Try HWzone in English English
עבור לתוכן
  • צור חשבון
  • מי אנחנו?

    שלום אורח/ת!

     
    שים לב - על מנת להשתתף בקהילה שלנו, להגיב ולפתוח דיונים חדשים, עליך להצטרף כחבר רשום.

    החברים שלנו נהנים מיתרונות רבים, כולל היכולת להשתתף בדיונים, להנות מהגרלות ומבצעים לחברי האתר, ולקבל מידי שבוע את התכנים הבולטים שלנו ישירות במייל.

    לא אוהבים שמציקים לכם במייל? ניתן להירשם לאתר אך לוותר על הרישום לעידכוני המייל השבועיים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

cleric

דת ואמונה - דיון מרוכז

Recommended Posts

אם כבר היית מביא את הפירוש הרבני שיש בתנ"כים צבאיים (שהיו מחלקים לחיילים עד לפני כמה שנים טובות), שם הפירוש הרבני הוא שאלוהים נעזר במלאכים לברוא את העולם, ולכן ההתייחסות היא ברבים. (מה כמובן שסותר את נחמיה פרק ט' שבו מבהיר נחמיה שאלוהים לא התייעץ ולא נעזר באף אחד בבריאתו, מה גם שקצת סותר את ההיגיון שאלוהים יתייעץ במי שברא על מנת לברוא משהו אחר).

אני לא יודע, לא חקרתי על הפירושים לפסוק שאותו הזכרת או בכלל לפסוקים הנוגעים למלאכים.

איפה רוני כשצריך אותו?.

הבחור המשיחי כנראה לא מדייק בדברים [שהרי הוא לקח את הדברים הללו מהאתר של המשיחיים ,שיצא קצת ויחקור],כמו עם הטענה של בשר-וחלב [כבר דנתי על זה כאן, הוא יכול לעשות חיפוש או לראות כאן בסוף העמוד

http://www.haemet.net/articles/faq/questions_and_answers.htm ]

גם לגבי זה כבר דנתי ... נכתוב בקצרה:

אלוקים ברא את העולם לבדו כמו שנחמיה אמר,רק בקטע של בריאת האדם הוא שאל את המלאכים כדי לחלוק כבוד ,פסוק אחד אחרי כתוב " ויברא אלוהים את האדם"

ולא כתוב כאן ברבים אלה ביחיד, לכן רק אלוקים לבדו ברא.

ויש כאן רמז:

שלמדים מכך שהאדם הגדול [בגיל] צריך גם להקשיב לקטן ממנו.

מי שמעוניין לראות את המדרש:

כך מבואר במדרש [רבה בראשית ח ח]:

רבי שמואל בר נחמן בשם רבי יונתן אמר בשעה שהיה משה כותב את התורה היה כותב מעשה כל יום ויום, כיון שהגיע לפסוק הזה שנאמר ויאמר אלהים נעשה אדם בצלמנו כדמותנו, אמר לפניו, רבון העולם מה אתה נותן פתחון פה למינים, אתמהא, אמר לו כתוב!, והרוצה לטעות יטעה, אמר לו הקב''ה, משה, האדם הזה שבראתי, לא גדולים וקטנים אני מעמיד ממנו?, שאם יבא הגדול [למצב שיהיה צריך] ליטול רשות מן הקטן ממנו, והוא אומר מה אני צריך ליטול רשות מן הקטן ממני?, והן אומרים לו, למוד מבוראך! שהוא ברא את העליונים ואת התחתונים, כיון שבא לברוא את האדם נמלך במלאכי השרת!!!

ועוד ביארו [שם]:

''אמר רבי שמלאי, בכל מקום שאתה מוצא פתחון פה למינים, אתה מוצא תשובה בצדה, אמרו לו המינים מה זה שכתוב נעשה אדם 'בצלמנו כדמותנו', השיב להם, תקראו מה שכתוב אחרי כך, האם כתוב: ויבראו אלהים את האדם בצלמיהם, או שמא כתוב: ''ויברא אלהים את האדם בצלמו'', כיון שיצאו המינים אמרו לו תלמידיו רבי לנו מה אתה משיב, אמר להם, שפירוש הכתוב על הדורות הבאים הנבראים על ידי שותפות מהאיש והאשה והשכינה, ולכן כתוב 'נעשה אדם' בלשון רבים.

זה חד פעמי "תותח" :cool2:

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

Reaper יש המון דעות לכאן ולשם, תתפלא שאתאיסטים\תאיסטים הם רק חלק קטן מהמעגל, בלא קשר לדאיסטים\אגנוסטיקנים\גנוסטיקנים ישנם הרואים בי ובך פרי תכנון של מידי חוצנים, וכל מחייתנו כאן היא ניסוי (תאוריית מרכבות האלים).

אני לא בקיא ברשימת התאוריות אבל יודע שקיים מספר מאד מכובד, זה שהקהילה המדעית (המורכבת מאנשים המיחסים חשיבות רק לחומריות) דבקה בעליונותה של תאוריית האבולוציה זה טוב ויפה אבל לפי דעתי הקהילה המדעית צריכה לרדת מהעץ שהיא טיפסה עליו ולהפסיק עם הפלצנות והיהירות המטופשת שלה.

האמת שדווקא הקהילה הדתית או ה"רוחנית" כגוף אחיד (המורכבת מאנשים שלא רק שלא מתכחשים לקיומם של אנרגיות\גופים מטא-פיזיים בלתי נראים גם אם אלו ניתנים למדידה, אלא רואים בחיים הרבה יותר מסתם תוצר של צירוף מקרים חומרי נטורליסטי וריקני).

לא אתייחס כרגע לשאר הקהילות או ה"קבוצות" לא יודע מהיא המילה הנכונה להם.

ודעתי שמותג ה"אתאיזם הוא מכשול מפתה ומטעה" גם הוא יכנס לכותרות, ומה תעשה עכשיו?, תסקול אותי באבנים?.

זה מאד מפתה לפעול על פי היצרים שלך, במיוחד כשנקודת מבטך על הקיים היא חומרית וריקנית.

היצר שלך לא ימנע ממך להרוג את מי שיתפס על-ידך כאויב.

היצר שלך לא ימנע ממך להרוג אותי ולאכול אותי כי חלבון כמו כל סטייק אני.

להמשיך?.

אוייי אתה כל כך מטומטם שאתה אפילו לא ראוי לתגובה! :s07::bash::kopfpatsch:

ד"א אני רעב ואל גאצ'ו סגור עכשיו... מה הכתובת שלך?

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

×
  • צור חדש...