דת ואמונה - דיון מרוכז - עמוד 70 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז


cleric

Recommended Posts

הגדלת הסיכוי למדינת הלכה עם כל המשמתע מכך (ואם לא אז יותר מנדטים לש"ס שבתמורה להשארות בקואליציה תבקש ותקבל טשטוש יותר גדול בין הדת למדינה ובין הדת לחופש האזרח), אגו (אם אתה מצליח לשנות את דעותיו של אדם מהקצה אל הקצה סימן שאתה משפיע, משכנע ושיש לך כוח שנגזר משני אלו) ועוד כל מיני שטויות כמו חזרת המשיח וכו'

מה שצריך לעשות על המשקל הזה זה לנסות להחזיר בשאלה כל דתי שפוגשים (למרות שזה לא יעבוד) או כל בנאדם לא מגובש (שמאמין באלוהים, אבל לא דתי. זה קל יותר). אם כבר עונים להם, לא צריך להתגונן מפני מחזירים בתשובה, אלא צריך לתקוף את האמונות שלהם בחזרה ולשנות את הדיון להאם זה לגיטמי או סביר להאמין באלוהים. אני מעדיף פשוט להתעלם מהם לגמרי.

הגדלת הסיכוי למדינת הלכה עם כל המשמתע מכך (ואם לא אז יותר מנדטים לש"ס שבתמורה להשארות בקואליציה תבקש ותקבל טשטוש יותר גדול בין הדת למדינה ובין הדת לחופש האזרח)

-ציינת עובדה בסה''כ, אבל אתה סוג של מכליל, לא כל המאמינם בארץ הם חרדים, אתה כנראה בכלל לא יודע כמה זרמים המתנגדים לאותם חרדים שאתה שונא, קיימים.

(אם אתה מצליח לשנות את דעותיו של אדם מהקצה אל הקצה סימן שאתה משפיע, משכנע ושיש לך כוח שנגזר משני אלו) ועוד כל מיני שטויות כמו חזרת המשיח וכו'

-ורגע אתה לא מושפע?

אתה מסיונר מטעם ההחזרה בשאלה, אתה לוקח בנאדם שרואה את החיים בדרכו שלו (בין אם חונך לכך או בין אם הגיע אל מסקנותיו מדעה אישית) ומנסה להשכיח ממנו את דרכיו, אתה מסיונר לא פחות מאותו אמבושר חרדי.

אני הייתי ב4 שעורי תורה בכל החיים שלי, אבל אני מאמין מושבע באלוהי , אלוהי כל האנושות, בורא כל חי, ישתבח שמו לעד.

אבל אינני מסיונר, אינני חובש כיפה, אינני חלק מההלכה שממש לא ניתנה בסיני.

אני חלק מדת משה וישראל התנכ''ית, כמו שקיבלנו שם, וכמו שנשמר עד שתחדל הפלנטה הזאת מלהתקיים.

אני לפחות, לא מסיונר, אני הגעתי אל הדת מדעה אישית שלי, מההבנה שהחיים האלה אינם סתמיים, יש דברים שאיננו יכולים להבין, את הבורא אי אפשר לראות, אותו הגוף שאחרי לראשית כל הדברים, אותו הגוף שאם היתה ברירה טבעית שיצרה גוף כה מורכב ומותחכם, הוא כיוון אותה (אף שתאוריה ספציפית זו מכילה גם כמות אדירה של העלאת גיחוך), אני מאמין בקיומו, לפני הדת ולפני המדע, מטעמי היגיון, יש תכלית לחיים, אני נמצא כאן בחופשה בסה''כ, יום אחד כולנו (החברים לוויכוח) נהפוך לאפר ועפר, אף אחד לא יזכור שניהלנו ויכוח זו, ולא יזכור מי היינו, מה התחולל בחיינו, את השמחה שלנו, את העצב שלנו, חוץ ממנו, זה אשר זוכר חסדי אבות ומוחל על אבון בנים.

אני מוכן להשבע בכך, בלעדיו, כל הפרחים שישמו לי על הקבר בבוא היום, לא יהיו שווים כלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

-ורגע אתה לא מושפע?

אתה מסיונר מטעם ההחזרה בשאלה, אתה לוקח בנאדם שרואה את החיים בדרכו שלו (בין אם חונך לכך או בין אם הגיע אל מסקנותיו מדעה אישית) ומנסה להשכיח ממנו את דרכיו, אתה מסיונר לא פחות מאותו אמבושר חרדי.

זה, ידידי, נקרא דמגוגיה. זה כמו שא' יגיד לב' שהוא עצלן וב' יגיד "אתה עצלן בעצמך!", במקום להתלונן על משהו רלוונטי (למשל שהוא שקרן, אם ב' לא עצלן).

אם אני מסיונר אתה אתאיסט. איך? אתאיסט זה אי אמונה בקיומם של אלים. אתה אתאיסט ביחס לזאוס, ביחס לאפולו וביחס לבעל. אתה אתאיסט לאלפי אלים, אם לא יותר, ואני פשוט אתאיסט לאל אחד יותר ממך - ההבדל זניח. זאת דמגוגיה, למרות שיש בה מן האמת (אלא אם אתה מאמין במיתולוגיה היוונית).

הגעתי למסקנה כלשהי, אבל אני לא מחוייב אליה. בפילוסופיה של המדע יש טענה מאוד מפורסמת של קרל פופר שאומר שתיאוריה מדעית יכולה להיות תקפה רק אם יש דרך להפריך אותה. וזה נכון. כך קיומו של כוח הכבידה כפי שהוא מוגדר כיום יופרך אם פתאום נתחיל לעופף. כל מה שאני מאמין בו נתון להפרכה, ואם יופרך לא תהיה לי בעיה עם זה. מיסיונר מנסה אנשים להאמין מבלי לשאול שאלות ("נוצרי טוב לא צריך לשאול שאלות"), כנ"ל יהודי וכנ"ל מוסלמי. בכל ה"תשובות" לכאורה יש מעגלוית פנימית ("אלוהים קיים כי הוא כתב בספר שלו") או תשובות סותמות שהן לא באמת תשובות אלא התחמקות חלשה ("אתה לא מבין למה אסור לאכול בשר עם חלב למרות שבתנ"ך כתוב אל תאכל גדי בחלב אמו? כי ככה פירשו הרבנים והם יודעים הכי טוב. למה? כי בתנ"ך כתוב שצריך להקשיב לרבנים. איך אני יודע שהתנ"ך נכון? כי אלוהים כתב אותו. איך אני יודע שאלוהים כתב את התנ"ך? כי ככה כתוב בו. או למשל - "משכב זכר אסור. למה? כי זה חטא. למה? כי ככה כתוב בתנ"ך. למה להקשיב לתנ"ך?..." וככה במחזוריות. לפעמים גם אומרים על משהו שלחלוטין אין לו תשובות "כי ככה פרשו הרבנים" או "נסתרות דרכי האל"). אני נוטה מאוד לחשוד במשהו שאי אפשר להפריך אותו, משהו כזה לא יכול להיות נכון (למעט המשפט "אני חושב משמע אני קיים"). אני מסרב להאמין במשהו שיש טענה שאי אפשר להפריך אותו, זאת דרישה לאמונה עיוורת כי "ככה אמרתי" וברור שנכון זה לא יכול להיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחי צר לי מאד, כתבתי לך תגובה ארוכה ביותר ובדקה ה90 היא נמחקה בגלל הפסקת חשמל :kopfpatsch:

מהכתוב עולה שאתה קיבלת טעם רע בגלל החרדים

אענה לך בשיא הבקצרה.

-התנ''ך לא מנסה להסביר כלום, רק מצדד את העובדה שאנחנו תבונתיים ועלינו ללמוד ולהחכים

-נשמע שלא השכלת מעולם (גם בתור תחביב\לימוד) על דתות.

-לא הבנת אותי בכלל בהתחלה, מה שאתה מכנה דמגוגיה מוטעה לחלוטין.

-אני בדומה לך, חלק ממהתנגדות למי שאתה מכנה "חרדים".

-יש הבדלים בין יהדות לדת משה וישראל, צא ולמד עליהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אליהו הנביא ודוד המלך היו רוצחים (אבל באמת שזה קשור יותר לת'רד אמונה ודת, ככה שכדאי להמשיך את הדיון שם).

לקוח http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=349283.10

א.הם לא יסדו את הדת.

ב. תביא הוכחות לטענות שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. אז מה? חוץ מזה, גם אברהם (שכנראה אפשר להתייחס אליו כ"מייסד היהדות") כמעט הרג את בנו.

ב.

דוד המלך: שלח את אוריה החתי לשדה הקרב (והורה שיינטש שם על מנת שימות).

אליהו הנביא: שכנע את העם לרצוח 450 מנביאי הבעל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תשפוט אותו

הוא לא חכם אומנם כמוך בשביל להסביר לך בצורה חכמה

אבל סך הכל הוא עשה את זה מאיכפתיות

בטח שמאכפתיות.

גם אני מזלזל בדרך החיים של כל מי שאכפת לי ממנו.

הרי רק מאכפתיות אפשר להגיע לבוז כל כך עמוק כלפי דרך החיים של האחר, לא?

מה אם לא האכפתיות, היא זו שמובילה את חוסר המוכנות לקבל את זה שמישהו חי בצורה אחרת, וטוב לו עם זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף גם יש לציין את יפתח שרצח 42,000 איש מבית אפרים (יהודים כולם), והקריב את ביתו לאלוהים (לא כמו אברהם, הוא הקריב אותה באמת).

גם לוט, הצדיק היחיד בסדום, היה אדם נוראי (בראשית, י"ט, ה'-ח'). באו אליו שני אורחים (מלאכים), ואנשי העיר הגיעו אליו הביתה ודרשו ממנו להוציא אותם אליהם כדי שיוכלו "לדעת" אותם, והוא אמר להם משהו כמו "אל תפגעו באורחים שלי, אני אוציא לכם את שתיי בנותיי ותעשו להן מה שאתם רוצים" (כלומר - אתם מוזמנים לעשות אונס קבוצתי בבנותיי בכיף, רק אל תגעו באורחים שלי).

ממולץ לקרוא גם בספר שופטים, פרק י"ט, פסוקים כ"א-כ"ט. סיפור דומה לזה של לוט, רק הרבה יותר מזעזע.

גם אברהם "אבינו" ושרה "אימנו" היו צמד נוכלים, כפי שמסופר בבראשית, פרק י"ב, פסוקים י"ח-י"ט ובבראשית פרק כ' פסוקים ב'-ה'.

גם משה היה גם איש אכזר וצמא דם, כפי שמופיע במדבר, ל"א, פסוק י"ח. ואלמלא הייתי ממהר עכשיו הייתי נותן עוד כמה דוגמאות (ואולי אף אתן בהמשך).

התנ"ך הוא ספר לא מוסרי ובני היו גרועים בהרבה מאל-קעידה, מהחמאס ומהחיזבאללה, שנראים מאוד הומניים וצדיקים לידם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף גם יש לציין את יפתח שרצח 42,000 איש מבית אפרים (יהודים כולם), והקריב את ביתו לאלוהים (לא כמו אברהם, הוא הקריב אותה באמת).

גם לוט, הצדיק היחיד בסדום, היה אדם נוראי (בראשית, י"ט, ה'-ח'). באו אליו שני אורחים (מלאכים), ואנשי העיר הגיעו אליו הביתה ודרשו ממנו להוציא אותם אליהם כדי שיוכלו "לדעת" אותם, והוא אמר להם משהו כמו "אל תפגעו באורחים שלי, אני אוציא לכם את שתיי בנותיי ותעשו להן מה שאתם רוצים" (כלומר - אתם מוזמנים לעשות אונס קבוצתי בבנותיי בכיף, רק אל תגעו באורחים שלי).

ממולץ לקרוא גם בספר שופטים, פרק י"ט, פסוקים כ"א-כ"ט. סיפור דומה לזה של לוט, רק הרבה יותר מזעזע.

גם אברהם "אבינו" ושרה "אימנו" היו צמד נוכלים, כפי שמסופר בבראשית, פרק י"ב, פסוקים י"ח-י"ט ובבראשית פרק כ' פסוקים ב'-ה'.

גם משה היה גם איש אכזר וצמא דם, כפי שמופיע במדבר, ל"א, פסוק י"ח. ואלמלא הייתי ממהר עכשיו הייתי נותן עוד כמה דוגמאות (ואולי אף אתן בהמשך).

התנ"ך הוא ספר לא מוסרי ובני היו גרועים בהרבה מאל-קעידה, מהחמאס ומהחיזבאללה, שנראים מאוד הומניים וצדיקים לידם.

גם לוט, הצדיק היחיד בסדום, היה אדם נוראי (בראשית, י"ט, ה'-ח'). באו אליו שני אורחים (מלאכים), ואנשי העיר הגיעו אליו הביתה ודרשו ממנו להוציא אותם אליהם כדי שיוכלו "לדעת" אותם, והוא אמר להם משהו כמו "אל תפגעו באורחים שלי, אני אוציא לכם את שתיי בנותיי ותעשו להן מה שאתם רוצים" (כלומר - אתם מוזמנים לעשות אונס קבוצתי בבנותיי בכיף, רק אל תגעו באורחים שלי).

-הנה דוגמה קלאסית לעוד וונאבי פרשן תורה, המילה הנכונה - ליצן.

-אנא הבא את הפסוק המקורי.

-מאיפה אתה יודע שלכך התכוון הפסוק?.

-בוא נבחן את זה מנקודת מבט כזו, האם המילה אורחים - אם מופיעה בספוק, מתכוונת למלאכי ה', אם כן או לא, על סמך מה אתה מסיק את זה?.

-האם צדיק הוא אדם שלא חוטא? - ממש לא, כי לא קיים כזה דבר.

-הפרוש שאתה עשית כאן הוא הכפשת שם התנ''ך, יותר מכך, חח זה פשוט עצוב כי גם אין לך כוונה אחרת, הגעת למצב שהמילה תנ''ך מעלה בך חלחלה, אך ממה?, מפרוש מוטעה לפסוקים?.

אני מציע לך לקרוא חוות דעת של פרשני תורה על הפסקות שאתה טוען לקיומו בלי להביא אותו או יותר נכון מפרש לנו חתול בשק שכן אף אחד בפורום לא ראה על מה מדובר ולא בחן אם אינך ממציא.

-ובטח שאני לפחות, לא יקח ברצינות ולא אתן לאחרים לקחת את הכפשת התורה מצדך.

ממולץ לקרוא גם בספר שופטים, פרק י"ט, פסוקים כ"א-כ"ט. סיפור דומה לזה של לוט, רק הרבה יותר מזעזע.

-הבא את הסיפור בבקשה, איש יקר.

גם אברהם "אבינו" ושרה "אימנו" היו צמד נוכלים,

-אני באמת לא רוצה לרדת לרמה הילדתותית שלך, אני קורא למנהל הפורום לתת לך אזהרה\לפעול נגדך על מילותיך שכן אם אתה מכנה את אברהם אבינו, מבשר המונותאיזם, אדם הנערץ על ידי מליארדים, נוכל, אתה פוגע ברגשות הדת שלי\מעליב אותי בתור חבר לדיון, שכן אני לא אסתיר את העובדה שהוא הסבא הכי ותיק שלי (אם זה כראשון מבני ולא כשומרי), וגם שלך?

גם משה היה גם איש אכזר וצמא דם, כפי שמופיע במדבר, ל"א, פסוק י"ח. ואלמלא הייתי ממהר עכשיו הייתי נותן עוד כמה דוגמאות (ואולי אף אתן בהמשך).

-תן לנו את הפסוקים, כל מה שעשית כאן זה ניסיון להסתה טפשית ועלובה, שהאבסורד הוא שאינה מתבססת על כלום, אתה מפסק פסוקים על ימין ועל שמאל ולא טורח באמת להביא אותם לכאן, מפרש אותם איך שאתה רוצה ומעניק גיוניים לאבות אבותיך, כלומר סבא של הסבא של הסבא של הסבא (וזה ממשיך), שלך, (אם אינך או אבות אבותיך הגיחו אל עדר האלוהים מהתגיירות), ועושה את זה בסוג של אנטישמיות נוראה, צר לי אך ללא קשר לנושא - אתה גרוע משונאי , שכן אתה אחד כזה בעצמך.

משה היה איש אכזר וצמא דם? נו חמוד שלי, בוא נשמע את דברי ההסתה\שטיפות המוח שעברת באתר חופש או במקור דומה, בוא נשמע את ההכפשות חסרות השחר שלך לתורה, אתה לא תסתיר אמת חיה ונושמת כבר ממעמד הר סיני, לא, כל עוד אני חי לפחות...ממש לא :].

מה אומר ומה אדבר?

אבי סלח לך, כי אינך יודע מה אתה עושה...

[br]פורסם בתאריך: 22.07.2008 בשעה 20:16:21


אני מצטער שהכל בולט, ניסיתי להוריד את זה אך זה לא נותן, משהו דפוק שם.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף גם יש לציין את יפתח שרצח 42,000 איש מבית אפרים (יהודים כולם), והקריב את ביתו לאלוהים (לא כמו אברהם, הוא הקריב אותה באמת).

גם לוט, הצדיק היחיד בסדום, היה אדם נוראי (בראשית, י"ט, ה'-ח'). באו אליו שני אורחים (מלאכים), ואנשי העיר הגיעו אליו הביתה ודרשו ממנו להוציא אותם אליהם כדי שיוכלו "לדעת" אותם, והוא אמר להם משהו כמו "אל תפגעו באורחים שלי, אני אוציא לכם את שתיי בנותיי ותעשו להן מה שאתם רוצים" (כלומר - אתם מוזמנים לעשות אונס קבוצתי בבנותיי בכיף, רק אל תגעו באורחים שלי).

ממולץ לקרוא גם בספר שופטים, פרק י"ט, פסוקים כ"א-כ"ט. סיפור דומה לזה של לוט, רק הרבה יותר מזעזע.

גם אברהם "אבינו" ושרה "אימנו" היו צמד נוכלים, כפי שמסופר בבראשית, פרק י"ב, פסוקים י"ח-י"ט ובבראשית פרק כ' פסוקים ב'-ה'.

גם משה היה גם איש אכזר וצמא דם, כפי שמופיע במדבר, ל"א, פסוק י"ח. ואלמלא הייתי ממהר עכשיו הייתי נותן עוד כמה דוגמאות (ואולי אף אתן בהמשך).

התנ"ך הוא ספר לא מוסרי ובני היו גרועים בהרבה מאל-קעידה, מהחמאס ומהחיזבאללה, שנראים מאוד הומניים וצדיקים לידם.

אגב ציפי ליבני היא רוצחת סידרתית כפי שמוסבר בספר "תנו לחיות לחיות 4" דף 129 שורה רביעית מלמעלה

ואהוד ברק פושע מלחמה כפי שפעם שודר בטלויזיה היי שם בשלהי שנות ה90

הא וגלעד שליט בכלל לא נחטף על ידי החמאס אלא על ידי חיזרים שהתחפשו לחמאס והחמאס סתם לוקח כרדיט כפי שמוסבר בספר הכחול של ה KKK - קו קלוקס קלנד דף 544

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יפה שאתם מכחישים את הטענות של Guy King, בלי להביא שום טענות מנגד.

בבקשה, בראשית י"ט ה-ח:

ה וַיִּקְרְאוּ אֶל-לוֹט וַיֹּאמְרוּ לוֹ, אַיֵּה הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר-בָּאוּ אֵלֶיךָ הַלָּיְלָה; הוֹצִיאֵם אֵלֵינוּ, וְנֵדְעָה אֹתָם. ו וַיֵּצֵא אֲלֵהֶם לוֹט, הַפֶּתְחָה; וְהַדֶּלֶת, סָגַר אַחֲרָיו. ז וַיֹּאמַר: אַל-נָא אַחַי, תָּרֵעוּ. ח הִנֵּה-נָא לִי שְׁתֵּי בָנוֹת, אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ אִישׁ--אוֹצִיאָה-נָּא אֶתְהֶן אֲלֵיכֶם, וַעֲשׂוּ לָהֶן כַּטּוֹב בְּעֵינֵיכֶם;

בקיצור: אנשים באו אל לוט ודרשו את האורחים (על מנת "לדעת אותם"). לוט העדיף למסור את בנותיו כדי שיוכלו לעשות בהן "כטוב בעיניכם".

שופטים י"ט, כא-כט:

כא וַיְבִיאֵהוּ לְבֵיתוֹ, ויבול (וַיָּבָל) לַחֲמוֹרִים; וַיִּרְחֲצוּ, רַגְלֵיהֶם, וַיֹּאכְלוּ, וַיִּשְׁתּוּ. כב הֵמָּה, מֵיטִיבִים אֶת-לִבָּם, וְהִנֵּה אַנְשֵׁי הָעִיר אַנְשֵׁי בְנֵי-בְלִיַּעַל נָסַבּוּ אֶת-הַבַּיִת, מִתְדַּפְּקִים עַל-הַדָּלֶת; וַיֹּאמְרוּ, אֶל-הָאִישׁ בַּעַל הַבַּיִת הַזָּקֵן לֵאמֹר, הוֹצֵא אֶת-הָאִישׁ אֲשֶׁר-בָּא אֶל-בֵּיתְךָ, וְנֵדָעֶנּוּ. כג וַיֵּצֵא אֲלֵיהֶם, הָאִישׁ בַּעַל הַבַּיִת, וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, אַל-אַחַי אַל-תָּרֵעוּ נָא; אַחֲרֵי אֲשֶׁר-בָּא הָאִישׁ הַזֶּה, אֶל-בֵּיתִי--אַל-תַּעֲשׂוּ, אֶת-הַנְּבָלָה הַזֹּאת. כד הִנֵּה בִתִּי הַבְּתוּלָה וּפִילַגְשֵׁהוּ, אוֹצִיאָה-נָּא אוֹתָם וְעַנּוּ אוֹתָם, וַעֲשׂוּ לָהֶם, הַטּוֹב בְּעֵינֵיכֶם; וְלָאִישׁ הַזֶּה לֹא תַעֲשׂוּ, דְּבַר הַנְּבָלָה הַזֹּאת. כה וְלֹא-אָבוּ הָאֲנָשִׁים, לִשְׁמֹעַ לוֹ, וַיַּחֲזֵק הָאִישׁ בְּפִילַגְשׁוֹ, וַיֹּצֵא אֲלֵיהֶם הַחוּץ; וַיֵּדְעוּ אוֹתָהּ וַיִּתְעַלְּלוּ-בָהּ כָּל-הַלַּיְלָה, עַד-הַבֹּקֶר, וַיְשַׁלְּחוּהָ, בעלות (כַּעֲלוֹת) הַשָּׁחַר. כו וַתָּבֹא הָאִשָּׁה, לִפְנוֹת הַבֹּקֶר; וַתִּפֹּל פֶּתַח בֵּית-הָאִישׁ, אֲשֶׁר-אֲדוֹנֶיהָ שָּׁם--עַד-הָאוֹר. כז וַיָּקָם אֲדֹנֶיהָ בַּבֹּקֶר, וַיִּפְתַּח דַּלְתוֹת הַבַּיִת, וַיֵּצֵא, לָלֶכֶת לְדַרְכּוֹ; וְהִנֵּה הָאִשָּׁה פִילַגְשׁוֹ, נֹפֶלֶת פֶּתַח הַבַּיִת, וְיָדֶיהָ, עַל-הַסַּף. כח וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ קוּמִי וְנֵלֵכָה, וְאֵין עֹנֶה; וַיִּקָּחֶהָ, עַל-הַחֲמוֹר, וַיָּקָם הָאִישׁ, וַיֵּלֶךְ לִמְקֹמוֹ. כט וַיָּבֹא אֶל-בֵּיתוֹ, וַיִּקַּח אֶת-הַמַּאֲכֶלֶת וַיַּחֲזֵק בְּפִילַגְשׁוֹ, וַיְנַתְּחֶהָ לַעֲצָמֶיהָ, לִשְׁנֵים עָשָׂר נְתָחִים; וַיְשַׁלְּחֶהָ, בְּכֹל גְּבוּל יִשְׂרָאֵל.

ביאור, מתוך סיכומונה:

תקציר הפרק היה אדם משבט לוי אשר גר בירכתי הר אפריים. לאיש זה הייתה פילגש. יום אחד הלכו האיש ופילגשו לבית אביה של הפילגש. שם, הם התארחו אצל אביה ובכל יום שרצו לעזוב, אביה של הפילגש ביקש מהם להישאר עוד יום ולאכול אצלו. ככה זה נמשך מספר ימים. לבסוף, עזבו האיש ופילגשו לכיוון יבוס (ירושלים). נערו של האיש (עוזרו), הציע לו ללון ביבוס, אך האיש סירב מכיוון שזו היא עיר נוכריה ולא של בני . לכן, הם המשיכו לכיוון איזור שבט בנימין שם הם לנו אצל איש זקן. האיש הזקן אירח אותם יפה, נתן להם לאכול ולשתות. בערב, הגיעו תושבי העיר לביתו של האיש הזקן וביקשו לראות את האורחים ורצו ל"דעת" (לאנוס) את האורח. האיש הזקן ואיש לוי לא הסכימו להוציא את איש לוי. לכן, לאחר לחצים רבים מצד אנשי העיר, החליטו איש הלוי והאיש הזקן שיהיה עדיף לשלוח את הפילגש (מכיוון שהיא אישה). הם שלחו את הפילגש בניגוד לרצונה ובמהלך הלילה כולו, התעללו בה אנשי העיר באופן קשה מאוד, הם אנסו אותה, סיקלו אותה באבנים והתעללו בה בכל דרך אפשרית.

לקראת הבוקר, הגיעה הפילגש נפולה ומדממת לפתח הדלת אך אף אחד לא שמע לזעקתה ולא פתח לה. בבוקר, פתח איש לוי את הדלת ואמר לפילגשו שהוא רוצה ללכת. לאחר שראה שאין מענה מצד הפילגש, הבין איש לוי כי הפילגש מתה.

לאחר שהבין זו, לקח איש לוי את גופתה של פילגשו וחתך אותה לשניים עשר חלקים ושלח כל חלק לכל שבט בישראל כדי שיראו את הדבר הנורא שאנשי שבט בנימין עשה. הוא עשה זאת "למען יראו ויראו" (למען יראו ויפחדו). תגובת השבטים הייתה יציאה למלחמה נגד שבט בנימין.

במדבר ל"א, יז-יח:

יז וְעַתָּה, הִרְגוּ כָל-זָכָר בַּטָּף; וְכָל-אִשָּׁה, יֹדַעַת אִישׁ לְמִשְׁכַּב זָכָר--הֲרֹגוּ. יח וְכֹל הַטַּף בַּנָּשִׁים, אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ מִשְׁכַּב זָכָר--הַחֲיוּ, לָכֶם.

לפי מה שאני מבין מזה, משה מצווה להרוג את כל הגברים ואת כל הנשים, למעט הבתולות - אותן העם יוכל לקחת ("לכם"). גם אם הפרשנות האחרונה שלי שגויה, אתה טוען שציווי להרוג את כל הנשים והגברים הוא אינו רצחני וצמא דם?

אתם מוזמנים להביא פרשנויות אחרות לפסוקים האלו (וגם לסיפורים על אליהו הנביא ודוד המלך, כפי שציינתי). אל תמסמסו אותם בטענה שאנחנו אנטישמיים.

Rahat lokum, אל תדבר על חוקי הפורום (במיוחד מכיוון שעברת עליהם לא מעט פעמים). אחרת נאלץ גם להעיף אנשים כמו רוני על כך שהם מכפישים את מוחמד (שמא לא נפגע בגולשים המוסלמים שבפורום).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דוד המלך: שלח את אוריה החתי לשדה הקרב (והורה שיינטש שם על מנת שימות).

אליהו הנביא: שכנע את העם לרצוח 450 מנביאי הבעל.

אליהו הנביא קיים את מצוות התורה להרוג נביאי שקר המסיתים ומדיחים את עם לעבוד עבודה זרה. ומעבירים את עם על דתם ואמונתם. אוריה החתי היה מורד במלכות כשלא קיים את מצוות המלך ככתוב בספר שמואל ב פרק יא פסוק ט-י, והמורד במלכות מתחייב בנפשו. ועם כל זה לא ציווה דוד אלא להביאו למצב של סכנה, ולא להרוג אותו אע"פ שהוא באמת היה חייב מיתה. וכל זה ביארו חז"ל באריכות במסכת שבת דף נו עמוד א.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב

חז"ל אומרים שאחד החטאים של דוד בגמרא כמדומני מסכת שבת

שהחטא שלו היה שלא הרג את אוריה החיתי על זה שסירב ללכת לביתו בגלל שפגע בכבוד מלכות

+

ידוע שאנשים בתקופת דוד ומלחמות היו נותנים גט לנשותיהם על מנת שאם ימותו במלחמה הנשים לא יהיה אלמנות/שאח הנהרג לא יצטרך לייבם אותה/ שלא יהיו עגונות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אליהו הנביא קיים את מצוות התורה להרוג נביאי שקר המסיתים ומדיחים את עם לעבוד עבודה זרה. ומעבירים את עם על דתם ואמונתם. אוריה החתי היה מורד במלכות כשלא קיים את מצוות המלך ככתוב בספר שמואל ב פרק יא פסוק ט-י, והמורד במלכות מתחייב בנפשו. ועם כל זה לא ציווה דוד אלא להביאו למצב של סכנה, ולא להרוג אותו אע"פ שהוא באמת היה חייב מיתה. וכל זה ביארו חז"ל באריכות במסכת שבת דף נו עמוד א.

על פי סיפור אליהו,אני מסיק שהיהדות די קרובה לאסלם ואף האסלם טוב ממנה.

אחד מעקרונות האסלם הוא לאסלם כל אדם מרצונו או שלא מרצונו,ואם יתנגד יש להורגו.(אינני זוכר מתי קראתי את זה אבל אני אחפש את זה)

בסיפור אליהו הנ"ל יש להרוג את כל מי שאינו מאמין באלוהי היהדות,אפילו אין לו הזדמנות לבחור באלוהי היהדות כדרך הנכונה.

הסיפור של אוריה בהחלט מציג משטר מלוכני כוחני שדי מזכיר לי את עירק של סדאם,אבל זו רק הרגשתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוריה החתי היה מורד במלכות כשלא קיים את מצוות המלך ככתוב בספר שמואל ב פרק יא פסוק ט-י, והמורד במלכות מתחייב בנפשו. ועם כל זה לא ציווה דוד אלא להביאו למצב של סכנה, ולא להרוג אותו אע"פ שהוא באמת היה חייב מיתה. וכל זה ביארו חז"ל באריכות במסכת שבת דף נו עמוד א.

נו באמת. לחז"ל יש בעיה - דוד, גדול מלכי והאיש שמצאציו יבוא המשיח, איך אפשר שלא יהיה מושלם? ולכן הם מתרצים כל טעות ועבירה שלו כאילו הן דווקא מעלות ולעזאזל הטקסט המפורש.

שמואל ב, פרק יא:

ב ויהי לעת הערב ויקם דוד מעל משכבו ויתהלך על גג בית המלך וירא אשה רחצת מעל הגג והאשה טובת מראה מאד ג וישלח דוד וידרש לאשה ויאמר הלוא זאת בת שבע בת אליעם אשת אוריה החתי ד וישלח דוד מלאכים ויקחה ותבוא אליו וישכב עמה והיא מתקדשת מטמאתה ותשב אל ביתה ה ותהר האשה ותשלח ותגד לדוד ותאמר הרה אנכי ו וישלח דוד אל יואב שלח אלי את אוריה החתי וישלח יואב את אוריה אל דוד ז ויבא אוריה אליו וישאל דוד לשלום יואב ולשלום העם ולשלום המלחמה ח ויאמר דוד לאוריה רד לביתך ורחץ רגליך ויצא אוריה מבית המלך ותצא אחריו משאת המלך ט וישכב אוריה פתח בית המלך את כל עבדי אדניו ולא ירד אל ביתו י ויגדו לדוד לאמר לא ירד אוריה אל ביתו ויאמר דוד אל אוריה הלוא מדרך אתה בא מדוע לא ירדת אל ביתך יא ויאמר אוריה אל דוד הארון וישראל ויהודה ישבים בסכות ואדני יואב ועבדי אדני על פני השדה חנים ואני אבוא אל ביתי לאכל ולשתות ולשכב עם אשתי חיך וחי נפשך אם אעשה את הדבר הזה יב ויאמר דוד אל אוריה שב בזה גם היום ומחר אשלחך וישב אוריה בירושלם ביום ההוא וממחרת יג ויקרא לו דוד ויאכל לפניו וישת וישכרהו ויצא בערב לשכב במשכבו עם עבדי אדניו ואל ביתו לא ירד יד ויהי בבקר ויכתב דוד ספר אל יואב וישלח ביד אוריה טו ויכתב בספר לאמר הבו את אוריה אל מול פני המלחמה החזקה ושבתם מאחריו ונכה ומת

הסיפור פשוט מאוד: דוד חשק באישתו של אוריה, שכב איתה כזמן שבעלה היה בחזית והכניס אותה להריון. דוד דאג שאוריה יוחזר מהחזית כדי "לעדכן" אותו במצב במלחמה, כשבפועל הכוונה היתה שאוריה ינצל את האפטר כדי לשכב עם אישתו וכך יחשוב שהוא זה שהכניס אותה להריון. אלא שאוריה מסרב ללכת הביתה בזמן שכל חבריו נמצאים בשדה הקרב, אז דוד פונה לתוכנית ב - הוא שולח ליואב פקודה לפיה הוא צריך להציב את אוריה במקום בו הלחימה קשה ביותר ואז לסגת, כך שאוריה ישאר לבד מול האויב ויהרג. ולמי הוא מוסר את ההודעה הזו? לאוריה עצמו, שנאלץ להעביר ללא ידיעתו את פקודה להריגתו שלו.

חז"ל מנסים לטעון שבכך שהוא סירב ללכת הביתה ולכסות על הניאוף של דוד, הוא עבר עבירה שדינה מיתה... נו, שויין. אלא שאפילו התנ"ך לא מסכים איתם, ראו סוף פרק יא, תחילת פרק יב:

כו ותשמע אשת אוריה כי מת אוריה אישה ותספד על בעלה כז ויעבר האבל וישלח דוד ויאספה אל ביתו ותהי לו לאשה ותלד לו בן וירע הדבר אשר עשה דוד בעיני יהוה

א וישלח יהוה את נתן אל דוד ויבא אליו ויאמר לו שני אנשים היו בעיר אחת אחד עשיר ואחד ראש ב לעשיר היה צאן ובקר הרבה מאד ג ולרש אין כל כי אם כבשה אחת קטנה אשר קנה ויחיה ותגדל עמו ועם בניו יחדו מפתו תאכל ומכסו תשתה ובחיקו תשכב ותהי לו כבת ד ויבא הלך לאיש העשיר ויחמל לקחת מצאנו ומבקרו לעשות לארח הבא לו ויקח את כבשת האיש הראש ויעשה לאיש הבא אליו ה ויחר אף דוד באיש מאד ויאמר אל נתן חי יהוה כי בן מות האיש העשה זאת ו ואת הכבשה ישלם ארבעתים עקב אשר עשה את הדבר הזה ועל אשר לא חמל ז ויאמר נתן אל דוד אתה האיש כה אמר יהוה אלהי אנכי משחתיך למלך על ואנכי הצלתיך מיד שאול ח ואתנה לך את בית אדניך ואת נשי אדניך בחיקך ואתנה לך את בית ויהודה ואם מעט ואספה לך כהנה וכהנה ט מדוע בזית את דבר יהוה לעשות הרע בעינו [בעיני] את אוריה החתי הכית בחרב ואת אשתו לקחת לך לאשה ואתו הרגת בחרב בני עמון י ועתה לא תסור חרב מביתך עד עולם עקב כי בזתני ותקח את אשת אוריה החתי להיות לך לאשה יא כה אמר יהוה הנני מקים עליך רעה מביתך ולקחתי את נשיך לעיניך ונתתי לרעיך ושכב עם נשיך לעיני השמש הזאת יב כי אתה עשית בסתר ואני אעשה את הדבר הזה נגד כל ישראל ונגד השמש יג ויאמר דוד אל נתן חטאתי ליהוה ויאמר נתן אל דוד גם יהוה העביר חטאתך לא תמות

אז מה היה לנו? אלוהים אומר שדוד לא בסדר, נתן הנביא אומר שדוד לא בסדר, דוד עצמו מודה שהוא לא בסדר - אבל אל תתנו לזה לבלבל את חז"ל. דוד זכאי! הוא זכאי!!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...