למה יולי תמיר לא מיתפטרת ? - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה יולי תמיר לא מיתפטרת ?


stone cold

Recommended Posts

בבית ספר התלמידים צריכים לקבל ערך נוסף ושמו -------------- חינוך----------------באוניברסיטה לא

וזה מהות הויכוח בין האוצר למורים

מיכיוון שקשה לכמת ( לשים עליו תג מחיר / סדר גודל / כמות ) את המושג חינוך - האוצר רוצה אותו בחינם .( אלו כל הקיצוצים שהיו והביאו לירידת ערך החינוך והפכו את בתי הספר ללספקי תעודות ) ונימאס למורים גם לעבוד קשה וגם לספוג את החרפות וגם לא לקבל כסף .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 128
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

בתי ספר צריכים להעביר ידע במטרה להוציא בוגרי תיכון עם אופקים רחבים ככל הניתן ובעלי כלים להתמודד עם לימודים אקדמים ארוכים ותובעניים. חינוך זה תפקיד של הורים. מורה לא יכולה לתקן במספר שעות נזק שנגרם ע"י שנים של חינוך לקוי מהבית. אנשים צריכים להפנים זאת ולהפסיק להאשים את המורים בכל פרחח ברחוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כן ולא מסכים איתך.

יש בתי ספר שהמטרה שלהם זה לאסוף את כל הילדים הבעיתיים מהרחוב ולחנך אותם, גם אם זה לא תהיה בגרות של 32 יחידות עם ממוצע 95 אלא סתם בגרות ממוצעת.

וראיתי הרבה מקרים של ילדים שנראו עבודים והיום הם פשוט במצב טוב, עם עבודות סבירות, אנשים נעימים ונחמדים מאוד.

ככה שלבית הספר יש המון השפעה בנושא למרות שבסה"כ אם מהבית הם יקבלו חינוך טוב נוכל להמנע מהמצב הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ילד לומד מכולם - גם ממי שרוצים ומכוונים וגם ממי שלא - יש משפט שאומר " שילד אחד מחונך ע"י כפר שלם "

זה לא רק ההורים וזה לא רק המורים וזה לא רק השכנים וזה לא רק הטלויזיה וזה לא רק המוכרים בקניון וזה לא רק חברים ---- זה כולם - זו אחריות קולקטיבית - שכר קולקטיבי - עונש קולקטיבי , הזבל שזרק את החזיז / רימון פגע במישהו שהוא לא מכיר ולא ראה אף פעם , אתה מחפף בירושליים זה כואב בחולון .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איסתרא, עד כמה שאני יודע ומבין (מאמא שלי שבתור אחת שעובדת בתחום ההוראה די מבינה מה רן ארז רוצה, אל בהחלט אפשרי שאני לא ואני אברר את זה לעומק) רן ארז דורש להחזיר את השעות שקוצצו כשעות פרונטאליות.

אתה לא יודע ולא מבין. תראה:

המורים דורשים שלא ללמד שעות פרונטליות, ולהסתפק בתוספת של שלוש שעות חונכות לכל מורה. באוצר דורשים מנגד, כי המורים יקיימו שעות לימוד פרטניות כתנאי לקבלת שכר במסגרת הרפורמה.

המורים גם דורישם תספת שכר זו או אחרת על שעות העבודה שלהם כרגע. האוצר מסכים לתת פחות ממה שהם דורשים (אחרי שקצת ביררתי הסתבר לי שזה 5% על ה-5 שנים הקרובות ואז עוד 5% או משהו דומה) ובתוספת הזו גם לכלול תוספת שעות - כלומר, המורים למעשה בקושי יתוגמלו על שעות עבודה נוספות שהם יקבלו על עצמם.

גם לא נכון. מציעים להם הרבה יותר מזה. מורה מתחיל יקבל תוספת של 47% לברוטו ומורה ממוצע יקבל 26% תוספת - וזה בלי לדבר על פיצוי על השחיקה בשכר (לא זוכר כמה) ועוד 5% של תוספת כללית לשכר שעה לכל עובדי המדינה, פרי ההסכם בין ההסתדרות לממשלה.

מה עשית פה? הוספת כסף בקושי ונתת עוד כמה שעות שבועיות לכל מורה? זה בערך מה שעשו עם הסתדרות המורים.

מה אכפת לך כמה שעות? בוא ננסה ההיפך. נכפיל את השכר לשעה ונקטין בחצי את מספר שעות העבודה של כל מורה. השכר ברוטו ישאר בדיוק כפי שהוא היום. המורים יהיו מרוצים כי הם קיבלו תוספת של 100%, נכון? בחלום.

מכל עובדי המדינה, מורי התיכונים עובדים הכי פחות. יש להם 24 שעות עבודה בשבוע, מהן רק 19 שעות פרונטליות (כלומר מול כיתה). אין עובד מדינה שמשקיע כל כך מעט שעות בעבודה. וזה עוד בלי לדבר על החופשות הכל כך ארוכות שלהם. חשבון פשוט: קח את השכר שמורה מקבל וחלק בשעות העבודה שלו (בלי כל שעות האוויר המפוברקות שהם מקבלים, רק שעות עבודה בפועל) ותראה שאין עובד מדינה שמקבל שכר גבוה כ"כ.

המורים טוענים שהחשבון הזה שגוי, שהם משקיעים הרבה שעות בבית, על חשבונם, ללא שכר. עשו חשבון וגם עם השעות האלו הם מרוויחים יותר מכולם. באה הממשלה ומציעה שלפחות חלק מהשעות שהמורים (לטענתם) משקיעים בבית, הם יעשו בבית הספר תמורת השכר. במקום לבדוק מבחנים או להכין מערכי שיעור בבית בלי כסף, תעשו את זה בבית הספר תמורת תשלום. באים המורים ומתלוננים שלא משלמים להם מספיק תמורת תוספת השעות.

רגע, אבל המורים טוענים שהם ממילא עובדים את השעות האלו! כלומר לא מוסיפים להם אפילו דקת עבודה אחת, רק משלמים להם על שעות שקודם לא שילמו עליהם. אז מה קורה כאן? לפחות אחת משתי הטענות של המורים חייבת להיות שגוייה. תבחר אחת ותעמוד מאחוריה.

אי מקווה שזה עונה לך גם על הפיסקה הראשונה שלי שציטטת - אם נניח שהם מלמדים X שעות שבועיות, אתה תתן להם תוספת ל-X שעות אבל תגרום להם ללמד X+Y שעות, מבין?

ממש לא ברור, נראה לי שחסר לך משתנה. בכל מקרה, עניתי לך קודם. לטענת המורים אלו שעות שהם ממילא עובדים ללא שכר, אז גם תוספת של שקל עבור השעות האלו מהווה הישג. התלונה של ארז, שנותנים להם יותר שעות נוספות מאשר תוספת לשכר, מתנגשת עם הטענה שלו שהם משקיעים את השעות האלו בבית בהתנדבות.

התלונה האמיתית שלו היא שדורשים מהם לעבוד יותר שעות (לא טוב לאימהות), שמבטלים חלק משעות האוויר הפיקטיביות (לעבוד תמורת משכורת?! מי המציא את הרעיון מהעוות הזה?) והכי חשוב: שלא מקבלים את התוכנית שלו.

1. ממתי אדם עם תואר ראשון+תעודת הוראה (בחלק מהמקצועות, כמו אזרחות לדוגמה, תעודת הוראה זה 203 שנות לימוד!) מרוויח מינימום בקושי? ועוד בעבודה כל כך שוחקת כמו הוראה?

ממתי אדם עם תואר ראשון עובד רק 24 שעות בשבוע, וחלקן בכלל לא בעבודה הרשמית שלו? לפי ההצעה של הממשלה, השכר הבסיסי של מורה יעלה ל- 5,300 ש"ח - תוספת של 47% מהשכר הבסיסי היום.

2. המטרה של הארגון זה להגן על כל חבריו מפיטורים. אם נניח שיש רופא גרוע אז ההסתדרות הרפואית תגיד "אתה רופא גרוע ועליך אנחנו לא מגנים"? שההסתדרות תגיד לעובד זבל "אתה אוסף 5 קילו זבל בשבוע פחות מהמינימום שקבענו אז עליך אנחנו לא מגנים"? מה גם שאין שום דרך אובייקטיבית לקבוע זה מורה טוב וזה מורה גרוע (ציונים נחשבים למשקפים אבל הם ממש לא, גם המורה הכי טוב בעולם לא יוכל לגרום לכיתת טיפשים בורים וחסרי רצון להוציא עשיריות, וכן יש כיתות שעונות על אחד מהתנאים האלה או יותר..).

וזה לגיטימי לחלוטין. אבל זה לא מה שארז ואנשיו טוענים, הם מתעקשים שכל מה שאכפת להם ממנו הוא מצב החינוך בארץ. שיגידו "אכפת לנו מרווחתם של חברי האיגוד וזהו" ושלא יקשקשו.

3. הדוגמה הכי טובה למורה שמקבל שכר ולא עובד הוא רן ארז ד"א. רן ארז פושע לא קטן, אבל עושה פה משהו שהיה צריך לעשות מזמן וזה להראות לאוצר שהגיע הזמן להפסיק עם הקיצוצים בכל חור, ממש לא חסר כסף - השאלה היא איך משתמשים בו.

נכון מאוד. התקציב של משרק החינוך אדיר - רק למשרד הביטחון יש יותר כסף. מבחינת ההוצאה לתלמיד, נמצאת במקום בכלל לא רע בין מדינות ה- OECD. ולאן הולך כמעט כל התקציב הזה? לשכר למורים. משהו כאן לא בסדר.

4. זה אולי ישמע הכי קיצ'י בעולם, אבל אתה יודע כמה שעות מורה עובד בבית מעבר ל-30 שעות או 24 שעות שבהן הוא נמצא בבית הספר? אתה יודע כמה זמן לוקח לבדוק מבחנים של כיתה? אתה יודע כמה זמן לוקח לשבת ולבנות תוכנית לימודים מסודרת לשנת לימודים, במיוחד בארץ שכל שנה (ואני לא מגזים) תוכנית הלימודים, בחלק מהמקצועות לפחות, משתנה? אתה יודע כמה זמן לוקח לבנות מבחן? כמה השתלמויות יש? אני בכלל לא מדבר על מורים בדרגה אחת-שתיים מעל, כלומר סגני מנהלים ומנהלים - שאמנם מרוויחים יותר אבל יכולים להתחיל יום עבודה ב-7:30 ולחזור הביתה באמצע הלילה אחרי יום מתיש של עבודה מכל סוג שהוא (פיזית, מול כיתה, אדמיניסטרטיבית, השתלמויות ישיבות וכו') ואז ללכת לטפל בילדים, לבשל, לסדר, להתארגן וגם לתת לעצמך קצת זמן פנוי?

שוב, הממשלה הציעה שהמורים יעשו לפחות חלק מהשעות האלו בבית השפר, תמורת שכר, ולא בבית בהתנדבות. ארגון המורים (וגם אתה) טוענים שמוסיפים להם שעות. אבל אלו שעות שאתה (והם) עטוענים שהמורים ממילא עושים, אז איפה בדיוק ץוספת השעות? רק בדמיון שלכם. יש כאן תוספת שכר נטו.

5. לידע כללי שלך, מבחינת ימי הלימוד בשנה לתלמיד - היא מהמובילות בעולם, אני חושב שלישית או רביעית (יכול להיות שזה ירד לאחרונה, אבל איפשהו בטופ 10 ואפילו טופ 5), אבל מבחינת שעות לימוד פרונטאליות לתלמיד אי שם בתחתית הרשימה מבין המדינות המערביות. מרשים מאוד, נכון? מסתבר שגם ה-24 האלה לא מספיקות.

אז צריך להוסיף שעות פרונטליות. זה נכלל בתוכנית של משרד החינוך, זו שרק ארז מתנגד לה בתוקף. הוא לא מוכן לתוספת של שעות פרונטליות בכלל. אתה בטוח שאתה תומך באדם הנכון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממש לא מאמין ^^^

אתה בטוח שאתה תומך באדם הנכון ?? ברוני בר און ? באהוד אולמרט ? - ההיתלהבות שלך ממש מדבקת ,,,,,,,,,,,,,,,, לא .

מה אתה עושה קומבינות עם המורים חישובים מתמטים עם אנשים שמטפלים לך בילדים אתה מבלבל את המוח רק מהסיגנון של העיסקאות אפשר לראות מי זה מי .

מה אתה לא רואה מה קורה בכיתות ? מה קורה בחינוך הציבורי , אתה רוצה להגיד שההשקעה בחינוך עולה עם קצב גידול האוכלוסיה ? - עיסקאות מסובבות וקומבינות של תגרנים בשוק , אתה מגן על אנשים שמוכרים את העתיד של המדינה - ככה פשוט וקל .

דרך אגב איך היה בשמירה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה בטוח שאתה תומך באדם הנכון ?? ברוני בר און ? באהוד אולמרט ? - ההיתלהבות שלך ממש מדבקת ,,,,,,,,,,,,,,,, לא .

שכחת את יולי תמיר, שגם ממנה אני ממש לא מתלהב. אני לא תומך באנשים, אני תומך בתוכנית. אני לא יודע אם היא הדבר הטוב ביותר, אבל התוכנית של רן ארז בבירור גרועה יותר. הדבר היחיד שזו משפרת היא את שכר המורים. זו באמת הבעיה היחידה שיש במערכת החינוך?

ותרגע כבר עם הפסיקים. אתנחתה היא פסיק בודד.

מה אתה עושה קומבינות עם המורים חישובים מתמטים עם אנשים שמטפלים לך בילדים אתה מבלבל את המוח רק מהסיגנון של העיסקאות אפשר לראות מי זה מי .

מי נגד מי? רן ארז, האיש שהברוטו שלו הוא 450,000 ש"ח בשנה, ששיקר בבית משפט ושקיבל כסף על שעות בהן לטענתו הוא לימד, למרות שבכלל לא היה בבית הספר? האיש שמתנגד לביטול הקומבינה הידועה כשעות אוויר (כלומר תשלום כסף למורים על שעות בהם הם "כאילו" עובדים)?

אני עושה חישובים רק כדי להראות שהטענה שההצעה של הממשלה פוגעת במורים היא שקרית. אני מחכה שמישהו יראה לי שאני טועה. נו? בגלל שאלו האנשים שמטפלים בילדים אני רוצה להיות בטוח שיבחרו בהציעה הטובה, לא בזו שמקובלת על מנהיג עובדים מושחת. לעזאזל, אפילו מזכ"ל ההסתדרות נגדו.

מה אתה לא רואה מה קורה בכיתות ? מה קורה בחינוך הציבורי , אתה רוצה להגיד שההשקעה בחינוך עולה עם קצב גידול האוכלוסיה ? - עיסקאות מסובבות וקומבינות של תגרנים בשוק , אתה מגן על אנשים שמוכרים את העתיד של המדינה - ככה פשוט וקל .

בשנים האחרונות ההוצעה על חינוך באמת לא עלתה על הגידול הטבעי. עכשיו מתכננים להוסיף עוד כמה מיליארדים כדי לממש את הרפורמה. אז דווקא כשמוסיפים כסף אתה בא להתלונן?

דרך אגב איך היה בשמירה ?

מה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לבא באמצע הפוסט ,,,,,,,,,,,,,,,,,,לפחות תקרא מה שנאמר לפני כן ,

יולי תמיר ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, היא מוגבלת ע"י האוצר - בסך הכל מגן / מסווה / כיסוי - אינפלציה של שרים ,,,,,,,,,,,,,שר ,,,,,,,,,,,,אין לזה ערך אם לזה כסף , ערך תפקיד השר בממשלה ירד מאז זמן שרון ( דרך אגב מה איתו ? ) שדאג לרכז את כל הכח בידיי ראש הממשלה ולהפוך את הדמוקרטיה לסוג של דיקטטורה כלכלית ( כמובן בסיוע כל בעלי ההון במשק )

תתרכז בא לגינה - מה התחמנות של כל העיסקאות ?---- התשובה שלך לזה היית ניאוץ והשחרת פניו של רן ארז --- לא ענית - או כמו שאמר כבר המבקר של המדינה על האולמרטיזם " עונים לגופו של המבקר ולא לגופה של הביקורת ". ואני מודה שאני אפילו לא מתעמק בחישובים שאני לא יודע כמו איזנ מס' שעות וכו' ----------------- הסגנון דוחה וגם זהו מידע המונפק על פי צורך - כלומר אתה לא יודע כי לא הזמינו אותך לפגישות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בטח שהוא לא ענה..1חצי מהאנשים פה מנסים להבין איך קוראים את ההודעות שלך2. זאת שפה עברית, לא סי ולא פסקל ולא אמו3.

1. אז הוא לא ענה

2.בא נעשה סקר על שוב לענות לגוף המסר או לגופו של מוסר

3 אמו ? - מה יש לך מאמא שלו ?

לא ראיתי אותך בדיון ליפני כן או שאני טועה ? ואם אתה לא מצליח להבין את ההודעות שלי ואני כאן עוד מבהיר אותם איך תתימר להבין ספינים וחצאי מידע של חומר אשר אתה חשוף אליו בצורה סלקטיבית ??

ואם אתה מנסה להעליב אותי בחוסר הבנתך ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :'(

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

" עונים לגופו של המבקר ולא לגופה של הביקורת ".

אתה התחלת :P. ואתה גם התקפת אותי במקום לענות לטענות שלי. אז מי מאיתנו לא בסדר?

ואני מודה שאני אפילו לא מתעמק בחישובים שאני לא יודע כמו איזנ מס' שעות וכו' ----------------- הסגנון דוחה וגם זהו מידע המונפק על פי צורך - כלומר אתה לא יודע כי לא הזמינו אותך לפגישות .

ואתה עוד מתלונן שאני לא עונה? את הטענות שלך אי אפשר להבין ולכן אי אפשר לענות להן, הטענות שלי ברורות, מנומקות וניתנות לבדיקה בקלות, אבל אתה (לפי הודאתך) בכלל לא טורח לקרוא אותן.

בנוגע לפגישות:זה קל, אפשר לשמוע מה רן ארז בכבודו ובעצמו אומר אחריהן. הוא אומר שהוא לא מוכן לחתום על הסכם שיוסיף שעות פרונטליו. אתה רוצה לומר לי שרן ארז משקר?

בנוסף, היתה ישיבה בוועדת החינוך של הכנסת בהשתתפות כל הצדדים הנוגעים לדבר, כולל רן ארז. הפרוטוקול שלה פורסם באתר הכנסת. אני קראתי אותו, אתה לא.

עריכה: נו, תראה כמה אנשים כבר כתבו שהם מתקשים או לא מצליחים להבין אותך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב זה לא תירוץ - אם אני לא מבין אז זה עושה את השני טועה ??

והטיעונים שלך אומרים את מה שאני אומר - קשה לקבוע דעה על סמך חוסר ידיעה ו / או ידיעה חלקית - לכן לצדד בצד אחד בלבד נראה לי לא נכון . - עד פה אני מובן ?

זה לא יתכן שרק רן ארז הוא הפושע ורוני בר און הוא הצדיק -- כן , כן , גם ההפך המוחלט לא נשמע לי נכון ( תראה לפני כן כתבתי שהמורים רוצים כסף - לי זה ברור )

לכן לטעמי הדיון צריך להיות האם מגיע להם ? ומדוע מגיע להם ? ולא השמצות והתלהמות של רן ארז הוא ככה וככה או להיפך - אין בזה שם תרומה להרחבה של דעת משתתפי הדיון אלא - מעשה טרול שבא להוציא את האגרסיה שלו . ( לא מתכוון לאף אחד באופן ספציפי )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איסתרא, שאלה. הטענה שלך מתבססת על העובדה שבקו התחתון המורים רוצים עוד כסף עבור עבודה +- דומה.

בהודעה שלך הבאת לינק לכתבה הבאה:

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/658/683.html

ומתוכה ציטטת:

המורים דורשים שלא ללמד שעות פרונטליות, ולהסתפק בתוספת של שלוש שעות חונכות לכל מורה. באוצר דורשים מנגד, כי המורים יקיימו שעות לימוד פרטניות כתנאי לקבלת שכר במסגרת הרפורמה.

מתחת לזה באה הפסקה הזו:

בנושא שעות הלימוד, תובעים המורים החזר

של 110 אלף שעות, לצד הקטנה של הכיתות לכ-35 תלמידים בכיתה עד לשנת 2008, ומשנת 2008 הורדה של תלמיד אחד לכיתה, בכל שנה.

אני חושב שיש סתירה בין שני הציטוטים, או שאני סתם לא מבין לאן נעלמו 110 אלף השעות האלו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...