mp3 איך אתם יכולים להקשיב לדבר הזה בכלל?! - עמוד 8 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

mp3 איך אתם יכולים להקשיב לדבר הזה בכלל?!


anatoli

Recommended Posts

העובדה ש- יותר נפוץ לא אומרת שהפורמט איכותי יותר, הוא פשוט היה בשימוש כשההורדות הפכו לפופולריות.

בקיצור, לכל אלה שרוצים אני מצרף קישור כלשהו עם אותו הקובץ בכמה סוגי קובץ. , wma, ogg,flac. כולם עם מקודד איכותי, כולם עם dbPoweramp להמרה, כולם מאותו הדיסק המקורי שיש לי.

...

http://files.filefront.com/testrar/;8545040;/fileinfo.html

Anatoli.

ביצעתי מבחן עיוור של הטראקים. אוזניות HD201 וכ. קול און בורד ולא הייתי צריך להתאמץ בשביל לשמוע את ההבדלים, האיכות הייתה בדיוק כמו הצפוי, כמו בדירוג שלך :bash: עבר זמנו. כבר מזמן אני מוריד רק APE/FLAC (ואף מחליף את החומר שיש לי לLOSSLESS). המבחן אישר לי שוב שאני לא מבזבז סתם זמן כשאני מחכה קצת יותר בהורדה (החוקית כמובן).
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 156
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

האמת היא שלא חשבתי שעם HD201 ו-OB אפשר יהיה לשמוע הבדלים, אם אתה באמת שומע הבדלים באוזניות האלה אז ההבדלים הם אפילו גדולים יותר ממה שחשבתי, אחרי הכל מדובר באוזניות לא יקרות במיוחד.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן כמובן , המשך דברים וציטוטים זהים שלך בפרטי ;)

ולא חשבתי שהשאלה הזו מופנית אלי אבל לא זכור לי שאמרתי שMP3 יכול להיתחרות באיכות הקול של פורמטים מתקדמים יותר, ולא רק שלא אמרתי - אני גם חושב בדיוק ההיפך. ולגבי שאלת הנפוצות ששאלת - לא צריך ללכת רחוק, כבר היום אני עובר לדחוס בAAC (אלא אם כן מדובר במשהו שממש לא מפריע לי האיכות שלו) למרות כל הוותק והתאימות של .

ככה שללא ספק רוב הפורמטים המיתקדמים עדיפים על ולפעמים בצורה ניכרת מאוד. ומה שטוב יותר, כל עוד הוא נוח משאר הבחינות - בו כדאי להישתמש ובו באמת אני משתמש.

רק מה חשוב להגיד - זה שAAC או WMA 9.2 יותר טובים מMP3 לא הופך את גרוע, וזו ההכנסה לפרופורציה שאני חושב שכולם מנסים להבהיר לך פה. בתור דוחס הוא מיושן וכשמדברים על דחיסה אז פשוט צריך לתת לו יותר ביט רייט ולפעמים את המקסימום, אין ברירה וזה בדיוק מה שאנשים לא עושים כי לא כלכך נוח לעשות את זה ובואו נודה - האנשים שיושבים עם מוזרות על הראש כל היום הם אלו עם הסריטה בראש ולא שאר המשתמשים הרגילים שמפיצים את רוב המוזיקה. אבל כשזה חינם אסור להיתלונן (רק בישראל כנראה מותר להיתלונן על חינם) וצריך לא לבוא בטענות אלא לחנך וללמד ולהפיץ כמה שיותר את הידע הזה. פריסט של 200-250 KBPS עם LAME אחרון יעשה הרבה יותר צדק בהפצות עם בכל מה שקשור להפצת שירים ואיכות מספיק טובה.

ומי שרוצה איכות מקסימלית ולב שקט ורגוע - יאלץ להיעשק על ידי חברות התקליטים ולקנות דיסק מקורי (לא כזה נורא) וגם כן ידחוס (זה טימטום לא לדחוס בכלל) רק שלפורמט שלא מאבד מידע (כמו FLAC או MP4 LOSSLESS) ובגלל שזה הרבה יותר נוח מדיסקים.

ולגבי הכנסה נוספת לפרופורציות של הנושא הכללי ובניגוד למה שנאמר בהתחלה, גם שיר שנידחס בMP3 על 128 KBPS בלי JOINT STEREO על דוחס מלפני 7 שנים ישמע יותר טוב על מערכת איכותית מאשר על למחשב של 1000 שקל, וזו הנקודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני קצת ילך הצידה מהנושא, אבל גם ככה נכתב פה בנושאים אלו:

FLAC הוא למעשה פורמט איכותי יותר (בפוטנציאל, לא בפועל) מפורמט של דיסק מקורי (!). FLAC מגיע במקסימום ל-24\32 ביט על 192KHz, בעוד פורמט של דיסק מקורי הוא ב-16 ביט על 44100KHz. לא הגיע הזמן לשפר את הפורמט שמקבלים שקונים דיסק מוזיקה מקורי ?? הרי מי שקונה דיסק מקורי, צריך לצפות לקבל את הכי טוב שאפשר, לפחות דיגיטלי, שיהיה כמו המקור.

(עכשיו בהמשך לדיון, ההבדל הזה כמעט אף פעם לא יורגש, אבל באותה מידה אולי אפשר לטעון שההבדל בין ל-FLAC לא יורגש, אבל על זה הדיון כאן)

לירן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הופך את גרוע

אז זהו, שלדעתי זה הופך אותו לגרוע, וזה בדיוק העניין. ברגע שפורמטים אחרים תופסים פחות מקום ונשמעים יותר טוב, ה- הוא פורמט גרוע. הכל עניין של ניסוח. זה גם למה חשוב לי להכניס דברים לפרופורציה כשאני רושם "לאנשים שיש להם ציוד מתאים". לא אמרתי שצריך להיפתר מ-, אמרתי שמוזר לי שאנשים עם ציוד איכותי מחזיקים את רוב האוסף שלהם בפורמט כזה חלש. התירוץ היחיד שלהם הוא "לא הכל אפשר להשיג בפורמט איכותי יותר". ואני מסכים, לא הכל, אבל את הרוב. ולמרות זאת הרוב המוחלט משתמשים ב- בתור הפורמט העיקרי שלהם, ואפילו לא מנסים להשיג משהו איכותי יותר.

אז במקרה של אנשים שמוציאים 2000-3000 שקל על מערכת סבבה, במחיר הזה אני מבין למה לא ללכת להוציא מאות שקלים על . אבל במקרה של אנשים שמוציאים משמעותית יותר מזה (ותהייה בטוח שבמערכות כאלה, mp3 הכי איכותי שקיים, מה שכמעט ואין באינטרנט, נשמע נחות משמעותית מכל דבר אחר - אתה מוזמן אליי להדגמה על כוס קפה בכדי לשמוע עד כמה ההבדל גדול) אני לא מבין למה האוסף לא שמור בפורמטים איכותיים יותר. יש אתרים שבתמורה לתשלום חודשי (לא גבוה במיוחד) מאפשרים לך להוריד קבצים איכותיים מאוד ללא הגבלה. אני כבר לא מדבר על אתרים שמאפשרים את זה חינם, פשוט כי זה אסור לפי חוקי הפורום.

לירן, FLAC מאפשר הרבה דברים שכבר קיימים, ע"ע SACD ו-DVDA. אתה יכול לקרוא ברשת המון על למה CD עדיין נפוץ כל כך ועל היתרונות שלו (מעבר לזה שלא תמיד הפורמט שבו הקובץ שמור הוא זה שרלוונטי, לא פעם נתקלתי ב-SACD שנשמע פחות טוב מה-CD של אותו האלבום).

עריכה:

ice2k, תפסיק לערוך כבר חחח

בנוגע למה שהוספת בעריכה. זה נכון בדוגמא הספציפית שנתת, אבל לא בכל מצב. אצלי חלק מהדברים שיש לי ב-mp3 נשמעים טוב יותר על ה-MS1 או אפילו על ה-ATP3 מאשר על ה-K1000 או ה-Perfect 709. זה תלוי מאוד במקרה ספציפי, אז תנסה לא להכליל.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לירן, FLAC מאפשר הרבה דברים שכבר קיימים, ע"ע SACD ו-DVDA. אתה יכול לקרוא ברשת המון על למה CD עדיין נפוץ כל כך ועל היתרונות שלו (מעבר לזה שלא תמיד הפורמט שבו הקובץ שמור הוא זה שרלוונטי, לא פעם נתקלתי ב-SACD שנשמע פחות טוב מה-CD של אותו האלבום).

Anatoli.

אז לא הבנתי מה בעצם אתה אומר. למה לא מחליפים את הפורמט של ה- CD בפורמט שיתמוך גם ב-32 ביט ? וב- 192KHz ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שרשמתי, הפורמט הוא לא הדבר היחיד שמשנה, בטח שלא ברמות האלה שגם CD הוא איכותי. כמו כן, כמו שרשמתי, יש כבר DVDA ו-SACD לכן אין צורך בעוד פורמטים כרגע. הם נפוצים פחות פשוט כי אנשים לא ממהרים להחליף את ה-CD שלהם.

מעבר לזה, כמו שציינתי, יש המון חומר בנושא שיענה לך על כל השאלות עם הסברים פשוטים ועם מידע טכני מקיף, סך הכל תריץ חיפוש בגוגל.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בטוח שתמצא המון מידע אם תחפש שוב. אבל כמו שאמרתי, אין צורך ב-FLAC על גבי דיסקים פשוט כי כבר יש פורמטים אחרים במקום CD יש את ה-DVDA וה-SACD. ה-DVDA פחות נפוץ בגלל שהוא דורש כונן ואנשים שהם אודיופילים (הם משקיעים בדר"כ במוזיקה מקורית, והם אלה שיש להם מערכות ששוות את ההשקעה) לא אוהבים את השילוב של עם מערכת סטריאו (כמו אצלי לדוגמא, מגבר נפרד לסטריאו, ממיר נפרד לסטריאו - יש לזה סיבות). ה-SACD הוא קצת יותר נוח מהבחינה זו כי אפשר עם נגן CD להוסיף תמכיה ב-SACD, אבל גם הוא יחסית לא נפוץ. כמו שאמרתי, הרבה פעמים ה-SACD נשמע פחות טוב מה-CD של אותו האלבום, כנראה זה קשור למיקסוס ולטכנאי ההקלטה.

ד"א, יש גם משהו שנקרא HDCD שהוא CD סטנדרטי לגמרי עם 44.1קילוהרץ אבל עם 24ביט במקום 16. היופי הוא שאם המכשיר שלך לא תומך בזה זה יתנגן יפה מאוד עם 16ביט.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי ההרגשה הניכרת שלך בין הפורמטים אנטולי ניכרת כל כך בגלל שיש לך מערכת סטריאו איכותית יותר משל רוב המשתמשים בדומה לשלי וכשאתה מקשיב לשיר אתה מחפש דברים כמו במה אימגינג תמונת סטריאו ועוד..

בעוד שלרוב האנשים כאן יש מערכת פשוטה יותר במחירים נמוכים אשר לא יכולה להביא לשינוי מהותי בין הפורמטים השונים ככל שהמערכת טובה יותר כך ישמעו ההבדלים גדולים יותר

ולשאלתי

אני כרגע משתמש ב-AAC+V2 האם עדיף לעבור ל-AAC+V1 או למשהו אחר? שלא יתפוס מקום ויהיה נאמן למקור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אופק, זה שאני שומע הבדלים בגלל הציוד שיש לי ואיך שאני שומע (שגם זה משתפר עם הניסיון) זה נכון לגמרי. זו גם הסיבה שכבר רשמתי לו פעם שאני מתייחס בדבריי אל אנשים כמוני שיש להם מערכת טובה.

בנוגע לפורמטים, הדרך הכי טובה היא שתבדוק בעצמך. זה לא קשה מדיי להמיר קובץ כלשהו (מדיסק מקורי כמובן) לכמה פורמטים.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנטולי, אפילו האנשים שאליהם פנית חולקים עליך כאן.....

המלחמה שלך נגד הMP3 אבודה מראש, יש סיבה שהוא הכי הקונטיינר הכי נפוץ בעולם.... אני לא מאמין שאם הWMA היה טוב יותר הוא לאהיה תופס תאוצה, או שאם היה נוח יותר לעבוד עם OGG הוא לא היה תופס תאוצה.....

FLAC לעומת זאת כן תופס תאוצה - למה, אם כן, זה קורה? אם הWMA והOGG שמצויינים הרבה יותר מהMP3 גם כן לא מצליחים להשתחל אל הקהל הרחב?...... אני אומר לך מדוע, בגלל שאין בעיות תמיכה עם FLAC ברוב המחשבים [רוב תוכנות המדיה למחשב באות עם תמיכה לFLAC, לא כולן באות עם תמיכה בOGG SPLITTER לעומת זאת] - ובגלל שבאמת יש לו שיפור רציני להציע מבחינת איכות הצליל.

איך הופכים פורמט לפורמט נפוץ תגיד לי? בס"כ צריך שקבוצה מסויימת שעושה ריפים תכיר בפורמט כעדיף על שאר הפורמטים ותשתמש בו ותפיץ את המוזיקה שהיא מקודדת\דוחסת מCD באינטרנט, כך פורמט נהיה נפוץ, אם הWMA או הOGG באמת היו עדיפים על הMP3, אז הרי שכבר מזמן היו עוברים אליהם, בדיוק כמו שעד לפני כמה שנים VBR בכלל לא היה נפוץ אף על פי שהיה קיים, ובשלב מסויים מישהו כזה או אחר הכיר בVBR וטראח - זה נהיה נפוץ, אולי הכי נפוץ היום.

לסיכום - יש הרבה סיבות טובות שהMP3 היה ועדיין, וכנראה יישאר גם לעוד כמה שנים הפורמט הנפוץ ביותר, עד שFLAC או LOSSLESS אחר יחליף אותו, כשרוחב הפס הנפוץ וגודל כונני הHDD הנפוצים יעלה, זה יקרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ג'ו, האנשים שאני פונה אליהם אינם חולקים עליי, הם מסכימים איתי. היחידים שכן הגיבו פה אמרו לי "לא הכל אפשר להשיג בפורמט איכותי יותר", זה מראה שהסיב היחידה שהם עם היא שאין להם ברירה. אבל עם העובדה ש- הוא פורמט נחות כולם מסכימים. תהייה גם בטוח שלא מעט מהאנשים שמגינים על פורמט ה- בתור מקור איכותי למוזיקה הם אנשים שפשוט יש להם כל כך הרבה קבצים בפורמט הזה שקשה להם להודות שהוא גרוע, הם מדחיקים את זה כדי שלא יצטרכו לבנות מחדש את כל אוסף המוזיקה שלהם (שוב, אלה שיש להם את הציוד ששווה את זה).

WMA, הוא פורמט נפוץ יחסית. OGG לא הכי נפוץ וזה אני כן מסכים איתך, וחבל כי הוא פורמט עם המון יתרונות. OGG בדומה ל-FLAC מגיע עם קודק קטן ונוח שפועל עם כל תוכנה ברגע שמתקינים אותו. עם זאת, WMA שהוא פורמט שהמדיה פלייר עובד איתו הוא פורמט שיש בכל מחשב, וכל תוכנה תומכת בו. המון אנשים שמבחינתם המחשב הוא מרכז המדיה והם לא רוצים להתעסק עם תוכנות חיצוניות ועם קודקים שהם לא מכירים משתמשים בקודק הזה. יצא לי בעבר להיות בהרצאה של אחד האנשים שמייקרוסופט מגדירה בתור מומחה לנושא (הוא לא עובד אצלם, הוא פשוט היה שותף אליהם בפרויקט כלשהו - לצערי שכחתי את שמו) והוא דיבר על העניין של WMA מול , ואף ערך הדגמה של זה (באחד האולמות של הסינמה-סיטי), כולם ככלל הצליחו לשמוע שה-mp3 היה נחות לעומת המתחרה שלו. לא רק זה, כשהוא שאל אנשים באיזה קודקים הם משתמשים, היו המון ידיים שעלו לאויר כשהוא שאל על WMA.

ישנן 2 סיבות בלבד למה mp3 הוא נפוץ. ואני מדגיש את זה, 2 סיבות בלבד. הראשונה, הוא הותיק ביותר, ולכן אנשים שלא באמת מבינים משהו מבחינת mp3 זה מילה נרדפת למוזיקה במחשב (וזה משהו שייקח שנים לשנות, לא משנה אם תוציא פורמט lossless שיהיה בגודל של mp3 אפילו). השנייה היא שהוא יישאר חינמי לתמיד (ככה זה היה וככה זה יהיה) ולכן יצרנים מוסיפים תמיכה בו כיוון שזה מבחינתם חינם (וכמובן בגלל שהוא נפוץ).

אם תסתכל על FLAC, תראה שגם הוא חינמי ויישאר כזה תמיד, ולכן הוא תופס תאוצה לא קטנה. מעבר לזה שהוא פורמט חכם מאוד יחסית לרוב הפורמטים שהם lossless.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנטולי, איזה הבדל ענק יש בין ל-FLAC, הקובץ Test שעשית, אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל פתחת לי את האוזניים איזה יופי של , אני נהנה מהמוזיקה מי זה הרבה זמן.

יש לי שאלה עם כבר, יש לי אפשרות של SVM בדרייבר, שאני מפעיל אותו אני מרגיש כאב באוזן, הפעלה בכללית של האפשרות הזו היא די מסוכנת לאוזניים?

חוץ מי זה הפורמט FLAC הוא הפורמט הכי טוב ששמעתי בו את המוזיקה, התוכן שלם ללא איבוד נתונים, הכול פיקס אין קפיצות ורעש כמו של חשמל ברקע כמו שיש לי בפורמטים גרועים כמו MP3

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר נוסף שאתה צריך לשים לב אליו הוא שבקבצי ההדגמה, ה- הוא באיכות המקסימליץ. זה המרה מדיסק מקורי, עם dbPowerAmp עם מקודד LAME במצב Quality על האיכות הכי גבוהה, וגם התוכנה עצמה הוגדרה לתקן שגיאות בהעתקה מהדיסק ובהמרה (הוא משווה את התוכן לבדוק שהכל בסדר). קבצים שאתה מוריד מהרשת הם משמעותית פחות טובים.

בנוגע לאפשרות ה-SVM זה לא אמור לגרום לך לכאבים באוזן, אם זה גורם להם יש בעיה כלשהי. מה שזה עושה בעצם זה להגביל את העוצמה המקסימלית של היציאה (שלא יהיו הבדלים גדולים בווליום בין קבצים שונים). הבעיה של האפשרות הזו היא שהפעלה שלה מצמצת את התחום הדינאמי של ההקלטות ולכן אני אישית לא משתמש בה.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...