** בזק בינלאומי סיימה את פריסת כבל התקשורת האופטי מישראל לאירופה - עמוד 25 - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

** בזק בינלאומי סיימה את פריסת כבל התקשורת האופטי מישראל לאירופה


Cheif

Recommended Posts

  • תגובות 635
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לדוגמא זאב יש לו 15MS לספק, אם אתם מתרגמים את זה למרחק בסיב אופטי זה 3000 ק"מ, מה שיוצא מצחיק כי הMSAG שלו במרחק של כמה מאות מטרים.

רק אם אתה מתכוון לlatancy זה נכון. בפינג השינוי הוא 10 מילי לכל 1000 ק"מ בגלל שצריך לעבור את המרחק פעמיים(מהירות האור בפיבר אופטי ובנחושת היא 200000 ק"מ לשניה). פינג של 15 אומר מרחק של 1500 ק"מ. הזמן הזה הוא בטח זמן עיבוד של החומרה. חוץ מזה צריך להתחשב קצת במהירות הקו אבל בגלל שאנחנו כבר עובדים במהירות 0.8 kbps ההשפעה של זה היא מקסימום 2.5 מילי לכל כיוון לחבילות קטנות (250 בייט) .

בכל מקרה שיחקתי היום כסאות מוזיקלים עם 014 וניסיתי להתנתק ולעבור ל013 (הם נתנו לי מחיר יותר זול בהרבה) אז העבירו אותי לשימור לקוחות והשוו אותו . בסוף רק התחברתי והתנתקתי ל013 (הם אולי יהנו מכמה שקלים) והורדתי את המחיר הכולל ב40% שזה פחות ממה ששילמתי על 15. יש לי שירשור גדול בנושא.

הם ממש הופתעו שאני רוצה להתנתק דווקה עכשיו כשהם הרימו כבל חדש :lol: אמרתי להם שמה זה משנה כבל חדש אם הם עולים לי כפול. באמת שמתי לב לירידה משמעותית בפינג כשהייתי בתהליך אבל מה זה משנה מי הספק היום - אין התחיבות לאף אחד אפשר להחליף ספק כל יומיים בעיקר אחרי שפיצלתי את התשתית והספק. ואחרי שסיימתי עם 014 אני אדבר בשבוע הבא עם ונראה מה הם יכולים להציע לי , יש סיכוי גדול שזה לא ישתלם לי בגלל העסק של הrouter לVDSL .

בכל מקרה אפשר להבין את איכות החיבור ע"י השוואתו למהירות התאורתית. עדיין צריך לקחת בחשבון שהמרחק הוא לא מרחק אווירי. כשמחשבים את המרחק צריך להשתמש באורך הכבל ומרחק נסיעה וזה יהיה יותר קרוב למציאות. צריך גם השתמש במהירות האור הנכונה בהאתם לחומר שהסיגנאל עובר דרכו. באוויר וואקום בשביל תקשורת אל חוטית ולווינית נכון להשתמש ב 300000 ק"מ לשניה אבל בנחושת או פיבר אופטי היא 200000 ק"מ לשניה. בבעיות מרחק פיזי מרגישים בעיקר עם לוויני בו המרחק הוא לפחות 75000 ק"מ לכל כיוון ואז ההשפעה על הפינג קיצונית גם אם מהירות האור יותר גבוהה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקיצור מה שאנחנו רואים כאן זה פאק אחד גדול.

שימו לב..

המרחק בין לגרמניה לדוגמה הוא כ3,000ק"מ

המרחק בין גרמניה לניו-יורק הוא כ6,300ק"מ

(זהו מרחק אוירי ואני לא מתייחס למרחק שהכבל עצמו עובר בפועל, אבל אם כן נתייחס לזה אז בין גרמניה לניו יורק יהיה הפרש עוד יותר גדול..)

הפינג שמתקבל מניו-יורק לגרמניה(ping.eu) הוא 85~

הפינג שמתקבל מישראל(בזק בינלאומי) לגרמניה הוא 65~

לפי מתמטיקה פשוטה, בתאוריה אנחנו אמורים לקבל פינג קרוב ל40~ לגרמניה. :s07:

*זאב הפינג שלך לתשתית משחק פה עמדת מפתח - שים לב http://justpaste.it/shlomotrace

http://ckp.made-it.com/t1234.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהלן לכולם,

אולי אתם יכולים להסביר לי קצת את המצב בפשטות:

הבנתי שכל מי שנכנס להתנסות של הPNGN לפני כמה שבועות בעצם לא קיבל את המהירות האמיתית עם הכבל כיוון שהחיבור שלו לא הושלם עד הסוף. (אני הצטרפתי להתנסות הזאת ועכשיו אני מחובר בתשתית הזאת).

אבל עכשיו הבנתי שהכבל הונח והכל הושלם, אז האם עכשיו אני מקבל את המהירות האמיתית? אני לא מבחין כלל בשינוי. אני צריך לנתק את המודם ולהחזיר או משהו?

אני מחובר דרך חייגן, האם יש לזה משמעות? עד לא מזמן היה לי חיבור ללא חייגן, אבל הבנתי שאם אני ללא חייגן אז זה מגביל את המהירות ואני לא מקבל את מלוא המהירות שהספק נותן, אז עברתי לחיבור עם חייגן. אבל ברפרוף קל פה בפורום, הבנתי שאין לזה משמעות עכשיו, אז עדיף להישאר בחיבור עם חייגן או בלי חייגן?

מקווה שתוכלו לעזור לי :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהלן לכולם,

אולי אתם יכולים להסביר לי קצת את המצב בפשטות:

הבנתי שכל מי שנכנס להתנסות של הPNGN לפני כמה שבועות בעצם לא קיבל את המהירות האמיתית עם הכבל כיוון שהחיבור שלו לא הושלם עד הסוף. (אני הצטרפתי להתנסות הזאת ועכשיו אני מחובר בתשתית הזאת).

אבל עכשיו הבנתי שהכבל הונח והכל הושלם, אז האם עכשיו אני מקבל את המהירות האמיתית? אני לא מבחין כלל בשינוי. אני צריך לנתק את המודם ולהחזיר או משהו?

אני מחובר דרך חייגן, האם יש לזה משמעות? עד לא מזמן היה לי חיבור ללא חייגן, אבל הבנתי שאם אני ללא חייגן אז זה מגביל את המהירות ואני לא מקבל את מלוא המהירות שהספק נותן, אז עברתי לחיבור עם חייגן. אבל ברפרוף קל פה בפורום, הבנתי שאין לזה משמעות עכשיו, אז עדיף להישאר בחיבור עם חייגן או בלי חייגן?

מקווה שתוכלו לעזור לי :)

מצטרף לשאלה.

גם אני לקחתי חלק בניסוי ולא הרגשתי שום שינוי עם המעבר לכבל החדש אתמול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מהירות האור וסיב אופטי לא חופפים במאה אחוז, בסיב אופטי זה עובר לאט יותר.

בסיב אופטי הגלים המידע עובר במהירות של 200 ק"מ ב1MS.

זאת אומרת 0.005MS ל1 ק"מ. וזה כולל הציוד קצה.

מבחינת חייגן או לא, כבר כמה שנים שעדיף רק להיות עם חייגן על מנת לקבל את התעדוף, וזה עדיין נשאר כך.

מבחינת הרגשה לא יהיה שינוי לרוב האנשים, יש כאלה שכן יכולים להרגיש.

מה שבפועל קורה שהמהירות הורדה מחול יעלה והזמן שיהוי ירד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם זאת פיזיקה פשוטה אז תסביר את זה:

נו באמת. אתה חושב שהדרך היא ישירה בקו אווירי? אתה חושב שמת"א אתה מגיע ישירות לפרנקפורט בטיסה ישירה של אל-על? המרחקים שהאות עובר במציאות הרבה יותר גבוהים. אתה חושב שבמציאות ובמגבלות של ציודי תקשורת שונים תקבל תנאים אופטימלים של מהירות האור ?

המרחק האווירי מת"א לפרקפורט ובחזרה, הוא 5900 ק"מ = בערך 20ms במהירות האור.

בכבל אופטי המהירות בפועל יותר נמוכה. למרחק כזה יוצא בערך 30ms.

המרחק בפועל, יכול להגיע ל 40% יותר = 42ms (קודם כל, הקו לא קו אווירי. בנוסף , במקרים רבים האות יכול לעשות אפילו מאות קילומטרים בכיוון נגדי, כדי להתחבר לכבל ראשי שיוצא אל הכיוון המתאים)

לזה תוסיף, 12ms (לחלקנו לוקח אפילו יותר) - הזמן שלקוח לרוב כדי להגיע רק אל הספק שלכם, עקב הציוד (המודם) והקילומטר הראשון = 54ms

ולזה יש להוסיף עוד כמה ms על כל ציוד תקשורת שהאות עובר בו = 60-65ms. בדיוק כפי שבפועל מתקבל.

מי שחושב שבכבל של טמרס יהיו תוצאות הרבה יותר טובות, מפנטז. מקסימום 5-7ms פחות, וגם זה תלוי להיכן בדיוק באירופה. למקומות מסוימים התוצאה תהיה מעט יותר גרועה, ולמקומות אחרים תהיה תוצאה מעט יותר טובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Kelen צודק אבל לא מדייק.

הכבל של טמרס יהווה שיפור עצום מפני שהוא לא נוחת באיטליה ואז משם בדרך כזו או אחרת, אלא יש לו ניתוב ישיר מישראל למרסיי בצרפת.

ע"י החישוב שהבאתי (1MS = 200 קמ), מהירות האור בסיב אופטי ואורך הכבל אתה יכול לדעת מה יהיה הפינג בוודאות מחיפה ועד למרסיי, וזה בדיוק גם המספר שהם אמרו.

"מדווח שהשיהוי (Latency) המתוכנן בין ללונדון יהיה 50 מילישניות, ובין למרסי 37 מילישניות."

האורך כבל הוא 3,536, תכפיל את זה ב2 תקבל 7072 ק"מ מרחק בשליחת פינג. תעשה 7072 חלקי 200 יוצא 35.36 והם טוענים 37MS, מה שמראה שהמספר הוא נכון.

וממרסי יש להם קישורים ישירים להרבה מדינות באירופה.

אם תעשה פינג מחווה בפריז לפרנקפורט אתה תראה סביבות ה6MS-5MS, אז תעשה חישוב.

וממרסי לפריז זה בערך 3MS לכל היותר.

37+6+3 אתה עומד על 46MS, שזה אחלה פינג לגרמניה.

אתה מוסיף עוד 12MS של התשתית, אז אני אומר שבקרוב מי שרוצה יוכל להתחבר בסיבים אופטים ועד לספק יהיה לנו 1-3MS, ככה שזה נראה מעולה 49MS לגרמניה.

כל דבר שאמרתי כאן אני יכול להביא לך סימוכין ככה שאני מתבסס על עובדות, נקודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

mishax1, קראתי טוב מאוד מה שכתבת. השאלה אם אתה הבנת את מה שכתבת.

אתה משווה בין לקוח קצה ישראלי, לבדיקה של חברת תשתית גדולה אשר לא סובלת מהתוספות שלקוח קצה ישראלי סובל מהם, עקב המודם, והקילומטר האחרון. ושכל הנראה, מחוברת בכבל שהוא מקסימום ישיר אל ארה"ב, עם מספר תחנות בדרך.

אם היית בתוך חברת 014, ובודק את הפינג ישירות מהציוד שיוצא לכיוון הכבל, היית מקבל תוצאה קרובה יותר לתיאוריה שלך, בערך 45-50ms.

אתה מוזמן להמשיך להתבכיין על כך שלא מותחים כבל ישירות מישראל לכל עיר באירופה, אלא רק לעיר אחת, ומשם יש עיקוף הכרחי. או בכלל על זה שישראל מה לעשות, לא ממוקמת באירופה.

shlomo, גם הכבל של טמרס, לא ינחת בקו אווירי ישירות במרסי. הוא עובר דרך תוואי לא ישיר בים התיכון, עקב מגבלות גאוגרפיות. ואחרי הכל, אם בודקים אל גרמניה, גם לו יש סיבוב לעשות לאחר שהוא מגיע אל מרסי.

המרחק האווירי בין ישראל לפרקפורט - 2950 ק"מ. המרחק מישראל לפרנקפורט דרך הכבל של טמרס - בערך 4150 ק"מ. - לכיוון אחד. (נבדק בערך דרך מפות)

לגביי הפינגים. כפי שגם אתה אומר, המספרים שטמרס נתנו הם בין הכבל שלהם בישראל לצד השני במרסי. זה לא כולל השהיה קטנה אל הספק בישראל, ועד השהיה של 12ms לכל הפחות אל לקוח הקצה. וכמובן, עוד השהיות קטנות שהאות עובר בעוד תחנות עד ליעד הסופי בגרמניה.

ואחרי הכל, אופטי ישר אל הלקוח הסופי בישראל עדיין לא כאן, ויקח עוד לפחות מספר שנים.

מהחישוב שלך יצא 46ms + 12ms סה"כ 58ms, בדיוק כפי שאמרתי. לקוח הקצה בישראל כיום יכול לצפות למקסימיום שיפור של 5-7ms דרך הכבל של טמרס ועד גרמניה, יחסית ל014. וגם זה בתנאים אופטימליים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...