דת ואמונה - דיון מרוכז - עמוד 51 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז


cleric

Recommended Posts

לגבי חז"ל

יש דברים שחז"ל קיבלו מהר סיני , שאת זה הם קבעו.

ויש דברים שקיבלו מאומות העולם, ועל זה הם הודו.[אבל אם זה היה דברים נוגדים ממה שקיבלו בהר סיני הם לא היו מקבלים זאת. כמו עולם שטוח וכו.. וכו..]

אז היה יותר מ700 סוגי דגים, אבל חז"ל הכירו רק 700 , והם לא קבעו שרק ב700 דגים האלה יש את הכלל של קשקשת וסנפיר, אלה הם קבעו שלנו ידוע רק על 700 מיני דגים אבל יש יותר וקבעו שכל דג שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר כי כך קיבלנו מהר סיני [ולא יתכן סתירה כי הבורא שברא את העולם נתן זאת למשה בהר סיני]. אפילו אם אחר כך ימצאו מליון סוגי דגים הכלל הזה נשאר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

^^^

חברה חברה, רגע רגע. אז הטענה שלכל דג שיש לו קשקשת יש גם סנפיר היא מדאורייתא אבל הטענה שיש רק 700 מיני דגים אינה? אתה מנסה לעשות לעצמך חיים קלים, אבל זה לא הולך ככה. עכשיו תראה בבקשה שחז"ל טענו שהטענה הראשונה נמסרה למשה במעמד הר סיני ושהשניה נלמדה מחכמי עכו"ם. זה לא צריך להיות קשה, אתה טענת שוב ושוב שחז"ל כתבו מתי הידע מהתורה ומתי לא.

אגב, אם תמשיך לקרוא באותו מקום, תראה שחז"לניק אחר סותר את הראשון וקובע שיש יותר מ- 700 מיני דגים, אלא שיש 700 מיני דגים טמאים. וגם זה, קרוב לוודאי, לא נכון.

אני רוצה את הספר,הפרק והפסוק שכתוב שם "בה' ובמשה עבדו",על מנת שאוכל לקרא את זה בעצמי ולהבין בעצמי את ההקשר שבו נכתבו הדברים.

http://kodesh.snunit.k12.il/comment/t0214_31.htm

ו?י??ר?א י?ש??ר?א?ל א?ת-ה?י??ד ה?ג??ד?ל?ה, א?ש??ר ע?ש??ה י?הו?ה ב??מ?צ?ר?י?ם, ו?י??יר?או? ה?ע?ם, א?ת-י?הו?ה; ו?י??א?מ?ינו?, ב??יהו?ה, ו?ב?מ?ש??ה, ע?ב?ד?ו?

אבל זה לא החזיק מעמד הרבה זמן, ראה מקרה עגל הזהב וכל שאר ההתבכיינויות של בני בדרך לארץ כנען.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

י??ר?א י?ש??ר?א?ל א?ת-ה?י??ד ה?ג??ד?ל?ה, א?ש??ר ע?ש??ה י?הו?ה ב??מ?צ?ר?י?ם, ו?י??יר?או? ה?ע?ם, א?ת-י?הו?ה; ו?י??א?מ?ינו?, ב??יהו?ה, ו?ב?מ?ש??ה, ע?ב?ד?ו?

ואם נקרא חלק אחר של הפסוק נקבל שאנו בכלל מתים

ו?י??יר?או? ה?ע?ם, א?ת-י?הו?ה

והרי נכתב כבר שלא ניתן לראות את אלוהים ומי שיראה אותו ימות במקום

אם כל העם ראה את אלוהים אזי שהוא מת במקום

ולכן אנו בכלל מתים

ואיך יש עולם הבא לאנשים מתים? מה אפשר למות פעמיים?

והרי יאמינו הוא בלשון עתיד,אבל הם מתים איך זה אפשרי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואם נקרא חלק אחר של הפסוק נקבל שאנו בכלל מתיםוהרי נכתב כבר שלא ניתן לראות את אלוהים ומי שיראה אותו ימות במקום

אם כל העם ראה את אלוהים אזי שהוא מת במקום

ולכן אנו בכלל מתים

ואיך יש עולם הבא לאנשים מתים? מה אפשר למות פעמיים?

והרי יאמינו הוא בלשון עתיד,אבל הם מתים איך זה אפשרי?

הבנת את הפסוק בכלל שכך אתה מתרגם אותו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

שאלה שאני רוצה עליה הסבר

מי קבע ולמה מה זה אוכל כשר ומה זה לא

וגם לא אסור לערבב חלב ובשר ?

האיסור הוא מחמת רצון הבורא וללא קשר לבריאות.

אבל כמו כל המצוות שיש להם תועלת גם בעולם הזה ואכן יש בכך גם משום שמירה על הבריאות, וכידוע.

גם גוי שרוצה להיות בריא כדאי לו להישמר מלאכול חלב לאחר בשר, אבל אין עליו את צווי הבורא.

בתורה שבכתב זה לא נכתב במפורש, אבל נרמז: שלוש פעמים נכתב "לא תבשל גדי בחלב אימו" פעם אחת על איסור בישול, פעם אחת על איסור אכילה ופעם אחת על איסור הנאה.

נפרט יותר....

איסור בשר בחלב, ביארו הראשונים והמקובלים כי זהו מכלל איסורי הכלאיים, שאסרה תורה שלא ללבוש צמר ופשתן יחדיו, ולא לזרוע פירות וירקות יחד, והטעם לכל אלו מכיון שהבריאה הנראית לנגד עינינו זהו רק השתלשלות מכוחות עליונים רוחניים, ולכל דבר למטה יש שורש עליון למעלה, ובורא הכל אסר על עירוב הכוחות האלו, ופעולת אדם למטה בעירוב בשר עם חלב פועלת גם בכוחות העליונים, להיות האדם מצורף מהעליונים והתחתונים בנשמה אשר בקרבו, לכן כל פעולה שהאדם עושה [ובעיקר האדם היהודי בעל הנשמה האלוקית] פועלת גם בכל הכוחות העליונים, ועירוב שם גורמת לקלקולים בהשפעה הרוחנית לעולם. והדברים ארוכים.

ב.ויש גם טעמים לפי הפשט ואני מעתיק אחת מהן מספר כלי יקר [שמות פרק כג פסוק יט]: ''לא תבשל גדי בחלב אמו. וקרוב לשמוע שמצוה זו היא מענין איסור כלאיים ועירבוב הכוחות, כי ידוע שבשר העובר נולד מן הדם של הנקיבה האדום המוליד כל אודם כי משם מקורו, וכן חלב הבהמה גם כן מן הדם מקורו כי הדם נעכר ונעשה חלב, ולפי זה מן דם הבהמה יצא בשר העובר, והחלב, כי משם יפרדו, ואין נכון לחזור ולערבם ע''י בישול או אכילה, וטעם עירוב זה שייך בכל בשר בהמה, וגדי בחלב אמו נקט למופת כי בו נמצא בעצם וראשונה עירוב זה''.

ובדבריו מבואר שזהו מה שנקטה התורה 'בחלב אמו' אף שהאיסור הוא גם בחלב אחר, מכיון שטעם המצוה שלא לערב את הבשר והחלב שיצאו ממקור אחד ובחכמתו יתברך נפרדו להם זה ללובן וזה לאודם, ואין לערב אותם שנית. וכדי לשמוע על מקור הבשר והחלב נקטה התורה בחלב אמו, שמאיפה שיצא הגדי הנולד יוצא גם החלב.

ובסתרי תורה מבארים כי האודם הוא מקור למידת הדין בעולם, והלובן הוא המקור למידת הרחמים, ואין ראוי לערב את המידות הללו, וכשאדם מערב הבשר שנובע משורש האודם, בכח הלובן הנובע במשקה החלב, הוא מבטל ומחליש את כוח הרחמים, וכן לא ייעשה.

והתורה לא אסרה אלא רק בשר בהמה בחלב, ומה שאסור לבשל ולאכול גם בשר עוף שאינו יונק - בחלב, הוא איסור שהוסיפו חכמים על דברי תורה, שכך נצטוו חכמים בתורה לעשות משמרת וסייג לאלו האיסורים שהם רואים שעלולים להיכשל בהם, ומשראו חכמים שאנשים נכשלים באיסורי בשר בחלב הם הוסיפו לגדר וסייג לאסור גם בשר עוף בחלב, ואחרי שהם אסרו זאת לנו, אנו מצווים לשמור מצוות חכמים, מן התורה , וכמו שכתוב בפרשת שופטים לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל.

והטעם שראו חכמים לנכון להוסיף ולאסור גם בשר עוף, היה בדיוק מהסיבה הנ''ל, שמכיון והתורה כתבה בלשון האיסור 'גדי בחלב אמו' לטעם שראתה לנכון, יצאו אנשים ופירשו שלא כפי הקבלה שאין איסור אלא רק את הבשר בחלב של האם, וזלזלו עקב כך באיסור בשר בחלב, לכן באו חכמים ובכדי לשמור על איסורי התורה הוסיפו ואסרו אפי' בשר עוף שאינו יונק בחלב, ומעכשיו כבר לא יכשלו בבשר בהמה בחלב אחר שלא מן האם, שהרי אפי' על עוף שאין לו אם מניקה אסרו את אכילתו בחלב.

ודברים אלו כתובים בספר משנה תורה להרמב''ם וזה לשונו:

''וכן בשר עוף, בין בחלב בהמה בין בחלב חיה - אינו אסור באכילה מן התורה; לפיכך מותר לבשלו, ומותר בהנאה, ואסור באכילה מדברי סופרים - כדי שלא יפשטו העם ויבואו לידי איסור בשר בחלב של תורה, ויאכלו בשר טהורה בחלב טהורה, שהרי אין משמע הכתוב, אלא גדי בחלב אימו ממש. לפיכך אסרו כל בשר בחלב''.

כתוב בספר קבלה קדמון [מעולפת ספירים - יום חמישי] וזה לשונו:

''מצות בשר בחלב ודברים טמאים, כתב בספר הזוהר [שמות קכה ע''ב], כל האוכל [שמות כג,יט] בשר בחלב הוא גורם להביא דינים רעים בעולם, ואם מוליד בן באותם הימים נותנים לו נשמה מצד הטומאה, והאיש הזה מתיירא מחיות רעות, לפי שבעיניהם נראה האיש הזה כגדי שאין צלם אדם בפניו, ולזה נבוכדנאצר שכל מאכלו היה בשר בחלב, הוסר צלם אלהים מפניו, וכל החיות היו שולטות בו, וחנניה מישאל ועזריה שנצולו מכבשן האש על שלא אכלו מפת בג המלך, וזהו שכתב [דניאל א,טו] נראה מראיהם טוב שלא נשתנה מהם הצלם אלהים כמו השאר''.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל ארוחת צהריים שלי מכילה: בשר, לעיתים גם דגים, תפוחי אדמה(פירה או פסטות), גבינה וכוס חלב ואני כבר אוכל ככה צוהריים כבר מספר שנים ואני בריא ביותר, ואפילו יותר מלפני שהתחלתי לאכול ככה.

עלי לציין שאצלי בבית יש איסור לאכול חלב מעורב בבשר על שולחן האוכל או בפנים הבית לכן אני אוכל מחוץ לבית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ויש גם טעמים לפי הפשט ואני מעתיק אחת מהן מספר כלי יקר [שמות פרק כג פסוק יט]: ''לא תבשל גדי בחלב אמו. וקרוב לשמוע שמצוה זו היא מענין איסור כלאיים ועירבוב הכוחות, כי ידוע שבשר העובר נולד מן הדם של הנקיבה האדום המוליד כל אודם כי משם מקורו, וכן חלב הבהמה גם כן מן הדם מקורו כי הדם נעכר ונעשה חלב,

WTF? מי פלט את השטויות האלו? הדם הופך לחלב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"לא תבשל גדי בחלב אימו"

לא התייחסתי לזה.. מצטער..

הפסוק הוצא מהקשרו ע"י רבנים ופרשנים שניסו להסביר למה על פי הפסוק אסור לאכול גדי שעדיין יונק.

-

הדם נעכר ונעשה לחלב? איזו שטות עלובה..

זה שההורמון מועבר דרך הדם זה לא אומר שהחלב נוצר מדם..

עלפי ההסבר שלך לדתיים אסור לשתות חלב כי היהדות אוסרת על שתיית דם..

תראה בגלל מי אתה חושב ככה:

"ר' מאיר סבר דם נעכר ונעשה חלב" אתה כבר הפכת את ההסבר שלו לעובדה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, הדיון הזה כל כך עמוס ומבולגן, אולי מספיק עם הציטוטים של הקודמים לכם, זה סתם מפריע. פשוט תכתבו בקשר למי שאמר כך וכך...

לענייננו, יש לי קישור לסרט שיכול לענות על חלק גדול מהשאלות שנשאלו כאן:

http://www.hidabroot.org/Site/ProDetile.asp?id=729&CategoryID=9&subID=9120&StrCategory=איך%20הם%20ידעו?

דרך אגב, זה אתר של ארגון "הדברות" והם גם משדרים בטלויזיה, יש עוד ה-ר-ב-ה מה לראות וללמוד באתר,

מומלץ להיכנס!!

בסופו של דבר, באתר הזה http://www.hidabroot.org/Site/index.asp וגם באתר ערכים http://www.arachim.org/, תמצאו תשובות לכל שאלותיכם בנושא. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דניאל... אם היית קורא את הדיון, היית רואה את כל הפעמים שרוני הביא מהאתר הידברות (וכל הפעמים שביקשנו ממנו לענות בעצמו, ולא להפנות אותנו לסרטים באורך שעה וחצי).

דווקא זה לא היה בדיון הזה. וחסר טעם להביא , מי שירצה לחקור/לבדוק על הדת [בלי לבוא בדעות קדומות] רשאי לעשות זאת מרצונו, ולא לדון בפורום .

[השיטה הזאת כל כך נכונה, לומר לשני להכנס לאמייל ולדון שם בלי להביא אתרים וכל מיני, אני מביא טענה והשני צריך להפריך אותה וכך להפף, ואני רואה כמה נכנסים, זה אומר באמת כמה האדם רציני ומוכן לבדוק, [כי כמו שאמרתי הדיון שם יהיה שונה מכאן בהחלט ]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא התייחסתי לזה.. מצטער..

הפסוק הוצא מהקשרו ע"י רבנים ופרשנים שניסו להסביר למה על פי הפסוק אסור לאכול גדי שעדיין יונק.

-

הדם נעכר ונעשה לחלב? איזו שטות עלובה..

זה שההורמון מועבר דרך הדם זה לא אומר שהחלב נוצר מדם..

עלפי ההסבר שלך לדתיים אסור לשתות חלב כי היהדות אוסרת על שתיית דם..

תראה בגלל מי אתה חושב ככה:

"ר' מאיר סבר דם נעכר ונעשה חלב" אתה כבר הפכת את ההסבר שלו לעובדה..

מסטלה, הרוב המכריע של דיני הכשרות המקובלים היום הם גדרות והחמרות שהוסיפו מאוחר יותר (לדוגמא - איסור אכילת עוף וחלב, עניין של "מראית עין" או מחשש שיבואו לידי מכשלה, האיסור הוא לא מאורייתא). ההסברים הפסאודו-מדעיים הם המצאות של עשרות השנים האחרונות כחלק ממגמה (שהחלה בנצרות ד"א) למצוא צידוקים "רציונליים" לציוויי הדת ולהראות את עליונות הדת על המדע (במובן של - "תראו איך החכמים ידעו תמיד מה שהמדענים מגלים רק היום, בתנאי שמה שהמדענים מגלים משהו שמוצא חן בעינינו, אחרת זה כמובן שטויות"). זה מתחבר לדיון המתיש וחסר התוחלת שהיה פה במשך שבועות ולעוד דיון מתיש על חורים שחורים שהיה בפורום וטכנולוגיה.

בסופו של דבר, הכלבים נובחים ושיירת המדע (עם כל התיאוריות "הלא מבוססות" שלה) ממשיכה לנוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...