עבור לתוכן

mp3 איך אתם יכולים להקשיב לדבר הזה בכלל?!

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

mataboy,

למה קבעת ש-50K זה המקום שממנו מתחילים לשמוע הבדלים?

יש לי מערכת סטריאו (רמקולים ומגבר) שעלתה לי הרבה פחות מזה ושומעים עליה הבדלים בלי הרבה בעיות (ד"א, גם ה-K1000 שלי שעלו לי לא הרבה מאפשרות לשמוע הבדלים בלי בעיות. לא רק זה, כל עוד לא מדובר על הגבול העליון של כל פורמט, גם ה-MS1 מאפשרות לשמוע את זה והן עולות 100$). מה שמשנה זה האיכות של הציוד ולא המחיר. וטיפול אקוסטי הוא לא חובה בשביל לשמוע הבדלים. אם פורמט כלשהו פחות טוב אז הוא יהיה פחות טוב גם עם ההחזרות של החדר.

בנוגע למה שאתה מגדיר בתור "הרמה הבאה", כבר רשמתי עוד בעמוד הראשון, כששי יגיע אליי בהזדמנות (הוא אצלי לא מעט) ואנחנו נבדוק את זה בשקט ובנחת על המערכת שלי בלי שיושבים 40 איש מסביב, תהייה בטוח שנעדכן עד אז.

מעבר לזה שה-mp3 אמור להסיר מידע, ובצדק, בגלל זה הוא אינו losslees מה שאני אומר זה שהוא עושה את זה בצורה לא חכמה מספיק. כל הפורמטים כמעט מאבדים מידע, אבל צריך לדעת ממה להיפתר ככה שזה יעשה את הבדלים הכי קטן שאפשר, ה-mp3 הוא אלגוריתם וותיק שמאז שיצא כבר יצאו לא מעט פורמטים חכמים יותר.

Anatoli.

  • תגובות 156
  • צפיות 19.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

טוב אני לא מצליח לשמוע הבדל על המערכת שלי. (סביר להניח שעם הסאמפל שאנטולי נתן היה טראנס הייתי שומע הבדל)

בכל מקרה יש לי שאלה קטנה.

אם יש לי דיסק מקורי ואני צורב אותו בCOPY DISC זה יהיה אותו איכות כמו לקודד אותו למחשב בFLAC ?

פורסם
  • מחבר

תיאורתית כן, מעשית לא בהכרח (למרות שזה ביטים בסופו של יום זה בעייתי. איכות הצורב חשובה מאוד אם אתה רוצה צריבה של 1-1. עם זאת, סביר להניח שלא תצליח לשמוע הבדל כל עוד הצריבה עברה חלק ואין ג'יטרים למיניהם).

בנוגע לסוג המוזיקה, דווקא בקלאסית זה יותר חשוב. בקלאסית יש "גודל" של הבמה, יש יותר פרטים, כלים קשים יותר לשיחזור, ותחום התדרים (יחד עם ההרמוניות) הוא רחב מאוד ביחס למשהו שהוא סמפל ממוחשב כמו טראנס.

בכל מקרה, בעתיד הלא רחוק (אולי עוד השבוע) אני אפתח דיון מיועד לזה עם המון דגימות של קבצים שונים בתדרים שונים ועם בחינה רצינית יותר, טראנס לא יהיה שם, אבל גם לא קלאסית, משהו קצת יותר עם קצב אבל עם מספיק כלים ותוכן. מה שכן, אם מישהו מכיר תוכנה נורמאלי שיודעת לחתוך קטעים משירים בהתאם למה שאני בוחר (התחלה וסוף) ולשמור אותם בפורמט המקורי (WAV) כמו שצריך אני אשמח לשמוע. יש לי תוכנות שאני לא יודע עד כמה טוב הן עושות את זה (בעניין של לא לדפוק את התוכן).

Anatoli.

פורסם

אוקי תודה.

בקשר לסאמפל אתה צודק אבל אני פשוט לא יכול להקשיב לזה. אז אני לא מתעמק למצוא את ההבדלים.

יכול להיות שאני לא שומע בגלל שבמחשב הזה אני מחובר עם כבל אופטי למגבר (והמגבר לא משו) אני עוד מעט יתקן את הHTPC שלי ונשמע דרך הכרטיס קול באנלוגית למגבר. אז אני מאמין שאני ישמע הבדלים.

פורסם

אומנם FLAC איכותי אבל השינויים בניהם לא ייגרמו לי לעזוב את הפורמט שאיתו אני עובד שחוסך לי מקום בצורה מטורפת בניגוד ל-FLAC

פורסם
  • מחבר

אז תעבור ל-WMA או OGG. באותו קצב דגימה הם נותנים איכות טובה יותר.

Anatoli.

פורסם

אבל גם הם תופסים מקום

פורסם
  • מחבר

כן, פחות מאשר mp3. לצורך השוואה תאזין לקבצים שאני שמתי בקבצי הדגמה. ה-OGG וה-WMA שניהם נשמעים טוב יותר, ושניהם תופסים פחות מאשר ה-mp3. ככה שמכל הכיוונים אתה מרוויח. לא סתם אני טוען ש-mp3 הוא פורמט מזדקן.

Anatoli.

פורסם

פספסת את המסר בהודעה שלי, אני לא אומר שיש לי ציוד מהטובים בעולם או אפילו בארץ, אבל בהחלט יש לי מערכת מכובדת לסטריאו, ואף על כך שאני מסוגל בקלות לשמוע את ההבדלים - הMP3 עדיין לא זוועתי כפי שאתה מתאר אותו, ומשום מה, עם כל החסרונות, רוב משתמשי המחשב בעולם שמאזינים למוזיקה במחשב משתמשים בפורמט זה.

אז רוב העולם טועה? :) אתה במיעוט סטטיסטי, אנטולי.

אכן MP3 הוא פורמט מזדקן, ואם זאת רבים יעדיפו אותו על WMA או OGG, מה שכן, כמובן שככל שנפח ההארד דיסקים הנפוצים יעלה, וככל שרוחב הפס של חברות האינטרנט יעלה - כך ייעלמו כל הפורמטים האלו והLOSLESS'S יכנסו חזק יותר...... עד אז יש לנו עוד כמה שנים, אני מעריך :) .

פורסם

AAC עדיף לשימוש על OGG או WMA בהרבה מאוד מצבים (רובם) ויש גם עוד כמה סיבות שאינן קשורות לאיכות או ביצועיים, כמו תאימות, תמיכה, גב חזק וכו' (דברים שעכשיו צוברים תאוצה, שום דבר לא מתקרב למצב של MP3 בנושא זה).

פורמט הHE AAC לסוגיו לא מתאים לשמיעה איכותית של מוזיקה כי הוא מראש עובד על איבוד דרסטי של מידע מסויים ועל "הסכמה שבשתיקה" להיות לא נאמן למקור (ו אני לא מדבר על איכות נמוכה אלא על נאמנות למקור). כדאי לציין שהתוצאות של HE V1 די מדהימות והאיכות מתקבלת על הדעת בשמיעה של דרך אגב, אין ארטיפקטים בולטים שישמעו על כל סוג מערכת עם כל סוג אוזניים אבל כל בן אדם עם שמיעה סבירה ישים לב לחיסרון הברור שלו גם עם ציוד בסיסי. HE V2 הולך צעד אחד קדימה ופוגע קשות בתמונת הסטיראו (אבל ממש קשות) זה לא אומר איכות נמוכה או בלתי ניסבלת אבל פגיעה קשה בנאמנות לסטיראו המקורי.

הטריק של הHE V1 הוא בעצם שמירת פס הקול ב24 KHZ דגימות לשנייה בלבד (בניגוד ל44 שזה בדיוק חצי) והשלמת התדרים החסרים ע"י פס מידע נוסף שבקושי תופס מקום, התוצאה די מרשימה כשחושבים מה עבר על פס הקול ושומעים מה יצא מיזה בקצב כלכך נמוך אבל שוב - זה בחיים לא יגיע לסאונד המקורי. ה HE V2 בנוסף לזה, ותחזיקו חזק - שומר את פס הקול במונו, כן כן ערוץ אחד בלבד, והשלמת הסטיראו בצורה דומה למה שהוזכר ע"י ערוץ מידע דקיק נוסף שמשלים את הסטיראו - שוב, בצורה מאוד לא נאמנה למקור, עדיין מקבלים סטיראו יפה אבל "זה לא זה". מה שהפורמט הזה (עם דוחס טוב) עושה בקצבים של 32-40 KBPS זה פשוט מדהים, רחוק אמנם מלהיות קרוב לאיכות, אבל פשוט קשה מאוד לתפיסה איך אפשר להכניס סאונד כלכך סביר, נוח לחלוטין לשמיעה לפס רוחב אפסי כזה.

בכל מיקרה אלו פורמטים שמיועדים לאינטרנט ומכשירים ניידים בהם מקום האיכסון נמוך, לכל שאר הדברים לא מומלץ להישתמש ( יש ישום אחד שלהם שמשמש למוזיקה בקצבים גבוהים שמתעלה על כל שאר הדוחסים בבדיקות שמיעה , אבל זה דוחס ספציפי שעד כמה שאני יודע גם עולה כסף).

http://www.soundexpert.info/coders320.jsp

שימוש נוסף ומבטיח של הפורמטים הוא פס קול 5.1 בהפצות סרטים באינטרנט (HE V1 בלבד) האיכות המתקבלת בקצב של 128KBPS ל5.1 ערוצים היא מפליאה ולמעשה בקצב של 140-160 היא טובה מאוד ותואמת את איכות הסאונד שמופץ היום בסרטים בסטיראו בלבד עם MP3.

לנגן HE AAC V1\2 זה ממש לא סיפור, נו ברור שזה לא יעבוד על דוס 6.2 על 486DX2 או על WINAMP 2.9 העתיק. אם המחשב של מישהו זה מחשבון כיס אז זה באמת אולי לא יעבוד אבל אם חייבים WINAMP בכל מחיר אז 5 בהחלט יעבוד נורמאלי על כל מחשב מודרני. בכל מיקרה MPC עם FFDSHOW יעשו את העבודה. את FFFDSHOW בכל מיקרה אפשר לקנפג - אין שום סיבה לכבות את האודיו פשוט בוחרים איזה פורמטים הוא ינגן ואיזה לא, את DTS מבטלים (כשAC3 FILTER האחרון מנגן כמו שצריך את הDTS בקבצי HD) ואז הוא לא יפעל כשלא רוצים אותו.

בכל מיקרה קבצי השוואה לבדיקת שמע צריכים להעשות בצורה אופטמלית, לא יודע אם מישהו שדחס פעם ראשונה HE V2 היום ובקושי יודע איך לנגן את זה יביא למבחן כמה שיותר רציני. אבל איך אומרים - זה מה יש ועם זה ננצח. דגימות ל AAC לסוגיו מומלץ לדחוס עם BESWEET ונרו אודיו אנקודר במצב "איכות" (VBR) ואולי גם עם CT.

פורסם

תשמע, אפילו אם יש לך ציוד יקר, קשה להשיג את כל אוסף המוסיקה ב-FLAC או בדיסקים מקוריים. לא לכל האנשים יש את הסבלנות להוריד אלפי שירים ב-FLAC, אם בכלל האפשרות קיימת, או לחלופין עשרות אלפי שקלים כדי לקנות את הדיסקים.

פורסם

תשמע, אפילו אם יש לך ציוד יקר, קשה להשיג את כל אוסף המוסיקה ב-FLAC או בדיסקים מקוריים. לא לכל האנשים יש את הסבלנות להוריד אלפי שירים ב-FLAC, אם בכלל האפשרות קיימת, או לחלופין עשרות אלפי שקלים כדי לקנות את הדיסקים.

מקבל את דעתך במאה אחוז . :xyxthumbs:

חוץ מזה - על מערכות באיכות גבוהה עדיין הפורמט הזה נשמע סביר ביותר והשאר הוא רמת הפשרה האישית של כל אחד לגבי החומר המוסיקלי שהוא אוהב לשמוע ומה שהוא מוכן להפסיד מבחינת איכות הצליל .

פורסם
  • מחבר
לנגן HE AAC V1\2 זה ממש לא סיפור, נו ברור שזה לא יעבוד על דוס 6.2 על 486DX2 או על WINAMP 2.9 העתיק. אם המחשב של מישהו זה מחשבון כיס אז זה באמת אולי לא יעבוד אבל אם חייבים WINAMP בכל מחיר אז 5 בהחלט יעבוד נורמאלי על כל מחשב מודרני. בכל מיקרה MPC עם FFDSHOW יעשו את העבודה. את FFFDSHOW בכל מיקרה אפשר לקנפג - אין שום סיבה לכבות את האודיו פשוט בוחרים איזה פורמטים הוא ינגן ואיזה לא, את DTS מבטלים (כשAC3 FILTER האחרון מנגן כמו שצריך את הDTS בקבצי HD) ואז הוא לא יפעל כשלא רוצים אותו.

לא יודע מה השטויות האלה, אבל winamp הוא נגן מעולה. הוא נוח מאוד לעבודה, והוא נפוץ כל כך שיש לו כל פלאג שצריך. משתמשים בפלאג כניסה Shibatch mpg123 שאר הקודקים הרלוונטיים תומכים בו גם כן, ביציאה asio ומקבצים נגן מעולה. מעבר לזה, FFDSHOW הוא מפענח בעייתי לאודיו בכל מה שקשור לסרטים בגלל עניין הסטרימינג דרך SPDIF, והוא לא הכי טוב למוזיקה בגלל שיש מפענחים טובים ממנו לקבצים מסוימים. בגלל זה, אצלי הוא כבוי לחלוטין, במקום להסתפק במינימום, התקנתי מפענחים טובים יותר, חבל להסתפק בדברים גרועים.

בכל מיקרה קבצי השוואה לבדיקת שמע צריכים להעשות בצורה אופטמלית, לא יודע אם מישהו שדחס פעם ראשונה HE V2 היום ובקושי יודע איך לנגן את זה יביא למבחן כמה שיותר רציני. אבל איך אומרים - זה מה יש ועם זה ננצח. דגימות ל AAC לסוגיו מומלץ לדחוס עם BESWEET ונרו אודיו אנקודר במצב "איכות" (VBR) ואולי גם עם CT.

שוב, לא מבין את הציניות שלך, אבל תהייה בטוח שבשביל לדחוס קובץ לא צריך להיות גאון. dbPowerAmp היא תוכנה מאוד איכותית להמרה בין פורמטים. לפני ההמרה צריך סך הכל להיכנס לאתר שלהם ולבדוק איזה קודק הם ממליצים ומה כל אפשרות אומרת וזה הכל. במקרה הזה הקובץ נדחס בקודק של נרו. מעבר לזה, חבל שאתה מנסה להידבק לטפל. למקרה שלא שמת לב, בקבצים שהעלתי אין שום זכר ל-AAC יש שם mp3,ogg,wma,flac. האיזכור של AAC בא בגלל טענה שבקצב של 48kbps הוא יכול לעמוד בשורה אחת עם שאר הפורמטים בקצבים גבוהים יותר, וזה לגמרי לא נכון. ובנוגע ל-AAC ושאר המונחים הטכניים שלו, מה שמאפשר לו להישמע כל כך טוב בקצב נמוך הוא SBR אשר דואג לשחזר את התדרים הגבוהים יותר על ידי כמה נקודות בלבד כאשר רוב התוכן מגיע בשלב הפיענוח ממידע שנמצא בתדרים נמוכים (הרמוניות) או על פי הוספה של "רעש". זה משהו שקיים גם ב-mp3pro אשר גם הוא בקצב של 64kbps נשמע טוב לפחות כמו mp3 ב-128.

ואם לא איכפת לך, בוא נישאר בטון קצת יותר רציני במקום עם עקיצות ילדותיות כמו שאתה מנסה לדחוף כל משפט שני.

ד"א, הרעיון פה היה במקור קצת שונה. בשביל להמיר צריך דיסקים, אם יש לך דיסים אז כבר אין סיבה להמיר מעבר לעניין הנוחות של לא לגעת בהם. הבעיה היא שאף אחד כמעט לא ממיר מדיסקים, הכל הם מורידים מהאינטרנט וזה באיכות נוראה, וזו הייתה הנקודה הראשונה של הדיון הזה. אבל כיוון שהכללתי ואמרתי ש-mp3 הוא פורמט רע, אני גם עומד מאחורי הדברים האילו, כי הוא אכן כזה.

מעבר לזה, לא לגמרי הבנתי איך זה FFD, ווינאמפ, ו-AAC קשורים לעובדה ש-mp3 הוא פורמט זקן שנשמע לא משהו. אתה רוצה להגיד לי שאתה באמת חושב ש-mp3 הוא פורמט שיכול להתחרות באיכות הקול של פורמטים חדשים יותר? אתה רוצה להגיד לי שאם ה-mp3 לא היה נפוץ כל כך כמו היום (וזה נזקף להיותו הותיק ביותר וחינמי) היית משתמש בו? אני יודע שאני לא אבצע המרה של שום דבר לפורמט mp3 בגלל שהוא לא איכותי ואפילו תופס יותר מקום ביחס לפורמטים כמו OGG ו-WMA באותו קצב דגימה.

Anatoli.

פורסם

ואם לא איכפת לך, בוא נישאר בטון קצת יותר רציני במקום עם עקיצות ילדותיות כמו שאתה מנסה לדחוף כל משפט שני.

Anatoli.

אנטולי אני מזהיר אותך כאן, בזה הרגע אתה על סף הריסה של דיון, משפטים מיותרים לגמריי שאתה רושם. אף אחד לא רשם לך עקיצות ילדותיות כל משפט שני, ואם כבר מישהו עושה את זה זה אתה לכל אחד אחר פה. כדאי שתקרא את כל התגובות שלך מהתחלה עד הסוף ואז אולי תילמד שיעור בציניות, התנשאות וזלזול ילדותי - ואתה מוזמן להתחיל בכותרת של הדיון הזה עצמו. אם אתה רוצה שיכבדו ויבינו את סגנון הכתיבה המתנשא והציני שלך כדאי שתתחיל לכבד סגנונות כתיבה של אחרים - בייחוד אם הם נאמרים כתגובה לסגנון שלך.

מעבר לזה, לא לגמרי הבנתי איך זה FFD, ווינאמפ, ו-AAC קשורים לעובדה ש-mp3 הוא פורמט זקן שנשמע לא משהו.

לזה קוראים דיון, ועד כמה שאני זוכר אתה הוא זה שהיתעקש כאן שזה מה שיצא מיזה , או שגם זה לא מתאים לך, הרי יותר כייף לרמוס אחרים מאשר לכבד אותם.

אני מבין שזה כייף לרשום במשך דיון שלם " מה שאני משתמש בו הוא טוב , ומה שאתם משתמשים בו הוא גרוע" ולראות איך כולם סוגדים לזה, אבל שתבין מדד לטוב וגרוע לא קשור למה שאתה משתמש בו או לא , אלא יש סקלה שנימדדת לפי דברים אחרים.

ולגבי המשך הדיון , אז שיחה על הדוחסים השונים (שעד כמה שאני זוכר אתה הוא זה שבכלל התחיל לתת לה גז פה - וסיים בזה שאתה לא מבין איך זה גלש למפענחים שעליהם אין לך רצון לדבר) בהחלט קשורה לדיון כזה, מן הסתם כשמעלים טענה אז מנתחים את המצב ובודקים את הנתונים במציאות, בודקים מה גרם לזה, ומדברים על איך להימנע מזה בעתיד.

בתקופת הקומוניזם אולי היו חולקים עליי ובוחרים בשבילי על מה לדבר ומה לא, אבל היום ככה מנהלים דיון.

אז מעכשיו כדאי להמשיך כרגיל , ולא להיעלב מתגובות שרק נועדו לתת "תומך מנגד" כשרושמים משהו כמו "מה זה הפורמט המיסכן הזה - בקושי אפשר לנגן אותו" (אז מקבלים תגובה באותו סגנון - אין סיבה להיעלב). והכי חשוב - מצד אחד לכבד את רצונותיו של פותח התרד , ומצד שני לכבד את רצונותיהם ודבריהם של המשתתפים בו, לזה קוראים דיון באינטרנט.

ואם זה לא היה ככה אז התרד הזה היה ניראה כך : הפוסט הראשון בו הועלו הטענות והשאלה שנישאלה בכותרת ולאחריו פסוט תגובה בודד שבו רשום: " כי זה בחינם ופשוט להשגה" ואז התרד היה נעלם לו בעמודי הפורום..... :)

המשך דחיסה מהנה 8)

פורסם
  • מחבר

ice2k, לא צריך להזהיר אותי, סך הכל תשמור על טון מתאים. דברים כמו:

נו ברור שזה לא יעבוד על דוס 6.2 על 486DX2
לא יודע אם מישהו שדחס פעם ראשונה HE V2 היום ובקושי יודע איך לנגן את זה

נשמעים לי כמו ציניות.

מעבר לזה, את העניין הזה אני חושב שתסכים איתי שכדאי שנמשיך בפרטי.

בנוגע למפענחים השונים, אין לי בעיה שנמשיך לדון עליהם עוד 10 עמודים, זה כיף, זה משכיל, וזה תורם המון לפורום. אבל לפני זה בוא נעשה קצת סדר.

אתה רוצה להגיד לי שאתה באמת חושב ש-mp3 הוא פורמט שיכול להתחרות באיכות הקול של פורמטים חדשים יותר? אתה רוצה להגיד לי שאם ה-mp3 לא היה נפוץ כל כך כמו היום (וזה נזקף להיותו הותיק ביותר וחינמי) היית משתמש בו?

בוא נמשיך את הדיון ומכאן.

אה כן, ודחיסה מהנה לך. אני מעדיף לא לדחוס :P

Anatoli.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים