מטה המאבק מודיע: ב-15 תל אביב עומדת! - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מטה המאבק מודיע: ב-15 תל אביב עומדת!


Omega81

Recommended Posts

maavak.jpg

מטה המאבק בהעלאת תעריפי הביטוח מודיע: ב- 15 תל אביב עומדת!!!

במהלך השבועיים האחרונים, ובעקבות הדיון בוועדת הכלכלה והמלצות יו"ר וועדת הכלכלה ח"כ אקוניס ויו"ר וועדת הכספים ח"כ גפני להקפיא את התייקרות התעריפים, פינו הרוכבים את הזירה (ואת הכבישים) לטובת פעילות פרלמנטרית ענפה בה לקחו חלק פעיל נציגי מטה המאבק.

הפעילות הפרלמנטרית כללה בין היתר:

* פגישה בין יו"ר וועדת הכספים, יו"ר וועדת הכלכלה ושר האוצר. לפגישה זו לא היו תוצאות, וסוכם שתהיה פגישה נוספת ביום רביעי הקרוב ה- 11 בנובמבר. אנו עוקבים בדריכות רבה אחר ההתפתחויות בנושא.

* החתמת 64 ח"כים על עצומה כנגד העלאת תעריפי הביטוח, ובעד הקמת ועדה שתתן פתרון הוגן לטווח ארוך.

* הנחת הצעת חוק נוספת עליה חתומים כ- 20 ח"כים שמהותה "לפקח על המפקח". מטרת ההצעה היא הפקעת הסמכות מידי המפקח על הביטוח לייקר תעריפים ללא אישור הכנסת.

התהודה הציבורית הרחבה למאבקנו הצודק הביאה מספר חברות ביטוח לפרסם הצהרות בקשר לעמדתן בנושא ביטוח החובה לרכב דו גלגלי. אנו מבקשים בהזדמנות זו להתייחס לעניין. הצעות אלו אינן מהוות כל חידוש, ומבחינתנו, הן יטיבו רק עם אותם רוכבים שממילא לא אמורים להיפגע מההתייקרות השערורייתית של תעריפי ביטוח החובה. ככל הידוע לנו, אין בהצעת חברות הביטוח שום התייחסות לכל שאר הרוכבים שיישארו ב"פול", וייאלצו, בלית ברירה, לשלם את התעריפים הגבוהים בשנה הקרובה, ואת פרמיית הסיכון הטהור - בין 10,000 ל- 13,000 ש"ח בשנה הבאה.

בנוסף, ולאור פרסומים שהיו בעניין בתקשורת בנוגע להצעת פשרה כביכול של משרד האוצר שמציעה התייקרות בכל מחיר ב- 15 לנובמבר כנגד הסכמה של הרוכבים לפגיעה סוציאלית בצורת השתתפות עצמית. עמדת המטה היא שלא מדובר מבחינתנו בשום הצעת פשרה, אלא בכתב כניעה שפוגע אנושות בזכויות הסוציאליות של הרוכבים ויוצר הפרדה נוספת מכלל ציבור הנהגים בישראל. ככזה, הצעה זו בלתי מקובלת עלינו בעליל.

אנו קוראים לשר האוצר, למפקח על הביטוח ולחברות הביטוח: ]נ[אל תזרו חול בעיני הציבור! כל הצעות "הפשרה" של המפקח וההצעות "האטרקטיביות" של חב' הביטוח אינן רציניות ובעצם ראוי לומר שלא היו מוצעות כלל. אנו פונים לשר האוצר: הקשב לכל אותם חברי כנסת החתומים על העצומה. 64 מהם כבר חתמו עליה. אינך יכול להתעלם מדרישתם הצודקת ומדרישת יושבי ראש וועדות הכלכלה והכספים לעצור את ההתייקרות.

מטה המאבק נותן סיכוי נוסף לנבחרי הציבור ופקידי האוצר לפעול במהלך השבוע הקרוב ועד ה- 15 לחודש למציאת פיתרון הולם למצוקת הרוכבים.

המטה קורא לרוכבים לעקוב אחר הפרסומים במדיה האלקטרונית והכתובה לגבי הפעילות ב- 15 לחודש (ראו קובץ מצורף).

אליקו אלג'ם

יו"ר מועדון האופנועים הישראלי/מטה המאבק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 259
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

הם לא היו צריכים לשלם אם בישראל הייתה שמץ של תרבות רכיבה....... מצחיק אותי לראות כל יום (ואני מדגיש -כל- יום) לפחות רוכב דו"ג אחד עם הסטיקר של "מדינה אוכלת רוכביה" עוקף בין 2 מכוניות, עוקף מהשוליים, חותך נתיבים, ועוד ועוד. חבל שאין לי יד שלישית שתאפשר לי להוציא באמצע הנהיגה ולתפוס את זה בוידאו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש בארץ כ-100 אלף רוכבי דו גלגלי. יש בארץ יותר ממיליון מכוניות. תעשה לבד את החשבון.

על כל דביל עם רישיון לדו"ג יש 10 מפגרים עם רשיון . יש יותר תאונות בהן מעורבות מכוניות מאשר אופנועים.

תעשה חיים חבר, רק תזכור לא להתקרב לתל אביב ביום ראשון :-*

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על כל דביל עם רישיון לדו"ג יש 10 מפגרים עם רשיון . --> יש יותר תאונות בהן מעורבות מכוניות מאשר אופנועים.

זה אני? או שהרגע די הרסת את הפואנטה לעצמך? :nixweiss:

מן הסתם שאם יש יותר רכבים על הכביש, הם יהיו מעורבים ביותר תאונות מבחינה מספרית.

דברי באחוזים גברת...דברי באחוזים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם לא היו צריכים לשלם אם בישראל הייתה שמץ של תרבות רכיבה....... מצחיק אותי לראות כל יום (ואני מדגיש -כל- יום) לפחות רוכב דו"ג אחד עם הסטיקר של "מדינה אוכלת רוכביה" עוקף בין 2 מכוניות, עוקף מהשוליים, חותך נתיבים, ועוד ועוד. חבל שאין לי יד שלישית שתאפשר לי להוציא באמצע הנהיגה ולתפוס את זה בוידאו.

1. אני לא בטוח שאם אותו ליצן היה נוהג במכונית, זה היה נראה אחרת.

2. ראית פעם משטרה אוכפת עבירות כאלו? וודאי שלא, הרבה יותר קל לאכוף מהירות...

3. לרוכבי קטנועים רבים אין אלטרנטיבה תחבורתית אחרת - מכונית היא עסק יקר, ותחבורה ציבורית היא פשוט לא אלטרנטיבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה אני? או שהרגע די הרסת את הפואנטה לעצמך? :nixweiss:

מן הסתם שאם יש יותר רכבים על הכביש, הם יהיו מעורבים ביותר תאונות מבחינה מספרית.

דברי באחוזים גברת...דברי באחוזים.

הפואנטה היא שהבחור דיבר על רוכבי דו"ג שעוברים על החוק או נוהגים פרוע כשיש הרבה יותר נהגי מכוניות שעושים את זה, מן הסתם זה קשור להבדל במספר הדו"ג לעומת המכוניות... זאת בדיוק הנקודה שלי יהושוע... את האחוזים שלך יכול לעשות גם ילד בגן. :yelclap:

והעניין הוא שכאשר יעלו מחירי הביטוח לא מעט רוכבי דו"ג יעברו לנהוג גם הם במכוניות ואת ההמשך אתה כבר יודע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1- בטח שכן. אופנוע מאפשר "פעלולים" שמכונית לא מאפשרת. אתה לא יכול להידחק ברווח של בערך מטר בין מכונית למכונית עם עוד מכונית, אתה בהחלט יכול עם אופנוע. ועושים את זה, הרבה.

2- פה ושם, בטח שלא באופן גורף.....

3- שילמדו לנהוג, שלא יעשו פעלולים על הכביש, יהיו פחות תאונות, חברת הפול תיאלץ להוציא פחות כיסויי נזקים, ומחירי הביטוח ירדו. זה פועל ישיר של תרבות הנהיגה הלוקה.

יש בארץ כ-100 אלף רוכבי דו גלגלי. יש בארץ יותר ממיליון מכוניות. תעשה לבד את החשבון.

על כל דביל עם רישיון לדו"ג יש 10 מפגרים עם רשיון . יש יותר תאונות בהן מעורבות מכוניות מאשר אופנועים.

כל אותם דבילים בעלי מכוניות משלמים לחברת הביטוח.

מבחינת אחוזים, רוכבי אופנוע מעורבים הרבה יותר בתאונות רציניות, מהסוג שדורש טיפול רפואי יקר שגורם לחברות הביטוח להוצאות.

אז יש יותר תאונות מאשר אופנועים, בהרבה, ועם זאת, קהילת הרוכבים הקטנה גורמת לביטוח להוצאות שמבחינת פרופורציה גדולות בהרבה מאלו שגורמים נהגי המכוניות.......

הציעו לנהגי הדו"ג פשרה בצורה של הגדלת ההשתתפות העצמית במידה והתאונה באשמת הרוכב. לא הסכימו. למה? כי הם רוצים שיכסו על התחת שלהם, ולא שהם יכסו על התחת של עצמם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...