סיפורו של HD5830 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סיפורו של HD5830


nec_000

Recommended Posts

נכבדי ערב טוב, רציתי לשתף אתכם ברכישתי הצנועה האחרונה מלפני מס' ימים, והסיפור (המעניין) הולך ככה:

עבר כבר זמן לא מועט מאז מאי האחרון עת רכשתי את המחשב החדש השלי. בשעתו, עיקבתי את רכישת המאיץ הגראפי,

בין השאר משום שלהפתעתי הרבה, המאיץ הגראפי שכבר משולב במעבד של אינטל מדגם Icore5 - 2500K, נתן ביצועים סבירים

בהחלט (ואפילו מפתיעים אם יותר לציין) ביחס לגודל הציפיה:

המאיץ המובנה במעבד של אינטל איפשר לשחק עימו בכל משחק תלת מימדי (לרבות החדשים שבהם כמו crysis2 ו- BF3),

ובתנאי שמריצים אותם על ההגדרות הגראפיות הכי בסיסיות וברזולוציה נמוכה 1280x720 או אפילו רק 1024x768 - מי היה מאמין.

אך כמובן ברור היה לי שלא לאורך זמן אוכל למשוך מצב זה ולא ירחק היום, בו אצטרך לבצע את הרכישה הבלתי נמנעת של מאיץ גראפי נורמלי.

והנה לקראת סוף השנה כשכבר חשבתי על רכישה, החלו להגיע כל החדשות על השקת סדרת ה- 7000 החדשה של שאוטוטו הולכת

לצאת לשוק, והנה נטרפו להם כל הקלפים מחדש.

ברור היה לי כי צעד חכם יהא לדחות שוב את הרכישה על מנת לדעת מה ילד יום - שכן טפשי יהיה לרכוש דקה לפני השקת סדרה חדשה,

טכנולוגיה מדור האתמול ועוד לשלם עליה מחיר מלא וללא הנחת סוף עונה.

כיום ומשהמידע פחות או יותר כבר עומד לפנינו, מובן שאם ארצה את "הדבר האמיתי" אצטרך לשלשל מכיסי סביבות 3000 ש"ח על הצעצוע,

ועל כן עשיתי חושבים מחדש.

מפאת העלות הגבוה, לבנתיים ועד שהחלטה סופית תתקבל בנדון, החלטתי שוב לדחות את ההכרעה (נו מה) ולחפש משהו סביר ביד שניה

שימשוך אותי עד לרכישה המיועדת. רציתי צעצוע זול וזמני בלבד.

סקירה של הלוחות העלתה את התמונה העגומה הידוע במחוזותינו, שמרבית אם לא כמעט כל מה שמוצע, מוצע במחירים בלתי סבירים בעליל.

יצא הגורל והייתי במקום הנכון וביום הנכון ובסופו של יום עלתה הצעה אחת ראלית שבלטה בים ההצעות המיותרות:

מוכר שככל הניראה מבין, שאם הוא רוצה גם למכור אזי עליו לתמחר ראלית את המוצר.

בין ים ההצעות קרא אלי כרטיס HD5830 במחיר 300 ש"ח כמו אומר: nec_000, כתוב עלי את השם שלך.

סוף סוף הצעה סבירה אמרתי לעצמי, ואם אני לא מברר אפשרות למצות אותה עד הסוף, ככל הנראה יעבור עוד זמן רב מאד אם ובכלל,

עד שהצעה סבירה אחרת תעמוד לפני.

בירור מהיר מה הכרטיס הזה יודע לעשות (שזה לא מעט מסתבר), ומפה לשם הכרטיס המשומש הזה מצא את עצמו במחשב שלי,

ו- 300 ש"ח מצאו את עצמם בכיסו של המוכר.

ומאז.... מאז ועד היום במשך כמעט שבוע אני מוצא את עצמי משחק מדי ערב עם הכרטיס הזה כמו איזה ילד שקיבל צעצוע חדש,

מאורע שמזכיר לי את עצמי בתקופה של לפני עשור ואף מעבר.

ומה גליתי ?

שהכרטיס הזה הוא זאב בכסות של כבש. הכרטיס מבוסס על סדרת ה HD 5870/5850 האגדית של שנת 2009,

השנה בה פתחה פער משמעותי מול מתחרתה . למעשה, סדרת הכרטיסים הללו שלטה בשוק למעלה ממחצית

השנה עד ש- הצליחה להשיב מענה אז בסדרת ה 400 שלה, שיצאה רק בשנת 2010.

למעשה הכרטיס מסך HD5870 ספינת הדגל שהושקה לפני שנתיים וחצי, מספק כ- 65-70% ביצועיה של ספינת הדגל החדשה

HD7970 שיצאה לשוק ממש רק בימים אלו.

דהיינו: מי שיש ברשותו עדיין HD5870 - הביצועים שלו יהיו מסדר גודל סביר בהחלט גם כיום, ולא ימצאו של ממש שלא יעבדו

עליו בקצב סביר.

אז מה האח הקטן (HD5830) לסדרת ה 58xx יודע לעשות ?

מדובר למעשה בכרטיס HD5870 שקיצצו לו חלק מהכנפיים, אך בזכות רוחב פס זכרון זהה לזה של HD5870 - אשר למעשה

מהווה את הגורם החשוב ביותר בכרטיסים גראפיים - ובזכות נוספת של יכולת גבוהה מאד (20-25%) האח הקטן הזה לא מבייש את המשפחה.

HD5830 עת הוא מומהר, מגיע בערך לביצועיו של HD5850 (בתדר בסיס) ואף עובר אותו. ביצועים שהם לא יותר מאשר 12% מתחת לביצועיו של HD5870.

לפיכך יוצא כי HD5830 מומהר מספק בממוצע גס כ- 55% מביצועיה של ספינת הדגל HD7970.

קרי: 300 ש"ח שהם רק 11% ממחירו של HD7970, ספקו 55% מביצועיו סדר גודל. בהחלט תמורה לא רעה.

מבדיקות שערכתי הכרטיס עובד יציב במתח מקורי (שאותו לא הרמתי) על 975mhz למעבד (הבסיס 800) ולא פחות מ- 1200Mhz לזכרון

(הבסיס 1000). ככל הנראה אפשר להמהיר את הזכרון עוד אך לא דחפתי הלאה, משום שכל שיפור נוסף בתדר מניב שיפורים זניחים

לביצועים - ה HD5830 נהנה מרוחב פס בר יתירות - מקרה נדיר בתחום.

תדרים אלו ועם 1120 שיידרים פעילים בכרטיס, מספקים בכדי לנפק כ- 48-60FPS יציבים ב- BF3, תחת רזולוציה 1920x1080 ובהגדרות

הגראפיות הגבוהות ביותר (אחד מתחת ל- ultra) - תכלס מה ששחקנים עובדים עימו.

במילים פשוטות, על מסך 1920x1080 ערך מוסף של ממש לכרטיס מסך חזק יותר (נכון לינואר 2012) לא קל למצוא,

וזה למען האמת די הפתיע (לפחות אותי).

סיכום: צעצוע קטן בדמות 300 ש"ח, שתוכנן כממלא מקום זמני למספר חודשים בלבד, התגלה ככל הנראה, כחלופה שתשאר זמן

רב הרבה מעבר למה שתוכננה תחילה. HD5830 - צעצוע קטן "גדול", שמצליח להסתיר מתחת לכסותו נמר אמיתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אמ... כן... בהחלט מעניין הסיפור...

עכשיו אתה מוזמן לשתף בחוייות . עם ה-UniPCB שעשתה סאפיר ל-HD5800 היא מאפשרת לו באמצעות מעט מתח לעבור את קו ה-1050MHZ . זה, מעניין :)

ראיתי כבר משתמשים שעברו 1100MHZ דיי בקלות איתו.

אגב הנתונים שהצגת לא אמורים להיות הפתעה לאף אחד, בשביל זה יש ביקורות. זה לא כאילו אנשים קונים ופתאום נהיים מופתעים מהביצועים שהוא נותן להם :) כמו שלפני 15 שנים הלכנו לקנות משחקי מחשב ע"פ התמונה ע"ג הקופסא אבל מאז הומצא האינטרנט לתת לנו ביקורות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמ... כן... בהחלט מעניין הסיפור...

עכשיו אתה מוזמן לשתף בחוייות . עם ה-UniPCB שעשתה סאפיר ל-HD5800 היא מאפשרת לו באמצעות מעט מתח לעבור את קו ה-1050MHZ . זה, מעניין :)

ראיתי כבר משתמשים שעברו 1100MHZ דיי בקלות איתו.

אגב הנתונים שהצגת לא אמורים להיות הפתעה לאף אחד, בשביל זה יש ביקורות. זה לא כאילו אנשים קונים ופתאום נהיים מופתעים מהביצועים שהוא נותן להם :) כמו שלפני 15 שנים הלכנו לקנות משחקי מחשב ע"פ התמונה ע"ג הקופסא אבל מאז הומצא האינטרנט לתת לנו ביקורות

עד כה שיחקתי עם במתחי בסיס, שכן רציתי ללמוד ולהכיר את הצעצוע יותר לעומק לפני שאני משחק איתו ברמה "אגרסיבית"

באמצעות העלאת מתחים.

במתח בסיס הצלחתי לעבוד עימו גם ב- 1000MHZ - אך אז הוא לא היה יציב בכל הסיטואציות ולכן ירדתי מדרגה אחת ל 975MHZ,

שם הוא עבד בכל ללא קושי.

ליבת ה- cypress (ליטוגרפיית 40 ננו-מטר) עושה רושם, כליבה שיש לה יכולות מכובדות בהחלט. הכרטיס נכון לעכשיו באפליקציות

(לא furmark) אינו עובר 60 מעלות צלסיוס (סדר גודל) תחת וזה אומר הרבה (אם כי צריכים לזכור גם שעכשיו חורף).

לכן אינני תמהה שמרבית המשתמשים (בתוספת מתח) מצליחים כנראה להוציא מהכרטיס עוד כ- 10% נוספים של (כפי שתארת)

וזה כבר מביאם לשיפור של 30% מעל תדר בסיס.

לעניין "ההפתעה" מביצועים: צריכים לזכור שיש הבדל בין "לקרוא כתבות ומבחנים על המוצר", לבין להחזיק אותו ביד ולהרגיש כאופן בלתי

אמצעי איך הוא מתנהג, שכן שום כתבה (עם מספרים או סופרלטיבים טובים ככל שיהיו) אינה יכולה להחליף חוויה ומשחק אינטימי עם המוצר.

על כן למרות שקראתי על הכרטיס מראש (ולכן גם רכשתי אותו על בסיס זאת) עדיין הופתעתי לטובה: מאיך הביצועים של הכרטיס מורגשים,

איזו "תחושת משתמש" הם נותנים הלכה למעשה, איך יכולות ההמהרה של הכרטיס באות ליידי ביטוי בשטח, שכן לאור מחירו, או יותר נכון

המיתוג שלו כמוצר ביניים זול יחסית, הוא התנהג באופן מרשים הרבה יותר ממה שהמיצוב שלו נוטה לעשות רושם.

את החוויה הזו רציתי להעביר בפניכם (בין השאר) באמצעות שרשור זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל מקרה ה5830 לא כל כך חזק בגלל שהוא מבוסס על ליבת CYPRESS שבה מופעלים רק 16ROPS ובגלל כמות השיידרים.

דיאגרמות לחוד וביצועי עולם אמיתי לחוד - הכרטיס הזה ברמה של ה4890 ולא יותר.

לאחר מקסימלי אפשר להגיע איתו לביצועים של בערך 5870 אבל הוא בטח שלא מתקרב ל5850 אחרי OC שעוקף 5870 בלא מעט תחת 1GHZ לליבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחח פשוט מצחיק אני ככל הנראה רציתי לרכוש את הכרטיס הזה וסגרתי איתו והוא אמר לי במידה והבן אדם השני יוותר

אז אני יקח אותו והנה אתה הוא הבן אדם

תהנה איתו אחי!!

אחלה סיפור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל מקרה ה5830 לא כל כך חזק בגלל שהוא מבוסס על ליבת CYPRESS שבה מופעלים רק 16ROPS ובגלל כמות השיידרים.

דיאגרמות לחוד וביצועי עולם אמיתי לחוד - הכרטיס הזה ברמה של ה4890 ולא יותר.

לאחר מקסימלי אפשר להגיע איתו לביצועים של בערך 5870 אבל הוא בטח שלא מתקרב ל5850 אחרי OC שעוקף 5870 בלא מעט תחת 1GHZ לליבה

הרשה לי לחלוק עליך, ואסביר:

1. לטעון שהכרטיס "לא כל כך חזק" - זו טענה ריקה משהו, שכן "חזק" או "לא חזק" זוהי הערכה ולא תחשיב אמפירי מלווה בראציונאל פרקטי.

הרי לאחד נסיעה ב- 100 קמ"ש היא לאט, לאחר היא דווקא די מהר - מי צודק ? זה עניין יחסי ותלוי הקשר (כמו מהו הכביש עליו אנו נוסעים,

מחוץ לעיר, בתוך העיר...) על כן קרא הלאה לקבל פרספקטיבה.

2. כתבת "לא כל כך חזק בגלל שהוא מבוסס על ליבת CYPRESS".

ברשותך קצת סדר בדברים: ליבת cypress איננה ליבה שניתן לעניות דעתי לכנותה "כליבה ירודה", שכן ליבה זו היא עדיין גם כיום, הליבה השלישית

בחוזקה לאחר ליבת כרטיס הדגל הנוכחית ה- HD7970 המכונה גם בכינוי tahiti.

ל- tahiti יש 4.3 מיליארד טרנזיטורים, לליבה השניה אחריה המכונה caymen יש 2.6 מיליארד, ולליבה השלישית בתור

cypress יש 2.15 מיליארד.

שים לב שאפילו לכרטיס המודרני יותר HD6870 (ליבתו מכונה bart) יש רק 1.7 מיליארד טרנזיסטורים, והרי לא תמצא אף אחד

מכנה אותו (HD6870) ככרטיס חלש.

3. אמנם בגרסת ה- HD5830 קיצצו את ה- rasterizer מ- 32 ל- 16 יחידות, אך מביני עניין בתחום יידעו לספר,

שיחידה זו נמצאת בלאו הרי ביתירות גבוה למדי במאיצים גראפיים, ולא היא זו שבדרך כלל מעכבת את התוצר.

לעומת זאת מה שבדר"כ כן מעקב את ביצועי הכרטיס, אלו דווקא שני אלמנטים אחרים:

בראש ובראשונה רוחב פס הזכרון, ולאחר מכן יחידות העיבוד המתמטיות הידועות בכינוי "שיידרים".

על כן ניתן לראות כי למרות שכמות ה- rasterizers קוצצה ב- HD5830 במחצית (מ- 32 ל- 16), הביצועים כמעט

ולא נפגעו (באותו תדר/IPC) ביחס לאחיו הגדולים יותר HD5850/5870, שנהנים מיתירות בתחום הרסטריזציה כמתואר קודם

(לא מצאתי מילה עברית מתאימה יותר).

בוא נראה את זה מכוון נוסף: אם 32ROP מספיקים ל HD7970 (שמהירותו כפולה) ושם הם לא נחשבים "כמעקבים אותו",

אזי ש- 16ROP אמורים בהחלט להספיק ל- HD5830.

4. כתבת: "דיאגרמות לחוד וביצועי עולם אמיתי לחוד" - וכאן אין לי אלא להסכים עימך לחלוטין: אף גרף אינו יכול לתאר איך כרטיס

שמספק לפחות 48 FPS ברמת הגראפיקה הגבוה ב- FHD על כותר חדש כמו BF3 (בסינגלפלייר) מספק חוויה למשתמש, שכן וודאי

תסכים כי תחושה מהשטח במשחק שווה אלף מילים וגראפים:

הכרטיס עומד במשימה באופן ראוי. נכון הוא הדבר שבאותה סיטואציה HD6970 יספק 65FPS, ו- HD7970 אפילו 100,

אך עם כל הכבוד לכל אותם ערכי FPS אסטרונומיים, כל אלו שמעל ל- 48 בלאו הרי אינם מורגשים בעין בלתי מזויינת,

ובטח שלא על מסך fixed panel array טיפוסי - זה מוגבל מלכתחילה לתדר עבודה ב- 60hz.

5. כתבת: "הכרטיס הזה ברמה של ה4890 ולא יותר". הנני חולק על טענתך זו ואסביר:

א. HD4890 אינו תומך ב- DX11, כך שכבר כאן נפתח פער רציני בין השניים, שכן כיום (ינואר 2012) הכותרים המודרנים שיצאו לשוק,

כולם יודעים לנצל את הפונקציות ש- DX11 מפיק, וככל הנראה לא יחלוף עוד זמן רב עד אשר יצאו לשוק כותרים נוספים, שידעו לעבוד

רק ב- DX11 תוך כדי זניחת המשך תמיכה בפורמטי DX ישנים יותר (מה שיגזור את דינו של HD4890 כבלתי שמיש עבורם).

למעשה, יצרני החומרה אף מעודדים ודוחפים את יצרני האפליקציות לעשות את המהלך האמור, על מנת לאלץ את הצרכנים לשדרג

בעל כורחם - אל לנו להתעלם מכך. זהו אכן מהלך לא מוסרי מצידן של היצרניות, לצערנו הוא לא ממש בשליטתנו.

ב. HD5830 עם ליבת cypress מגיע בליטוגרפיית 40 ננו מטר, בעוד שה- HD4890 הוא עדיין מהליטוגרפיה הישנה יותר 55 ננו מטר.

הבדל זה מאפשר ביידי HD5830, להגיע לתדרי עבודה גבוהים כדי עד 20% מעל ליבת HD4890, ובאופן די דומה גם תדרי הזכרון.

דהיינו, כבר בתדרי עבודה (שנובעים מפערי ליטוגרפיה) HD5830 נמצא כדי עד 20% בביצועיו מעל HD4890.

ג. אמנם כמות ה- ROP הינה זהה בין הכרטיסים (16), אך כמות השיידרים ב- HD5830 עומדת על 1,120 אל מול רק 800 שיש

ב- HD4890. שים לב כי כמות השיידרים (יחידות העיבוד המתמטיות הכה חשובות) ב- HD5830 גדולה כדי 40% מעל לזו

של HD4890 - זהו פער משמעותי מאד שלא ניתן להתעלם ממנו או למחוק אותו.

שילוב כל האמור לעיל מרמז, שה- HD5830 הינו מהיר ואיכותי יותר ביחס ל- HD4890, שלא רק זאת, אלא תוחלת חייו ארוכה יותר

מאשר סדרת ה- 48xx בשל תמיכה ב- DX11 שאיננה קיימת בדור הקודם.

6. לא כל כך מובן למה כיוונת בסיפת דבריך (יצא מעט מבולגן):

הרי ידוע שכל כרטיס ניתן להמהרה ותמיד אפשר לציין, כמה כרטיס X לאחר שווה ערך ביחס לכרטיס Y שמהיר ממנו.

על מנת לעשות "סדר" בדברים ולפשט אותם ככל שניתן, הצגתי את הביצועים של הכרטיס כך:

"כאחוז ביחס לספינת הדגל הנוכחית", ואלו עומדים על כ- 55% בממוצע (לאחר ביצוע ל- HD5830 ללא תוספת מתח עבודה).

לאחר מכן ערכתי מעין חקר ביצועים קטן של עלות/תועלת, בה רציתי להמחיש כי תמורת 11% עלות בלבד ממחיר ספינת הדגל חדשה,

מקבלים כדי- 55% מביצועיה (באמצעות החלופה המשומשת שהודגמה) - הכל על מנת לתת "פרופורציות" באופן פרטני.

עכשיו, מכאן ועד לטעון "שהכרטיס לא מי יודע מה מהיר" (קרא שוב סעיף 1 לעיל) הדרך עודנה ארוכה, דורשת נימוק, ניתוח, ורצוי

גם איזו שהיא הוכחה/דוגמא פרקטית כדי שנקבל תחושה לנכונות הטענה.

שכן, לספק 55% מביצועים האפשריים כיום מספינת הדגל הנוכחית HD7970, על פי קנה מידה מעשי, אינם משהו שאפשר למחוק אותו במחי יד:

מדובר (עדיין) בסדרי גודל ביצועים של "אותו דור", ולכן האיטי שבין השניים עודנו שמיש בהחלט. ומדוע ?

משום שהמשמעות המעשית של פער ביצועים זה, היא שהאיטי מבין השניים מספק ברזולוציה 1920x1080 ,

פחות או יותר את אותם ביצועים שמספק המהיר מבינהם ב- 2560x1600:

1920x1080 = 2.07Mpix = ~ 0.5 x 4.09Mpix = 2560x1600

למי שיש מסך של "רק" 1920x1080 (כמו למרביתנו), מה שמעניין אותו הם הביצועים ברזולוציה זו ולא ברזולוציה שאין לו.

מי שמוכן להתפשר ולא לעבוד עם antialiasing, שזה שוב, מרבית הצרכנים בתחום זה, לא ירגיש בחסרון של ממש באמצעות

הספק של "רק" 55% מהמקסימום התאורתי, נכון לנקודת ציר הזמן הנוכחית כמובן (ינואר 2012).

**מה שכן לא ניתן להתעלם ממנו, זה שמי שרוכש את ספינת הדגל כיום, על "מסך טיפוסי" של 1920x1080 ובעומס האפליקציות הנוכחי

בנקודת ציר הזמן הזו, לא ינצל את מלוא יתרון הביצועים התאורתי שהכרטיס מציעה, אך לבטח יהנה מהם בהמשך, במיוחד מתי שהדרישות

לביצועים תלכנה ותגדל עד כדי כך, שהכרטיס האיטי יאלץ את שדרוגו בכל מקרה בעוד שהכרטיס המהיר עדיין יאפשר להנות מפרותיו לעוד

לכמה שנים נוספות - על כך כתבתי בשרשור אחר בפורום (כמדומני זה שתקוע בנעוצים וכותרתו HD7970), אמליץ למי שטרם קרא אותו לעבור עליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק מפריע לי ה45 FPS שאמרת שמעל זה אין הבדל, זה בוודאות לא נכון.

זה בוודאות נכון והנני יותר מאשר ממליץ לך (כמו גם לכל אחד אחר) לערוך ניסוי מדעי עוור לעצמך בנקודה זו:

כל הבדלים מובחנים ששמת לב אליהם, ככל הנראה עלו כאשר המבחן לא היה עוור - ולכן לא ממש קביל.

יתרה על כך, ככל הנראה מסקנה זו אליה הגיעו רבים וטובים, הינה באמצעות כלי שאיננו מבודד את כל הפרמטרים כנדרש:

כזה שנותן "רק להבדל קצב רענון התמונה" לבצע את ההשפעה על התוצר הנמדד.

אך מה הסיבה לכך עצרנו לשאול ? לעיתים אין היא קשורה למאיץ הגראפי אלא חבויה במקום אחר בשרשרת ההפקה.

כמו כן ישנם מנועי תלת מימד תקולים או מעווותים בכוונת מכוון, שיוצרים אילוזיה שיותר FPS גם אחרי שעברנו את המינימום הנדרש = יותר טוב,

אך הפערים לא נובעים בשל קצב רענון תמונה גבוה יותר, אלא דווקא מכשל מבני (מתוכנן/או מקרי) במנוע האפליקציה.

ישנה מטרה נסתרת בלא מעט מהמקרים והינה לגרור את הצרכן לרצות לשדרג למאיץ גראפי יותר טוב בכדי לקבל (לכאורה) ביצועים

משופרים במשחק, במיוחד האמור במשחקי שרת רבי משתתפים שבהם התחרות האחד מול השני והחתירה לניצחון בכל מחיר משחקים

כינור ראשי מבחינתו, ואם אפשר לנצל את העובדה שהמשתמש אינו מיודע מספיק וחושב לתומו, שרק קצב רענון התמונה הוא הגורם המכריע - דיינו.

לסיפת דברי אוסיף, שאם בסימולטורים צבאיים (בהם מושקעים כידוע מיליוני דולרים בכל יחידה) הגיעו למסקנה, שמספיק שקצב רענון התמונה לא

יפול מ- 30FPS, אזי ישנו סיכוי סביר שככל הנראה מפתחים בתחום זה יודעים מה הם עושים "לא פחות טוב" מיצרני משחקים בתחום ה- .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני משחק BF3 וכמו שתראה אצלי למטה אז גם לא מעט שעות, את טיב המנוע אתה יכול לשפוט בעצמך.

המבחן שאני עורך הוא פשוט מאוד, כשאני מרגיש שהמשחק קצת מקרטע אני פותח FRAPS, בד"כ אני מגלה שאני נמצא באזור ה50FPS. לפעמים גם יוצא לי לשחק עם FRAPS פתוח ואז אני יכול לראות את הFPS במשך כל המשחק, אני מצליח להרגיש קרטוע כשהמשחק נופל מתחת ל60 אבל מן הסתם תטען שזה פסיכולוגי.

יש גם אנשים שמדווחים על הבדלים מעל ל60FPS במסכי 120HZ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה בוודאות נכון והנני יותר מאשר ממליץ לך (כמו גם לכל אחד אחר) לערוך ניסוי מדעי עוור לעצמך בנקודה זו:

כל הבדלים מובחנים ששמת לב אליהם, ככל הנראה עלו כאשר המבחן לא היה עוור - ולכן וודאי שלא קביל.

VVV

הרי לאחד נסיעה ב- 100 קמ"ש היא לאט, לאחר היא דווקא די מהר - מי צודק ? זה עניין יחסי ותלוי הקשר (כמו מהו הכביש עליו אנו נוסעים)

ועל כן קרא הלאה לקבל פרספקטיבה.

הכל אישי, לי קפיצה מ45 ל60 תהיה מורגשת, וגם כזאת מ-60 ל-120

אגב כשמדברים על הגדרות אולטרא-גבוהות (בעודני עורך פה את המבחנים לקראת הביקורות הבאות שצפויות לצאת באתר [יש למה לצפות!]) אני יכול להגיד לך שיהיו משחקים מלבד מטרו שבהם אנשים פשוט ירצו יותר, בסקאלה השאפתנית HD5830 לא נמצא גבוה מהסיבות שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

nec_000, אני מניח שאתה מדבר אל המשתמש הממוצע. אך מתעלם ממשתמשי שוק גבוה (שנוהגים להכנס לפורומים מסוג זה)...

עבורי (ואחרים) ההבדל בין 45fps ל-60fps הוא בעל משמעות בלתי ניתנת לביטול (כפי שנאמר), זה מבלי להתייחס לנפילות fps אפשריות בסצנות עמוסות.

במקרים של "כוח מבוזבז" על מסך FHD טיפוסי, אפשר להתפנק בשיפור איכות תמונה (גבוהה משיש למשחק להציע) בעזרת הדריבר, כגון שיטות AntiAliasing איכותיות, אפשרות ל-Downsampling במקרה של ונוסיף לדוגמא Ambient Occlusion (למנועים נתמכים שאינם כוללים אפקט זה במקור).

גם מסכי 120hz משנים את המצב (עדיין רז' FHD). עבורי ההבדל בין 60fps ל-120fps הוא עצום, ולמעשה מורגש מיידית כבר בשולחן העבודה! (תזוזת עכבר וחלונות)

אם משחקים בתלת מימד (S3D)- גם ספינת הדגל עלולה לעלות על שרטון ;)

אני מסכים שהמשתמש הממוצע יסתפק בתפריטי הגדרות הוידאו של המשחקים שלו, לא מתרגש מ-fps כזה או אחר, ומן הסתם לא משקיע הון בכרטיס מסך. תראה את שחקני הקונסולות, רוב המשחקים שלהם רצים ב-30fps ברז' 720p ואף מתחת (ב-upscale ל-1080p), איכות פירוט נמוכה יחסית ומפוצצים jaggies. הם בטוחים שזה רץ ונראה הכי טוב שאפשר... כי... זה מה שהם מכירים.

אם בסימולטורים צבאיים בהם מושקעים מיליוני דולרים רבים וטובים בכל יחידה, הגיעו למסקנה שמספיק שקצב רענון התמונה

לא יפול מ- 30FPS, אזי ישנו סיכוי סביר שהמפתחים יודעים מה הם עושים "קצת" יותר טוב מיצרני משחקים לתחום ה- .

ואני שמעתי על ניסוי שערכו USAF למדידת מהירות תגובה ויזואלית של הטייסים, אשר הבחינו בתמונה בודדת שהופיעה בחדר חשוך לכ-1/220 השנייה,

בעקביות, ואף זיהו את סוג המטוס שהוצג להם ("afterimage").

אולי לא צריך יותר מ-30fps בכדי להמריא או להוריד מטוס, ואולי לא צריך יותר מ-24fps בכדי להבין מה מתרחש בסצינת אקשן מטושטשת בקולנוע,

בכלל, יש כל כך הרבה דברים שלא "צריך", זה לא עוצר אותנו מלרצות יותר כשאפשר :) . היום שאנחנו נהווה צוואר בקבוק לחומרה שלנו - עוד רחוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...