אז זה רק בקטע של אוצר מילים. והמחסור האדיר בזמן פוגם בתקפות שלו.

אגב כשהתקבלתי למכללה רף הקבלה היה 500 פסיכומטרי וממוצע 80 נדמה לי. בכל זאת למרות שהיה לי פסיכומטרי רק 530, אחרי שלוש שנים נשארו רק 20-25% מהאנשים שהתחילו. ושוב, לא מחלקים ציונים בקלות רק בגלל שזה מכללה, גם פה לא חסרים קורסים עם 60-70% נכשלים, למשל במועד א של קומפילציה סמסטר שעבר היו 60% נכשלים.

אני לא סתם זרקתי את הממוצע כדי להשוויץ או משהו, אלא כי יש בו בכדי להציג את הפסיכומטרי ככלי לא יעיל במיוחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא שם לב שירית לעצמך ברגל הרגע?

אגב כשהתקבלתי למכללה רף הקבלה היה 500 פסיכומטרי וממוצע 80 נדמה לי. בכל זאת למרות שהיה לי פסיכומטרי רק 530 (וממוצע 95), אחרי שלוש שנים נשארו רק 20-25% מהאנשים שהתחילו.

בואו נראה מה יש לנו כאן: (1) הדרישות בכניסה נמוכות ושלושה רבעים מהסטודנטים לא מצליחים לסיים את התואר (לפי דבריך). זו כבר ראייה לטובת העמדה שלי, לא העמדה שלך. נמשיך: (2) אצלך הפסיכומטרי גבוה מעט יותר אך ממוצע הבגרויות גבוה הרבה יותר, מה שלכל הפחות אומר שיש לך את התחת לשבת וללמוד מעבר לסטודנט הממוצע במכללה שלך. לעולם לא טענתי שיש לנתק את הפסיכומטרי מהבגרויות, וזו בדיוק הסיבה - הם מראים דברים שונים. אז מה בדיוק אתה מנסה להוכיח כאן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...