האם הגענו לרגע שנפסיק לממן את האברכים? - עמוד 16 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם הגענו לרגע שנפסיק לממן את האברכים?


Shoko

Recommended Posts

אני שמח להודיעך שאולי ככה זה באיזור שלך, אבל לא ככה זה בכל הציבור החרדי.

רוב בני-ברק (על פי תחקיר, שנעשה בערוץ 2 אאל"ט) עובדים שחור.

10K אברכים מקבלים 30M שקל (ואפילו אברך אחד לא מוצדק).

וכל נתון שאתה רואה באתרי וערוצי החדשות מגובה בסקרים, שעל אמינותם קשה לפקפק, ואתה מוזמן לעשות כן אם תמצא איזושהי אי-אמת בהם (אני לא יודע אם המכון לסקרים בישראל עורך אותם, אבל אני לא רואה סיבה שערוץ או אתר חדשות יסתכנו בתביעת ביזה על סך עשרות מליוני שקלים לכל הפחות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 265
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

עניין החופה ובכלל בית הדין -

הספר שששמתי פה לינק אליו מספר על בחורה מבית רפורמי שמא לעשות התאהבה (זה לא כתוב כך בדיוק בכל זאת זה ספר למגזר החרדי) בבחור חרדי

שהלך ללמוד משפטים.

כשהחליטו שהם הולכים על חתונה היא נגשה עם הבחור לרב שלו ששאל אותה מס' שאלות והיתה שם שאלה האם אמך היתה נשואה פעם למישהו אחר שאינו אביך

והתשובה היתה חיובית והיא נשאלה האם היא התגרשה בבית דין ז"א אם גט כשר וענתה שאינה יודעת ולא הבינה למה חוורו פניהם של אהובה ורבו.

והתברר שהראביי הרפורמי פשוט לא יידע את אמה שע"מ שתוכל להינשא שוב כדאי לה להתגרש עם גט.

וכך התחתנה האשה בשנית בלי להתגרש כמו שדתינו היהודים מצוה ובתה פשוט "ממזר" ויכולה להינשא רק לאחד כמוה. ובספר יש זעקה גדולה למה למה הראביי לא אמר לי שיש דבר כזה גט ואולי כדאי לעשות דבר כזה, ובזה אמללה את חיי בתה.

הגיון מעגלי במיטבו: צריך להתחתן בחתונה דתית אורתודוקסית, כדי שגם הילדים יוכלו להתחתן בחתונה דתית אורתודוקסית. הנה רעיון בשבילך: אולי גם אני וגם הילדים שלי יתחתנו עם מי שבא לנו כמקובל בכל מדינה מערבית? אם הבת שלי (שמן הסתם אין לי עדיין) תתאהב בחרדי, שיותר יהיה חשוב לו העניין הזה שהעלת מאשר אהבתו כלפי הבת שלי ושלא יהיה מוכן להתחתן בדרך המקובלת על שני בני הזוג ושלא תוקעת מקלות בגלגליהם, הוא מוזמן ללכת לכל הרוחות כי לה יהיה הרבה יותר טוב בחיים עם מישהו אחר שאשכרה אכפת לו ממנה יותר משאכפת לו מהאייתולות שלו.

ישבתי היום כשהיה לי קצת זמן פנוי ובדקתי מס' בנינים מסביבי ורוב מוחלט עובדים. המספרים שמביאים בעתונות הם שקריים.

גם בית שהבעל יושב בכולל האשה עובדת ובהרבה בתים שניהם עובדים. חלק מאותם אנשים יש להם עסקים שמפרנסים מס' משפחות. אני עובד בעסק שיש בו למעלה מ - 30 חרדים שמתפרנסים ממנו וכלום ללא יוצא מן הכלל בלבן עם תלוש משלמים מיסים מעל ומעבר. (למה נקודות זיכוי יש רק לאשה עובדת ולי אין?)

במשפחתי ומשפחת אשתי אין זוג שאין שם לכל הפחות מפרנס 1 ולדעתי כך זה בכל הציבור החרדי.

אמור נא לי, אם כל (או רוב) החרדים עובדים, למה הם ונציגיהם (בעיקר מש"ס) טוענים כל הזמן שהם מסכנים ועניים ותלויים בקצבאות? למה בדו"ח העוני, המבוסס על נתוני הביטוח הלאומי, החרדים תמיד מככבים? או שאינם עובדים כלל, או שהם עובדים בשחור ומרמים את המדינה - וחלק ממי שכן עובד עדיין נמצא מאוד רחוק מיכולת לכלכל בכוחות עצמו את המשפחה שלו ללא הקצבאות השונות.

אתה, לדעתי, ממש לא מדגם מייצג. אין לך בעיה להכנס לאתר "חילוני" ולנהל את הדיונים הללו, למשל. אני גם בספק שהלכת להפגנות שהיו בירושלים ובבני ברק על רקע בג"ץ עמנואל - הפגנות בהן ראינו עשרות אלפים. לפיכך, אני מעדיף לסמוך על נתונים מטעם מוסד רשמי במדינת , מאשר על התצפיות שערכת בקרב חבריך.

אגב, נחמד שבמשפחה שלך "אין זוג שאין שם לפחות מפרנס אחד". חבל רק שבשאר הציבור היהודי, ה"לפחות אחד" הזה הרבה יותר קרוב לשניים - יש הרבה יותר זוגות בהם שני בני הזוג עובדים מאשר זוגות בהם רק אחד עובד. אם אצלכם התמונה הפוכה, אז אפילו המשפחה שלך, שמצבה מהבחינה הזו טוב מהממוצע החרדי, מוכיחה את הטענה שלי.

אני לא רואה סיבה למה על ילדי, הבתי ספר שהם מתחנכים בהם לא יקבלו כמו הבתי ספר שילדי חברי הלא חרדים בעבודה יקבלו

כמה וכמה סיבות.

הראשונה היא, שבתי הספר החרדים ממש לא מקבלים אותו דבר - הם מקבלים יותר. אם זה בגלל שחלקים מהחינוך החרדי מתוקצבים לפי כיתה ולא לפי תלמיד מה שתורם לכיתות קטנות יותר (לפחות היה כך בתקופה מסויימת בעבר הלא רחוק, אולי זה השתנה מאז), אם זה בגלל ריבוי תלמידים שרשומים בעיר אחת, לומדים בעיר אחרת ומקבלים תקציב משתי הרשויות המקומיות גם יחד, ואם זה בגלל שמוסדות חרדיים רבים מתוקצבים בו-זמנית כמוסד חינוכי וכמוסד דת, למרות שהמבנה הוא אותו מבנה והרבה בעלי תפקידים שותפים לשני ה"שימושים" (בנוסף לתקצוב עקיף דרך ש"ס ודומיה).

השניה היא, שלמדינה אמורה להיות הזכות להשפיע על תכני הלימוד במוסדות שהיא מתקצבת. אין סיבה שמשרד החינוך יקבע תוכנית כלשהי, החרדים יתעלמו ממנה ויקבלו תקציב מלא.

השלישית היא, שאני לא רואה למה על המדינה לממן מוסדות שלא מכירים בה, ושמחנכים את הלומדים בהם לבוז למוסדותיה (אם בכלל ואם "רק" כאשר קמה מחלוקת בין עמדת אותם מוסדות לבין עמדת הרבנים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחלק של החופה - הוא יכול ללכת לכל הרוחות אבל לא אכפת לך מהבת שלך שהיא ג"כ תלך לכל הרוחות?

באמת שמומלץ לקרוא את הספר ע"מ באמת להבין את זה - למי שבאמת מעונין לשאול/לבדוק /להבין

הם נמצאים מתחת לקו העוני בגלל שהמדד להוצאה בציבור הכללי לא מתאים לציבור החרדי ומודדים את הציבור החרדי במדד שונה.

בציבור הכללי מחשיבים , כדורגל בילויים כאלה שאין ולא משתמשים במגזר שלי ולכן הקו אמור להיות שונה.

צריך לבדוק כמה עלות לנפש הביטוח לאומי מחשיב, ובכמה בציבור החרדי מחשיבים את זה.

ואוטומטית כשבן זוג 1 עובד (וכיודע האפליה הגדולה שיש בכל מקום לגבי שכר נשים) + 1600 שמקבל מהכולל ועוד קצת עזרה מההורים (אם יכולים)

קצת קשה להיות בעשירון העליון. וצריך לזכור שהרוב הגדול עושה את ה מבחירה ואני מכבד אותו, אני ראיתי צורך לצאת לעיבוד כשראיתי שקשה לי להתמודד,

אולם בצורה כמעט אוטומטית אשתי הפסיקה לעבוד מכיון שכל מקום עבודה רצו בלי ילדים או מעל גיל 40 (שאז פחות יוצאות לחופשות לידה).

בקשר לבתי הספר - הימים שאתה מדבר עליהם פסקו לפני מס' שנים ואלו היו הימים של "תור הזהב" של ש"ס.

לפי הסקרים שמעון פרס מיודענו כבר היה ראש ממשלה עשרות שנים והותיק ביותר בעולם.

מעניין לבדוק בתי ספר ערביים איזה הסטוריה מלמדים שם ועדיין מקבלים מימון מלא (ולא חלקי כמונו)

אומנם לא הלכתי להפגנות מסיבה שאתה בטח יודע אבל מצטרף אליהם בכל ליבי ואת הדעה על זה אני אשאיר אי"ה למוצ"ש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחלק של החופה - הוא יכול ללכת לכל הרוחות אבל לא אכפת לך מהבת שלך שהיא ג"כ תלך לכל הרוחות?

באמת שמומלץ לקרוא את הספר ע"מ באמת להבין את זה - למי שבאמת מעונין לשאול/לבדוק /להבין

כבר אמרתי את כל מה שיש לי לומר בעניין הזה: אם הבת שלי תרצה מישהו שלא אכפת לו ממנה מספיק כדי להתפשר על העניין ההוא, היא מטומטמת וזו בעיה שלה. אם היא חכמה, היא "תחתוך" ממנו ברגע שהיא תבין שהיא לעולם תהיה מקום שני (במקרה הטוב) בסדר העדיפויות שלו.

הם נמצאים מתחת לקו העוני בגלל שהמדד להוצאה בציבור הכללי לא מתאים לציבור החרדי ומודדים את הציבור החרדי במדד שונה.

בציבור הכללי מחשיבים , כדורגל בילויים כאלה שאין ולא משתמשים במגזר שלי ולכן הקו אמור להיות שונה.

צריך לבדוק כמה עלות לנפש הביטוח לאומי מחשיב, ובכמה בציבור החרדי מחשיבים את זה.

ואוטומטית כשבן זוג 1 עובד (וכיודע האפליה הגדולה שיש בכל מקום לגבי שכר נשים) + 1600 שמקבל מהכולל ועוד קצת עזרה מההורים (אם יכולים)

קצת קשה להיות בעשירון העליון. וצריך לזכור שהרוב הגדול עושה את ה מבחירה ואני מכבד אותו, אני ראיתי צורך לצאת לעיבוד כשראיתי שקשה לי להתמודד,

אולם בצורה כמעט אוטומטית אשתי הפסיקה לעבוד מכיון שכל מקום עבודה רצו בלי ילדים או מעל גיל 40 (שאז פחות יוצאות לחופשות לידה).

אם הרוב עני מבחירה, אין שום סיבה בעולם שאני אשתתף בצורה כלשהי בבחירה הזו שלהם, לא? בנוסף, אתה סותר את עצמך - קודם טענת שרוב החרדים עובדים ואילו עכשיו אתה טוען שרק מחצית (אחד מכל זוג). תחליט בבקשה.

בקשר לבתי הספר - הימים שאתה מדבר עליהם פסקו לפני מס' שנים ואלו היו הימים של "תור הזהב" של ש"ס.

אולי חלק מהדברים אכן פסקו ואני לא מעודכן, אבל העניין של לימודים בעיר אחת ומגורים (ולפיכך רישום) בעיר אחרת הוא עדיין שגרתי, אם לשפוט לפי כמות האוטובוסים עם תלמידים חרדים שיוצא לי לראות ביומיום לעומת כמעט אפס עם תלמידים מקבוצות אחרות. גם עניין התקצוב הכפול כמוסד דת עודו קיים, אולי לא ביסודיים אבל ב"ישיבות תיכוניות" בהחלט.

לפי הסקרים שמעון פרס מיודענו כבר היה ראש ממשלה עשרות שנים והותיק ביותר בעולם.

אני תוהה איך זה קשור ומאיפה לקחת את זה.

מעניין לבדוק בתי ספר ערביים איזה הסטוריה מלמדים שם ועדיין מקבלים מימון מלא (ולא חלקי כמונו)

א) "מימון חלקי"? לפי חוק נהרי 2 אתם מקבלים מימון מלא (בנוסף לכל התוספות שציינתי). ב) בתי הספר הערביים ה"מוכרים ולא רשמיים" בעייתים מהבחינה הזו לפחות באותה המידה (בלשון המעטה), אבל נדרשת ממך הרבה חוצפה להעלות בכלל את הנקודה הזו: למה הם בכלל מקבלים את התקצוב הזה, אם לא המאבק של החרדים לתקצב את החינוך ה"לא-רשמי"? זה כמו שתגיד שהערבים מרוויחים מקצבאות הילדים לא פחות מהחרדים, ותתעלם לחלוטין מזה שהחרדים הם שהביאו את הקצבאות למצבן הנוכחי.

אומנם לא הלכתי להפגנות מסיבה שאתה בטח יודע אבל מצטרף אליהם בכל ליבי ואת הדעה על זה אני אשאיר אי"ה למוצ"ש.

זה כבר דיון בפני עצמו. אני לא מכיר אותך ולא אמור לנחש למה לא הלכת, אבל אם מבחינתך ההתנהלות של אותו בית-ספר וההורים היתה תקינה (בין אם בג"ץ צודק ובין אם לא בהחלטתו לאסור את ההורים), אני לא בטוח שיש לי ולך על מה לדבר בנושא. מתן לגיטימציה ליחס שהתלמידות המזרחיות קיבלו (גם אלה מבינהן שנכנסו למכסת ה"שחורים" במגמה ה"יוקרתית" יותר) כלפי קבוצה שלא פגעה בך מעולם היא מבחינתי קו אדום שהחוצה אותו אינו ראוי אפילו לבוז מבחינתי.

שיהיה שבת שלום, מר דוד (אם זה שמך). אני אשמח להמשיך את הדיון הזה ואולי לגלות דברים חדשים, אבל אני יכול לומר לך כבר עכשיו - ככל שאני מרבה בדיונים עם דתיים וחרדים, בינתיים אני רק מחדד את המסקנה לפיה ההבדלים ביני לבינכם רחוקים מלהסתכם באמונה שונה או "רוחניות" שונה. גם תפיסת המציאות הגשמית שלכם, כמו העובדות בשטח (קצבאות, משכורות, מימון), שונה לחלוטין - עד כדי מוכנות לכופף לחלוטין את אותה מציאות כדי שתתאים להצדקת תפיסת העולם שלכם ודרך החיים שלכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שבוע טוב

בקשר לעוני - כתבתי שהמדד לעוני לפי תחשיב מסוים של הביטוח לאומי לנפש ואז כפול X נפשות אז ברור שיש הרבה משפחות מתחת לקו העוני.

בציבור החרדי התחשיב לנפש הוא פחות מהמדד של הביטוח לאומי.

הענין של הלימודים במקום אחר הוא הכרח מכיון שלא בכל מקום ניתן להקים בי"ס.

לפי הסקרים שמעון פרס כבר עשרות שנים ראש ממשלה היה בתגובה ליואב שהביא לי סקרים מערוצי החדשות :silly:

לפי חוק נהרי זה רק דפק בלשון המעטה את הבתי ספר מכיון שאם עד עכשיו יכלו לקבל מימון בכל מיני תחומים (כגון חשמל ומים - ואני יודע זאת ממסמכים שראיתי)

עכשיו זה פסק, משפטנים דגולים מצאו פירצה בחוק.......

החרדים לא הביאו את הקצבאות למצבן הנוכחי אלא מר"ץ (יתכן שבשנים האלו נקראו ר"ץ) שטענו שזאת אפליה או גזענות לא זוכר בדיוק מכיון שאת הקצבאות האלו קבלו יוצאי .

אם אתה חושב שבעמנואל היתה "מכסת שחורים" אז תסביר לי למה הם לא שלחו את הבנות שלהם לשבועיים למגמה הכללית והעדיפו ללכת עם האשכנזים לכלא?

הידעת שמתוך 9 האמאות שבית המשפט רוצה להכניס לכלא 6 בנות עדות המזרח?

ושיהיה שבוע טוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שבוע טוב

בקשר לעוני - כתבתי שהמדד לעוני לפי תחשיב מסוים של הביטוח לאומי לנפש ואז כפול X נפשות אז ברור שיש הרבה משפחות מתחת לקו העוני.

בציבור החרדי התחשיב לנפש הוא פחות מהמדד של הביטוח לאומי.

ראיות בבקשה.

הענין של הלימודים במקום אחר הוא הכרח מכיון שלא בכל מקום ניתן להקים בי"ס.

הם לא נוסעים למקום אחר - הם נוסעים לעיר אחרת. אמור נא לי, אם בעיר מסויימת חסר בית ספר חרדי למרות שיש תלמידים, זה לא אומר שבעיר אחרת חסרים תלמידים ואבל יש בית-ספר? בינתיים, מקבלים תקציב משתי הרשויות.

לפי הסקרים שמעון פרס כבר עשרות שנים ראש ממשלה היה בתגובה ליואב שהביא לי סקרים מערוצי החדשות :silly:

סקר אינו תחקיר, ומאוד עצוב שאינך יודע את ההבדל. אם 500 אנשים חושבים ששמעון פרס צריך להיות ראש ממשלה, זו דעתם בלבד. כשביטוח לאומי מציין בדו"ח שרוב החרדים מקבלים קצבאות, למשל, זו לא "דעה" - זה המצב בפועל כפי שהוא רשום באותו המחשב שמפיק את הוראות התשלום.

לפי חוק נהרי זה רק דפק בלשון המעטה את הבתי ספר מכיון שאם עד עכשיו יכלו לקבל מימון בכל מיני תחומים (כגון חשמל ומים - ואני יודע זאת ממסמכים שראיתי)

עכשיו זה פסק, משפטנים דגולים מצאו פירצה בחוק.......

ראיות בבקשה - אין לי מושג על מה אתה מדבר. חוק נהרי כלשונו מבטיח מימון זהה לבית ספר חרדי שאינו רשמי כמו לבית ספר ממלכתי.

החרדים לא הביאו את הקצבאות למצבן הנוכחי אלא מר"ץ (יתכן שבשנים האלו נקראו ר"ץ) שטענו שזאת אפליה או גזענות לא זוכר בדיוק מכיון שאת הקצבאות האלו קבלו יוצאי .

מר"ץ החליטו שקצבאות הילדים צריכות להיות כמו שהן? ראיות בבקשה. בינתיים, מי שנלחם על שימור המצב הקיים הם ש"ס.

אם אתה חושב שבעמנואל היתה "מכסת שחורים" אז תסביר לי למה הם לא שלחו את הבנות שלהם לשבועיים למגמה הכללית והעדיפו ללכת עם האשכנזים לכלא?

הידעת שמתוך 9 האמאות שבית המשפט רוצה להכניס לכלא 6 בנות עדות המזרח?

אהה, ואם אותו מיעוט "שחור" שהצליח להתחבב על ה"לבנים" מחליט לשתף פעולה עם החברים החדשים שלו, זה הופך את כל מה שהם עושים לבסדר. כמובן, איך יכלתי לחשוב אחרת?

ושיהיה שבוע טוב

כמו שאתה רואה, המילה "ראיות" חוזרת על עצמה די הרבה בדברי. לזרוק דברים מופרכים לחלוטין לאוויר כל אחד יכול. כמובן שאינך חייב לי דבר, ובכלל זה הוכחות, אבל אם אתה רוצה שהתייחסו ברצינות לדבריך אתה עשוי לרצות לשקול מחדש את המדיניות שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי הסקרים שמעון פרס מיודענו כבר היה ראש ממשלה עשרות שנים והותיק ביותר בעולם.

ויק כבר ציין אבל ארחיב: אתה מדבר על סקרים, אני מדבר על תחקירים. מצולמים ומתועדים. כשבכלל כל קשר בין סקרים על שמעון פרס ותחקירים על העלמות מס בבני-ברק, מקרי בהחלט. רואים שם יפה מאוד את כל העסקים השחורים של החרדים ואת התגובה שלהם (אלימות קשה) כשבאים שוטרים ורוצים לעצור אותם באשמת העלמת מס.

מעניין לבדוק בתי ספר ערביים איזה הסטוריה מלמדים שם ועדיין מקבלים מימון מלא (ולא חלקי כמונו)

אני אגיד לך בדיוק איזו היסטוריה. אותה היסטוריה שאני לומד. לא, אני לא לומד בבית ספר ערבי. אני לומד בבית ספר שמדי שנה מגיעים אליו עשרות ומאות תלמידים ערבים להיבחן בבגרות בהיסטוריה, והם עונים על אותו השאלון שאני עונה עליו (נכון, המיקוד שלהם מצומצם קצת יותר, אבל רובם המוחלט של הנושאים שכל אחד אחר לומד - נמצאים שם). ונחש מה? הם גם לומדים את שאר מקצועות הליבה, כולל אזרחות, מתמטיקה ו... אפילו תנ"ך. אולי פעם היה להם פטור, היום זה לא המצב.

מעניין שערבי יודע יותר על כל התהליכים שגרמו לשואה מאשר חרדי, כי חרדים לא לומדים היסטוריה.

לשם הבהרה: אני גר בחיפה, ומגיעים אלינו תלמידים ערבים להיבחן מכל המחוז (=יקנעם עתלית וכו') וגם ערבים מהעיר עצמה. המצב בשטחים ייתכן ושונה, אבל כל ערבי-ישראלי לומד את מקצועות הליבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא בעיה לכתוב על כל דבר "ראיות"

כתבת - הם לא נוסעים למקום אחר - הם נוסעים לעיר אחרת. אמור נא לי, אם בעיר מסויימת חסר בית ספר חרדי למרות שיש תלמידים, זה לא אומר שבעיר אחרת חסרים תלמידים ואבל יש בית-ספר? בינתיים, מקבלים תקציב משתי הרשויות.

תביא ראיות.

כתבת - ראיות בבקשה - אין לי מושג על מה אתה מדבר. חוק נהרי כלשונו מבטיח מימון זהה לבית ספר חרדי שאינו רשמי כמו לבית ספר ממלכתי.

חוק נהרי מבטיח מימון זהה?

כתבה מלפני 3 שנים (כמדומני) של שחר אילן תחת הכותרת נהרי יכול לחכות

חוק נהרי שעבר בשבוע שעבר בכנסת - והמחייב רשויות מקומיות להשתתף בעלות הפעלתם של מוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי, שרובם מוסדות חרדיים - הוצג במידה רבה של צדק כהישג גדול של ש"ס וכתשלום של הקואליציה על נאמנותה. הבעיה שאיש כמעט לא שם לב אליה היא שאי אפשר, לפחות בשלב זה, להפעיל אותו. יישום החוק מותנה בכך ששרת החינוך תקבע "סדרים ותנאים לתמיכת המדינה בתקציבי מוסדות חינוך מוכרים", כלומר תתקין תקנות לתקצוב החינוך המוכר שאינו רשמי. אלא שבכל 59 שנות קיומה של מדינת נמנעו שרי החינוך מלהתקין את התקנות האלו.

ואכן, מהלשכה המשפטית של משרד החינוך נמסר בתגובה ל"הארץ", כי "עד להתקנת התקנות על ידי השר, הרשויות אינן יכולות להעביר תקציב למוסדות החינוך המוזכרים בחוק נהרי". כדאי לשים לב לניסוח. זה לא שהרשויות לא חייבות. הן אינן רשאיות. אז מה יהיה? מתי יוכל סוף סוף השר בלי התיק משולם נהרי לנוח באמת על זרי הדפנה? משרד החינוך: "בהתאם לחוק החלה הלשכה המשפטית בגיבושן של התקנות".

חוק נהרי מתייחס לתמיכה שמיועדת למטרות כמו שירותי מנהלה, שכר מזכירות ושירותים, פסיכולוגים, מימון חשמל ומים ולפעמים גם תוספת שעות לימוד. התקציב שהרשויות מעבירות לבתי הספר קטן בהרבה מזה שמעביר משרד החינוך, ובכל זאת הוא משמעותי. החוק החדש מחייב את הרשויות המקומיות לתקצב את מוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי ביחס דומה לזה שהמדינה מתקצבת אותם. לדוגמה, היום מתקצבת המדינה את המוסדות הללו בהיקף של 75% מתקצוב בתי הספר הממלכתיים. לכן גם הרשויות המקומיות יצטרכו לתמוך בבתי הספר המוכרים בשיעור של שלושה רבעים מהתמיכה שהן נותנות לממלכתי

א. יקבלו 75% מבית ספר ממלכתי

ב. זה יהיה אחרי שיהיו תקנות ע"י השר, דבר שעדיין לא סודר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כבר עמוד 24, אז לא ממש יצא לי לקרוא את מה שכתבתם פה.

אם תרשו לי, אני רק אעיר הערה שקשורה לנושא הכללי.

אחת הטענות היא למה אברכים מקבלים מימון וסטודנטים לא.

צריך להבין שאברך הוא אחד ש"תורתו אומנותו" - אומנות במונחים של המשנה זה מקצוע, עבודה לשם פרנסה.

אחד לומד להיות נגר, אחד עורך דין, אחד רופא ואחד "בן תורה" - שיושב באוהלה של תורה ולומד.

בשביל להגיע למדרגה מסויימת, שלא כל אחד יכול ואמור להגיע אליה - צריך פשוט לשבת וללמוד בכל זמן שיש

והתעסקות בדברים אחרים - כגון מלאכה ואפילו שהיא לשם פרנסה - פשוט מחריבה את האוהל. זה כבר לא אותו הדבר.

אחד כזה שלומד, מאוד קשה להשוות אותו לסטודנט.

סטודט הרי לומד למען עצמו בלבד - להשיג לעצמו השכלה יותר גבוהה בשביל ללמד אחרים או בשביל להשיג מקצוע נחשב יותר.

ברור לנו שהאברך לא לומד למען עצמו. גם, אבל בעיקר בשביל עם - לפחות לפי האמונה שלו ובמדינה שלנו צריך לגלות סבלנות כלפי זה גם אם אני באופן ספיציפי לא מאמין בדתו של האברך.

כמובן שאי אפשר לטעון מנגד שאנו נמציא את "דת הסטודנטים" - שמטרתם עילאית והיא לתקן את העולם למרות שזה רעיון נחמד.

אחד הרעיונות המרכזיים ביהדות הוא "לתקן עולם במלכות שדי" - גם סטודנט יכול להיות דתי וזה לא סותר ולכן אין שום סיבה להמציא את ה"דת" הנ"ל.

מקווה שתראו סובלנות כלפיהם, כי הם בסה"כ באים לתרום ולא להרוס.

יש עוד צדדים לעניין של להיות אברכך - זה לא דבר כ"כ ברור שהוא בסדר, אולי הוא מתאים רק ליחידי סגולה

אבל עד אז, כל עוד הם תורמים בצד הרוחני - נגיד תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול להתפלל כמה שבא לך, כשהטילים יתחילו ליפול אתה תצטער מאוד שאין לך עוד 10,000 רופאים או חיילים.

שמע, אם האברך היה מכניס למדינה כסף - וזה משהו שכל אזרח עושה, כי אחרת אין מדינה - לא היו לנו תלונות. אבל לא כך הדבר, האברכים הם עלוקות במלוא מובן המילה.

הם יושבים כאן, במדינה שלנו, וחיים כאן את חייהם. הם יושבים ולומדים תורה כל היום ולא עובדים. הם לא תורמים למדינה בשום דרך ריאלית (ואתה יכול להגיד "תורמים במובן רוחני" עד מחר, זו לא תרומה אמיתית והיא לא עוזרת לנו בשום דרך). הם לא מגנים עליה (שוב, תפילות לא חוסמות פצצות), הם אפילו לא משלמים מיסים. הם אוכלים את תקציב המדינה שיכול ללכת על דברים חשובים הרבה יותר (חינוך, תשתיות, סל , ביטחון, והרשימה עוד ארוכה).

בדיוק כמו עלוקה, הם נמצאים פה, אבל לא עושים שום דבר בכדי לתרום, ואפילו להפך - הם דורשים ודורשים עוד ועוד דם (כסף).

זה לא עניין של דת נגד דת. לעולם, בחיים, לא אשלול ממישהו את הזכות לדת. אתה יכול ללמוד לדת ככל שתחפוץ - אבל לא לפני שאתה משלים את המטלות שלך כאזרח. אתה יכול לשבת כל היום וללמוד מצידי - אבל למה אני צריך לשלם לך על זה?

אברכים הם קודם כל אזרחים. אח"כ הם אברכים. ואם הסידור הזה לא נראה להם, אם לא בא להם להתחיל לממן את עצמם ואת המספר המגוחך של הילדים שהם מביאים לעולם (ואני אומר מגוחך רק בגלל שהם יודעים שאין להם שום דרך לתמוך כלכלית בכ"כ הרבה ילדים, אבל מולידים אותם בכל זאת), הם מוזמנים לצאת מהארץ הזו. HELL, אני אפילו אשלם להם על כרטיס הטיסה ועל פחית קולה במטוס.

זו משוואה מאוד פשוטה: אם אתה לא תורם לארץ = רד ממנה. אתה יודע שאתה פוגע בה, אבל אתה בכל זאת רוצה להישאר, בטוענה פנטזית שאתה "מגן עליה רוחנית?". אי אפשר להגיד את זה עוד הרבה פעמים - תפילות לא חוסמות פצצות.

אין שום סיבה שאני, אתה, או כל אזרח אחר שמשרת 3 שנים בצה"ל ומשלם מיסים כל חייו, יתן כסף לאנשים שהמחשבה לעבוד מעולם לא חצתה במוחם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יוגב יוגב..

אתה אולי לא שם לב אבל הדתיים פועלים רבות לפיתוח המדינה.

להפך, החילונים - לא כולם!!!! חשוב להדגיש, לא בדיוק בעניין.

החינוך החילוני שמחנך את הנוער של היום - מוביל רק להרס המדינה.

אני לא רואה בדיוק איך בני נוער שמתפרעים ללא מפריע תורם למדינה

איך החוסר חינוך מוביל לשיפור הכלכלה במדינה

אתה כעת מסתכל על זרם שהוא לא הכי גדול בזרם הדתי

יש גם את הדתיים הלאומיים, כאלה שגם פעילים בתנועות הנוער ותורמים הרבה מאוד!

אם נסמן אותם כחיוביים (למרות שגם לחרדים יש תרומה וצריך את כולם - אין מיותר) נראה שאחוז "הדתיים החיוביים", מתוך כלל הדתיים גדול בהרבה מאחוז "החילונים החיוביים" מתוך כלל החילונים כשאני מתכוון לכאלה שמתנדבים, פעילים בתנועות נוער וכו'.

ברור שהחינוך דתי מועדף על החילוני שלא מוביל לשום פיתרון ממשי

רק רעיונות נחמדים אך לא ניתנים למימוש עקב שהם נוצרו ע"י בני אדם.. וכמה חבל - לדתיים יש מערכת מהאל. אתה לא רוצה - אתה מוזמן להמשיך לשקוע ולהשקיע את עצמך ואת חבריך בתוך הבוץ הזה שכולנו נמצאים בו.

יש דתיים שעובדים ויש דתיים שעבודם היא בכך שהם לומדים. שניהם תורמים. אלו שעובדים אתה מבין את תרומם ואלו שלומדים אתה לא רואה איך בדיוק זה עוזר. אבל אנחנו העם יהודי ויש לנו תורה. אתם בחרתם לפרוש מאיתנו. במקור כולם היו דתיים.

מינימייזר יקירי, דתיים בחו"ל זה לא עניין פשוט. ידוע וברור שלא"י יש מעלות משל עצמה והם בוחרים להתעלם מזה - מה שמעיד שאין להם בעיה להתעלם מעוד עקרונות דתיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

והרי ידיעה שהגיעה זה עתה - אנחנו לא חיים בארץ . אנחנו חיים במדינת , מדינה שהוקמה על ידי חילונים. אם אתה רוצה לחיות בארץ , תעבור לשכם או ליריחו, או לעמאן. אולי שם ידאגו לך יותר. אבל במדינת ישראל, אפשר להתחיל מזה שהחרדים יתגייסו לצה"ל וימלאו את כל החובות האזרחיות שלהם, לפני שהם באים בדרישה לזכויות יתר, כי כרגע התרומה שלהם לחברה היא שלילית ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

0xIDE, מבחינתי שהחרדים (כמו גם שאר המגזרים בישראל) יעשו מה שהם רוצים, כל עוד הם עומדים במספר תנאים:

1. שהם יבינו שזאת מדינה דמוקרטית, שהחוק ורשויות המדינה הם הסמכות העליונה - לא הרבנים, לא התורה, לא המשנה! החוק ורשויות המדינה!!!

2. שיתחילו לציית לחוק כמו כל אזרח אחר, במיוחד בנוגע לשירות צבאי.

3. שיממנו את עצמם. הם אלו שחושבים שצריך להתפלל למען עם , ולכן הם אלו שצריכים לממן את התפילות שלהם. הם רוצים לחיות כל היום בישיבה ולהתפלל? שיהיה להם לבריאות, רק שלא יצפו ששאר הציבור יממן את אורח החיים הזה.

4. שיכירו בעובדה שהם מגזר אחד במדינה, וכמוהם יש מגזרים רבים נוספים. הם לא יכולים לכפות את האמונה שלהם על שאר המגזרים, וגם לא לנסות, כי זה לא לגיטימי וזה נגד הדמוקרטיה.

5. שלא ישללו מהילדים שלהם את הזכות לעתיד (אין באמת זכות כזאת)! מילא אם הם רוצים להפוך לאנשים לא פרודוקטיביים, שגורמים רק נזק (וגם זאת בעיה קשה מאוד) - אבל למה לשלול מהילדים שלהם את האפשרות להיות משהו בעתיד, להפוך לאזרחים פרודוקטיבים ולשרת את המדינה?

ברגע שהם יעשו את כל אלה לאף אחד לא תהיה ולו טענה אחת נגדם.

ואגב, כל המניפולציות בשקל שלך מפגרות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אנחנו יכולים לטעון שאתם כופים עלינו...

למה שאני אשלם במיסים דברים למימון התרבות המזוויעה שלכם? הרי אני ממש לא תומך בזה

כולנו ערבים זה בזה (:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...