דת ואמונה - דיון מרוכז - עמוד 11 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז


cleric

Recommended Posts

אני לא פוסל, אני פשוט מציין שהוא כותב בנושאים שאין הוא מבין בהם. הרקע האישי שלי הוא בתחום מדעי החיים. אני לא אפרט את מספר שנות הלימוד והתארים הפורמליים שלי כאן.

אתה הופך את היוצרות, לא הפעילות נועדה לחיזוק השרירים, אלא השרירים נועדו לצורך ביצוע הפעולה. אדם יכול להיות חזק ובריא גם ללא "המכון הטבעי" שלך, אלא רק אם יקפיד לשמור על פעילות פיזית כפי שעשו אבותינו, בעיקר ללכת ולרוץ הרבה ולעבוד הרבה עם ידיו. הטיעונים שלך לא מושקעים ואין להם חיזוקים על ידי "סימנים בשטח".

לאבולוציה אין "מטרה", אתה לא יכול להשוות או לעמת בין תהליכים טבעיים לבין כוח עליון, אין שום חפיפה ביניהם. אתה גם לא עקבי, אתה לא יכול לטעון מצד אחד שאנחנו יצירה מושלמת ומצד שני יצירה לא-מושלמת (למה יש לנו שערות על התחת? למה יש לנו חוליה אחרונה בולטת כמו זנבנב קטן שהדבר היחיד שהיא יודעת לעשות זה להשבר ולכאוב? ועוד מאות דוגמאות).

אוניברסיטה היא לא בית מדרש. היא מוסד לימודי. אתה הולך לאוניברסיטה על מנת לרכוש ידע וכלי מחקר, לא על מנת לרכוש אישיות. תאורית האבולוציה נראת לי המדויקת ביותר כיום, לאחר שקראתי חומר רב, ראיתי תצפיות וניסויים וכו'. אני לא מפנטז אלא מתבסס על תצפיות, ניסויים, חישובים וכו'. אין לי מושג מה זה "5499347856 שנים", המספרים שנקבתי בהם מבוססים על שנים רבות של מחקרים.

התורה לא מספרת כמעט דבר על הגוף האנושי כפי שאנחנו מכירים אותו היום. קח לדוגמא את הרמב"ם (אדם שאני מאוד מעריך כפילוסוף, איש דת ורופא), אתה לא יכול להתווכח שהאדם הוא אחד מגדולי פרשני המקורות שהיו אי פעם, הוא הכיר את התנ"ך והתלמוד יותר מכל פוסק החי כיום, הוא גם היה איש והרופא המהולל ביותר בדורו.

אבל הרמב"ם, ששלט בתנ"ך באופן מוחלט, אותו תנ"ך שאמור לדעת ולחזות הכל, לא ידע דברים רבים. אלו לא דברים שאתה יכול היום להתווכח עליהם - הוא לא ידע על מחזור הדם, הוא לא ידע על החיידקים, על מערכת העצבים ועוד. הוא לא הבין את המנגנון הגורם למחלות רבות וגם אם רבות מהמלצותיו לבריאות תקפות גם היום, הרמב"ם לא יכל לרפא מחלות שהיום נחשבות לברות ריפוי או חיסון בזכות הידע שנצבר מאז תקופתו.

מצער, אבל הגוף האנושי על פי ההלכה היהודית הקדמונית נשלט על ידי "מרות" שונות ורוחות ודיבוקים. אם אדם לא העביר צואה (חסימת מעיים - "נסתם אחד מנקביו") הם ידעו שזה רע וקטלני, אבל לא היה להם מושג למה זה קורה או איך לטפל בזה. לגבי אדם שסבל מחולשה עקב אנמיה או אי ספיקת לב, חשבו שיש לו עודף של פלגמה - המרה המקבילה ליסוד המים, הגורמת לחולשה ועצלות ("פלגמטיות").

אני יודע שלך זה לא ישנה, אני אפילו לא מתיימר לשנות את דעתך, אני מבוגר מדי ומכיר קצת את הטבע האנושי בשביל וויכוח עקר שכזה. את התגובות שלי אני כותב לטובת חברי הפורום האחרים שעלולים לקרוא את התגובות שלך, של רוני, של מוטציה וכו' ולחשוב שמדובר בעובדות מבוססות.

[תוספת] אני מבקש ממך, לטובת הדיון הזה ולמען קוראיו, שתנסה להשקיע יותר בתגובותיך ובטיעוניך, אתה חוזר על אותם 3-4 טיעונים שחוקים שקל להפריכם. בבקשה, תציב בפני מתנגדיך אתגר משמעותי יותר.

אני מבקש ממך, לטובת הדיון הזה ולמען קוראיו, שתנסה להשקיע יותר בתגובותיך ובטיעוניך, אתה חוזר על אותם 3-4 טיעונים שחוקים שקל להפריכם. בבקשה, תציב בפני מתנגדיך אתגר משמעותי יותר.

כנראה שכאן שורש הבעייה.

אני לא מנסה להלחם בך, או להציב בפניך אתגרים.

אני מציג בפניך עובדות מהשטח שלא צריך להיות "מדען סנוב" בשביל לראות אותן...

אני לא טוען שגוף האדם הוא דבר מושלם כי אין דבר מושלם בכל מהות העולם הזה, על אדם לטפח את עצמו כמו שבני אדם צריכים לטפח את סביבת מחייתם ואת הכוכב הזה.

לא הכל מושלם, המטלה היא עלינו - להפוך את הכמעט מושלם למושלם

אתה לא יכול לשאול "למה האל לא ברא אותנו לעולם מושלם שבו אנחנו רק אוכלים, משתכרים ומזיינים?" (סליחה על הביטוי)

כי אז אין מהות לחיים.

ואני שוב יאמר לך שכל ההצגות שאתה עושה כאן בנושא ה"מדע" לא מזיזות לי אפילו מעט, זה בשבילי עבודה בעיניים, אוסף של טעויות, אוסף של הטעיות, שמטעמי נוחות התפתחו עם הזמן אל מימדים עצומים, נראו כה משכנעים בעיני ה"משכילים" שהיום הם סכנה יותר גרועה ממגפה.

ואני שוב יזכיר לך, אני לא מנסה להלחם בך או להציב לך אתגרים, אל תשכח את זה.

שאלת למה יש לך שערות על התחת...

אני לא יודע מה איתך אבל שערות על התחת כמו שאתה מתכוון אליהם אפשר לראות רק עם זכוכית מגדלת.

גוף האדם אינו מושלם.

אך יש בו אלמנט של תכנון, וזאת עובדה מהשטח.

וכן האמונה שלי ושל כל נוצרי\מוסלמי ובן לשאר הכיתות והכתות היא שהאל הבורא עומד מאחורי הכל, והוא התערב, מתערב ויתערב, בחיי הכוכב הזה, ואם הוא התגלה גם בכוכבים אחרים (אם אכן קיימים שם חיים) גם להם הוא אחראי.

שמעתי פעם ויכוח בין מדענים על "היווצרות היקום"

הם אפילו לא יודעים אם היקום הוא שטח אין סופי או סופי במימדיו, והם מתווכחים על היווצרותו, קודם שידעו מהוא יקום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

המודל הגיאוצנטרי נשען על מדידות רבות. אל תזלזל כל כך במתמטיקה של היוונים, היא הייתה מתקדמת מאוד לתקופתה, והיוותה את הבסיס עד בערך שנת 1400-1500 לספירה. להגיד שהיא הייתה מושתתת על הדת בלבד זו שטות גמורה. מה גם שהכנסייה רק אימצה את מסקנותיה ולא 'המציאה' אותה.

לא ממש. הנקודה היא שההנחות שעמדו בבסיס המודל לא נשענו על כלום.

היוונים האמינו שכך הדבר כי זה "נראה להם טבעי" ו"יפה". כך גם לכנסייה שאימצה את המודל. הטיעון החזק ביותר שעמד לרשותם היא שהם לא מרגישים שהם זזים (ולכן כדה"א נמצא במרכז), אבל לא באמת ניסו לאמת את הטענה זו ולבחון אותה באמצעים מדעיים.

לכן, התאוריה הזו, *לא* יכולה להחשב כתאוריה מדעית.

לגבי מה שאמרת על הפיזיקה - נראה שאתה לא באמת יודע פיזיקה מהי. ולגביי? יש לי הבנה מסויימת, בכל זאת זהו חלק ניכר מהתואר שאני לומד כעת באוניברסיטה. ולמרות זאת, איני מתיימר להשתמש במדע כאוטוריטה הראשית וכנשק כלפי הדת. מי שעושה זאת הוא אכן נבער, ולא מבין את מבנה המדע.

לי נראה שכן, ואם עברנו לנפנף בתארים, אני סיימתי תואר בפיסיקה.

וגם אני איני מתיימר להשתמש במדע כאוטוריטה וכנשק כלפי הדת.

כפי שכבר כתבתי בהודעות קודמות, אני איני מאמין, ואני לא מציב את הדת מול המדע. הרי בסופו של דבר זה תלוי בשאלה אם אתה מקבל את הנחת היסוד שקיים אלוהים או לא.

הבעיה מתחילה שאנשים כן עושים את זה, ומתחילים לטעון ל"הוכחות לנכונות התנ"ך", "הוכחות לקיום אלוהים" וקשקושים אחרים.

בכל מקרה, אשמח לשמוע את דעתך הנאורה והמלומדת לגבי פיזיקה - מהי באמת, כמו גם על הבנתך המעמיקה את מבנה המדע

[br]פורסם בתאריך: 26.05.2008 בשעה 01:52:22


זה לא יקרה בגלל אבולוציה אלא בגלל התבוללות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בונא אחי קצת כבוד למדענים שאתה יורד עליהם כל הזמן ..... להגיד שהכל שקרים המצאות ושטויות שלהם...

ואז לתפוס טרמפ על המחקרים שלהם ..... איזה כפוי טובה גולש באינטרנט רואה אוכל מזון מהונדס שותה מים שעברו תהליכי טיהור כימי... רואה בלויין וואלה חיים טובים ..ואז נכנס לפורום ויורק להם בפנים אומר שכל מה שהם עושים בולשיט.

ללמוד תורה כל היום זה סבבה וכיף אבל לא בטוח שזה מה קידם וימשיך לקדם את האנושות צעד אחד קדימה.

דבר שני אני לא אומר אין אלוהים, כי בלי אמונה החיים ריקים... אבל רק לא מבין למה לא יכול להיות שאלוהים בחר להתחיל את החיים דרך שלולית ואבולוציה מה זה קשור לאי קיומו של אלוהים?!!!!

אתה רק מאמין במה שכתוב בתנ"ך שבעולם נברא ב 6 ימים ולא מעניין אותך כלום...

מי שטוען אחרת הוא כופר בקיומו של אלוהים... ?אני פשוט לא לוקח ברצינות מה שכתוב בתנ"ך אוסף אגדות עם.

הבן אדם מטבעו אגואיסט חושב את עצמו מלך העולם.. קשה לו לקבל את העובדה שהוא סוג של בעל חיים

פשוט קוף.. ואם תגיד לו את זה הוא יעלב ככה זה האגו האנושי ... רק מי שמתסכל בטבע רואה איזה חיות חכמות יש ואיזה דברים קיימים מבין אולי שאנחנו לא במרכז בעולם... רק חלק ממנו!

הטיעון שאתה חוזר עליו שאנחנו מושלמים ואז חוזר בך ואומר שאנחנו כמעט מושלמים ובגלל זה מישהו ברא אותנו

די חלש.... כי שלמות זה עניין יחסי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל מקרה, אשמח לשמוע את דעתך הנאורה והמלומדת לגבי פיזיקה - מהי באמת, כמו גם על הבנתך המעמיקה את מבנה המדע

פיזיקה: מתן מודלים מתימטיים לתופעות טבע שונות. המודלים משתנים ככל שמשתנה רמת הדיוק של המדידות (ראה ערך מכניקה ניוטונית). פיזיקה זה רק ערימה של השערות. אם משהו עובד 50 מליון פעם זה נחמד, אם פעם אחת הוא לא עובד זורקים את החוק לפח.

(פיזיקה, תואר ראשון, טכניון)[br]פורסם בתאריך: 26.05.2008 בשעה 09:57:56


אלוהים: יצור כל יכול שנמצא בכל מקום, רואה הכל, מרגיש הכל ללא פגמים.

גוף האדם: יש פגמים כמו העובדה הראשית שהם צורכים. ללא אוכל הם ימותו, ללא מים הם ימותו וכן הלאה.

בוא נדמיין שגוף האדם לא צריך כלום. הוא לא צריך אוכל ולא צריך מים. מהסיבה הזו הוא אינו דורש אוכל ומים.

נעבור לאלוהים.

אלוהים דורש שהעם יחייה ע"פ החוקים שלו.

אלוהים דורש שהעם לא ירצח \ ינאף \ ישקר.

אלוהים דורש שהעם יעשה X בחגים כלשהם.

אלוהים דורש שהעם יצום ביום כיפור.

אלוהים דורש שהעם יתפלל ויאמין בתנ"ך.

אם אלוהים = יצור מושלם ללא צרכים, לא צריכות להיות לו דרישות. העובדה קיימת, וע"פ היהדות, לאלוהים יש דרישות, ומכאן אלוהים הוא אינו יצור מושלם ולא יכול להתקיים אלוהים, ומכאן אלוהים לא קיים.

מ.ש.ל

אתה יודע שזה גם תלוי איך אתה מגדיר מושלם.

בשבילך מושלם זה אחד ללא צרכים.

אלוהים הוא ללא צרכים, זה לא ישנה לו אם תשמור או לא מצווה א' או מצווה ב' כמו שזה גם לא ישנה לו ברגע שיחדל הכוכב הזה מלהתקיים עוד 4 מליון שנה (ואם נמשיך להרוס את הכוכב אז גם עוד 1000 שנה במקרה הכי גרוע), אבל אם אתה רוצה שאנחנו כבדני אדם לא נשמור או לפחות לא נחיייב את עצמנו לשמור חוקים כמו "לא תרצח" או "לא תנאף" אז אתה בנאדם לא שפוי.

כן, לא שפוי הוא האדם שמבחינתו רצח זאת עבירה קטנה או דבר שבשגרה.

לא הבנת את הנקודה, אלוהים יכול להסתדר בלעדיך, אתה לא יכול להסתדר בלעדיו. כל הכללים שקיבלת נועדו לעזור לך לחיות בעולם הזה ולעזור לך בעולם הבא.[br]פורסם בתאריך: 26.05.2008 בשעה 10:03:35


לא אכפת לי אם בן-אדם מרמין בה', או לא מאמין בה'.

לומרות שקצת עצוב שהם מבזבזים את החיים במילוי פקודות מפגרות.

השאלה אם אתה עושה עם הזמן שלך משהו יותר טוב. לאיש מאמין גם יש מטרה.[br]פורסם בתאריך: 26.05.2008 בשעה 10:06:12


בנוגע לאבולוציה- תהליך הברירה הטבעית עובד, וזה מוכח. אף אחד לא אמר לך שהמצרים באמת בנו את הפירמידות בכלל, רק שתדע שהתיארוכים שנערכו לא תואמים בכלל לזמן המשוערך של סיפור בני במצרים, ושום כוח עבודה ללא אמצעים טכנולוגיים לא יכול לבנות מבנים שכאלו. כנ"ל לגבי הספינקס, שהתיארוכים מעריכים את גילו ב 10,000 שנה בכלל.

יותר סביר שהם בכלל הגיעו מהחלל למיטב ידיעתנו כרגע.

לפי מה שאני יודע בני בנו את פיתום ורעמסס. מאיפה המצאת שהם בנו פירמידות?[br]פורסם בתאריך: 26.05.2008 בשעה 10:23:40


אני חוזר שוב לאותה נקודה של לפני 3 עמודים-

אם מישהו מעוניין לסתור את תיאוריית המפץ הגדול וחומר ראשוני שפשוט "היה שם", שקודם יסביר מאיפה בא אלוהים.

אם בשביל ההסבר של אלוהים לגיטימי שהוא "היה שם", זה לגיטימי גם לגבי חומר ראשוני, נקודה.

לפי חוקי הפיזיקה, אם היה חומר אז היה זם זמן ומרחב. לכן אתה כן צריך לומר מאיפה בא החומר הראשוני. בתורה רשום שלאלוהים אין גוף= אינו חומרי. ולכן הוא אינו תלוי בזמן ומרחב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אצטק, לפחות אל תסתור את עצמך פעם אחד פעם.

אני לא טוען שגוף האדם הוא דבר מושלם כי אין דבר מושלם בכל מהות העולם הזה, על אדם לטפח את עצמו כמו שבני אדם צריכים לטפח את סביבת מחייתם ואת הכוכב הזה.

לא הכל מושלם, המטלה היא עלינו - להפוך את הכמעט מושלם למושלם

אתה אולי לא מנסה "להלחם" בי אבל אתה מציג אותי ("משכיל") ואת עבודתי ולימודי בתור סכנה גרועה יותר ממגיפה. זה מעליב אותי אישית משום שהשקעתי הרבה זמן במחקר של תרופות חדשות נגד מחלות זיהומיות.

ואני שוב יאמר לך שכל ההצגות שאתה עושה כאן בנושא ה"מדע" לא מזיזות לי אפילו מעט, זה בשבילי עבודה בעיניים, אוסף של טעויות, אוסף של הטעיות, שמטעמי נוחות התפתחו עם הזמן אל מימדים עצומים, נראו כה משכנעים בעיני ה"משכילים" שהיום הם סכנה יותר גרועה ממגפה.

ואני שוב יזכיר לך, אני לא מנסה להלחם בך או להציב לך אתגרים, אל תשכח את זה.

אתה מזלזל בכל תחום האסטרופיזיקה, אתה לא מבין על מה הם מדברים אז אתה לועג להם.

שמעתי פעם ויכוח בין מדענים על "היווצרות היקום"

הם אפילו לא יודעים אם היקום הוא שטח אין סופי או סופי במימדיו, והם מתווכחים על היווצרותו, קודם שידעו מהוא יקום.

אתה בהחלט מציג עובדות, נכון שאורך השיער על הראש ארוך יותר מאשר על הידיים אצל רוב בני האדם, נכון שהפעלה של שריר מגדילה את המסה שלו בתנאים מסוימים. אבל אין כל קשר בין אוסף עובדות אלו לתאורית הבריאה התבונית שלך. זה בערך כמו שאני אגיד לך - "עובדה שהשמש מפיצה אור נעים וחמים" ומזה אקיש "לכן בהכרח היא נוצרה על ידי מפלצת הספגטי המעופפת משום שהיא כל-יכולה ואוהבת דברים נעימים וחמימים". הנה עובדה מהשטח שכל הדיוט יכול לראות!

אני מציג בפניך עובדות מהשטח שלא צריך להיות "מדען סנוב" בשביל לראות אותן...

פיזיקה: מתן מודלים מתימטיים לתופעות טבע שונות. המודלים משתנים ככל שמשתנה רמת הדיוק של המדידות (ראה ערך מכניקה ניוטונית). פיזיקה זה רק ערימה של השערות. אם משהו עובד 50 מליון פעם זה נחמד, אם פעם אחת הוא לא עובד זורקים את החוק לפח.

(פיזיקה, תואר ראשון, טכניון)

אתה יודע שזה לא נכון, פיזיקה זה לא מתמטיקה ותאוריה היא לא חוק מתמטי, אתה מחפש תאוריה שתסביר את המציאות ותיתן ניבוי טובים יותר או מנסה לתקן את התאוריה הקיימת. אתה לא משליך תאוריות לפח ונשאר בוואקום.

לא הבנת את הנקודה, אלוהים יכול להסתדר בלעדיך, אתה לא יכול להסתדר בלעדיו. כל הכללים שקיבלת נועדו לעזור לך לחיות בעולם הזה ולעזור לך בעולם הבא.

תוכיח! מה שאתה אומר זאת אמונה, לא תאוריה מדעית ולא חוק טבע. בתור מדען אתה חייב לעשות את ההפרדה. לפחות להזהר בדבריך ולומר "לפי אמונתי האדם לא יכול להתקיים ללא אלוהים".

[נמחק בעריכה, לא הבנתי נכונה את דבריך]

לפי מה שאני יודע בני בנו את פיתום ורעמסס. מאיפה המצאת שהם בנו פירמידות?

"לפי המסורת בני בנו ערי מסכנות לפרעה, את פיתום ואת רעמסס", אתה בחלט צודק, אבל גם לזה אין שום עדות בשטח. זאת אמונה לגיטימית, אבל לא עובדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בזה נמדדת תיאוריה מדעית: בדיוק של התחזיות שלה. איזו תחזית יש לדת בנוגע ליחסי המאסה בכוכבים?

הנה תחזית של היהדות.

לפני כמה אלפי שנים נקבע שעובר נחשב חיי החל מהיום ה 40 להיריון. ראיתי אפילו שמצויין באנציקלופדיה העיברית שזו טעות שנוצרה עקב מידע לקוי של חכמי הדת. לידיעתך, ביום ה 40 העובר בגודל של בוטן בערך.

רק מה? לפני כמה שנים החליטו מדענים לבדוק מתי מתחיל העובר לחיות, איך בודקים? ברור שלא לפי דופק או משהו כזה אלא לפי העיקרון של מתי מישהו מת. מישהו מת אם לא ניתן לגלות יותר גלי מוח. אז מתי הוא חי? אם יש לו גלי מוח! זרוק ניחוש מתי זה? נכון, לאחר בדיקות עם מיכשור מעבדתי מתקדם שלא היה קיים לפני המאה הזאת גילו שבאיזור היום ה 40. עכשיו תסביר לי בבקשה איך ידעו את זה חכמים יהודים קדומים? (להזכירך יש לא מעט פסיקות הקשורות לעוברים בהיסטוריה היהודית ובכולן מתייחסים לעובר כחיי החל מהיום ה 40)

ההסבר שלי שהם לא ידעו, הם קראו בספר ההוראות של היצרן, התנ"ך, ומשם שאבו את המידע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה תחזית של היהדות.

לפני כמה אלפי שנים נקבע שעובר נחשב חיי החל מהיום ה 40 להיריון. ראיתי אפילו שמצויין באנציקלופדיה העיברית שזו טעות שנוצרה עקב מידע לקוי של חכמי הדת. לידיעתך, ביום ה 40 העובר בגודל של בוטן בערך.

רק מה? לפני כמה שנים החליטו מדענים לבדוק מתי מתחיל העובר לחיות, איך בודקים? ברור שלא לפי דופק או משהו כזה אלא לפי העיקרון של מתי מישהו מת. מישהו מת אם לא ניתן לגלות יותר גלי מוח. אז מתי הוא חי? אם יש לו גלי מוח! זרוק ניחוש מתי זה? נכון, לאחר בדיקות עם מיכשור מעבדתי מתקדם שלא היה קיים לפני המאה הזאת גילו שבאיזור היום ה 40. עכשיו תסביר לי בבקשה איך ידעו את זה חכמים יהודים קדומים? (להזכירך יש לא מעט פסיקות הקשורות לעוברים בהיסטוריה היהודית ובכולן מתייחסים לעובר כחיי החל מהיום ה 40)

ההסבר שלי שהם לא ידעו, הם קראו בספר ההוראות של היצרן, התנ"ך, ומשם שאבו את המידע.

נכון. אפשר להביא מליון דברים שחזל ידעו. זה מה שנקרא סוד שקיבלו ממתן תורה והעבירו מדור לדור על ידי גדולי עולם .

לא חסר סיפורים על רבנים כיום. ניקח לדוגמא את ר' חיים קנייבסקי. בגלל גדולתו בתורה ועומקו. שאלו אותו יום אחד על איזה ניתוח ואמר ככה וככה. אותו אדם הלך לרופאים ואמר להם שאמרו לו לעשות ככה וככה בניתוח. הרופאים שאלו אותו תגיד מי הפורפסור שאמר לך את זה? חחח הכל מהתורה .

אני כבר הבאתי את זה פעם. אבל קחו רשימה קטנה על ידע של חזל .

לקט מידע מדעי מדברי חז''ל

הליכה מואצת ומאומצת בפסיעות גדולות, מזיקה לראיה. הצינה גורמת לכמה וכמה מחלות. ריפוי נקע על ידי שפשוף רב במים צוננים ריפוי דלקת אזנים באמצעות שמן ושום ועוד רפואת עינים על ידי הנחת תרופה מתחת הכר.

(הליכה מואצת ומאומצת בפסיעות גדולות, מזיקה לראיה. (ברכות כא, ב

הצינה גורמת לכמה וכמה מחלות. (בבא מציעא קז, ב

ניתוח סטרילי בבית שיש. (בבא מציעא פד, ב

ניתוח ההיפוספדיאס. (יבמות עו, א

ניתוח קיסרי. (נדה פרק ה, א

חומרי הרדמה לצורך ניתוח. (בבא מציעא פד, ב

ביקוע מורסת דלקת חריפה בגרון, ודרך הטיפול עד לריפוי המושלם. (גיטין

סט, א

התעמלות לרפואה. (שבת קמז, א. וראה בפירוש רש''י שם

פצע או חתך שנגרמו מברזל, יש בהם סכנת חיים (-טטאנוס), ומחללים עליהם את

השבת. (ע''ז כח, א

ריפוי נקע על ידי שפשוף רב במים צוננים. (שבת קמז, א

ריפוי דלקת אזנים באמצעות שמן ושום ועוד. (ע''ז כח, ב

ריפוי דלקת חניכיים חריפה. (ע''ז כח, א

רפואה אוריקולרית - טכניקת ריפוי כל חלק בגוף ע''י טיפול בחלקי האוזן.

(מדרש רבה, האזינו

רפואת עינים על ידי הנחת תרופה מתחת הכר. (בבא מציעא קלה, ב

תכונת הריפוי של חומץ תפוחים. (עבודה זרה מ, ב

חמשת תכונותיו הנפלאות של השום. (בבא קמא פב, א

תכונותיו השונות של התמר. (כתובות י, ב

היין, ריבויו מזיק, ומיעוטו מועיל. (גיטין ע, א

ריפוי מחלת עינים ע''י שימוש בתרופה המופקת מעקרב. (גיטין סט, א

ריפוי דלקת ריאות ע''י אכילת תבשיל תרד, כרתי, כמון ועוד פריטים, ושתיית

שיכר חריף לאחריו. (גיטין סט, א

ריפוי פצע ע''י דבש. (שבת עו, ב

ריפוי מחלות לב שונות. (גיטין סט, ב

ריפוי תולעי מעיים. (גיטין סט, ב

ריפוי עצירות. (גיטין סט, ב

אריכות ימים. (ברכות נד, ב

יש קשר ישיר בין שרירי הלב למצב בריאות העינים. (עבודה זרה כח, ב

הבחנה מדוייקת בקביעת גיל שפיר של עובר אשה אם בן 40 או 41 יום. (נדה

כה, א

אוכלים ומשקים תחת המטה, אפילו מחופים בכלי ברזל, מסוכנים לאכילה.

(פסחים קיב, א

שינוי הרגלי האכילה - תחילת חולי מעיים. (בבא מציעא קמו, א

מים מחוממים שלא הגיעו לרתיחה מסוכנים לשתיה כמות שהם. ודוקא כשחוממו

בכלי מתכת. (בבא מציעא כט, ב

כל זיעה היוצאת מן האדם מכילה רעלים ומסוכנת למאכל. מלבד זיעת הפנים.

(ירושלמי תרומות

שלשה עשר דברים נאמרו בפת שחרית. מצלת מן וכו' (בבא מציעא קז, ב

שמונים ושלשה חולאים תלויים במרה. (בבבא מציעא קז, ב

כל החלאים שתלויים במרה, פת שחרית וקיתון של מים מבטלתן. (בבא מציעא קז,

ב

מי שאחזו בולמוס, מאכילין אותו דבש. שהדבש מאיר עיניו של אדם. (יומא פג,

ב

הפחד - מכחיש כחו של אדם. (גיטין ע, א)

רבה היה מקדים לשיעור מילתא דבדיחותא. לאחר מכן היה מתישב באימה ופותח

בשיעור. (שבת ל, ב

לילה - מושך עמו קינה. (איכה רבה א)

הרוצה לידע כמה גובהו של דקל, מודד קומתו וצילו (גובה עצמו, ואורך צל

עצמו), וצל קומתו (של הדקל), וידע כמה גובהו של הדקל. (עירובין מג, ב

הקול משביח את הבשמים ''השומעים'' אותו אבל מזיק ליין. ליין מועיל שקט.

(כריתות ו, ב

עץ הזית אינו מקבל הרכבה משום אילן אחר. (ירושלמי כלאים א

הרגילים בשתיית שמן זית, חכמה מצויה בהם. (מנחות פו, ב

שמן זית, רפואה לאדם, ומצהיל פנים. (תנא דבי אליהו רבה א

שמן המופק מזית שלא הגיע לשליש גידולו, משיר את השיער ומעדן את הבשר.

(שבת פ, ב

אכילת הזית גורמת לשיכחת הלימוד. ושתיית שמן זית גורמת לזכרון הלימוד.

(הוריות יג, ב

קיבלנו מרבותינו שכוכב השביט לעולם לא יעבור את מערכת הכוכבים

המכונה ''כסיל''. ואילו היה עובר - היה מחריב את העולם. (ברכות נח, ב

יש כוכב העולה אחת לשבעים שנה. (דברי רבי יהושע במסכת הוריות י, א

כל שיש לו קרנים יש לו טלפיים. (שבת קז, ב

ג' יש שככל שמזקינים מוסיפים גבורה: דג, נחש וחזיר. (תענית

כא, ב

מעי החזיר מקביל למעי האדם. (ירושלמי הובא בתוס' ברכות כה, א

מאפייני ביצי דגים טהורים, ומאפייני ביצי דגים טמאים. (מסכת עבודה זרה

מ, א. ועיין בשלחן ערוך יורה דעה, סימן פג סעיף ח

כל שדרך תשמישו להיות ביום נולד ביום. כל שדרך תשמישו להיות בלילה נולד

בלילה. (בכורות ח, א

בהמה טמאה בדרך כלל אינה מרחיקה את ולדה. אך אם הרחיקה שוב איננה מקרבת

אותו. (שבת קכח, ב

כל מה שיש ביבשה יש בים. מלבד חולדה. (ירושלמי שבת פרק יד

כל העופות, כששותים נופלים מים מפיהם ומתערבים במי השתיה, מפני שמגביהים

פיהם בשעה ששותים. מלבד היונה לפי שמוצצת ומה שנכנס אינו יוצא. (פרה פרק

ט, ג. וראה שם את ההשלכה ההלכתית

גאולוגיה. רעידות אדמה והתפרצויות געשיות. (תהילים קד, לב. ברכות נט, א

הנדסת המרחב [חישובי נפח של הגופים ההנדסיים האלמנטריים]. (ברייתא

דמידות פרק ה, ג

משפט פיתאגורס. (סוגית הנוטע ירק בכרם, במשנה כלאים פרק ה, ב. ועיין

בירושלמי שם

חשבון דיפרנציאלי. (כלאים פרק ג, א

התרה של משוואות [אלגברה]. (מסכת קינים

יתכן מצב שבו ישמע קול בכיו של תינוק בעודו בבטן אימו. (נדה מב, ב

יתכן שהריון אשה ימשך שנים עשר חדש. (יבמות פ, ב

רשימה ארוכה של תקופת הריון שונים, ומקביליהם בעולם הצמחים(!)

(בכורות ח, א

ניתן להגן על הבית מפגיעת ברק, על ידי מוט מתכת המושך אליו את הברק.

(תוספתא שבת פרק ז, י

מחזור המים. (מדרש רבה קהלת פרשה א

בששת ימי בראשית לא נברא בשום מקום בעולם דבר טבעי בצורת מרובע33.

(ירושלמי סוף מעשרות

יש במקומות מסויימים באוקיינוס, מים בהרכב מיוחד, המעלימים ובולעים כל

מים שיתנו לתוכם. (מדרש רבה קהלת פרשה א

יש מקום באוקיינוס המושך אליו מתכות, וכך טובעות שם אוניות המכילות

מתכת. (ברכות ח, א. וברש''י שם

לדבש תכונות של חומר משמר. (בבא בתרא ג, ב

כחו של המגנט. (סנהדרין קז, ב. ועבודה זרה מד, א

שמוש בקבלה מעשית. (יבמות מט, ב. בכורות ח, ב. מדרש תהילים מזמור ל''ו

אין חלום בלא דברים בטלים. (ברכות נה, א

רשימת חלומות אמת ופתרונם. (ברכות נו-נז

יש חלום שעל ידי מלאך ויש חלום שעל ידי שד. (ברכות נה, ב

אין מראין לאדם בחלום אלא מהרהורי לבו. (ברכות נה, ב

התגשמות החלומות מושפע מהפתרון הנאמר בפה. (ברכות נו, א

אפשרות ראיית מזיקים, ואמצעי הגנה שלא להנזק באותה שעה. (ברכות ו, א

חוק כלים שלובים. (יומא לא, א

כל משא באמצעות מוטות, שליש מלמעלה, ושני שליש מלמטה. (שבת צב, א

משא שיכול אדם להרים ולהניח על כתפו, הוא שליש ממשא שאחר יוכל להשים על

כתפו. (סוטה לד, א

אין ספינה שטה בפחות מעשרה טפחים עומק. (שבת ק, ב

ידיעת המתים את המתרחש בין החיים. (ברכות יח, ב

הבטלה מביאה לידי שעמום הנפש. וכפירוש רש''י: שגעון.

קשרי טלפתיה בין ידידים בנפש. (בבא בתרא טז, ב

קשרי טלפתיה ותחושות בין תאומים. (יבמות קיז, ב. שמות רבה ב, ז

ששה דברים נאמרו בשדים. שלשה כמלאכי השרת, ושלשה כבני אדם. (חגיגה טז,

א. זוהר ג, רעז. ובאבות דרבי נתן מוסיף: אף הופכין פניהם לכל דמות שירצו

מי שיש לו שני ראשים וכו'. (מנחות לז, א

רבי מאיר היה בקי בחכמת ניתוח אופי האדם על פי שמו הפרטי. (יומא פג, ב

זכרון הלימוד: ברית כרותה היא, הלומד מתוך הספר לא במהרה הוא משכח.

(ירושלמי ברכות פרק ה, א) וכן: לימוד בקול רם מועיל לזכרון. (ערובין נג,

ב

הוראות לאיכות הסביבה, ועוד מענפי האקולוגיה. (בבא בתרא פרק, וסוף פרק ג

בשעה שמכניסין אדם לדין (לאחר פטירתו) אומרים לו: קבעת עיתים לתורה?

(שבת לא, א

מעשה (מתורגם מארמית): ריש גלותא היה עשיר גדול ומקורב למלכות. הטיל

עליו המלך מס שיתן לו חיטים מלא חדר של ארבעים אמה על ארבעים אמה. מס זה

שהיה שלא כדין היה כבד מנשוא. הלך והתייעץ עם... רב הונא. אמר לו הרב:

לך ותפייס את המלך שיסכים שתתן עכשיו חדר של עשרים אמה על עשרים אמה מלא

חיטים, ולאחר זמן חדר נוסף של עשרים אמה על עשרים אמה מלא חיטים. ואתה

מרויח החצי... [כי שטח המרובע נמדד על ידי הכפלת ארכו ברחבו. והרי 1600=40X40

ואילו 800=20X20+20X20] (ירושלמי סוטה פרק ה, ג

כל ששהה לאחר הלידה, שלשים יום באדם, ושמונה ימים בבהמה, אינו נפל. (שבת

קלה, ב

הכריש נדחה מאד מריח חומץ. כך ניתן להניסו מסביבות טובע או ספינה. (בבא

בתרא עד, א

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה תחזית של היהדות.

לפני כמה אלפי שנים נקבע שעובר נחשב חיי החל מהיום ה 40 להיריון. ראיתי אפילו שמצויין באנציקלופדיה העיברית שזו טעות שנוצרה עקב מידע לקוי של חכמי הדת. לידיעתך, ביום ה 40 העובר בגודל של בוטן בערך.

רק מה? לפני כמה שנים החליטו מדענים לבדוק מתי מתחיל העובר לחיות, איך בודקים? ברור שלא לפי דופק או משהו כזה אלא לפי העיקרון של מתי מישהו מת. מישהו מת אם לא ניתן לגלות יותר גלי מוח. אז מתי הוא חי? אם יש לו גלי מוח! זרוק ניחוש מתי זה? נכון, לאחר בדיקות עם מיכשור מעבדתי מתקדם שלא היה קיים לפני המאה הזאת גילו שבאיזור היום ה 40. עכשיו תסביר לי בבקשה איך ידעו את זה חכמים יהודים קדומים? (להזכירך יש לא מעט פסיקות הקשורות לעוברים בהיסטוריה היהודית ובכולן מתייחסים לעובר כחיי החל מהיום ה 40)

אני חייב לבדוק את הנתונים שלך. גם אם הם נכונים, אין בניבוי אחד מדויק פחות או יותר די בלהעמיד תאוריה שלמה. ביחוד שהרבה תיאורי טבע תנ"כיים לא מדויקים כלל (כל התאוריה הקוסמולוגית התנ"כית לדוגמא, ואל תיתן לי פרשנויות מודרניות, ראה את הפשט או את הדרש מהמאה ה-16 ולפני כן) והרבה מאוד תאוריות של חז"ל בתחום מדעי החיים שמתבססות על התנ"ך ועל התושב"ע פשוט שגויות לחלוטין (שוב פעם, אל תיתן לי פרשנויות מודרניות, ראה את הטקסט המקורי כפשוטו או פירושים שלו עד המאה ה-19).

ואפילו אם מה שאתה אומר נכון.

ההסבר שלי שהם לא ידעו, הם קראו בספר ההוראות של היצרן, התנ"ך, ומשם שאבו את המידע.

תוכיח!

תוספת - רוני, אתה לא רוצה לשמוע כמה אנשים מתו בגלל עצות עקומות שהם קיבלו מרבנים בניגוד לדעת הרופאים. אל תשכח גם שלרב גדול יש הרבה מאוד ידע כללי, לא רק ידע תלמודי, שהוא נותן עצה הוא עושה אינטגרציה תת-מודעת של כל הידע שלו, כולל הידע "החילוני".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יודע שזה לא נכון, פיזיקה זה לא מתמטיקה ותאוריה היא לא חוק מתמטי, אתה מחפש תאוריה שתסביר את המציאות ותיתן ניבוי טובים יותר או מנסה לתקן את התאוריה הקיימת. אתה לא משליך תאוריות לפח ונשאר בוואקום.

למעשה אתה צודק. גם לאחר תופעות שהמדע לא הצליח להסביר הוא לא זרק את מה שיש לו לפח. לאחר שלא הצליחו להסביר תופעות יחסותיות לא זרקו את המכניקה הניוטונית פשוט כי לא היתה להם ברירה וזה היה "מספיק טוב" וגם בגלל שהמדע, גם אם היה לא מדוייק, היה הבסיס לכל מה שבנו (ארכיטקטורה, מכונות וכו'). וכמובן בגלל הסיבה שרוב האנשים מעדיפים להתעלם ממנה, המדע הפך לדת של לא מעט אנשים (יש כמה גם פה) וקשה לגמול אנשים מדת. (גם דת אמת וגם דת שיקרית)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוספת - רוני, אתה לא רוצה לשמוע כמה אנשים מתו בגלל עצות עקומות שהם קיבלו מרבנים בניגוד לדעת הרופאים. אל תשכח גם שלרב גדול יש הרבה מאוד ידע כללי, לא רק ידע תלמודי, שהוא נותן עצה הוא עושה אינטגרציה תת-מודעת של כל הידע שלו, כולל הידע "החילוני".

אחי תלוי איזה רבנים. יש "רבנים" באבות כאלה. ויש רבנים גדולי עולם בתורה. לא קרה אפילו פעם אחת שרבי חיים מקרה שלילי. כמה דברים תעשה חיפוש ותראה.

חביבי זה לא רבנים שאתה מכיר בכנסת או לא יודע מה. זה רבנים שמנותקים מהעולם הזה. הם רק תורה ורק לעם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

yigael_o העובר חיי עוד לפני , רקמה מתי חיה ומתי מתה . מה זה חיי השאלה היא מתי העובר נהפך לאנושי

השלבים בהתפתחות העובר

http://64.233.183.104/search?q=cache:UswRLfFz_J8J:community.msn.co.il/comm_folder_get_file.asp%3FCommID%3D316%26seqFileID%3D6690%26seqFolderID%3D218%26seqSubFolderID%3D+%D7%A0%D7%97%D7%A9%D7%91+%D7%97%D7%99%D7%99+%D7%94%D7%97%D7%9C+%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%95%D7%9D+%D7%94+40+%D7%9C%D7%94%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%9F&hl=iw&ct=clnk&cd=1&gl=il&client=firefox-a

שבוע 28-31

התינוק ממלא כבר את כל הרחם. תנועותיו הופכות להיות

חזקות יותר וניתן להבחין בבעיטות ודחיפות מרפקים וברכיים אל

דופן הרחם. תנועות חדות ופתאומיות של התינוק יכולות להתרחש

כאשר הוא בולע מי שפיר ונתקף בהתקף שיהוק, אך אין צורך

להבהל מתנועות אלו. בשבוע ה- 28 נחשב העובר מבחינת

הרפואה המודרנית כ"בן-חיים" - הסיכוי של פג הנולד החל

מהשבוע ה- 28 לחיות הינו למעלה מ- 75%. סיכויי החיים של פג

הנולד לפני השבוע ה- 28 נמוכים הרבה יותר, כיון שריאותיו אינן

מפותחות דיין. גם אם ישרוד, עלולים להיגרם לפג הנולד לפני

.השבוע ה- 28 נזקים מוחיים, בשל מחסור באספקת חמצן למוח

.בסיום השבוע ה- 31 את נכנסת אל תוך החודש השמיני להריון

בשלב זה תעברי בדיקות רפואיות לקראת הלידה ובוודאי תתחילי

.בתכנונים לקראת הלידה

אורכו של העובר בסוף השבוע ה- 31 מגיע לכ- 40 עד 45 ס"מ

.ומשקלו כ- 1.5 עד 2 ק"ג

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חייב לבדוק את הנתונים שלך. גם אם הם נכונים, אין בניבוי אחד מדויק פחות או יותר די בלהעמיד תאוריה שלמה. ביחוד שהרבה תיאורי טבע תנ"כיים לא מדויקים כלל (כל התאוריה הקוסמולוגית התנ"כית לדוגמא, ואל תיתן לי פרשנויות מודרניות, ראה את הפשט או את הדרש מהמאה ה-16 ולפני כן) והרבה מאוד תאוריות של חז"ל בתחום מדעי החיים שמתבססות על התנ"ך ועל התושב"ע פשוט שגויות לחלוטין (שוב פעם, אל תיתן לי פרשנויות מודרניות, ראה את הטקסט המקורי כפשוטו או פירושים שלו עד המאה ה-19).

ואפילו אם מה שאתה אומר נכון.תוכיח!

תוספת - רוני, אתה לא רוצה לשמוע כמה אנשים מתו בגלל עצות עקומות שהם קיבלו מרבנים בניגוד לדעת הרופאים. אל תשכח גם שלרב גדול יש הרבה מאוד ידע כללי, לא רק ידע תלמודי, שהוא נותן עצה הוא עושה אינטגרציה תת-מודעת של כל הידע שלו, כולל הידע "החילוני".

אתה צריך לדעת איך לקרוא את התנ"ך.

אתה יכול לתת לי דוגמאות מהמדע למרות שכל תקופה היא משתנה ואני לא מתלונן. אני לא יכול לתת דוגמאות לפירושים שונים לתורה למרות שכבר נאמר 70 פנים לתורה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הטענה של 40 יום פשוט שגויה. חיפוש קצר בגוגל מאשש זאת:

http://www.google.co.il/search?hl=iw&q=fetus+40+days+brain+waves

(שים לב שהאתרים היחידים שטוענים שזה אמת הם אתרים המתנגדים להפלות)

ולגבי רשימת ה"דברים שרבנים ידעו לפני המדענים" שרוני הביא - חלק מהדברים ברשימה הזו לא ברורים לי כלל, אז אשמח לביאור. חלקם דברים שידועים כבר אלפי שנים (לדוגמה - ניתוח קיסרי, כידוע, נקרא ע"ש יוליוס קיסר שנולד ככה, וזה היה לפני שנכתבה המשנה), וחלקם פשוט נשמעים כמו שטויות מוחלטות (זעה מכילה רעלים, מלבד זיעת הפנים??)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

70 פנים לתורה. זה יש את הפשט של הפסוק ויש סוד. רמז. וכו.. וכו..

שניצל תשאל רופא שמבין בזה. בין 40 ל41 .

שניצל הדברים האלה ידעו חזל לפני שנכתבה המשנה. אתה יודע מה זה משנה? היא היית לימוד בעל פה. [התורה שבעל פה] רבי יהודה הנשיא כתב אותה כי ראה שהדורות נחלשים וכבר נשכח תורה מהעם. לכן כתב את המשנה. שהיא הייית בעל פה.

הרשימה הזאת של ידע חזל זה בקצרה עם איפה שזה נמצא בתורה.

אני יכול להביא לך דברים יותר עמוקים שידעו חזל.

לגבי הזעה של הפנים. תשאל אחי . מה אתה רוצה שאני יגיד לך? אל תאמין אבל תברר ותראה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...