A02 מול A01 ב-2209WA - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

A02 מול A01 ב-2209WA


SyRenity

Recommended Posts

היי.

קראתי קצת בפורום ובאתרי החנויות בארץ, וראיתי שישנם שתי גרסאות תוכנה כרגע, A02 ו-A01.

יש למי שהוא רעיון מה עדיף?

ההיגיון אומר A02, איך ראיתי בפורומים בחו"ל של-A02 יש פס צהוב בתחתית המסך?

בברכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמענה לעצמי, אין שום פס צהוב במסך ה-A02 שקניתי, ולפי הפורומים בחו"ל מסך זה בא עם קליברציה אופטימאלית ישירות מהקופסה:

http://hardforum.com/showthread.php?t=1387587&page=147

've been using 2209WA since January 2009. My original developed a fault, and a bit of a debacle ensued where I ended up with several faulty replacements, final replacement with a new REV A02 display.

Anyway, I'm well used to calibrating these displays now, so some may be interested to see the "out of box" (uncalibrated - all profiles removed from system and graphics card reset to defaults) result for the A02 revision is somewhat different to the originals.

Below is RGB chart for AO2 2209WA after initial adjustments:

Set RGB levels to 95/95/95 (so I could move up or down if needed).

Brightness to 10 (to adjust white level about 120 cd/m2).

Very much a surprise. Most displays "out of box" Delta E is >3.0 and often as much as 6.0 across the range - including some very expensive displays.

This 2209WA has Delta E about 1.2 through most of the >30 greyscale range (ignore <30% greyscale - most colorimeters aren't accurate at low luminance). Actually the best "out of box" I've measured on any display - and hardly needs calibration at all, even for my critical photo work. Gamma was also very close to perfect. It might be luck of the draw, but my guess is they've improved the 2209WA - none of the A01 versions were even close to this.

בנוסף, פנל ה-e- מיוצר ב-Taiwan לעומת Mexico ב-A01, שזה גם יכול להוות משקל להחלטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני עם ה2209WA A02 וכשמציגים רקע לבן טהור, אפשר, אם ממש מתעקשים, לראות בתחתית המסך משהו שאפשר לפרש אותו כפס צהוב דק.

זה לא באמת פס, אלא הילה של הפאנל, וזה לא מפריע בשום מצב. די בטוח שזה ככה בכל המסכים האלה, בלי קשר לרוויזיה.

מה שכן, יש למסך הזה הילה מטורפת בגוונים הכהים, כאשר מסתכלים בזוויות אנכיות גדולות, במיוחד מלמעלה. היה לי קצת קשה בהתחלה כאשר עברתי מה2007WFP הקודם שלי לזה.

eIPS זה בהחלט לא S-IPS/H-.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

הוחלף לי ה-A01 ב-A02. המסך הזה שונה!! :o

תחת אותן ההגדרות ואותו פרופיל מסך ייעודי בדיוק (אלו של המשתמש 10e משהשרשורפלצת ב-H) - משמע תחת אותם התנאים - הצבעים כאן "חיים" יותר. מצד שני, יש Ghosting ניכר יותר, מעין מנגנון cleartype by default.

עוד דבר: מאז שקניתי את ה-2209WA היה לי אותו wallpaper. אותו אחד במשך שנה וחצי (עצם זה שלא החלפתי אותו הוא כבר עניין למערכת פורומים אחרת :smile1:) והנה אני מבחין בפרטים חדשים בתמונה שאני כל כך מורגל אליה, שלא נגלו לי עם הקודם: אני שם לב לעוצמות שונות של צל, שההבדלים בהם היו כנראה דקים מכדי שהקודם יוכל להציג. ייתכן מאד שזה פסיכולוגי, אבל זו התרשמותי כרגע.

עריכה: מהן ההגדרות המומלצות למי שאין מכשיר כיול? האם יש תוכנה שניתן להיעזר בה? נדמה לי שלעשות שימוש בפרופיל של מישהו אחר, בעוד שלא רק שמדובר באקזמפלר שונה, אלא ב-revision שונה, זה חסר טעם. מה הדרך הכי יעילה להביא את המסך לדיוק מירבי עבור מי שאינו מעוניין להשקיע בזה יותר מידי זמן ומאמץ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שכן, יש למסך הזה הילה מטורפת בגוונים הכהים, כאשר מסתכלים בזוויות אנכיות גדולות, במיוחד מלמעלה. היה לי קצת קשה בהתחלה כאשר עברתי מה2007WFP הקודם שלי לזה.

האם הבעיה מופיעה גם כשמסתכלים על המסך ישירות או בזווית קלה מהצד (נניח 15 מעלות)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני מספר ימים ראיתי מסך LED של עם פאנל TN. איכות תמונה יותר טובה מאשר ב-2209WA שלי. לבן נראה לבן. לא כמו אצלי עם הילה צהובה בחלק הימני של המסך. זוויות צפייה בדיוק אותו דבר. עשו ל-TN רצח אופי מטורף בפורומים של "מבינים" ורוב הבעיות של הפאנל תוקנו מזמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מרבית הבעיות של זוויות הצפייה בTN שעוד נותרו מתייחסות לזוויות אנכיות, במיוחד בגוונים כהים. בזוויות אופקיות כבר מזמן אין כמעט בעיות. הזוויות האנכיות משפיעות גם בצפייה באלכסון, כמו שקורה לפעמים כשרואים ולא יושבים בדיוק מול המסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מרבית הבעיות של זוויות הצפייה בTN שעוד נותרו מתייחסות לזוויות אנכיות, במיוחד בגוונים כהים. בזוויות אופקיות כבר מזמן אין כמעט בעיות. הזוויות האנכיות משפיעות גם בצפייה באלכסון, כמו שקורה לפעמים כשרואים סרטים ולא יושבים בדיוק מול המסך.

אין ויכוח. בדקתי רק זוויות צפייה אופקיות. בשימוש רגיל זוויות צפייה מצויינות כמו ב-. [br]פורסם בתאריך: 6.11.2010 בשעה 10:58:21


אתה בטוח שהמסך שלך תקין? תוכל אולי להעלות צילום של ההילה הזו?

תקין לחלוטין. זו בעייה ידועה ב-. חומרת הבעיה משתנה בין מסך למסך. לעיתים היא בלתי נסבלת, אבל לרוב היא זניחה וניתן להתרגל אליה. אבל בהחלט קיימת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...