מהי הנורה החסכונית החזקה ביותר בעלת הברגה רגילה ? - עמוד 2 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מהי הנורה החסכונית החזקה ביותר בעלת הברגה רגילה ?


coben

Recommended Posts

  • תגובות 42
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לקחתי את הנתונים מצ'וק 18W רגיל של עין השופט מהשנים האחרונות. הוא מיועד לפלורסצנט ישר או PL-L של 18W וכן PL-D של 26W. הצוק הזה משמש גם לפלורסצנט עגול של 22W למרות שלא כתוב עליו

הזרם וכן מקדם ההספק תלוי בנורה שמחברים אליו (נורה שהמתח שלה גבוה יותר - זרם נמוך יותר), כך שהטווח של מקדם ההספק בין 2 המקרים הקיצוניים הוא 0.31 - 0.44. ה 22W נמצא באמצע התחום בין 18 ו 26 כך שמקדם ההספק שלו איפה שהוא בין 0.31 ו 0.44, בחישוב לקחתי את המקרה הגרוע ביותר (הספק W הגבוה ביותר) כשהמקדם הוא 0.44

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נורה יכולה לגרום לנזקים בכמה צורות :

קרינת UV - אפסית בהשוואה לכמות ה UV מהשמש. הזכוכית של המנורה חוסמת את רוב ה UV-B ומטה (אורך גל). http://en.wikipedia.org/wiki/Fluorescent_lamp#Ultraviolet_emission

שדות מגנטיים - קטנים מאוד בגופי תאורה מודרניים (צ'וק אם סגורה או משנק אלקטרוני וכו)

ריצוד - ב 100HZ בפלורסצנט תקין (מגנטי, באלקטרוני יש ריצוד קל יותר ב 100HZ), שאינו בעיה. הריצוד יהיה ב 50 HZ רק בפלורסצנט שהולך להישרף או הותקן בצורה לא תקינה

תאורה לקויה (נזק לראייה) - יכולה לקרות אם כל סוג של מנורה. התאמת הגודל, הצבע והמיקום של הפלורסצנט למקום שהוא אמור להאיר תמנע את הבעיות

ספקטרום - פלורסצנטים שונים נותנים ספקטרום שונה (למשל, "אותו" לבן יכול להיות כחול+כתום בפלורסצנט פחות טוב או כחול+ירוק+אדום בפלורסצנט יותר טוב), ככלל 8xx נותנים ספקטרום יותר מלא מ 7xx. הספקטרום לא משפיע אל תופעות בריאותיות ישירות, אבל יש אנשים שיש להם כאב ראש בספקטרום כזה או אחר אם יש צבעים שהם רואים לא נכון באור הזה - רוב הבעיות מהסוג הזה הן אם פלורסצנטים מסוג 7xx ומטה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פלורסצנט 7xx של 18W מאיר יותר מליבון של 75W. זה לא קצת יותר מידי ? נראה לי תשים כבר PL (כל מה שיש בפלורסצנט רגיל + ה PL הוא 8xx ויותר חזק בשביל אותה כמות חשמל + אור יותר איכותי + קומפקטי)

אני מאיר את החדר שלי אם PL 11W שנותן בערך אותה כמות אור כמו ליבון 75W

מנורות LED נותנות אור מרוכז בכיוון אחד וזה יתרון, אבל האור לא ממש חזק - בדרך כלל לא יותר מליבון של 40W רפלקטור ללדים החזקים / הרבה פחות מזה לבינוניים

יש מנורות LED איכותיות (לדים שיש להם חיבור לגוף קירור) שבדרך כלל עובדות טוב, ויש פחות איכותיות (כמות ענקית של לדים לבנים רגילים ביחד) שלעיתים קרובות נשרפות מהר בגלל התחממות יתר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגוף מנורה שאני רוצה להחליף הוא 9W

2PIN SINGLE TUBE

על הגוף מנורה כתוב 11W מקסימום, אבל מנורה של 11W לא עובדת טוב(לוקח לה המון זמן להידלק).

ובנוסף

איך יודעים האם למנורה מסוימת יש מעטפת הגנה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגוף שמיועד לנורת PL מקסימלית של 11W, אתה יכול לשים 5W, 7W, 9W ו-11W, שכן המשנק מסוגל להפעיל את כל הנורות הללו בלי שום בעיות.

מה זאת אומרת של-11W לוקח זמן להדלק? הסטרטר שלה לא מצליח להדליק אותה או שלוקח לה זמן להגיע לבהירות מלאה? (שני התיאורים הללו מציינים נורה דפוקה. PL נדלק מהר ובעוצמה מלאה מיידית).

אין שום סכנה בשהייה ליד נורה פלואורסצנטית. קרינת ה-UV שלה היא אפסית והיא בעיקר באורכי גל ארוכים של UVA (אם כן, למה נורות BLACKLIGHT וכן נורות אולטרה סגול לקוטלני יתושים [שפולטות פי אלף יותר UVA, מפלואורסצנט רגיל], נחשבות ללא מסוכנות לעור?).

אתה לא צריך שום מעטפת הגנה נגד UV, אלא אם אתה רוצה להגן על חפציך ותמונותך מפני הצהבה או דהייה. התאורה הפלואורסצנטית קיימת משנות ה-30 של המאה ה-20, והעובדה שרק עכשיו נזכרו להודיע לנו שהן מסרטנות ומסוכנות ממרחק קצר, היא רק הוכחה לכך שהעובדה הזו בנוגע לקרינה, היא שקרית ואיננה מבוססת על מחקר מדעי. אחרת היו יודעים על כך עוד הרבה לפני המצאת הנורה הפלואורסצנטית הקומפקטית (בדיוק כפי שקרה עם ההלוגן)(זאת על אף שחיפוש על נושא הקרינה בגוגל באנגלית מעלה את אותן התוצאות גם כן).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מעין גוף מנורה+ מקום קטן לציוד משרדי

כשהיא הייתה חדשה- היתי מדליק אותה ואחרי רק כמה זמן(אפילו כמה דקות)

היא הייתה נדלקת,

מנורה של 9W פתרה את הבעיה

מה שכן- הגוף עצמו(המעטפת פלסטיק) התאים לנורה של 11W.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל ה PL-ים של 5/7/9/11W הם אותו חיבור ומתאימים לאותם גופי תאורה. ה 9W יידלק יותר בקלות מה 11W, ה 7W יותר בקלות מה 9W וכן הלאה

יתכן שצ'וק כזה או אחר הוא דפוק ולא מתמודד אם ה 11W, זה לא אמור לקרות בצ'וק איכותי, אבל קורה המון במנורות שולחן PL (למה שהוא להרבה מהם יש צ'וקים דפוקים)

בעיה אחרת - ה PLים הקטנים מעמיסים את הצ'וק יותר מה 11W - כלומר אם ה 9W הוא יתחמם יותר, אם ה 7W עוד יותר וכו. החלפת PL 11W ל 9W לא תגרום להתחממות יתר (חוץ ממקרים קיצוניים) אבל 7W כבר לא מומלץ. בדרך כלל 9W כן יידלק הרבה יותר בקלות

דור - מצאתי את זה הרבה פעמים בגופי PL מאיכות נמוכה שבהם הצ'וק (שלא נראה כמו צ'וק של עין השופט אלא משהוא ללא שם אם סלילים פתוחים), מיוצר על ליבת EI קטנה רגילה שמיועדת לשנאים קטנים, וכנראה לא באמת מספיקה לצ'וק של PL. צ'וק כזה או שהוא מיוצר כל כך לא מדוייק (גודל הסליל וכדומה) שהוא כבר לא יציב אם 11W, או שהוא מתקשה לייצר את המכת מתח שצריך כדיי להדליק את ה PL 11W

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדיין לא נתקלתי ב 840 3350lm, אבל מניסיון שלי 865 3250lm נמכר כמעט בכל חנות למוצרי חשמל בכ-15 ש"ח

"LUMILUX" של אוסרם או "MASTER" המקביל של פיליפס (עם נתונים זהים, ומחיר זהה)

בעקבות הדיון הזה החלטתי לנסות פלורוסנטים 8xx. נכנסתי לכל חנות חשמל באזור שלי, ושאלתי על פלורוסנטים 840 או 865. לא רק שלא היה להם, לאף אחד גם לא היה מושג במה מדובר (גם אחרי שהסברתי להם).
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעקבות הדיון הזה החלטתי לנסות פלורוסנטים 8xx. נכנסתי לכל חנות חשמל באזור שלי, ושאלתי על פלורוסנטים 840 או 865. לא רק שלא היה להם, לאף אחד גם לא היה מושג במה מדובר (גם אחרי שהסברתי להם).

חפש בהום סנטר. מוכרים שם נורות פלואורסצנטיות T8 יורולוקס ואוסרם מסוג 8xx.

דור - מצאתי את זה הרבה פעמים בגופי PL מאיכות נמוכה שבהם הצ'וק (שלא נראה כמו צ'וק של עין השופט אלא משהוא ללא שם אם סלילים פתוחים), מיוצר על ליבת EI קטנה רגילה שמיועדת לשנאים קטנים, וכנראה לא באמת מספיקה לצ'וק של PL. צ'וק כזה או שהוא מיוצר כל כך לא מדוייק (גודל הסליל וכדומה) שהוא כבר לא יציב אם 11W, או שהוא מתקשה לייצר את המכת מתח שצריך כדיי להדליק את ה PL 11W

צ'וק עם סלילים פתוחים זה משהו שמאפיין יותר את הצ'וקים האמריקאים, שבהם תכופות הסליל (ואף והליבה עצמה), חשוף לסביבה או מכוסה בבידוד מינימלי.

משנקים אמריקאים בכלל פחות בטיחותיים מאשר צ'וקים אירופאיים, ולכן משנקים המיוצרים בישראל, מיוצרים לפי השיטה האירופאית ולא לפי השיטה האמריקאית, שהיא פחות בטיחותית ואמינה (נוסף לעובדה שמשנקים אמריקאים ישנים מבודדים ע"י שמן (Tar potting) במקום ע"י וואקום, אם אני לא טועה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעקבות הדיון הזה החלטתי לנסות פלורוסנטים 8xx. נכנסתי לכל חנות חשמל באזור שלי, ושאלתי על פלורוסנטים 840 או 865. לא רק שלא היה להם, לאף אחד גם לא היה מושג במה מדובר (גם אחרי שהסברתי להם).

תנסה בחנויות מתקדמות יותר שמבינות בזה ומספקות לתעשיה וכו

תנסה בחנויות שמוכרות ציוד לאקווריומים / גידול צמחים / וכדומה, אבל יתכן שהם ירצו מחיר יקר משמעותית מהמחיר האמיתי של הפלורסצנט

הפלורסצנט 8xx של אוסרם נקרא Lumilux. ראיתי כאלה בעבר בהום סנטר. בפעם האחרונה שבדקתי היה שם פלורסצנט לבן חם של יונדאי שייתכן שהוא 8xx וייתכן שהוא לא. האור שלו הוא חיקוי לצבע של ליבון ולא אור "רגיל" של פלורסצנט (הוא בטח 827-830 כש 27-30 זה ממש כמו ליבון, 40 זה פלורסצנט חם יותר מהרגיל, ו 65 זה לבן רגיל).

רוב החומרי בניין באמת לא מבינים - מבחינתם יש פלורסצנט 36W אחד ויחיד בעולם והוא 765 (והם אפילו לא יודעים שהוא 765 או מה זה 765)

צ'וק עם סלילים פתוחים זה משהו שמאפיין יותר את הצ'וקים האמריקאים, שבהם תכופות הסליל (ואף והליבה עצמה), חשוף לסביבה או מכוסה בבידוד מינימלי.

משנקים אמריקאים בכלל פחות בטיחותיים מאשר צ'וקים אירופאיים, ולכן משנקים המיוצרים בישראל, מיוצרים לפי השיטה האירופאית ולא לפי השיטה האמריקאית, שהיא פחות בטיחותית ואמינה (נוסף לעובדה שמשנקים אמריקאים ישנים מבודדים ע"י שמן (Tar potting) במקום ע"י וואקום, אם אני לא טועה).

או צ'וקים סיניים שפשוט ייצרו אותם הכי זול שאפשר, לעיתים קרובות אם קטנה יותר ממה שצריך (וזה הבעיה הראשונה שלהם), סליל שכמות הלולאות שלו לא נכונה (וזה הבעיה השניה שלהם), וכל יתר הדברים שניתן לצפות אליהם מצ'וק באיכות נמוכה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...