Dual Core Vs. Quad Core for gaming - עמוד 8 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Dual Core Vs. Quad Core for gaming


gman_il

Recommended Posts

ה-Q6600 נמצא בסביבת המחיר הזו.

נכון... רק שעוד שנה המעבד הזה כבר יהיה נחלת ההיסטוריה..

ולשואל מלמעלה, כשה'נהלם' יצא קשה לי להאמין שתהיה ירידת מחירים דרסטית למעבדים הנוכחיים עקב כך שמחירי ה'נהלם' יהיו יקרים משמעותית מהמחירים להם התרגלנו כיום, כך שלא בהכרח ירדו המחירים העכשוויים.

הוא שאמרתי קודם, אם הכיוון הוא מרובע ליבות, לך עליו עכשיו, לקנות דו ליבתי כעת בכוונה לשדרגו בעוד שנה למרובע עכשווי, זה ממש לא חכם עקב החלפת תושבת ה-775.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 143
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

... ב. אני כנראה אלך על מרובע ליבות , ההפרשים בין הביצועים נכון להיום לא מצדיקים את העובדה להישאר עם כפול ליבות ולא לצעוד קדימה.

לא בדקתי , אבל אני מניח שבשנה הקרובה , המפתחים יתחילו להשתמש באופציות שהחומרה תספק להם.

שורה תחתונה , אני מאמין שמרובע ליבות היא הבחירה המושכלת (וזאת רק לאור כל מה שנכתב פה)...

הבא החשבון את העובדה שב 11 שמיקרוסופט הכריזה עליו, הנקודה החזקה ביותר שלו אמורה להיות התמיכה במרובעי הליבה.

דבר זה אמור להציג שיפורים משמעותיים ביותר (בעיקר משחקים)

ויחסוך גם זמן/כסף למפתחי המשחקים לשכתב/לכתוב קוד עם מיטוב למעבדים מרובי ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

או שאנשים פה לא מבינים בתכנות בכלל או שאני לא יודע מה

אבל לתכנת דברים ובכלל ליצור גם מבחינת מערכת ההפעלה, התקני קלט פלט, ועוד כל מיני דברים, ליצור ביזור זה עסק ממש לא פשוט!

יש הרבה גורמים

הרבה בעיות

הרבה דברים לא ידועים

כולל המון נושא תאורטי שבכלל לא פתור עד היום (וזה התאוריה, מבחינה יישומית המצב עוד פחות טוב).

אני לא אומר שלא נראה תוכנות שמנצלות ריבוי ליבות, או שלא נזכה למעבדים עם איזה 100 ליבות בעתיד.

אבל

זה יקח יותר זמן ממה שחושבים, מעבדים ראשונים כפולי יצאו לפני כמה שנים טובות ועדיין לא מנוצלים! (כלומר מבחינת מהירות הם מנוצלים, לא מבחינת ליבות)

יקח זמן עד שנדע לנצל 4 ו8 ליבות.

הבעיה שגם יותר ליבות לא אומר יותר שיפור ביצועים, פשוט יש דברים שלא ניתן לבזר, או שניתן אבל גם ככה זה לא יתן שיפור רציני.

אני עדיין מאמין שלשים מעבד עם נניח 8 ג'גיה הרץ לעומת מעבד של 3, כששניהים פועלים באותה ארכיטק' , יתן יותר ביצועים (לפחות כיום, וכנראה שגם בשנתיים הקרובות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חשבתי על דבר כזה, תגידו לי אם זה חכם.

מפני שאני מנסה לחסוך ולקצץ בכל פינה, חשבתי לקנות היום E8400/E8500 ב-840/950 ש"ח בהתאמה, ובעוד שנה לשדרג למרובע ...

חכם לקנות כפול עכשיו מטעמי כסף, ולשדרג עוד שנה למרובע?

אני מניח שחשבון בסיסי אתה יודע לעשות אז עשה לבד את החשבון הבא:

א. האם מחירו של מרובע ליבות בעוד כשנה + 840/950 ש"ח שכבר הוצאתי בינתיים > מחיר מרובע ליבות היום ?

אם התשובה לסעיף א. היא כן אזי עבור לסעיף הבא:

ב. מה התמורה שאני מקבל על כך שקניתי כפול בתדר מהיר יחסית למרובע ליבות ?

האם שיפור מהירות המשחקים (FPS) מ 40 ל 45 או 50 אכן מורגש ושווה את המאמץ והכסף ?[br]פורסם בתאריך: 30.07.2008 בשעה 09:52:56


... מעבדים ראשונים כפולי יצאו לפני כמה שנים טובות ועדיין לא מנוצלים! (כלומר מבחינת מהירות הם מנוצלים, לא מבחינת ליבות)

יקח זמן עד שנדע לנצל 4 ו8 ליבות.

הבעיה שגם יותר ליבות לא אומר יותר שיפור ביצועים, פשוט יש דברים שלא ניתן לבזר, או שניתן אבל גם ככה זה לא יתן שיפור רציני.

ממש לא נכון !

א. שימוש בליבות מרובות בא לידי ביטוי בעיבוד מהיר יותר, יותר ליבות = יותר כוח עיבוד = עיבוד מהיר יותר = זמן המתנה קצר יותר

שיפור מהירות זה כל הרעיון זה בשימוש כוח עיבוד גדול

ב. נסה לשחק משחקים של היום עם מעבד יחיד / כפול / מרובע ליבות וראה את ההבדלים לבד.

ג. ריבוי ליבות לא משמש רק לביזור או הפעלת ישומים מקבילים בו זמנית.

ריבוי ליבות מאפשר לקחת משימה מורכבת כמו CRYSIS ולחלק אותה בצורה יעילה בין כל הליבות כדי להאיץ ביצועים.

תאורטית (מבלי להתייחס למגבלות טכניות וצוארי בקבוק למיניהם) 2 ליבות = 2 = האצה פי 2

או 2 ליבות עם טכנולגית ריבוי (כפול) נימים = 4 = האצה פי 4

זה פשוט עד כדי כך (בתאוריה)...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

אין לי כוח להתווכח או לנסות להוכיח, אבל אתה פוסק דברים בלי להבין הרבה בתחום כנראה.

או שאתה איזה נציג מכירות של שעוד מעט יגיד "בטח מעבד 100 ליבות טוב יותר מ4 ליבות פי 25"

המצב מאוד לא פשוט, ואי אפשר לקבוע שום דבר לכאן או לכאן

ברור שעדיף 4 ליבות מאשר 2 אם שניהים באותה מהירות וכו'

אבל

אם אתה צריך לבחור בין 4 ליבות שפועלות על 2.6 ג'יגה הרץ, לבין 2 ליבות שפועלות על 3.4 כמעט (E8600 לעומת Q9450) ואפשר לעשות לו OC למעבר ל4 ג'יגה הרץ, ברור שכיום וגם לפחות בשנה שנתיים הקרובות, המעבד המהיר יותר ועם פחות ליבות יהיה יעיל יותר במשחקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שכיום וגם לפחות בשנה שנתיים הקרובות, המעבד המהיר יותר ועם פחות ליבות יהיה יעיל יותר במשחקים.

אני אסתפק בציטוט שלך המעיד על הבנתך המעמיקה תוך מבט בפרספקטיבה ההסטורית של התפתחות המעבדים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

אין בעיה.

אתה מזכיר לי שלפני כמה שנים (מי שכן זוכר היסטוריה!) מאוד התלהבו ממעבדי 64 ביט ואמרו שזה יתן ביצועים מדהימים וכו' וכו'.

ומישהו מאינטל אמר (וצדק!) שרק לקראת 2010 זה יהיה רלונטי.

אז תגיד לי

הוא צדק או לא?!

וכמה ביצועים זה אכן נותן כיום?

אני לא פוסל ריבוי ליבות, ההפך הוא הנכון! אני מאוד בעד זה, אבל כיום זה עדיין בעייתי ולא מנוצל בכלל.

דרך אגב

לא התכונתי שעדיף מעבד עם אחת לעומת 4

אמרתי

שאם צריך לבחור בין מעבד עם 2 ליבות לאחד עם 4 או 8, אז עדיף לקחת את זה המהיר ביותר (מבחינת MHZ, לפחות כיום ובשנה הקרובה עד שנתיים)

קח לדוגמא את מערכת הSKULL של אינטל

8 מעבדים!

8 ליבות

אתה קולט כמה זה?!

ועוד 8 שפועלים במהירות שיא של 3.2 ואפשר להגיע בלי מאמץ ל4 ג'גה הרץ, פלוס FSB של 1600 STOCK שיש להם וכו'

ועדיין

אין שום דבר שנותנים יותר ביצועים מאשר מעבד QX9770 אחד בלבד, ואף לרוב בגלל כל מיני בעיות וכו', נותנים פחות ביצועים.

רק ביישומים מדעיים מאוד מאוד מסויימים (ובודדים) אכן יש שיפור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט מהלינק של 3DGURU בכדי לסכם את הנושא:

The Verdict

So then, the hardcore truth today is a very simple fact: you'll gain a better bang for buck in your games from a faster clocked dual- processor opposed to having a somewhat slower clocked quad- processor. That doesn't mean though that quad- processors offers less value. Contrary, and I know I've been evangelizing it for over a year now, but the future is multi- , the fact is just that dual-core is the sweet spot value wise anno 2008 as 95% of the games still only use one and maybe two CPU cores.

2,4,8,16 cores ... right now it seems that after 2 cores it does not seem to matter that much how many cores you have in your PC when it comes to . Our recent Skultrail review (8 logical CPU cores) proved that already. The biggest bang for your buck is a faster Core 2 Duo dual-core processors preferably with a higher clock frequency. Next in line are the cheaper quad-core processors. But after four cores guys, I tell you, with the pending Nehalem release going 6, 8 and maybe even more cores, we are bound to run into an issue. More transistors means more costly products. What really needs to go up is that processors frequency.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא פוסל ריבוי ליבות, ההפך הוא הנכון! אני מאוד בעד זה, אבל כיום זה עדיין בעייתי ולא מנוצל בכלל.

איזה הגזמה, הרי הביאו פה מלא תוכנות ומשחקים שמנצלים את זה.

דרך אגב

לא התכונתי שעדיף מעבד עם ליבה אחת לעומת 4

אמרתי

שאם צריך לבחור בין מעבד עם 2 ליבות לאחד עם 4 או 8, אז עדיף לקחת את זה המהיר ביותר (מבחינת MHZ, לפחות כיום ובשנה הקרובה עד שנתיים)

קח לדוגמא את מערכת הSKULL של אינטל

8 מעבדים!

8 ליבות

אתה קולט כמה זה?!

ועוד 8 שפועלים במהירות שיא של 3.2 ואפשר להגיע בלי מאמץ ל4 ג'גה הרץ, פלוס FSB של 1600 STOCK שיש להם וכו'

ועדיין

אין שום דבר שנותנים יותר ביצועים מאשר מעבד QX9770 אחד בלבד, ואף לרוב בגלל כל מיני בעיות וכו', נותנים פחות ביצועים.

רק ביישומים מדעיים מאוד מאוד מסויימים (ובודדים) אכן יש שיפור.

אתה אומר שאם צריך לבחור בין 2 ל 4-8 ליבות.....

ואז אתה מביא דוגמא ל8 שעדיין לא קיים באף מחשב נפוץ ומעביר את ה4 ליבות שמאוד נפוץ וכן יש לו תמיכה בהמון דברים, אל תוך המסקנה שלך ל8.

אתה פשוט מגזים בהגדרות ובדוגמאות שלך.

לפי מה שאתה אומר QUAD לא נותן כלום בדיוק כמו 8, וזה פשוט לא נכון.

להיפך אם תסתכל על מה שכן מנצל QUAD כבר היום,

ומתוך הבנה ש8 הולכים להיות נפוצים בעתיד הקרוב ובמחירים סבירים,

זה רק מחזק את האינטרס של חברות התוכנה ומשחקים וייעל את הMULTITHREADING ביישומים שלהם.

בנוסף זה גם מעודד כתיבת תוכנות או חומרה שתנצל ליבה אחת (או יותר) רק לעצמה מתוך ידיעה שיש 4-8 ליבות במערכת.

למשל http://www.overclock3d.net/news.php?/input_devices/ocz_prepares_neural_impulse_actuator_for_shipping_next_week/1

שיצא כבר לפני כמה חודשים ונבנה מתוך מצב קיים שריבוי ליבות נפוץ בשוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

לא אמרתי את זה!

אמרתי שעושים יותר מידי עניין מריבוי ליבות

אבל צריך להבין, שמהר מאוד הכוח שאפשר להשיג מעוד כמה ליבות נהיה פחות רציני.

יותר חשוב להשקיע בפיתוח המעבד בכל המובנים, לא רק ליבות אלא גם מהירות וכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^^

חחח אתה רציני?!

מביא לי דבר כזה בתור מדד?

איזה גימיק שהמציאו?

אם כבר, דבר שאולי יהיה מעניין זה נושאים של זיהוי קול, RAY TRACING וכו'

שוב

ברור שיש ניצול לריבוי ליבות, אבל פשוט כיום הניצול הזה על הפנים, והתעשייה עם כל זה שמתקדמת מהר מאוד, היא לא מתקדמת בצורה מהירה כמו שאנשים חושבים

זה לא שמחר יבוא איזה פרופסור וימציא תוכנה שפתאום כל המשחקים ירוצו פי שתיים על מעבדים מרובעי ליבות לעומת שתי ליבות.

יהיה שיפור ושיפור לא רע, אבל זה לוקח זמן.

מה שאמרתי, שבשנה עד שנה וחצי הקרובות, מעבדים כפולי יספקו מקסימום ביצועים במשחקים בלי בעיה.

עוד שנתיים כבר המצב ישתנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...