תעודת בגרות - מי צריך את זה בכלל ? - עמוד 10 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תעודת בגרות - מי צריך את זה בכלל ?


almonime

Recommended Posts

לא.

דווקא כן. אם אני אראה לך את התעודות שלי בחטיבה לעומת ציונים בבגרויות (ובכלל בתיכון) אתה תראה שכן. בחטיבה פשוט לא ידעתי ללמוד ועם הזמן למדתי איך מתאים לי ללמוד. בית הספר לא אמור ללמד אותך "כישורי למידה". זה דבר שנרכש לבד. התלמידים בישראל כמעט ולא רוכשים כישורי למידה כאלה בגלל מבנה הבחינות, התוכן ודברים נוספים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 250
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לא התכוונתי לזה במובן של "400- דביל, 700- חכם"... התכוונתי שיש הרבה אנשים שסתם תופסים מעצמם... ובבאופן כללי הציון בפסיכומטרי נותן אינדיקאציה כלשהי ליכולת החשיבה של בנאדם כי בסופו של דבר, גם אם תחרוש שנה על הבחינה וכל השיטות עדיין בלחץ של המבחן תצתרך שכל כדי להוציא ציון גבוה... עובדה שרוב אלה שמקבלים מעל 650 הם באמת יותר חכמים מהממוצע ולא סתם חרשו...

ו400 ו700 זה לא ציוני IQ :P

מנת משכל אמור להיות משהו קבוע, שלא תצליח לשפר ממבחן למבחן

שלא כמו ציון פסיכומטרי.

בנוסף, אני גם הייתי רוצה לראות את המחקר הזה שאתה מסתמך אליו שמראה

קשר ישיר בין IQ לבין הצלחה בבחינה הפסיכומטרית.

ולא התכוונתי ש-400 זה גם הציון וגם ה-IQ, התכוונתי שבמעטפה שאתה מקבל

עם תוצאות הבחינה הפסיכומטרית, בצד רשום גם ה-IQ שלך :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מצטער, אבל בין אינטילגנציה או מנת משכל ובין היכולת לפתור 5.23165+156496/561321 בפחות מ-45 שניות ולדעת מה פירוש א?ס?ת??ר?א ב??ל?ג?ינ?א ק?יש? ק?יש? ק?ר?י?א (ביטוי מתאים דווקא לחלק מהאנשים פה) אין ולו קשר מינימלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא כן. אם אני אראה לך את התעודות שלי בחטיבה לעומת ציונים בבגרויות (ובכלל בתיכון) אתה תראה שכן. בחטיבה פשוט לא ידעתי ללמוד ועם הזמן למדתי איך מתאים לי ללמוד. בית הספר לא אמור ללמד אותך "כישורי למידה". זה דבר שנרכש לבד. התלמידים בישראל כמעט ולא רוכשים כישורי למידה כאלה בגלל מבנה הבחינות, התוכן ודברים נוספים.

שום דבר לא מתפתח לבד חוץ משפעת. בשביל לפתח כישורי למידה אתה צריך שיהיה לך צורך לכך (בצורת מבחנים) ומוכנות להשקיע את ההשקעה הדרושה (לשבת וללמוד). איך בדיוק ללמוד זה אכן עניינך האישי, אבל כל עוד המטרות מוצבות בפניך ע"י גורם חיצוני אי אפשר להגיד שאתה מפתח מיומנויות למידה "לבד".

אני מצטער, אבל בין אינטילגנציה או מנת משכל ובין היכולת לפתור 5.23165+156496/561321 בפחות מ-45 שניות ולדעת מה פירוש א?ס?ת??ר?א ב??ל?ג?ינ?א ק?יש? ק?יש? ק?ר?י?א (ביטוי מתאים דווקא לחלק מהאנשים פה) אין ולו קשר מינימלי.

אולי אם היית מבין את הקשר לא היית נאלץ להתגאות ב"ממוצע 93 בסמסטר" *במכללה*. באמת טענת הרגע שלכישורי שפה (או לחילופין ליכולת ללמוד מילון של ביטויים מוזרים בזמן קצר) וליכולת לעשות חישובים (או לפחות קירובים) מהירים בראש אין קשר לאינטיליגנציה או ליכולת ללמוד תואר אקדמאי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא כן. אם אני אראה לך את התעודות שלי בחטיבה לעומת ציונים בבגרויות (ובכלל בתיכון) אתה תראה שכן. בחטיבה פשוט לא ידעתי ללמוד ועם הזמן למדתי איך מתאים לי ללמוד. בית הספר לא אמור ללמד אותך "כישורי למידה". זה דבר שנרכש לבד. התלמידים בישראל כמעט ולא רוכשים כישורי למידה כאלה בגלל מבנה הבחינות, התוכן ודברים נוספים.

הבית ספר כן אמור ללמד אותך כישורי למידה ודברים דומים אחרים.

חומר אתה יכול ללמוד גם לבד מהספרים. אבל כל העניין של בית ספר זה לתת בסיס והכשרה ללימודים בהמשך,ללמד אותך לחשוב,ללמוד,להבין, אחרת אפשר כבר בלי בית ספר לבד ללמוד ולהתקבל לאוניברסיטה.

זה שאצלך הציונים השתנו בתיכון לא קשור בכלל, ככה זה אצל 60 אחוז מהתלמידים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי אם היית מבין את הקשר לא היית נאלץ להתגאות ב"ממוצע 93 בסמסטר" *במכללה*. באמת טענת הרגע שלכישורי שפה (או לחילופין ליכולת ללמוד מילון של ביטויים מוזרים בזמן קצר) וליכולת לעשות חישובים (או לפחות קירובים) מהירים בראש אין קשר לאינטיליגנציה או ליכולת ללמוד תואר אקדמאי?

באמת תהיתי מתי יגיע האדיוט התורן, עם הטענה המפגרת הזאת. לא אכנס לפרטים, אבל מספיק לציין שיש מכללות שבחלק מהפקולטות מתעלות על חלק מהאוניברסיטאות בארץ. ולא, ליכולת לעשות חישובים מהירים בראש אין קשר לאינטיליגנציה או ליכולת ללמוד תואר אקדמאי, בשביל זה יש מחשבון. וגם לא ליכולת ללמוד מילון של ביטויים מוזרים בזמן קצר, בשביל זה יש דפי נוסחאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל פי ויקי זה לא ככה. יש להם בחינת "בגרות" (http://en.wikipedia.org/wiki/Abitur) שרק אם עברת אותה אתה יכול להתקבל לאוניברסיטה.

אני מצטער, אבל להשוות את הבחינה הפסיכומטרית

ל"אביטור" זה פשוט מגוחך, אין דימיון אפילו קלוש

בין האביטור לפסיכומטרי, אולי בין הבגרויות יש דימיון

וגם די מועט(הכוונה לאופן שבו אתה מוערך).

אולי אם היית מבין את הקשר לא היית נאלץ להתגאות ב"ממוצע 93 בסמסטר" *במכללה*. באמת טענת הרגע שלכישורי שפה (או לחילופין ליכולת ללמוד מילון של ביטויים מוזרים בזמן קצר) וליכולת לעשות חישובים (או לפחות קירובים) מהירים בראש אין קשר לאינטיליגנציה או ליכולת ללמוד תואר אקדמאי?

היי, למה איפה אתה לומד, מה הממוצע שלך וכמה קיבלת בפסיכומטרי שאתה משפיל?

בשלב הזה, הדבר היחיד שייספק אותי ממך אלה ראיות ממשיות ולא הודעה ע"ג הפורום

(המכתב עם התוצאות של הפסיכומטרי, גיליון ציונים מהמוסד בו אתה לומד ותעודת סטודנט מאותו מוסד

למרות שאין לי בעיה שתשחיר פרטים :)).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת תהיתי מתי יגיע האדיוט התורן, עם הטענה המפגרת הזאת. לא אכנס לפרטים, אבל מספיק לציין שיש מכללות שבחלק מהפקולטות מתעלות על חלק מהאוניברסיטאות בארץ. ולא, ליכולת לעשות חישובים מהירים בראש אין קשר לאינטיליגנציה או ליכולת ללמוד תואר אקדמאי, בשביל זה יש מחשבון. וגם לא ליכולת ללמוד מילון של ביטויים מוזרים בזמן קצר, בשביל זה יש דפי נוסחאות.

אכן יש, השאלה היא מתעלות במה: ברמת ההוראה או ברמת הציונים? אתה באמת טוען שבמכללה קשה יותר לקבל ציונים טובים מאשר באוניברסיטה? ::)

ולגבי שאר הודעתך, צר לי מאוד שזו דעתך. זה לא סימן טוב לעתיד, אם הסטודנט הממוצע (כלומר, המהנדס הממוצע מחר) מאבד את היכולות הבסיסיות ביותר ברגע שלוקחים ממנו את המחברת והמחשבון, וזה סימן רע עוד יותר אם יש רבים כמוך שחושבים שזה תקין.

היי, למה איפה אתה לומד, מה הממוצע שלך וכמה קיבלת בפסיכומטרי שאתה משפיל?

בשלב הזה, הדבר היחיד שייספק אותי ממך אלה ראיות ממשיות ולא הודעה ע"ג הפורום

(המכתב עם התוצאות של הפסיכומטרי, גיליון ציונים מהמוסד בו אתה לומד ותעודת סטודנט מאותו מוסד

למרות שאין לי בעיה שתשחיר פרטים :)).

לא היתה לי כוונה להשפיל ואני מצטער אם זה נראה כך. הכוונה שלי היתה להראות שאולי הבנאדם בדעה שלילית על הפסיכומטרי כי זה מה שמנה ממנו ללמוד באוניברסיטה ולא במכללה.

אני לומד בטכניון, הפקולטה להנדסת מכונות, מסיים בימים אלו סמסטר רביעי. אם כבר שאלת, פסיכו' 738, ממוצע בגרויות (לפי השקלול הטכניוני) 111, הממוצע שלי כרגע 85 (אם כי ראה גם ימים טובים יותר וגם גרועים יותר. מה לעשות, אני זרקן). מבחינת לספק לך הוכחות, אני אחשוב על זה. כרגע אני בדעה שאני לא חייב לך כלום, בדיוק כמו שאני לא דורש ממר BDB הוכחות לגבי הממוצע שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שום דבר לא מתפתח לבד חוץ משפעת. בשביל לפתח כישורי למידה אתה צריך שיהיה לך צורך לכך (בצורת מבחנים) ומוכנות להשקיע את ההשקעה הדרושה (לשבת וללמוד). איך בדיוק ללמוד זה אכן עניינך האישי, אבל כל עוד המטרות מוצבות בפניך ע"י גורם חיצוני אי אפשר להגיד שאתה מפתח מיומנויות למידה "לבד".

נכון, וזה לא סותר את מה שאני אומר. בית הספר לא אמור ללמד "כישורי למידה". זה דבר נרכש.

התלמידים בישראל כמעט ולא רוכשים כישורי למידה כאלה בגלל מבנה הבחינות, התוכן ודברים נוספים.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לומד בטכניון, הפקולטה להנדסת מכונות, מסיים בימים אלו סמסטר רביעי. אם כבר שאלת, פסיכו' 738, ממוצע בגרויות (לפי השקלול הטכניוני) 111, הממוצע שלי כרגע 85 (אם כי ראה גם ימים טובים יותר וגם גרועים יותר. מה לעשות, אני זרקן). מבחינת לספק לך הוכחות, אני אחשוב על זה. כרגע אני בדעה שאני לא חייב לך כלום, בדיוק כמו שאני לא דורש ממר BDB הוכחות לגבי הממוצע שלו.

שלא תגיד שאני משקר, ולא, לא מחלקים שם ציונים (חוץ מקורסים כללים וספורט), מתוך המאה ומשהו שהתחילו את המחזור נשארו משהו כמו 20-30.

דווקא המרצים שהכי לארגים בציונים הם דווקא אלו מאוניברסיטת חיפה.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לומד בטכניון, הפקולטה להנדסת מכונות, מסיים בימים אלו סמסטר רביעי. אם כבר שאלת, פסיכו' 738, ממוצע בגרויות (לפי השקלול הטכניוני) 111, הממוצע שלי כרגע 85 (אם כי ראה גם ימים טובים יותר וגם גרועים יותר. מה לעשות, אני זרקן). מבחינת לספק לך הוכחות, אני אחשוב על זה. כרגע אני בדעה שאני לא חייב לך כלום, בדיוק כמו שאני לא דורש ממר BDB הוכחות לגבי הממוצע שלו.

אין לך מה לבקש מ-BDB הוכחות, הוא לא תקף אותך אישית בשום צורה.

אני יכול לומר מאידך, שאתה נאחז בנישה שאתה חכם ויש לך את הציונים

להראות את זה, מה שלא יכל להיות רחוק יותר מהאמת ובגלל זה אתה כ"כ

מגן על הבחינה הזאת בכל מאודך, כי השקעת כ"כ הרבה לבנות את הדימוי

העצמי דרך הבחינות האלה שהוא מתפרק ברגע שאתה מבין שבעצם המבחן

הזה הוא Obsolete באשר למתן מדד לאינטלגנציה, השכלה בטח ובטח הצלחה בחיים.

וגם הייתי אומר שהסכם שלך מעט גבוה שבחרת דווקא בהנדסת מכונות,

עם כזה סכם לדעתי יכלת ללמוד תעשייה וניהול ואפילו מדעי המחשב, אבל אתה

בחרת בהנדסת מכונות, מעניין.

עריכה-

יגאל, יא שקרן!

אמרת שיש לך 93! מה זה 92.1? פחח...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מנת משכל אמור להיות משהו קבוע, שלא תצליח לשפר ממבחן למבחן

שלא כמו ציון פסיכומטרי.

בנוסף, אני גם הייתי רוצה לראות את המחקר הזה שאתה מסתמך אליו שמראה

קשר ישיר בין IQ לבין הצלחה בבחינה הפסיכומטרית.

ולא התכוונתי ש-400 זה גם הציון וגם ה-IQ, התכוונתי שבמעטפה שאתה מקבל

עם תוצאות הבחינה הפסיכומטרית, בצד רשום גם ה-IQ שלך :)

מנת משכל זה דבר ממש לא קבוע. אם לא תתרגל את המוח יכולת החשיבה שלך (+כמות הידע= מנת משכל אאל"ט) תפחת. באותה מידה, אם תתרגל את המוח (תשחק משחקי חשיבה, לדוגמא) ותלמד דברים חדשים מנת המשכל שלך תעלה... כמובן שיש את העניין הגנטי והכימיה מוח שמסתגלת לרמת חשיבה מפותחת יותר או פחות, אבל לכול אחד יש פוטנציאל להיות חכם יותר או פחות.

ולא אמרתי שהקשר בין IQ להצלחה בפסיכומטרי זה ממחקר... עובדתית אנשים שמקבלים ציונים גבוהים יותר בד"כ חכמים יותר מהממוצע (עורכי דין, רופאים ומהנדסים שמקבלים ציונים מטורפים לא היו מחזיקים מעמד בלימודים והעבודה אם הם לא היו באמת בעלי יכולת חשיבה טובה יותר מהממוצע...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וגם הייתי אומר שהסכם שלך מעט גבוה שבחרת דווקא בהנדסת מכונות,

עם כזה סכם לדעתי יכלת ללמוד תעשייה וניהול ואפילו מדעי המחשב, אבל אתה

בחרת בהנדסת מכונות, מעניין.

זה משפט שמסכם את אחת הבעיות הכי גדולות של האוניברסיטאות. אנשים שלומדים מקצוע רק כי הסכם שלו היה גבוה יותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...