ישראל ביתנו והעבודה נגד כסף לאברכים: 'אפלי&#14 - עמוד 17 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ישראל ביתנו והעבודה נגד כסף לאברכים: 'אפלי&#14


klayton

Recommended Posts

קודם כל, חרדים כן מקבלים קצבאות אקסקלוסיביות, פשוט לא מביטוח לאומי אלא דרך הישיבות, משרד הדתות וחוק ההסדרים, עדיין מתוך תקציב המדינה.

דבר שני, גם אם קצבה מסויימת ניתנת "לכולם" כל עוד הם עומדים בדרישות, הדרישות עצמן עשויית להיות בעייתיות. על תפירת מכרזים שמעת? מי שלא מכיר את המונח, הכוונה היא ליצירת מכרז (לתפקיד\פרוייקט הדורש מכרז לפי חוק) אשר בנוי מראש בשביל לקבל לתפקיד מועמד ספציפי מסויים, תוך הצבת דרישות שאינןלעניין שכל מטרתן היא סינון המועמדים האחרים... ומדובר בעבירה על החוק.

נכון, קצבה היא לא מכרז, אבל הסיפור הוא אותו סיפור: מציבים דרישות לקבלת הקצבה שרק ציבור מאוד ספציפי עונה עליהן, ועדיין אומרים שהקצבה מיועדת "לכולם". בחוק הנוכחי מדובר על "שלושה ילדים, ללא עבודה וללא רכב". למה לא הוסיפו "וללא בעלות על דירה"? האם למי שכל כך מסכן שהוא צריך את הקצבה הזו יש כסף לדירה? מסתבר שכן (לפחות בחלק מהמקרים - בניגוד לרוב המוחלט של הסטודנטים, למשל), אז על הסעיף הזה ויתרו - והשאירו רק את הקרטריונים המבדלים את הציבור שלהם מהציבור החילוני.

רוצים דוגמה נוספת? לפני כמה שנים משרד השיכון (בראשות חרדית, לא זוכר מי זה היה אז) הציע תוכנית המקלה על זוגות צעירים לרכוש דירה ראשונה, לפי קרטריונים שונים של זכאות. במהרה התברר כי אחד הקרטריונים הקריטיים הוא כמות הילדים במשפחה (כמות האחים של מבקש הזכאות): זוג צעיר שעשה (גם זה בקרטריונים) עובד ועושה מילואים, שלכל אחד מהם שני אחים לא יעמוד בדרישות הסף - בעוד שזוג צעיר שלכל אחד מהם חמישה אחים דווקא יעמוד, גם אם הוא נופל ברוב הקרטריונים האחרים. מיותר להזכיר לאיזה ציבור יש משפחות בגודל הזה, נכון? אבל הרי הקצבה שוויונית ומיועדת לכולם...

בשורה התחתונה, ובהבדל ממה שלב מקשקש, אף אחד לא קורא לקחת את הקצבאות הללו מהחרדים בלבד. קוראים לבטלן כליל, או להנהיג קרטריונים אחרים לקבלתן. אם הקצבאות אכן מיועדות לכולם, אז זה לא "צעד נגד החרדים", לא? או שמא על ראש הגנב בוער הכובע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 522
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

[br]פורסם בתאריך: 3.11.2010 בשעה 10:49:32


בחישוב האופטימי אם סטודנט ישלב עבודה יחד עם המלגה שכרו יגיע ל-10,000 ש"ח נטו בחודש. משכורת שרוב השכירים במשק חולמים עליה. בחישוב הפסימי מעל 5,000 ש"ח בלי לשלם שקל מיסים.

בעניין החישוב שלך: זה ממש לא נכון.

לכל מלגה יש פרמטרים, אתה לא מקבל אותה סתם על "על עיוור". במקרים רבים כאשר מדובר במלגות בעלות סכום כסף גדול (והסכומים שהוזכרו כאן הם גדולים מאוד עבור סטודנט) אחד הקריטריונים זה שלא עובדים במקביל. בעלי ממון וקרנות לחינוך רוצים להשקיע במישהו שמשקיע את כל זמנו ומרצו במחקר (שזה המוטיב המרכזי של תארים מתקדמים). מה גם שבתארים מתקדמים זה כלל לא פשוט למצוא עבודה במקביל למחקר כי הלו"ז לא מאפשר את זה, מה שמתאפשר זה בעיקר עבודה במסגרת האוניברסיטה בסגנון שתיארתי - הרצאות או תירגולים מכיוון שזה דורש ממך שעתיים-שלוש באמצע היום ולא כל יום.

לראייה הרבה אנשים שיוצאים ממקום העבודה לעשות תואר נוסף אינם זכאים למלגות הללו ואינם מקבלים פרוטה במסגרת הלימודים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, חרדים כן מקבלים קצבאות אקסקלוסיביות, פשוט לא מביטוח לאומי אלא דרך הישיבות, משרד הדתות וחוק ההסדרים, עדיין מתוך תקציב המדינה.

אם נלך לפי היגיון שלך חילונים מקבלים קצבאות אקסקלוסיביות מתקציב המדינה. אני יכול לתת מספר דוגמאות. מדובר במשחק פוליטי בו כל קבוצה מנסה להשיג נתח גדול יותר לאינטרסים שלה. אין נכון או לא נכון. תלוי מאיזה כיוון מסתכלים. [br]פורסם בתאריך: 3.11.2010 בשעה 11:30:08


על זה נאמר: "כשר, אבל מסריח". לא חייב לאהוב את זה וזכותי להתרעם על כך.

אבל אתה לא מוכן לעשות את המינימום האפשרי ללכת לקלפי ביום הבחירות ולהצביע עבור מפלגה חילונית. בגלל אנשים פאסיבים ציבור קטן מקבל כל כך הרבה כוח בכנסת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

[br]פורסם בתאריך: 3.11.2010 בשעה 11:30:08


אבל אתה לא מוכן לעשות את המינימום האפשרי ללכת לקלפי ביום הבחירות ולהצביע עבור מפלגה חילונית. בגלל אנשים פאסיבים ציבור קטן מקבל כל כך הרבה כוח בכנסת.

ואם אני אומר לך שדווקא בבחירות האחרונות כן הלכתי לקלפי זה ישנה? זה שרוב מדינת הצביעה עבור ימין חילוני משנה משהו? זה לא משנה עבור מי תצביע, התוצאה בפועל תהיה זהה. אני לא אומר את זה כי אני חושב כך, אלא כי זה בדיוק מה שקרה כבר מספיק פעמים. איך אמרת קודם? "אתה לא ממציא את אמריקה, צא מהסרט שלך"? אהיה פחות בוטה ואסתפק ב"אתה לא ממציא את אמריקה".

זה די מעייף לחזור על אותם דברים שוב פעם ושוב פעם, תסתכל על תגובות קודמות שלי בעניין הזה בדיוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שזאת כבר אפליה שלחרדי יש פטור חוקי מצבא.. מה נותן לו את הזכות?

יש דתיים שעושים ואפילו קרביים, אין שום סיבה שהוא לא יעשה לא איכפת לי באיזה כת חשוכה הוא נמצא.

מה שכן אני חושב שזה טוב שהמדינה עושה את הבלגן, אני חושב שהם צריכים לתת אפילו עוד כסף לדתיים! הרבה יותר!! אפילו דירות בחינם!

כי הגיע הזמן שהצד החילוני יקום ויצעק את קולו ויתחיל להתנגד לדברים.. הוא פשוט התרגל להתנגד דרך טוקבקים סתמיים בכתבות אנטרנט כאילו זה עוזר..

הגיע הזמן לעשות מהפך - אחת ולתמיד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

rroonnii....

אברג'יל, אבוטבול, מולנר, שירזי ודומרני זה ארגוני פשע מוכרים... אתה יודע מה? הם עדיין קיימים ולא בדיוק נעלמים ברקע (רק מתחלפים)

זה שהסיקריקים יהפכו לארגון פשע לא יעשה כלום בפועל חוץ מקצת PR

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חח אתה משווה אותם למשפחות פשע , מדובר לרוב על נערים + [אולי נראים קצת יותר בגלל הזקן ] - דווקא שמעתי שהרבה מתוכם חוזרים למוטב אחרי שמתחתנים.

בקציר המשטרה צריכה לטפל בהם ביד חזקה - חבל שהיא לא עושה את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:lol: סליחה... אבל לא אתה הפנת אותנו ללינק של

הצעת חוק: הסיקריקים במאה שערים - ארגון פשע

כחודשיים לאחר שהותקף על ידי קבוצת החרדים הקיצונית המכונה "הסיקריקים" בשכונת מאה שערים בי-ם, הגיש ח"כ יעקב כ"ץ הצעת חוק לפיה תוכרז הקבוצה כארגון פשיעה. "החוק יחזיר את החיוך לתושבים"

כלומר סיקריקים = ארגון פשע = שווה ערך למשפחות הפשע בארץ

מה זה אומר בפועל? כלום, משפחות הפשע והארגונים קימים בארץ ושורדים די לא רע

למה עושים את זה? בשביל הפרסום, אין שום סיבה הגיונית אחרת, אפשר להעמיד אותם לדין כמו כל אזרח רגיל ואין שום סיבה לסווג אותם כארגון פשע בפועל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת לא היית מטרתי כי כלל לא כתבתי לך על ארגון פשע -תקרא מעבר לכותרת..

"בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב עוד, כי "אנשים רבים חוששים לחייהם, לפרנסתם או לרווחתם, ולעתים אף חוששים לפנות לרשויות החוק בבקשת עזרה מפני אימת הטרור השוכן בקרבם ללא מענה".

[זאת אומרת גם החרדים של המגזר 'העדה החרדית' במאה שערים מפחדים מהם ואין להם שום קשר לאלימות ]

:היוזמה להגשת ההצעה הגיעה לאחר שלפני כחודשיים הותקף ח"כ כץ על ידי קבוצה של חרדים קיצוניים המכונים "הסיקריקים" בעת שהתפלל תפילת מנחה בשכונת מאה שערים בירושלים, יחד עם עוזרו, הראל כהן. לטענתו, התוקפים גידפו אותו ואיימו עליו. השניים חולצו מהמקום בסיוע תושבי השכונה. לאחר התקרית, הגיש כץ תלונה במשטרה ובמקביל נפגש עם נציגים של העדה החרדית, חסידי תולדות אהרון, הנחשבים לקיצוניים אולם מתונים ביחס לסיקריקים, וכן עם תושבי שכונת מאה שערים."

"מלשכת יו"ר האיחוד הלאומי נמסר, כי במשרדו התקבלו מאות פניות מאנשים שהתלוננו על כך ש"הסיקריקים" ממררים את חייהם. לדברי כץ, "מתברר שאנשי הכת שורפים חנויות ומתיזים אקונומיקה על נשים חרדיות שלבושן אינו מניח את דעתם. תושבי מאה שערים זכאים לחיות חיי שלווה וחיי תורה בנועם הליכותיהם, בלי איומי חבורה פושעת וסוטה. חוק זה יסייע בידי כוחות הביטחון להחזיר את החיוך לפניהם של התושבים".

....................

ואני חשוב שלא צריך להשוות אותם לאירגוני משפחות הפשע .

הסיקריקים בפועל פועלים באלימות אפשר לתפוס אותם בקלות ולטפל על ידי בית -סוהר להרבה זמן -ככה ילמדו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"אנשים רבים חוששים לחייהם, לפרנסתם או לרווחתם, ולעתים אף חוששים לפנות לרשויות החוק בבקשת עזרה מפני אימת הטרור השוכן בקרבם ללא מענה"

כן... חבל רק שהם לא פונים בכל מקרה לרשויות החוק עם כל מקרי האלימות השונים שיש בקהילה הדתית כולל אותם מקרים מפורסמים יותר ופחות

מה מפחדים מהם... זה לא אומר שהם לא קשורים לאלימות

אתה מודע לעובדה הפשוטה ששום שוטר לא יתקרב בחיים פיזית לשטח של 100 שערים? שום דבר עם מדים לא יתקרב לאזור אם הוא רוצה לצאת בחתיכה אחת ואני מבטיח לך שזה לא בגלל הפחד מהסיקריקים אלא מכל דבר דתי שיש שם...

עזוב שיש עכשיו יחידה של "מתחרדים" שנועדה בפועל לפעול בשכונות האלו אבל זה לא יעבוד הרבה זמן כי ברגע שיש זיהוי שלהם הם לא יכנסו לשם יותר

לדעתי אתה צודק... צריך לתפוס את הסקריקים וכל דתי אחר שעובר על החוק, חבל רק שהחברה מעדיפה לשמור את הכביסה המלוכלכת שלה בפנים ולטפל בזה בעצמה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה שוב מכליל

יש תושבים שמתלוננים אבל עדיין יש פחד, בקיצר לא צריך לחכות להם , המשטרה יכולה לטפל בזה בקלות [בכל מקרה אלים -לעצור אותם ולטפל כהוגן ] -ואתה כל כך מגזים כאילו מדובר בכת עם נשקים חמים ורימונים.

http://www.kikarhashabat.co.il/פפנהיים-מפייס.html

אף אחד לא שומר את הכביסה כולם מגנים ובקול , אין לתושבים ולעדה מה לעשות נגד זה- צריך כאן כחו ורק המשטרה צריכה להכנס . .בהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף אחד לא שומר את הכביסה כולם מגנים ובקול , אין לתושבים ולעדה מה לעשות נגד זה- צריך כאן כחו ורק המשטרה צריכה להכנס . .בהם.

אני מדבר על כל הכביסה המלוכלכת, לא רק הסיקריקים שהם מקור כל הרוע לדעתך.

פרשת מוטי אלון... להזכיר את כל הדברים שקדמו לזה ועדיין הגיעו לעיתונות? להתחיל בכלל לדמיין כמה מקרים נשארים לא ידועים וכמה אנשים הם קורבנות של המערכת הדתית שלא מתלוננים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הטעות שלך נתפסת שאתה כותב דתי . לא צריך להשוות בין הציבור הדתי לחרדי.

לכן עלייך לדייק יותר.

לדוגמה, מוטי אלון לא נחשב בכלל לרב בציבור החרדי, כי אצל החרדים מקפידים שרב יהיה גדול בתורה ובחסידות. בציבור הדתי לאומי מספיק להעביר דרשות יפות כדי להיחשב לרב חשוב.

אז בציבור החרדי אתה לא שומע על רבנים [ בעלי סמכות וכל שכן במעמדו של מוטי אלון כלפי הציבור שלו ] שכאלה. זה קודם כל.

שנית, מי אמר שלא מוציאים?

חרדים/דתים פונים למשטרה בדיוק כמו חילונים כאשר הם נתקלים במישהו מסוכן.

במקרה כאן עם הסיקריק -רק בגלל שישנו פחד מצד התושבים שאם ילשנו הם יחטפו מהם.

במקרים שיש איזה אנס וכדו'..

האם אתה באמת חושב שחרדים שכל כך מקפידים על חינוך הילדים שלהם, הפרדת בנים מבנות, יתנו לכל מיני אנשים מושחתים לגור בקהילות שלהם?

כאשר חרדים מגלים מישהו בעייתי, אם הוא לא מסוכן אז מתרחקים ממנו, ואם הוא מסוכן אז פונים למשטרה או דואגים להדיח אותו מהקהילה.

.............

האלימות הקיצונית של שרפת חנות וכדו'.. שנובעת מאי התאמה למוחו השבריר של הסיקריק - יוצאת רק מהכת הזאת, אתה הוא שמכליל ומוציא את הציבור החרדי/דתי שישנם כאלה שסתם עושים מעשים שכאלה.

ואנא הקפד על הנושא שנכתב - נכתב סיקרירים והובא הוכחות מראשי החרדים במיוחד מאותה עדה.. שמגנים אותם ברש גלי .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבאתי את מוטי אלון בתור דוגמא כללית

חסר בציבור הדתי והחרדי הורים מתעללים? רבנים שתקפו מינית אנשים וילדים בקהילה שלהם? סתם אלימות במגזרים האלו? לא בדיוק....

שאתה שומע על המספרים המשוערים של המקרים שכן מתרחשים אבל לא מדווחים לשלטונות החוקי כי לחרדים ודתיים יש מערכות משפט פנימיות משלהם...

רוני, תתעורר ותריח את האמת... בני אדם, לא משנה אם הם דתיים, חרדיים או חילוניים הם יצורים שיש להם נטיה לאלימות, אולי לא כולם אבל בטח שיש כאלו, ולנסות להגיד שאין זה להתכחש לאנושיות שלהם... זוועות עושים כולם ורק על חלקם אנחנו שומעים

האלימות הקיצונית של שרפת חנות וכדו'.. שלא מתאימה למוחו השבריר של הסיקריק - נובעת רק מהכת הזאת, אתה הוא שמכליל ומוציא את הציבור החרדי/דתי שישנם כאלה שסתם עושים מעשים שכאלה.

:lol: :lol: :lol: :lol: :screwy::facepalm:

מוחו השברירי... נו באמת, אם אתה אומר שהם אלימים אז זהו! הם אלימים... אל תאשים את ה"כת" שלהם אלא אותם בתור בני אדם. אתה מנסה ליצור להם עוד שניה תדמית של קורבנות מסכנים שסה"כ ממלאים את הפקודות של הרבנים/אחראיים שלהם...

בהגנה הזאת השתמשו אחרי מלחמת העולם השניה... זה לא הלך להם בדיוק ולא ילך גם פה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חסר בציבור הדתי והחרדי הורים מתעללים? רבנים שתקפו מינית אנשים וילדים בקהילה שלהם? סתם אלימות במגזרים האלו? לא בדיוק....

שאתה שומע על המספרים המשוערים של המקרים שכן מתרחשים אבל לא מדווחים לשלטונות החוקי כי לחרדים ודתיים יש מערכות משפט פנימיות משלהם...

אין דבר כזה אפס, אבל אתה מנסה לצייר כאילו זאת תופעה נפוצה מאוד.

אין שום רב בעל סמכות בציבור החרדי בדרגתו של מוטי אלון כלפי הדתיים לאומיים .

אלימות יש בכל מקום אבל שוב אתה נשמע כמצייר את הדתים/חרדים ששם זה קורה הרבה יותר מעולם הכללי, מה שההפך.

תבקר קצת בביתי ספר חרדיים ,את הכלליים אני מתאר שאתה כבר מכיר בעיניים [כמוני ].

רוני, תתעורר ותריח את האמת... בני אדם, לא משנה אם הם דתיים, חרדיים או חילוניים הם יצורים שיש להם נטיה לאלימות, אולי לא כולם אבל בטח שיש כאלו, ולנסות להגיד שאין זה להתכחש לאנושיות שלהם... זוועות עושים כולם ורק על חלקם אנחנו שומעים

מעולם לא כתבתי שאין בכלל , ואף תמיד מדגיש שגם הם בני-אדם [ לא כולם מתנהגים כפי מה שכתוב ,ולא כולם לומדים ומישמיים איך להתגבר על היצריים, לא כולם חונכו מלידה בבית של תורה וכן האלה ... ] .

אך צריך להסתכל בפרט האישי, כל אדם שהוא דתי [ יהדות ] הוא יהיה יותר טוב כלפי עצמו מאשר יהיה לא דתי, מכיוון שהדת מלמדת רק למוסר חיובי.

מוחו השברירי... נו באמת, אם אתה אומר שהם אלימים אז זהו! הם אלימים... אל תאשים את ה"כת" שלהם אלא אותם בתור בני אדם. אתה מנסה ליצור להם עוד שניה תדמית של קורבנות מסכנים שסה"כ ממלאים את הפקודות של הרבנים/אחראיים שלהם...

בהגנה הזאת השתמשו אחרי מלחמת העולם השניה... זה לא הלך להם בדיוק ולא ילך גם פה

כוונתי שהם למשל שרפו חנות בגלל שלא מתאימה לרוחם הקיצוני . . . , וישנם בני-אדם שהם גם קיצוניים מטבעם כמו במקרה כאן.

אני כבר ציינתי שאין להם שום סמכות לא רבנית ולא הלכתית. - חבל שעלי לחזור על אותם דברים .

אתה כהרגלך לוקח את דבריי למקומות אחרים ...

...........

בקיצר , מכיוון שגם על דעתי בכל ציבור ישנו אלימות וכדו'.. רק השאלה עומדת באיזה תדרות.

לכן עד שלא תחדש דברים עלי די הבאת די מקורות - זה טחינת מים כאן.

ואם רק כוונתך שבכל ציבור ישנו אלימות כי מדובר בבני-אדם - הדבר מוסכם על ידי וכן לא צריך להכניס דברים אחרים כהרגלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...