תעודת בגרות - מי צריך את זה בכלל ? - עמוד 7 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תעודת בגרות - מי צריך את זה בכלל ?


almonime

Recommended Posts

כן , אני רוצה שישחקו במשחקי . זה רק יעזור . (למרות שלא חייב כמובן להיות משחקי , יש הרבה דרכים לפתח זיכרון)

הבעיה שאני מדבר על התלמידים ככלל, ואתה רק על האחוז הבודד של התלמידים החכמים שלהם אין בעיה להוציא 800 בפסיכומטרי.

ואני לא טיפש, תודה על המחמאה אבל הציונים שלי גבוהים ואני בטוח שאני גם אצליח בפסיכומטרי. אבל שוב, אני לא מדבר על עצמי פה או על אחוז בודד של אנשים.

אני מתלונן על זה שאנשים יוצאים מהתיכון עם אפס יכולת לימודית וידע , אין הרבה שבאמת משקיעים בגיל הזה, ואי אפשר לקבל רק את אלה שלומדים. אז כן , יש לא מעט תלמידים חכמים עם פוטנציאל ששמו זין על התיכון כמו שאמרת ואז מה? צריך לשים זין גם עליהם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 250
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני מתלונן על זה שאנשים יוצאים מהתיכון עם אפס יכולת לימודית

אז אני מודיע לך חגיגית שעובדתית אתה טועה, ושאם אתה יצאת מהתיכון עם אפס יכולת לימודית זה אמנם מצער, אבל זה לא מעיד על הכלל. לראיה - מדי שנה אלפי מהנדסים, שלמדו בדיוק באותה מערכת חינוך כמוך, מסיימים בהצלחה את התואר שלהם (ולא בזכות העיניים היפות שלהם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש הבדל גדול בין מכללה לאונ' , או שאני טועה?

רק לשם ניסוי ,השארתי פרטים שלי במכללה האקדמית ירושלים. התקשרו אליי למחרת , שאלו לאן אני רוצה אמרתי הנדסת תכנה, שאלו אותי ציונים, אמרתי להם רוב הציונים שיש לי , והאחרים אמרתי ציון יותר נמוך ממה שיש לי, רק לצורך בדיקה. ציינתי גם שאין לי פסיכומטרי.

מה הם ענו לי? שהם כבר מקבלים אותי עם התעודה שלי ושאני רק צריך לעשות פסיכומטרי. אפילו 600 יספיק .

[br]פורסם בתאריך: 11.07.2009 בשעה 02:05:08


אז אני מודיע לך חגיגית שעובדתית אתה טועה, ושאם אתה יצאת מהתיכון עם אפס יכולת לימודית זה אמנם מצער, אבל זה לא מעיד על הכלל. לראיה - מדי שנה אלפי מהנדסים, שלמדו בדיוק באותה מערכת חינוך כמוך, מסיימים בהצלחה את התואר שלהם (ולא בזכות העיניים היפות שלהם).

מהנדסים? אני לא מדבר על מוסדות להשכלה גבוהה. דווקא בחלק הזה אני חושב שמאוניברסיטאות בארץ באמת יוצאים עם ידע.

אני רק דיברתי על התיכון.

ואני לא מבין למה אתה חושב שהרוב יוצאים עם יכולת לימודית גבוהה מהתיכון ... =\

יוצאים עם יכולת חרישה , זה נכון , אבל לא למידה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מיני, אחוז המהנדסים בארץ גבוה כל כך רק בגלל העליה של שנות ה-90 שמורגלת להצלחה בלימודים והרבה מהם השקיעו במורים פרטיים ודחפו את הילדים שלהם להצלחה... אני הכרתי הרבה צברים דבילים לאללה שההורים שלהם באו בטענות לכול העולם שהילד לא מצליח בלימודים ומצד שני לא עודדו אותו אפילו בכאילו ללמוד...

eliil1, זה חשוב, אבל זה כלום לעומת הבנה של החומר הנלמד- ובזה לא משקיעים בכלל. שיטת הלימוד בארץ זה "תעשה 2000 תרגילים, ויש סיכוי טוב שבמבחן יהייה משהו דומה. אחרי המבחן זה כבר לא משנה"... רוב האנשים תרגילים ופעולות חשבון בלי שום מושג לגבי המשמעות של הפעולה... עושים כי אמרו להם שכדאי לנסות את זה...

היו לי 2 מורים למתמטיקה בתיכון- צבר ועולה מברה"מ. עם הצבר התווכחתי כמעט כל שיעור כדי שיסביר מה הוא עושה ולא סתם יתן לי את הפתרונות כאילו אני איזה דביל. לעומת זאת, המורה השני היה מסביר פעם\ פעמיים והייתי פותר תרגילים בלי בעיות... בגלל שהוא אשכרה היה מכריח אותנו לחשוב הוא נחשב למורה קשוח (למרות שהוא המורה הכי הוגן שהיה אצלי בבית הספר ובאמת אחלה בנאדם למי שלא התנהג כמו זבל). עם היה לי שקל על כל פעם שביקשתי הסבר מהמורים (בכללי) והם בעצמם בקושי ידעו איך לצאת מזה- היה לי עכשו איזה אי פרטי...

עכשו לגבי הפסיכומטרי- אין לך אפילו מושג מה זה.... אין דבר כזה "אחוז הבודד של התלמידים החכמים שלהם אין בעיה להוציא 800 בפסיכומטרי"... הציון בפסיכומטרי הוא יחסי. עושים פילוג ציונים כלשהו... גם אם הנבחן הכי טוב ענה רק על 5 שאלות נכון הוא יקבל 800...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

eliil1, זה חשוב, אבל זה כלום לעומת הבנה של החומר הנלמד- ובזה לא משקיעים בכלל. שיטת הלימוד בארץ זה "תעשה 2000 תרגילים, ויש סיכוי טוב שבמבחן יהייה משהו דומה. אחרי המבחן זה כבר לא משנה"... רוב האנשים תרגילים ופעולות חשבון בלי שום מושג לגבי המשמעות של הפעולה... עושים כי אמרו להם שכדאי לנסות את זה...

זה מה שאני מנסה להגיד!!! זה חרישה, לא למידה. אתה פותר, אבל אין לך מושג מה. ובגלל זה גם אתה שוכח את זה לאחר פרק זמן קצר יחסית. וגם בהמשך , באונ' או כל דבר אחר שמצריך למידה , אתה לומד בשיטה הזאת שלימדו אותך כי אתה לא מכיר שיטה אחרת, וקשה לך להצליח. פשוט כך.

לגבי הפסיכומטרי אני לא יודע איך מתבצע חישוב הציון. פשוט לפי מה שהבנתי הוא קשה כמעט לכולם ורק מעטים מגיעים ל700. בגלל זה הגעתי למסקנות שלי.. אבל זה לא משנה, מה שניסיתי להגיד באמת זה איך מלמדים פה.

ואת הקטע של הזיכרון נתתי רק כדוגמא ** אל תהפכו את זה לנשוא המרכזי.

היה לי בשנתיים האחרונות מורה במיקרו מחשבים/מערכות ספרתיות,הוא מנהל פדגוגי של מכללת אורט הרמלין . זה מה שנקרא באמת מורה.

בשום מקצוע אחר באקלטרוניקה שלמדנו לא היו כאלה ציונים גבוהים,הבנה כזאת של החומר ומשמעת כזאת. זה משהו כמו המורה הזה שדיברת עליו.

הוא לא חרש על תרגילים, בחיים לא. אפילו בש.ב שהוא נתן , הוא נתן גליון תרגילים, וכל שאלה אתה צריך לחשוב, אתה צריך ללמוד, להבין.

אתה פותר כמה שאלות מהגליון שלו והבגרות נראית לך בדיחה, אתה יכול לפתור לקט שלם של בגרויות משנת 80 עד2010 בלי שום טעות.

וגם הוא, אתה תמיד יכול לפנות אליו לעזרה, גם בטלפון אחרי הבית ספר, הוא תמיד יעזור לך ויוביל אותך לפתרון עד שאתה לא תגיע אליו.

הממוצע בגרות הכיתתי היה 97. הכי גבוה מכל בתי הספר בארץ במגמה הזאת

לעומת זאת, שנה שעברה ניגשתי למורה במתמטיקה ביקשתי עזרה, היא ענתה לי :"אין לי זמן, לך לדודה ,לאמא,לאח, אחות, מה שבא לך, אין לי זמן". עד שהתלמיד בעצמו ניגש אליך מבקש עזרה אחרי השיעור, את ככה מעיפה אותו?

ועכשיו היא, כל שיעור נותנת הרבה תרגילים שדומים אחד לשני ואנחנו פותרים ופותרים ופותרים...

זה הגיע לנקודה שלמועד א' היא לא הגישה את הכיתה שלנו, כי הממוצע היה נכשל .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש הבדל גדול בין מכללה לאונ' , או שאני טועה?

רף הקבלה הוא בדרך כלל פועל יוצא של הביקוש, אוניברסיטאות יותר מבוקשות אזי רפי הקבלה גבוהים יותר. זה לא אומר שתואר ממכללה נחות יותר, למרות שזה תלוי במכללה. בכל אופן על הנייר, הכל אותו הדבר. ולראיה אחוז הנושרים הגבוה במכללות בשנה הראשונה והשניה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רגע,בואו נגיד ככה:לאוניברסיטה באירופה באים סטודנטים מכללל העולם.מישראל,רוסיה,ארה"ב,יפן וכו'

את כל האלפי סטודנטים האלה מקבלים?שם כן יש להם מקום בכיתות ובקמפוסים לכל כך הרבה סטודנטים?

יואב כשאמרתי מד"ח התכוונתי מדעי החברה-למשל פסיכולוגיה,תקשורת וכו'

שם דווקא אין את העיניין של מתמטיקה פיזיקה כימיה וכו'

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הפסיכומטרי אני לא יודע איך מתבצע חישוב הציון. פשוט לפי מה שהבנתי הוא קשה כמעט לכולם ורק מעטים מגיעים ל700. בגלל זה הגעתי למסקנות שלי..

מה שאתה לא מבין, הוא שהרף המוצב ע"י האוניברסיטאות הוא נטו פונקציה של ביקוש מול כמות הסטודנטים שניתן לקבל (ולרוב דרישות סף כמו 4/5 יחידות מתמטיקה/פיזיקה מעל ציון כלשהו). האוניברסיטאות מעדיפות לקבל את הטובים ביותר (ובצדק), אך אם בשנה כלשהי הפסיכומטרי הכי גבוה של המועמדים יעמוד על 600, כנראה שתתקבל גם עם ציון של 580.

אם מישהו קיבל פסיכומטרי של 700+ ויש לו בגרויות טובות, כנראה שיש לו פוטנציאל להצליח יותר באקדמיה מאשר מישהו עם פסיכו' 600 ובגרויות בינוניות. מערכת החינוך אכן בעייתית, אך הקבלה לאונ' הגיונית למדי, ואין כנראה שיטה אחרת עדיפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רגע' date='בואו נגיד ככה:לאוניברסיטה באירופה באים סטודנטים מכללל העולם.מישראל,רוסיה,ארה"ב,יפן וכו'

את כל האלפי סטודנטים האלה מקבלים?שם כן יש להם מקום בכיתות ובקמפוסים לכל כך הרבה סטודנטים?

יואב כשאמרתי מד"ח התכוונתי מדעי החברה-למשל פסיכולוגיה,תקשורת וכו'

שם דווקא אין את העיניין של מתמטיקה פיזיקה כימיה וכו'

[/quote']

נו... ??? נכון, מה שאמרתי לפני זה, אתה לא צריך לעשות פסיכומטרי בשביל ללמוד שם, צריך לעשות את בחינות המוסד עצמו, וברור שצריך לעשות איזה בחינות מיון

מה שאתה לא מבין, הוא שהרף המוצב ע"י האוניברסיטאות הוא נטו פונקציה של ביקוש מול כמות הסטודנטים שניתן לקבל (ולרוב דרישות סף כמו 4/5 יחידות מתמטיקה/פיזיקה מעל ציון כלשהו). האוניברסיטאות מעדיפות לקבל את הטובים ביותר (ובצדק), אך אם בשנה כלשהי הפסיכומטרי הכי גבוה של המועמדים יעמוד על 600, כנראה שתתקבל גם עם ציון של 580.

אם מישהו קיבל פסיכומטרי של 700+ ויש לו בגרויות טובות, כנראה שיש לו פוטנציאל להצליח יותר באקדמיה מאשר מישהו עם פסיכו' 600 ובגרויות בינוניות. מערכת החינוך אכן בעייתית, אך הקבלה לאונ' הגיונית למדי, ואין כנראה שיטה אחרת עדיפה.

לא מתווכח איתך פה [= לא אמרתי שהפסיכומטרי זה מה שרע,אלא טענתי פשוט שהרבה תלמידים יוצאים מהתיכון (שוב ,ברור שלא כולם) ואין להם הכנה ובסיס טוב ללימודים בהמשך, וזה גם מקשה להצליח בפסיכומטרי. כמובן לא בלתי אפשרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו... ??? נכון, מה שאמרתי לפני זה, אתה לא צריך לעשות פסיכומטרי בשביל ללמוד שם, צריך לעשות את בחינות המוסד עצמו, וברור שצריך לעשות איזה בחינות מיון

לא מתווכח איתך פה [= לא אמרתי שהפסיכומטרי זה מה שרע,אלא טענתי פשוט שהרבה תלמידים יוצאים מהתיכון (שוב ,ברור שלא כולם) ואין להם הכנה ובסיס טוב ללימודים בהמשך, וזה גם מקשה להצליח בפסיכומטרי. כמובן לא בלתי אפשרי.

אתה מסכים שזה מקשה על כולם פחות או יותר באותה מידה? לכן אם מישהו מקבל ציון גבוה ממישהו אחר, כנראה שיש לו פוטנציאל טוב יותר להצליח?

שוב, אין דבר כזה להצליח בפסיכומטרי, כל מה שצריך הוא לקבל יותר מאלו המועמדים יחד איתך לאותו חוג לימודים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מסכים שזה מקשה על כולם פחות או יותר באותה מידה? לכן אם מישהו מקבל ציון גבוה ממישהו אחר, כנראה שיש לו פוטנציאל טוב יותר להצליח?

שוב, אין דבר כזה להצליח בפסיכומטרי, כל מה שצריך הוא לקבל יותר מאלו המועמדים יחד איתך לאותו חוג לימודים.

מסכים. אבל תסכים איתי שיש גם תלמידים בעלי פוטנציאל גדול שמוציאים בפסיכומטרי ציון נמוך (יחסית לפקולטה שהם שהם צריכים) , והרבה פעמים זה בגלל שהם פשוט לא לומדים נכון,ולא בגלל שהם מטומטמים, והרבה פעמים זה לא בגלל היוכלת השכלית שלהם ,אלא בגלל שהם עדיין בגישה שלימדו אותם בתיכון "לחרוש,לחרוש!". ככה לא לומדים...=\ אתה לא מסכים איתי?

הבעיה היא לא הפסיכומטרי, הבעיה היא ההכנה של התלמידים, הגישה שלהם, ושיטת הלימוד שלהם שאותה קיבלו עד כיתה י'ב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים. אבל תסכים איתי שיש גם תלמידים בעלי פוטנציאל גדול שמוציאים בפסיכומטרי ציון נמוך (יחסית לפקולטה שהם שהם צריכים) , והרבה פעמים זה בגלל שהם פשוט לא לומדים נכון,ולא בגלל שהם מטומטמים, והרבה פעמים זה לא בגלל היוכלת השכלית שלהם ,אלא בגלל שהם עדיין בגישה שלימדו אותם בתיכון "לחרוש,לחרוש!". ככה לא לומדים...=\ אתה לא מסכים איתי?

זה דיון עקר מיסודו. לא נבחנת אף פעם בפסיכומטרי, אין לך מושג איך נראה המבחן, ועם זאת אתה מרשה לעצמך לטעון נגד המערכת דברים חסרי כל בסיס עובדתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...