Plextor M6e בביקורת: ה-SSD שמנפץ את מגבלות ה-SATA3 - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Plextor M6e בביקורת: ה-SSD שמנפץ את מגבלות ה-SATA3


djelectric

Recommended Posts

כונן ה-M6e החדש של פלקסטור מגיע לביקורת – בואו לגלות איך בדיוק נראה עידן ה-PCI-Express של כונני ה-SSD

לכתבה: http://hwzone.co.il/plextor-m6e-%d7%91%d7%91%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%aa-%d7%9b%d7%a9-sata3-%d7%96%d7%94-%d7%9c%d7%90-%d7%9e%d7%a1%d7%a4%d7%99%d7%a7/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחת הנקודות הכי חשובות לא הודגשה בכתבה הזו - כרטיס ה PCI Express הזה דורש חריץ הרחבה מסוג PCI Express בעל ממשק X2. ברוב הלוחות יש חריץ הרחבה PCI Express X16 אחד בעוד ששאר חריצי ההרחבה עובדים ב X1 בלבד. במקרים כאלו הבחירה תהיה בין כרטיס מסך נפרד לכונן ה SSD הזה, דבר שהופך את הכונן הזה לאף פחות משתלם לקבוצת המשתמשים הזו (משתמשים שעושים שימוש בכרטיס מסך נפרד בממשק X16 כאשר שאר חריצי ההרחבה בלוח הם מסוג X1), שמהווה את רוב המשתמשים הביתיים. לכן לפני רכישת כונן ה SSD הזה יש לוודא כי יש עוד חריץ הרחבה בעל ממשק פיזי מסוג PCI Express X16 פנוי על הלוח (היום הרוב המוחלט של חריצי ההרחבה מסוג PCI Express בלוחות האם הם מסוג X1 או X16 בלבד).

בחלק ה"מבחן הביצועים – מהירות קריאה אקראית 4K" יש 4 ערכים לכל כונן SSD, ונכתב כי:

ה-M6e של פלקסטור משאיר את כולם מאחור. בזכות הממשק המתקדם והבקר המהיר מהירויות גבוהות משל כל הכוננים שנבחנו עד כה.

הדבר אולי נכון עבור בדיקות הקריאה והכתיבה ב AS (וזה דורש התעמקות בגרף ולא ברור ממבט חטוף), אבל בדיקות ה CDM כלל לא מראות זאת. יהיה נחמד אם יובהר פעם אחד ולתמיד מה משמעות כל בדיקה.ובפרט מה זה CDM ומה זה AS .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את רוב המאמצים שלהם היצרנים משקיעים בכונני הSATA, ומבחינתם הPCI-E זה שוק קטן המיועד לרווחיות גבוהה יותר פר מוצר.

אין לזה שום קשר לעלויות יצור, או ליחס עלות/ביצועים.

סתם נסיון לעשות עוד קצת כסף מהעשירון העליון.

רק כשתהיה אלטרנטיבה נפוצה כסטנדרט חדש ומהיר יותר מהSATA III, נתחיל לראות את כוננים משתלמים שחוצים את הגבול המלאכותי שהשתרש בתחום הייצור והשיווק.

עד אז אם אף יצרן לא יקח יוזמה לעשות חשבון ולהציע כרטיסי משתלמים בנסיון לשנות את כללי המשחק, הם יהיו מיועדים רק לפראיירים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחת הנקודות הכי חשובות לא הודגשה בכתבה הזו - כרטיס ה PCI Express הזה דורש חריץ הרחבה מסוג PCI Express בעל ממשק X2.
תיקון קטן: החיבור הפיזי הוא X4. ייתכן שחשמלית הוא X2.
ברוב הלוחות יש חריץ הרחבה PCI Express X16 אחד בעוד ששאר חריצי ההרחבה עובדים ב X1 בלבד. במקרים כאלו הבחירה תהיה בין כרטיס מסך נפרד לכונן ה הזה, דבר שהופך את הכונן הזה לאף פחות משתלם לקבוצת המשתמשים הזו (משתמשים שעושים שימוש בכרטיס מסך נפרד בממשק X16 כאשר שאר חריצי ההרחבה בלוח הם מסוג X1), שמהווה את רוב המשתמשים הביתיים.
ברוב המוחלט של לוחות הmid-high דווקא יש יותר מסלוט אחד פיזי של X16 וסלוטים כאלה עובדים חשמלית לפחות בX4, אז לא צריכה להיות בעיה מיוחדת. אני דווקא חושב שמשתמשים שכונים לוחות זולים ופשוטים (בד"כ microATX) מראש לא יחפשו להשקיע במוצר כזה.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...