מהי הנורה החסכונית החזקה ביותר בעלת הברגה רגילה ? - עמוד 3 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מהי הנורה החסכונית החזקה ביותר בעלת הברגה רגילה ?


coben

Recommended Posts

בעקבות הדיון הזה החלטתי לנסות פלורוסנטים 8xx. נכנסתי לכל חנות חשמל באזור שלי, ושאלתי על פלורוסנטים 840 או 865. לא רק שלא היה להם, לאף אחד גם לא היה מושג במה מדובר (גם אחרי שהסברתי להם).

חחח... הם לא יודעים מה זה 865, 840.

תנסה לבקש: "פלורסנט לומילוקס" או "הפלורסנט שנותן יותר אור" (או משהו בסגנון).

לינק שמצאתי כעת:

http://www.shekaveteka.co.il/site/detail/detail/detailDetail.asp?depart_id=89122&detail_id=1031230

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תנסה לבקש: "פלורסנט לומילוקס" או "הפלורסנט שנותן יותר אור" (או משהו בסגנון).

כאמור, הסברתי להם מה זה. בין השאר אמרתי גם "הפלורוסנט שנותן יותר אור", זה לא עזר. אחד הציע לי T5, לשאר לא היה מושג בכלל שיש יותר מסוג אחד של פלורוסנטים (מלבד הגדלים והצורות כמובן).
מדהים. איך בכלל עושים משלוח לפלורוסנטים? זה הולך להגיע שלם?

חוץ מזה, יש שם 830 ו 840. מה אני אמור להעדיף?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש 3 צבעים הכי נפוצים של פלורסצנטים והם :

"אור יום" daylight - לבן קר רגיל של פלורסצנטים - 6500K

"לבן קר" (בנורמות של אירופה, שם זה הצבע הכי רגיל ולא ה daylight) - לבן קצת יותר חם כמו של רוב ה PLים - 4000K

"לבן חם" - חיקוי (מוצלח או לא - תחליט לבד) של הצבע הצהוב של מנורת ליבון - 2700-3000K

המספר בפלורסצנט למשל 840 אומר :

ה 8 - הרמה שבה יש את כל הצבעים בספקטרום, נקרא CRI. ה CRI הוא בין 0 (לאור "שחור-לבן" כמו לייזר) ל 100 (אור שמש). פלורסצנט 7xx אומר שיש לו CRI של בערך 70, ו 8xx יש לו CRI של בערך 80

ה 40 - הטמפ' ב K של הצבע, במקרה הזה 4000K

משלוח של פלורסצנטים יכול בהחלט לא להגיע שלם. ואם הוא יגיע שלם כנראה זה משלוח שיעלה לפחות פי 3 מהפלורסצנט עצמו

לך להום סנטר הקרוב ותחפש פלורסצנטים שהם לא daylight - הם מחזיקים כאלה לפחות בחלק מהסניפים. אם ה Lm לפלורסצנט של 36W הוא יותר מ 3000 אז כנראה שהוא 8xx

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנורות החסכניות הן אסון. הפרומו שלהן הוגזם עד כדי כך, שמנורות שולחן עבודה, שבעבר הכילו נורות פלואורסצנטיות קומפקטיות, המופעלות ע"י צו'ק מגנטי חיצוני, ואשר מכילות בית מנורה עם 2 פינים (מכונה PL), אשר החזיקו מעמד שנים רבות, וחסכון הרבה יותר חשמל מהנורות החסכניות הנוכחיות, נכחדו מישראל והוחלפו במנורות שולחן עם נורות חסכניות שמחזיקות בקושי יום או שבוע.

כנ"ל לגבי גופים אחרים שהכילו פעם נורות פלואורסצנטיות קומפקטיות עצמאיות שכאלו. כיום הם מכילים רק נורות חסכוניות.

בנוסף, הפרומו הזה גרם לכך, שבשנים האחרונות, התפתחה מגמה בישראל של החלפת נורות פריקה, כדוגמת כספית (כאלו שאין אפשרות להפעיל ישר לקו, אלא רק עם צו'ק) ונתרן, לנורות חסכוניות, בתאורת הרחובות ובפרוג'קטורים, למרות שהנורות החסכניות מחזיקות פחות זמן מנורות הפריקה וגם פחות מאירות ובזבזניות יותר בצריכת החשמל לטווח הארוך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוגע למנורה שלא מחזיקה 11W

החלפתי למנורה חדשה, 11W והיא הפעילה אותה טוב, שמתי גם ישנה, והיא פעלה טוב.

הדבר היחידי שאני חושב שעשה את הבעיה זה שלפני כמה שנים כשבדקתי את הבית מנורה והגעתי למסקנה שהיא לא מחזיקה 11W, השתמשתי עוד במתג במקורי, עכשיו אחרי שביטלתי את המתג המקורי, המנורה עובדת טוב מאוד עם 11W.

אבל הצ'וק שלה מתחמם מאוד אחרי כמה זמן של עבודה(אני מדבר על הזמן שלפני ששמתי 11W, אז השתמשתי ב 9W) , האם זה נורמאלי?

והאם הגדלת המנורה תעלה או תגדיל את העומס על הצ'וק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צ'וק של 11W PL אמור להפעיל את כל ההספקים של 5, 7 ,9 ו-11 וואט, בלי בעיות.

אם הצ'וק של ה-11W שלך מתחמם יותר מדי עם 11W, זאת אומרת שאין מספיק פיזור חום ואיוורור בגוף התאורה, ונורות בהספקים נמוכים יותר (9W, 7W ו-5W) יגרמו לו להישרף ולשבוק חיים.

באתר של חברת אלתם עין השופט, יש ב-FAQ תשובות לגבי הבעייה של ההתחממות יתר של הצו'ק שלך עם 11 וואט: http://www.eltam-eh.co.il/component/option,com_simplefaq/task,answer/Itemid,42/catid,34/aid,13/m,5/sm,1/.

אף על פי שהשאלה המופיעה שם, היא "למה הצבע של המשנק חום?", היא רלוונטית, כיוון שזאת תופעה שנגרמת מהתחממות יתר של הצ'וק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצ'וק שיועד ל 11W(לפי גודל הבית מנורה) מתחמם עם מנורה של 9W.

שאלתי היא כזו

אחרי שהחלפתי ל 11W האם הצ'וק יתחמם פחות?

אני לא בדקתי את מידת ההתחמות שלו עם מנורה של 11W, כי לא הייתה לי הזדמנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ככל שהמנורה בהספק גבוה יותר, היא תיקח זרם _קטן_ יותר והצ'וק יתחמם פחות

למה זה קורה ? (איך זה הגיוני שמנורה בהספק גבוה יותר לוקחת זרם קטן יותר)

המעגל של ה PL הוא מנורה וצ'וק בטור. לצורך פשטות נניח (וזה הנחה לא מדוייקת, אבל עדיין) שה PL הוא LED, הצ'וק הוא נגד, והמתח בשקע הוא 240V DC

ה PL של 11W הוא לד שהמתח הקדמי שלו 70V

ה PL של 9W הוא לד שהמתח הקדמי שלו 52V

הצ'וק הוא נגד של 1.1K

אם ה PL של ה 11W, המתח אל הצ'וק יהיה 240-70 = 170V והזרם יהיה 170/1100 = כ 155 mA. אל הלד ההספק יהיה 0.155*70 = 10.85W

אם ה PL של ה 9W, המתח אל הצ'וק יהיה 240-52 = 188V והזרם יהיה 188/1100 = כ 170 mA. אל הלד ההספק יהיה 8.84W

אז כן, אם ה PL של ה 11W הצ'וק מעביר זרם קטן יותר

בעיה שיכולה להגביל את ההספק של המנורה היא (למה לא משתמשים אם הצ'וק הזה לפלורסצנט של 18W למשל ?) אם ניתן לקבל בכלל הספק כזה אחריי הצ'וק. נזכר שהמתח הוא AC, כלומר להצתה מחדש בכל חצי מחזור (ו duty cycle ארוך מספיק במשך המחזור...), המתח של ה PL אמור להיות לא יותר מ 1/2 מהמתח האפקטיבי של החשמל (בערך). אז מכאן ההגבלה מלמעלה

צ'וקים מסוימים גם לא מיוצרים בצורה איכותית מספיק (הפסדים גדולים מידי, בידוד דפוק...) ולכן יכולים לא להצליח להדליק מנורות גדולות - כפי שקורה אם PL 11W במנורות שולחן מסוימות

גופי תאורה שמיועדים ל PL 11W יכולים להכיל צ'וק של 5-11W אבל לא לקרר אותו מספיק כדיי לאפשר הפעלה בטוחה של נורות מתחת ל 11W (למשל, צ'וק שמוברג ישירות לפלסטיק בגוף התאורה). ולכן כל גוף התאורה קובע מה ה PL המקס' שהגוף יכול להחזיק לאורך זמן ולא רק הצ'וק

ואם כל מה שאלתם כתבו באתר (והם צודקים....) דווקא הם ייצרו בשנות ה 90 את צוק ה "קוביה" שכמעט תמיד היה מתחמם יותר מידי, במיוחד בגרסאת ה 36W, ומשנה צבע / פלסטיקים הופכים לשבירים סתם אחריי כמה שנים של עבודה תקינה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

דיון מעניין, פתחתי דיון דומה...לא ידעתי שיש את זה:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=527554.0

בכל מקרה קניתי מנורה כזו:

http://www.ebay.com/itm/4x-220V-240V-Continuous-Daylight-Photo-Bulbs-150W-5400K-/170648272581?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27bb6dfec5#ht_4082wt_1163

זו מנורה חסכונית של 150W ויוצא לי 75 ש"ח לנורה. לפי הדיון כאן אני מתחיל להסס אם באמת יש דבר כזה נורה 150W חסכונית? הזמנתי היום ואני יכול לבטל עוד את הזמנה, יכול להיות שעובדים עלי? עכשיו גם ראיתי בתגובות שם שאנשים אומרים שזה לא מתקרב ל-150W...אולי 65W.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכזה מחיר אתה יכול לקנות בארץ גוף תאורה T5 (הפלורסצנטים החדשים הממש דקים) אם צ'וק אלקטרוני

בדרך כלל צ'וק אלקטרוני הוא לא ממש אמין (פחות מצ'וק מגנטי אם סטרטר) ואני לא ממליץ עליו, אבל הוא היחיד שלא עושה תופעה של "גלים" (ריצוד) בתמונות שאתה מצלם איתו

אני בטוח שתקבל איתו תאורה טובה בהרבה מכל CFL שהוא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...