תעודת בגרות - מי צריך את זה בכלל ? - עמוד 8 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תעודת בגרות - מי צריך את זה בכלל ?


almonime

Recommended Posts

מסכים. אבל תסכים איתי שיש גם תלמידים בעלי פוטנציאל גדול שמוציאים בפסיכומטרי ציון נמוך (יחסית לפקולטה שהם שהם צריכים) , והרבה פעמים זה בגלל שהם פשוט לא לומדים נכון,ולא בגלל שהם מטומטמים, והרבה פעמים זה לא בגלל היוכלת השכלית שלהם ,אלא בגלל שהם עדיין בגישה שלימדו אותם בתיכון "לחרוש,לחרוש!". ככה לא לומדים...=\ אתה לא מסכים איתי?

הבעיה היא לא הפסיכומטרי, הבעיה היא ההכנה של התלמידים, הגישה שלהם, ושיטת הלימוד שלהם שאותה קיבלו עד כיתה י'ב.

אנשים עם פוטנציאל גדול לא מוציאים 500 בפסיכומטרי כמעט אף פעם. אנשים חכמים (לא עילוי, אבל בסדר) שהולכים לקורס פסיכומטרי מקבלים ציונים מספיק טובים.

ואנשים טובים באמת מוציאים ציונים טובים בקלות גם בבגרויות וגם בפסיכומטרי - אם לא בתיכון אז משפרים קצת אח"כ, זה שטויות.

התחפשנתי בביה"ס ויצאתי עם ממוצע משוקלל 97. נכון, לא ממש ידעתי משהו, אבל כמו שאמרו לפני - אף אחר לא היה במצב טוב יותר או רע יותר.

תוך כדי שיפרתי רק מתמטיקה 5 יחידות כי היה לי 60 מהתיכון (גם בחמש יחידות אבל עם 60 לא מקבלים בונוס לחישוב ממוצע) וזה העלה לי את הממוצע ל-103, ובאמת שזה לא היה מסובך...

לפסיכומטרי למדתי לבד בבית חודש ותאמין לי הלך מצוין.

התקבלתי לאוניברסיטה, ואני מתחפשן גם עכשיו, בינתיים ממוצע 80 בסוף שנה שניה שזה לא רע בכלל להנדסת מכונות (אבל גם לא מדהים).

בקיצור - כמה שזה נראה מוזר, הגישה שלי גם לבגרויות, גם לפסיכומטרי וגם באוניברסיטה מניבות תוצאות ממש דומות. אז שוב, הסינון לא מדהים אבל בשורה התחתונה עושה את העבודה.

ומה זה כל הדיבורים האלה על זה שמבחן באוניברסיטה 3 שעות זה קל כי יש לך זמן?? אין לחץ כמו בפסיכומטרי וכו' - בחיים שלי לא שמעתי כזה בולשיט מוחלט.

מבחן באוניברסיטה, מעבר לזה שהוא יכול גם להגיע ל-4 שעות, זה אחד הדברים הכי מתישים שיש.

לכל מבחן יש לך במקרה הטוב שבוע ובמקרה הרע יומיים ללמוד. ואז באים ל-3 שעות של סיוט, עם מיליון חישובים, מיליון דפי נוסחאות הרבה יותר שאלות ממה שאפשר לפתור - ברוב המבחנים בהנדסה אתה שמח רק מזה שסיימת את המבחן בזמן....

אם כל המבחנים בתואר היו כמו הפסיכומטרי היה לי כבר ממוצע 95 ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 250
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מסכים. אבל תסכים איתי שיש גם תלמידים בעלי פוטנציאל גדול שמוציאים בפסיכומטרי ציון נמוך (יחסית לפקולטה שהם שהם צריכים) , והרבה פעמים זה בגלל שהם פשוט לא לומדים נכון,ולא בגלל שהם מטומטמים, והרבה פעמים זה לא בגלל היוכלת השכלית שלהם ,אלא בגלל שהם עדיין בגישה שלימדו אותם בתיכון "לחרוש,לחרוש!". ככה לא לומדים...=\ אתה לא מסכים איתי?

הבעיה היא לא הפסיכומטרי, הבעיה היא ההכנה של התלמידים, הגישה שלהם, ושיטת הלימוד שלהם שאותה קיבלו עד כיתה י'ב.

יש לך דרך טובה יותר לבצע את הסינון הראשוני לאוניברסיטאות?

אתה מודע לכך שגם באוניברסיטה יש כאלו שנכשלים בגלל שאינם לומדים נכון, היות ומערכת החינוך לא הכינה אותם כראוי ללימודים גבוהים?

החיים קשים, ואלו שהצליחו במבחנים חרף מערכת החינוך שאתה מתאר, כנראה שמתאימים יותר ללימודים גבוהים מאלו שלא. אין מה לעשות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה אתם לא קוראים ההודעות שלי כמו שצריך?

אני לא טוען נגד הפסיכומטרי. אני טוען נגד שיטת הלימוד הנהוגה עד כיתה י'ב , והדרך שבה מכינים תלמידים לבחינות כמו הפסיכומטרי, הדרך שמכשילה הרבה אנשים או לפחות פשוט מקשה עליהם להצליח

אתם לא יודעים על מה אני מדבר וזה בסדר, בגלל שאתם לא ראיתם שום מערכת חינוך אחרת , גם אני לא הבנתי עד שלא למדתי בחו"ל (ולא רק במדינה אחת) , שם באמת אתה לומד, ולא חורש על חומר... זה עובדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בואנה אתה קשה הבנה...

מי אמר דווקא לפסיכומטרי? אני מתכוון בכלל ללימודים, אין לתלמידים ההכשרה הנכונה ללימודים, וזה כולל גם את הפסיכומטרי, גם אונ' וכו'..

הם לא צריכים להכין אותך למתמטיקה של הפסיכומטרי לפתור איתך תרגילים או דברים כאלה, אלא ללמד את התלמידים ללמוד ולא רק לחרוש. וזה יקל בלמידה בפסיכומטרי.

תבין כבר!!! אתה אטום לאללה, אתה לא רוצה להבין מה אני אומר...

עם הידע שרוכשים מהתיכון לא פלא שרק 5 אחוז עוברים את ה700..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת שהמערכת לא טובה, אחרת איך יתכן שאתה עדיין לא מבין מה זאת התפלגות נורמלית?

אני שמח שלמדת משהו , זה לא סיבה לתקוע את זה בכל מקום כל פעם...

אם היית קורא ומבין על מה אני מדבר לא היית זורק כל פעם את ההתפלגות הנורמלית שלך, זה לא קשור עכשיו לנושא .

ובכלל זה חסר טעם להתווכח, לא ראיתם לימוד אחר , לא ראיתם מערכת שונה מזו בארץ, וקשה לכם פשוט להבין את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה ששמעת משהו על מה קורה בחו"ל או דברים כאלה לא אומר שאתה באמת יודע איך זה. צריך ללמוד שם ולהבין את זה.

אז אתה צודק לגבי דבר אחד, זה כמו לדבר עם קיר פה.

כל אחד עם ההשקפות שלו. בהצלחה לכולנו. אין טעם להמשיך בויכוח, יש לי עוד מגן במתמטיקה מחר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם הידע שרוכשים מהתיכון לא פלא שרק 5 אחוז עוברים את ה700..

בוא נניח ומערכת החינוך הייתה מצויינת, וכולם היו מקבלים מעל 700. אך אבוי, כמות הסטודנטים שהאוניברסיטאות יכולות לקבל לא גדלה, וכעת יש צורך במבחן קשה יותר על מנת להבדיל בין הטובים יותר לטובים פחות. כעת שוב בוא נתלונן על מערכת החינוך, היות ובוגריה אינם מצליחים להוציא 100% במבחן שניתן להם ושכל מטרתו היא היא לדרג את הנבחנים לפי סקלה מסוימת.

מבין את הבעיתיות בטיעונים שלך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תקשיבו רגע,אתם כל הזמן מדברים פה על מקצועות ריאליים

מה עם המקצועות ההומאניים?שם מבחן באוניברסיטה זה גם 3 שעות?במקצועות הומנאיים לא צריך לעשות נוסחאות ולחשב,זה תכלס כמו בתיכון אתה בא ופשוט כותב כל מה שיש לך על הראש מהחומר שלמדת...לא כך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא נניח ומערכת החינוך הייתה מצויינת, וכולם היו מקבלים מעל 700. אך אבוי, כמות הסטודנטים שהאוניברסיטאות יכולות לקבל לא גדלה, וכעת יש צורך במבחן קשה יותר על מנת להבדיל בין הטובים יותר לטובים פחות. כעת שוב בוא נתלונן על מערכת החינוך, היות ובוגריה אינם מצליחים להוציא 100% במבחן שניתן להם ושכל מטרתו היא היא לדרג את הנבחנים לפי סקלה מסוימת.

מבין את הבעיתיות בטיעונים שלך?

בלי להיכנס לאם אתה צודק או לא, יש בעיה קלה עם מה שאמרת: אם כולם היו מקבלים 700 אז אומנם יהיה צריך מבחן סינון חדש, אבל הרמה הכללית תעלה ולכן לא תהיה סיבה להלין על משרד החינוך.

תקשיבו רגע,אתם כל הזמן מדברים פה על מקצועות ריאליים

מה עם המקצועות ההומאניים?שם מבחן באוניברסיטה זה גם 3 שעות?במקצועות הומנאיים לא צריך לעשות נוסחאות ולחשב,זה תכלס כמו בתיכון אתה בא ופשוט כותב כל מה שיש לך על הראש מהחומר שלמדת...לא כך?

והדרישות הן לרוב יותר נמוכות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דרישות יותר נמוכות מאיזו בחינה?

ובכל מקרה,גם אם הן יותר נמוכות זה לא משנה את העובדה שיש כאלה שהולכים לתחום הריאלי ויש כאלה שהולכים לתחום ההומנאי,כי מה לעשות מת' ופיזיקה זה לא התחום החזק שלהם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תקשיבו רגע,אתם כל הזמן מדברים פה על מקצועות ריאליים

מה עם המקצועות ההומאניים?שם מבחן באוניברסיטה זה גם 3 שעות?במקצועות הומנאיים לא צריך לעשות נוסחאות ולחשב,זה תכלס כמו בתיכון אתה בא ופשוט כותב כל מה שיש לך על הראש מהחומר שלמדת...לא כך?

במקצועות ההומנים זה לא לשבת כמו בבגרות בהיסטוריה ולהקיא את כל החומר הנלמד. צריך לנסח טענות, לקשר בין נושאים, להביא דוגמאות (לפעמים גם תומכות וגם סותרות). יש שאומרים שזה יותר קשה כי בחלק מהמקצועות אין תשובה אחת נכונה, אין נוסחאות ולפעמים צריך לכתוב כמות נכבדה של מילים בלחץ זמן.

רמת הדרישות היא מדד של הביקוש לא של הקושי, בהתאמה כללית לרמת הבגרות/פסימוטרי/סכם של המנסים להתקבל. יש גם מקצועות ריאלים שקל יחסית להתקבל עליהם, אבל הם עצמם לא קלים (פיזיקה לדוג').

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בלי להיכנס לאם אתה צודק או לא, יש בעיה קלה עם מה שאמרת: אם כולם היו מקבלים 700 אז אומנם יהיה צריך מבחן סינון חדש, אבל הרמה הכללית תעלה ולכן לא תהיה סיבה להלין על משרד החינוך.

זה שמערכת החינוך גרועה, לא נתון במחלוקת (מבחינתי לפחות).

הבחור הלין על כך שמעט אנשים מקבלים מעל 700 ואנשים רבים אינם מתקבלים ללימודים גבוהים בגלל שמערכת החינוך לא הכינה אותם לכך. מה שאמרתי הוא שגם אם מערכת החינוך הייתה נפלאה, ככל הנראה הרוב המוחלט של אותם אנשים עדיין לא היה מתקבל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...