מטה המאבק מודיע: ב-15 תל אביב עומדת! - עמוד 9 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מטה המאבק מודיע: ב-15 תל אביב עומדת!


Omega81

Recommended Posts

אני לא מבין בכלל על מה הויכוח כאן ?

הרי לא צריך אפילו לעיין בדוחו"ת אקטארים כדי לדעת שרוכבי אופנוע נפגעים הרבה יותר - הם הרי פחות מוגנים :nixweiss: אני הייתי בטוח שזה ברור , אופנוע זה הרבה יותר מסוכן , מה צריך סטטיסטיקות ודוחו"ת כדי להבין את זה לבד ?

רק מה ? האם הם נפגעים מעצמם ?

האם הם נוסעים אל קירות ואל עמודיי חשמל יותר מהנהג הממוצע ?

ברור לגמרי שבכול תאונה שבה יהיה מעורב אופנוע ורכב , הדו"ג יפגע קשה יותר ,

ממש כמו שבין משאית לרכב המשוואה תהיה לטובת המשאית .

אולם אני טוען שהאחראיות היא על כל הנהגים בכביש ולכן אין זה משנה מבחינת נפגעי גוף וביטוח נפגעי גוף נהפוכו , אנחנו צריכים לצ'פר את רכבי הדו"ג מפני שהם באמת עוזרים להוריד את נפח התנועה ומורידים את הלחץ הסביבתי וכמו כן מזיקים פחות לסביבה ( ומביאים לנו את הפיצה לפני שהיא מתקררת - חח )

המדינה בתור הרגולטור צריכה להסתכל על העיסקה כולה , הערברת בני אדם ממקום למקום ובאיזו עלות , את הנוחות והסיכון האזרחים ישקללו לעצמם בעצמם והם לבדם יחליטו בהתאם לגבי הכלי בו הם ישתמשו , כאן דווקא זהו מקומו של הרגולטור לקבוע באיזה כלי ישתמש האזרח והרגולטור עושה זאת ע"י עידוד או מיסוי מוגבר , וזה מה שאני טוען , הרגולטור ניכנע לחברות הביטוח ולא חושב על האינטרס של האזרחים והוא אומר לאזרחים "סעו יותר ברכבים ופחות בדו גלגלי !" וכאן טמונה הבעיה , מפני שאני חושב ועוד רבים ( אולי לא כל כך טובים - חחח אבל רבים ) שהממשלה צריכה לעודד תעבורה יותר ירוקה וחסכונית .

( מה אתם רוצים מגולדואסר - קרנית - סססתתתםםם )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 259
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

בתאונה היום הם לא רכבו על האופנועים אלא עמדו לצידם בצד הדרך

והרכב פשוט סטה ללא סיבה ניראת לעין ופגע בהם ,לדעתי הם נחשבים

כהולכי רגל ולא כרוכבים, ולכן קרנית תשלם להם או הביטוח של בעל הרכב.

1.זאת סתם היתה דוגמה

2.לפחות אחד מהאופנוענים נסע בשולי הכביש

אני לא מבין בכלל על מה הויכוח כאן ?

הרי לא צריך אפילו לעיין בדוחו"ת אקטארים כדי לדעת שרוכבי אופנוע נפגעים הרבה יותר - הם הרי פחות מוגנים :nixweiss: אני הייתי בטוח שזה ברור , אופנוע זה הרבה יותר מסוכן , מה צריך סטטיסטיקות ודוחו"ת כדי להבין את זה לבד ?

אבל, אבל...

אבל VIC מכיר אופנוענים שלא תבעו ונהגי שכן תבעו

אז זה משנה את כל התמונה, לא?

רק מה ? האם הם נפגעים מעצמם ?

האם הם נוסעים אל קירות ואל עמודיי חשמל יותר מהנהג הממוצע ?

ברור לגמרי שבכול תאונה שבה יהיה מעורב אופנוע ורכב , הדו"ג יפגע קשה יותר ,

ממש כמו שבין משאית לרכב המשוואה תהיה לטובת המשאית .

ובגלל זה יש הסכם חציה, הביטוח של האופנוע משלם 25% ושל הרכב 75%

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסכם החציה הזה איננו משקף את הקיף הפגיעות ואי לכך מראה תמונה שגויה של גביית חוסר בדו"ג

כלומר אם רוכב אופנוע ורכב פרטי מעורבים בתאונת נפגעים ( ואני לא מדבר על פגיעת משאית כי כאן הנזק יהיה מיזערי עד זניח בהחלט לגבי נהג המשאית או בוא נגיד שבתאונה דן"ג ומשאית רוכב האופנוע לא צריך לשלם ביטוח נפגעים בכלל אולי אלפית ממה שהנהג משאית משלם ) אני לא חושב שהיקף הפגיעות בכסף יבוא ביחס שקיים כיום ( לפי דברייך 75 ו 25 ) כלומר לפי היחס הזה על כל פגיעה יום אישפוז של נהג יהיה שלושה ימי אישפוז של אופנוען - מה פיתאום , היחס אולי ואני מנחש יהיה יותר קרוב עשירית וגם זה לא בטוח אולי אחד חלקי 20 יהיה נכון יותר להגיד !

הסכם החציה הזה הוא שגוי ולא אקטוארי ( מחושב לפי פרמטרים סטטיסטיים ) מיסודו !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל הסכם החציה הזה לוקח בחשבון שיש תאונות רבות שבהן בעל הרכב לא אשם

לצורך העניין ישבת באוטו מונע (בחניה מוסדרת לצורך העניין) ונכנס בך אופנוע, עדיין ביטוח החובה שלך ישלם 75%

נסעת בצומת ואופנוע עבר באור אדום? שוב הביטוח שלך ישלם.

מי שמחליט לקחת על עצמו סיכון גבוה יותר, שישלם ביטוח בהתאם.

אולי בכלל צריך להוסיף עוד חצי אחוז תשלומים לביטוח לאומי ושהם ישלמו על תאונות אופנועים?

או שנוסיף 200 ש"ח לשכר הלימוד של הסטונדטים ושהם יממנו את התשלומים האלו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא קשור לאשמה כאן

זה קשור לטיפול בנפגעים

אף אחד לא ממש רוצה להיפגע לכן ההנחה היא צריכה להיות כמו בבתי המשפט כלומר ראה איזה עונשים עלובים מטילים על רוצחים בכביש , מהסיבה הפשוטה שגם אם רצחו בכביש בית המשפט לוקח בחשבון שזו תאונה שנעשתה בלי כוונה ואף אחד לא רצה אותה , הרוכבים והנהגים בעיקרוןם אינם רוצים להיפגע וזו הנקודה ושים לב שאני מסייג את זה - ביטוח נפגעים בלבד , כלומר עלויות הטיפול בנפגע , עומרי ואם לא היה לו ביטוח , אז מה ? לא היית מטפל בו ? היית משאיר אותו לדמם בכביש ?

לכן אני טוען שההיסתכלות צריכה להיות כוללת על מספר התאונות ( תאונות עומרי , אנשים לא רצו את זה מלכתחילה ) חלקי מספר כל הנהגים שווה בשווה , מי שנפגע ? שיבחר בטוח יותר פעם הבאה , אבל אני בטוח שהוא לא רצה להיפגע ולכן אני אטפל בו שווה בשווה .

ביטוח מקיף וצד שלישי , בבקשה עשה מה שאתה רוצה ( נכון לעכשיו ולצורך הדיון בלבד ) קדם נהגים טובים צ'פר אותם , הכבד מס על נהגים פוגעים או בכלל אל תבטח אותם - אבל לא נפגעים , נפגע הוא על חשבון המדינה )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל VIC מכיר אופנוענים שלא תבעו ונהגי רכב שכן תבעו

תשמע, אני גם לא מכיר כל רוסי ורוסי במדינת , אבל אני מכיר מספיק ורואה מספיק את המציאות כדי לדעת שאין ממש בטענה ש"הרוסים אשמים בעליית הפשיעה".

אני מודע לזה שאין לדעה הזו שום תוקף סטטיסטי, ובכל זאת, כאשר אתה רואה במו עינך מצב הפוך בדיוק מהסטטיסטיקה שמנסים למכור לך זה מעלה חשד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למי שתהה אם הביטוח שלו יורד בעקבות העלאת הביטוח לאופנועים:

תתפלא הוא דווקא עולה! הממונה על הביטוח מנסה לגרום לנהגי מכוניות להיות בעד ההעלאה בטענה שלוקחים להם כסף אבל משום מה הכסף לא חוזר אליכם אלא הולך לחברות הביטוח...

ורק בשביל לדבר במספרים, הסבסוד הממוצע הוא סביבות ה 100 שקל לשנה זאת אומרת פחות מ 10 שקל לחודש, עכשיו האם אתה מוכן בשביל ירידה של 10 שקל לחודש בביטוח שפתאום יהיו עוד 20,000 מכוניות בגוש דן?

אני מבטיח לך שזה יעלה לך יותר רק בדלק, חנייה (ודוחות חנייה כי בסוף תמצא רק חנייה לא חוקית) ועצבים.

(המספר של 20,000 הוא כמובן הערכה גסה ביותר שמבוססת על 120,000 רוכבי דו"ג בארץ בערך חצי מהם בגוש דן ושליש מהם לא יוכלו לעמוד בביטוח.)

וכמובן שמי שירד מקטנוע כי אין לו כסף לא יקנה מכונית היברידית יקרה ולא מזהמת אלא איזה פיאט ישנה שתזהם לך את כל האוויר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אם תשלומי הביטוח של המכוניות הפרטיות לא ירדי זאת עדיין לא סיבה לתמוך ברוכבים, זאת רק סיבה למה לא לתמוך בתוכנית של הממונה. שים לב להבדל בין שני הדברים.

אני לא מעוניין שיהיה סבסוד כלל, לא של 10 שקל בחודש ולא של חצי שקל בחודש. לא יהיו עוד 20,000 מכוניות בגוש דן וגם אם כן זה לא משנה דבר וחצי דבר כי כל הנהגים השפויים באשר הם מעוניינים שחלק לא קטן מהרוכבים יפסיקו להתפרע בכבישים ויתחילו לנהוג ע"פ חוקי התנועה ובמצב כזה הם במילא תופסים רוחב של נתיב שלם ולא מונעים שום פקקים. למעשה גם כיום רוכב דו-גלגלי שעוקף מכוניות בפקק רק מגיע מהר יותר ליעד שלו ומעכב את שאר הנהגים כי בסופו של דבר הוא מגיע לרמזור ונתקע שם, זה לא שבאורח פלא הוא עושה הוקוס פוקוס והוא מעבר לצומת ממשיך בנסיעה.

אגב, קראתי בעיתון של הבוקר ש800 רוכבים חטפו קנסות על הפרעה לתנועה ונסיעה מתחת ל55 קמ"ש בכביש מהיר - טוב מאד וכן ירבו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אם תשלומי הביטוח של המכוניות הפרטיות לא ירדי זאת עדיין לא סיבה לתמוך ברוכבים, זאת רק סיבה למה לא לתמוך בתוכנית של הממונה. שים לב להבדל בין שני הדברים.

אני לא מעוניין שיהיה סבסוד כלל, לא של 10 שקל בחודש ולא של חצי שקל בחודש. לא יהיו עוד 20,000 מכוניות בגוש דן וגם אם כן זה לא משנה דבר וחצי דבר כי כל הנהגים השפויים באשר הם מעוניינים שחלק לא קטן מהרוכבים יפסיקו להתפרע בכבישים ויתחילו לנהוג ע"פ חוקי התנועה ובמצב כזה הם במילא תופסים רוחב של נתיב שלם ולא מונעים שום פקקים. למעשה גם כיום רוכב דו-גלגלי שעוקף מכוניות בפקק רק מגיע מהר יותר ליעד שלו ומעכב את שאר הנהגים כי בסופו של דבר הוא מגיע לרמזור ונתקע שם, זה לא שבאורח פלא הוא עושה הוקוס פוקוס והוא מעבר לצומת ממשיך בנסיעה.

אגב, קראתי בעיתון של הבוקר ש800 רוכבים חטפו קנסות על הפרעה לתנועה ונסיעה מתחת ל55 קמ"ש בכביש מהיר - טוב מאד וכן ירבו.

תודה שהיית מעדיף שמשאית תדרוס אותך מאשר דו"ג! תודה בזה! אני יודע שהיית רוצה שמשאית תעשה ממך טוסט לארוחת הבוקר וגם תהרוג את כל משפחתך ייחד! איזה כיף לא?!

משפחות מבינות שהם צריכים דו"ג עד שקורה תאונות בין מכוניות למכונית או מכונית למשאית.

טיפש.

אני הייתי בהפגנה הראשונה ועד האחרונה אין לך מושג איזה חברים גיליתי שם. הרוכבים הם לא ה"עם" שאתה מתאר.

ולפי התיאורים שלך הדו"ג מופרעים והערסים על הסיוויקיות נוסעים כמו צדיקים. וואלה העולם בראות עיניך נראה עולם מושלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מעוניין שיהיה סבסוד כלל, לא של 10 שקל בחודש ולא של חצי שקל בחודש.

כנראה שאתה לא יודע מה זה ביטוח:

ביטוח אומר שכולם משלמים סכום מסויים ואז משתמשים בכסף הזה בשביל לממן את אלה שנפגעים.

אם אתה לא רוצה לסבסד אף אחד אז אתה בטח גם לא רוצה שמישהו יסבסד אותך אז פשוט תבטל את הביטוח חובה, אה כן... אי אפשר...

כל עוד אתה עושה ביטוח חובה מעצם הגדרתו אתה מממן מישהו או שאתה ממומן על ידי מישהו אין שום אפשרות אחרת.

תסביר לי למה אלה שפוגעים באנשים צריכים לממן פחות מאלה שנפגעים?

ועוד משהו שמשרד האוצר לא אומר זה העובדה שההפסדים של הפול הם ממש לא רק בגלל האופנוענים, כל נהג עם היסטוריה כבדה של עבירות תנועה שחברות הביטוח לא מוכנות לבטח גם כן מגיע לפול, אבל משום מה האוצר טוען שההפסדים של הפול הם רק בגלל אופנוענים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה שהיית מעדיף שמשאית תדרוס אותך מאשר דו"ג! תודה בזה! אני יודע שהיית רוצה שמשאית תעשה ממך טוסט לארוחת הבוקר וגם תהרוג את כל משפחתך ייחד! איזה כיף לא?!

משפחות מבינות שהם צריכים דו"ג עד שקורה תאונות בין מכוניות למכונית או מכונית למשאית.

טיפש.

אני הייתי בהפגנה הראשונה ועד האחרונה אין לך מושג איזה חברים גיליתי שם. הרוכבים הם לא ה"עם" שאתה מתאר.

ולפי התיאורים שלך הדו"ג מופרעים והערסים על הסיוויקיות נוסעים כמו צדיקים. וואלה העולם בראות עיניך נראה עולם מושלם.

סליחה אבל אתה מטומטם, מה הקשר עכשיו למשאיות?[br]פורסם בתאריך: 16.11.2009 בשעה 08:40:10


כנראה שאתה לא יודע מה זה ביטוח:

ביטוח אומר שכולם משלמים סכום מסויים ואז משתמשים בכסף הזה בשביל לממן את אלה שנפגעים.

אם אתה לא רוצה לסבסד אף אחד אז אתה בטח גם לא רוצה שמישהו יסבסד אותך אז פשוט תבטל את הביטוח חובה, אה כן... אי אפשר...

כל עוד אתה עושה ביטוח חובה מעצם הגדרתו אתה מממן מישהו או שאתה ממומן על ידי מישהו אין שום אפשרות אחרת.

תסביר לי למה אלה שפוגעים באנשים צריכים לממן פחות מאלה שנפגעים?

ועוד משהו שמשרד האוצר לא אומר זה העובדה שההפסדים של הפול הם ממש לא רק בגלל האופנוענים, כל נהג עם היסטוריה כבדה של עבירות תנועה שחברות הביטוח לא מוכנות לבטח גם כן מגיע לפול, אבל משום מה האוצר טוען שההפסדים של הפול הם רק בגלל אופנוענים.

הדדיות, אתה יודע מה משמעות המילה?

יש הבדל בין ביטוח לסבסוד. בביטוח אני משלם סכום קבוע קטן שנכנס לקופה גדולה ומשותפת שבמקרה חירום אחד מחברי הקופה יכול לקבל ממנה עזרה כספית, סבסוד אומר שצד אחד משלם והצד השני נהנה. זה לא מה שקורה במצב נורמלי שבו אף אחד לא משלם יותר מעבר לסיכונו היחסי, אבל המצב אינו נורמלי משום שנהגי המכוניות משלמים יותר ממה שהם מקבלים, קרי הם מסבסדים את נהגי הדו"ג שמשלמים פחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי כמו שכבר הראיתי פה נהג משאית עם 70 הרשעות ישלם פחות ביטוח ממנו.

הדדיות, אתה יודע מה משמעות המילה? אני מוכן לסבסד נהגי מכוניות שיסבסדו אותי במקרה הצורך, אני לא מוכן לסבסד רוכבי דו"ג שלא יסבסדו אותי כשאזדקק לכך.

ולמה אני צריך לסבסד את כל הנפגעים מזיהום אוויר?

למה אני צריך לסבסד חניונים ענקיים כשבכל מקום חנייה של מכונית אפשר להעמיד 4 קטנועים?

רוכבי דו"ג הם גם אנשים פשוט לךעומתך הם בחרו בכלי שבמקסימום מזיק לעצמם, אתה לעומת זאת בחרת בכלי שרק הורס את הכל מסביבו ולפי דעתי צריך להוריד אותך מהכביש. (ככה גם לא יהיה מי שיהרוג אופנוענים כי כמו שאמרה מישהי בתור טיוען נגד אופנוענים "אני לא אוהבת להסתכל במראות")

ואם כבר אולי תעשה ביטוח בחברה שלא מבטחת ערסים כי גם הם לא יסבסדו אותך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי כמו שכבר הראיתי פה נהג משאית עם 70 הרשעות ישלם פחות ביטוח ממנו.

כאמור זאת לא סיבה לסבסד את רוכבי הדו"ג, זאת סיבה מצויינת להעלות את תעריפי הביטוח של נהגי המשאיות ועדיף שזה גם יוביל להוזלת תעריפי הביטוח של נהגי המכוניות אבל לא בהכרח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

או שאתה טרול או שאתה לא מסוגל לקלוט...

הסיבה שהתעריף של נהג משאית יותר נמוך משל אופנוען זה השיטת חישוב הדפוקה במדינה הזאת, עובדה שבשום מקום בעולם לא משלמים כ"כ הרבה.

אתה רוצה לשמוע משהו מדהים? קח אופנוע וסע איתו לחו"ל תבטח את האופנוע בחברה ישראלית לשנה אתה יודע כמה זה יעלה? 2000 שקל בערך.

ואתה יודע למה זה? כי שם החישוב של מי צריך לשלם לך במקרה של תאונה הוא שונה ופתאום כדאי לחברת ביטוח לבטח אותך, למרות שאותה חברה תדרוש ממך 6000 שקל אם אתה נשאר עם האופנוע בארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...