מצב החינוך בארץ והתנהגות ילדי ישראל - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מצב החינוך בארץ והתנהגות ילדי ישראל


benor

Recommended Posts

וואו, נושא כבד. קשה להקיף את כולו אז אני רק יראה אותו מזווית אחרת.

האשמה העיקרית היא חברת השפע המודרנית.

אני יליד שנות ה -70 המוקדמות, אז ילד היה ילד. עד גיל די מבוגר (לפחות 16-17) היינו מובדלים באופן מובהק מההורים שלנו וממבוגרים בכלל.

לא היו לנו פלאפונים, לא היו לנו מכוניות עד גילאי 20 ומשהו, לא הייתה לנו טלוויזיה בחדר ולא היה לנו חשבון בנק או כרטיס אשראי. היינו צריכים אישור של ההורים בשביל כמעט כל דבר. בטלוויזיה ראינו את הזבל שהיה בערוץ 1, בלי פרסומות ובלי . מיעוט קטן מאד היה בחו"ל לפני גיל 13.

היום רמת החיים עלתה, דברים השתנו, ולמעשה אין כמעט מה שמבדיל נער בן 16-17 מהמבוגרים. יש לו פלאפון, מחשב, , לפעמים אוטו (או קטנוע או תומקאר), יש לו חשבון בנק וכרטיס אשראי. הוא היה בחו"ל כבר בגיל 5, כל התאגידים הגדולים רואים בו צרכן עתידי ומלקקים לו מכל כיוון. וזה ילדים רגילים, לא ילדים של מיליונרים.

הוא נחשף בטלוויזיה ובאינטרנט לדברים שפעם רק מבוגרים היו נחשפים.

סף הגירוי עולה מאד. דברים שריגשו אותי בגיל 16 הוא כבר עבר מזמן בגיל 13, זה כבר לא מעניין אותו, זה של ילדים. הוא רואה את עצמו כמבוגר לכל דבר - שווה ערך למבוגרים שסביבו.

בגלל שהוא בדיוק כמוהם אז הוא חופשי לעשות הכל כמוהם ואין גבולות: לשתות אלכוהול, להשתולל, לנסוע בכביש, לזיין, לעשן. אלא שבדרך כלל אין לו את הניסיון והבגרות והידע מתי הוא עובר את הגבול ונהיה מסוכן.

בגלל שהוא תופס את עצמו שווה למבוגרים הוא גם לא מכבד אותם - מי הם שיגידו לו מה לעשות ? מי הם שיגבילו אותו ? שידרשו ממנו דברים ?

הצרה היא שאין לי ממש פתרון לזה. זה לא שניתן להחזיר את השד לבקבוק ולחזור למה שהיה לפני 40 שנה. מצד שני לא כל הילדים כאלו, אז צריך לבדוק מה מייחד את אלה שכן בעייתיים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 127
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

אתם אומרים ההורים אשמים והמורים הם מלאכים? אני כתלמיד מוכן להעיד על קיומם של מורים שמסוגלים להחזיק כל כיתה. יצא לי ליהיות בכיתה של בבונים שלא שמו זין על כלום, מורים היו שמחים לברוח מהכיתה ורק מורה יחיד הצליח להחזיק את כל הכיתה בשקט בשיעורים ולא רק, הוא גם גרם לכמה מאותם בבונים להפוך לבני אדם בתומם של שלוש שנות לימוד. האשמה פה מוטלת הן על ההורים והן על הילדים.

לדעתי חלק גדול מהאשמה מוטל על משרד החינוך, כיום לא צריך ליהיות בעל כישורים בשביל ליהיות מורה. אני לומד בבית ספר שבו המורה לאינטרנט לא יודעת איך סוגרים חלון, לא דוברת אנגלית בסיסית ומאמינה בכל מה שכתוב בספר תכנות שיצא אי שם ב2001 כאילו זה דבר האל, יש גם מורים שיש להם תואר עולמי במקצוע מסויים אבל הם לא מסוגלים לקשור שתי מילים בעברית... הרבה מורים גם אם משקיעים משהו זה עד לקבלת הקביעות, אחריה הם מתחילים לחפף, מה הטעם להשקיע כשלא שווה להעיף אותם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כיום לא צריך ליהיות בעל כישורים בשביל ליהיות מורה. אני לומד בבית ספר שבו המורה לאינטרנט לא יודעת איך סוגרים חלון, לא דוברת אנגלית בסיסית ומאמינה בכל מה שכתוב בספר תכנות שיצא אי שם ב2001 כאילו זה דבר האל, יש גם מורים שיש להם תואר עולמי במקצוע מסויים אבל הם לא מסוגלים לקשור שתי מילים בעברית... הרבה מורים גם אם משקיעים משהו זה עד לקבלת הקביעות, אחריה הם מתחילים לחפף, מה הטעם להשקיע כשלא שווה להעיף אותם?

אהא אהא אהא אהא ^_^

אני זוכר בכיתה י' שהיה לנו תרגיל עם משוואות כלשהן במתמטיקה, וצד אחד של המשוואה היה משהו כזה :

30X^2+100X+80)/10)

ובצד השני היו כלמיני מספרים, והמורה רצתה להכפיל אותם בעשר, להעביר את המספרים החופשיים לצד של המשוואה עם החלקי 10, לרכז מספרים ולפתור כמשוואה ריבועית.

אני הצעתי פשוט לחלק ב-10, להעביר אגפים ולהוציא שורש, ככה שהפיתרון מתקבל תוך משהו כמו 4 שורות ולוקח רק איזה 10 שניות.

קיבלתי "כרטיס אדום" אחרי איזה 7 דקות של וויכוח עיקש איתה ש-כן- אפשר לעשות את זה, וכשכבר נמאס לי וקמתי והראתי לה על הלוח שהפיתרון המתקבל הוא הפיתרון הנכון, היא אמרה שזה "לא מתמטי" ושלחה אותי למנהלת.

JEEZ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האחראים לחינוך הילד הם בראש ובראשונה הם ההורים (בזמן האחרון אני נתקל הרבה בתופעה ההורים הילדותיים - הורים שבעצמם חושבים כמו ילדים,מתנהגים בחוסר אחריות בהרבה מקרים ולא יכולים לעצור דחפים) אחריהם הילד עצמו והאחרון בסולם היא מערכת החינוך .

וואו, נושא כבד. קשה להקיף את כולו אז אני רק יראה אותו מזווית אחרת.

האשמה העיקרית היא חברת השפע המודרנית.

אני יליד שנות ה -70 המוקדמות, אז ילד היה ילד. עד גיל די מבוגר (לפחות 16-17) היינו מובדלים באופן מובהק מההורים שלנו וממבוגרים בכלל.

לא היו לנו פלאפונים, לא היו לנו מכוניות עד גילאי 20 ומשהו, לא הייתה לנו טלוויזיה בחדר ולא היה לנו חשבון בנק או כרטיס אשראי. היינו צריכים אישור של ההורים בשביל כמעט כל דבר. בטלוויזיה ראינו את הזבל שהיה בערוץ 1, בלי פרסומות ובלי . מיעוט קטן מאד היה בחו"ל לפני גיל 13.

היום רמת החיים עלתה, דברים השתנו, ולמעשה אין כמעט מה שמבדיל נער בן 16-17 מהמבוגרים. יש לו פלאפון, מחשב, , לפעמים אוטו (או קטנוע או תומקאר), יש לו חשבון בנק וכרטיס אשראי. הוא היה בחו"ל כבר בגיל 5, כל התאגידים הגדולים רואים בו צרכן עתידי ומלקקים לו מכל כיוון. וזה ילדים רגילים, לא ילדים של מיליונרים.

הוא נחשף בטלוויזיה ובאינטרנט לדברים שפעם רק מבוגרים היו נחשפים.

סף הגירוי עולה מאד. דברים שריגשו אותי בגיל 16 הוא כבר עבר מזמן בגיל 13, זה כבר לא מעניין אותו, זה של ילדים. הוא רואה את עצמו כמבוגר לכל דבר - שווה ערך למבוגרים שסביבו.

בגלל שהוא בדיוק כמוהם אז הוא חופשי לעשות הכל כמוהם ואין גבולות: לשתות אלכוהול, להשתולל, לנסוע בכביש, לזיין, לעשן. אלא שבדרך כלל אין לו את הניסיון והבגרות והידע מתי הוא עובר את הגבול ונהיה מסוכן.

בגלל שהוא תופס את עצמו שווה למבוגרים הוא גם לא מכבד אותם - מי הם שיגידו לו מה לעשות ? מי הם שיגבילו אותו ? שידרשו ממנו דברים ?

הצרה היא שאין לי ממש פתרון לזה. זה לא שניתן להחזיר את השד לבקבוק ולחזור למה שהיה לפני 40 שנה. מצד שני לא כל הילדים כאלו, אז צריך לבדוק מה מייחד את אלה שכן בעייתיים...

בטוח שיש קשר לשינוי שחל כל כך מהר ביחס המבוגרים לילדים , אבל זה לא מספיק לבד ליצור התנהגות כל כך בעייתית בילד. היום יש הרבה ילדים שיש להם "הכל" מבחינת כסף שלא מתנהגים בחוצפה וזילזול כלפי מבוגרים, לעומת זאת יש הרבה ילדים היום שלא מכירים את החיים שאתה מדבר עליהם כמו נסיעה לחו"ל בגיל 5 וכל השאר אך הם עדין מנהגים בכבוד גם כשהם חיים ברמה יחסית נמוכה מזה שכולם רגילים לה.

החוסר בגבולות זה בעיה שההורים גורמים לה זה תפקידם להציב גבולות ולא חסר דרכים להעניש גם ילדים בני 17-18 , חוץ מי צריך להראות לילד שכאשר ההורים מבטיחים משהו אם זה עונש\פרס יש לעמוד בו ככה הילד לומד שגם כאשר הוא מבטיח משהו יש ערך להבטחה שלו וזה לא רק מילים ריקות מתוכן.

לכל אלו שמדברים על מערכת החינוך נכון יש בעיה שם הם רודפים אחרים מספרים (ציונים) במקום אחרי חינוך הילדים שזה המטרה העיקרית של המערכת , חוץ מי זה המערכת צריכה להתאים את עצמה לתקופה ולהתחיל לעבור ללימוד דרך מחשב או בדרכים יותר מעניינות לעביר את החומר לילדים.

לmaximskv זה לדעתי די עניין של האגו של המורה שנפגע כי אתה בתור תלמיד פותר בדרך יותר יעיל ממנה ועוד עושה לה פדיחה מול כל הכיתה ,אם המנהל\ת לא עשו לך כלום אין לך שום סיבה לכעס זה נקודה רק לרעת של המורה ולא שלך אבל זה דבר שקורה רבות גם בצבא ובעבודה אנשים לא אוהבים אנשים שטובים מהם ככה זה בעולם (קינאה היא מחלה קשה).

ויקום המלפפון ויכה את הגנן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יותר מידי תקציב לביטחון = פחות מידי לשאר הדברים כולל חינוך, אז מה מתפלאים?

אי אפשר להאשים את תקציב הבטחון בכל בעייה במדינה. ב 2009 הוא היה 14.6% מכלל התקציב.

אני מאמין שפתרון לבעייה יכול לבוא מזה שנתן יותר שליטה להורים, בשבדיה ובמקומות אחרים יש תוכנית די מוצלחת שבה ההורים מקבלים שוברים לחינוך ילדיהם והם יכולים לשלם באמצעותם באיזה בית ספר שהם רוצים (ממשלתי, מוניציפלי או פרטי)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"(המדובר) בדור המבקש לו חוויית-מעט ובלבד שתהא חריפה, מהירה וזולה. ומונים כאן בנשימה אחת את תאוות המהירות, את ביטוי הזלזול, ה'סתם', ה'נמאס לנו', ומספרים מעשים ברדיפה אחר עינוגים של חטף חפוז, מקדירים עפעפיים של אובדן האמונה בכל אוטופיה שהיא, ועל הריצה 'להעביר את הזמן הפנוי', להתבדר, להשתשע, ולהסתלק מנטילת אחריות, ולהשתמט מהליכה אנושית גדולה ומעפילה".

ס. יזהר, בשלהי שנות ה-60 - על הדור של ההורים שלכם(AKA "דור האספרסו").

הילדים היום אוהבים מותרויות. אין להם נימוסים, הם מזלזלים בסמכות - לא מכבדים את המבוגרים ומעדיפים שיחה בטלה במקום תרגול. ילדים היום הם דיקטטורים ולא המשרתים בביתם. הם כבר לא קמים כאשר מבוגרים נכנסים לחדר, הם מתווכחים וסותרים את הוריהם - מדברים סרק בחברה, זוללים מעדנים בשולחן הארוחה - משלבים את רגליהם ורודים(הערה שלי: מלשון רודן) במוריהם

מיוחס לסוקרטס, הפילוסוף היווני הקדום.

כנראה פראפראזה של מחזה יווני מאותה תקופה בדיוק. צץ לראשונה בגירסא הזו בשנות ה-50 בארה"ב

בקיצור - כל דור ודור רואה את הדור שמגיע אחריו כמפונק, גועלי, לא ערכי ושאר שטויות. זה

כיוון שניתן לומר בבטחון כי בלתי אפשרי שכל דור הבא אחרי דור כלשהו הוא "גרוע יותר" ישנן שני הסברים הגיוניים לדבר זה:

א. כל דור, כאשר הוא צעיר הוא "מרדן" וכאשר הוא "הבוגר" הוא נהיה אחראי ואז מגלגל עיניו בזלזול לעומת הדור "הצעיר" המראה אותה מרדנות כמוהו.

ב. אנשים הם מפגרים והם אוהבים להאשים סתם ולחשוב עצמם לטובים יותר כאשר בעצם, הם בדיוק אותו דבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אי אפשר להאשים את תקציב הבטחון בכל בעייה במדינה. ב 2009 הוא היה 14.6% מכלל התקציב.

אני מאמין שפתרון לבעייה יכול לבוא מזה שנתן יותר שליטה להורים, בשבדיה ובמקומות אחרים יש תוכנית די מוצלחת שבה ההורים מקבלים שוברים לחינוך ילדיהם והם יכולים לשלם באמצעותם באיזה בית ספר שהם רוצים (ממשלתי, מוניציפלי או פרטי)

הרעיון בבסיסו לא רע ^ ^ ^ :yelclap:

כל השאר כבר טחון ( ילדים חרא / הורים חרא / תרבות חרא / אין כסף - רבותי אלו כל המרכיבים של הבעיה אצל חלק מהשפחות זה סיבה של כסף ותקציב אצל חלק זה בתי ספר חרא וכו' ) באמת מאז אני חושב קיין שהיה הילד הראשון , תראו בכלל איזה ילד הוא היה , הרג את אח שלו ( הבל ) אז אתם מתלוננים על קצת אשפה שלא נאספה ( ססססתתתםםםם צחוקים )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהא אהא אהא אהא ^_^

אני זוכר בכיתה י' שהיה לנו תרגיל עם משוואות כלשהן במתמטיקה, וצד אחד של המשוואה היה משהו כזה :

30X^2+100X+80)/10)

ובצד השני היו כלמיני מספרים, והמורה רצתה להכפיל אותם בעשר, להעביר את המספרים החופשיים לצד של המשוואה עם החלקי 10, לרכז מספרים ולפתור כמשוואה ריבועית.

אני הצעתי פשוט לחלק ב-10, להעביר אגפים ולהוציא שורש, ככה שהפיתרון מתקבל תוך משהו כמו 4 שורות ולוקח רק איזה 10 שניות.

קיבלתי "כרטיס אדום" אחרי איזה 7 דקות של וויכוח עיקש איתה ש-כן- אפשר לעשות את זה, וכשכבר נמאס לי וקמתי והראתי לה על הלוח שהפיתרון המתקבל הוא הפיתרון הנכון, היא אמרה שזה "לא מתמטי" ושלחה אותי למנהלת.

JEEZ....

אני לא יודע, משהו פה לא מסתדר לי בתרגיל שסיפרת ושאתה פשוט מוציא שורש ממשוואה ריבועית.

באיזו סיטואציה אתה יכול להוציא מביטוי aX^2+bX+c=d שורש ולקבל את 2 הנקודות שבהן הפרבולה נוגעת בציר ה-X?

אולי אחרי פישוט המשווה, הגעת למסקנה שבעצם מדובר בתבנת של כפל מקוצר 2^(x+y),

אבל גם אז, צריך לצאת לך X1 ו-X2, שהם יהיו בעצם אותו המספר כי הדלטא מתאפסת ואז הפרבולה משיקה לציר ה-X.

אתה כנראה, לפחות לדעת המורה, לא קלטת את זה וניסית להתווכח כמו דביל והיא העיפה אותך מהשיעור

כי כנראה התחלת להטעות גם תלמידים אחרים, עד כאן, נראה לי תקין לגמרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבין גדול בחינוך אתה לא , חינוך היא למעשה הדרך בה מלמדים ולא מה מלמדים כלומר חינוך הוא ההסבר וצורת ההיתנהגות לא החומר הנלמד , אלא כיצד מלמדים , לקום למורה כאשר הוא / היא נכנסים לכיתה זה חינוך , אם המורה מלמדים חשבון / היסטוריה וכו' זה לימוד , אתה צריך להבדיל בין חינוך , שזו צורת התנהגות לבין לימוד שזה החומר הנלמד .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין שום דבר חינוכי בלקום כאשר מורה נכנס לשיעור. זה לא מלמד דבר מלבד נתינת כבוד מתוקף מקצוע/מעמד ולא מתוקף אישיות.

היו לי מורים גרועים, היו לי מורים בינוניים והיו לי מורים מצויינים. אם מורה מצויין היה מבקש ממני לעמוד כאשר הוא נכנס - הייתי עושה זאת בשמחה. כאשר מורה גרוע מבקש זאת ממני הרי שאין שום סיבה שאבצע כזה דבר - זה פשוט לא מגיע לו. בדיוק כמו שלא מגיע לי שחברים שלי יצדיעו לי כאשר אני נכנס לפאב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ הנה, זה בדיוק על מה שאני מדבר. אתה לא תחליט אם לתת כבוד למורה או לא. הוא לא חבר שלך.

כמו שבצבא אתה תצדיע למפקד שלך גם אם אתה לא אוהב, ככה אתה תקום כשהמורה נכנס לכיתה. לא כי הוא בן אדם נחמד מאוד או כי זה "חינוכי" (וזה מאוד חינוכי, אגב, לדעת לכבד אנשים בעלי סמכות מעליך. היום אתה לא קם כשהמורה נכנס לכיתה, בעוד 10 שנים אתה תדקור שוטר עם מברג, כי למה מי הוא שיבקש ממך תעודה מזהה?), אלא בגלל שהוא המורה שלך ואתה צריך לכבד אותו.

יש כמה סיבות שכל העליה של שנות ה-90 מברית המועצות הגיעה לארץ עם תארים מתקדמים והשכלה גבוהה - ואחת הסיבות היא שהתלמידים שם קמו כשהמורה נכנסה לכיתה, הביאו לה פרחים ביום הראשון של שנת הלימודים ולעולם לא פנו אליה בשמה הפרטי, גם אם היא הייתה "מורה גרועה".

כשאני הייתי תלמיד, וזה היה לפני לא כל כך הרבה זמן, היינו קמים כשהמורה נכנסה לכיתה וסותמים את הפה. לדעתי ההתדרדרות הזאת חלה רק בשנים האחרונות, כי כשאני הייתי בתיכון אף אחד לא היה מעלה על הדעת לקלל מורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

מצטער, אבל אני חושב שכבוד זה דבר שצריך להרוויח אותו.

עצם זה שמישהו הוא בעל התואר "מורה" לא אוטומטית אומר שיש לכבד אותו.

בדיוק כמו שזה שמישהו הוא מנקה שירותים למחייתו לא אומר שהוא פחות מכובד מהמורה.

למפקד בצבא אין ברירה אלא להצדיע. אבל זה לא כבוד, זה פשוט פחד מעונש. כנ"ל לגבי שוטר.

ולא, אף פעם לא דקרתי שוטר שביקש ממני רישיון, ואני אפילו לא מסתובב עם מברג בשביל לעשות את זה.

אם יש חוק שמחייב לקום כשהמורה נכנס לכיתה וכולם יקומו, זה לא מראה על מתן כבוד. זה אך ורק מראה

על פחד מעונש. פחד מעונש זאת גם דרך "לחנך", אבל היא עובדת כל עוד הכוח נמצא בצד אחד. ברגע

שהוא לא, כל ה"כבוד" הזה שווה לתחת.

מורים טובים ושמתייחסים לתלמידים בכבוד (כן, גם לתלמידים מגיע כבוד. מה, אין להם תואר אז לא מגיע להם?)

יקבלו את הכבוד שמגיע להם, לפחות מרוב הילדים.

למרות שזה אולי משתמע מדבריי, אני לא מאשים את הצעירים של היום בכל תחלואות החברה. הרי סה"כ מי שאחראי

לחינוך של הילדים של היום הם ההורים של היום. והורים שלא שמים גבולות לילדים שלהם (כי ילדים צריכים גבולות)

ושלא מסוגלים להגיד לילדים שלהם "לא!" (וילדים צריכים שיגידו להם את זה מדי פעם) זה מה שגורם לתחושת

ה"מגיע לי" שנדמה שיש לכל זאטוט בימינו, ואחר כך גם גורם לכך שחלקם יוצאים עם סכינים מהבית ודוקרים אנשים.

ולא, זה לא בגלל האלכוהול (גם אני שותה ועדיין לא דקרתי אף אחד), זה לא בגלל הסמים (אני מכיר מספיק אנשים

שמעשנים ולא דקרו אף אחד) ולא שום שטות פופוליסטית שכזאת.

חינוך בא מהבית ותו לא. להכריח תלמידים לקום כשמורה נכנס לכיתה זה לא מתן כבוד. זה סתם "הצגה" של מתן כבוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עצם זה שמישהו הוא בעל התואר "מורה" לא אוטומטית אומר שיש לכבד אותו.

טעות, וזו בדיוק גישת החינוך של ההורים בישראל שהובילה למצב העגום שאתם רואים היום. זו בדיוק הגישה שמובילה לכך שתלמידים מתחצפים למורים, מקללים אותם, ומורידים להם את המכנסיים באמצע הכיתה - מצלמים את זה ומעלים ליוטיוב.

בזה הרגע מצאנו את הגורם לבעיה, ולצערי אין לכם להלין אלא על עצמכם. בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יודע מה, אני אנסח מחדש:

עצם זה שמישהו הוא בעל התואר "מורה" לא אוטומטית אומר שיש לכבד אותו יותר מאשר מאנשים אחרים.

מי שמתחצף לאנשים אחרים, מקלל אותם, מוריד להם את המכנסיים ומצלם ומעלה ליוטוב הוא אדם חסר כבוד ומגעיל באופן עקרוני.

ולא משנה אם הוא עושה את למורה שלו, למנקה של המשרד שלו או לשופט בית משפט עליון.

לפי מה שאתה טוען נדמה כאילו למורה אסור לעשות את זה, אבל אין בעיה לעשות את זה למי שמנקה את האסלות?

כל אדם ראוי למידת כבוד מינימלית, ולא משנה מי הוא או מה מקצועו.

אם מישהו לא מתחצף או מקלל את המורה אבל כן מתחצף ומקלל את המוכר בחנות, או מוכר הפלאפל, או נהג המונית

אז לא השגנו בזה כלום. יופי, אז הוא יתנהג כמו שצריך למורה, אבל מה עם שאר בני האדם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ למורה אמורה להיות סמכות על תלמיד - מה שלא נכון לגבי מנקה אסלות או מוכר פלאפל. היחס של תלמיד למורה צריך על כן להיות בהתאם.

קיומם של מורים גרועים לא מעטים היא בעיה אחרת שאיתה יש להתמודד במקביל. עם זאת, חלק גדול מאוד של התלמידים רחוקים שנות אור מרמת האינטליגנציה הנדרשת על מנת להבין מי מורה גרוע ומי לא. עקב כך, זה די טיפשי לתת לתלמידים את הבחירה אילו מורים לכבד ואילו לא.

הדבר אנאלוגי לכך שיש הורים גרועים - רק בשל עובדה זו אתה רוצה להעביר בבתי הספר מסר לתלמידים שעליהם לשפוט את הוריהם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...