סאגת מלחמת הרקבות: נקמת הוועד - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סאגת מלחמת הרקבות: נקמת הוועד


lev-27

Recommended Posts

אתה צריך לעשות פה הפרדה. מצד אחד יש את הועד שמתנהג כמו חולירע. מצד שני יש את המוסכניקים - אני לא יודע איך הם מתנהגים או כמה הם תומכים בועד, אבל גם הם הם לא פחות חולירות זה לא אומר שהם לא אנשי מקצוע מצוינים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 92
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הבעיה של עובדי הקבלן שהם בד"כ עובדים מקופחים מכל הבחינות, שכר, תנאים ורווחה.

אז אתה אומר שאין בעיה עם עובדי קבלן, הם עצמם, לא יסכימו איתך.

עובדי הקבלן באינטל - לפחות אלו שאני מכיר מהתחום שלי - ממש לא מקופחים. בסופו של דבר גם הם אנשי הייטק שמתוגמלים בהתאם על ידי החברה שמעסיקה אותם (אלא אם כן אתה חושב ש-NetApp היא חברה נצלנית שמקפחת את העובדים שלה). הסיבה היחידה שהם עובדי קבלן זה בגלל שאינטל החליטה להוציא את הפונקציה שלהם ל-Outsourcing, מכל מני סיבות.

הבעיה שבמקום לקחת עובדי*אינטל* שיבצעו עבודות תחזוקה, ניקיון ושמירה משלמים כסף לקבלן שעושק את העובדים. אפיקים חשובים יותר זו מילת קוד לדיבידנדים ובונוסים לבכירים.

למה שאינטל תקח עובדי שיבצעו עבודות תחזוקה, נקיון ושמירה? האם היא קבלן שיפוצים?

זו חברה שהתחום שלה הוא ייצור שבבים - היא לא מבינה בתחזוקה, ולא רוצה להבין בתחזוקה. יש חברות אחרות שמבינות בתחזוקה, והיא מקבלת מהן שירותים. למה אתה משלם לספק אינטרנט במקום לסלול כבל משלך עד מד-1?

נ.ב. אין דבר כזה בונוסים לבכירים, כל עובדי מקבלים את אותם בונוסים לפי נוסחה שמפורסמת מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה שאינטל תקח עובדי אינטל שיבצעו עבודות תחזוקה, נקיון ושמירה? האם אינטל היא קבלן שיפוצים?

זו חברה שהתחום שלה הוא ייצור שבבים - היא לא מבינה בתחזוקה, ולא רוצה להבין בתחזוקה. יש חברות אחרות שמבינות בתחזוקה, והיא מקבלת מהן שירותים. למה אתה משלם לספק אינטרנט במקום לסלול כבל משלך עד מד-1?

מה הקשר? אין לי יכולת וידע לסלול כבל. לאינטל יש יכולת להעסיק ישירות מנקה, שיפוצניק וטכנאי מחשבים. לא מדובר בתחומים שדרושים קבלת שירותים מחברה מתמחה. מדובר בחסכון (מוטל בספק) דווקא על השכבות החלשות באוכלוסיה כי פשוט יש להם אפשרות כזאת. אם מחר אינטל תיקח חברת קבלן מתמחה שמעסיקה מהנדסים סינים שעובדים יותר שעות בשביל חצי מהמשכורת של מהנדס ישראל גם אז זה יהיה חסכון לטובת השקעה באפיקים חשובים יותר?

איך בדיוק מחדלי מעידים על רמת התחזוקה של רכבות? גם ברכבות באירופה יש תקלות ותאונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך בדיוק מחדלי אבטחה מעידים על רמת התחזוקה של רכבות? גם ברכבות באירופה יש תקלות ותאונות.

כי זה לא רק מחדלי אבטחה, זה גם מחדלי בטיחות.

כש15% מעובדי הרכבת הם קרובי משפחה, אז סביר להניח ש30% הם מקורבים.

וכשאין אפשרות לעשות ריאורגניזציה (לפטר אנשים ולהביא חדשים מתאימים) המערכת הופכת למסואבת.

http://kol1.org/wiki/index.php?title=%D7%A1%D7%99%D7%90%D7%95%D7%91

ואז גם מצטרף עיקרון הגג.

http://kol1.org/wiki/index.php?title=%D7%A2%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%92%D7%92

ואי אפשר לתקן את המערכת.

יש סרט מעניין שנקרא WAITING FOR SUPERMAN.

http://www.imdb.com/title/tt1566648/

הסרט מראה איך למרות הזרמה של תקציבים שוב ושוב בנסיון לשפר את מערכת החינוך של ארה"ב, לא הצליחו ליצור שינוי, ומדגים למה זה קורה.

מורים מקבלים קביעות אחרי תקופה קצרה, ואז אי אפשר לפטר אותם בגלל וועד העובדים.

אנשים שלא ממש התאימו לתפקיד מוצאים עצמם בתפקיד בו הם מואסים ולא מעוניינים/מסוגלים לבצע עד הצד הטוב ביותר.

מערכת שאינה יכולה להחליף אנשים מתפקידם, ונאלצת לשלב את כולם (כולל אנשים שאינם מתאימים ועושים עבודה גרועה) בתפקידים חיוניים, תהפוך לחממה לכישלונות.

צפה ב2:15 (dance of the lemons)

Waiting For Superman 2010 part 5 of 11

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל ארגון, לא משנה כמה הוא גדול, תלוי בעיקר באיכותו של המנהל (או המנהל "בפועל", כאשר יש וועד עובדים חזק מדי). מנהל פוליטיקאי ידאג בעיקר לשימור מקומו במערכת, ולכן ימלא את כל המשרות ישירות תחתיו באנשי שלומו. אנשים אלה כנראה מבינים בפוליטיקה בעצמם, שאחת לא היו נחשבים ל"אנשי שלומו" של המנהל, ולכן הם ימלאו גם את המשרות תחתם באנשי שלומם, מאותה הסיבה - וכך, בגלל אדם אחד כל הארגון בסוף כמעט ולא יתפקד. הבעיה היא, שאנשים כאלה, מטבעם, טובים בלהתברג בעמדות מפתח, ע"י ליקוק במקומות הנכונים ו"חיסול ממוקד" של מתחרים פוטנציאליים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש מקומות בהן וועד העובדים שולט חזק, ודואג לאינטרסים של העובדים.

בהן העובדים מרוויחים משכורות יוצאות דופן כולל בונוסים מכל כיוון, והם כן עושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר מבחינה מקצועית, ולא משביתים את המדינה כל שני וחמישי.

לפי ההתנהלות של וועד הרקבת אפשר לראות שאצלם ביצוע העבודה ושלום הנוסעים מדורגים במקום האחרון מבחינת חשיבות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה של עובדי הקבלן שהם בד"כ עובדים מקופחים מכל הבחינות, שכר, תנאים ורווחה.

אז אתה אומר שאין בעיה עם עובדי קבלן, הם עצמם, לא יסכימו איתך.

\

האמת היא שאינטל היא האחרונה שאפשר להגיד עליה שהיא מקפחת עובדי קבלן... מניסיון אישי בתחום שלי לפחות.

אומנם עובד קבלן "כתף מול כתף" ירוויח פחות מעובד אבל עדיין יזכה לתנאים לא רעים מול מצב השוק.

סיבה נוספת לחוסר רצון לגייס עובדים ישירות לחברה זה להעלןץ את מצבת העובדים שלה כי זה משפיע על הדיווחים שלה בבורסה אם אני לא טועה, קראתי על זה איפשהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רופאים ומתמחים שלומדים המון שנים ועובדים קשה מאוד במקצוע אלטרואיסטי שמקבלים משכורת זעומה ושובתים, מעוררים הזדהות.

קבוצה של עובדי רקבת שמקבלים משכורות יפות, ושובתים פעמיים בשבוע על משחקי כוח בניהול חברת תשתיות לאומית, מעוררים כעס.

אזרחי לא רוצים את החולרות האלה שמשביתים תשתיות חיוניות ללא סיבה טובה באופן שגורם לנוסעים המון נזק.

יש שביתה מוצדקת ומסודרת, ויש התעללות דורסנית בציבור ללא הצדקה ממשית.

יש שביתת רעב, ויש פיגועי טרור.

וועד הרכבת עושים שביתות טרור על כל דבר קטן שלא נראה להם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוציאו צו שמנע התפטרות (פעמיים),

נו, בחייך. בד"כ אתה יותר רציני מזה.

כתבתי שהיה צו, נכון? אבל כתבתי גם שהתוקף שלו כבר פג. אותם 700+ מתמחים שרצו "להתפטר" (אם תקרא את פסה"ד של בית הדין לעבודה תראה שבבירור לא היה מדובר על התפטרות לשם התפטרות אלא על התפטרות דמי כתחליף לשבתה לא חוקית. בנוסף, בכל המקרים בהם קיבלו את התפטרות הרופאים ואפילו הסכימו לפטר אותם מיידית בלי להמתין חודש של הודעה מוקדמת, הם דרשו שיבטלו את הפיטורים!) ועוד כמה עשרות מומחים יכלו להתפטר בכל רגע מאז. אז כמה התפטרו בפועל? 700? 200? 50? 25? עשרה?

ד"א מספר רופאים עזבו את המערכת ועוד כמה עברו למחלקה אחרת בעקבות אותו סיפור.

כמה זה "מספרים"? הרי אף אחת מהדרישות העיקריות של "המתפטרים" לא התקבלה - לא קיצרו את ההסכם לשלוש שנים, לא קיצרו את התורנויות, לא קיצצו אותן מעבר למה שכבר הוסכם, לא הגדילו את מספר התקנים מעבר למה שכבר הוסכם, לא ביטלו את האפליה לטובה של המחלקות המקצועות נדרשים ובפריפריה, לא ביטלו את חובת החתמת השעון ולא ביטלו את התורנויות למומחים, וגם התוספת שבסופו של דבר נתנו להם היתה רק כ- 2% מעל להסכם - כך שכל אלו שרצו להתפטר בגלל התנאים ומנעו מהם עדיין אמורים לרצות להתפטר - ועכשיו אף אחד לא מונע מהם. אז איפה 700+ רופאים שהתפטרו מאז? יודע מה, אני מוכן להתפשר על מאה. נו, יש מאה? 50, מחיר אחרון!

בסך הכל גם שלושה זה "מספר". אבל בכל ארגון שמעסיק אלפי עובדים (15-20K רופאים בכל הארץ) יש כל הזמן התפטרויות של עובדים, אז שניים או ארבעה שהתפטרו באותה תקופה זה מספר זניח.

רופאים עברו מחלקה? מאיפה לאן? אם הם עברו ממחלקות לחוצות בפריפריה למחלקות נוחות במרכז, זהממ שמוזר: שיפרו להם את התנאים ודווקא אז הם מחליטים לעבור? אם הם עשו את המעבר בכיוון ההפוך, נו, זו בדיוק היתה הכוונה! לעודד רופאים לעבור למחלקות שבהן יש מחסור חמור במיוחד של כ"א.

מאז אותו סיפור גם יש ירידה כללית במוטיבציה וביכולת לגייס מתמחים חדשים למחלקות "הבעייתיות". ממש לא היה מדובר בסתם show-off בשביל לקמבן עוד משכורות מנופחות למקורבים, כמו במקרה של הרכבת.

איך אתה מודד מוטיבציה? אבל ברור שהיתה ירידה - ומי שאשם בה הוא ההסתדרות הרפואיתץ ואחריה הוועד הלא-רשמי של המתמחים (כלומר של מיעוט מהמתמחים, אבל זה כבר סיפור אחר). אם מחר תגלה שקיצצו לך את המסרה ב- 15% אבל הגדילו לך את המשכורת הכללית ב- 15%, סביר להניח שתהיה מאוד מרוצה: גם עובדים פחות וגם מקבלים יותר ובצורה משמעותית למדי, מה רע. אבל אם יטחנו לך במשך חודשים שיגדילו לך את המשכורת ב- 50% אחרי קיצוץ 50% במספר השעות ובסוף תקבל את אותם 15/15%, אתה תצא מאוכזב. למה, הרי בשני המקרים קיבלת את אותו הדבר? בגלל שבמקרה השני האמנת שאתה הולך לקבל יותר. ההרגשה שלך אינה קשורה למה שאתה מקבל היום לעומת מה שקיבלת אתמול, שאז שני המקרים זהים, היא קשורה למה שציפית לקבל לעומת מה שקיבלת בפועל. ההנהגות דיברו במשך חודשים על קיצוץ מאוד גדול בשעות ועל גידול מאוד משמעותי בשכר. בפועל היה קיצוץ בשעות והיה גידול בשכר, אבל הרבה פחות מזה. אז לא פלא שהמוטיבציה ירדה.

במחלקות "הבעייתיות" תמיד היתה בעיה לגייס רופאים. זו הסיבה שההסכם מפמנה אליהן יותר תקנים, יותר שכר ויותר מענקים. אתה באמת חושב שדווקא המחלקות שנתנו להן יותר הפכו לפחות אטרקטיביות? כלומר הרופאים שדרשו יותר מעדיפים ללכת דווקא למחלקות שנותנות להם פחות? אשמח לראות אסמכתאות לטענה המשונה הזו.

בוגע למקורבים, זה לא מדוייק. בכל מקרה הדרישה היא לשפר את תנאי העובדים. זה שהרבה מהם מקורבים של עובדים אחרים ברכבת זה סיפור אחר לגמרי. חבר ועד שדואג רק למקורבים ולא לכלל העובדים לא ישאר בוועד בבחירות הבאות, אלא אם יש הרבה מאוד מקורבים בעבודה - ואז הוא בעצם דואג לעובדים...

וועד עובדים יכול להילחם על התנאים של העובדים במידה ואלו אינם הוגנים.

אבל וועד עובדים לא אמור לנהל מדיניות של חברה ממשלית שאמורה לספק שירות תחבורה אמין ויעיל לציבור שתלוי בו ביום יום שעה שעה.

לא יתכן שוועד עובדי הרקבת יתעלל בנוסעים ימים כלילות, וימנעו הכנסת ציוד חדיש ומתקדם וצוות מומחים שמוסמך לתפעל ולתחזק אותו, רק בגלל חשש שהציוד והעובדים החדשים יהיו כל כך מוצלחים שאולי ישקלו בעתיד גם להחליף את הציוד והעובדים הישנים שעושים עבודה גרועה.

מהי סיבת קיומי של ועד עובדים? לדאוג לתנאיםשל העובדים. או, ליתר דיוק, לדאוג לתנאים של העובדים הגרועים. העובדים הטובים יכולים לדאוג לעצמם, אף מעסיק שפוי לא ירצה לאבד דווקא את העובדים הטובים שלו. אלא מה, לפי החוק בארץ, אם לפחות שליש מהעובדים רוצים להתאגד, כל העובדים חייבים להצטרף לוועד שהופך להיות הנציג היחיד שלהם מול ההנהלה!אבל ועד עובדים אף פעם לא ידרוש תנאים דיפרנציאליים לפי התועלת של העובד למעסיק. הרי רק חלק קטן מהעובדים טובים בצורה משמעותית מהממוצע וחברי הוועד צריכים לרצות את רוב העובדים אחרת הם לא יבחרו שוב. לכן הוועד דורש תנאים שווים לכולם או, בד"כ, שיפור בתנאים לפי הוותק בלבד, כי גם עובד טוב וגם עובד רע יכולים להגיע לוותר שיזכה אותם בתנאים משופרים. לכן הוועד תמיד נלחם נגד פיטורים ולא משנה מה עשה העובד שבגללו ההנהלה רוצה לפטר אותו, ובלבד שלא פגע בשאר העובדים. במילים אחרות, ועד עובדים דואג אך ורק לתנאיו של העובד הממוצע ומטה.

יש גבול עליון למה שועד עובדים יכול להוציא מהמעסיק וזו הנקודה שבה למעסיק לא משתלם להחזיק את העסק. אם הדרישות של הוועד יביאו את העסק להפסד תפעולי, עדיף כבר לסגור אותו ולחסוך כסף: להרוויח 0 ש"ח זה עדיין טוב יותר מלהרוויח סכום שלילי. גם בוועד יודעים את זה ולכן אתה לא רואה את ועד העובדים במפעל בו מרוויחים היום 5,000 ברוטו דורשים משכורת של 15,000 ברוטו לכל עובד - הם יודעים שאין שום סיכוי שזה יקרה. כי חברה צריכה להרוויח כדי לשרוד.

אבל זה נכון רק כל עוד לבעלי החברה יש כיסים בעלי עומק סופי, מה שנכון לגבי כל אדם שהו. רק שהממשלה אינה אדם, הכיסים שלה הם בעומק כמעט אינסופי (נומינלית כמובן). הממשלה לא צריכה להרוויח מהשירותים שהיא נותנת לאזרחים, למעשה לעיתים ברור מראש שאין שום אפשרות להרוויח מזה ולכן הממשלה היא זו שחייבת לתת את השירות ולא להשאיר אותו לידיד המגזר הפרטי, חייב רווח.

אבל גם במקומות שיכולים להיות רווחיים, המדינה יכולה לשרוד בהפסד. הרי תמיד אפשר להעביר לאותו גוף עוד מאה מיליון כדי להסתדר. אז נקצץ קצת כאן, ניקח עוד הלוואה שם, נדפיס עוד כמה שטרות - כל האזרחים יפגעו, אבל מי ישים לב? שקט תעשייתי הרבה יותר חשוב, כי כמעט אף אחד לא מרגיש עוד חצי אחוז אינפלציה ולא יכול להבין מה גרם לו, אבל כולם יכולים להרגיש שאין רכבת.

ולא רק המדינה יודעת את זה, גם ועדי העובדים יודעים את זה. הם יודעים שהם יכולים לדרוש תנאים שאף מעסיק אחר לא היה חולם לתת להם, גם כאלו שגדולים פי כמה ממה שהם באמת שווים, כי הממשלה לא יכולה להתמודד לאורך זמן עם האלטרנטיבה. כשהעובדים בחברה פרטית או ציבורית שובתים, יש משחק של הורדת ידיים ישירות בין העובדים להנהלה: האם העובדים יאלצו לחזור לעבודה ראשונים כדי לקבל משכורת או שההנהלה תאלץ לקבל את תנאי העובדים כדי לצמצם את הנזק למפעל. אבל בגוף ממשלתי, השביתה לא פוגעת בעובדים ישירות ולא פוגעת המעסיק ישירות: העובדים ממשיכים לקבל משכורת למרות שהם לא עובדים והמעסיק - המדינה - לא מאבד הכנסות. מי שנפגע הוא הציבור שמשתמש בשירותים שובתים. זו הסיבה שכמעט כל השביתות הארוכות במשק הן במגזר הציבורי, שני הצדדים הניצים לא נפגעים ממנה ישירות.

אז למה לממשלה להיכנע לשובתים, אם לא נגרם לה נזק כלכלי ישיר? כי נגרם לה נזק אלקטורלי. הציבור סובל ומחפש את מי להאשים. אם השובתים מצליחים לשכנע את הציבור שהשביתה באשמת הממשלה, הציבור יאשים את הממשלה בסבל שנגרם לו וזה יבוא לידי ביטוי בבחירות הבאות. זו הסיבה שאתם שומעים העובדים שובתים למען הצלת הרפואה הציבורית/מערכת החינוך/החקלאות הישראלית/התחבורה הציבורית ואף פעם לא כדי שיהיו להם עוד כמה אלפי שקלים במשכורת, למרות שהשירות שמקבל האזרח בכלל לא מעניין את הוועד - רק התנאים שמקבלים העובדים חשובים. כי אם בשיתה תהיה על "אנחנו רוצים עוד כסף למשכורת", התגובה של הציבור תהיה בד"כ נגד השובתים: "אוכלי החינם דופקים אותי רק כדי לקבל עוד כסף?! שיזדיינו!" ואזרחים נחושים יכולים לסבול בשקט הרבה מאוד זמן למען מטרה טובה. לעומת זאת כשמשכנעים את הציבור שהשביתה נועדה בעצם להגן עליו ועל שירותים החיוניים שהוא מקבל מפני הממשלה הרשעית שרק רוצה להרוס אותם, התגובה תהיה הפוכה: הציבור יהיה מוכן לסבול הפעם למען המטרה הנעלה של הכנעת הממשלה. והממשלה לא יכולה ללכת לאורך זמן נגד הציבור. וזו הסיבה שהתנאים באותם גופים טובים כ"כ: הם מספקים שירות חיוני שהמדינה לא יכולה להרשות לעצמה שלא יתפקד למשך זמן ארוך ולכן משלמים לעובדים תמורת ההסכמה שלהם שלא לדפוק את הציבור. מין פרוטקשן שכזה למאפיית הוועד.

צריך לפטר את כולם, ולגייס מחדש. זה לא שבאמת מרגישים הבדל בין שביתה ליום עבודה רגיל. חבל שזה לא יקרה כל עוד יש את הטיפוס הגאון הזה במשרד התחבורה, שר שקר כלשהו, שמשריין עבודות לכל המקורבים שלו.

כץ דווקא נלחם בהם, אבל יש גבול ליכולת שלו. גם אם יסגרו מחר את הרכבת לשלושה חודשים, יפטרו את כולם ויגייסו חדשים, מה נראה לך שיקרה? יהיה ועד חדש וכל העסק יתחיל מהתחלה, רק שבינתיים לא היתה רכבת שלושה חודשים. ואפילו לזה לא נגיע כי כל שאר הוועדים הגדולים יודעים שאם זה יצליח פעם אחת זה יצליח גם פעם שניה ושלישית עד שזה יגיע אליהם ולכן חייבים לחסל את הרעיון הזה באיבו - ואז כל המשק ישבות.

למה אתם חושבים שיש כ"כ הרבה עובדי קבלן? כי כל המעסיקים רשעים? לא, כי אין להם ברירה. אי אפשר להעסיק אותם כעובדים מהמניין בתנאים שהוועדים דורשים. הם פשוט יהיו יקרים מידי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש גבול עליון למה שועד עובדים יכול להוציא מהמעסיק וזו הנקודה שבה למעסיק לא משתלם להחזיק את העסק. אם הדרישות של הוועד יביאו את העסק להפסד תפעולי, עדיף כבר לסגור אותו ולחסוך כסף: להרוויח 0 ש"ח זה עדיין טוב יותר מלהרוויח סכום שלילי. גם בוועד יודעים את זה ולכן אתה לא רואה את ועד העובדים במפעל בו מרוויחים היום 5,000 ברוטו דורשים משכורת של 15,000 ברוטו לכל עובד - הם יודעים שאין שום סיכוי שזה יקרה. כי חברה צריכה להרוויח כדי לשרוד.

מבלי להתייחס לשאר החפירה שהצגת שלדעתי גם בחלקה לא נכונה, אני רוצה להתייחס לפיסקה הזאת, העובדים שבדרך כלל מרוויחים 5 ברוטו אין להם וועד בכלל, אין מי שייצג אותם בכלל לכן הם גם מרוויחים כאלה סכומים! למה אין להם וועד זה כבר משהו אחר בפני עצמו. ככה שאל תדבר על זה שהם לא יכולים לבוא בדרישות. לרוב תמיד יש לבעל המפעל "עומק" בכיס לדחוף את היד שלו ולשלם יותר לעובדים, הוא פשוט לא רוצה, הוא יעדיף להרוויח כמה שיותר על פני רווחת העובד לרוב... ככה זה קאפיטליזם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איסתרא, עדיף שלא תדע כמה גרוע מצב מערכת הבריאות הציבורית (לפחות השרידים שלה שעדיין מתפקדים).

בתחומים מסוימים גם אובדן של אנשים בודדים הוא קטסטרופה. אם אצלנו עזב מישהו אחד סביב הסכסוך, עוד אחד נוסף לא הגיע ועוד 3 עתידים לעזוב בתקופה הקרובה (סביב שנה), מדובר בפגיעה אנושה.

להבדיל מרוב עובדי הרכבת, קשה מאוד להחליף רופא מיומן. הכשרה של אחד חדש לוקחת המון זמן וכסף ואף אחד לא מבטיח לך שהוא ירצה לעבוד בתחום ביקוש במערכת הציבורית. להביא רופא טוב מחו"ל עולה גם הרבה כסף.

אם מחר תגלה שקיצצו לך את המסרה ב- 15% אבל הגדילו לך את המשכורת הכללית ב- 15%, סביר להניח שתהיה מאוד מרוצה: גם עובדים פחות וגם מקבלים יותר ובצורה משמעותית למדי, מה רע. אבל אם יטחנו לך במשך חודשים שיגדילו לך את המשכורת ב- 50% אחרי קיצוץ 50% במספר השעות ובסוף תקבל את אותם 15/15%, אתה תצא מאוכזב. למה, הרי בשני המקרים קיבלת את אותו הדבר? בגלל שבמקרה השני האמנת שאתה הולך לקבל יותר.

אין לך מושג מה באמת היו הדרישות, מפני שאתה אכלת את הלוקשים שהתקשורת הזינה אותך. והסכסוך ההוא היה מלא בלוקשים מכל הכיוונים (גם מהאוצר וגם מהר"י שבמובנים רבים אני מצטער שלא פעלו כמו כל וועד כוחני טיפוסי במדינה).

מאחר שהייתי קרוב מאוד ללב העניינים אני כנראה יודע יותר טוב ממך מה היו הדרישות, מה היו הסיבונים ולמה כל כך התאכזבו מהתוצאה הסופית.

העניין הוא לא התלוש הספציפי בסוף החודש (שגדל ב-5% + הכרה בשעות נוספות) אלא האפשרות לגדול ולקיים קריירה בתוך המערכת הציבורית בישראל.

במחלקות "הבעייתיות" תמיד היתה בעיה לגייס רופאים. זו הסיבה שההסכם מפמנה אליהן יותר תקנים, יותר שכר ויותר מענקים. אתה באמת חושב שדווקא המחלקות שנתנו להן יותר הפכו לפחות אטרקטיביות? כלומר הרופאים שדרשו יותר מעדיפים ללכת דווקא למחלקות שנותנות להם פחות? אשמח לראות אסמכתאות לטענה המשונה הזו.

המשך הלוקשים שהתקשורת והאוצר האכילו אותך. יותר שכר - מדובר במאות ש"ח לחודש. מענק - לחלק מהרופאים מענק ח"פ לא רע, אבל לא מתקרב לאטרקטיביות של המחלקות המבוקשות. אין הטבות ושיפור תנאים משמעותי לרופאים שיקדישו את עצמם לאורך שנים למערכת (שזאת בדיוק הבעיה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...