למה יולי תמיר לא מיתפטרת ? - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה יולי תמיר לא מיתפטרת ?


stone cold

Recommended Posts

  • תגובות 128
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מה שקורה במדינה זה הפרטה --- לא רק של נכסים חומריים אלא ובעיקר של נכסים ערכיים ,

המורים ספגו את הכי הרבה זמן ולמעשה הם האחרונים בקרב , צהל כבר הפסיד -- היום ממש פורסם על ירידה בגיוס ליחידות קרביות , כל שאר המיגזרים במשק

התקרנפו מזמן , זאת אומרת אין ערכים לא עושים למען הכלל אלא אך ורק לטובת העצמי - היחיד .

השאר מצטרפים מכיוון שעמוק בפנים יודעים שברגע שנפסיד גם את זה -- באמת אין לנו מה לעשות פה יותר -- לפחות לא בצורה שהמדינה היית עד עכשיו ( יכול להיות בסדר דווקא )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז הפסקה הראשונה שלך סותרת את המשפט הזה -

בקיצור אנחנו בתהליך של דיקטטורה דמוקרטית --- ולכן יפה המאבק של המורים אשר מתנגדים למהלכים שכאלו .

המורים לא רוצים למנוע את ה"דיקטטורה הדמוקרטית", אלא דואגים לתחת שלהם.

ובקשר למשפט האחרון - האזרחים לא עד כדי כך חכמים. הם מובלים ע"י התקשורת. התקשורת מבלבלת את כולם ומעצימה את מאבק המורים שהוא בסך הכל מאבק על שכר. אני לא בא לשפוט האם המאבק רלוונטי או לא, אך מעצם השתתפות שאר האנשים בהפגנות(שנראו ביום שבת) גורמת ללגיטימציה של המאבק. האנשים לא מבינים שום דבר מחייהם, ופועלים לפי עקרון העדר.

אם נמשיך ככה, אין בעיה לכל סוג של ועד להשבית את המדינה, ולצרף אליהם את שאר האוכלוסיה(ע"י שטיפת מוח).

אנשים לא מבינים שכולם רוצים העלאה בשכר, כולם רוצים יותר כסף מביטוח לאומי, כולם רוצים שהצבא יפתח ו/או ירכוש מערכות מיגון שיירטו קסאמים. הבעיה היא שלא ניתן לתת לכולם את כל התקציב שהם דורשים, ולכן לא לתת מענה לכלל האוכלוסיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כסף

^^^ לקרא

אתה מדבר תעמולה - ובטח שלא למדת כלכלה ו / או פילוסופיה ובטח שאתה מוזן על התקשורת ובטח שאתה לא יודע לסנן את המידע שמגיע אליך ובטח שאתה לא רואה את התמונה הרחבה ועוד כמה וכמה בטחים אז,,,,,,,,.

לך לאכול משהו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הוויכוח היה רק על שכר השביתה כבר מזמן הייתה נגמרת, כיוון שאם למשהו האוצר הסכים זה שכר, סביבות ה-26% תוספת.

הנקוה היא שהמורים רוצים תנאי עבודה יותר טובים, כלומר כיתות יותר קטנות, מה שיביא לדברים טובים גם אצל התלמידים, ובנוסף לזה המורים דורשים שעות לימוד שקוצצו - למרות שזה בשביל הכסף שהם הפסידו, בסה"כ התלמידים יהיו המרוויחים הגדולים.

ככה שהם רוצים משכורת יותר גבוהה - כן או לא - על זה אפשר להתווכח - מורה עם תואר ראשון ללא וותק מרוויח מינימום, קצת בושה אני חושב ויש פה יותר מאשר שכר נמוך כי אם מצרפים לזה תנאי עבודה קשים ובמיוחד של מורה צעיר (ועל זה נוסיף גם "התעללות" של התלמידים - לא הרבה אנשים יעידו על עצמם כאלה שדווקא לא עשו חיים קשים למורה החדשה) - בושה והשפלה, אבל זה כבר לדיון אחר. אבל מעבר לנושא הכלכלי נטו, הם רוצים לשפר את התנאים בכיתות ע"י הקטנתן והוספת שעור לימוד, מה שיעזור בסופו של דבר לתלמידים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^ לקרא

אתה מדבר תעמולה - ובטח שלא למדת כלכלה ו / או פילוסופיה ובטח שאתה מוזן על התקשורת ובטח שאתה לא יודע לסנן את המידע שמגיע אליך ובטח שאתה לא רואה את התמונה הרחבה ועוד כמה וכמה בטחים אז,,,,,,,,.

לך לאכול משהו

לא הבנתי מה הפסיקים מסמלים(כאילו צנזרת משהו?).

אם הוויכוח היה רק על שכר השביתה כבר מזמן הייתה נגמרת, כיוון שאם למשהו האוצר הסכים זה שכר, סביבות ה-26% תוספת.

הנקוה היא שהמורים רוצים תנאי עבודה יותר טובים, כלומר כיתות יותר קטנות, מה שיביא לדברים טובים גם אצל התלמידים, ובנוסף לזה המורים דורשים שעות לימוד שקוצצו - למרות שזה בשביל הכסף שהם הפסידו, בסה"כ התלמידים יהיו המרוויחים הגדולים.

ככה שהם רוצים משכורת יותר גבוהה - כן או לא - על זה אפשר להתווכח - מורה עם תואר ראשון ללא וותק מרוויח מינימום, קצת בושה אני חושב ויש פה יותר מאשר שכר נמוך כי אם מצרפים לזה תנאי עבודה קשים ובמיוחד של מורה צעיר (ועל זה נוסיף גם "התעללות" של התלמידים - לא הרבה אנשים יעידו על עצמם כאלה שדווקא לא עשו חיים קשים למורה החדשה) - בושה והשפלה, אבל זה כבר לדיון אחר. אבל מעבר לנושא הכלכלי נטו, הם רוצים לשפר את התנאים בכיתות ע"י הקטנתן והוספת שעור לימוד, מה שיעזור בסופו של דבר לתלמידים.

ואיך הקטנת הכיתות תעזור בלימודים? רוב התלמידים לא באים לכיתה כדי ללמוד, אלא כדי לעשות "צחוקים". "צחוקים" אלו יעשו גם אם יהיו 10 תלמידים בכיתה. צריך לעבוד גם על החינוך, ולא רק על הלימוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חס ושלום לצנזר ,,,,,,,זו אתנחתה.

איך אתה יודע שרוב התלמידים הם כך ?

למה אתה חושב שרוב התלמידים באים לצחוקים ?

ומי אמר שעם כיתות קטנות יותר לא תהיה למורים שליטה רבה יותר על מה שקורה בכיתה ? למשל חינוך .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי בכלל צריכים לעשות יום לימודים ארוך ולבטל את שישי

אבל גם צריכים לעלות להם תשכר

כי בלי זה אנשים איכותים לא ילכו לילימודי הוראה או ילמדו רק בפרטי

וזה, למי שלא שם לב, עיקרה של רפורמת דוברת. זוכרים מי הכשיל אותה? רמז: שמו מתחיל ברן ונגמר בארז.

בנושא שעות הלימוד הוא מוכן - אבל בלי לשלם עליהן (כלומר, לתת את 26 האחוזים המדוברים כתוספת למורים על שעות הלימוד שהם מלמדים עכשיו, ולהוסיף X שעות עבודה לכל מורה, ככה שיוצא שהם לא מרוויחים כלום).

אתה שם לב ממה שאתה כותב? אם המורים יעבדו יותר שעות ויקבלו תמורת השעות האלו כסף, המשכורת שלהם תגדל. איך יוצא מזה שהם לא מרוויחים כלום?

האוצר מציע להוסיף עוד שעות לימוד - זה טוב לתלמידים, שילמדו יותר, וטוב למורים, שיקבלו משכורת גבוהה יותר. המורים לא מסכימים. תסיק את המסקנות בעצמך.

אז מה בעצם המורים רוצים?

קצת הסברים:

השכר ברוטו של מורה בארץ די נמוך. מורה מתחיל מקבל בסביבות המינימום. מורה עם ותק רב ותואר אקדמי מקבל בערך את השכר הממוצע במשק. המורים רוצים משכורת גבוהה יותר, וזה די מובן. מי לא רוצה?

מה שלא מספרים לך בד"כ זה שיש להם אי אילו הטבות שאין לרוב העובדים. למשל קביעות. עוברות שנים לפני שניתן לפטר מורה שאינו מתאים. אז נכון, עובדי הייטק מרוויחים יותר, אבל אפשר לפטר אותם מהיום לאתמול. לקביעות יש מחיר. אירגוני המורים מתנגדים בתוקף לכל הצעה שתאפשר פיטורים קלים יותר של מורים שחוקים או סתם גרועים. ידעת שיש מורים שמקבלים משכורת ובכלל לא מלמדים בביתי הספר? לא מלמדים כי הם גרועים, מקבלים משכורת כי אי אפשר להיפטר מהם.

מה שמספרים לך, אבל לא לעיתים קרובות זה ששעות העבודה של המורים מאוד נמוכות, ממוצע 30 שעות ביסודי ו- 24 שעות בתיכון בשבוע (ואלו שעות עבודה ברוטו). בשכר לשעה המורים מקבלים הרבה יותר מרוב עובדי המדינה. תהית פעם למה כמעט כל המורים בארץ הן מורות? הסיבה העיקרית היא מספר שעות העבודה הנמוך. הרבה נשים מעדיפות לחזור הביתה לילדים מוקדם, גברים לעומת זאת מעדיפים בד"כ לעבוד יותר שעות ולקבל יותר כסף. מדברים כבר יותר מחודש על שכר המורים, אבל שמעת מישהו מדבר על השכר שלהם לשעה? זה סוד. וזה בלי לקחת בחשבון ששעת לימוד היא בעצם רק 45-50 דקות.

מה שכמעט אף פעם לא מספרים זה שהמורים מקבלים כסף גם על שעות שהבן הם בכלל לא עובדים, "שעות אוויר". למה? כי המשכורת שלהם נמוכה וצריך להגדיל אותה. אז למה שלא יתנו עוד שעות הוראה, הרי ממילא מירב העלות שלהן היא משכורתו של המורה? כי המורים (כלומר המורות) לא רוצים. למה לעבוד עוד שעות תמורת המשכורת אם אפשר לקבל את אותו השכר תמורת מספר קטן יותר של שעות עבודה?

מספר שעות ההוראה ברוטו בארץ לא קטן בהרבה מהממוצע של ה- OECD, אבל מספר שעות ההוראה נטו, כלומר מספר השעות בהן מורה עומד מול הכיתה ומלמד בפועל, הרבה יותר קטן. לאן נעלמות שאר השעות? לשעות אוויר.

צריך להעלות את שכר המורים. אבל זה לבד לא יפתור שום דבר. בלי רפורמה מקיפה, רמת החינוך בארץ תמשיך להידרדר. ורפורמה היא הדבר האחרון שאירגוני המורים רוצים.

אם הוויכוח היה רק על שכר השביתה כבר מזמן הייתה נגמרת, כיוון שאם למשהו האוצר הסכים זה שכר, סביבות ה-26% תוספת.

הנקוה היא שהמורים רוצים תנאי עבודה יותר טובים, כלומר כיתות יותר קטנות, מה שיביא לדברים טובים גם אצל התלמידים, ובנוסף לזה המורים דורשים שעות לימוד שקוצצו - למרות שזה בשביל הכסף שהם הפסידו, בסה"כ התלמידים יהיו המרוויחים הגדולים.

לא נכון. תוספת השכר שהאוצר מציע היא תמורת שעות לימוד נוספות. כלומר האוצר מציע להחזיר שעות לימוד שקוצצו. המורים רוצים תוספת שכר בלי תוספת שעות לימוד - למה לעבוד יותר? בנוסף, הם רוצים לעבוד עוד שעות ולקבל אפילו עוד יותר כסף, אבל לא כשעות לימוד פרונטאליות, כלומר שעות בהן המורה נמצא מול הכיתה. באוצר ובמשרד החינוך מוכנים שחלק מהשעות הנוספות לא יהיו פרונטאליות, אבל רן ארז דורש שלא יהיו שעות פרונטאליות נוספות בכלל.

הרווח לתלמידי משעות נוספות בהן רובם בכלל לא רואים את המורה אפסי.

חס ושלום לצנזר ,,,,,,,זו אתנחתה.

פסיק אחד זו אתנחתה, שורה ארוכה של פסיקים זה זמן להחליף את המקלדת :P.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איסתרא, עד כמה שאני יודע ומבין (מאמא שלי שבתור אחת שעובדת בתחום ההוראה די מבינה מה רן ארז רוצה, אל בהחלט אפשרי שאני לא ואני אברר את זה לעומק) רן ארז דורש להחזיר את השעות שקוצצו כשעות פרונטאליות.

המורים גם דורישם תספת שכר זו או אחרת על שעות העבודה שלהם כרגע. האוצר מסכים לתת פחות ממה שהם דורשים (אחרי שקצת ביררתי הסתבר לי שזה 5% על ה-5 שנים הקרובות ואז עוד 5% או משהו דומה) ובתוספת הזו גם לכלול תוספת שעות - כלומר, המורים למעשה בקושי יתוגמלו על שעות עבודה נוספות שהם יקבלו על עצמם.

מה עשית פה? הוספת כסף בקושי ונתת עוד כמה שעות שבועיות לכל מורה? זה בערך מה שעשו עם הסתדרות המורים.

אי מקווה שזה עונה לך גם על הפיסקה הראשונה שלי שציטטת - אם נניח שהם מלמדים X שעות שבועיות, אתה תתן להם תוספת ל-X שעות אבל תגרום להם ללמד X+Y שעות, מבין?

ואיך הקטנת הכיתות תעזור בלימודים? רוב התלמידים לא באים לכיתה כדי ללמוד, אלא כדי לעשות "צחוקים". "צחוקים" אלו יעשו גם אם יהיו 10 תלמידים בכיתה. צריך לעבוד גם על החינוך, ולא רק על הלימוד.

צר לי לאכזב אותך אבל ממש לא. תמיד יהיו את האלה שבאים לעשות צחוקים אבל בסה"כ התלמידים באים כדי ללמוד. אלה שלא רוצים ללמוד יפסיקו ללמוד או פשוט לא יבואו לשיעור. וחוץ מזה, אם לומר לך את האמת, זה התירוץ הכי גרוע ששמעתי בחיים שלי - בעצם להאשים את התלמידים במצב החינוך בארץ, שלמעשה הם האחרונים שאפשר להאשים.

קצת הסברים:

השכר ברוטו של מורה בארץ די נמוך. מורה מתחיל מקבל בסביבות המינימום. מורה עם ותק רב ותואר אקדמי מקבל בערך את השכר הממוצע במשק. המורים רוצים משכורת גבוהה יותר, וזה די מובן. מי לא רוצה?

מה שלא מספרים לך בד"כ זה שיש להם אי אילו הטבות שאין לרוב העובדים. למשל קביעות. עוברות שנים לפני שניתן לפטר מורה שאינו מתאים. אז נכון, עובדי הייטק מרוויחים יותר, אבל אפשר לפטר אותם מהיום לאתמול. לקביעות יש מחיר. אירגוני המורים מתנגדים בתוקף לכל הצעה שתאפשר פיטורים קלים יותר של מורים שחוקים או סתם גרועים. ידעת שיש מורים שמקבלים משכורת ובכלל לא מלמדים בביתי הספר? לא מלמדים כי הם גרועים, מקבלים משכורת כי אי אפשר להיפטר מהם.

מה שמספרים לך, אבל לא לעיתים קרובות זה ששעות העבודה של המורים מאוד נמוכות, ממוצע 30 שעות ביסודי ו- 24 שעות בתיכון בשבוע (ואלו שעות עבודה ברוטו). בשכר לשעה המורים מקבלים הרבה יותר מרוב עובדי המדינה. תהית פעם למה כמעט כל המורים בארץ הן מורות? הסיבה העיקרית היא מספר שעות העבודה הנמוך. הרבה נשים מעדיפות לחזור הביתה לילדים מוקדם, גברים לעומת זאת מעדיפים בד"כ לעבוד יותר שעות ולקבל יותר כסף. מדברים כבר יותר מחודש על שכר המורים, אבל שמעת מישהו מדבר על השכר שלהם לשעה? זה סוד. וזה בלי לקחת בחשבון ששעת לימוד היא בעצם רק 45-50 דקות.

מה שכמעט אף פעם לא מספרים זה שהמורים מקבלים כסף גם על שעות שהבן הם בכלל לא עובדים, "שעות אוויר". למה? כי המשכורת שלהם נמוכה וצריך להגדיל אותה. אז למה שלא יתנו עוד שעות הוראה, הרי ממילא מירב העלות שלהן היא משכורתו של המורה? כי המורים (כלומר המורות) לא רוצים. למה לעבוד עוד שעות תמורת המשכורת אם אפשר לקבל את אותו השכר תמורת מספר קטן יותר של שעות עבודה?

מספר שעות ההוראה ברוטו בארץ לא קטן בהרבה מהממוצע של ה- OECD, אבל מספר שעות ההוראה נטו, כלומר מספר השעות בהן מורה עומד מול הכיתה ומלמד בפועל, הרבה יותר קטן. לאן נעלמות שאר השעות? לשעות אוויר.

צריך להעלות את שכר המורים. אבל זה לבד לא יפתור שום דבר. בלי רפורמה מקיפה, רמת החינוך בארץ תמשיך להידרדר. ורפורמה היא הדבר האחרון שאירגוני המורים רוצים.

1. ממתי אדם עם תואר ראשון+תעודת הוראה (בחלק מהמקצועות, כמו אזרחות לדוגמה, תעודת הוראה זה 203 שנות לימוד!) מרוויח מינימום בקושי? ועוד בעבודה כל כך שוחקת כמו הוראה?

2. המטרה של הארגון זה להגן על כל חבריו מפיטורים. אם נניח שיש רופא גרוע אז ההסתדרות הרפואית תגיד "אתה רופא גרוע ועליך אנחנו לא מגנים"? שההסתדרות תגיד לעובד זבל "אתה אוסף 5 קילו זבל בשבוע פחות מהמינימום שקבענו אז עליך אנחנו לא מגנים"? מה גם שאין שום דרך אובייקטיבית לקבוע זה מורה טוב וזה מורה גרוע (ציונים נחשבים למשקפים אבל הם ממש לא, גם המורה הכי טוב בעולם לא יוכל לגרום לכיתת טיפשים בורים וחסרי רצון להוציא עשיריות, וכן יש כיתות שעונות על אחד מהתנאים האלה או יותר..).

3. הדוגמה הכי טובה למורה שמקבל שכר ולא עובד הוא רן ארז ד"א. רן ארז פושע לא קטן, אבל עושה פה משהו שהיה צריך לעשות מזמן וזה להראות לאוצר שהגיע הזמן להפסיק עם הקיצוצים בכל חור, ממש לא חסר כסף - השאלה היא איך משתמשים בו.

4. זה אולי ישמע הכי קיצ'י בעולם, אבל אתה יודע כמה שעות מורה עובד בבית מעבר ל-30 שעות או 24 שעות שבהן הוא נמצא בבית הספר? אתה יודע כמה זמן לוקח לבדוק מבחנים של כיתה? אתה יודע כמה זמן לוקח לשבת ולבנות תוכנית לימודים מסודרת לשנת לימודים, במיוחד בארץ שכל שנה (ואני לא מגזים) תוכנית הלימודים, בחלק מהמקצועות לפחות, משתנה? אתה יודע כמה זמן לוקח לבנות מבחן? כמה השתלמויות יש? אני בכלל לא מדבר על מורים בדרגה אחת-שתיים מעל, כלומר סגני מנהלים ומנהלים - שאמנם מרוויחים יותר אבל יכולים להתחיל יום עבודה ב-7:30 ולחזור הביתה באמצע הלילה אחרי יום מתיש של עבודה מכל סוג שהוא (פיזית, מול כיתה, אדמיניסטרטיבית, השתלמויות ישיבות וכו') ואז ללכת לטפל בילדים, לבשל, לסדר, להתארגן וגם לתת לעצמך קצת זמן פנוי?

5. לידע כללי שלך, מבחינת ימי הלימוד בשנה לתלמיד - היא מהמובילות בעולם, אני חושב שלישית או רביעית (יכול להיות שזה ירד לאחרונה, אבל איפשהו בטופ 10 ואפילו טופ 5), אבל מבחינת שעות לימוד פרונטאליות לתלמיד אי שם בתחתית הרשימה מבין המדינות המערביות. מרשים מאוד, נכון? מסתבר שגם ה-24 האלה לא מספיקות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל במוסדות להוראה גבוהה לעיתים יש גם מעל ל-40 תלמידים בכיתה (שמעתי כבר על מספרים הרבה יותר גבוהים).

דבר שני, במוסדות להוראה גבוהה אתה לומד מה שבא לך ומרצון שלך. שאתה לומד בכיתה את רוב המקצועות "נכפים" עליך, ומה לעשות, אתה מדבר עם מי שיושב לידך ולא תמיד מקשיב ולפעמים יש לא מעט רעש בכיתה, מה שמאוד מפריע לאלה שכן מקשיבים. ויש לזה יתרונות נוספים רבים, כמו למשל העובדה שהמורה יותר מחובר לכל תלמיד, יכול להקדיש לו יותר זמן באופן אישי ובאופן כללי ההתקדמות הרבה יותר מהירה, והתוצאות בהתאם (רק לדוגמה, בכיתת המתמטיקה שלי אנחנו 20 וזה תענוג למרות שיש כאלה שמפריעים ולמרות המורה של הכי טובה שלימדה אותי מתמטיקה אי פעם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התלמידים מדברים אחד עם השני -> התלמידים לא פעילים בשיעור -> התלמידים לא מעוניינים ללמוד.

(אם הם היו מעוניינים ללמוד -> הם היו פעילים בשיעור -> הם לא היו מדברים אחד עם השני, אלא עם המורה מקסימום)

קודם כל במוסדות להוראה גבוהה לעיתים יש גם מעל ל-40 תלמידים בכיתה (שמעתי כבר על מספרים הרבה יותר גבוהים).

זה מה שאמרתי.

לפעמים יש לא מעט רעש בכיתה, מה שמאוד מפריע לאלה שכן מקשיבים.

יש כאלה שמקשיבים, יש כאלה שלא מקשיבים. מחזק את הטענה שלי שיש כאלה שבאים ללמוד, ויש כאלה שלא.

אני ממש לא מבין למה אתה מתווכח איתי, כאשר אתה טוען את אותן הטענות בידיוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מה שאמרתי.

זה השעה =]

מה שכן שחכתי לרשום זה ששיעור באוניברסיטה יכול להיות רועש, ומרצה יכול הלעיף ולהעניש תלמיד איך שבא לו בגדול, בניגוד לבית הספר, ששם למשל יש הוראה שאסור להוציא תלמיד מהשיעור אלא במקרה קיצוני ביותר או משהו כזה.

ואני "מתווכח" איתך על הטענה שאמרת שהקטנת מספר התלמידים לא תעזור - היא מאוד תעזור. כיתה יותר קטנה - יחס יותר אישי, דיונים יותר פורים, תנאים יותר טובים (פעם ניסית לשבת בכיתה סטנדרטית עם עוד 37 אנשים לפחות? אתה יודע מה זה אחרי שיעור חנ"ג? :lol:) - וכל אלה אמורים להפוך את השיעור ליותר "כיפי" ופחות משעמם. אתה יודע מה זה לשבת 45 דקות וללמוד ספרות למישהו שלא, איך נאמר את זה, מתחבר לנושא? למרות שבקטע הזה אפשר להאשים את משרד החינוך שבא עם תוכנית לימודים קבועה ולא נותן לתלמיד לפרש את השיר/סיפור איך שהוא רואה את זה, אלא מכניס לך לראש תבנית קבועה ופירוש אחד, כמה שאתה כן או לא מסכים עם זה - כל שיעור ספרות יש לנו ויכוח עם המורה בנושא הזה, וספרות זה רק דוגמה (טובה לדעתי) לעניין. דוגמה נוספת, אתה יודע כמה משעמם ללמוד היסטוריה לפי התבנית הקבועה של: רקע, גורמים, מהלך האירועים, תוצאות?

ד"א, כל אלה הם בראש ובראשונה בונוס למורה. ככה פחות מורים יצאו בעצבים (הנה פיתרון לשאלה למה כל כך הרבה מורים מעשנים - זה כנראה הדרך שלהם להרגע, למרות שזה ממש לא קשור) ולפעמים אפילו בוכים מהכיתה. אתה באמת לא רוצה לעצבן את אמא שלך, בהנחה והיא מורה, אחרי יום גרוע, כי זה ממש לא נעים. וממש לא קשה לעצבן מורה אחרי יום עבודה קשה.

כל אלה סיבות מספיק טובות להקטנת הכיתות אני חושב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...