דת ואמונה - דיון מרוכז - עמוד 30 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז


cleric

Recommended Posts

  • תגובות 2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

כן ולא ^^^

זו תנועה שהתחילה עוד מימיי בית שני לאחר שיבת ציון

ובעיקרון היא לוקחת את ההגמוניה מהכוהנים ( צאצאי אהרון - על ציווי מפורש של התורה . כאשר תעמת דוס עם הטענה הזו הוא יגיד:" אבל אין בית מקדש"טענה אשר מצוצה מהאצבע ופונה אל הצד הלא אנטילגנטי של האדם מפני ש : א. לא היה בית מקדש כאשר ניתן הציווי הזה קרי הכוהנים הם המפרשים של התורה ו ב. יש אינטרס חזק ביותר לרבניים לא לבנות את בית המקדש ( כדי לא לתת את השילטון והמיסים לכוהנים ) ו ג . הציווי על הגמוניית הכוהנים ניתן לכל הזמן ובכל מקום והוא חוק ברור שאינו תלוי בדבר . ) ומעבירה אותה אל קבוצת שליטה טוטאליטארית ( רבנות )

עריכה:

עכשיו שבועות ליכאורה חג מתן תורה - הר סיני עשרת הדיברות ואיך הרבניים ( דוסים / שחורים /חרדים / גלותיים ) חוגגים אותו ? ( את החג של מתן תורה ) ע"י ישיבה בבית הכנסת ולימוד הלכה - ( מוסר וערכים רבניים ) ולא ע"י פתיחת חומש או קריאה בתורה עצמה , אלא קריאה בתורת הרבנים קרי הלכה ( בעיקרון שולחן ערוך - ספר שמרכז את איך יהודי לדעתם צריך להתנהג וגמרא שזה פירצוצים על התרוצים של המשנה שהיא התפלספות על התורה בתוספת חוקים שהיו נהוגים אז לאחר חורבן בית שני ) כך קובעה הטעות לתורה שהייתה צריכה להיות מפורשת ע"י הכוהנים בכל זמן נתון כלומר לשמור את התורה כטקסט חי אשר מתפרש לרוח התקופה , נניח אם היה כהן מפרש את התורה אולי הוא היה מפרש שלהדליק את האור בשבת זה לא חילול שבת , אבל הרבניים רוצים לשמר את כוחם ולנדות את הכוהנים אז הם מקצינים את הפירושים מיכיוון שהם יודעים שכדי לשלוט הם צריכים להפריד ( אפילו בינם לבין עצמם ע"ע ספרדים ואשכנזים וכו' ) בין עם .

בעיקרון זוהיא כת שהשתלטה על היהדות שהישתלטה על עם ותעשה הכל כדי לשמור ולבסס א שילטונה עד כדי כך שהיום אנשים לא יודעים שיש אופציה אחרת , חושבים שלהיות רבני זה להיות יהודי .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן ולא ^^^

זו תנועה שהתחילה עוד מימיי בית שני לאחר שיבת ציון

ובעיקרון היא לוקחת את ההגמוניה מהכוהנים ( צאצאי אהרון - על ציווי מפורש של התורה . כאשר תעמת דוס עם הטענה הזו הוא יגיד:" אבל אין בית מקדש"טענה אשר מצוצה מהאצבע ופונה אל הצד הלא אנטילגנטי של האדם מפני ש : א. לא היה בית מקדש כאשר ניתן הציווי הזה קרי הכוהנים הם המפרשים של התורה ו ב. יש אינטרס חזק ביותר לרבניים לא לבנות את בית המקדש ( כדי לא לתת את השילטון והמיסים לכוהנים ) ו ג . הציווי על הגמוניית הכוהנים ניתן לכל הזמן ובכל מקום והוא חוק ברור שאינו תלוי בדבר . ) ומעבירה אותה אל קבוצת שליטה טוטאליטארית ( רבנות )

עריכה:

עכשיו שבועות ליכאורה חג מתן תורה - הר סיני עשרת הדיברות ואיך הרבניים ( דוסים / שחורים /חרדים / גלותיים ) חוגגים אותו ? ( את החג של מתן תורה ) ע"י ישיבה בבית הכנסת ולימוד הלכה - ( מוסר וערכים רבניים ) ולא ע"י פתיחת חומש או קריאה בתורה עצמה , אלא קריאה בתורת הרבנים קרי הלכה ( בעיקרון שולחן ערוך - ספר שמרכז את איך יהודי לדעתם צריך להתנהג וגמרא שזה פירצוצים על התרוצים של המשנה שהיא התפלספות על התורה בתוספת חוקים שהיו נהוגים אז לאחר חורבן בית שני ) כך קובעה הטעות לתורה שהייתה צריכה להיות מפורשת ע"י הכוהנים בכל זמן נתון כלומר לשמור את התורה כטקסט חי אשר מתפרש לרוח התקופה , נניח אם היה כהן מפרש את התורה אולי הוא היה מפרש שלהדליק את האור בשבת זה לא חילול שבת , אבל הרבניים רוצים לשמר את כוחם ולנדות את הכוהנים אז הם מקצינים את הפירושים מיכיוון שהם יודעים שכדי לשלוט הם צריכים להפריד ( אפילו בינם לבין עצמם ע"ע ספרדים ואשכנזים וכו' ) בין עם .

בעיקרון זוהיא כת שהשתלטה על היהדות שהישתלטה על עם ותעשה הכל כדי לשמור ולבסס א שילטונה עד כדי כך שהיום אנשים לא יודעים שיש אופציה אחרת , חושבים שלהיות רבני זה להיות יהודי .

חיכיתי עד צאת השבת בשביל להגיב לדברים, והיה שווה לחכות.

אתה תותח!

כן ירבו אנשים כמוך, זה המסר שאני מנסה להעביר פה למאמינים וגם ללא מאמינים.

-היהדות היא אינה דבר כלכך שחור ומפחיד, ביהדות האמיתית לא מדברים ביידיש, לא לובשים כובע של קאבויים ולא בגד שחור ומבהיל.

היהדות התנכ''ית (דת משה וישראל) היא למעשה דת אקזוטית וייחודית עלייה בנויות דתות רבות והיא הפוכה 90 מעלות מהיהדות המודרנית והמטעה.

אני קורא לכל המאמינים לבחון את אמיתותה של תורת משה, ולכל הלא מאמינים להבין שהיא אינה דבר כלכך נורא.

יש כמה דברים שחשוב לי שמאמינים ידעו, דברים שגיליתי לאחר ה"מחקר" שערכתי על ההבדלים בין יהדות מודרנית ליהדות תנכ''ית.

בתנ''ך אישה שהיתה גוזרת את שערה ושמה פאה במקום - היתה מנודת מהחברה על מחלה נפשית - והיום כל הנשים החרדיות גוזרות את שערן כי זאת מצווה מבית החרושת לפסיקות ו"מצוות" שנקרא "ההלכה".

בתנ''ך יהודי שהיה הולך עם סמל\קמיע היה נחשב כופר (יש איסור על עשיית פסל ותמונה), היום כל ערס מצוי הולך עם מגן דוד וקורא לעצמו מאמין.

וכל בחור פלצן הולך עם קמיעות של חמסה\כל יאפי מחזיק בביתו פסלים של בודהה ושאר אסורות.

-עם היינו מתלבשים כמו יהודים מתקופת התנ''ך, גם באירופה של שנות ה30, ייתכן כי השואה לא היתה מתחלוללת ואף יותר מכך - גרמנים רבים היו מגלים עניין בעם המיוחד והצבועני.

כמו בתמונה המצורפת.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתנ''ך יהודי שהיה הולך עם סמל\קמיע היה נחשב כופר (יש איסור על עשיית פסל ותמונה), היום כל ערס מצוי הולך עם מגן דוד וקורא לעצמו מאמין.

וכל בחור פלצן הולך עם קמיעות של חמסה\כל יאפי מחזיק בביתו פסלים של בודהה ושאר אסורות.

מה הקשר לעזאזל,בין שרשרת שבן-אדם נושא לבין האיסור על עשיית פסל ותמונה?

החוק מהתנ''ך אוסר על לסגוד לכל פסל ותמונה למינהם.

אז מישהוא מסתובב עם שרשרת מגן דוד,אתה רוצה להגיד לי שאסור? -> :lol::screwy:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הקשר לעזאזל,בין שרשרת שבן-אדם נושא לבין האיסור על עשיית פסל ותמונה?

החוק מהתנ''ך אוסר על לסגוד לכל פסל ותמונה למינהם.

אז מישהוא מסתובב עם שרשרת מגן דוד,אתה רוצה להגיד לי שאסור? -> :lol::screwy:

כן אסור ואני מוכן להשבע בזה.

תקרא את הכתוב.

לא כתוב לא תסגדו.

כתוב

"לא תעשו לכם כל פסל או תמונה"

תמונה בזמני התנ''ך לא היתה תמונה כמו שאתה מעלה ל imageshack, תמונה היתה סמל.

כל גילוף אבן או יציקת ברזל בצורה כל שהיא אשר האדם המאמין בקיומו של האל מקנה לה חשיבות דתית - אסורה.

מגן דוד לפי התנ''ך (ואני אומר לך את הדברים כמו שהם באמת) הוא לא יותר מסמל נתעב של פגאנים עובדי אלילים.

אלוהי אינו גשמי, אלא רוחני, הוא איתך בכל מקום וזוכר את מעשיך, מגן דוד רק מרחיק אותך ממנו ומקרב אותך אל חיק עובדי האלילים ויוצקי הפסלים.

תחשוב על זה בהגיון, ותבין מה הנקודה שלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל אתה סותר את עצמך!!!!!!!!!!!!!!!!!! חלקים שונים מהתורה שבעל פה הם תוצאה של פרשנים שפירשו את התנ''ך "איך שבא להם"

יהודים קראים לא אוכלים חזיר, שרימפס או שאר אסורות אך כן אוכלים בשר וחלב יחדיו כי אין איסור בתורה ל"לא לאכול בשר וחלב".

יש איסור על בישול גדי בחלב אימו, אף אחד לא אמר לך "לא תבשל בשר בקר בחלב עטיוניו". ןאף אחד לא אמר לך "לא תבשל ביצי עופות וחלב עזים יחדיו"

לכן, בא רב שפירש את הפסוק "לא תבשל גדי בחלב אימו" כמו שחשב לנכון, וזו טעות, כי אם כתוב משהו ברור בתורה, משהו קריא וברור שלא דורש פירוש, אז אין את מה לפרש.

זה כמו שתפרש לי את המשפט "הלך משה אל ההר"

ואז תגיד הלך משה אל ההר בעזרת סוס כי היה לו קשה לעלות.

תשמע, אני לא בא לסטלבת עלייך, רק לסמן לך הגיון, אתה צריך הגיון בשביל להבין את התורה, להסתמך על פירושים של אדם כזה או אחר זה יכול להיות אפילו מסוכן מאשר מועיל.

טוב אז ככה.

א. מתי תבין אחי שבכלל לא משנים את המצווה עצמה.

ב. ניקח למשל את פרשנות של רש"י . רש''י קודם לכתיבת פרושו למד את כל התורה המצויה בידינו. מדרשים, גמרא, ספרי הגאונים. ומתוך דבריהם כתב את פרושו.

כל ההסברים וההבנה בתורה. עברו מרב לתלמיד בעל פה תוך שינון מתמיד עקב האיסור לכתוב את התורה שבעל פה. רק מימי רבי יהודה הנשיא הותרה כתיבת התורה שבעל פה, ונכתבה המשנה. עקב הצורה הזאת של העברת התורה היה נדרש שינון מתמיד ודיוק כיון שאי אפשר היה לעלות על הכתב את הדברים.

כמו שכבר ציינתי התורה ניתנה לידרש בשבעים פנים, ובפרד''ס, ר''ת פשט רמז דרוש סוד, וזאת, כל עוד אין הדבר סותר את ההלכה או האמונה המסורה לנו מדור דור, ועל כן הותר לכל חכם לדרוש כהבנתו בפסוקי התורה, בהגבלות האמורות לעיל.

לגבי שיש כל כך הרבה פירושים למשל על פסוק אחד.

פנים זה מלשון פנימיות. זאת אומרת שלכל פסוק יש הסבר ברובד פשוט ובתוכו מסתתרים עוד כמה רבדים שכל רובד מכיל בקירבו עוד חלקים של פנימיות וכך הלאה והלאה עד אין סוף. וכפי שהבורא הוא אין סופי כך התורה שהיא הדעת העליונה היא אין סופית.

ג. המקור לסמכות חכמים

החובה לגזור גזירות כדי להרחיק את האדם מלעבור על דיני התורה, מקורה בפסוק: ו?ש??מ?ר?ת??ם א?ת-מ?ש??מ?ר?ת??י (ויקרא יח, ל).

קיבלו חכמים בפירושו של פסוק זה: עשו משמרת למשמרתי (תלמוד בבלי, יבמות כא,א)

המקור לסמכות חכמים לתקן תקנות חדשות דוגמת ימי החנוכה, או להנהיג מנהג כחובה כמו חיבוט ערבה ביום הושענא רבה: ל?א ת?סו?ר, מ?ן-ה?ד??ב?ר א?ש??ר-י?ג??ידו? ל?ך?--י?מ?ין ו?ש??מ?אל (דברים יז, יא)

איסור בל תוסיף

תקנות חכמים, אינן מתנגשות באיסור שלא להוסיף על תרי"ג מצוות שבתורה, משום שהן נעשות על פי התורה, ומשום שהן מוצגות כתקנות חכמים, ולא כאיסור מן התורה.

יותר מפורט :

מדוע חכמים הוסיפו מצוות?

מדוע חכמים הוסיפו מצוות הרי כתוב בתורה: "לא תוסיפו ולא תגרעו"?

תשובה: נניח שקנית מכונית, וברוך השם יש לך בית, האם ניתן לומר הוספתי לבית שלי מכונית? ודאי שלא! כי זה שני דברים שונים, כל אחד יודע שיש מכונית ויש בית, כך גם חכמים כאשר הם מוסיפים איסור או סייג או מצווה, הם מודיעים שמהתורה זה מותר רק הם מוסיפים סייג כדי שלא ניכשל באיסור תורה, או כאשר הם מוסיפים מצווה כמו מצוות חג פורים או חג חנוכה, אז הם מודיעים שהם הוסיפו את החג הזה מצד עצמם, וכל האיסור הוא דווקא להוסיף איסור ולומר שזה מהתורה אז זה נחשב שהוסיפו משהו על התורה, אבל אם מודיעים מראש שזה לא מהתורה אלא מצווה או סייג נוסף אז בזה אין איסור.

לדוגמא: מהתורה אסור לאכול בשר בהמה או חיה יחד עם חלב אבל בשר עוף עם חלב הוא מותר ובאו חכמים וכדי שלא ניכשל באיסור תורה אז הם גם אסרו בשר עוף עם חלב כדי שאם לא יהיה איסור של בשר עוף אז בטעות אנשים גם יגיעו לאיסור של בשר בהמה בחלב.

שאלה: אז למה התורה לא אסרה? למה היא נתנה לחכמים אפשרות לעשות עוד סייגים?

תשובה: התורה נתנה את הסמכות לחכמים כי הם נמצאים בכל דור ויכולים ל"חוש את הדופק" של כל דור ודור ולפי המצב והחששות הם עושים את הסייגים כדי שלא ניכשל.

מקור ציווי זה בתורה שבכתב הוא בנאמר במקרא (ויקרא יח, לא) ''ושמרתם את משמרתי'' כלומר גידרו את משמרתי. ובלשון התלמוד (יבמות כא, א): ''עשו משמרת למשמרתי''.

דהיינו בכדי שעם לא ייכשל באיסור התורה החמור, אז התורה מצווה את חכמים שיעשו סייג והגנה כדי שלא יגיעו לאיסורי התורה.

כמו מה שנקרא היום "טווח ביטחון" כמו שבמחסן כלי אסור אפילו לעשן סיגריה קטנה, אפילו שכל הכלי סגורים בקופסאות, וזה בכדי שלא יווצר מצב שבטעות אולי משהו יפתח ארגז ואז... או חשש שארגז מסויים לא סגור היטב, ולכן קובעים מראש "טווח ביטחון" בכדי לא להגיע למקרה החמור

שניצל :

אחי תגיד לי מתי היה בדיוק המדען הראשון שדייק לגבי הירח? לפני כמה זמן הוא היה חי ?

הרי שאומות העולם חידשו דברים אז כתוב שהודו להם לחז"ל על הידע. כמו שכתוב חוכמה בגוים תאמין .

אתה יודע מי זה רבי עקיבא? אתה חושב שהוא היה אדם פשוט? זה אנשי ענקי רוח. מה שהוא אמר לגבי הירח הוא קביל זאת מאבותיו שהיו עוד לפני כל מדען .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חיכיתי עד צאת השבת בשביל להגיב לדברים, והיה שווה לחכות.

אתה תותח!

כן ירבו אנשים כמוך, זה המסר שאני מנסה להעביר פה למאמינים וגם ללא מאמינים.

-היהדות היא אינה דבר כלכך שחור ומפחיד, ביהדות האמיתית לא מדברים ביידיש, לא לובשים כובע של קאבויים ולא בגד שחור ומבהיל.

היהדות התנכ''ית (דת משה וישראל) היא למעשה דת אקזוטית וייחודית עלייה בנויות דתות רבות והיא הפוכה 90 מעלות מהיהדות המודרנית והמטעה.

אני קורא לכל המאמינים לבחון את אמיתותה של תורת משה, ולכל הלא מאמינים להבין שהיא אינה דבר כלכך נורא.

יש כמה דברים שחשוב לי שמאמינים ידעו, דברים שגיליתי לאחר ה"מחקר" שערכתי על ההבדלים בין יהדות מודרנית ליהדות תנכ''ית.

בתנ''ך אישה שהיתה גוזרת את שערה ושמה פאה במקום - היתה מנודת מהחברה על מחלה נפשית - והיום כל הנשים החרדיות גוזרות את שערן כי זאת מצווה מבית החרושת לפסיקות ו"מצוות" שנקרא "ההלכה".

בתנ''ך יהודי שהיה הולך עם סמל\קמיע היה נחשב כופר (יש איסור על עשיית פסל ותמונה), היום כל ערס מצוי הולך עם מגן דוד וקורא לעצמו מאמין.

וכל בחור פלצן הולך עם קמיעות של חמסה\כל יאפי מחזיק בביתו פסלים של בודהה ושאר אסורות.

-עם היינו מתלבשים כמו יהודים מתקופת התנ''ך, גם באירופה של שנות ה30, ייתכן כי השואה לא היתה מתחלוללת ואף יותר מכך - גרמנים רבים היו מגלים עניין בעם המיוחד והצבועני.

כמו בתמונה המצורפת.

מה האוראינטציה הדתית שלך ומיהם שלושת החכמים המצויים בחתימה שלך ?

אני שמח שאתה מזדהה עם דברי ( שלא לדבר על המחמאות - פעם שניה , אבל מי סופר ? ) אבל אולי אתה לא מבין את מכלול דברי .

כמובן שהנבואה על קיום השואה או לא אינה לנו והיא דבר שהתרחש ואינו קשור לדיון על קיום האלוהות אלא נשאר בגדר ארוע שחלק רואים בו את מעשה האלוהים וחלק אינם ,

מה יש לך נגד מגן דוד ? ( מלבד פגניות שמופיעה בתורה על ימין ושמאל ?)

מדוע אתה החלטת לפרש את לא תעשה לך פסל ותמונה ?

אלוהי הוא אלוהים וזהו אין בילעדיות לאף אחד , אבל יש מי שאמור להיות הכוהנים שלו ( )

הוא . על אלוהים ? מה פתאום לשון יחיד על מושג שהוא לשון רבים ?

מאיפה לך הידיעות שלך על אלוהים ?

מי אמר לך ?

אני אישית עדיין מקווה שתשמור את דעתך הטובה למרות התגובה שלי , אתה יודע תגיש את הלחי השניה . ;)

עריכה :

רוני , כמה בבל"ת - אתה כל כך שטוף מוח שאתה לא מבין שעובדים עליך עם הפירושים שמרחיקים אותך מאלוהיך שברא אותך ואמר לך לבד מה לעשות ?

מה תגיד ליוצרך כאשר ידרוש ממך דין וחשבון ? הרב בבא בובה אמר לי כך ? איפה האחראיות האישית שלךם על החיים שלך ? אתה מעביר אותה לגדולי ?

כי למה ? כי הם אמרו לך כך ?

אתה לא שם לב שאין דבר אחד מקורי משלך בכל התגובות שלך ?

אתה לא שם לב שאתה מחוק ? אתה בתור בן אדם יחיד ?

אתה זה שמצטט אנשים בני מוות אחרים ?

כבר הנוצרי יותר טוב ממך , הוא לפחות הולך עם זה עד הסוף , תפס לו את יהושוע בן יוסף הנגר ועשה אותו הנציג אצל אלוהים וזהו , אתה מסתבך לך עם פירוש זה ופירוש אחר , תפקח את העיניים ! שום דבר הליכאורה גדולי ישראל שלך וניבחרת החלומות בחתימה לא עשו מלבד לזרוע מבוכה לעם ישראל , מחלוקת והפרדה , גלות ותאווה בעם .

איזה דבר טוב ( כמובן מלבד לשמור את ספר התורה בגלות - דבר שאני אישית מודה להם מאוד על כך - אבל כמו שאמרתי מזמן - הם גמרו את תפקידם הטוב , אם הם נכנסים לארץ ישראל כמו פעם הם יזיקו שוב .) הם עשו ? איזה איחוד בעם הם ביצעו ? בינם לבין עצמם הם לא מסוגלים לעשות שלום .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב אז ככה.

א. מתי תבין אחי שבכלל לא משנים את המצווה עצמה.

ב. ניקח למשל את פרשנות של רש"י . רש''י קודם לכתיבת פרושו למד את כל התורה המצויה בידינו. מדרשים, גמרא, ספרי הגאונים. ומתוך דבריהם כתב את פרושו.

כל ההסברים וההבנה בתורה. עברו מרב לתלמיד בעל פה תוך שינון מתמיד עקב האיסור לכתוב את התורה שבעל פה. רק מימי רבי יהודה הנשיא הותרה כתיבת התורה שבעל פה, ונכתבה המשנה. עקב הצורה הזאת של העברת התורה היה נדרש שינון מתמיד ודיוק כיון שאי אפשר היה לעלות על הכתב את הדברים.

כמו שכבר ציינתי התורה ניתנה לידרש בשבעים פנים, ובפרד''ס, ר''ת פשט רמז דרוש סוד, וזאת, כל עוד אין הדבר סותר את ההלכה או האמונה המסורה לנו מדור דור, ועל כן הותר לכל חכם לדרוש כהבנתו בפסוקי התורה, בהגבלות האמורות לעיל.

לגבי שיש כל כך הרבה פירושים למשל על פסוק אחד.

פנים זה מלשון פנימיות. זאת אומרת שלכל פסוק יש הסבר ברובד פשוט ובתוכו מסתתרים עוד כמה רבדים שכל רובד מכיל בקירבו עוד חלקים של פנימיות וכך הלאה והלאה עד אין סוף. וכפי שהבורא הוא אין סופי כך התורה שהיא הדעת העליונה היא אין סופית.

ג. המקור לסמכות חכמים

החובה לגזור גזירות כדי להרחיק את האדם מלעבור על דיני התורה, מקורה בפסוק: ו?ש??מ?ר?ת??ם א?ת-מ?ש??מ?ר?ת??י (ויקרא יח, ל).

קיבלו חכמים בפירושו של פסוק זה: עשו משמרת למשמרתי (תלמוד בבלי, יבמות כא,א)

המקור לסמכות חכמים לתקן תקנות חדשות דוגמת ימי החנוכה, או להנהיג מנהג כחובה כמו חיבוט ערבה ביום הושענא רבה: ל?א ת?סו?ר, מ?ן-ה?ד??ב?ר א?ש??ר-י?ג??ידו? ל?ך?--י?מ?ין ו?ש??מ?אל (דברים יז, יא)

איסור בל תוסיף

תקנות חכמים, אינן מתנגשות באיסור שלא להוסיף על תרי"ג מצוות שבתורה, משום שהן נעשות על פי התורה, ומשום שהן מוצגות כתקנות חכמים, ולא כאיסור מן התורה.

יותר מפורט :

מדוע חכמים הוסיפו מצוות?

מדוע חכמים הוסיפו מצוות הרי כתוב בתורה: "לא תוסיפו ולא תגרעו"?

תשובה: נניח שקנית מכונית, וברוך השם יש לך בית, האם ניתן לומר הוספתי לבית שלי מכונית? ודאי שלא! כי זה שני דברים שונים, כל אחד יודע שיש מכונית ויש בית, כך גם חכמים כאשר הם מוסיפים איסור או סייג או מצווה, הם מודיעים שמהתורה זה מותר רק הם מוסיפים סייג כדי שלא ניכשל באיסור תורה, או כאשר הם מוסיפים מצווה כמו מצוות חג פורים או חג חנוכה, אז הם מודיעים שהם הוסיפו את החג הזה מצד עצמם, וכל האיסור הוא דווקא להוסיף איסור ולומר שזה מהתורה אז זה נחשב שהוסיפו משהו על התורה, אבל אם מודיעים מראש שזה לא מהתורה אלא מצווה או סייג נוסף אז בזה אין איסור.

לדוגמא: מהתורה אסור לאכול בשר בהמה או חיה יחד עם חלב אבל בשר עוף עם חלב הוא מותר ובאו חכמים וכדי שלא ניכשל באיסור תורה אז הם גם אסרו בשר עוף עם חלב כדי שאם לא יהיה איסור של בשר עוף אז בטעות אנשים גם יגיעו לאיסור של בשר בהמה בחלב.

שאלה: אז למה התורה לא אסרה? למה היא נתנה לחכמים אפשרות לעשות עוד סייגים?

תשובה: התורה נתנה את הסמכות לחכמים כי הם נמצאים בכל דור ויכולים ל"חוש את הדופק" של כל דור ודור ולפי המצב והחששות הם עושים את הסייגים כדי שלא ניכשל.

מקור ציווי זה בתורה שבכתב הוא בנאמר במקרא (ויקרא יח, לא) ''ושמרתם את משמרתי'' כלומר גידרו את משמרתי. ובלשון התלמוד (יבמות כא, א): ''עשו משמרת למשמרתי''.

דהיינו בכדי שעם לא ייכשל באיסור התורה החמור, אז התורה מצווה את חכמים שיעשו סייג והגנה כדי שלא יגיעו לאיסורי התורה.

כמו מה שנקרא היום "טווח ביטחון" כמו שבמחסן כלי אסור אפילו לעשן סיגריה קטנה, אפילו שכל הכלי סגורים בקופסאות, וזה בכדי שלא יווצר מצב שבטעות אולי משהו יפתח ארגז ואז... או חשש שארגז מסויים לא סגור היטב, ולכן קובעים מראש "טווח ביטחון" בכדי לא להגיע למקרה החמור

א. מתי תבין אחי שבכלל לא משנים את המצווה עצמה.

ב. ניקח למשל את פרשנות של רש"י . רש''י קודם לכתיבת פרושו למד את כל התורה המצויה בידינו. מדרשים, גמרא, ספרי הגאונים. ומתוך דבריהם כתב את פרושו.

כל ההסברים וההבנה בתורה. עברו מרב לתלמיד בעל פה תוך שינון מתמיד עקב האיסור לכתוב את התורה שבעל פה. רק מימי רבי יהודה הנשיא הותרה כתיבת התורה שבעל פה, ונכתבה המשנה. עקב הצורה הזאת של העברת התורה היה נדרש שינון מתמיד ודיוק כיון שאי אפשר היה לעלות על הכתב את הדברים.

כמו שכבר ציינתי התורה ניתנה לידרש בשבעים פנים, ובפרד''ס, ר''ת פשט רמז דרוש סוד, וזאת, כל עוד אין הדבר סותר את ההלכה או האמונה המסורה לנו מדור דור, ועל כן הותר לכל חכם לדרוש כהבנתו בפסוקי התורה, בהגבלות האמורות לעיל.

------------------------------------------

תסלח לי אבל זה נשמע לי כמו בולשיט טהור, מיהוא בכלל הרב שיפרש ככה, ואם אני לא רוצה לבל את הפירוש שלו, לפי דעתי הפירוש שנתן זה הבל הבלים.

אני לא חייב לקבל פירושים של רב, אני מספיק חכם כדי להבין שאין קשר בין לא תבשל גדי בחלב אמו ל"לא תאכל בשר וחלב יחדיו".

אתה יודע מה ההבדל ביננו?

לך יש את הקדוש ברוך הוא ואת הרבנים.

לי יש את הקדוש ברוך הוא בלבד.

אם אתה רוצה להמשיך לעשות דברים שאולי לא צריך\אסור כי ככה רבנים אמרו אז כבר בעייה שלך.

אבל אתה יודע מה יפה בכל הסיפור?

שאתה מודה שמותר לאכול בשר עוף וחלב יחדיו אבל את לא עושה את זה כי אתה ירא רבנים, לא ירא שמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חכם הכוונה. שתלמד את רוב התורה .גמרא . משנה .ראשונים אחרונים וכו.. וכו.. ואז תפרש .

מה אני יגיד לך אחי. זה צווי שקבלו חכמים מהתורה. ואם אתה לא מקבל את זה אז אתה עובר על צווי התורה עצמה..

כי הרי התורה עצמה נתנה רשות לחזל לעשות זאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה האוראינטציה הדתית שלך ומיהם שלושת החכמים המצויים בחתימה שלך ?

אני שמח שאתה מזדהה עם דברי ( שלא לדבר על המחמאות - פעם שניה , אבל מי סופר ? ) אבל אולי אתה לא מבין את מכלול דברי .

כמובן שהנבואה על קיום השואה או לא אינה לנו והיא דבר שהתרחש ואינו קשור לדיון על קיום האלוהות אלא נשאר בגדר ארוע שחלק רואים בו את מעשה האלוהים וחלק אינם ,

מה יש לך נגד מגן דוד ?

מדוע אתה החלטת לפרש את לא תעשה לך פסל ותמונה .

אלוהי הוא אלוהים וזהו אין בילעדיות לאף אחד , אבל יש מי שאמור להיות הכוהנים שלו ( )

הוא . על אלוהים ? מה פתאום לשון יחיד על מושג שהוא לשון רבים ?

מיניין לך הידיעות שלך על אלוהים ?

מי אמר לך ?

אני אישית עדיין מקווה שתשמור את דעתך הטובה למרות התגובה שלי , אתה יודע תגיש את הלחי השניה .

אורינטציה דתית?

תמיד היייתי אדם מאמין, ואני בא מבית מסורתי מאד - רבני.

אבל אחרי שהתעניינתי בארכאולוגיה מקראית\בדת היהודית, לאחר שהתחלתי ללמוד התעניינתי בעיקר בהבדלים בין היהדות של היום לדת משה וישראל כמו שכינתה אותה - אמת אלוהית, כזו היא אכן.

זה פשוט לא הסתדר לי כשניסיתי לדמיין אברך חרדי דובר יידיש חוזר בזמן אל ימי הממלכה המאוחדת של דוד המלך - כי אף אחד לא היה מכיר בו כיהודי, ויותר מכך -היו שואלים אותו, מנין באת אחינו?.

3 החכמים האלו זהבסה''כ ציור של יהודים מימי התנ''ך, בו השתמשתי כדי להמחיש איך אדם שחוזר בתושבה באמת צריך להתלבש וללכת ברחוב.

מי שמקפיד לשמור על לבוש עברי מסורתי הם הנחמנים ועוד מספר זרמים קטנים.

בנוגע לפסל ותמונה

-אינני מפרש את הפסוק, אני פשוט מקריא אותו בקול רם לאלה שלא הבינו.

אומר הקב''ה אל עם ישראל

"לא תעשו לכם כל פסל או תמונה", מה לא ברור?...

המבדיל את עם מכל העמים הוא שלו אין סמל,אין מלך,אין דגל,אין פסלונים, אין נשיא מדינה, אין כלום חוץ מהאמונה החיה והנושמת בקב''ה יתברך!

זו המהות של להיות יהודי, לקבל את האל היחיד כשליט לכל.

אגב אני שם לב שאתה אולי מיפייף את הכהנים, אבל אתה בעצמך הופך אותם לגוף לא כלכך שונה מהרבניים, וזה קצר מוזר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני אתה טועה

ותתיחס לעריכה הקודמת שלי

על מה אתה מדבר אח? אתה לא מתבלבל קצת ביני לבין morel ezra?

אהה עכשיו ראיתי את העריכה שלך. התורה בעצמה כתבה לגבי חזל באיזה רשות לעשות תקנות וכו..

אתה לא תשנה את הדעה שלי וכנראה שאני לא ישנה את שלך. אז ימים יגידו מי צודק [בית דין למעלה ] או יותר נכון משיח ישראל שיעשה כאן סדר.

אומר הקב''ה אל עם ישראל

"לא תעשו לכם כל פסל או תמונה",

קודם כל צריך להבין על איזה פסל או תמונה התורה דיברה.

ב. לא ראיתי אברך ששם מגן דויד וכדומה. חחח .

אמרת שאתה מחזיקמהרב זמיר כן? לגבי הלבוש שחור לבן כנס

http://hidabroot.org/site/ARDetile.asp?id=7487&Catogory=18&SubID=7472

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מתבלבל בינך ובין עזרא

עזרא - חביב מצדך -

בקשר לכוהנים , הם אמורים בהחלט להיות הפיתרון האחרון למי שצריך עזרה רוחנית

אתה צריך לתקן את מושגיך , יהודי לא מוזכר בתורה , פעם ראשונה שמוזכר יהודי זה במגילת אסתר . ( אתה יודע כמה כולם היו שם מסטולים )

ואישית אני חושב שאתה אחד היהודים המשיחיים - תקן אותי אם אני טועה . ( קראים הם מצחיקים קצת וגם השומרונים - אבל אני אוהב אותם ומעריך את דרכם )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מתבלבל בינך ובין עזרא

עזרא - חביב מצדך -

בקשר לכוהנים , הם אמורים בהחלט להיות הפיתרון האחרון למי שצריך עזרה רוחנית

אתה צריך לתקן את מושגיך , יהודי לא מוזכר בתורה , פעם ראשונה שמוזכר יהודי זה במגילת אסתר . ( אתה יודע כמה כולם היו שם מסטולים )

ואישית אני חושב שאתה אחד היהודים המשיחיים - תקן אותי אם אני טועה .

יהודי משיחי?

זו בשבילי קללה להקרא יהודי משיחי.

משה רבנו ז''ל עליו השלום ביקש מהקב''ה לכפר במותו על עוולי עם , השיב לו הקב''ה - לא אתה ולא אף אדם אחריך יכפרו במותם או בכאבם על חטאי עם .

ויש לי עוד כלכך הרבה סיבות לפסול חבדניקים שמתפללים אל הרבי מילווביואטש כאילו היה אלוהים\או משיחיים המתפללים אל ישוע שעשו ממנו בן האלוהים בנוסף למשיח, שרק אם היה יודע שמכונה משיח היה מתהפך בקברו עשרות פעמים, אני לא מאחל לאף יהודי שיקרא משיח ואני לא מאמין שצריך משיח בכלל, אני לא נגד בואו של גואל לישראל כמובן אבל לפני שיבוא הגואל שכל יהודי יהייה המשיח של עצמו בעבודת הקדוש ברוך והבנת הכתוב בתנ''ך כמו שכתוב שחור על גבי לבן.

המילה יהודי אצלי היא פשוט מתוך הרגל - הכוונה היא לעברי, רוב המשפטים גם בתורה שבכתב וגם בספרים החיצוניים משתמשים במילה עברי יותר מאשר יהודי, כמו 'אשרי העברי אשר עשה כך וכך' וכדומה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עיברי אולה לה לה - הינה מילה הגונה :xyxthumbs:

אבל מה לך וללהט הזה ?

להיטות כזו . באיזה מסגרת היא מתקיימת ?

אולי תחשוף מעט , ככה איזה טפח או שניים מאמונתך הדתית ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...