מהי הנורה החסכונית החזקה ביותר בעלת הברגה רגילה ? - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מהי הנורה החסכונית החזקה ביותר בעלת הברגה רגילה ?


coben

Recommended Posts

  • תגובות 42
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מנורת ליבון כזאת נותנת בטח כ 2000lm

"מנורות חסכוניות" הן חסכוניות בהשוואה לליבון, אבל הן הרבה פחות חסכוניות מפלורסצנטים רגילים ומנורות פריקה. גם אורך החיים שלהן טוב יותר מליבון אבל עדיין לא כזה טוב כמו פלורסצנטים ופריקה

לכן אני ממליץ לשקול לשים פלורסצנט (בגוף תאורה חדש) או פריקה אם זה אפשרי

פלורסצנט 7xx רגיל של 36W (כ 2500lm) או 2 של 18W (כ 2000lm)

פלורסצנט 8xx של 36W (כ 3500lm) או 2 של 18W (כ 2700lm). הפלורסצנט יקר יותר, אבל נותן יותר אור מפלורסצנט רגיל (כלומר, אתה תקבל הרבה יותר אור מ 150W ליבון) והאור שלו איכותי יותר (צבעים נראים יותר כמו באור יום). הגוף תאורה אותו דבר כמו פלורסצנט רגיל. יכול לא להיות משתלם בגלל עלות הפלורסצנט

גוף של 2 מנורות PL של 18W (כ 2500lm), או מנורת 2D אחת של 28 או 38W (שים לב במקרה של 2D - זה מנורה לא ממש נפוצה ויתכן שתהיה בעיה להשיג אותה, אבל יש לה אורך חיים ארוך). המנורות האלה הם בדרך כלל 8xx. היתרון הוא שהגוף תאורה קטן וקומפקטי ולא ארוך כמו פלורסצנט רגיל

היום יש הרבה גופים שיש להם "צוק אלקטרוני" במקום צוק רגיל אם סטרטר. הצוקים האלה לא אמינים (נשרפים בקלות וכו) ולכן אני ממליץ לקנות גוף רגיל שעובד אם סטרטרים

יש פלורסצנטים חדשים דקים במיוחד (T5). הפלורסצנטים עצמם בסדר, אבל הגופים של פלורסצנטים כאלה קימים רק אם "צוק אלקטרוני" ולכן אני לא ממליץ מאותה סיבה

קצת הסבר אל מספרי פלורסצנטים :

לפלורסצנט יש מספר למשל L36W/765. המספר 765 אומר מה הצבע של הפלורסצנט

7xx - פלורסצנט סטנדרטי

8xx - פלורסצנט איכותי יותר שנותן יותר אור מהסטנדרטי, והאור שלו איכותי יותר (צבעים נראים יותר כמו באור יום)

ההמשך הוא הצבע לפי טמפרטורה בקלווין

65 - לבן סטנדרטי 6500K (daylight)

40 - "קצת חם" (cool white)

27 - "חם" דומה לליבון (warm white)

וכו

כך למשל 765 זה הפלורסצנט הלבן הרגיל ב 8 שקל, ו 840 זה פלורסצנט שנותן אור מלא יותר וקצת יותר אור, והצבע שלו הוא לבן "קצת חם"

פריקה : אם אתה באת רוצה מלא אור ומנורה קטנה. תלוי בסוג הנורה, פריקה של 70W תיתן אור של כ 300-500W ליבון (יש גם נורות פריקה גדולות יותר)

אתה יכול לקנות גוף תאורה מותאם (יש כאלה בהרבה צורות : גוף תלייה, פרוג'קטור, פנס להתקנה על עמוד וכו') או לשים את הנורה בגוף הקיים ולהוסיף שנאי מחוץ לגוף או בתוכו

החיסרון הוא בכך שלמנורה לוקח זמן "לעלות" וזמן להתקרר אחריי כיבוי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר נוסף בקשר למה שאמר 11010010110, על נורות T5: הנורות האלה נותנות פחות אור מנורות T8 משופרות (8xx), כיוון שהן מיועדות לעבוד בטמפרטורת סביבה של 35 מעלות ולא 25 מעלות (טמפרטורת החדר)(כלומר הן לא נועדו לבתי מגורים).

בקשר לנורות אמלגם: לא קיימת ולא תהייה נורת חסכון שהיא ללא כספית נוזלית, שכן גם כאשר מכניסים את הכספית לנורה בצורת אמלגם, אדי הכספית יתעבו בחלק הקר של נורה ככספית נוזלית על גבי הנורה. בנוסף, נורת אמלגם מסוכנת באותה מידה לסביבה כמו נורות ללא אמלגם (למעשה כל נורת חסכון באנרגיה [אוסרם, פיליפס, סילבניה וכ"ו] מכילות אמלגם, כדי לאפשר לנורות הללו לקבל ביצועים אופטימליים בטמפרטורות הגבוהות שהנורות הללו עובדות).

ואגב ראיתי בעצמי, טיפות של כספית נוזלית בנורות היונדאי אמלגם טבע שברשותי.

כלומר, לא להאמין למה שכתוב באמצעי התקשורת ובפרסומות אודות האמלגם בנורות חסכוניות. זה שקר אחד גדול.

אגב, הכספית היא המקור לקרינה האולטרה הסגולה שמאירה את הזרחן בנורה הפלואורסצנטית, והינה החלק המרכזי בנורה הפלואורסצנטית. אין שום גז ניאון בתוך נורה פלואורסצנטית (ניאון פולט בכלל אור אדום). בלי הכספית, הנורה תאיר באור ורוד עמום (מגז הארגון והקריפטון שנמצאים בנורה כדי לאפשר את הדלקתה) שלא יותר חזק מזה של נר ממוצע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הפלורסצנטים ("מנורות חסכוניות" ופלורסצנטים רגילים) מכילים כספית (בצורה נוזלית כשהם כבויים וגז כשהם עובדים). הכמות של הכספית היא קטנה (באיזור של 4-5mg לנורה) והיא לא כמות מסוכנת ממקרה חד פעמי של נורה שבורה, אם זורקים מייד את החתיכות של הנורה

לכן תכולת הכספית בנורה היא לא פקטור לבחירת הנורה

אמלגם (הרכב של כספית אם מתכת אחרת בצורה שהחומר אינו מסוכן) משמש בייצור הנורה לנוחות ובטיחות העובדים במפעל (מכניסים את האמלגם לנורה, ובתוכה הוא מתפרק לאחר מכן לכספית נוזלית ומתכת לא קשורה אחרת כשהנורה כבר נאטמה), ואינו קשור לבטיחות המשתמש או השפעות של הנורה אל הסביבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מדוייק. הנורה זו

http://www.amperel.co.il/products/154105

של 85W, ונותנת 5100 לומן.

בחשבונות שלמעלה לא כתובה הצריכה של הצ'וק, כיוון שתמיד הם נמכרות בנפרד. במדידות שביצעתי על נורת 36W, כל גוף התאורה עם הצוק הגיעו ל 56W, שזה כמעט כפול. בנורה בלינק ההספק המצויין הוא ההספק הכולל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מדוייק. הנורה זו

http://www.amperel.co.il/products/154105

של 85W, ונותנת 5100 לומן.

בחשבונות שלמעלה לא כתובה הצריכה של הצ'וק, כיוון שתמיד הם נמכרות בנפרד. במדידות שביצעתי על נורת 36W, כל גוף התאורה עם הצוק הגיעו ל 56W, שזה כמעט כפול. בנורה בלינק ההספק המצויין הוא ההספק הכולל.

אל תסמוך על הלומן של נורת הליבון (420W) שאליה הנורה החסכונית (85W) באתר משוות. כי לעיתים קרובות, הנורה המוצעת למכירה תפיק פחות לומן מנורת הליבון אותה הם משווים לנורה הנמכרת.

לדוגמא: נורה פלואורסצנטית קומפקטית של 16W מתפרסמת כמפיצה אותו שטף אור (לומן) כמו נורת ליבון של 75W. בפועל עוצמתה של נורה פלואורסצנטית קומפקטית של 16W נמוכה מזו של נורת ליבון של 75W.

זו הסיבה שיש להשתמש בלומן של הנורה החסכנית עצמה (שלא מתפרסם באתר של אמפריאל) כדי לדעת את עוצמת הנורה, ולא בוואט (השימוש בוואט ייעשה רק כדי לציין את ההספק החשמלי של הנורה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תסמוך על הלומן של נורת הליבון (420W) שאליה הנורה החסכונית (85W) באתר משוות. כי לעיתים קרובות, הנורה המוצעת למכירה תפיק פחות לומן מנורת הליבון אותה הם משווים לנורה הנמכרת.

לדוגמא: נורה פלואורסצנטית קומפקטית של 16W מתפרסמת כמפיצה אותו שטף אור (לומן) כמו נורת ליבון של 75W. בפועל עוצמתה של נורה פלואורסצנטית קומפקטית של 16W נמוכה מזו של נורת ליבון של 75W.

זו הסיבה שיש להשתמש בלומן של הנורה החסכנית עצמה (שלא מתפרסם באתר של אמפריאל) כדי לדעת את עוצמת הנורה, ולא בוואט (השימוש בוואט ייעשה רק כדי לציין את ההספק החשמלי של הנורה).

השתמשתי בלומן שמופיע במפרט של הנורה. חבל שסגרתי את PDF, הייתי מביא לך לינק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיון מעניין ומעשיר - תודה. :xyxthumbs: למדתי לא מעט...

במרפסת שלי יש בית מנורה שכתוב עליו "עד 40W" אז שמתי מנורה "חסכונית" של 30W שאמורה להיות מקבילה ל~150W של נורת ליבון.

לא מדדתי אבל היא לא נותנת יותר מנורת ליבון של 100W בוודאות.

עדיין, נראה לי שהיא מפיקה הרבה יותר חום מנורת ליבון 40W כי מעטה הפלסטיק של האהיל (מעין עששית חוץ) מתחיל להתעוות...

מה זה נורות ה"פריקה" האלה? איזו תשתית הן דורשות? מדוע הן עדיפות?

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פלורסצנט של 36W אם צוק של עין השופט מהשנים האחרונות (הצוק ה "שטוח") לוקח כ 50.5W לפי הנתונים של הצ'וק עצמו (430mA ו cos F של 0.51)

ה CFL הקרוב ביותר שמצאתי שיש לו נתון מספרי של lm (ולא סתם מנורת ליבון דמיונית X5) הוא 45W 2700lm. אם "נמתח" אותו ל 50W (להערכה של כמות האור מ CFL של 50W) נקבל 3000lm

http://www.eurolux.co.za/lampproductdetail.php?lmp_id=124

פלורסצנט 840 36W של אותה חברה נותן 3350lm

http://www.eurolux.co.za/lampproductdetail.php?lmp_id=38

בארץ אין עד כמה שידוע לי פלורסצנטים 8xx של אירולוקס אבל יש LUMILUX של אוסרם 36W 840 שכל הנתונים שלו זהים

מחירים :

ה CFL מהאתר - 73 שקל

גוף לפלורסצנט - סתם גוף פשוט של 1.20 מטר - נניח 100 שקל (בתכלס פחות)

פלורסצנט לומילוקס - נניח 30 שקל (לפי פוסט בפורום תפוז מ 2004 - היום בטח פחות)

סטרטר - 2 שקל

אחריי 2X אורך החיים של ה CFL, הפלורסצנט כבר יוצא יותר זול - כשברוב המקרים הפלורסצנט מספיק ליותר מ 2X ה CFL מבחינת אורך חיים

בהמשך צריך להחליף כל פעם רק את הפלורסצנט והסטרטר ב 32 שקל

במשך כל הזמן הזה, הפלורסצנט נותן יותר אור מה CFL

פלורסצנט CFL של 30W פולטת קצת פחות חום ממה שהיתה פולטת ליבון של 30W (אם ליבון כזאת היתה קיימת)

אבל יש כאן הבדל שיכול להיות קריטי :

חלק גדול מהחום של נורת ליבון הוא אינפרא אדום שמוקרן מהנורה והחוצה, והופך לחום על המשטחים שבהם האינפרא אדום פוגע - בין אם זה בתוך גוף התאורה או בחוץ, ובכל מקרה זה יכול להיות הרחק מהנורה עצמה. כלומר, אותה כמות חום נוצרת גם באזורים של הגוף תאורה הרחוקים יותר מהנורה

מנורת פלורסצנט כמעט לא פולטת אינפרא אדום, כלומר כמעט כל החום שלה הופך לחום על הנורה עצמה. זה אומר שאוליי החום של הפלורצנט קטן יותר כמותית, אבל הוא מתרכז בנקודה אחת והיא ישירות מעל הנורה

בעיה נוספת : ל CFL יש אלקטרוני (גנרי....), שעובד בדיוק באותה צורה כמו ספק של מחשב, בתוך הבסיס של הנורה

אתה יודע מה קורה כשמחשב מתחמם יותר מידי. כשאתה מפעיל CFL בגוף תאורה סגור, הספק של ה CFL מגיע לטמפ' ענקיות והוא נשרף לפניי הזמן - כשהפלורסצנט עצמו של ה CFL עדיין תקין. אתה סתם מאבד הרבה מאוד מאורך החיים של ה CFL בגוף תאורה סגור

מנורות פריקה הן מנורות שיש בפרוג'קטורים, תאורת רחוב וכו' - ה "לבנות", "לבנות קרות", "צהובות" וכו. משתמשים איתן כשרוצים כמות גדולה של אור (כמו של מאות או אלפיי W של ליבון) במקום אחד

אלו מנורות שיש להן הברגה רגילה E27 או גדולה E40, כלומר הצורה שלהן כמו של נורה אם הברגה אבל גדולה יותר

הן עובדות בצורה קצת דומה לפלורסצנט, חוץ מההבדל שכל הגז דחוס בלחץ גבוה לתוך צינור קטן - וכך מקבלים את כל הכמות הענקית של האור מנורה קטנה. כמו פלורסצנט, גם מנורות כאלה צריכות צ'וק וחלק מהסוגים גם סטרטר אלקטרוני

תכונה של הנורות האלה שיכולה להפריע, שבהדלקה לוקח להן כמה דקות להגיע לאור מלא (הן מתחילות חלש מאוד), ובכיבוי לוקח כמה דקות עד שניתן להדליק אותן מחדש (הנורה לא נדלקת כשהיא חמה)

יש כמה סוגים כאלה :

(הנתונים של ה W ליבון - הערכה מהירה שלי, לא מדוייק)

כספית ללא צ'וק - ("כספית 160W" שהיתה נפוצה לפני כמה שנים) - היא שילוב של מנורת פריקה וליבון בתוך נורה אחת, אבל היעילות שלה לא גבוהה בהרבה מליבון. אפשר לחבר אותה לחשמל כמו שהיא לתוך כל בית מנורה רגיל (שעמיד בחום של מנורה של 160W), והיא מנורת הפריקה _היחידה_ שמותר לחבר ככה - כל היתר חייבות את הצ'וק

כספית אמיתית - נותנת אור לבן קר, יעילות קצת יותר נמוכה מפלורסצנט איכותי. זה הנורה שיש בהרבה תאורת חוץ לבנה, "כדורים", תאורה היקפית ישנה במושבים וכו. נראית כמו בלון לבן אליפטי

כספית 80W = ליבון כ 300W

כספית 125W = ליבון כ 500W

הנורה הזאת טובה באורך חיים ארוך ביותר - היא מחזיקה עד עשרות שנים לפניי שהיא נשרפת, אבל תוך 5-10 שנים תפוקת האור שלה יורדת. זה אומר שניתן להחליף אותה מתיי שנוח (כשהאור שלה כבר לא מספיק) ולא שהיא נשרפת בבום ברגע שהכי צריכים אותה. זה גם הנורת פריקה הזולה ביותר. אבל היא הכי פחות יעילה מבין ה 3

מטאל (מטאל הלייד) - נותנת אור לבן "מלא", יעילות קצת יותר גבוהה מפלורסצנט איכותי. כמו "קסנון" אבל בצורת נורה לשימוש רגיל זה הנורה של ה "נקודה לבנה מסנוורת" שיש בפרוג'קטורים גדולים. נראית כמו בלון זכוכית שקוף

הלייד 70W = ליבון כ 400W

הלייד 150W = ליבון כ 900W

הנורה הזאת טובה בצבע האור ובבהירות חזקה ולכן מתאימה לפרוגקטורים איפה שרוצים אור לבן איכותי, אבל היא גם הכי יקרה

נלג (נתרן בלחץ גבוה) - הנורה הצהובה-לגמרי הרגילה של תאורת רחוב. יעילות גבוהה מאוד. קיימת גם בצורת בלון לבן אליפטי וגם בלון שקוף

נלג 70W = ליבון כ 500W

נלג 100W = ליבון כ 750W

הנורה הזאת טובה לכמות אור ענקית איפה שלא משנה מה הצבע של האור. מחיר גבוה יותר מהכספית אבל לא בהרבה

ולסיכום, יש את כל סוגי תאורת ה LED - אבל מנורות ה LED הן נורות חלשות - הן מתאימות להחליף נורות ליבון של 40-60W גג, וכרגע סתם יקרות ולא מספיק טובות בשביל המחיר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פלורסצנט 840 36W של אותה חברה נותן 3350lm

http://www.eurolux.co.za/lampproductdetail.php?lmp_id=38

בארץ אין עד כמה שידוע לי פלורסצנטים 8xx של אירולוקס אבל יש LUMILUX של אוסרם 36W 840 שכל הנתונים שלו זהים

מחירים :

ה CFL מהאתר - 73 שקל

גוף לפלורסצנט - סתם גוף פשוט של 1.20 מטר - נניח 100 שקל (בתכלס פחות)

פלורסצנט לומילוקס - נניח 30 שקל (לפי פוסט בפורום תפוז מ 2004 - היום בטח פחות)

סטרטר - 2 שקל

עדיין לא נתקלתי ב 840 3350lm, אבל מניסיון שלי 865 3250lm נמכר כמעט בכל חנות למוצרי חשמל בכ-15 ש"ח

"LUMILUX" של אוסרם או "MASTER" המקביל של פיליפס (עם נתונים זהים, ומחיר זהה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יודע מה הבעיה עם "הספק מוצהר"?זה שהוא לא קרוב למציאות. ורק בשביל הכיף, חיברתי עכשיו נורת פלורסנט מעבדתית, כזו עם זכוכית מגדלת 22W למד זרם. קריאת הזרם היא 0.295A, במתח 227V. אני אחסוך לך את החישוב, זה יוצא 66W. פי שלוש מהספק הנורה. ומדובר בנורה וצ'וק תקינים, שעובדים כך כבר מספר שנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ושכחתדבר אחד פשוט - מקדם ההספק של צ'וק של 18W (שמריץ את הנורת 22W) הוא בין 0.31 (במקרה של 18W ישר או PL) ל 0.44 (במקרה של PL 26W)

תיקח את המקרה הגרוע ביותר - 0.44. תכפיל את ה 66 _VA_ שמדדת במקדם ההספק, ותקבל 29 _W_

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...