עוד מישהו גר בת"א ומעוצבן על המחירים של האוכל ושל הדירות? - עמוד 26 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עוד מישהו גר בת"א ומעוצבן על המחירים של האוכל ושל הדירות?


rikus

Recommended Posts

ובהנחה שהוא יחיה עד 120, זה מספיק זמן לראות את הנכד קונה דירה...

וברצינות, זה נכון שיש יתרונות מסויימים לחסוך ולקנות דירה בלי משכנתא. אבל אם מחירי הדירות עולים, לעולם אי אפשר לחסוך מספיק... מצד שני אם מהמרים על מיקום טוב ולוקחים משכנתא ל25 שנה, יש סיכוי שיהיה ניתן למכור את הנכס ולכסות את המשכנתא בעתיד הלא יותר מידי רחוק.

אני מכיר כמה וכמה אנשים שהיו להם הצלחות בנדלן (לא מיליונרים או משהו, אבל עשו כמה ג'ובות), כמובן שמצד שני יש גם כאלה שתמיד עושים את כל הצעדים המוטעים ופשוט לא לומדים. למשל לקנות דירה במיקום לא משהו ועוד כשהיא במצב ירוד, להחזיק אותה שנים כשהתשואה מהשכרה נמוכה, למכור בהפסד כשהתוכנית היא לקנות במקום משופר, לא לדעת להחליט בזמן וכשהמחירים עולים (גם של הנכס שכבר נמכר) נשארים עם כמה לירות ביד שאי אפשר לעשות איתם כלום...

ומצד שני יש כאלה (למשל אולמרט), שדווקא כן יש להם הצלחות...

אז קדימה קריריסט, תנסה לשנות גישה, תהמר על איזור שנראה לך שהמחירים בו עדיין נמוכים ותנסה. זה סיכון די מחושב כי בטווח זמן מסויים שכלכלת ארה"ב תתאושש, הדולר יחזור לעלות ואיתו אולי גם מחירי הנדלן...

עוד אופציה, תקנה דירה גדולה אבל מעפנה שלא עולה יקר, תעזוב את העבודה שלך ותתמקד בלשפץ ולפצל אותה, תשכיר אותה ותקווה שזה יכסה ת'משתנתא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 561
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

:lol:

אני גר בצפון ומשלם 1,200 שקל על דירה ענקית 2 חדרים (לא כולל מטבח מקלחת ושירותים) חדשה ואיכותית.

בנוסף לזה אני בתהלכי בניה של דירה (או יותר נכון, בית, על שטח של כ-600 מ"ר) - כי מין הסתם אני לא אוהב לבזבז כסף על שכירות, ברור שזה בזבוז - בסופו של דבר אתה משלם המון כסף אבל נשאר בלי כלום.

ההבדל בינינו הוא שאני לא אידיוט שמחכה לגיל 50 כדי שיהיה לו מספיק כסף לקנות דירה בלי משכנתא, ושלא צפויה להיות לי בעיה להחזיר אותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי אמר לך שאני מחכה לגיל 50 ?

אם המחירים לא יעלו לי התוכנית שלי זה תוך שנתיים שלוש לגור בחור בצפון

זה בהנחה שבדיון אז על כרמיאל המחירים באמת היו בשקלים

לי זה עדיין נראה כמו חלום

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם תעבור לשם עכשיו והמחירים יעלו - הרווחת

אם תעבור לשם עכשיו והמחירים לא יעלו - הרווחת מחייה בזול

אם תעבור לשם בעוד שנתיים והמחירים יעלו היום, אז בעצם לא יהיו לך אמצעים לעבור

אם תעבור בעוד שנתיים והמחיר ישאר קבוע, אז יש לך אפשרות לחסוך משהו

לגבי ירידת מחירים אין מה לדבר כי גם כך הם בקרשים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא נכון! ככה זה בטאבו. אבל, בארנונה העירייה לא מחשבת שטח של מטבח, אמבטיה, שירותים ומרפסות.

הנקודה היא שבדירות רגילות נותנים לך את השטח שכתוב בעירייה, בעוד שבדירות מחולקות מציינים את השטח ברוטו שכתוב בטאבו.

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-1932474,00.html

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3236044,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף לזה אני בתהלכי בניה של דירה (או יותר נכון, בית, על שטח של כ-600 מ"ר) - כי מין הסתם אני לא אוהב לבזבז כסף על שכירות, ברור שזה בזבוז - בסופו של דבר אתה משלם המון כסף אבל נשאר בלי כלום.

זאת חשיבה נפוצה ומוטעית של אנשים שלא מחשבים לעומק מבחינה כלכלית (או שלא יודעים איך). שכירת דירה זה לא בזבוז כסף. וניקח את זה לקיצוניות: גם אם אתה בן 25, קונה דירה במשכנתא ל-20 שנה, בגיל 45 הדירה שלך - ואחרי זה אתה גר בדירה עוד 50 שנה ואז מת (וכמובן ב-50 שנים האלו לא משלם כלום), כך שיוצא שגרת בדירה 70 שנים - מתוכם שילמת עליה משכנתא 20 שנה וגרת בה 50 שנה בלי לשלם שכר דירה - עדיין, להשכיר את אותה הדירה במשך 70 שנה סביר מאוד שיהיה יותר כלכלי (ולדעתי גם יותר חכם בהרבה מקרים). בטח שמדובר על דירה סבירה-מינוס ומעלה(כלומר - שעולה נגיד לפחות חצי מיליון שקל ומעלה).

אנשים לא הבינו, והסברתי כבר בעבר כמה פעמים למה זה ככה. בגלל העלות האלטרנטיבית שאנשים מתעלמים ממנה בחוסר אחריות (כלכלית). שכירת דירה זולה או קניית דירה ממוצעת ומעלה, זה יחסית לא כלכלי (אם אתה מתכוון להשאר בדירה כזו - גדולה או קטנה, לבחירתך - למשך הרבה שנים). קניית דירה זולה או לגור בשכירות בדירה ממוצעת ומעלה - זה מאוד כלכלי. [br]פורסם בתאריך: 2.08.2008 בשעה 00:55:59


מי אמר לך שאני מחכה לגיל 50 ?

אם המחירים לא יעלו לי התוכנית שלי זה תוך שנתיים שלוש לגור בחור בצפון

זה בהנחה שבדיון אז על כרמיאל המחירים באמת היו בשקלים

לי זה עדיין נראה כמו חלום

הצעה שלי - קח לך יום חופשי וצא (ברכבת, במכונית) לנהריה ולכרמיאל. לפני זה, תתקשר לכמה דירות להשכרה (נגיד ל-3-4 בכל עיר) ותקבע עם הבעלים בשעות שונות לאורך היום לראות את הדירות. לפני זה ראה דירות שמוצאות חן בעיניך ביד 2. קח את הבוקר לנהריה, את אחה"צ לכרמיאל ותחזור הביתה בלילה. תבקר בכל דירה רבע שעה ותתעניין בכללי. אחרי זה תסובב קצת באיזור ובעיר באופן כללי. תראה שהעיר נראית נקייה ומטופחת, שיש מספיק קניונים, בתי קפה ומועדונים, שיש פארקים וכו'. תעשה צעד התחלתי. כמובן שאני לא מציע שתשכור אף דירה. גם ככה מי שמשכיר דירה יודע שהוא יראה אותה לדי הרבה אנשים ורק אחד ישכור אותה, אז זה לא מחייב אותך בכלום. אתה גם יכול לבדוק את היצע העבודות בערים האלו. אבל תעשה משהו. עוד שנתיים המחירים יכולים לעלות או לרדת - לחכות לא ייתן לך כלום פה, אלא אם אתה מעדיף לגור אצל ההורים עוד שנתיים בשביל לחסוך עוד כמה עשרות אלפים (בהנחה שאת רוב המשכורת אתה שומר. אם לא, אז חסכון של כמה אלפים בשנתיים זה לא סיבה לחכות).

ו"חור" בכרמיאל או בנהריה זה לא חור בת"א. אין פה את הרמה הזעותית של החורים בת"א (וכמובן - אין את מגדלי היוקרה). "חור" פה, דירת 2 חדרים, 40 מ"ר אולי, בת 30-40 שנה, שאפשר להשכיר ב-1000-1200 שקל - היא תכלס דירה רגילה לרוב וסבירה. גם התשתיות בשכונות האלו זהות לתשתיות בכל העיר ואין לך זונות, מסוממים או הומולסים ברחוב. בדר"כ השכונה האלו די מלאות בזקנות רוסיות שיושבות על ספסלים ברחוב רוב הזמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. אני צודק בהיבט הכלכלי. אני בפירוש עומד מאחורי מה שאמרתי - לא יותר כלכלי לקנות דירה מאשר לשכור. זה תלוי, וברוב המקרים יותר כלכלי לשכור.

ב.זאת עמדתי בנושא. אני חושב שזה יסביר הכל:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=336198.msg2902605#msg2902605

תרגיש חופשי לצטט מה שאתה רוצה משם ולהתייחס.

*אני רואה שהגבת באותו עמוד. לא התייחסת בכלל למה שכתבתי. אולי לא קראת, למרות שהתגובה שלי הייתה להודעה שלך. ודירה שעולה 350,000 השכירות שלה לא עולה 2,500 - זה משקף תשואה של כמעט 9%, ותשואה כזו תמצא אולי רק ליד האונ' בב"ש, בשכונות הערביות בחיפה, בעיר העתיקה (מאוד) והמוזנחת בעכו, בשכונה הכי גרועה בכרמיאל (בספק, דירות בודדות אולי) וכו'. בגוש דן בחיים לא. גם כל דירה שמחוץ לגוש דן, והיא מעל דרגה של "עלובה ומתפוררת בשכונה של מסוממים",לא תמצא. רק בשדרות ובעוטף עזה כנראה ובמקומות נידחים כמעט באמצע שום מקום כמו מצפה רמון (ואולי גם בכפרים הערביים המוזנחים והעלובים ביותר במדינה) . מאחר שאני מניח שאלו לא המקומות בהן תרצה לבלות את חייך, הם לא רלוונטים (באלו אני מסכים - דירות קטנות ומאוד זולות - ולכן גם עלובות - כדי לקנות ולא לשכור לרוב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...