כמות הפריימים שאנו רואים - האם המגבלה היא 30? אולי 60? - עמוד 4 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמות הפריימים שאנו רואים - האם המגבלה היא 30? אולי 60?


djelectric

Recommended Posts

  • תגובות 90
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אל תוציא את עצמך טמבל, אין שום מסך בעולם שמסוגל לתמוך במעל 100HZ, בטח ובטח LCD אשר בכלל רק 60HZ, כאשר

מרבית מסכי הCRT הם עד 85HZ וגם זה ברז' די נמוכה. מסקנה, או שהם ואתה מטומטמים או שאתה משקר, אתה מוגבל

טכנולוגית על ידי המסך שלך ולא על ידי המחשב, וזה מעניין אף אחד מה כתוב לך בFRAPS כי הוא פשוט בודק כמה FPS

הכרטיס מסך מצליח לעשות ולא כמה המסך משדר. תאכלס זה בבל"צ.

אגב כל הסרטונים הללו ממשחקים, איך אני יודע מהו FPS שאני רואה אצלי? יתכן בכלל שהקלטה לא הקליטה את כל הFPS

כי זה פשוט מיותר? או לחלופין נאבדו פריימים כי VHZ של המסך שלי לא טעם FPS?

טמבל מי שלא מבדיל בין refresh rate ל-fps. למרות שאין קשר עדיין אתייחס לכך - שקר הוא לומר שמרבית מסכי ה-CRT הם עד 85HZ. בתקופת הזוהר של cod1 עדיין לא יכולנו להנות ולהוביל במשחק עם מסכי LCD ולכן שיחקנו עם CRT נעולים על 120HZ-125FPS וב-cs בהתאמה 100HZ-100FPS. זאת היתה הגדרה בסיסית שכל אחד בקהילה דאג להשיג אותה. אני הייתי עם מסך mag 19'' מיושן ועל 120HZ ברזולוציות שונות במשך כמה שנים.

כיום נכון שמסכי LCD מציגים בקצב רענון של 60HZ ולכן לא התייחסתי לכך בכלל. אני מדבר על FPS, frames per second. לשחקנים ברמות הגבוהות יש הבדל עצום בין 105FPS או 125FPS במיוחד במשחקים שבהם המנוע הגרפי של המשחק מייצר באגים שנותנים ייתרון במשחקיות. אך בלי קשר לכך ויזואלית וטכנית יש הבדל עצום ואני ועוד רבים כמוני פשוט היו בוחרים לוותר על pcw או gather כאשר המחשב לא היה מייצר 125FPS באופן יציב. נכון שהשרתים עצמם רצים על ומקבלים רק כ-30-60 פריימים לעולם המשחק אך מבחינת הקליינט השחקן המידה שבה מהירות התצוגה (***ללא קשר לתצוגה הסופית של 60HZ***) קובעת הכל.

אז אנא תחסוך ממני קריאות מתנשאות של שקרן וטמבל כי רק אתה יוצא כזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

SyndromE :

1. באיזו רזולוצייה שיחקת ?

2. יש מצב שאתה מעלה את הסירטון ל RAPIDSHARE או MEGAUPLOAD ?

האתר שאליו העלת טוען שהוא עמוס ולא מאפשר הורדה.

1. רז' 800x600. בסרטון זה יוצא 1600x600 שהם זה לצד זה.

2. אוף עד שהעלתי את זה ל-fileflyer עם האנטרנט 1.5 שלי :( אני ינסה לארגן קישור ל-rapidshare אבל אשמח אם משהו שהוריד יעלה במקומי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שכולם יורידו את התוכנה הזו, ינסו מה בכמה FPS שבא להם, באיזה REFRESH RATE שבא להם ותפסיקו להתווכח.

http://www.tweakguides.com/files/FPSCompare_v05_beta.zip

לכתבה המלאה

http://www.tweakguides.com/Graphics_5.html

לילה טוב!

נ.ב.

לגבי HZ ו-FPS, כל פריים שיעבור את מגבלת ה- HZ של המסך, יקוצץ בצורה כזו או אחרת ולא יוצג. זו מגבלה טכנולוגית. מסך ב 60 HZ מרענן את התצוגה 60 פעמים בשנייה. אז גם אם יש לנו 5000 FPS בסופו של דבר המסך יציג רק 60 פריימים מתוכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשיש החלקת תנועה טובה (MOTION BLUR) אין בעיה עם 25-30. רוב הסרטים מקודדים בכלל ב 24FPS, וזה נראה חלק לגמרי, אבל אם תקחו סרט ותעצרו אותו על פריימים מסויימים - תראו שהכל מרוח, למרות שכשמריצים את הסרט התמונה נראית חדה. הסיבה לכך היא שכל פריים מכיל בפועל את מה שהמצלמה נחשפה אליו במשך 1/24 השניות שלקח לצלם אותו, ואם באותו פרק זמן גוף מסויים בתמונה שינה את מקומו הוא יראה חלקית במקום הישן וחלקית במקום החדש, וברצף מהיר נראה תנועה חלקה.

משחקים, מצד שני, לרוב אינם עובדים ככה: כל פריים מרונדר בנפרד באופן חד. גם כאשר קורה הרבה על המסך, אם תקחו SCREENSHOT בכל רגע נתון תקבלו תמונה חדה. היות ולא מוצגים בפנינו "מצבי בייניים", אני מבחינים ביתר קלות בהבדלים שבין פריים לפריים, וזה נראה לנו פחות חלק. אם נחזור לדוגמה עם המצלמה, הדבר משול לצילום באמצעות מהירה (אלה שמשמשות להילוך איטי), של נגיד 500FPS, ואז "ניפוי" של כל הפריימים מלבד 24 בשנייה (שנייה אמיתית, לא בהילוך איטי) במרווחים שווים. אם תצפו בסרט שהוכן כך, הוא יראה לכם הרבה פחות חלק מסרט רגיל, למרות ששניהם מוצגים באותם 24FPS - ורק אם תצפו בו בקצב גבוה יותר, נניח 48FPS, תקבלו חלקות שמשתווה לסרט רגיל, שכן אז פריים ה"ביניים" שנוסף בין כל שני פריימים שראיתם במצב הקודם מספק את אותה החלקה שבסרט רגיל מספקים הפריימים המרוחים.

כשיש במשחק מנגנון החלקת תמונה מוצלח, כמו בקרייסיס למשל, מה שקורה בפועל זה שכל פריים חדש שמרונדר "מעורבב" חלקית עם הפריים הקודם, ליצירת אותה המריחה שתראו בסרט. במשחקים שכאלה, באמת שיש מעט מאוד הבדל בין 30FPS ל60FPS.

ראיתי את הסרטון של SyndromE וגם אני מאמין ל DJ בבדיקות שהוא עשה.

השאלה היא מה ההסבר הטכנולוגי/מדעי לכל זה? ההודעה היחידה שבאמת מסבירה משהו (ולא מוכיחה או אומרת "אתה טמבל, אני צודק") היא של vic07.

למישהו יש הסבר סותר או מחזק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, חברה לייייצים, צפיתי בסירטון ... שוב ושוב ... ושוב ( ושוב )

ועשיתי את זה על חמישה מסכים שונים ( שוב .... ושוב )

פלוס, קיבלתי פידבק מחמישה נסיינים שונים שקבלו הוראות מדוייקות וביצעו אותן כלשונן.

SyndromE , אתה קילקלת מעט את הניסוי. לא בכוונה.

היית צריך להסתיר את הסמל הקטן בצד שמאל שמציין את מספר הפריימים בשתי הצדדים ופשוט לשאול איזה צד נראה טוב יותר.

ורק אחרי מספר תגובות ( נניח 20 - 30 ) לציין איזה צד יש בו יותר FPS

ואלה פני הדברים :

מסך 1 ->

LG FLATRON L1732S , 1280 X 1024

מסך 2 ->

LG F900B , 1024 X 786

מסך 3 ->

DELL 2209WA A01 , 1680 X 1050

מסך 4 ->

DELL 3008WFP A02 , 2560 X 1600

מסך 5 ->

SAMSUNG SYNCMASTER 2253WB , 1680 X 1050

בכל חמשת המסכים, קצב הריענון הוגבל ל 60 הרץ. ( כן, כן, אני יודע, LCD , ריענון, חרטא ברטא )

הסרטון הוקרן על מסך מלא ונעשתה בדיקה עם תאורה שונה בנוסף.

תאורת ספוטים ( 20 ספוטים מקובעים קרוב לתקרה בהיקף החדר ) , נורת להט 100W, נורת פלורוסנט CFL 48W

וללא תאורה חיצונית, חדר חשוך.

טוב, אין שום הבדל מעשי ונתפס באופן התנועה ( Smoothness of motion ) והארועים בין שני הצדדים של הסרטון.

לא בתנועה של השחקן עצמו ולא בתנועה של האובייקטים השונים ,זומבים, ארונות ודלתות שנפתחים, חלקים שנופלים מהקירות,

נאדה. אין הבדל בין 30 ל 60.

אבל ... הצד הימני נראה " טוב " יותר.

יותר ... " חד " או " נקי " ? לא יודע איך להגדיר או להסביר.

חמישה אנשים שונים הגיעו לאותה מסקנה אחרי דיון וניסויים שונים ומשונים, שוב ושוב ( נדמה לי או שאני חוזר על עצמי ? שוב ? )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל ... הצד הימני נראה " טוב " יותר.

יותר ... " חד " או " נקי " ? לא יודע איך להגדיר או להסביר.

זה בדיוק העניין. ההבדל הוא לא בתמונה עצמה אלא בתזוזה.

anyway, אני מוריד את הסרטון. תכף אערוך (או אגיב) ואומר את דעתי. למרות שאני יכול לנחש מה זה יהיה.

עריכה: אין ספק שההבדלים ברורים לגמרי. הצד הימני חד ובעל תזוזה הרבה יותר ריאליסטית והצד השמאלי ההפך.

הצד הימני כאילו צולם זה עתה מהמציאות והצד השמאלי כאילו צולם מסרט.

אני חושב שהסרט הזה משתיק פיות. :xyxthumbs:

ד"א, באיזה משחק מדובר ועד כמה ישן הוא? (שהכרטיס מריץ אותו על הרבה יותר מ-60FPS...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההבדלים ברורים ביותר כששני הסרטונים זה ליד זה.

אבל הם ברורים רק לגבי " הניקיון " של הסרטון, לא לגבי התנועה שמתרחשת.

גם בקטעים שהשחקן מסתובב ממש מהר ב 180 מעלות ומרסס כאילו אין מחר או שכמה דמויות נעות מולך.

אתה אומר :

" הצד הימני כאילו צולם זה עתה מהמציאות והצד השמאלי כאילו צולם מסרט "

קח דף כהה ( כדי שלא תהיה זליגת אור ), תסתיר את הצד הימני ותסתכל בסרטון כולו ותחזור על העניין כשהצד השמאלי מכוסה.

אתה מבחין בהבדל בתנועה או ב " חדות " הסירטון ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההבדלים ברורים ביותר כששני הסרטונים זה ליד זה.

אבל הם ברורים רק לגבי " הניקיון " של הסרטון, לא לגבי התנועה שמתרחשת.

גם בקטעים שהשחקן מסתובב ממש מהר ב 180 מעלות ומרסס כאילו אין מחר או שכמה דמויות נעות מולך.

אתה אומר :

" הצד הימני כאילו צולם זה עתה מהמציאות והצד השמאלי כאילו צולם מסרט "

קח דף כהה ( כדי שלא תהיה זליגת אור ), תסתיר את הצד הימני ותסתכל בסרטון כולו ותחזור על העניין כשהצד השמאלי מכוסה.

אתה מבחין בהבדל בתנועה או ב " חדות " הסירטון ?

אני חייב לומר שאני מרגיש אידיוט, אבל אנחנו צופים פה בסרטון- 3 אנשים מהעבודה על מסך 17 אינץ' ולא מצליחים למצוא הבדלים בין שני המצבים.... :-\ אולי על 22/24 WIDE ההבדל מורגש יותר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההבדלים ברורים ביותר כששני הסרטונים זה ליד זה.

אבל הם ברורים רק לגבי " הניקיון " של הסרטון, לא לגבי התנועה שמתרחשת.

גם בקטעים שהשחקן מסתובב ממש מהר ב 180 מעלות ומרסס כאילו אין מחר או שכמה דמויות נעות מולך.

אתה אומר :

" הצד הימני כאילו צולם זה עתה מהמציאות והצד השמאלי כאילו צולם מסרט "

קח דף כהה ( כדי שלא תהיה זליגת אור ), תסתיר את הצד הימני ותסתכל בסרטון כולו ותחזור על העניין כשהצד השמאלי מכוסה.

אתה מבחין בהבדל בתנועה או ב " חדות " הסירטון ?

עשיתי בדיוק את מה שאתה אומר, רק לא בעזרת נייר אלא כיסוי עם היד. התוצאה היא אותה תוצאה.

ולמה אתה מתכוון ב "יותר חד"? כשאני אומר חד אני מתכוון שהתנועה הרבה יותר מציאותית וחדה לעין. בתמונה עצמה שום דבר לא אמור להשתנות בין קצב הפריימים לשניה.

עריכה- omrit, אנחנו דווקא כן, ההבדלים ברורים. ואנחנו ודאי לא הראשונים שעורכים את הניסוי הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא אקרא 6 עמודים עכשיו,אבל התשובה היא,לא רואים מעל 40-50,אבל מרגישים,לכן במשחקים זה מעצבן לשחק על פחות מ 50-60.

ובמשחקים ממש מהירים כמו אנריל [04],פחות מ 100 זה פשוט פוגם בחוויה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא דבר שמרגישים מבחינה רגשית, זה דבר שרואים בעיניים, העין תופסת את זה אחרת.

בכל אופן, אני עדיין עומד על זה שזה עניין סובייקטיבי. כל אדם יכול לשים לב להבדל אבל רק חלק מודעים לו, זה עניין של מודעות.

לכן הת'רד הזה כנראה לא יסתכם בדעה שכולם מסכימים איתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

" יותר חד " , שוב, אני לא יודע על מה לשים את האצבע או איך להגדיר או להסביר בדיוק.

ההרגשה שלי ושל החברה ששאלתי ( והשתדלתי לא לזהם להם את המוח במילים שלי ) היא כאילו על הצד הימני הפעילו

פילטר או אפקט ש " מנקה " את הסרטון. כשעוצרים את הסרטון זה הרבה פחות מורגש.

כמובן שיש הבדל בין תמונה סטטית לרצף דינמי.

אם הייתי טוען שהצד הימני צולם ב 30 פריימים עם פילטר שכזה, יכולת להגיד לי שהוא צולם ב 60 ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

" יותר חד " , שוב, אני לא יודע על מה לשים את האצבע או איך להגדיר או להסביר בדיוק.

ההרגשה שלי ושל החברה ששאלתי ( והשתדלתי לא לזהם להם את המוח במילים שלי ) היא כאילו על הצד הימני הפעילו

פילטר או אפקט ש " מנקה " את הסרטון. כשעוצרים את הסרטון זה הרבה פחות מורגש.

אם הייתי טוען שהצד הימני צולם ב 30 פריימים עם פילטר שכזה, יכולת להגיד לי שהוא צולם ב 60 ?

אבל למה אתה מתכוון ב "מנקה"? בתמונה עצמה (AKA- הגראפיקה)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...