חנות מחשבים איננה מוכנה לכבד עסקה שנעשתה דרך האתר שלהם עקב טעות במחיר. - עמוד 2 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חנות מחשבים איננה מוכנה לכבד עסקה שנעשתה דרך האתר שלהם עקב טעות במחיר.


T-p-X

Recommended Posts

סתם למחשבה

נניח שהחנות היתה הסופר השכונתי, שופרסל שלי.

במקרה הזה הקונה מצא את המוצר על המדף עם מדבקת מחיר על המוצר וגם על המדף.

הלך לקופה, שילם וקיבל קבלה.

עכשיו ביציאה מהחנות רדף אחריו המנהל ואמר לו טעות, טעות..

מה הייתם אומרים לקונה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני עדיין לא מצליח למצוא את הכתבה על הטעות בחברת תעופה שלנו שזה קרה אבל היינה מקרה דומה.

http://net.nana10.co.il/Article/?ArticleID=38140

עוד מקרה לטובת לקוח עכשיו בישראל ובתחום.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3473934,00.html

אווו סוף סוף נראה לי מצאתי

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2579295,00.html

ציטוט מהכתבה

"המועצה לצרכנות תבדוק את הנושא. גם אם על פניו נראה שמדובר בטעות בתום לב, במציאות העסקית - על טעויות משלמים"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סביר שבמקרה הפרטני שבו רשום על מוצר 5 ש"ח פחות ממה שזה אמור להיות, או כל סכום פעוט (פחות מהמחיר בפועל) אז העסק לא יאכל אותה חזק וימכור במחיר שרשום על המוצר, הבעיה היא לא במקרים האלו, הבעיה היא במקרים שבהם הפער גדול. דוגמא טובה לזה הייתה המקרה שלא מזמן היה באחת מרשתות חנויות האלקטרוניקה הגדולות בארץ שפרסמו בטעות PS3 במחיר של מאה ומשהו שקל, פשוט הייתה חסרה שם ספרה. משהו בסגנון של 190 במקום 1490 או משהו כזה. הדבר היחידי שמעניין באמת הוא האם עושות שימוש בשיטה הבאה:

מתמחרות מלכתחילה מוצר במחיר אטרקטיבי ביחס לשוק. מפרסמות בכוונה מחיר שגוי (השמטת ספרה וכד'...) על מנת למשוך את תשומת הלב של הקונים הפוטנציאלים, ואז כאשר הלקוחות מגיעים (כי אכן הצליחו לתפוס את תשומת הלב שלהם), מסבירים להם כי הייתה טעות ואז מראים להם שהמחיר שלהם הוא אטרקטיבי. כמובן שעבור כל מי שרצה לקנות רק בגלל המחיר הנמוך בצורה יוצאת דופן, זה לא ממש משנה והוא לא יקנה, אבל עבור אלו שכן חשבו / תכננו לקנות את המוצר, זה בהחלט עלול להוביל למגעים לרכישה.

אישית, אני חושב שזה לא פרנואידי, אנחנו רואים דוגמאות של יישום מוצלח של זה יום יום, הטריק החכם הוא לא לרשום מחיר מדי כדי שאנשים לא יפסלו את זה מיד כטעות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה, אפשר לנסות לתבוע על זה אבל צריך כמובן הוכחות שהדבר הזה קורה באמת רק כדי למשוך קונים ולא מטעות אמיתית וכנה.

אתה תוכל לטעון כי מדובר בכניסה למו"מ ללא כוונת התקשרות - לא עולה בקנה אחד עם הדרישה לתום לב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראת את הכתבות שנתתי?

אם הוא רוצה הוא יכול וצריך לקבל במחיר הנקוב בזמן הקנייה.

אתה יכול גם לשלם 200 ש"ח על 1.5MB כי אתה פשוט לא דורש שיורידו לך מחיר שמגיע.

תלוי איזה בן אדם אתה.

אינני לוקח צד בנידון, פשוט רוצה להדגיש את האפשרות השניה שכן אפשר לעשות עם זה משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני קראתי את הכתבות.

מקרה אחד קרה במדינה אחרת, ולא מושפע מחוקי מדינת . בנוסף הוא גם לא עמד למבחן משפטי כי החברה החליטה מדעתה לספוג את ההפסד.

מקרה שני קרוב מספיק למקרה הנוכחי, אבל שם עדיין יש מקום לטעון ל'תום לב' מצד הלקוח, כי:

א. מחירי תוכנה הם גמישים יחסית בגלל שאין עלות ייצור לפריט, וכבר היו מצבים שתוכנות נמכרו לקהל מסוים ביותר מ90% הנחה.

ב. האיש לא ניצל את המחיר הזול כדי לקנות כמה פריטים, מה שמגדיל את הסבירות שבאמת התכוון לקנות את התוכנה ולא ידע שמדובר במחיר זול מהרגיל.

המקרה השלישי לא הגיע לסיומו בכתבה, וגם לא עבר מבחן של בית משפט (מן הסתם הוא הגיע לסיומו עד עכשיו, אבל אנחנו לא יודעים מה קרה בסוף. מן הסתם אם הקונה ניצח היו עושים על זה עוד כתבה, אתה מוזמן למצוא אותה). מה שאמרו במועצה לצרכנות לא מוכיח הרבה, כי זה התפקיד שלהם: לעמוד לצד הקוח הקטן. אין לדעה שלהם תוקף משפטי.

בנוסף לכל זה, גם אם החוק עומד לצידך עדיין יש מקום להיות אדם הוגן ולא לנצל טעויות, בטח לא בקניית כמה פריטים ממוצר שבכלל לא התכוונת לקנות מלכתחילה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדבר היחידי שמעניין באמת הוא האם רשתות עושות שימוש בשיטה הבאה:

מתמחרות מלכתחילה מוצר במחיר אטרקטיבי ביחס לשוק. מפרסמות בכוונה מחיר שגוי (השמטת ספרה וכד'...) על מנת למשוך את תשומת הלב של הקונים הפוטנציאלים, ואז כאשר הלקוחות מגיעים (כי אכן הצליחו לתפוס את תשומת הלב שלהם), מסבירים להם כי הייתה טעות ואז מראים להם שהמחיר שלהם הוא אטרקטיבי. כמובן שעבור כל מי שרצה לקנות רק בגלל המחיר הנמוך בצורה יוצאת דופן, זה לא ממש משנה והוא לא יקנה, אבל עבור אלו שכן חשבו / תכננו לקנות את המוצר, זה בהחלט עלול להוביל למגעים לרכישה.

לא מאמין שמישהו בכוונה ישמיט ספרה או יפרסם מחיר לא הגיוני בעליל, כי מעטים יפלו בפח, ואם כן, זה בכל מקרה יסתיים לא נעים, כמו במקרה הזה.

אבל בהחלט יש חנויות שעושות תרגילים מסריחים אחרים. מפרסמים משהו במחיר שהוא רק קצת נמוך מהמחיר הנמוך של האחרים, מאפשרות ללקוח לבצע הזמנה ואז חוזרות אליו עם שקרים כמו "אין במלאי, אבל אולי תרצה להוסיף קצת ולשדרג בלה-בלה". לפני כשנה כאשר חיפשתי לרכוש טלוויזיית LCD, נתקלתי בחנות שפרסמה דגמים מסוימים של במחיר נמוך (בין הנמוכים בZAP), אך עם הנפצות מפגרות כמו "זה דגם סיני עם תפריט בסינית. אם אתה רוצה דגם עם תפריט בעברית, תוסיף עוד 300-400 שקלים" (כמובן ששום דבר מזה לא הופיע באתר, אלא רק בטלפון או לאחר שכבר הזמנת).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול גם לשלם 200 ש"ח על 1.5MB כי אתה פשוט לא דורש שיורידו לך מחיר שמגיע.

תלוי איזה בן אדם אתה.

אינני לוקח צד בנידון, פשוט רוצה להדגיש את האפשרות השניה שכן אפשר לעשות עם זה משהו.

לא, אי אפשר. כי זה לא מוסרי, ונוגד את החוק.

זה שחברה פלונית דפקה מישהו בתשלום של 200 שח על 1.5Mb , לא נותן לאף אחד את הזכות גם להיות מנייאק באותה מידה כלפי אחרים שלא קשורים לנושא, ולא עשו לו רע.

להתנהג כך זה - אדם לאדם, זאב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין אותי לדעת עם, אחרי שהחנות הבינה את הטעות שלה, העם שינתה את המחיר באתר (לפותח התרד).

אני אישית נתקלתי בתופעה אחרת, שמחירים באתרי הרבה יותר נמוכים מאשר בחנויות (באתר של החנות עצמה), ראיתי הפרש של 50 ש"ח.

ז"א שכל מי שנכנס לחנות ורצה לקנות בעצם שילם מחיר מופקע.

נקודה למחשבה לאנשים שלא עושים סקר שוק בימיינו :bash:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרה שלנו ההתנהלות של למשוך את הלקוח ולתת לו תירוצים נראה באור לא יפה.

אם במקום המריחות היה אומר "טעינו בהקלדה מצטער שהטענו אותך ושחשבת שזה במחיר כזה, אתה תקבל עוד היום החזר כספי מלא."

אז המצב היה שונה ואפילו לא הייתי מסוגל לחשוב על תביעה.

אך פה.... המצב קצת שונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...